VrijdagAlamo Race Track - Paar nummers van meegekregen, wel aardig, beetje eentonig wel.
Just Jack - Lekker op een tafel staan dansen, leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast was.
Editors - Ik kan hun muziek goed waarderen en heb de cd's al vaak beluisterd, maar op de 1 of andere manier kon het optreden me niet bekoren. Het kwam droog en zoutloos op me over. Misschien was ik nog niet helemaal in de stemming.
Calvin Harris - Wat een feest. Ondanks dat de zanger niet geweldig kan zingen was het super. Heerlijk enthousiast!. Veel coole Britten in de tent. Eerste band waarbij ik een aantal keer flink gesprongen heb. Hoogtepunt van dag denk ik wel.
Justice - Keihard uit je plaat, de muziek stond ook echt loeihard. Jammer genoeg werd hun hitje een eeuwigheid gelooped, en begon het op het einde te irriteren.
Voorderest is het naar mijn mening gewoon een Daft Punk kloon, wel vermakelijk maar niks nieuws onder de zon. Jammer genoeg kan het niet aan DP tippen.
Mika - Ik ben geen fan van Mika, laat ik daarmee beginnen. Omdat we toch in de buurt waren en sommige personen het toch ff wilden checken zijn we in de buurt van de Bravo gebleven. We wilden net voor het optreden de tent in, maar we werden weggedrukt door een shitload aan irritante zeikwijfen. Ik heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien, het leek wel een optreden van Justin Timberlake. Uiteindelijk zijn we maar naar buiten gevlucht. Daar was het zelfs druk en van wat we konden horen was de muziek ook weinig boeiends. Mierzoete ballads, dus zijn we na 20 min weggegaan.
The Killers - Mooie professionele show, paar leuke nummertjes. Ik heb me wel vermaakt.
Noisia D&B, lekker bas, eigenlijk alleen maar bas.
James Holden Wat een slaapverwekkende set. Ik heb deze man al meerdere malen mogen aanschouwen, maar dit was echt niks. Kan veel beter. Een van de mindere acts die ik heb gezien.
Pendulum Weinig interessants, wel vermaakt do'h.
ZaterdagGames in concert - De dag begon goed met Games in concert. Niet het begin gezien, daar baal ik eigenlijk wel van. Erg leuk gedaan met de beelden van de games erbij, en ik merkte maar weer dat klassieke muziek me toch wat zwaarder raakt dan elk ander genre. Hulde voor deze gasten.
The Rifles -Buiten op het gras meegeluisterd. Is me weinig van bijgebleven, alleen dat ik het wel leuk vond klinken, maar het was niet genoeg om naar binnen te gaan.
Apparat & band - Beetje zweverig, soms lekker wegzweven, soms was het niet zo lekker wegzweven.
Ojos de Brujo - Ik was niet van plan om naar deze band te gaan, maar we waren al eerder in de Bravo voor Laurent Garnier. Uiteindelijk de laatste 20 min meegepakt. Het was zo vet dat ik ervan baal de rest niet gezien te hebben.
Laurent Garnier - Hij stond al lang op mijn must-see lijstje. Een van de weinige techno grootheden die ik nog nooit heb zien optreden. In het begin heerlijk luisteren naar experimentele Jazz. Jammer van de technische problemen af en toe. Toen hij aankondigde Crispy bacon te doen ging echt de hele zaal plat. Ik heb gesprongen als een malle. Vanaf dit moment zat de stemming er goed in en ben ik in 1 keer doorgeknald tot het einde.
![]()
1 van mijn hoogtepunten deze Lowlands.
CSS - Deze band wilde ik van te voren al graag zien. Ze voldeden aan mijn verwachtingen. Het was een goed optreden met een prachtig uitziende zangeres.
Kaiser Chiefs - Al eerder op Lowlands gezien en een paar maanden geleden in Madrid. Ik wist dus wat er komen ging. Toch was het een groot feest, in onze groep althans. Waar wij stonden danste men alleen op de hitjes, beetje jammer.
Met tien personen er toch nog een feestje van weten te bakken. Ik heb de Kaiser Chiefs nu wel weer genoeg gezien voor een tijdje.
Oja,hierbij mijn oprechte excuses aan de gozer met witte schoenen. Het was niet de bedoeling om er 20 keer op te gaan springen/staan.
Balkan Beatz- Zo ik was me een partij stoned en lam. Lekker gek lopen doen, beuken, polka dansen en bleren op deze ultiem vrolijke feest muziek.
Dj Tommi kan zijn maten wel thuislaten, want die zijn niet zo cool als hijzelf.
Dansen bij de Surinamer- We lopen de Surinamer binnen voor een lekker broodje kipkerrie, staan er een paar mensen, waaronder Batman te swingen op de tonnen en de tafels. We konden natuurlijk niet achterblijven. Will Smith heeft nog nooit zo goed geklonken.
Dave Clarke- Hard beuken, pure techno, te hard voor mij op dat moment. Na 40 min er de brui aangegeven en mijn bedje opgezocht.
ZondagAlpha Blondy - Lekker 's ochtends in het gras genieten van reggae, wat wil een mens nog meer. Af en toe leken de nummers wel erg veel op elkaar.
UNKLE - Op cd klinkt het fantastisch in de oren, maar wat was dit. Een zanger die met zijn handen in zijn broek staat te zingen
![]()
. Hij had wel een goede stem overigens, maar de desinteresse straalde ervan af. Het leek wel of iedereen ff zijn ding wilde doen en daarna weer zo snel mogelijk naar huis. De muziek bleef wel goed, maar het had zoveel beter kunnen zijn. Tegenvaller.
Film: The Night of the Hunter (1955) - Ik ga standaard elke Lowlands een keer naar de Echo. Bij deze film kwamen we 15 min na het begin binnen kakken. Het duurde overigens maar luttele momenten dat totaal werd opgezogen in de film. Van te voren nooit wat gehoord van deze film, maar een terechte klassieker. Ook altijd leuk is de reacties van de mensen in de bios. Vrouw houdt met shotgun de badguy onder schot, iedereen juichen.
Arcade Fire - Niet mijn ding volgens mij. Ik kwam niet in de muziek en ben na een half uurtje weggegaan
LCD Soundystem - Hoogtepunt qua optredens voor mij. Ik had de hele dag al spierpijn in m'n kuiten maar LCD kreeg me toch aan het springen. Heel mooi ook de interactie tussen de zanger en de drummer.
Groove Armada- Stukje van gezien, maar het was te druk om te blijven.
Audion/Matthew Dear- Lekkere beats.
Kees van Hondt- We zaten op een bankje bij de Surinamer, van plan om terug te gaan naar de tent. De groep was uiteindelijk al uitgedund tot drie personen. We keken de Lima in en zagen crowdsurfers en takjes. Dit wekte onze interesse en we zijn even gaan kijken. Wat hierop volgde was alle gekkigheid op een stokje. Polonaise, Takjes kapen, Keesie roepen en meer van die gein. Uiteindelijk eindigde het met openscheuren van zitzakken. Een fantastisch schouwspel, echte sneeuwval was er niks bij.
![]()
Waardige afsluiter van een geweldig Lowlands.
Jammergenoeg gemistInterpol
Anthony Rother
Kings of Leon
[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 22-08-2007 01:24:08 ]