abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52638360
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:27 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat je

http://www.talkorigins.or(...)ogical_intermediates

zult lezen, maar toch.
Het ging niet om logica maar de aanwezigheid ervan
quote:
En ik herhaal nog maar eens: het proces van fossilisatie is erg zeldzaam. Niet alle minuscuul veranderde tussenvormen zijn dus bewaard gebleven, laat staan gevonden. Maar dat is ook niets nieuws.
Herhaal? Ik kan me niet herinneren dat je het eerder hebt gezegd.
Fossilisatie is niet 'zeldzaam', je hebt alleen de juiste condities nodig. Dat is vocht, mineralen en ik geloof ook volledige begraving, het liefste vlug zodat je een gesloten omgeving hebt. Ik heb foto's gezien van gefossiliseerde hoeden in een mijn, dus het is niet zozeer dat het toevallig gebeurt, maar alleen onder de juiste omstandigheden, en die zijn echt niet zo zeldzaam.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:34:51 #242
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52638370
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

heeft gewerkt

verleden tijd

werkt er niet meer dus

als je ze emailt willen ze je graag antwoord geven, dat hebben mensen voor jou ook al gedaan.
Waar heb je die info vandaan dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:36:09 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52638400
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

[..]

Fossilisatie is niet 'zeldzaam', je hebt alleen de juiste condities nodig. Dat is vocht, mineralen en ik geloof ook volledige begraving, het liefste vlug zodat je een gesloten omgeving hebt. Ik heb foto's gezien van gefossiliseerde hoeden in een mijn, dus het is niet zozeer dat het toevallig gebeurt, maar alleen onder de juiste omstandigheden, en die zijn echt niet zo zeldzaam.
Als hij het niet was waren anderen het wel... Meerdere keren.
Onikaan ni ov dovah
pi_52638406
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar heb je die info vandaan dan?
Dat ie daar gewerkt heeft??
pi_52638498
Dit was de reactie die iemand kreeg op de vraag of ie daar gewerkt heeft:

I can confirm that Prof Walter Veith was a faculty member of the Science Faculty at the University of the Western Cape and a member of the then Zoology Dept. He was on our staff in the year 2000 as Professor. He was Head of Zoology for one term - though I think he stepped down before the end of his term - this I need to confirm with someone as I was at Louisiana State University at that time. In 2001, around March he left Zoology and became a staff member of the then Physiology dept., now called Medical Biosciences. It is my understanding that Prof Veith retired from our university at the end of 2003.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:47:02 #246
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52638614
Dat komt niet overeen met het jaartal dat hij zelf opgeeft. Klopt overigens ook niet met wat je zelf net scheef.
Ik had net trouwens de uni fout kwam ik achter. De juiste uni heeft zo te zien nieteens een zoology dep.
http://www.uwc.ac.za/portal/public/academic/departments.htm
Onikaan ni ov dovah
pi_52638699
quote:
Net name de volledige begraving is zeldzaam!
De meeste dieren gaan dood op de grond of op een waterbodem en worden dan netjes kaalgevreten tot op verder dan het bot.
En dan ook nog de juiste combinaties van vocht en mineralen.
Zeldzaam.
Zelfs van mensen die in Nederland begraven worden (snelle begraving) blijft niet veel over na 50 jaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:54:54 #248
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52638748
Kunnen we het nou over creatie hebben? Ik wil graag weten waardoor het gekenmerkt wordt, wat valt eruit te voorspellen, wat zijn de principes, etc ?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:57:31 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52638797
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kunnen we het nou over creatie hebben? Ik wil graag weten waardoor het gekenmerkt wordt, wat valt eruit te voorspellen, wat zijn de principes, etc ?
Hoe te falsificeren lijkt me ook een fijne.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:58:38 #250
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_52638824
quote:
Niet ik, maar ik kan me niet voorstellen dat het hier nog niet is gezegd.
quote:
Ze zijn inderdaad niet dusdanig zeldzaam dat er geen intermediates gevonden worden. De Archaeopteryx bijvoorbeeld.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:00:21 #251
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52638849
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe te falsificeren lijkt me ook een fijne.
Bijvoorbeeld. Dit gepraat over evolutie is offtopic en er zijn bovendien al genoeg topics over.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:11:25 #252
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52638986
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 01:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Dit gepraat over evolutie is offtopic en er zijn bovendien al genoeg topics over.
Mjah

Nouja op de 'missing links ontbreken' claim vast:

http://en.wikipedia.org/wiki/Transitional_fossil
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_transitional_fossils

Lijkt me dat daar zat 'missing links' en uitleg waarom die term niet goed is staat om deze claim tegen te gaan.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:25:53 #253
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52639901
Om het topic maar even ontopic te schoppen ben ik zelf maar op zoek gegaan en heb bewijs gevonden... http://www.creationeviden(...)for/evidencefor.html

Wat creatie precies inhoudt is nog niet gezegd, maar dat de onderstaande feitelijkheden niet kloppen staat als een paal boven water. Ook is niet altijd de link duidelijk naar creationisme, maar misschien komt dat doordat mijn beeld niet klopt. Helaas had ik niet de tijd of de zin om het hele rijtje af te lopen, als een ander dus nog door wil gaan is er ruimte over
quote:
1. The Fossil Record...Evolutionists have constructed the Geologic Column in order to illustrate the supposed progression of "primitive" life forms to "more complex" systems we observe today. Yet, "since only a small percentage of the earth's surface obeys even a portion of the geologic column the claim of their having taken place to form a continuum of rock/life/time over the earth is therefore a fantastic and imaginative contrivance." "The lack of transitional series cannot be explained as being due to the scarcity of material. The deficiencies are real, they will never be filled." This supposed column is actually saturated with "polystrate fossils" (fossils extending from one geologic layer to another) that tie all the layers to one time-frame. "To the unprejudiced, the fossil record of plants is in favor of special creation."
Het ontkennen of vinden van fouten in de evolutietheorie zegt niks over de validiteit van creationisme. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat het geclaimde zinnig is.
quote:
2. Decay of Earth's Magnetic Field... Dr. Thomas Barnes, Emeritus Professor of Physics at the University of Texas at El Paso, has published the definitive work in this field. Scientific observations since 1829 have shown that the earth's magnetic field has been measurably decaying at an exponential rate, demonstrating its half-life to be approximately 1,400 years. In practical application its strength 20,000 years ago would approximate that of a magnetic star. Under those conditions many of the molecules necessary for life processes could not form. These data demonstrate that earth's entire history is young, within a few thousand of years.
Ik kan gaan vertalen wat staat op http://www.talkorigins.org/faqs/magfields.html waar exact dit verhaal ontmaskerd wordt als zijnde enorme bullshit, maar dat lijkt me verspilde tijd. Laat ik volstaan te zeggen dat de hele premisse van exponentiele vermindering van het magnetisch veld onzin is. Onder andere omdat er geen foutmarges gebruikt zijn bij zeer onnauwkeurige metingen, maar bovendien omdat er totaal niet duidelijk is waarom een exponentiele functie door deze meetwaarden beter zou zijn dan bv. een rechte lijn. Premissen fout --> Conclusie ongefundeerd.
quote:
3. The Global Flood... The Biblical record clearly describes a global Flood during Noah's day. Additionally, there are hundreds of Flood traditions handed down through cultures all over the world. M.E. Clark and Henry Voss have demonstrated the scientific validity of such a Flood providing the sedimentary layering we see on every continent. Secular scholars report very rapid sedimentation and periods of great carbonate deposition in earth's sedimentary layers.. It is now possible to prove the historical reality of the Biblical Flood.
Er zijn ook vele vloeden geweest in de loop der jaren en die vele vloeden zijn natuurlijk ook over geleverd. Het is niet niks als je als kleine maatschappij ineens overvallen wordt door een enorme hoeveelheid water. Er is trouwens ook wel een theorie over een grote vloed die plaats had moeten vinden naar de zwarte zee die niet ver uit de buurt ligt van de monotheistische religies. Niks wijst echter op een grote globale vloed. Naast dat niks erop wijst, waar moest het water vandaan komen cq. waar moest het water naartoe?
quote:
4. Population Statistics...World population growth rate in recent times is about 2% per year. Practicable application of growth rate throughout human history would be about half that number. Wars, disease, famine, etc. have wiped out approximately one third of the population on average every 82 years. Starting with eight people, and applying these growth rates since the Flood of Noah's day (about 4500 years ago) would give a total human population at just under six billion people. However, application on an evolutionary time scale runs into major difficulties. Starting with one "couple" just 41,000 years ago would give us a total population of 2 x 1089. The universe does not have space to hold so many bodies.
Hier wordt totaal geen rekening gehouden met bevolkingsvermindering of zelfs lokale uitsterfte. Bovendien zou er sprake zijn van een bizar klein aantal mensen om de pyramides te bouwen.
quote:
5. Radio Halos...Physicist Robert Gentry has reported isolated radio halos of polonuim-214 in crystalline granite. The half-life of this element is 0.000164 seconds! To record the existence of this element in such short time span, the granite must be in crystalline state instantaneously. This runs counter to evolutionary estimates of 300 million years for granite to form.
Om talkorigins maar te vertalen...
Polonium ontstaat via het alpha verval van radon, een vervalproduct van uranium. Aangezien radon een gas is, kan het door smalle scheurtjes in de mineralen gaan. Het feit dat het alleen gevonden wordt bij uranium ondersteunt deze conclusie, net zoals dat ze normaal gevonden worden vlakbij de scheurtjes.
Zie http://talkorigins.org/indexcc/CF/CF201.html
quote:
6. Human Artifacts throughout the Geologic Column...Man-made artifacts - such as the hammer in Cretaceous rock, a human sandal print with trilobite in Cambrian rock, human footprints and a handprint in Cretaceous rock – point to the fact that all the supposed geologic periods actually occurred at the same time in the recent past.
Het volgende http://talkorigins.org/faqs/hovind/howgood-gc.html#G4d lijkt me wel aardig leesvoer, waar een paar van bovengenoemde punten aan de orde komen.
quote:
7. Helium Content in Earth's Atmosphere... Physicist Melvin Cook, found that helium-4 enters our atmosphere from solar wind and radioactive decay of uranium. At present rates our atmosphere would accumulate current helium-4 amounts in less than 10,000 years.12
quote:
8. Expansion of Space Fabric...Astronomical estimates of the distance to various galaxies gives conflicting data.13 The Biblical Record refers to the expansion of space by the Creator14. Astrophysicist Russell Humphries demonstrates that such space expansion would dilate time in distant space.15 This could explain a recent creation with great distances to the stars.
quote:
9. Design in Living Systems...A living cell is so awesomely complex that its interdependent components stagger the imagination and defy evolutionary explanations. A minimal cell contains over 60,000 proteins of 100 different configurations.16 The chance of this assemblage occurring by chance is 1 in 10 4,478,296 .17
quote:
10. Design in the Human Brain...The human brain is the most complicated structure in the known universe.18 It contains over 100 billion cells, each with over 50,000 neuron connections to other brain cells.19 This structure receives over 100 million separate signals from the total human body every second. If we learned something new every second of our lives, it would take three million years to exhaust the capacity of the human brain. 20 In addition to conscious thought, people can actually reason, anticipate consequences, and devise plans - all without knowing they are doing so.21
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:29:09 #254
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52639922
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 02:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Om het topic maar even ontopic te schoppen ben ik zelf maar op zoek gegaan en heb bewijs gevonden... http://www.creationeviden(...)for/evidencefor.html

Wat creatie precies inhoudt is nog niet gezegd, maar dat de onderstaande feitelijkheden niet kloppen staat als een paal boven water. Ook is niet altijd de link duidelijk naar creationisme, maar misschien komt dat doordat mijn beeld niet klopt. Helaas had ik niet de tijd of de zin om het hele rijtje af te lopen, als een ander dus nog door wil gaan is er ruimte over
[..]

Het ontkennen of vinden van fouten in de evolutietheorie zegt niks over de validiteit van creationisme. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat het geclaimde zinnig is.
[..]

Ik kan gaan vertalen wat staat op http://www.talkorigins.org/faqs/magfields.html waar exact dit verhaal ontmaskerd wordt als zijnde enorme bullshit, maar dat lijkt me verspilde tijd. Laat ik volstaan te zeggen dat de hele premisse van exponentiele vermindering van het magnetisch veld onzin is. Onder andere omdat er geen foutmarges gebruikt zijn bij zeer onnauwkeurige metingen, maar bovendien omdat er totaal niet duidelijk is waarom een exponentiele functie door deze meetwaarden beter zou zijn dan bv. een rechte lijn. Premissen fout --> Conclusie ongefundeerd.
[..]

Er zijn ook vele vloeden geweest in de loop der jaren en die vele vloeden zijn natuurlijk ook over geleverd. Het is niet niks als je als kleine maatschappij ineens overvallen wordt door een enorme hoeveelheid water. Er is trouwens ook wel een theorie over een grote vloed die plaats had moeten vinden naar de zwarte zee die niet ver uit de buurt ligt van de monotheistische religies. Niks wijst echter op een grote globale vloed. Naast dat niks erop wijst, waar moest het water vandaan komen cq. waar moest het water naartoe?
[..]

Hier wordt totaal geen rekening gehouden met bevolkingsvermindering of zelfs lokale uitsterfte. Bovendien zou er sprake zijn van een bizar klein aantal mensen om de pyramides te bouwen.
[..]

Om talkorigins maar te vertalen...
Polonium ontstaat via het alpha verval van radon, een vervalproduct van uranium. Aangezien radon een gas is, kan het door smalle scheurtjes in de mineralen gaan. Het feit dat het alleen gevonden wordt bij uranium ondersteunt deze conclusie, net zoals dat ze normaal gevonden worden vlakbij de scheurtjes.
Zie http://talkorigins.org/indexcc/CF/CF201.html
[..]

Het volgende http://talkorigins.org/faqs/hovind/howgood-gc.html#G4d lijkt me wel aardig leesvoer, waar een paar van bovengenoemde punten aan de orde komen.
[..]

[..]

[..]

[..]
Ga slapen joh Ik lees je werk morgen.
Onikaan ni ov dovah
pi_52639964
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 02:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ga slapen joh Ik lees je werk morgen.
Net gelezen.
Wat een gezever, dat verhaal dat door ExtraWaskracht ontzenuwd wordt!
Goed dat jij de moeite neemt, maar het zal wel niet helpen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 07:22:32 #256
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52640909
quote:

[..]

[..]

Beetje jammer. We hebben het uitgebreid ove fossilisatie gehad. Maar ik snap dat je niet alles kunt onthouden, we zijn al een tijdje bezig met deze topics. Misschien is het een idee om een serieuze studie te beginnen met boeken en aantekeningen en zo?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:25:17 #257
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_52642166
Graag zou ik weer opmerken dat de creationisten, voor zover ze nog aanwezig durven te zijn en niet met stille trom zijn vertrokken, het op schokkende wijze nalaten enig overtuigend bewijs te leveren voor hun eigen opvattingen, en weer met name de evolutietheorie kritiseren in de overtuiging dat zulks hun eigen opvattingen zou ondersteunen.

Daarom: Beste creationisten, wat voorspelt jullie theorie, en hoe gaan we dit testen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:51:39 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52642631
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Net gelezen.
Wat een gezever, dat verhaal dat door ExtraWaskracht ontzenuwd wordt!
Goed dat jij de moeite neemt, maar het zal wel niet helpen.
Mjah nogal Heb het ook net gelezen. Beetje vergelijkbaar nivo met die 10 punten site waar teenwolf mee aan kwam zetten.
Onikaan ni ov dovah
pi_52643014
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Na de vloed en die zou zo'n 5000 jaar geleden geweest zijn. Hoe bedoel je waar is die aan te herkennen?
Je hebt toch wel bewijs voor die ijstijd? Ik wil weten waar ik die vandaag de dag aan kan herkennen. Ik heb nl het vermoeden dat je uitkomt op gegevens die gebruikt worden voor een ijstijd die in werkelijkheid zo'n 20.000 jaar geleden plaats heeft gevonden. Maar jij kunt die ijstijd aantoonbaar plaatsen zo'n 5000 jaar geleden. Ik wacht nu op de data die dat ondersteunen, inclusief de dateringstechniek(en).
En ik wil ook graag een antwoord waarom de sporen van eerdere ijstijden toch geen ijstijden geweest kunnen zijn en waar ze dan wel vandaan komen.
pi_52643239
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Genetisch zijn grizzlyberen en ijsberen trouwens nagenoeg hetzelfde.
Dus deze beren behoren volgens jou tot dezelfde soort? En paarden en ezels? Hoeveel % van de genen van grizzly's en ijsberen komt overeen? Hoeveel % is dat bij de verschillende primaten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')