Ik heb toch nog zin om een LL verslag te tikken. Dus bij deze.
Donderdagochtend om 11.00 vertrokken naar het altijd vredige Biddinghuizen, om daar weer even een paar dagen los te gaan. In de wachtrij van de auto's kreeg ik te horen van een mannetje dat de poort om 14.00 al open zou gaan, dus dit maakte de sfeer al gelijk goed. Uiteindelijk om 16.30 een plaatsje aan het begin van camping 2 kunnen vinden, omdat we eerst de auto op de parkeerplaats moesten zetten. Een mooi plekje met , vanuit de partytent, direct uitzicht op de 24 uurs tent. Kregen ook gezellige buren met een tipi, gezellig gebiert met zn allen. 's avonds nog naar de 24-uurs tent gegaan voor de meet, maar die kon ik niet vinden, dus maar naar bed gegaan.
Vrijdag:Om 8 uur wakker geworden, aangezien dan het aantal decibellen in de 24 uurs tent weer wordt verhoogt. Ontbeten met een broodje knakworst (like you care) en om 13.30 naar het festivalterrein gelopen voor de eerste act;
Oi Va Voi. Dit viel mij een beetje tegen, ik kende alleen Yuri en had dus meer tempo verwacht, de violiste vond ik wel keikoel. Daarna gewacht op de
Heideroosjes, aangezien de rest dit wou zien, even meegekeken, daarna met m'n zusje naar
My Brightest Diamond gegaan. Dit vond ik wel een geslaagd optreden, had het graag afgekeken, maar we hadden weer met elkaar afgeproken bij de
Editors. Dit vond ik veel te druk, dus lekker in het gras gaan liggen en genoten van een pils. Hierna kwam één van de acts waar ik erg naar uitkeek;
Justice. Kwam hier nog wat plaatsgenoten tegen, met z'n allen lekker uit onze plaat gegaan. Na dit optreden was ik helemaal into de Lowlands sfeer.. fijn gevoel
![]()
.
Hierna weer geregroupt, om vervolgens tijdens
Damien Rice (viel mij wat tegen, als eerste song al 9 Crimes) weer uit elkaar te gaan. Ik ben naar
The Good, The Bad & The Queen gegaan. Dit was mijn (bijna) LL hoogtepunt, wat een helden! Hierna naar
The Killers gegaan, maar ik was hier niet voor in de stemming. Na wat campingpret genoten van de
Acid (030303) in de X-Ray en de
DnB (wat een k*t mc tijdens Nymfo, dat vond ik echt jammer). Daarna nog wat in de 24-uurs tent gedanst.
Zaterdag:Ontbeten met
Marike Jager, wunderschone liedjes, echt genieten. Daarna naar de Bravo gelopen voor
C-Mon & Kypski, maar dit is niet mijn ding en na twee liedjes naar de Alpha gelopen voor
Games in Concert. Lekker op de heuvel gezeten en genoten van alle game muziek. Geweldig gedaan. Tot een uurtje of 6 eigenlijk niet veel gekeken, alleen
Apparat, maar dat was mij veel te druk, dus maar wat rondgehangen op de camping en het terrein. Daarna naar
The View gegaan, met aardig wat bier in ons lichaam hebben we er achterin de zaal een gezellig feestje van gemaakt. Daarna met z'n drieen gewacht op
Jimmy Eat World, vond ik zelf wat minder, maar het publiek deed vooraan leuk mee. Naar de Grolsch gelopen voor
Interpol. Na twee nummers haakten m'n medeluisteraars al af. Dus heb ik in mijn eentje genoten. Was een goed optreden, maar niet echt speciaal. Aan het eind ben ik naar
Various Production geweest, chille muziek. Maar was er weer niet zo voor in de mood. Toen maar naar
Patrick Wolf gegaan, die gast is echt apart.
's Avonds genoten van de
Balkanbeatz, iedereen met een rode neus en wangen
![]()
. Vervolgens naar de India voor
Modeselektor. Daarna naar de Grolsch en de verlaten Alpha. Als laatste naar
Mary Anne Hobbs, wat is dubstep een chille muziek! Ze hebben er een fan bij. Ik baal ervan dat ik hier niet langer stond.
Zondag:De ochtend eigenlijk niet veel gedaan, ik was te vroeg wakker, heb even lekker gebruik gemaakt van de sanitaire voorziening, om vervolgens om 11 uur de rest van mn tent wakker te maken met een Daily Paradise, 6 boze gezichten
![]()
.
Rond 13uur naar het festivalterrein gelopen, en lekker ontbeten. Daarna even naar
Lacuna Coil geweest om te kijken hoe de zangeres was, maar ik kon hier niet echt naar luisteren, dus na het eerste nummer maar gevlucht naar
The Shins. Er is mij niet zoveel van bijgebleven, dus dan vond ik het niet zo spetterend, wel afgekeken. Daarna gewacht op
Nine Inch Nails, wat een helden om te beginnen met The Great Destroyer! Halverwege afgehaakt vanwege cokesnuivende engelsen voor mij die kei irritant waren, dit was niet echt plezant voor de meid die met mij mee was. Kwam eigenlijk ook weer goed uit, want ik wilde vooraan staan bij
Sonic Youth. Echt wat een geluid krijgen die uit die gitaren, dit was mijn LL hoogtepunt met The Good, The Bad & The Queen, kan niet kiezen omdat het totaal andere muziek is. Daarna
Arcade Fire vanuit de scheerlijnen van de Alpha gekeken. Lekker uit m'n dak gegaan. Daarna wou ik weer vooraan bij
Tool (ja, ik had kunnen blijven staan, maar je moet ook wat drinken en eten af en toe), niet gelukt, maar wel vooraan in het B-vak. Heb zelfs mijn zusje kunnen overtuigen dat dit goede muziek is. Daarna naar
Simian Mobile Disco, wat ik had getipt aan de personen die naar Groove Armada gingen (aangezien dat toch aansloot), maar ik zat in m'n Tool trance. 's Avonds naar
Doesn't Smell Like 90's Now geweest, en
Eboman. Wat een toffe vent. Fransje Bauer in de remix, en nog een vette ook! Daarna afterparty op de camping om vervolgens om half 5 in bed te duiken.
Maandag:Lekker rustig aan gedaan, even wat achtergelaten spullen getrasht, en gegolfd met overgebleven etenswaar. Om 11.00 de tent opgeruimd, nog een mooie partytent voor volgend jaar meegenomen. Uiteindelijk weer in de middag aangekomen in de bewoonde wereld.
Hoogtepunten:1. The Good, The Bad & The Queen
1. Sonic Youth
3. Tool
4. Justice
5. De X-Ray avonden (voor Mary Anne Hobbs)
Helaas gemist:Cabaret, helemaal geen tijd voor gehad, maar hoort toch bij LL
Shackleton, ik had achteraf meer dub willen zien
LLowZone, weer tijdgebrek, mijn zusje heeft het wel gedaan en zei dat de sauna goddelijk was
Trentmoller, waarom tegelijk met Arcade Fire!
Dinosaur Jr., waarom tegelijk met Tool!
Al met al weer een geslaagde Lowlands, volgend jaar nummertje 4!
WTF! druk op preview en krijg toch een lang verslag! Ik post hem lekker toch!