Welke van de 10?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:41 schreef MNR het volgende:
[..]
Dat staat niet in de statuten, beste dawg, we mogen er alleen niet vanuit gaan dat we hier de Liefde van ons leven tegen gaan komen (mind the capital L). Daarvoor hebben we Lexa en Relatieplanet of zoiets?
[..]
Ow, vanwaar deze persoonlijke wending richting mij, dawgie? Was ik te duidelijk?![]()
Nee hoor, helemaal niet. Was het maar waar. Alleen vind ik vrouwen die gelijk raak laten schieten niet echt slim bezig. En die vriend van mij kiest doorgaans niet de minst wanhopige meiden uit. De vorige was ook al zo'n twijfelachtig typje. En dat soort meiden kost me mijn hele vriendenkring zo onderhand. Maar goed, qua werk zit ik weer op de rit dus als het mee zit heb ik straks weer gezonde schijt aan vrouwen. Dan mogen ze hun best voor mij gaan doen en zo niet, dan niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:43 schreef MNR het volgende:
[..]
Nou nou nou RealZeus... Je heb echt wel t schijt aan vrouwen op t moment, is t niet?![]()
Nee, niet verkapt. ik wil best wel eens weten hoe dat allemaal is.Maar goed, dat mogen we van die zeurmod niet zeggen in dit topic, dan moeten we naar de sc-kliek.quote:[..]
Stuit mijn oog hier op een verkapte wens?
Persoonlijke tips. Nou, heb nog wel een situatie om met alle ins and outs tips:quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:45 schreef dawg het volgende:
Welke van de 10?
En, gewoon, kom eens met tips. Duidelijke tips, dus.
En persoonlijk? Ik reageer op jou, dus vandaar.
Ow, is het nu opeens de schuld van C_c? Knap..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:53 schreef RealZeus het volgende:
Nee, niet verkapt. ik wil best wel eens weten hoe dat allemaal is.Maar goed, dat mogen we van die zeurmod niet zeggen in dit topic, dan moeten we naar de sc-kliek.
Nee, niet zoiets. Das toch geen tip?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:05 schreef MNR het volgende:
[..]
Persoonlijke tips. Nou, heb nog wel een situatie om met alle ins and outs tips:
Stel je hebt een kater, en een leuke jongen spreekt je aan op MSN om te vragen of je zin hebt om samen te eten. Jij hebt een kater, en daar maak je misbruik van door te vragen:
m: "ah, wil jij dan koken?" (je test of hij dit voor je over heeft)
h: "nou, heb eigenlijk ook niet zo'n zin om te koken"
m: <zegt niets> (dit om te kijken wat hij gaat doen)
h: "we kunnen frietjes halen? Dat kunnen we makkelijk hebben"
m: (hebt ook zin in frietjes, maar.. kijkt of hij nog verder wil gaan) "ja, wel heel lekker, maar toch niet"
h: "dan zit er weinig anders op he?"
m: "ja" (zeg je met een glimlach)
h: "waar heb je zin in?"
m: "kip met rijst met cashewnoten en als toetje chocolademousse light"
h: "zo zo, je hebt wel eisen he?"
m: <glimlacht om zijn opmerking> "jups"
Dan kookt hij voor je, zet daarna thee voor je, kijken jullie samen een filmpje en dan beslis op een gegeven moment dat je weggaat (want ja, als je te lang blijft zitten, denkt hij misschien dat hij geen moeite meer voor je hoeft te doen). Je gaat dus weg en hij vraagt: "ow, ga je nu al? Wil je niet nog een cognacje of zo?" Je laat je dus overhalen (want dit was de bedoeling, dus alles verloopt precies zoals je wilde).
En na het cognacje daagt hij je uit om te stoeien.. en dan stoeien jullie en stop je tussendoor ook even. Want ja, je bent nog niet echt zeker van je zaak (wat hij van jou vindt). Dus je gaat slapen en 's nachts krijg je een smsje "ik vond het gezellig vanavond"... en dan val je met een glimlach op je gezicht in slaap.
En dan wachten totdat het volgende moment zich aandient.
Zoiets dawgje?![]()
[..]
Ow, is het nu opeens de schuld van C_c? Knap..
Ik vind haar eigenlijk overkomen als een tof wijf en vind haar feedback helemaal zo onterecht nog niet.
Hahahaquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:11 schreef dawg het volgende:
Nee, niet zoiets. Das toch geen tip?
Een tip is: als je elkaar iets langer aankijkt, moet hij haar zoenen, want dan willen wij vrouwen dat. Of, als hij zegt dat ie je wil zoenen, dan dien je je als vrouw om te draaien, hem vast te pakken, en hem passioneel te zoenen.![]()
No way! Dat is het spel. Dat is leuk.. dat is peilen. Ik vind dat geen gemanipuleer hoor... ik vind dat heel rustig toenadering zoeken. Manipulatie zou het pas zijn als ik er niets van meen.quote:Wat jij zegt is gewoon het typische vrouwengemanipuleer, wat bij deze jongen geen effect heeft.
Nou, weet je wat? Zeus doet me een klein beetje denken aan een goede vriend van me. En hij vroeg me laatst ook hoe het nou kwam dat het bij hem 'altijd misloopt'. En eigenlijk heb ik wel een antwoord, maar dat heeft ons Zeuske al meerdere keren gehoord.quote:Zo, nu jij weer. Tips wil men, vooral RealZeus.
Tuurlijk werkt dat. En het geilste is dan als zij jou zoent. Vind ik. Al is zoenen sowieso wel erg.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:20 schreef MNR het volgende:
[..]
Hahaha
Passioneel zoenen *zwijmel*
Heb me trouwens laten vertellen dat als iemand naar je lippen kijkt, dat betekent dat hij/zij je onbewust wil zoenen. Dus dat is ook wel een mooie truc om toe te passen.
Een man die tegen je zegt dat hij je wil zoenen? Hmmm... ik moet wel eerlijk zeggen, dat werkt. Heb t ooit meegemaakt.. hij vroeg dat, ik zei toen nee (durfde nog niet) maar even later heb ik hem wel gezoend... ow jummie![]()
Dan peil jij anders dan ik. Ik peil door te zeggen dat ik haar wil zoenen.quote:No way! Dat is het spel. Dat is leuk.. dat is peilen. Ik vind dat geen gemanipuleer hoor... ik vind dat heel rustig toenadering zoeken. Manipulatie zou het pas zijn als ik er niets van meen.
Nee, het allerlekkerste is als hij zijn hand in je nek legt, dan langzaam dichterbij komt, nog even iets zegt en je dan zoent... Oh man!! Dat is echt het ultieme!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:24 schreef dawg het volgende:
Tuurlijk werkt dat. En het geilste is dan als zij jou zoent. Vind ik. Al is zoenen sowieso wel erg.![]()
Nou, dan zitten we op 1 lijn, want ik houd ervan als mannen die direct versieren en ik kan dan rustig aftasten. Dus in feite zeggen we hetzelfdequote:Dan peil jij anders dan ik. Ik peil door te zeggen dat ik haar wil zoenen.Of ik zoen haar gewoon. Als ik een vlakke hand tegen mijn gezicht aan krijg gezwaaid, weet ik genoeg. En anders ook.
Al weet je wel of het op zoenen uitdraait of niet. Tenminste, ik merk dat meestal wel, zie je aan iemands ogen, als ze naar je kijkt. Enzo.
Als diegene in kwestie niet goed kan zoenen, oh das pas een afknapper. Ik heb het zelf vaak genoeg meegemaakt dat een vrouw niet kon zoenen, en helicopterstijlquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:34 schreef MNR het volgende:
[..]
Nee, het allerlekkerste is als hij zijn hand in je nek legt, dan langzaam dichterbij komt, nog even iets zegt en je dan zoent... Oh man!! Dat is echt het ultieme!
Mwa, direct versieren en rustig aftasten? Hoe moet ik dat zien dan?quote:Nou, dan zitten we op 1 lijn, want ik houd ervan als mannen die direct versieren en ik kan dan rustig aftasten. Dus in feite zeggen we hetzelfde![]()
Zoals gezegd voel je dat meestal wel aan. Tenminste ik wel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:55 schreef liefie_ het volgende:
ik vind het vreselijk als iemand iets zegt in de trant van ik wil je zoenen
doe het dan gewoon! kom op ff wat ballen tonen
Ja, dat is lastig uit te leggen. Het is gewoon echt leuk om te horen dat iemand (die je leuk vindt voor de duidelijkheid) je wil zoenen. Het is gewoon leuk om te zien hoe hij je wil veroveren... Dus dat directe is altijd fijn en goed. Aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat ik niet direct alles hoef te laten zien en merken. Is niet lullig bedoeld voor de man, maar het geeft gewoon de tijd om alles rustig over me heen te laten komen.. en beetje bij beetje zoek ik dan vanzelf wel toenadering. Op zich wel handig, want degene die me alleen maar willen neuken, druipen vanzelf afquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:49 schreef dawg het volgende:
Mwa, direct versieren en rustig aftasten? Hoe moet ik dat zien dan?
Nog nooit met een echte man uitgeweest?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:01 schreef liefie_ het volgende:
ja maar je hebt nog van die watjes die je dan niet zoenen
dan doe ik t meestal hoewel ik dan al weet dat t waarschijnlijk niks word
Mwa, meestal hangt er gewoon vanaf het begin een bepaald sfeertje.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:03 schreef MNR het volgende:
[..]
Ja, dat is lastig uit te leggen. Het is gewoon echt leuk om te horen dat iemand (die je leuk vindt voor de duidelijkheid) je wil zoenen. Het is gewoon leuk om te zien hoe hij je wil veroveren... Dus dat directe is altijd fijn en goed. Aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat ik niet direct alles hoef te laten zien en merken. Is niet lullig bedoeld voor de man, maar het geeft gewoon de tijd om alles rustig over me heen te laten komen.. en beetje bij beetje zoek ik dan vanzelf wel toenadering. Op zich wel handig, want degene die me alleen maar willen neuken, druipen vanzelf af![]()
Maar nu moet ik ook weer zeggen dat het allemaal een inschatting is hoor, dat ik me zo gedraag. Het is niet dat ik mezelf gedurende het proces constant observeer.
ik heb ook een hekel aan mannen die dat soort dingen zeggenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:03 schreef dawg het volgende:
[..]
Nog nooit met een echte man uitgeweest?
Gaat er verder wel ooit iets goed met je dateleven?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:05 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik heb ook een hekel aan mannen die dat soort dingen zeggen
Man! Stel dan ook niet zulke vragen, muts!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:04 schreef dawg het volgende:
Mwa, meestal hangt er gewoon vanaf het begin een bepaald sfeertje.
Jij.... vrouw!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:07 schreef MNR het volgende:
[..]
Man! Stel dan ook niet zulke vragen, muts!
ja hoor! I love dating!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:06 schreef dawg het volgende:
[..]
Gaat er verder wel ooit iets goed met je dateleven?
Nou, vertel eens dan. Dan kunnen de mannelijke frusti's singles hier meteen op inspringen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:10 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja hoor! I love dating!
en ik ben ook pas een maandje single
misschien juist wel omdat ik weet wat ik wel en niet wil/aantrekkelijk vind
dat doet er toch niet toe?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:12 schreef dawg het volgende:
[..]
Nou, vertel eens dan. Dan kunnen de mannelijke frusti's singles hier meteen op inspringen.
Wat een vaag gelul dit. Hier kunnen we toch net zo goed niks mee? Het is juist cool om eens wat persoonlijke ervaringen etc van iemand te horen lezen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:17 schreef liefie_ het volgende:
[..]
dat doet er toch niet toe?
ik ben maar een individu dus van mijn voorkeuren en zo leren jullie weinig denk ik
hoewel ik wel denk dat het helpt als je op een rijtje hebt wat je zelf wilt in een ander en wie je zelf bent en zo
dus dat is dan mijn tip van de dag
Liefie meis, dawg is gewoon een beetje op zoek naar aandachtquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:24 schreef liefie_ het volgende:
ik vind het juist niet vaag
ik denk echt dat dat de key is tot een gelukkig relatie: zoek uit wie je bent, of je er gelukkig mee bent (zo niet verander er dan wat aan) en daardoor zul je weten wat je wil en zoekt in een relatie en dus ook eerder vinden
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:20 schreef MNR het volgende:
[..]
[..]
Nou, weet je wat? Zeus doet me een klein beetje denken aan een goede vriend van me. En hij vroeg me laatst ook hoe het nou kwam dat het bij hem 'altijd misloopt'. En eigenlijk heb ik wel een antwoord, maar dat heeft ons Zeuske al meerdere keren gehoord.
Waarom zou ik mezelf valse hoop geven?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:55 schreef liefie_ het volgende:
waarom zou je er zo over willen denken
zo van voor mij is er niemand
Goed, ik ga het proberen uit te leggen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:03 schreef liefie_ het volgende:
dat vind ik echt nogal een deprimerende houding
Ik kan elke houding aannemen die ik wil , maar daar vergroten mijn kansen niet mee.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:04 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens ik denk als dat je houding in het leven is je ook weinig kans maakt
Nou, ik kan je zeggen dat ik me na die opmerking van die vriend toch een stuk beter voelde.Het was de bevestiging van wat ik al vermoedde.En ik moet zeggen dat ik vanaf toen me goed ging voelen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:26 schreef liefie_ het volgende:
nee maar door te denken: voor sommige mensen (lees: mij) is het niet weg gelegd plaats je jezelf meteen al onder 90% van de rest van de bevolking en dat is absoluut niet aantrekkelijk!!!
Ik houd heel veel van de mensen in mijn omgeving. Ben er voor mijn vrienden als ze me nodig hebben en ik geef mijn vriendinnen regelmatig een dikke knuffel en een kus en zeg ze ook gewoon dat ik van ze houd.quote:owja en hou van de mensen in je omgeving.... als je op die manier van iemand kunt houden kun je dat ook op een relatie-manier
het "voor mij zal het er wel niet in zitten diepe zucht ik sterf alleen gevoel" zul je onbedoeld en onbewust met je mee dragen en uitstralen and trust me niemand wil daar verkering meequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, ik kan je zeggen dat ik me na die opmerking van die vriend toch een stuk beter voelde.Het was de bevestiging van wat ik al vermoedde.En ik moet zeggen dat ik vanaf toen me goed ging voelen.
En ik ben al vanaf de eerste kalverliefde tot de laatste verliefdheid op mijn bek gegaan dus na negentien jaar geloof ik er niet meer zo in.
[..]
goed zoquote:Ik houd heel veel van de mensen in mijn omgeving. Ben er voor mijn vrienden als ze me nodig hebben en ik geef mijn vriendinnen regelmatig een dikke knuffel en een kus en zeg ze ook gewoon dat ik van ze houd.
dat hoeft ook niet om aan mensen duidelijk te maken wat je van binnen voelt (en sorry dat ik t zeg maar vooral aan vrouwen die pikken zo ongeveer alles, al dan niet bewust, op)quote:Volgens mij denkt het merendeel dat ik de hele dag met gebogen hoofd over straat loop, maar dat is echt niet zo.![]()
Toen ik nog niet zo dacht was dat ook al zo, dus echt verschil ga ik wat dat betreft niet merken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:40 schreef liefie_ het volgende:
[..]
het "voor mij zal het er wel niet in zitten diepe zucht ik sterf alleen gevoel" zul je onbedoeld en onbewust met je mee dragen en uitstralen and trust me niemand wil daar verkering mee
Dat weet ik. De laatste keer dat ik iemand leuk vond hadden alle vrouwen in een straal van drie kilometer dat door.quote:[..]
goed zo
[..]
dat hoeft ook niet om aan mensen duidelijk te maken wat je van binnen voelt (en sorry dat ik t zeg maar vooral aan vrouwen die pikken zo ongeveer alles, al dan niet bewust, op)
ik weet niet hoe je van te voren dacht maar als er maar zo'n onzinnige opmerking voor nodig is om je echt te laten denken dat het er "voor sommige mensen gewoon niet in zit" kan ik me niet voorstellen dat je nogal postief was over jezelf, daten en het geheel voor dat die opmerking gemaakt werdquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Toen ik nog niet zo dacht was dat ook al zo, dus echt verschil ga ik wat dat betreft niet merken.
quote:[..]
Dat weet ik. De laatste keer dat ik iemand leuk vond hadden alle vrouwen in een straal van drie kilometer dat door.![]()
Ik wéét dat ik dat uitstraal. Ik weet ook dat vrouwen zich bij mij gelijk op hun gemak voelen en dat helpt ook niet mij want je bent de goede vriend voor je er erg in hebt. Ik ben ook niet de knapste van de wereld dus dat helpt ook niet mee. En als ik straks hetzelfde gevoel weer heb als vorig jaar vind ik het wel prima. Dan maar single. Ik werk 's nachts, ik ga regelmatig op stap en dat kan ik gelukkig ook goed alleen en alleen met de feestdagen en Valentijn is het niet altijd tof, maar ik kan nog doen en laten wat ik wil.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:53 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik weet niet hoe je van te voren dacht maar als er maar zo'n onzinnige opmerking voor nodig is om je echt te laten denken dat het er "voor sommige mensen gewoon niet in zit" kan ik me niet voorstellen dat je nogal postief was over jezelf, daten en het geheel voor dat die opmerking gemaakt werd
sorry hoor maar bij mensen zoals jij (sorry voor het ge-generaliseer) zit het er zeg maar altijd al een beetje in (vooral als je zelf al spreekt in termen als: in 19 jaar ben ik alleen maar op mn bek gegaan... wat denk je dan dat je uitstraalt? en ja dat straal je al lang uit voor je het zelf door hebt hoor
[..]
Omdat dat beter is. Echt beter. Ik werd zo vreselijk verdrietig van dat elke keer op mijn bek lazeren dat ik me dat graag bespaar.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:10 schreef liefie_ het volgende:
waarom leg je je er in hemelsnaam bij neer! als het toch (blijkbaar!!) zo belangrijk voor je is?
Qua uiterlijk? Nee, absoluut niet. Qua karakter en werk? Ja, dat wel. Ik ben een goed mens en ik ben eerlijk. Ik kan goed zingen en daar ben ik ook retetrots op. En ik ben trots op het feit dat ik met dikke vrachtwagens rond rijd omdat dat iets is wat ik altijd al wilde en dat is me ook gelukt.quote:en zo te horen ben je niet echt blij met jezelf en trots op jezelf!
Nee, dat lukt niet meer. Ik zou niet weten hoe.quote:kom op je schouders er onder dan! jij bent de enige die het kan veranderen hoor!!!
Waarom zou je depressief worden? Dat ben ik ook niet.quote:ik zou er zelf gewoon bijna plaatsvervangend depresief van worden!
Wedden dat als jij morgen een geweldig lief, leuk en schattig meisje tegenkomt dat interesse in jou toont, dat je je er dan helemaal niet bij neerlegt, maar er gewoon voor gaat? En zo hoort hetquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:16 schreef RealZeus het volgende:
Omdat dat beter is. Echt beter. Ik werd zo vreselijk verdrietig van dat elke keer op mijn bek lazeren dat ik me dat graag bespaar.
Dat is een hoaxquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:20 schreef thaleia het volgende:
[..]
Wedden dat als jij morgen een geweldig lief, leuk en schattig meisje tegenkomt dat interesse in jou toont, dat je je er dan helemaal niet bij neerlegt, maar er gewoon voor gaat? En zo hoort het![]()
Juist!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:20 schreef thaleia het volgende:
[..]
Wedden dat als jij morgen een geweldig lief, leuk en schattig meisje tegenkomt dat interesse in jou toont, dat je je er dan helemaal niet bij neerlegt, maar er gewoon voor gaat? En zo hoort het![]()
met andere woorden: je maakt het jezelf moeilijk met je liefde is stom houdingquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is een hoax
Waarschijnlijk wel. Dan word ik weer chagerijnig omdat ik nog liever ziek dan verliefd ben, vervolgens word ik nog meer onzeker dan normaal en ongeduldig en vervolgens weet ik het weer grandioos te verprutsen door het haar maar weer te vertellen omdat ik van die onzekerheid af wil en dan zijn we weer terug bij af
geweldige houding om mee te beginnen iddquote:Of, ik raak met haar aan de praat en binnen een uur gaat het ergens over en weer een uur later ben ik de broer die ze nooit gehad heeft.
Iets anders is nog niet gebeurd..
Geloof me, als ik ene andere houding had zou je ook niet op me vallen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:39 schreef liefie_ het volgende:
[..]
[..]
geweldige houding om mee te beginnen iddik zou als een blok voor je vallen
![]()
you'll never know als je deze houding vast houdtquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geloof me, als ik ene andere houding had zou je ook niet op me vallen.![]()
Je moet wat meer teasen, brutaler worden, niet bang zijn iets te zeggen, etc. Niet haar op een torenhoog voetstuk zetten, daar sta je namelijk zelf al op.quote:
Dat mag. Ik kan wel blijven vechten en hopen, maar als dat niks uithaalt wordt het wel een keer tijd om je daarbij neer te leggen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:41 schreef liefie_ het volgende:
[..]
you'll never know als je deze houding vast houdt
wat een eeuwen oud en makkelijk verdedigings mechanisme zeg
sorry hoor ik vind het laf
of om te kijken waarom het niks uit haalt en daar wat aan te doenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat mag. Ik kan wel blijven vechten en hopen, maar als dat niks uithaalt wordt het wel een keer tijd om je daarbij neer te leggen.
En nu ga ik douchen en op stap, één van de prettige bijkomstigheden van het single zijn.![]()
Nou, als ik mijn bezette vrienden schijnt dat niet meer te kunnen danwel mogen.Ik kan doen en laten wat ik wil.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:48 schreef liefie_ het volgende:
[..]
of om te kijken waarom het niks uit haalt en daar wat aan te doen
dat lijkt mij een stuk prettiger
en als je niet single bent kun je ook nog op stap
Als jij dat die meelopende labradors hier ook even kunt uitleggen mag je het van mij proberen. Maar dat gaat je niet lukken want dan zeggen ze dat ze er geen behoefte meer aan hebben. ;') of ze komen met een andere kutsmoes.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:59 schreef liefie_ het volgende:
bah ik word hier echt allergisch van joh!
kom op als je uit wil kun je toch uit of je nou verkering hebt of niet
mensen die er in mee gaan zijn stom en mensen die het verbieden ook
kinderachtig gedoe al zeg ik t zelf
er is niks mis met je kwetsbaar opstellen of je onzekerheden hebben die heeft ieder mensquote:Op zondag 26 augustus 2007 09:32 schreef SuperMocio het volgende:
Waarom is het zo dat je als man zijnde niet onzeker over jezelf mag zijn? De meeste vrouwen die ik ken blijken als je ze wat beter leert kennen allemaal wel in meer of mindere mate zelfbeeld issues te hebben, maar worden daar in sociale situaties nooit of nauwelijks op afgerekend. Als man zijnde is zelfvertouwen binnen de datingscene (en ook daar buiten maar dat is weer een ander verhaal) je beste vriend. Gebrek hieraan wordt direct opgepikt en afgestraft. Je zou maar eens een watje zijn....
Stelling: Je kan het je als man pas veroorloven je kwestbaar op te stellen als je een vrouw al voor je gewonnen hebt.
Onzin...al is het voornamelijk hoe je het brengt, lijkt me...quote:Op zondag 26 augustus 2007 09:32 schreef SuperMocio het volgende:
Stelling: Je kan het je als man pas veroorloven je kwestbaar op te stellen als je een vrouw al voor je gewonnen hebt.
Bullshit.quote:Op zondag 26 augustus 2007 09:32 schreef SuperMocio het volgende:
precies! om het allergrootste cliché maar weer eens van stal te halen; Je moet gewoon jezelf zijnquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:11 schreef dawg het volgende:
Bullshit.
Waarom doen jullie allemaal zo fucking moeilijk, met als dat geanalyseer en gerationaliseer, "oh doe dit niet, maar dat wel, als je maar op let dat je zus absoluut niet doet dan, zo kun je het wel doen, jadajadajadajada." In het kader van fake it 'till you make it?
Eens, maar zo'n houding komt imho juist voort uit de aanwezigheid van een ruime hoeveelheid zelfvertrouwen/zelfkennis.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:03 schreef Abbadon het volgende:
[..]
maar er is niks mis met een beetje zelfspot, en laten zien dat je het ook niet allemaal weet, en dat sommige dingen je best raken...dat laat alleen maar zien dat je zelfbewust bent, en niet onzeker of bang voor je eigen emoties...
Even voor de duidelijkheid: mijn stelling is geen verwijzing naar een of ander masterflirtladdertheorie die een succesvol stappenplan pretendeert te zijn (wat onzin is als je het mij vraagt) maar meer vanuit het idee dat je als man een bepaalde rol (met bijhorende verwachtingen) aangemeten krijgt als je -bij een gebrek aan een betere term- 'het spel' wilt meespelen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:11 schreef dawg het volgende:
[..]
Waarom doen jullie allemaal zo fucking moeilijk, met als dat geanalyseer en gerationaliseer, "oh doe dit niet, maar dat wel, als je maar op let dat je zus absoluut niet doet dan, zo kun je het wel doen, jadajadajadajada." In het kader van fake it 'till you make it?
Als je het nu eens gewoon niet ziet als een spel, maar gewoon een gezellig babbeltje. Zonder bijbedoelingen, verborgen agenda's, en meer van dat soort onzinnige aangemeten nephoudingen. Want dat heb je zelf in de hand, hoe iemand je ziet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:25 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Eens, maar zo'n houding komt imho juist voort uit de aanwezigheid van een ruime hoeveelheid zelfvertrouwen/zelfkennis.
[..]
Even voor de duidelijkheid: mijn stelling komt niet voort als verwijzing naar een of ander masterflirtladdertheorie die een succesvol stappenplan pretendeert te zijn (wat onzin is als je het mij vraagt) maar meer vanuit het idee dat je als man een bepaalde rol (met bijhorende verwachtingen) aangemeten krijgt als je -bij een gebrek aan een betere term- 'het spel' wilt meespelen.
als je daarmee bedoelt dat er, als het gaat om versieren, altijd nog een soort klassiek rollenpatroon is waarbij de man geacht wordt het initiatief te nemen, dan heb je daarin tot op zekere hoogte wel een punt...quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:25 schreef SuperMocio het volgende:
Even voor de duidelijkheid: mijn stelling komt niet voort als verwijzing naar een of ander masterflirtladdertheorie die een succesvol stappenplan pretendeert te zijn (wat onzin is als je het mij vraagt) maar meer vanuit het idee dat je als man een bepaalde rol (met bijhorende verwachtingen) aangemeten krijgt als je -bij een gebrek aan een betere term- 'het spel' wilt meespelen.
Als je een date hebt met iemand die je erg leuk vindt, in hoeverre is het voor je willen winnen van deze persoon dan een verborgen agenda? Je anders voordoen dan je bent is nooit een goed idee, maar er zijn denk ik wel do's & don'ts met betrekking tot wat je wel en niet van jezelf laat zien. De maakbaarheid van het beeld wat anderen van je hebben (je zegt immers dat je dat zelf in de hand hebt) duidt al op de aanwezigheid van enige manipulatie. Vergelijk het zo je wilt met een sollicitatiegesprek.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:29 schreef dawg het volgende:
[..]
Als je het nu eens gewoon niet ziet als een spel, maar gewoon een gezellig babbeltje. Zonder bijbedoelingen, verborgen agenda's, en meer van dat soort onzinnige aangemeten nephoudingen. Want dat heb je zelf in de hand, hoe iemand je ziet.
Ik heb me een enkele keer wel eens laten versieren, dus ik snap de lol daarvan op zich welquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:38 schreef liefie_ het volgende:
ik hou van mannen die me versieren
ik ben niet te beroerd het zelf te doen maar stiekum ben ik ontzettend ouderwetsch
nou bij mij gaat dat ook puur op het gevoelquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:48 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Als je een date hebt met iemand die je erg leuk vindt, in hoeverre is het voor je willen winnen van deze persoon dan een verborgen agenda? Je anders voordoen dan je bent is nooit een goed idee, maar er zijn denk ik wel do's & don'ts met betrekking tot wat je wel en niet van jezelf laat zien. De maakbaarheid van het beeld wat anderen van je hebben (je zegt immers dat je dat zelf in de hand hebt) duidt al op de aanwezigheid van enige manipulatie. Vergelijk het zo je wilt met een sollicitatiegesprek.
Man. Je moet gewoon afspreken omdat je zin hebt in een gezellige avond. Verder niks.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:48 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
Als je een date hebt met iemand die je erg leuk vindt, in hoeverre is het voor je willen winnen van deze persoon dan een verborgen agenda? Je anders voordoen dan je bent is nooit een goed idee, maar er zijn denk ik wel do's & don'ts met betrekking tot wat je wel en niet van jezelf laat zien. De maakbaarheid van het beeld wat anderen van je hebben (je zegt immers dat je dat zelf in de hand hebt) duidt al op de aanwezigheid van enige manipulatie. Vergelijk het zo je wilt met een sollicitatiegesprek.
Klopt, je zou er geen lijstje voor alle mogelijke situaties en personen van kunnen opstellen. Behalve dan eentje die bestaat uit louter open deuren.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:53 schreef liefie_ het volgende:
[..]
nou bij mij gaat dat ook puur op het gevoel
zo van ow op deze eerste date kan ik wel zeggen dat mn ouders gek zijn en op die andere eerste date hou ik t maar nog ff voor mezelf
dat voel je, dat tast je af
er zijn geen standaard do's and don'ts in mijn ogen
Wat jij hier beschrijft is ook een houding die jij hebt aangenomen omdat jij je daarbij het prettigst voelt. Verder maak je mij niet wijs dat als je op iemand valt dat een positieve afloop niet op z'n minst de voorkeur heeft. Desnoods ergens in je achterhoofd. Dat je je er niet druk om maakt als dat dan uitblijft is iets anders. Er moet voor aanvang wel enige potentie zijn. Een date is geen date zonder die spanning op de achtergrond.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:12 schreef dawg het volgende:
[..]
Man. Je moet gewoon afspreken omdat je zin hebt in een gezellige avond. Verder niks.
Do's en don'ts? Die zijn er niet, vrouwen kunnen wel wat hebben hoor, ze zijn niet van suiker.
Trouwens, je ziet gaandeweg de avond wel hoe het klikt, hoe het loopt, etc. Gewoon, no strings, no goals, en gewoon een gezellige avond hebben, zien hoe het loopt. Waarom zo moeilijk altijd, ik snap dat niet.
Oneens.quote:Op zondag 26 augustus 2007 09:32 schreef SuperMocio het volgende:
nope...er is geen gulden middenweg...als je dat probeert wordt het juist krampachtig...quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef RealZeus het volgende:
Je moet steeds een gulden middenweg zien te vinden en daar ben ik juist errug slecht in.![]()
Ik denk dat jij eerder slecht bent in het hebben van een positief zelfbeeld.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef RealZeus het volgende:
Als ik alles zo eens lees is het eigenlijk best ingewikkeld.
Je moet steeds een gulden middenweg zien te vinden en daar ben ik juist errug slecht in.![]()
Het hebben zal wel gaan, maar het krijgen is wat lastig.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:57 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik denk dat jij eerder slecht bent in het hebben van een positief zelfbeeld.
Helemaal mee eensquote:Op zondag 26 augustus 2007 18:47 schreef Lips het volgende:
Wat maken jullie het toch allemaal theoretisch en moeilijkzoals jullie (voel je vrij je aangesproken te voelen) er over praten is er geen lol meer aan om te daten en relaties te hebben
Lips doet voorlopig gewoon wel ff d'r eigen ding
het heet niet zomaar theorie...het heet theorie omdat het geen praktijk is...quote:Op zondag 26 augustus 2007 18:47 schreef Lips het volgende:
Wat dat betreft ben ik dan een stuk verder, ik durf gewoon toe te geven dat ik er niks van snapquote:Op zondag 26 augustus 2007 18:54 schreef Abbadon het volgende:
[..]
het heet niet zomaar theorie...het heet theorie omdat het geen praktijk is...
in de praktijk maak ik me nergens druk over, en al helemaal niet over regels...
maar dat wil niet zeggen dat ik het niet grappig vind om de theorie te bespreken, en te doen alsof ik het allemaal snap![]()
da's een leuke theoriequote:Op zondag 26 augustus 2007 18:55 schreef Lips het volgende:
Wat dat betreft ben ik dan een stuk verder, ik durf gewoon toe te geven dat ik er niks van snap![]()
Ik denk ook niet dat jij en ik de personen zijn die zich druk maken om desbetreffende stellingquote:Op zondag 26 augustus 2007 18:47 schreef Lips het volgende:
Wat maken jullie het toch allemaal theoretisch en moeilijkzoals jullie (voel je vrij je aangesproken te voelen) er over praten is er geen lol meer aan om te daten en relaties te hebben
Ik heb een heel net weekend gehadquote:Op zondag 26 augustus 2007 19:18 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat jij en ik de personen zijn die zich druk maken om desbetreffende stelling![]()
Het is dan ook logisch dat je het zo ziet. Maar er zijn mensen die zich er wel druk om maken cq. mee bezig houden en die horen dan graag hoe anderen dat beleven. En daar is niets mis mee, lijkt me (:
Hoest verder met je? Nog leuke anekdotes meegemaakt?![]()
da's een verschil tussen mannen en vrouwen...als het geen direct praktisch nut dient, dan gaat het de meeste vrouwen helaas boven de spreekwoordelijke petquote:Op zondag 26 augustus 2007 19:27 schreef SuperMocio het volgende:
Ik dacht dat het het idee van deze reeks was om dit soort topics aan te kaarten. Ik vind het wel leuk om een beetje te filosoferen over de achterliggende mechanismen van dingen en daar iets over te spuien. Daarnaast zou mijn stelling geen discussie opleveren als deze van begin af aan genuanceerd was geweest.
Ligt eraan. Ik vind bagage meestal erg interessant. Ik vind het juist aantrekkelijk als mensen littekens overgehouden hebben aan hun verleden. Daarmee kun je mij voor je winnen. Ligt er wel een beetje aan wat natuurlijk, het verhaal moet me 'aanspreken'. Iemand die zwaar mishandeld is en daardoor redelijk verknipt geraakt is, dat hoeft nou ook weer niet. Toevallig kwam ik dit weekend iemand tegen die littekens heeft, ik weet nog steeds niet wat maar ik denk er wel veel over na. Oftewel: hij is interessant. Maar eerlijk is eerlijk: hij heeft zich amper kwetsbaar opgesteld, hoewel hij heel open was.quote:Op zondag 26 augustus 2007 09:32 schreef SuperMocio het volgende:
Waarom is het zo dat je als man zijnde niet onzeker over jezelf mag zijn? De meeste vrouwen die ik ken blijken als je ze wat beter leert kennen allemaal wel in meer of mindere mate zelfbeeld issues te hebben, maar worden daar in sociale situaties nooit of nauwelijks op afgerekend. Als man zijnde is zelfvertouwen binnen de datingscene (en ook daar buiten maar dat is weer een ander verhaal) je beste vriend. Gebrek hieraan wordt direct opgepikt en afgestraft. Je zou maar eens een watje zijn....
quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:50 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's een verschil tussen mannen en vrouwen...als het geen direct praktisch nut dient, dan gaat het de meeste vrouwen helaas boven de spreekwoordelijke pet![]()
...om maar eens door te gaan op de ongenuanceerde voet![]()
neen, dan is het gewoon tijdverspilling meestalquote:Op zondag 26 augustus 2007 19:50 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's een verschil tussen mannen en vrouwen...als het geen direct praktisch nut dient, dan gaat het de meeste vrouwen helaas boven de spreekwoordelijke pet![]()
...om maar eens door te gaan op de ongenuanceerde voet![]()
dat zeg ik; vrouwen zijn praktischer ingesteld...quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef Whoopsydaisy het volgende:
![]()
Ik ben praktischer en planmatiger ingesteld dan de meeste mannen!![]()
En nog iets: qua klussen kunnen veel mannen nog een voorbeeld nemen aan mij, alleen electra doe ik niet want dat vind ik altijd te spannend enzo. Bzzzz!
tijdsverspilling is waarschijnlijk een woord dat door een vrouw is uitgevonden...quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef Shitonya het volgende:
neen, dan is het gewoon tijdverspilling meestal
quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:47 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dat zeg ik; vrouwen zijn praktischer ingesteld...
En als hij zich amper kwetsbaar opstelt, dan betekent dat? En weet je ook waarom hij zich (nog) niet kwetsbaar heeft opgesteld? En wat vind je daarvan?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:34 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Toevallig kwam ik dit weekend iemand tegen die littekens heeft, ik weet nog steeds niet wat maar ik denk er wel veel over na. Oftewel: hij is interessant. Maar eerlijk is eerlijk: hij heeft zich amper kwetsbaar opgesteld, hoewel hij heel open was.
Nee, door mannen, alleen geven wij de vrouw de schuld van die tijdverspilling.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
tijdsverspilling is waarschijnlijk een woord dat door een vrouw is uitgevonden...![]()
Dat hij zich niet heel kwetsbaar opstelt betekent voor mij dat hij zich nog niet helemaal op zijn gemak voelt. Niet zo gek als je elkaar pas een paar uur kent. En wat ik ervan vind: hij is een wonderlijk type met een bijzondere levensinstelling. Dat hij nog niet al zijn geheimen prijsgeeft vind ik alleen maar interessant.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:00 schreef MNR het volgende:
[..]
En als hij zich amper kwetsbaar opstelt, dan betekent dat? En weet je ook waarom hij zich (nog) niet kwetsbaar heeft opgesteld? En wat vind je daarvan?
Typisch. Mannen leggen altijd de schuld bij de vrouw van hun eigen stommiteitenquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:05 schreef dawg het volgende:
[..]
Nee, door mannen, alleen geven wij de vrouw de schuld van die tijdverspilling.
Nee. Door jullie eeuwige wispelturige gedrag zijn wij gedwongen meer tijd aan jullie te spenderen dan we eigenlijk in gedachten hadden. Ergo, tijdverspilling. Bron van de tijdverspilling, de vrouw. Jullie dus.quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:32 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Typisch. Mannen leggen altijd de schuld bij de vrouw van hun eigen stommiteiten
ik vind dat echt wel mee vallen hoorquote:Op maandag 27 augustus 2007 02:50 schreef HITS het volgende:
Je kunt dan nog wel zo hard van de daken schreeuwen dat single-zijn top is. Maar het blijft gewoon aan alle kanten kut, en je weet het.
Ik zoek nogsteeds, naar de ware... of in ieder geval iemand die voor even de ware kan zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |