abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:39:12 #1
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52568852
Vervolg op: Sanne laat haar huisje verbouwen

Na een renovatie van het toilet en het plaatsen van een nieuwe keuken is nu de zolder aan de beurt. Van een donkere rommelige zolder moet deze omgetoverd worden tot logeer/zonnebankkamer.

Er is een vaste trap geplaatst zodat de vlisotrap eruit kon. Om dit mogelijk te maken moest de cv-ketel verplaatst worden. Dat is een nieuwe Intergas HR ketel geworden met 20 procent meer vermogen. Doordat deze ketel kleiner was kon hij aan de zijkant onder het schuine dak geplaatst worden. De mechanische ventilatie is nu mooi weggewerkt en helemaal niet meer in beeld.

Afgelopen zaterdag zijn er twee grote Velux GGL S06 dakramen geplaatst. Lekker groot 114 x 118 cm.
De zolder baadt nu in het licht, wat ook logisch is op het zuiden. Ik moet hier nog rolgordijnen voor kopen met een verduisterend effect. Of zo'n systeem aan de buitenkant. Het loont de moeite om hiervoor rond te shoppen leerde een middagje op internet, dus ik wacht nog even op een mooie aanbieding.

De situtatie nu:

Als de aannemer weer tijd heeft gaat ie verder met het afwerken van de ramen. Daar moet nog een lijst omheen.
Verder gaan de uitgebroken muurtjes terug. Maar dan dit keer met stucwerk over nieuwe gipsplaten. En inbouw stopcontacten heeft mijn broer bedacht. Die bedacht ook dat ik een inbouwnisje in die oude kast kan hebben. Twee driehoekjes en dan LEDverlichting erboven. Dat lijkt me wel grappig voor boven het bed.

Er komt beuken laminaat op de vloer. Niet zoals in de kamer in kersenkleur, maar beuken omdat mijn bed en kastje en bureautje ook beuken zijn. Verder wil ik dat hoekje van dat halve muurtje aan de binnenkant zeg maar (aan de kant van de trap) met spiegels bekleden zodat het toch weer wat groter lijkt.

Het grootste probleem zijn de kleuren uitzoeken. Behangen mag ik niet meer over nieuw stucwerk (sorry broer), ik mag het alle kleuren van de regenboog verfen maar niet behangen is mij op het hart gedrukt. En dat alle kleuren van de regenboog bedoelt hij niet letterlijk. Hij kent me, met mijn kermishuis. Dus nu ben ik aan het twijfelen of ik gewoon normaal burgerlijk zal doen met roomwit en bruine balken en weet ik veel of dat ik er een knalroze prinsessenzolder van maak.

Dan rest mij de schone taak om de trap te verfen. Maar weer de vraag welke kleur. En dan moet ook het traphekje op een hoog, want die is kaal. En weer marine blauw wordt ook zo saai, dus nu zit ik aan zwart te denken.

Die trap omhoog weet ik nog niet. Als ik hem wit maak valt ie weg in de muur als ik hem een kleurtje geef valt ie juist op.
Gelukkig zijn we nog niet in het verfstadium dus ik heb even de tijd om na te denken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sanne op 21-08-2007 20:02:47 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:39:56 #2
189354 SANIBROYEUR
Dé fecaliënvermaler!
pi_52568872
Ga je ook een SANIBROYEUR® testen?
Achter elke deur een Sanibroyeur®!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:46:07 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569088
Nog even in de herhaling, de voor en na foto's van de vorige projecten

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_52569149
Ooooh, wat mooi die keuken en wc!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_52569379
Netjes..... Ík heb ook een keuken met een RVS blad besteld... Hoe bevalt het met schoonmaken.. Geeft het niet erg af?
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:55:38 #6
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569380
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:47 schreef MissBliss het volgende:
Ooooh, wat mooi die keuken en wc!
Thanks babe.

plattegrond, niet op schaal, maar uit de losse pols gePaint.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:59:41 #7
189400 Zens
Me, Myself and I
pi_52569502
Erg mooie keuken hoor! En de wc is ook cool!
Reality can destroy the dream, why shouldn't the dream destroy reality?
pi_52569507
Mooi geworden, die keuken en wc Waar heb je die keuken vandaan?

tvp
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:00:32 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569525
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:55 schreef nicket84 het volgende:
Netjes..... Ík heb ook een keuken met een RVS blad besteld... Hoe bevalt het met schoonmaken.. Geeft het niet erg af?
Het schoonmaken is eerlijk gezegd toch wel een ramp.
Als ik hem helemaal wil laten glimmen ben ik wel ff bezig.
En het krast snel. Maar dat hoort erbij.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:01:36 #10
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569567
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:59 schreef Knakker het volgende:
Mooi geworden, die keuken en wc Waar heb je die keuken vandaan?

tvpee ,)
Het is een Schmidt keuken. http://www.cuisines-schmidt.com/
pi_52569579
Waar maak jij dat RVS mee schoon?
Ik heb zo'n afzuigkap en pedaalemmer, maar man man wat een vlekken

Je keuken ben ik nog steeds flieft op
pi_52569650
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:00 schreef Sanne het volgende:

[..]

Het schoonmaken is eerlijk gezegd toch wel een ramp.
Als ik hem helemaal wil laten glimmen ben ik wel ff bezig.
En het krast snel. Maar dat hoort erbij.
Thnx... dat wordt wat.....
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:04:14 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569671
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:01 schreef Bluezz het volgende:
Waar maak jij dat RVS mee schoon?
Ik heb zo'n afzuigkap en pedaalemmer, maar man man wat een vlekken

Je keuken ben ik nog steeds flieft op
Eerst met een doekje met meestal Dubro. Dan met heet water afnemen. En vervolgens de finishing touch: Glassex!
Glassex werkt het beste heb ik van Fly Lady geleerd.

Verder heb ik een potje RVS power cleaner van StarClean van iemand gekregen die in een industriële keuken werkt. Maar daar moet ik nog wat aan wennen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:04:42 #14
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569695
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:03 schreef nicket84 het volgende:

[..]

Thnx... dat wordt wat..... [afbeelding]
Prachtig!!!

De mijne uit de andere hoek:

pi_52569744
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:04 schreef Sanne het volgende:

[..]

Prachtig!!!
dankje... maar ik zie de bui al hangen
pi_52569845
quote:

[..]

Prachtig!!!

De mijne uit de andere hoek:

[afbeelding]
Heel strak!!.. Ons appartement is net opgeleverd, en volgendeweek krijgen we de sleutel. Dan kunnen we met alles beginnen. Zal tegen die tijd ook een projectje op fok zetten..

Deze blijf ik voorlopig volgen...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:10:20 #17
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_52569911
mooi die wc en met dat groen, zelfs de fles schoonmaakmiddel is groen!
Cocktail? Anyone?
pi_52569957
Ik ben voor de knalroze prinsessenzolder!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:14:01 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52570039
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:11 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben voor de knalroze prinsessenzolder!
Ik wist het!!!

Maar toch heeft zo'n puur naturel, volledig uitgebalanceerde, volwassen kamer ook wel wat voor de verandering.
pi_52570209
En heel volwassen uitgebalanceerde creme kleurige muren met knalroze decoraties?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:19:03 #21
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52570249
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:18 schreef Liejannuh het volgende:
En heel volwassen uitgebalanceerde creme kleurige muren met knalroze decoraties?
*notitie maakt*

ik zit maar op de Histor en Flexa site te klikken en te klikken. Voor alle kamers wist ik het zo, maar dit keer weet ik het niet. De meubels zijn beuken daar moet ik wel rekening mee houden. Voor de rest is alles vrij. Knalgroen met geel en wit dacht ik. Of bruin, creme en parelmoer wit. Blauw met turquoise is ook een mooie combi.

Waah, teveel keus gewoon!
Paars heb ik in de woonkamer, groen in de keuken, oranje in de studeerkamer en lila in mijn slaapkamer. Nu nog een roze kamer erbij en de kermis is compleet.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:57:21 #22
57434 Marloes
Digital Love
pi_52571614
Nee nee nee, gewoon voor knalroze gaan! Lekker fuchsia!! Enig
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:18:50 #23
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52572284
Als het een prinsessenkamer wordt is dit wel een heel erg lief rolgordijn.

dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:24:35 #24
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52572473
Prinsessenzolder?? Ik zie je toch meer als duveltje hoor Mooi rood is niet lelijk, een paar hoorntjes boven je zonnebank, die je vanaf dan natuurlijk 'vagevuur' gaat noemen.... etc.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:33:06 #25
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52572780
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:24 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Prinsessenzolder?? Ik zie je toch meer als duveltje hoor Mooi rood is niet lelijk, een paar hoorntjes boven je zonnebank, die je vanaf dan natuurlijk 'vagevuur' gaat noemen.... etc.
Wat ken jij mij toch slecht!!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:34:51 #26
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52572845
Ow ik krijg ineens een briljant idee.

Ik ga de bovenkastjes van de oude keuken ook een leuk kleurtje geven of wellicht behangen zodat ik er weer een paar kekke kastjes bij heb voor op zolder.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:51:33 #27
57434 Marloes
Digital Love
pi_52573455
Ik vind de kleur rozigst van Flexa mooi!!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 08:06:03 #28
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52581126
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:51 schreef Marloes het volgende:
Ik vind de kleur rozigst van Flexa mooi!!
Die is erg gaaf inderdaad!

en hier wil ik ook wat mee doen:
quote:
Highlights is een transparante muurverf met decoratieve toevoegingen, zoals zachtglanzend poeder of zilveren glitters. Je brengt het heel gemakkelijk met een roller aan. Door het samenspel met de ondergrondkleur ontstaat een uniek en levendig effect. En of je nu een klein stukje muur 'highlight' of een hele wand laat schitteren: het resultaat is altijd verrassend bijzonder.

Highlights is er in vier varianten: Sparkling Sterling, Summer Gold, Silky Dust en Rainbow Pearl.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:45:55 #29
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52592202
Helaas heeft de aannemer weer gebeld dat het deze week niet lukt. Volgende week dinsdag verder.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:20:09 #30
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52595126
Tja, laat ik dat nou net voige week ook gehad hebben. Aannemers die niet kunnen komen als het jou uitkomt..
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 augustus 2007 @ 17:20:30 #31
22592 crew  Ole
pi_52626709
Was ik zomaar dit topic kwijt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_52661184
Flickr Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:51:22 #33
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:13:07 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_52720470
Jammer dat de aannemer niet kan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:20:13 #35
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52767682
Hij is weer bezig! De aannemer.

Vandaag de ramen afgewerkt. Verder wat gipswandjes teruggeplaatst.
Ik kom zo als ik niet in slaap val nog wel even met foto's.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:35:43 #36
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52768091

weer wandjes geplaatst waar de steunbalken achter zaten.

de tuin.
pi_52826330
Bij uitkiezen van mijn keuken heb ik ook tijdje naar zo'n blad staan kijken.
Was alleen bang dat dat heel snel gaat krassen

Wel mooie keuken
pi_52833010
Wat mij wel onwijs gaaf zou lijken is om de trap per trede in een andere tint te verfen... stel je hebt beneden wittig in de gang of op de overloop en je doet je zolder roze. Dan de onderste trede wit, de volgende een ietstje roze, en steeds iets meer roze totdat je boven bent en die krijgt dan dezelfde kleur als de zolderkamer...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_52834110
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:34 schreef Bartjebart het volgende:
Wat mij wel onwijs gaaf zou lijken is om de trap per trede in een andere tint te verfen... stel je hebt beneden wittig in de gang of op de overloop en je doet je zolder roze. Dan de onderste trede wit, de volgende een ietstje roze, en steeds iets meer roze totdat je boven bent en die krijgt dan dezelfde kleur als de zolderkamer...
Dat kost toch bakken met geld
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:30:34 #40
22592 crew  Ole
pi_52834317
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:05 schreef BaraCuda het volgende:
Bij uitkiezen van mijn keuken heb ik ook tijdje naar zo'n blad staan kijken.
Was alleen bang dat dat heel snel gaat krassen

Wel mooie keuken
verder zie je ook elke vingerafdruk.

Maar hij is wel prachtig!
pi_52858106
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:22 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Dat kost toch bakken met geld
Tuulk nie...

je koopt gewoon 12 kleine blikjes verf...

wie een mooi huis wil hebben moet de pijn in de portemonnee maar lijden
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 1 september 2007 @ 02:21:37 #42
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_52860611
quote:

[..]

Eerst met een doekje met meestal Dubro. Dan met heet water afnemen. En vervolgens de finishing touch: Glassex!
Glassex werkt het beste heb ik van Fly Lady geleerd.

Verder heb ik een potje RVS power cleaner van StarClean van iemand gekregen die in een industriële keuken werkt. Maar daar moet ik nog wat aan wennen.
Je kan ook ipv het doekje met Dubro een schuursponsje nemen (een normale, geen brillopad oid ), die een beetje nat maken met wat ontkalker erbij. Dat goed afspoelen, en dan heel goed droogwrijven. Heb je streeploos schoon RVS. En als je een vingerafdruk krijgt, of waterspatten meteen met een licht vochtig microvezeldoekje wegvegen.

(Op mijn werkplek heb ik ook een RVS aanrecht staan, waarvan de kranen iets te hoog staan, ze spetteren ontzettend veel. Ik zit 'm constant schoon te maken, niemand durft dat ding meer te gebruiken als ik in de buurt ben )
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:01:40 #43
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52862012
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 02:21 schreef desaparacido het volgende:

[..]

Je kan ook ipv het doekje met Dubro een schuursponsje nemen (een normale, geen brillopad oid ), die een beetje nat maken met wat ontkalker erbij. Dat goed afspoelen, en dan heel goed droogwrijven. Heb je streeploos schoon RVS. En als je een vingerafdruk krijgt, of waterspatten meteen met een licht vochtig microvezeldoekje wegvegen.

(Op mijn werkplek heb ik ook een RVS aanrecht staan, waarvan de kranen iets te hoog staan, ze spetteren ontzettend veel. Ik zit 'm constant schoon te maken, niemand durft dat ding meer te gebruiken als ik in de buurt ben )
Een schuursponsje!!!???
Ik heb heel in het begin eens een vervelend vlekje met een schuursponsje (zo'n gewone) schoongemaakt, maar meteen dus een doffe plek daar. Ik durf geen enkel schuursponsje meer te gebruiken!!!
(kennen jullie die oude reclame van jiff? Met die schaats op het ijs die pirouetjes doet? Zulke krassen ongeveer, daar moest ik tenminste aan denken).
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:03:04 #44
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52862019
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:34 schreef Bartjebart het volgende:
Ik vind het een ontzettend origineel idee!!!
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:49:08 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52862173
Hoeft niet perse heel duur te zijn in de uitvoering.

Je neemt een blik 'Kus' (om maar eens een fel kleurtje te kiezen) en daar doe je de eerste trede mee, dan doe je daar een afgepaste hoeveelheid wit bij (bijvoorbeeld opgezogen in een injectiespuit) en daarmee doe je de volgende, etc. etc.etc.
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:50:02 #46
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52862180
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:49 schreef Brighteyes het volgende:
Hoeft niet perse heel duur te zijn in de uitvoering.

Je neemt een blik 'Kus' (om maar eens een fel kleurtje te kiezen) en daar doe je de eerste trede mee, dan doe je daar een afgepaste hoeveelheid wit bij (bijvoorbeeld opgezogen in een injectiespuit) en daarmee doe je de volgende, etc. etc.etc.
gmta
Ik zat ook al aan het zelf mengen te denken.
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:50:55 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52862182
Wel een heel erg leuk idee idd!
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:52:02 #48
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52862187
Ik ga straks een rondje bouwmarkten doen voor wat ideetjes. Ben toch ook wel erg gecharmeerd van behang en er is zoveel leuks te krijgen. Eerst maar eens winkelen om tot goede ideeën te komen.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 1 september 2007 @ 09:04:06 #49
22592 crew  Ole
pi_52862239
Veel plezier!
pi_52864230
Jij bent ook goed bezig zeg!
Je toilet is heel gaaf geworden en de keuken is ook heel mooi!
En een vaste trap naar de zolder is zo ontzettend handig!
(dit is natuurlijk meteen een tvp, ik wil dit blijven volgen )
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:50:45 #51
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52868605
Zo, dat is gebeurd.

Voor de zolder nog niets gekocht, maar o zo leuke spulletjes voor de keuken en de eethoek.

lekker retro!
pi_52876501
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Wel een heel erg leuk idee idd!
Ooow ik had er copyrights op moeten zetten dus?

naja ben wel benieuwd hoe het er straks dan uit ziet... Dus als je het doet, zie ik graag de foto's hier
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:34:39 #53
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_53005900
Wow, Sanne wat een mooie keuken Zelfs je wc is mooi. Echt netjes hoor.
Je zal wel alles kunnen zien op het aanrechtblad..da's wel jammer.
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:39:24 #54
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53013453
Ik ben nog niet helemaal uit de kleuren voor de zolder. Kan ook geen behang vinden wat ik leuk vind. Nu twijfel ik over deze Histor kleurencombinatie.
Dat houdt het wel lekker licht en heeft toch wat prinsessenklasse.

La Vie en Rose

quote:
Breng op je muren een stijlvolle parelmoerglans aan met Histor Highlights Silky Dust. Mooi met een lichte ondergrondkleur als muurverf Victorie. Of ga voor een subtiel effect met de zilveren glitters van Highlights Sparkling Sterling op ondergrondkleur Vlokje.

Histor Highlights is een unieke transparante muurverf met kleine decoratieve toevoegingen. Je brengt het eenvoudig met een roller aan. Highlights is er in vier varianten: Silky Dust, Sparkling Sterling, Rainbow Pearl en Summer Gold.
De groene lamp heb ik vanavond omgeruild voor een groter exemplaar. Voor mijn eethoek was hij nog wel groot genoeg, maar op het totaal leek het maar een klein lampje. Alleen heeft die nieuwe niet die gebloemde binnenkant, maar gewoon wit. Buitenkant natuurlijk nog wel lime groen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sanne op 07-09-2007 19:45:22 ]
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:19:25 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53014311
Oooh, dat vind ik wel heel sjiek hoor!
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:35:07 #56
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53014664
Ik ga het steeds mooier vinden.
pi_53016219
het wordt mooi zeg, en idd dat idee om de trap steeds een tintje licheter/donkerder te maken is wel heel erg geinig.
en die spulletjes ook mooi.
en je zou de bloemetjes altijd nog zelf aan de binnen kant van je nieuwe lamp kunnen maken.
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:10:37 #58
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53027599
O.k. het zelf klussen stadium is begonnen. Ik ben de balk aan het schuren, maar met mijn eigen schuurmachine en de geleende schuurmouse kom ik toch niet in doe schuinde hoeken. Dus met de hand verder. Lekker klusje.
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:44:10 #59
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53028218
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:10 schreef Sanne het volgende:
O.k. het zelf klussen stadium is begonnen. Ik ben de balk aan het schuren, maar met mijn eigen schuurmachine en de geleende schuurmouse kom ik toch niet in doe schuinde hoeken. Dus met de hand verder. Lekker klusje.
Mooi, eindelijk! Werken kreng!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_53033858
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 13:44 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Mooi, eindelijk! Werken kreng!

sorry
  zondag 9 september 2007 @ 09:32:16 #61
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53044791
Schuurwerk is klaar. Halve balk in de grondverf, maar vond het toch wat te grof allemaal. Dus besloten eerst de spleten en kieren te gaan vullen met plamuur. Nu wachten tot het droog is, dan opschuren en weer verder met de grondverf.
  zondag 9 september 2007 @ 09:38:33 #62
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53044826
This must be my lucky day!
Ik was al door het dolle heen dat de Praxis bij mij in de buurt vandaag open is, en nu zie ik dat de Gamma en de Karwei ook open zijn!!!!

Zometeen op de fiets verf ruilen!!!
(laat het wel even droog blijven dan)
  zondag 9 september 2007 @ 15:02:02 #63
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53049817
Verf geruild. Vlokje witte Perfect Finish zijdeglans voor op de raamkozijnen en de balk.
Victorie en Feestje roze muurverf voor op de binnenkort gestucte wanden.
Sparkling Sterling finish voor over de roze verf.

Nog niet die beige tinten, want ik weet nog niet wat ik daarmee zal doen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:59:55 #64
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53104988
Zondag nog de blauw/bruine balk in de grondverf gezet. Daarna er niet meer aan toe gekomen, en dat gaat voor mijn vakantie waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. Al hoop ik het wel want die roze verf die vraagt gewoon om verwerkt te worden.
pi_53105346
sparkling sterling heb ik ook op een muur, en ik kom je even ongevraagd een tip geven . ik heb het bij mij niet heel nauwkeurig geschilderd namelijk, en dat zie je. ik zou er een goede lamp op zetten tijdens het schilderen zodat je ziet hoeveel er al op de muur zit aan glitters. ik heb dat niet gedaan en kan nu erg goed zien hoe en waar ik (dubbel) heb gerold. niet gelijkmatig genoeg gewerkt.. en op sommige plekjes zit zelfs helemaal niks. ik zou ook oppassen dat het melkwitte spul niet in dikkige kloddertjes blijft zitten, want dat zie je, alhoewel dat op het roze vast wel meevalt.

ik vind de kleurencombinatie die je hebt gekozen helemaal super!! helaas krijg ik roze er hier niet doorheen, dat wordt standaard geveto'd. alhoewel.. ik heb een kamer waar alleen kledingkasten komen te staan

succes met klussen, echt mooi wat je allemaal al hebt gedaan!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:16:40 #66
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53105417
Wampi, in een walking closet mag het toch best rozig zijn?

Bedankt voor de tips! Het lijkt me zo mooi! Ik wil het liefst nu al beginnen. Maar moet nog even wachten tot er gestuct is. Dat met die glitters ga ik in de gaten houden. Mijn plafonds schilder ik ook altijd in vakken, dat ga ik hier ook maar eens doen.
pi_53105538
ja, ik denk dat ik een dag dat lief niet thuis is uitkies, dan snel verf halen (praxis op 2 minuten lopen ) en hoppakee... roze? oeps .

vakken schilderen doe ik met kleur normaal ook altijd ja, ik vind mezelf best een goede schilder, alleen met die glitters was ik iets te enthousiast. maar gewoon goed oppassen en vakken en bij de randjes, en dan komt het helemaal goed! ik zat even te zoeken maar heb helaas geen fatsoenlijke foto van mn glitters. het zit op een bruine muur hier. wat ik ook erg mooi vond is dat de hele muur naast de glitters sowieso een beetje minder mat uitziet. glitters
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:22:39 #68
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53105617
Glitters!

Ik ben aan het overwegen de kleuren beton en wollig te vervangen door één tint licht grijs. Die beton kleur vind ik wel mooi maar is te donker voor op zolder en die wollig kleur vind ik eigenlijk niet zo bijzonder. Er komen nog beuken meubels in te staan, dat is me "wollig" genoeg.

Zacht grijs, vlokje wit, en feestje en victorie roze moeten volgens mij ook heel goed bij elkaar kleuren!
pi_53105799
wollig is wel een erg mooie kleur.. misschien is 'mineraal' mooi? die heb ik hier op een houten mini-secretaire dat nog steeds voorzien was van knalroze en knalgroene laadjes en dus hoognodig afgemaakt moet maar dat terzijde en die vind ik echt mooi lichtgrijs
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:33:17 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53105936
Heb je niet wat leuke foto's voor een tussentijdse update?
* Brighteyes is wel heel nieuwsgierig!
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:39:00 #71
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53106124
Met mineraal wordt het zo:

wel mooi he?
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:39:57 #72
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53106150
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:33 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je niet wat leuke foto's voor een tussentijdse update?
* Brighteyes is wel heel nieuwsgierig!
Van die ene balk die in de grondverf staat?
pi_53106163
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:39 schreef Sanne het volgende:
Met mineraal wordt het zo:

[afbeelding]

wel mooi he?
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:41:38 #74
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53106200
Mijn feestje is heel anders gekleurd dan hun feestje!!
Ik hoop dat het aan mijn beeldscherminstellingen ligt en dat ik met die verf niet verrast word.
pi_53106395
hoe anders? in de pot kan het er toch ook een klein beetje anders uit zien? even proberen op een stukje hout oid? of heb je misschien zo'n staaltje uit de winkel om erbij te houden?
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:52:48 #76
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53106528
ik ga ervanuit dat ie klopt met de folder van Histor, op mijn beeldscherm is ie wel heel zuurstokroze.
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:02:36 #77
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  Moderator / Miss SHO woensdag 12 september 2007 @ 03:13:20 #78
22592 crew  Ole
pi_53112699
Dat je dat wel even weet !
pi_53114310
Sanne,

Een vraagje. Hoe hoog is het eigenljik bij jou op zolder? Heb zelf namelijk ook nog zo'n zolder waar ik wel wat mee zou willen doen.
pi_53120771
*Bijgelezen, en wacht op foto's*
  donderdag 13 september 2007 @ 00:13:10 #81
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53135923
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:07 schreef Sjefke13 het volgende:
Sanne,

Een vraagje. Hoe hoog is het eigenljik bij jou op zolder? Heb zelf namelijk ook nog zo'n zolder waar ik wel wat mee zou willen doen.
1,75m ongeveer.

het zal dus nooit als echte woonruimte tellen. maar met mijn lengte maakt dat niet uit.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:28:47 #82
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_53165846
wow, als de zolder net zo mooi word als de wc en de keuken dan krijg je echt een waar paleisje.

lux hoor.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:50:01 #83
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53170982
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:06 schreef Bluezz het volgende:
*Bijgelezen, en wacht op foto's*
Speciaal voor Bluezz: de balk in de grondverf.

Op de foto lijkt die balk helderwit maar als ik er met mijn neus bovenop sta vraag ik me toch af of ik niet beter eerst nog een laagje grondverf kan doen voor ik aan de echte verf begin.
pi_53171671
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:50 schreef Sanne het volgende:
[..]
Op de foto lijkt die balk helderwit maar als ik er met mijn neus bovenop sta vraag ik me toch af of ik niet beter eerst nog een laagje grondverf kan doen voor ik aan de echte verf begin.

Twee keer gronden - inclusief schuren - plamuren - schuren - is goedkoper dan 3 x schilderen.
gezien de prijs van grondverf en lak.
En gebruikelijk als je op zg. kaal hout begint met schilderen.
* roept zij net van de schilderstrap ;weer eens aan het lurken.
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:14:33 #85
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53171707
Money is not the issue. Time is.

Ik ben niet gek, die blauwe balk is twee keer gegrond. Het kale hout lijkt met een keer gedekt.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:00:17 #86
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53484570
Terug van vakantie, maar de aannemer is dus niet aan de gang gegaan dus ik kan nog niet verder.

Moderator / Miss SHO woensdag 26 september 2007 @ 13:47:52 #87
22592 crew  Ole
pi_53485913
Nou lekker dan

En ons ook maar in spanning laten zitten
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:24:55 #88
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54310729
Hoe staat het er nu mee? Update?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:31:15 #89
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54310876
Er is niets te melden.
De aannemer heeft voorlopig geen tijd meer....

Baal als een stekker.
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:46:56 #90
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_54311304
Wat vervelend
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:44:36 #91
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54315536
Wat klote zeg
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54322405
Sanne, wat een toffe keuken en wc!!
Balen dat de aannemer voorlopig niet meer aan de slag kan..
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:08:04 #93
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54322517
Ik kan nog die balken aflakken, en aan de omlijsting van de ramen beginnen. Maar nu ik weet dat het voorlopig toch niet klaar is, voel ik weinig inspiratie. Als het echt heel erg lang gaat duren ga ik zelf die gipsplaatjes afwerken en dan maar behangen in plaats van verfen. Ik kan de trap verfen. Maar dat is niet handig als er nog laminaat overheen gesjouwd moet worden. Er is nog geen trapleuning. Het heeft gewoon weinig zin om nu die paar kleine dingetjes te doen die ik zelf afkan. Dus ik stort me maar op mijn studie en hoop dat hij snel weer tijd heeft en klaar is met de grote klussen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:57:27 #94
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_54323690
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:08 schreef Sanne het volgende:
Ik kan nog die balken aflakken, en aan de omlijsting van de ramen beginnen. Maar nu ik weet dat het voorlopig toch niet klaar is, voel ik weinig inspiratie. Als het echt heel erg lang gaat duren ga ik zelf die gipsplaatjes afwerken en dan maar behangen in plaats van verfen. Ik kan de trap verfen. Maar dat is niet handig als er nog laminaat overheen gesjouwd moet worden. Er is nog geen trapleuning. Het heeft gewoon weinig zin om nu die paar kleine dingetjes te doen die ik zelf afkan. Dus ik stort me maar op mijn studie en hoop dat hij snel weer tijd heeft en klaar is met de grote klussen.
raar hoor, normaal maak je een klus toch af??? Tenminste, das hier wel vrij normaal (ook al moet je er soms zelf ff achteraan bellen of ze nog terugkomen maargoed)
  zaterdag 3 november 2007 @ 08:32:59 #95
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54333590
Ja weet je wat het is, ik kan wel boos worden, maar ik ben ook zo blij met hem. Bovendien is het een bekende van me die ik liever te vriend houd. En als ik om mij heen kijk in mijn huis naar alles wat hij wel heel mooi gedaan heeft dan kan ik niet anders dan heel blij met hem zijn.
pi_56560677
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:31 schreef Sanne het volgende:
Er is niets te melden.
De aannemer heeft voorlopig geen tijd meer....

Baal als een stekker.
Sanne,

Is er nog steeds niks gebeurd sinds je laatste post???
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:22:53 #97
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_56567033
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:42 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Sanne,

Is er nog steeds niks gebeurd sinds je laatste post???
Het enige dat in de tussentijd nog gedaan is is een plaat triplex op het zoldergat, zodat de kittens iig de zolder niet op kunnen.

Helaas, het ligt dus stil.
En dit jaar staat er ander onderhoud op de (financiële) planning. Het pand moet weer geschilderd worden.

Wat nog veel erger is, is dat ik minder dan vier jaar geleden een hele pui heb laten vervangen omdat er houtrot zat, en dat dat nu weer is gaan rotten. Dat is een andere aannemer trouwens, geen vriend die het voor een matsprijsje doet.

Deze aannemer komt vrijdag langs om te kijken wat de schade is.
En ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik zoveel geld aan een pui heb uitgegeven die "gegarandeerd hardhout is, en niet van dat waaibomenhout wat er eerst op zat."
Als ik er een kunststof serre in had laten zetten had ik nu deze problemen niet gehad.

Zal nog wel wat foto's plaatsen later....
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:25:12 #98
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_56567095
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:22 schreef Sanne het volgende:

[..]

Het enige dat in de tussentijd nog gedaan is is een plaat triplex op het zoldergat, zodat de kittens iig de zolder niet op kunnen.

Helaas, het ligt dus stil.
En dit jaar staat er ander onderhoud op de (financiële) planning. Het pand moet weer geschilderd worden.

Wat nog veel erger is, is dat ik minder dan vier jaar geleden een hele pui heb laten vervangen omdat er houtrot zat, en dat dat nu weer is gaan rotten. Dat is een andere aannemer trouwens, geen vriend die het voor een matsprijsje doet.

Deze aannemer komt vrijdag langs om te kijken wat de schade is.
En ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik zoveel geld aan een pui heb uitgegeven die "gegarandeerd hard hout is, en niet van dat waaibomen hout wat er eerst op zat."
Als ik er een kunststof serre in had laten zetten had ik nu deze problemen niet gehad.

Zal nog wel wat foto's plaatsen later....
maar dat is toch een garantiegeval dan??? als hij zegt dat het hardhout is en het rot 4 jaar later alweer, dan heeft hij gelogen, en als het aan bouwwijze van het huis ofzo ligt (als ie dat zou zeggen) had ie dat 4 jaar geleden ook gezien/ kunnen zeggen....
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:28:44 #99
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_56567166
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:25 schreef gateway het volgende:

[..]

maar dat is toch een garantiegeval dan??? als hij zegt dat het hardhout is en het rot 4 jaar later alweer, dan heeft hij gelogen, en als het aan bouwwijze van het huis ofzo ligt (als ie dat zou zeggen) had ie dat 4 jaar geleden ook gezien/ kunnen zeggen....
Ja dat zal onder de garantie vallen neem ik aan. Het gaat mij er meer om dat ik weer ellende heb. Toen ik het huis kocht was het drie jaar daarvoor gerenoveerd. Dus ook nieuw hout.
Waar het vandaan komt mag Joost weten, ik baal iig als een stekker dat ik iedere keer gelazer heb.

Bij de eerste keer zij de makelaar dat ik de gemeente Amsterdam niet aansprakelijk kon stellen omdat het houtrot duidelijk zichtbaar was toen ik het kocht en ook in het taxatierapport was opgenomen. Maar het blijft natuurlijk gek dat het zo snel weg rot.
pi_56576618
Jeetje zeg, das balen.
Wel erg vreemd idd dat nu al voor de 2e keer die pui rot is. Het lijkt mij dat er of verkeerd hout is gebruikt, of er zit een knoeperd van een bouwfout in je woning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')