quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is vast gewoon een vervelend klotejoch, maar dat durven ze niet te zeggen
extreem lage eigen risico (omdat ik schuld had) en de rest is gedekt. Japan gaat dus gewoon door. En anders blijf ik meteen maar daarquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dit gaat je verzekering ook niet dekken zeker?
Ja doe datquote:
Moet ook gebeuren hmmquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:02 schreef Pheno het volgende:
kan ik wel alle stations op de foto nemen in alle rust
Wat is er allemaal met jou pop?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat lukt me voorlopig nog steeds niet en ik ben al 2u thuis...
Al een paar nachten slecht slapen. Veel te veel liggen piekeren. Ik zou het echt eens van me af moeten kunnen zetten, maar dat lijkt me de laatste tijd maar niet te lukken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er allemaal met jou pop?
Zo probeer ik het ook te bekijken. Gewoon de positieve dingen proberen te onthoudenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah kijk, er komen al betere tijden aan dus
ach, dat duurde bij ons ook. Het duurt tyfuslang, maar uiteindelijk heb je ook watquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:49 schreef leonieke het volgende:
Begrijp me niet verkeerd he, ik ben heel blij dat we gaan bouwen, maar deze week is het een jaar geleden dat we de eerste stappen gezet hebben voor de bouwgrond waarop we nu gaan bouwen en ondertussen is er nog geen putje gegraven.
En ja, idd, dat betekent dat we over een groter budget beschikken, maar op een bepaald moment wil je gewoon beginnen bouwen en eventueel een paar jaar wachten met bepaalde afwerkingen
Bouwvergunning, krediet is ok sinds april. Aannemer is geregeld (familie).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:53 schreef Sjowhan het volgende:
Natuurlijk, elke stap voorwaarts is heerlijk. Maar wellicht wil jij te snel? Is alles al klaar zodat men daar echt kan gaan bouwen?
Nou hier schijnt het zonnetje anders heurquote:
Da's goed nieuws, straks worden we toch gewoon Nederlanders nu de Walen aan zet zullen zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou hier schijnt het zonnetje anders heur
Die willen we er niet bij hoor, Walenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Da's goed nieuws, straks worden we toch gewoon Nederlanders nu de Walen aan zet zullen zijn![]()
Dat is inderdaad wat lastiger. Ziet 't er wat beter uit de komende tijd?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:56 schreef leonieke het volgende:
[..]
Bouwvergunning, krediet is ok sinds april. Aannemer is geregeld (familie).
Ik wil het helemaal niet te snel. Normaalgezien gingen de funderingen er al liggen. We staan gewoon achter door dit k*tweer. De persoon van de grondwerken moet komen en dan putje graven en dan kunnen ze er de funderingen in gieten en de kelder beginnen metsen.
Niet echt. De achterstand op de andere werven raakt met dit weer niet weggewerkt.. integendeel. Vandaag weer niet kunnen werken zoals het hoort.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:20 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat lastiger. Ziet 't er wat beter uit de komende tijd?
Waarschijnlijk een informateur van CDH. Laat dit nu net de partij zijn die constant een vette NON verkondigde en dan maar vond dat ze een extra stukje van Vlaanderen wilden.quote:
En hoe zit het nou met brussel, wie krijgt dat?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:39 schreef leonieke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een informateur van CDH. Laat dit nu net de partij zijn die constant een vette NON verkondigde en dan maar vond dat ze een extra stukje van Vlaanderen wilden.
Ik denk dat ze dat ook wilden. Maar dat durf ik niet helemaal zeker zeggen. Er was alleszins iets met Brussel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En hoe zit het nou met brussel, wie krijgt dat?
Flesje.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Beej
Ik ben nog steeds koken dus he
iets met de ring toch? dat daar meer frans gesproken moest worden?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:42 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat ook wilden. Maar dat durf ik niet helemaal zeker zeggen. Er was alleszins iets met Brussel.
Ik ben de dag dat hij uitkwam gaan zienquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:46 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Flesje.![]()
smakelijk alvast.
Leo? Heb je al die nieuwste film van Harry potter gezien?
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
iets met de ring toch? dat daar meer frans gesproken moest worden?
Bronquote:Tegeneisen Franstaligen
Zowel voor als na de verkiezingen hebben de Franstaligen om de haverklap verklaard dat ze in feite voor niets vragende partij zijn. Zij hebben op hun beurt een eisenpakket samengesteld.
* Paritair (evenveel Franstaligen als Nederlandstaligen) samengestelde Senaat
* Invoering van het referendum in de zes Vlaamse faciliteitengemeenten rond Brussel (Wemmel, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Linkebeek, Sint-Genesius-Rode en Drogenbos).
* Gebiedsuitbreiding van Brussel met Sint-Genesius-Rode waarmee de corridor tussen Brussel en Wallonië wordt gerealiseerd. Dit veronderstelt een wijziging van de taalgrens.
* De Franse Gemeenschap krijgt initiatiefrecht in Vlaams-Brabant (onder meer om de culturele activiteiten van de Franstaligen te ondersteunen).
* De gewaarborgde vertegenwoordiging van de Nederlandstaligen in Brussel wordt herzien.
* Herfinanciering van Brussel.
* Objectivering rondzendbrieven Peeters en Martens in de randgemeenten.
O oke.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:49 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik ben de dag dat hij uitkwam gaan zien
Phille kon eigenlijk ook niet meer echt wachten denk ik want hij stelde voor dat we anders eens gewoon naar de bioscoop konden rijden om te zien of het niet te druk was
Wat een klotezooi ook weer daar zegquote:De Belgische formateur en beoogd premier Yves Leterme heeft donderdag de opdracht om een regering te formeren teruggegeven aan koning Albert.
Ik vond hem wel goedquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:01 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
O oke.
Hoe vond je de film? Heb je het laatste boek ook al gelezen?
Mja, ik weet hetquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/120(...)als_informateur.html
[..]
Wat een klotezooi ook weer daar zeg
[sjoerd]KUNNEN JULLIE DAN HELEMAAL NIKS ALLEEN???
STELLETJE HUFTERS!!!![]()
![]()
[/sjoerd]
Wablieft?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:06 schreef Ynske het volgende:
gotverdomme
ze hebben mijn pas gekopieerd vandaag bij t tankstation en mijn rekening leeg gehaald
Echt, je hoort het tegenwoordig te vaakquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:06 schreef Ynske het volgende:
gotverdomme
ze hebben mijn pas gekopieerd vandaag bij t tankstation en mijn rekening leeg gehaald
bank had het opgemerkt en hebben mijn pas geblokkeerd. zo kwam ik erachter, ik kon niet meer betalen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:08 schreef leonieke het volgende:
[..]
Wablieft?Wat vreselijk
![]()
Heb je al klacht ingediend bij de politie en de bank verwittigd?
Tering joh, mooi kutquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:06 schreef Ynske het volgende:
gotverdomme
Dat kan ik me voorstellen. Ik zou me ook echt rot voelen op zo'n moment.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:10 schreef Ynske het volgende:
[..]
bank had het opgemerkt en hebben mijn pas geblokkeerd. zo kwam ik erachter, ik kon niet meer betalen.
afdeling fraude is ermee bezig, krijg volgende week een nieuwe pas.
hopenlijk binnen 2 weken mijn geld terug
maar mensen kinders wat voel ik me klote
Ja, het komt steeds vaker voor hierquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:11 schreef leonieke het volgende:
Wel goed dat ze zo'n korte termijn opgeven en dat de bank dit opgemerkt had
De banken letten nu ook extra op, het is op dit moment weer enorm "populair" om te skimmen. Ik haal straks ook nog traveler cheques voor het geval....leuk als je op vakantie bent en je rekening wordt geblokkeerd....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:11 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Ik zou me ook echt rot voelen op zo'n moment.
Wel goed dat ze zo'n korte termijn opgeven en dat de bank dit opgemerkt had
Ik weet niet wie of wat de CDH is en hoe groot die zijn daar, maar zoeen opstelling lijkt me niet al te constructiefquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:07 schreef leonieke het volgende:
De partijvoorzitten van de CDH heeft vannacht gezegd dat ze niet van plan is om aan cruciale zaken mee te werken.
en een creditcard natuurlijk, zeker voor naar Japanquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
De banken letten nu ook extra op, het is op dit moment weer enorm "populair" om te skimmen. Ik haal straks ook nog traveler cheques voor het geval....leuk als je op vakantie bent en je rekening wordt geblokkeerd....
CDH zijn de Waalse christen-democraten (en dus eigenlijk gewoon de Waalse tegenhangers van de partij van Yves Leterme).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet wie of wat de CDH is en hoe groot die zijn daar, maar zoeen opstelling lijkt me niet al te constructief
Het is een schande voor Boudewijn, de laatste "Belg". Ieder sinds dien is Vlaming of Waal. jullie WILLEN helemaal niet 1 land zijn, maar zijn nou eenmaal tot elkaar veroordeeld.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:06 schreef Ynske het volgende:
gotverdomme
Doe zoals wij: 1 lopende rekening, met genoeg om je vaste lasten te betalen per maand. het overschot naar een spaarrekening, zonder pinpas. We boeken online over, net zo makkelijk. Mochten we slachtoffer zijn, nou ja, nooit leuk, maar we hebben dan iig nog het merendeelquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:15 schreef leonieke het volgende:
Ik hoor het ook wel eens af en toe dat ze hier in België een valse kaartlezer ofzo gebruiken op een bancontact en zo jouw kaart inlezen en code filmen met camera ofzo... Maar dat gebeurt momenteel nog steeds uitzonderlijk hier.
Je zou echt niet meer op je gemak zijn. Ik mag er niet aan denken als het bij ons gebeurt aangezien er toch een aanzienlijk bedrag op onze rekening staat.
TEGENhangers, juist.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:16 schreef leonieke het volgende:
[..]
CDH zijn de Waalse christen-democraten (en dus eigenlijk gewoon de Waalse tegenhangers van de partij van Yves Leterme).
Gammaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Doe zoals wij: 1 lopende rekening, met genoeg om je vaste lasten te betalen per maand. het overschot naar een spaarrekening, zonder pinpas. We boeken online over, net zo makkelijk. Mochten we slachtoffer zijn, nou ja, nooit leuk, maar we hebben dan iig nog het merendeel
daar kunnen ze je ook skimmenquote:
Film vond ik tegek, vooral die scene tijdens het examen met de tweeling.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik vond hem wel goedJammer dat er een aantal stukken in mijn ogen onvoldoende uitgewerkt waren (scène met lily en snape en de laatste hoofdstukken vna het boek. Ik vond dat DD meer uitleg moest gegeven hebben over het hoe en het waarom en de rol van snape in het hele gebeuren). Ik kijk al uit naar het moment dat hij op DVD uitkomt
Boek heb ik kunnen ophalen op 23 juli (21 juli was nationale feestdag) en had ik 's nachts al uit![]()
Jij?
en bij de skemaquote:
Wel.. dat geld dient om de eerste factuur van de bouw te betalen.. en die ging er nu eigenlijk ongeveer zijn dus het had niet zoveel nut om het voor zo'n korte termijn over te zetten.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
toch wel op een SPAARrekening mag ik aannemen hmm? En niet direct, zonder rente op te brengen, achter je PINcode?
Maar niet bij de iSkea, want daar waakt Mori over onsquote:
Weet je dat aan 3% rente, 100.000 euro een krat bier rente PER DAG opbrengt?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
Wel.. dat geld dient om de eerste factuur van de bouw te betalen.. en die ging er nu eigenlijk ongeveer zijn dus het had niet zoveel nut om het voor zo'n korte termijn over te zetten.
Nu moeten we idd toch eens zien om het over te boeken naar een andere rekening.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:06 schreef Ynske het volgende:
gotverdomme
Geen flauw idee, maar het klinkt wel Belgischquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
TEGENhangers, juist.
Hoe heet dat toch ook weer daar? Er is een woord voor. Als er 10 miljoen in de haven van Antwerpen NUTTIG geïnvesteerd wordt, dan MOET er somehow ook 10 miljoen naar Wallonië, die er dan vervolgens electrische roltrappen van laten aanleggen in metrostations van een metronet wat eigenlijk toch niet aangelegd werd. Dat soort ongein, daar is een woord voor. Welk?
Zoveel is het nou ook niet.. dat hebben we niet meer sinds we onze grond gekocht hebbenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je dat aan 3% rente, 100.000 euro een krat bier rente PER DAG opbrengt?
nee dat is het niet, het is net zoiets als "Cordon Sanitaire" maar dan anders. Hoewel, niet echt heel veel andersquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar het klinkt wel Belgisch![]()
Compensatie? Te algemeen zeker?
Mja, beetje hetzelfde gevoel bij de film dus.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:20 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Film vond ik tegek, vooral die scene tijdens het examen met de tweeling.
Het einde vond ik slap erg slap.
Het boek heb ik pas gelezen, moest wel even wennen aan de namen. Lees het normaal
in het Nederlands. Maar goed boek, wel lastig om die te verfilmen lijkt mij.
ja nou ja, al zal dat maar een paar weken zijn, dan trek je zo 100 euro rente binnen, allicht meegenomen. je betaalt ook al hypotheekrente vanaf het moment dat je het geld hebt hoor..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:29 schreef Pheno het volgende:
Mja, die grond gaat hard ja. Maar goed, heel ven heb je heel veel geld. Daarna zie je het snel sterk afnemen
Heel ven?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:29 schreef Pheno het volgende:
Mja, die grond gaat hard ja. Maar goed, heel ven heb je heel veel geld. Daarna zie je het snel sterk afnemen
de grondprijs was bij ons toch al een aardige slokquote:
Jezusquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:35 schreef leonieke het volgende:
Ah op die manier... we hebben de grond met ons spaargeld betaald![]()
Thxquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel Even
Euh.. wel euh... laat ons zeggen dat ons huis waarschijnlijk 4 à 5 keer meer zal kosten dan onze grond...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JezusNou, dan heb je dus feitelijk nog maar voor de helft van de totale kosten een hypotheek nodig. Dan sta je er wel ERG goed voor hoor
met de rfenis van arual hebben we hetzelfde gedaan. We hebben een vrij cheapo hypotheek op die manier. Vandaar dat bv Japan er wel af kanquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:35 schreef leonieke het volgende:
Ah op die manier... we hebben de grond met ons spaargeld betaaldIn maart ofzo. Krediet is pas maand of twee later ondertekend.
Nu hebben we gewoon een eerste schijf omdat we er voor gekozen hebben om direct te beginnen afbetalen en geen anderhalf jaar te wachten. Huur moeten we toch niet betalen, dus het zou dom zijn om te wachten met de lening terug te betalen.
Nou ja, whatever the numbers, maar dat lijkt me toch een relatief gerieflijke uitgangssituatiequote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:40 schreef leonieke het volgende:
gelukkiglijk kunnen we zelf nog een vierde ofzo van het huis investeren
Een erfenis is er niet bijgekomen bij ons. Gewoon heel veel gespaard tijdens de laatste 4 jaarquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
met de rfenis van arual hebben we hetzelfde gedaan. We hebben een vrij cheapo hypotheek op die manier. Vandaar dat bv Japan er wel af kan
Nou, van die paar honderd euro die ik maximaal overhou per maand schiet het niet echt op hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Een erfenis is er niet bijgekomen bij ons. Gewoon heel veel gespaard tijdens de laatste 4 jaar![]()
Dat wel jaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, whatever the numbers, maar dat lijkt me toch een relatief gerieflijke uitgangssituatie
Een erfenis heeft een ander negatieve eigenschap...er moet iemand dood zijn gegaan....ik heb haar moeder dus nooit gekend.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Een erfenis is er niet bijgekomen bij ons. Gewoon heel veel gespaard tijdens de laatste 4 jaar![]()
Wij zouden ook niet zoveel kunnen sparen als we iets zouden moeten huren hoor bv. En idd, wij zijn dan ook nog eens met z'n tweeën. Scheelt een hoop. We waren er vanmiddag op het werk ook nog over bezig dat een collega van ons die alleen is gewoon geen degelijk huis vindt voor zijn budget.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, van die paar honderd euro die ik maximaal overhou per maand schiet het niet echt op hoor
Nee, dat verbaast me niet. Ik zie het hier ook vrij somber in moet ik zeggenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:46 schreef leonieke het volgende:
een collega van ons die alleen is gewoon geen degelijk huis vindt voor zijn budget.
Ik bedoelde het ook niet op een slechte manier hoor toen ik dat zei van die erfenis. Uiteraard gaan er alleen maar problemen mee gepaard. Ik wou alleszins niet ongevoelig overkomen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Een erfenis heeft een ander negatieve eigenschap...er moet iemand dood zijn gegaan....ik heb haar moeder dus nooit gekend.
En zelf heb ik vrij veel gespaard, dus dat scheelde ook aardig wat.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:49 schreef leonieke het volgende:
Ik wou alleszins niet ongevoelig overkomen.
oh, dat snap ik. No problemo.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:49 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet op een slechte manier hoor toen ik dat zei van die erfenis. Uiteraard gaan er alleen maar problemen mee gepaard. Ik wou alleszins niet ongevoelig overkomen.
ja, klopt, mijn detacheerder heeft sinds kort ook een basis in Enschede, wie weetquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:49 schreef Pheno het volgende:
Ik doe de hypotheek op 1 loon, in het oosten des lands is het wat betaalbaarder
Serieus?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:49 schreef Pheno het volgende:
Ik doe de hypotheek op 1 loon, in het oosten des lands is het wat betaalbaarder
Nou ja, de Randstad, zeg maar het urbane gebied Utrecht - Amsterdam - Den Haag - Rotterdam en alles in die buurt, is gewoon kansloos als je maar 1 salaris hebt. Simpel zat. Maar als je voorbij Zwolle, Deventer gaat kijken, dan dalen de prijzen zeker hoor, en misschien wel tot een betaalbaar niveau zelfsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:52 schreef leonieke het volgende:
[..]
Serieus?Ik kan me hier geen regio voorstellen waar dat nog zou lukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |