abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52687897
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:41 schreef liefie_ het volgende:

[..]

you'll never know als je deze houding vast houdt

wat een eeuwen oud en makkelijk verdedigings mechanisme zeg
sorry hoor ik vind het laf
Dat mag. Ik kan wel blijven vechten en hopen, maar als dat niks uithaalt wordt het wel een keer tijd om je daarbij neer te leggen.

En nu ga ik douchen en op stap, één van de prettige bijkomstigheden van het single zijn.
pi_52688003
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:43 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat mag. Ik kan wel blijven vechten en hopen, maar als dat niks uithaalt wordt het wel een keer tijd om je daarbij neer te leggen.

En nu ga ik douchen en op stap, één van de prettige bijkomstigheden van het single zijn.
of om te kijken waarom het niks uit haalt en daar wat aan te doen
dat lijkt mij een stuk prettiger

en als je niet single bent kun je ook nog op stap
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_52688046
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:48 schreef liefie_ het volgende:

[..]

of om te kijken waarom het niks uit haalt en daar wat aan te doen
dat lijkt mij een stuk prettiger

en als je niet single bent kun je ook nog op stap
Nou, als ik mijn bezette vrienden schijnt dat niet meer te kunnen danwel mogen.Ik kan doen en laten wat ik wil.
pi_52688310
bah ik word hier echt allergisch van joh!

kom op als je uit wil kun je toch uit of je nou verkering hebt of niet
mensen die er in mee gaan zijn stom en mensen die het verbieden ook
kinderachtig gedoe al zeg ik t zelf
pi_52691851
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:59 schreef liefie_ het volgende:
bah ik word hier echt allergisch van joh!

kom op als je uit wil kun je toch uit of je nou verkering hebt of niet
mensen die er in mee gaan zijn stom en mensen die het verbieden ook
kinderachtig gedoe al zeg ik t zelf
Als jij dat die meelopende labradors hier ook even kunt uitleggen mag je het van mij proberen. Maar dat gaat je niet lukken want dan zeggen ze dat ze er geen behoefte meer aan hebben. ;') of ze komen met een andere kutsmoes.
pi_52692691
Waarom is het zo dat je als man zijnde niet onzeker over jezelf mag zijn? De meeste vrouwen die ik ken blijken als je ze wat beter leert kennen allemaal wel in meer of mindere mate zelfbeeld issues te hebben, maar worden daar in sociale situaties nooit of nauwelijks op afgerekend. Als man zijnde is zelfvertouwen binnen de datingscene (en ook daar buiten maar dat is weer een ander verhaal) je beste vriend. Gebrek hieraan wordt direct opgepikt en afgestraft. Je zou maar eens een watje zijn....

Stelling: Je kan het je als man pas veroorloven je kwestbaar op te stellen als je een vrouw al voor je gewonnen hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperMocio op 26-08-2007 09:39:10 ]
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_52693268
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 09:32 schreef SuperMocio het volgende:
Waarom is het zo dat je als man zijnde niet onzeker over jezelf mag zijn? De meeste vrouwen die ik ken blijken als je ze wat beter leert kennen allemaal wel in meer of mindere mate zelfbeeld issues te hebben, maar worden daar in sociale situaties nooit of nauwelijks op afgerekend. Als man zijnde is zelfvertouwen binnen de datingscene (en ook daar buiten maar dat is weer een ander verhaal) je beste vriend. Gebrek hieraan wordt direct opgepikt en afgestraft. Je zou maar eens een watje zijn....

Stelling: Je kan het je als man pas veroorloven je kwestbaar op te stellen als je een vrouw al voor je gewonnen hebt.
er is niks mis met je kwetsbaar opstellen of je onzekerheden hebben die heeft ieder mens
maar er is absoluut iets mis (bij mannen en vrouwen en in welke situatie dan ook!) met jezelf onder andere mensen plaatsen

en dat doen onzekere mensen vaak en dat geeft mij persoonlijk iig de rillingen
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:03:48 #158
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52693459
quote:

Onzin...al is het voornamelijk hoe je het brengt, lijkt me...

je opstellen als een angstig konijntje, dat als bevroren staat in de aanstormende koplampen van de liefde, lijkt me niet zo'n goed idee...

maar er is niks mis met een beetje zelfspot, en laten zien dat je het ook niet allemaal weet, en dat sommige dingen je best raken...dat laat alleen maar zien dat je zelfbewust bent, en niet onzeker of bang voor je eigen emoties...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52693565
quote:
Bullshit.
Waarom doen jullie allemaal zo fucking moeilijk, met al dat geanalyseer en gerationaliseer, "oh doe dit niet, maar dat wel, als je maar op let dat je zus absoluut niet doet dan, zo kun je het wel doen, jadajadajadajada." In het kader van fake it 'till you make it?

[ Bericht 1% gewijzigd door dawg op 26-08-2007 11:19:13 ]
pi_52693568
En nu muziek. De brakheid even wegspringen.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:19:38 #161
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52693667
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:11 schreef dawg het volgende:

Bullshit.
Waarom doen jullie allemaal zo fucking moeilijk, met als dat geanalyseer en gerationaliseer, "oh doe dit niet, maar dat wel, als je maar op let dat je zus absoluut niet doet dan, zo kun je het wel doen, jadajadajadajada." In het kader van fake it 'till you make it?
precies! om het allergrootste cliché maar weer eens van stal te halen; Je moet gewoon jezelf zijn
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52693751
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:03 schreef Abbadon het volgende:

[..]

maar er is niks mis met een beetje zelfspot, en laten zien dat je het ook niet allemaal weet, en dat sommige dingen je best raken...dat laat alleen maar zien dat je zelfbewust bent, en niet onzeker of bang voor je eigen emoties...
Eens, maar zo'n houding komt imho juist voort uit de aanwezigheid van een ruime hoeveelheid zelfvertrouwen/zelfkennis.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:11 schreef dawg het volgende:

[..]

Waarom doen jullie allemaal zo fucking moeilijk, met als dat geanalyseer en gerationaliseer, "oh doe dit niet, maar dat wel, als je maar op let dat je zus absoluut niet doet dan, zo kun je het wel doen, jadajadajadajada." In het kader van fake it 'till you make it?
Even voor de duidelijkheid: mijn stelling is geen verwijzing naar een of ander masterflirtladdertheorie die een succesvol stappenplan pretendeert te zijn (wat onzin is als je het mij vraagt) maar meer vanuit het idee dat je als man een bepaalde rol (met bijhorende verwachtingen) aangemeten krijgt als je -bij een gebrek aan een betere term- 'het spel' wilt meespelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperMocio op 26-08-2007 19:08:32 ]
pi_52693814
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:25 schreef SuperMocio het volgende:

[..]

Eens, maar zo'n houding komt imho juist voort uit de aanwezigheid van een ruime hoeveelheid zelfvertrouwen/zelfkennis.
[..]

Even voor de duidelijkheid: mijn stelling komt niet voort als verwijzing naar een of ander masterflirtladdertheorie die een succesvol stappenplan pretendeert te zijn (wat onzin is als je het mij vraagt) maar meer vanuit het idee dat je als man een bepaalde rol (met bijhorende verwachtingen) aangemeten krijgt als je -bij een gebrek aan een betere term- 'het spel' wilt meespelen.
Als je het nu eens gewoon niet ziet als een spel, maar gewoon een gezellig babbeltje. Zonder bijbedoelingen, verborgen agenda's, en meer van dat soort onzinnige aangemeten nephoudingen. Want dat heb je zelf in de hand, hoe iemand je ziet.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:33:52 #164
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52693884
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:25 schreef SuperMocio het volgende:

