quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weleens een vulkaanuitbarsting onder water gezien? Drijft dat lava ook naar de oppervlakte of koelt het af en vormt het gesteente?
Of bv. wikipedia die het volgende te zeggen heeft: http://en.wikipedia.org/wiki/Volcanic_rockquote:Volcanic rock washes up on north coast beaches
Posted Fri Feb 23, 2007 8:18am AEDT
Updated Fri Feb 23, 2007 1:25pm AEDT
Volcanic pumice rock from an island which popped out of the sea near Tonga last year is now washing up on New South Wales north coast beaches, and appears to be heading south along the coast.
Dr Leon Zann, a marine consultant and former lecturer in environmental science, says the rock has travelled about 3,500 kilometres in the past five to six months.
Dr Zann says it was in August that the island first appeared, with eruptions of the volcanic rock occurring for several months.
"I think the original eruption was the 12th of August, but over the next couple of months it put out huge rafts of volcanic pumice, floating rock, which reached Fiji, really cluttered a lot of the waterways around September, October," he said.
"It reached Vanuatu around December and I'm just getting the first reports that it's now appearing around northern NSW beaches."
quote:Volcanic rocks often have a vesicular texture, which is the result voids left by volatiles escaping from the molten lava. Pumice is a rock, which is an example of explosive volcanic eruption. It is so vesicular that it floats in water.
Oke, waar is dit gevonden met andere lagen erop? Overigens zie ik dit niet als een probleem. Stel dit spul dreef naar de oppervlakte en verderop was een dikke aardbeving met onderzeese modderstroom als gevolg, kan dergelijke gesteente makkelijk meegesleurd worden en onder een laag modder begraven worden, waarna het na het wegtrekken van water in lagen gesteente gevonden kan worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puimsteen
Erm nee dat lijkt me niet mogelijkquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, waar is dit gevonden met andere lagen erop? Overigens zie ik dit niet als een probleem. Stel dit spul dreef naar de oppervlakte en verderop was een dikke aardbeving met onderzeese modderstroom als gevolg, kan dergelijke gesteente makkelijk meegesleurd worden en onder een laag modder gevonden worden, waarna het na het wegtrekken van water in lagen gesteente gevonden kan worden.
Time out. Geloof jij nog steeds dat er een wereldomvattende vloed was? Zo een die de Grand Canyon gevormd heeft?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, waar is dit gevonden met andere lagen erop? Overigens zie ik dit niet als een probleem. Stel dit spul dreef naar de oppervlakte en verderop was een dikke aardbeving met onderzeese modderstroom als gevolg, kan dergelijke gesteente makkelijk meegesleurd worden en onder een laag modder begraven worden, waarna het na het wegtrekken van water in lagen gesteente gevonden kan worden.
Ja. De vloed zelf heeft de Grand Canyon niet gevormd trouwens he.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:44 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Time out. Geloof jij nog steeds dat er een wereldomvattende vloed was? Zo een die de Grand Canyon gevormd heeft?
qua complexiteit op cellulair iveau is een amoebe toch behoorlijk complex hoor, verkijk je daar niet op. en dan nog zou het een voorouder van een amoebe naar een mens moeten zijn. want amoebe naar mens is niet echt mogelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Van een 1 cellige amoebe naar een mens bijvoorbeeld.
Probleem is: jij hebt nog geen eens een hypothese, laat staan een theorie.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar dit is echt weer zo'n detail. Als ik dit doe bij de evolutietheorie gaan jullie mekkeren dat er 1 klein miniscuul dingetje is maar wat niet gelijk de hele theorie omver werpt. Dit is daar ook een voorbeeld van, al heb ik in dit geval nog wel een logische verklaring.
Tot nu toe heb ik je dat nog niet met de evolutietheorie zien doenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar dit is echt weer zo'n detail. Als ik dit doe bij de evolutietheorie gaan jullie mekkeren dat er 1 klein miniscuul dingetje is maar wat niet gelijk de hele theorie omver werpt. Dit is daar ook een voorbeeld van, al heb ik in dit geval nog wel een logische verklaring.
Goed, het allereerste organisme dan maar, wat jij wil.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:52 schreef Bensel het volgende:
[..]
qua complexiteit op cellulair iveau is een amoebe toch behoorlijk complex hoor, verkijk je daar niet op. en dan nog zou het een voorouder van een amoebe naar een mens moeten zijn. want amoebe naar mens is niet echt mogelijk.
