abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:50:27 #181
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52929710
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zeer vereerd, maar hoezo?
Dat je dat over ahmenijad weer even bovenhaalt, laat goed zien wat een haat en angstzaaierij er in de media is tegenwoordig, wie zijn dan nog de terroristen kun je stellen.

In het heden is er net zoveel valse geschiedenis als in het verleden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:51:51 #182
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52929726
Mensen die een oorlog met iran aanjuigen vergeten trouwens waar de vluchtelingen weer heen komen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_52929796
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat je dat over ahmenijad weer even bovenhaalt, laat goed zien wat een haat en angstzaaierij er in de media is tegenwoordig, wie zijn dan nog de terroristen kun je stellen.

In het heden is er net zoveel valse geschiedenis als in het verleden.
Ja natuurlijk.
Alleen zijn in het heden de voorbeelden na te trekken: je kunt gewoon mensen interviewen. In het verleden wordt dat lastig, vooral in het verre verleden.

Dat was ook wel leuk in diverse documentaires: daar waren allerlei medespelers geïnterviewd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52939202
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dit is gewoon een kwestie van woorden omzetten.
Waarschijnlijk ben ik gewoon imbeciel, maar met het door jou gegeven woordenboek kan ik niet uit de voeten. Of is er een mogelijkheid de woorden fonetisch in te voeren?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52950591
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben ik gewoon imbeciel, maar met het door jou gegeven woordenboek kan ik niet uit de voeten. Of is er een mogelijkheid de woorden fonetisch in te voeren?
Ik kan nu even geen woordenboek terugvinden, maar ik neem aan dat ik http://www.farsidic.com/ opgegeven heb.
Nee, je bent niet imbeciel (voorzover ik weet!) maar je kunt ook niet de woorden fonetisch invoeren. Je moet wel de Arabische letters kunnen gebruiken.
Het schijnt te kunnen om ze hier te plaatsen, maar ik heb geen idee hoe dat moet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52950687
roezegaar = time,days;age;fortune;world

Poging 1: het woord invullen in Farsi to English en dan met Shift-linkerknop vegen, Ctrl-C en hier plakken. Maar toen waren de Farsi letters weg.
pi_53022957
Bijvoorbeeld:
De Koning van Kosovo
  zaterdag 8 september 2007 @ 09:18:01 #188
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_53024071
quote:
Op woensdag 5 september 2007 00:29 schreef Kees22 het volgende:
roezegaar = time,days;age;fortune;world

Poging 1: het woord invullen in Farsi to English en dan met Shift-linkerknop vegen, Ctrl-C en hier plakken. Maar toen waren de Farsi letters weg.
Als je font 'black' of 'plain' doet, krijg je een reeks plaatjes. Als je font windows doet, dan krijg je echt letters. Maar bij mij ziet het er zo uit:
quote:
ﺡﻠﺎﺼ = good,pious;competent
ﺡﻠﺎﺼ = good or pious man
En dat ziet er, bij mijn browsers, 'verkeerd' uit, als je de source bekijkt zie je dat ze de tekens inderdaad 'van links naar rechts' in de source zetten: Ze gaan ervan uit dat de browsers het anders verkeerd renderen of zo, en als de browser het correct rendert, omdat deze denkt: "Hé, het is arabisch, het eerste teken in de source komt het verst naar rechts”, dan krijg je dus zulke ellende als ik zie. Bovendien verwachten ze dat browsers geen shaping aankunnen of zo, want ze gebruiken alleen tekens uit het Arabic Presentations Form blok van Unicode. En dan is opvallend dat ze de eerste letter (sad) coderen met een 'sad medial form', en niet met een 'sad initial form', in ieder geval, hier mijn poging (sad, alef, lam, hah):

صالح

In de source staan de volgende entities echter: hah-isolated(!) - lam-medial (!) - alef final - sad medial (!).

En die worden netjes van rechts naar links gerenderd in mijn browser, waardoor je iets raars krijgt. (Alhoewel de lam-alef wel netjes door een ligatuur weergegeven wordt).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_53025078
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 09:18 schreef Iblis het volgende:

صالح

In de source staan de volgende entities echter: hah-isolated(!) - lam-medial (!) - alef final - sad medial (!).
Zie je nog eens je naam in het Arabisch langs komen.
pi_53040823
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 09:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als je font 'black' of 'plain' doet, krijg je een reeks plaatjes. Als je font windows doet, dan krijg je echt letters. Maar bij mij ziet het er zo uit:
[..]

En dat ziet er, bij mijn browsers, 'verkeerd' uit, als je de source bekijkt zie je dat ze de tekens inderdaad 'van links naar rechts' in de source zetten: Ze gaan ervan uit dat de browsers het anders verkeerd renderen of zo, en als de browser het correct rendert, omdat deze denkt: "Hé, het is arabisch, het eerste teken in de source komt het verst naar rechts”, dan krijg je dus zulke ellende als ik zie. Bovendien verwachten ze dat browsers geen shaping aankunnen of zo, want ze gebruiken alleen tekens uit het Arabic Presentations Form blok van Unicode. En dan is opvallend dat ze de eerste letter (sad) coderen met een 'sad medial form', en niet met een 'sad initial form', in ieder geval, hier mijn poging (sad, alef, lam, hah):

صالح

En die worden netjes van rechts naar links gerenderd in mijn browser, waardoor je iets raars krijgt. (Alhoewel de lam-alef wel netjes door een ligatuur weergegeven wordt).
Gebruik jij Firefox soms? dat vergeet de Arabische letters om te draaien, inderdaad.

Maar hoe krijg jij ze nou hier?
pi_53127640
De grote lijnen zijn waargebeurd, maar verder is het een kwestie van je eigen interpretatie. Het is moeilijk alles zo objectief mogelijk te bekijken als buitenstaander, maar als het je lukt, wat kan door vooral veel kennis te vergaren over hetzelfde onderwerp, dan heb je een vrij realistisch wereldbeeld.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53176047
Weet niet of het al gezegd was; maar veel van wat we weten van de historie zijn verhalen die oraal overgebracht zijn en soms pas eeuwen later opgeschreven. Ook hebben dit soort bronnen (vooral betreffende veldslagen etc.) vaak een mening erin verwerkt. Dus volledig betrouwbaar zal het meeste niet zijn; maar echt niet kloppen oid zou ik niet zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')