Even voor de duidelijkheid: mijn stelling komt niet voort als verwijzing naar een of ander masterflirtladdertheorie die een succesvol stappenplan pretendeert te zijn (wat onzin is als je het mij vraagt) maar meer vanuit het idee dat je als man een bepaalde rol (met bijhorende verwachtingen) aangemeten krijgt als je -bij een gebrek aan een betere term- 'het spel' wilt meespelen.
als je daarmee bedoelt dat er, als het gaat om versieren, altijd nog een soort klassiek rollenpatroon is waarbij de man geacht wordt het initiatief te nemen, dan heb je daarin tot op zekere hoogte wel een punt...

maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je je aan de regels moet houden
pi_52693954
ik hou van mannen die me versieren
ik ben niet te beroerd het zelf te doen maar stiekum ben ik ontzettend ouderwetsch
pi_52694124
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:29 schreef dawg het volgende:

[..]

Als je het nu eens gewoon niet ziet als een spel, maar gewoon een gezellig babbeltje. Zonder bijbedoelingen, verborgen agenda's, en meer van dat soort onzinnige aangemeten nephoudingen. Want dat heb je zelf in de hand, hoe iemand je ziet.
Als je een date hebt met iemand die je erg leuk vindt, in hoeverre is het voor je willen winnen van deze persoon dan een verborgen agenda? Je anders voordoen dan je bent is nooit een goed idee, maar er zijn denk ik wel do's & don'ts met betrekking tot wat je wel en niet van jezelf laat zien. De maakbaarheid van het beeld wat anderen van je hebben (je zegt immers dat je dat zelf in de hand hebt) duidt al op de aanwezigheid van enige manipulatie. Vergelijk het zo je wilt met een sollicitatiegesprek.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:48:29 #167
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52694127
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:38 schreef liefie_ het volgende:
ik hou van mannen die me versieren
ik ben niet te beroerd het zelf te doen maar stiekum ben ik ontzettend ouderwetsch
Ik heb me een enkele keer wel eens laten versieren, dus ik snap de lol daarvan op zich wel
pi_52694227
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:48 schreef SuperMocio het volgende:

[..]

Als je een date hebt met iemand die je erg leuk vindt, in hoeverre is het voor je willen winnen van deze persoon dan een verborgen agenda? Je anders voordoen dan je bent is nooit een goed idee, maar er zijn denk ik wel do's & don'ts met betrekking tot wat je wel en niet van jezelf laat zien. De maakbaarheid van het beeld wat anderen van je hebben (je zegt immers dat je dat zelf in de hand hebt) duidt al op de aanwezigheid van enige manipulatie. Vergelijk het zo je wilt met een sollicitatiegesprek.
nou bij mij gaat dat ook puur op het gevoel
zo van ow op deze eerste date kan ik wel zeggen dat mn ouders gek zijn en op die andere eerste date hou ik t maar nog ff voor mezelf
dat voel je, dat tast je af
er zijn geen standaard do's and don'ts in mijn ogen
pi_52694611
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:48 schreef SuperMocio het volgende:

[..]

Man. Je moet gewoon afspreken omdat je zin hebt in een gezellige avond. Verder niks.
Do's en don'ts? Die zijn er niet, vrouwen kunnen wel wat hebben hoor, ze zijn niet van suiker.

Trouwens, je ziet gaandeweg de avond wel hoe het klikt, hoe het loopt, etc. Gewoon, no strings, no goals, en gewoon een gezellige avond hebben, zien hoe het loopt. Waarom zo moeilijk altijd, ik snap dat niet.
pi_52694631
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:53 schreef liefie_ het volgende:

[..]

nou bij mij gaat dat ook puur op het gevoel
zo van ow op deze eerste date kan ik wel zeggen dat mn ouders gek zijn en op die andere eerste date hou ik t maar nog ff voor mezelf
dat voel je, dat tast je af
er zijn geen standaard do's and don'ts in mijn ogen
Klopt, je zou er geen lijstje voor alle mogelijke situaties en personen van kunnen opstellen. Behalve dan eentje die bestaat uit louter open deuren.
pi_52695205
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:12 schreef dawg het volgende:

[..]

Man. Je moet gewoon afspreken omdat je zin hebt in een gezellige avond. Verder niks.
Do's en don'ts? Die zijn er niet, vrouwen kunnen wel wat hebben hoor, ze zijn niet van suiker.

Trouwens, je ziet gaandeweg de avond wel hoe het klikt, hoe het loopt, etc. Gewoon, no strings, no goals, en gewoon een gezellige avond hebben, zien hoe het loopt. Waarom zo moeilijk altijd, ik snap dat niet.
Wat jij hier beschrijft is ook een houding die jij hebt aangenomen omdat jij je daarbij het prettigst voelt. Verder maak je mij niet wijs dat als je op iemand valt dat een positieve afloop niet op z'n minst de voorkeur heeft. Desnoods ergens in je achterhoofd. Dat je je er niet druk om maakt als dat dan uitblijft is iets anders. Er moet voor aanvang wel enige potentie zijn. Een date is geen date zonder die spanning op de achtergrond.

Ik heb nooit een vooropgezet plan de campagne als ik uit ga met iemand waar ik geinteresseerd in ben. Als de klik er dan niet is dan weet ik dat dat zo is omdat ik ben wie ik ben. Niets geen moeilijk doenerij. Ik laat alleen niet meteen het achterste van mijn tong zien.

pi_52695432
quote:
Oneens.
Denk dat ik begrijp wat je met deze stelling aan wilt geven, maar ik vind het geheel onterecht om te zeggen dat als je je als man kwetsbaar opstelt (voor de overwinning) je je dat niet kan permiteren.

Laat ik voor het gemak een definitie geven aan 'kwetsbaar'. Kwetsbaar opstellen betekent voor mij iemand die zichzelf laat zien. Zo ook zijn/haar angsten laat zien.

Wat kan daar in vredesnaam mis mee zijn? Eenieder die zichzelf dat voorhoudt, zou zichzelf op een ander niveau moeten gadeslaan. En als iemand geen respect op kan brengen voor jouw kwetsbare kant, moge hij in de hoogste boom gaan zitten. Zo simpel is het!

Aan de andere kant, als je iemand tegenover je hebt, iemand wie je leuk vindt en diegene stelt zichzelf alleen maar kwetsbaar op, dan is de balans ook ver zoek. Als iemand zich kwetsbaar opstelt, is dat ook rekening houden met zijn/haar gevoelens. En daar heb je simpelweg niet altijd zin in, daar heb je niet altijd het geduld voor. Heb je dit wel, zou je bij jezelf eens na moeten gaan in hoeverre jij jezelf wegcijfert.
Ja want je hebt ook zin om eens roekeloos je mening te geven, een discussie aan te gaan en tegengas te krijgen.

Je mag ook niet verwachten dat je met al je zorgen voor de ander mag verschijnen en even neer mag gooien. Die ander is niet verantwoordelijk voor jou verleden, gaat dus om doseren.

En zo komt het allemaal neer op evenwicht, gelijkwaardigheid. Een goede balans tussen deze twee kanten aan een persoon en tussen 2 persoontjes
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_52699393
Als ik alles zo eens lees is het eigenlijk best ingewikkeld.

Je moet steeds een gulden middenweg zien te vinden en daar ben ik juist errug slecht in.
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:38:04 #174
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52699716
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef RealZeus het volgende:
Je moet steeds een gulden middenweg zien te vinden en daar ben ik juist errug slecht in.
nope...er is geen gulden middenweg...als je dat probeert wordt het juist krampachtig...

iedereen moet zijn of haar eigen pad bewandelen... [/zen-modus]
pi_52703395
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef RealZeus het volgende:
Als ik alles zo eens lees is het eigenlijk best ingewikkeld.

Ik denk dat jij eerder slecht bent in het hebben van een positief zelfbeeld.
You're never fully dressed until you wear a smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')