Maar kom nu toch. Heb je deze link niet gelezen? 2 mijl dikke lagen sedimenten die daar neergelegd zijn door een mijl diep wat, continenten die met 45 MPH door de oceaan scheuren, vouwen die helemaal niet kunnen ontstaan op die manier als sediment niet geklonken is die we toch vinden, water dat ineens weg is, kokend water dat mammoeten laat bevriezen...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja. De vloed zelf heeft de Grand Canyon niet gevormd trouwens he.
ik kan hier moeilijk een hele stamboom heen pleuren met alle miniscule wijzigingen die er in de loop van de tijd zijn ontstaan, met eventuele triggers erbij. Daarboor is dit forum niet groot genoeg, en heb ik niet genoeg tijd..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Goed, het allereerste organisme dan maar, wat jij wil.
100 miljoen jaar aan geologische kolom die ineens weg is, een ijstijd die zonder warme oceanen maar een koude atmosfeer niet te verklaren is, fossielen van vechtende, barende of etende dino's, vissen met kop er nog aan (wat aantoont dat ze nog in 1 klap begraven zijn, anders was hun kop er wel afgevallen), lagen die gigantisch gevouwen en gedraaid zijn, lagen die door elkaar heen lopen, een colorado rivier die bergop heeft moeten stromen, grote hoeelheden mariene fossielen op het land, etc.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:54 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Maar kom nu toch. Heb je deze link niet gelezen? 2 mijl dikke lagen sedimenten die daar neergelegd zijn door een mijl diep wat, continenten die met 45 MPH door de oceaan scheuren, vouwen die helemaal niet kunnen ontstaan op die manier als sediment niet geklonken is die we toch vinden, water dat ineens weg is, kokend water dat mammoeten laat bevriezen...
Dat hoeft ook niet, het ging er alleen om dat dat verhaal over allelen frequenties hier weinig mee te maken heeft.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:57 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik kan hier moeilijk een hele stamboom heen pleuren met alle miniscule wijzigingen die er in de loop van de tijd zijn ontstaan, met eventuele triggers erbij. Daarboor is dit forum niet groot genoeg, en heb ik niet genoeg tijd..
Op onwetenheid gebaseerde onzin die al een keer uitvoerig behandeld is. Ik zei er alleen iets over vanwege dat extra puntje en de hoop je daarover aan het denken te krijgen... Ga je me teleur stellen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
100 miljoen jaar aan lagen geologische kolom die ineens weg is, een ijstijd die zonder warme oceanen maar een koude atmosfeer niet te verklaren is, fossielen van vechtende, barende of etende dino's, vissen met kop er nog aan (wat aantoont dat ze nog in 1 klap begraven zijn, anders was hun kop er wel afgevallen), lagen die gigantisch gevouwen en gedraaid zijn, lagen die door elkaar heen lopen, een colorado rivier die bergop heeft moeten stromen, grote hoeelheden mariene fossielen op het land, etc.
Spaar je moeitequote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Ali, je mag beginnen met een verklaring voor de dieren in de ark.
Hier staat dat mooi verteld. Het zou al geloofwaardiger zijn als er nadien nog dieren bij geëvolueerd konden zijn, maar ja...
Daarna mag je nog uitleggen hoe die dieren het nu voor elkaar kregen om weer een halve wereld over te lopen/zwemmen.
Bekijk dit eens vanaf 29:30 want ik heb niet zo'n zin om alles weer helemaal uit te leggen. Dat heb ik al in zoveel topics gedaan. Niet al je vragen worden beantwoord maar de belangrijkste wel, en dat is hoe het mogelijk is dat er 1 boot was en we nu zoveel dieren hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Ali, je mag beginnen met een verklaring voor de dieren in de ark.
Hier staat dat mooi verteld. Het zou al geloofwaardiger zijn als er nadien nog dieren bij geëvolueerd konden zijn, maar ja...
Daarna mag je nog uitleggen hoe die dieren het nu voor elkaar kregen om weer een halve wereld over te lopen/zwemmen.
Welke ijstijd heb je het over?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
... een ijstijd die zonder warme oceanen maar een koude atmosfeer niet te verklaren is...
En waarom de kangoeroes allemaal naar Australië gingen en de ijsberen allemaal naar de noordpool.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Wat ik tot nu toe van die vent mee heb gekregen was niet veel beter dan Hovind...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bekijk dit eens vanaf 29:30 want ik heb niet zo'n zin om alles weer helemaal uit te leggen. Dat heb ik al in zoveel topics gedaan. Niet al je vragen worden beantwoord maar de belangrijkste wel, en dat is hoe het mogelijk is dat er 1 boot was en we nu zoveel dieren hebben.
Niet al mijn vragen? Niet 1. Zo weet ik nog steeds niet hoe die ijsbeer te eten kreeg, hoe die tijger die konijnen niet op begonnen te eten, etc etc. En hoe bleef die schuit varen, terwijl de wereld uit elkaar gescheurd werd en de oceanen bijzonder ruig geweest moeten zijn?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bekijk dit eens vanaf 29:30 want ik heb niet zo'n zin om alles weer helemaal uit te leggen. Dat heb ik al in zoveel topics gedaan. Niet al je vragen worden beantwoord maar de belangrijkste wel, en dat is hoe het mogelijk is dat er 1 boot was en we nu zoveel dieren hebben.
Pardon?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De 'laatste' (enige)
En hoe inteelt voorkomen kon worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:20 schreef Rasing het volgende:
En waarom de kangoeroes allemaal naar Australië gingen en de ijsberen allemaal naar de noordpool.
Kun je die dateren? En waaraan is die te herkennen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De 'laatste' (enige)
Jongen toch, die man is hoofd van de faculteit zoologie geweest aan het grootste evolutionaire bolwerk in de wereld. Hij geeft veel meer uitleg over hoe de mechanismen werken om variatie te creëren etc, heeft veel meer verstand van zaken dan Hovind en dan jij. Ik snap niet dat je zo bekrompen kan doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe van die vent mee heb gekregen was niet veel beter dan Hovind...
En dit stuk is niet veel beter. Onvolledigheden en onwaarheden. De enige bijdrage die dit kan hebben is dat een soort een kunstmatig hokje is van in hokjes denkende mensen.
Als je het echt had bekeken en had nagedacht had je beseft dat er toen nog helemaal geen ijsbeer was die pinguiens of robben moest eten. En die boot hoefde niet te varen alleen maar te drijven.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:23 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Niet al mijn vragen? Niet 1. Zo weet ik nog steeds niet hoe die ijsbeer te eten kreeg, hoe die tijger die konijnen niet op begonnen te eten, etc etc. En hoe bleef die schuit varen, terwijl de wereld uit elkaar gescheurd werd en de oceanen bijzonder ruig geweest moeten zijn?
Oh ja, ijsberen waren vreedzame planteneters destijds, is het niet? Van vreedzame planteneter tot het grootste landroofdier, en dat in een jaar of 4 à 5000. Van zulke snelle evolutie zou zelfs Darwin achterover slaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je het echt had bekeken en had nagedacht had je beseft dat er toen nog helemaal geen ijsbeer was die pinguiens of robben moest eten.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jongen toch, die man is hoofd van de faculteit zoologie geweest aan het grootste evolutionaire bolwerk in de wereld. Hij geeft veel meer uitleg over hoe de mechanismen werken om variatie te creëren etc, heeft veel meer verstand van zaken dan Hovind en dan jij. Ik snap niet dat je zo bekrompen kan doen.
Nu negeer je alle andere vormen van 'snelle evolutie' die door recenter onderzoek aan het licht zijn gekomen. Wel up to date blijven aub.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Oh ja, ijsberen waren vreedzame planteneters destijds, is het niet? Van vreedzame planteneter tot het grootste landroofdier, en dat in een jaar of 4 à 5000. Van zulke snelle evolutie zou zelfs Darwin achterover slaan.
Na de vloed en die zou zo'n 5000 jaar geleden geweest zijn. Hoe bedoel je waar is die aan te herkennen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:27 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kun je die dateren? En waaraan is die te herkennen?
Die zorgen er niet voor dat een vreedzame planteneter in een paar duizend jaar een vervaarlijke vleeseter wordt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nu negeer je alle andere vormen van 'snelle evolutie' die door recenter onderzoek aan het licht zijn gekomen. Wel up to date blijven aub.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_age#Evidence_for_ice_agesquote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Na de vloed en die zou zo'n 5000 jaar geleden geweest zijn. Hoe bedoel je waar is die aan te herkennen?
Wist je dat grizzlyberen ook bessen etc. eten? Beren zijn omnivoren. De ijsbeer zal zich later hebben aangepast aan zijn omgeving en carnivoor geworden. Genetisch zijn grizzlyberen en ijsberen trouwens nagenoeg hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:08 schreef Rasing het volgende:
[..]
Die zorgen er niet voor dat een vreedzame planteneter in een paar duizend jaar een vervaarlijke vleeseter wordt.
Een pandabeer heeft tanden als een vleeseter, maar hij eet bamboe. Tanden zeggen lang niet alles.quote:Waar zijn trouwens de botten en fossielen van beren met platte tanden, voor het eten van planten?
Ik verwacht niet dat jequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar zijn alle botten en fossielen van alle miniscule veranderde 'tussenvormen' die we mogen verwachten volgens de evolutietheorie?
heeft gewerktquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:27 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik heb nog even wat verder gezocht over Walter Veith. Het grappige is dat wat op creationisme sites staat niet klopt met wat de universiteit zelf aan info geeft.
http://www.answersingenes(...)fessing_creation.asp
http://www.uct.ac.za/faculties/science/departments/zoology/staff/
Dan ga ik toch eerder achter de info van de uni aan
Het ging niet om logica maar de aanwezigheid ervanquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:27 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat je
http://www.talkorigins.or(...)ogical_intermediates
zult lezen, maar toch.
Herhaal? Ik kan me niet herinneren dat je het eerder hebt gezegd.quote:En ik herhaal nog maar eens: het proces van fossilisatie is erg zeldzaam. Niet alle minuscuul veranderde tussenvormen zijn dus bewaard gebleven, laat staan gevonden. Maar dat is ook niets nieuws.
Waar heb je die info vandaan dan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
heeft gewerkt
verleden tijd
werkt er niet meer dus
als je ze emailt willen ze je graag antwoord geven, dat hebben mensen voor jou ook al gedaan.
Als hij het niet was waren anderen het wel... Meerdere keren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ging niet om logica maar de aanwezigheid ervan
[..]
Herhaal? Ik kan me niet herinneren dat je het eerder hebt gezegd.
Fossilisatie is niet 'zeldzaam', je hebt alleen de juiste condities nodig. Dat is vocht, mineralen en ik geloof ook volledige begraving, het liefste vlug zodat je een gesloten omgeving hebt. Ik heb foto's gezien van gefossiliseerde hoeden in een mijn, dus het is niet zozeer dat het toevallig gebeurt, maar alleen onder de juiste omstandigheden, en die zijn echt niet zo zeldzaam.
Dat ie daar gewerkt heeft??quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar heb je die info vandaan dan?
Net name de volledige begraving is zeldzaam!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Fossilisatie is niet 'zeldzaam', je hebt alleen de juiste condities nodig. Dat is vocht, mineralen en ik geloof ook volledige begraving, het liefste vlug zodat je een gesloten omgeving hebt. Ik heb foto's gezien van gefossiliseerde hoeden in een mijn, dus het is niet zozeer dat het toevallig gebeurt, maar alleen onder de juiste omstandigheden, en die zijn echt niet zo zeldzaam.
Hoe te falsificeren lijkt me ook een fijne.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kunnen we het nou over creatie hebben? Ik wil graag weten waardoor het gekenmerkt wordt, wat valt eruit te voorspellen, wat zijn de principes, etc ?
Niet ik, maar ik kan me niet voorstellen dat het hier nog niet is gezegd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Herhaal? Ik kan me niet herinneren dat je het eerder hebt gezegd.
Ze zijn inderdaad niet dusdanig zeldzaam dat er geen intermediates gevonden worden. De Archaeopteryx bijvoorbeeld.quote:Fossilisatie is niet 'zeldzaam', je hebt alleen de juiste condities nodig. Dat is vocht, mineralen en ik geloof ook volledige begraving, het liefste vlug zodat je een gesloten omgeving hebt. Ik heb foto's gezien van gefossiliseerde hoeden in een mijn, dus het is niet zozeer dat het toevallig gebeurt, maar alleen onder de juiste omstandigheden, en die zijn echt niet zo zeldzaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |