Ik heb nooit echt begrepen hoe dat nou werkt. Is de volgende berekening goed?quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Daarbij wordt rente per dag berekend, als je elke maand 100 euro spaart, krijg je na een jaar geen 4.5% rente over het totaal, maar over grofweg de helft.
Nee, je moet de 365ste machtswortel uit 4,5% nemen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:11 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik heb nooit echt begrepen hoe dat nou werkt. Is de volgende berekening goed?
4,5/365= 0.012% rente per dag?
Bij benadering welquote:Op zaterdag 17 november 2007 12:11 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt begrepen hoe dat nou werkt. Is de volgende berekening goed?
4,5/365= 0.012% rente per dag?
Zojuist kreeg ik het (eerste) afschrift binnen van de storting. Daar werd een rentepercentage vermeld van 4,25%. Blijkbaar is er dus toch een foutief rentepercentage genoemd in de welkomstbrief. Mag ik van SNS Bank nu toch 4,5% eisen of niet? Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd waarin ik vraag om uitleg.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:15 schreef RJD het volgende:
Dit is ook weer erg grappig. Vorige week heb ik bij SNS Bank een deposito geopend met een looptijd van een jaar. Volgens de site krijg je dan een vaste rente van 4,25% rente. Vandaag kreeg ik de welkomstbrief van SNS Bank. Daarin staat het volgende: "Hartelijk dank voor uw aanvraag voor een SNS Deposito met gegarandeerd 4,5% rente."
Nou ben ik dus wel erg benieuwd voor welk percentage mijn deposito nou is afgesloten... Over een jaar zullen we het weten als de rente wordt uitgekeerd...
Dit dusquote:Op zaterdag 17 november 2007 12:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, je moet de 365ste machtswortel uit 4,5% nemen.
Heb ik hier nog laten zien, maar dan per maand (12e machtswortel dus).
Bijna.quote:
Ja, maar dat lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:16 schreef Weazer het volgende:
Bijna.
Je moet de 365ste machtswortel nemen uit 1 + 4,5%.
In calc:
1,045 [x^y] (1/365) =
Je krijgt dan 1,00012...
Oftewel ongeveer 0,012% per dag
Hangt er van af hoeveel geld je te besteden hebt. SNS heeft een deposito van 4,25% vanaf 1 jaar vast. Maar er zijn ook banken waar je het een paar maanden vast kan zetten, echter geldt vaak wel een minimum bedrag van ¤ 5.000.quote:Op zondag 18 november 2007 02:35 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik zoek dus een site waar je voor een aantal maanden even je geld op kan zetten.
Wie weet er een site met een hoge rente?
Dan ben je niet de enigequote:Op maandag 19 november 2007 10:38 schreef De Wouzeraar het volgende:
Ik heb een aanvraag ingediend voor een rekening bij Credit Europe, maar ben ondertussen al 2 weken ana het wachten. Is dit normaal?
Dit is gewoon onhandig! Voer die opdracht dan een dag later uit...quote:Online Banking is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar voor overzichten. Helaas is het technisch niet mogelijk om opdrachten tussen 20:00 uur en 04:00 uur te verwerken.
Hangt ook af van je wensen natuurlijk. Een hop mensen zullen ook denken "ha, een miljoen, ik ben rijk, koop een huis, een flinke auto", en dan is je geld al zo'n beetje opquote:Op woensdag 21 november 2007 21:18 schreef Arcee het volgende:
Wat mij betreft is het dus feit en geen fictie.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:20 schreef Wombcat het volgende:
Maar met een miljoen, dan zing ik het ook wel uit zonder te werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |