Dat je dat over ahmenijad weer even bovenhaalt, laat goed zien wat een haat en angstzaaierij er in de media is tegenwoordig, wie zijn dan nog de terroristen kun je stellen.quote:
Ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat je dat over ahmenijad weer even bovenhaalt, laat goed zien wat een haat en angstzaaierij er in de media is tegenwoordig, wie zijn dan nog de terroristen kun je stellen.
In het heden is er net zoveel valse geschiedenis als in het verleden.
Waarschijnlijk ben ik gewoon imbeciel, maar met het door jou gegeven woordenboek kan ik niet uit de voeten. Of is er een mogelijkheid de woorden fonetisch in te voeren?quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dit is gewoon een kwestie van woorden omzetten.
Ik kan nu even geen woordenboek terugvinden, maar ik neem aan dat ik http://www.farsidic.com/ opgegeven heb.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben ik gewoon imbeciel, maar met het door jou gegeven woordenboek kan ik niet uit de voeten. Of is er een mogelijkheid de woorden fonetisch in te voeren?
Als je font 'black' of 'plain' doet, krijg je een reeks plaatjes. Als je font windows doet, dan krijg je echt letters. Maar bij mij ziet het er zo uit:quote:Op woensdag 5 september 2007 00:29 schreef Kees22 het volgende:
roezegaar = time,days;age;fortune;world
Poging 1: het woord invullen in Farsi to English en dan met Shift-linkerknop vegen, Ctrl-C en hier plakken. Maar toen waren de Farsi letters weg.
En dat ziet er, bij mijn browsers, 'verkeerd' uit, als je de source bekijkt zie je dat ze de tekens inderdaad 'van links naar rechts' in de source zetten: Ze gaan ervan uit dat de browsers het anders verkeerd renderen of zo, en als de browser het correct rendert, omdat deze denkt: "Hé, het is arabisch, het eerste teken in de source komt het verst naar rechts”, dan krijg je dus zulke ellende als ik zie. Bovendien verwachten ze dat browsers geen shaping aankunnen of zo, want ze gebruiken alleen tekens uit het Arabic Presentations Form blok van Unicode. En dan is opvallend dat ze de eerste letter (sad) coderen met een 'sad medial form', en niet met een 'sad initial form', in ieder geval, hier mijn poging (sad, alef, lam, hah):quote:ﺡﻠﺎﺼ = good,pious;competent
ﺡﻠﺎﺼ = good or pious man
Zie je nog eens je naam in het Arabisch langs komen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 09:18 schreef Iblis het volgende:
صالح
In de source staan de volgende entities echter: hah-isolated(!) - lam-medial (!) - alef final - sad medial (!).
Gebruik jij Firefox soms? dat vergeet de Arabische letters om te draaien, inderdaad.quote:Op zaterdag 8 september 2007 09:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je font 'black' of 'plain' doet, krijg je een reeks plaatjes. Als je font windows doet, dan krijg je echt letters. Maar bij mij ziet het er zo uit:
[..]
En dat ziet er, bij mijn browsers, 'verkeerd' uit, als je de source bekijkt zie je dat ze de tekens inderdaad 'van links naar rechts' in de source zetten: Ze gaan ervan uit dat de browsers het anders verkeerd renderen of zo, en als de browser het correct rendert, omdat deze denkt: "Hé, het is arabisch, het eerste teken in de source komt het verst naar rechts”, dan krijg je dus zulke ellende als ik zie. Bovendien verwachten ze dat browsers geen shaping aankunnen of zo, want ze gebruiken alleen tekens uit het Arabic Presentations Form blok van Unicode. En dan is opvallend dat ze de eerste letter (sad) coderen met een 'sad medial form', en niet met een 'sad initial form', in ieder geval, hier mijn poging (sad, alef, lam, hah):
صالح
In de source staan de volgende entities echter: hah-isolated(!) - lam-medial (!) - alef final - sad medial (!).
En die worden netjes van rechts naar links gerenderd in mijn browser, waardoor je iets raars krijgt. (Alhoewel de lam-alef wel netjes door een ligatuur weergegeven wordt).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |