quote:Samenstelling:
Aroma's van onder andere frisse groene noten, koriander, witte musk, wierook en koffie De compositie behoort tot de zacht bloemige geuren met volle, overvloedig warme aroma's.
Goed idee! Ik pas de OP meteen aan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:39 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Misschien een idee om in de OP wat handige links te zetten zoals die van basenotes? Met als tip erbij voor mensen om als het kan wat info over het geurtje te zetten (noten of een recensie ofzo).
quote:Top Notes
Cherry Blossom, Cyclamen, Black Currant Leaf
Middle Notes
Pear Blossom, Tender Rose, Wild Rose
Base Notes
Musks, Sandalwood, Rhodes Wood
Origineel!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:28 schreef Trigalti het volgende:
[afbeelding]
Acqua Di Gio!
Dit is ook mijn favoriete geurtje om op te doen..
Verder vind ik Fahrenheit 32 ook erg lekker.
quote:Kouros van Yves Saint Laurent
Samenstelling
Aroma's van: artemisia, wilde kruiden, anjer, koreander, vetiver, patchouli, eikenmos, roos, jasmijn, vanille, musk, galbanu, wierook
De compositie behoort tot de gearomatiseerde geuren met volle, overvloedig warme aroma's
Introductie
Deze geur is geïntroduceerd in 1981
Ideaal
voor de enthousiaste man die de wereld zou kunnen veroveren.
Gebruiksadvies
Wij adviseren om deze geur te dragen in de vrije tijd
Maar.. Maar.. Maar.. das een vrouwengeurtje..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:10 schreef TheDenialTwist het volgende:
Deze:
[afbeelding]
Draag ik altijd
Euh ja, ik ben ook een vrouwquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:13 schreef Trigalti het volgende:
[..]
Maar.. Maar.. Maar.. das een vrouwengeurtje..![]()
En je woont in deurnequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:14 schreef TheDenialTwist het volgende:
[..]
Euh ja, ik ben ook een vrouw![]()
Bitter Orange, Italian Orange, Sambac Jasmine
Middle Notes
Orange Blossom Absolute
Base Notes
Vanilla, Honey
En daar kan ik me dan niets bij voorstellen..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:17 schreef Madelon03 het volgende:
Armani Code (women)
[afbeelding]
[..]
Ik zelf ook niet echt als ik het zo lees haha.. Ik ruik geen 'Orange'quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:18 schreef Trigalti het volgende:
[..]
En daar kan ik me dan niets bij voorstellen..
Bij die geur zeg maar..
Die bovenste noten misschien niet zo, maar als ie opgedroogd is naar vanille en honing noten ruik je dat dan niet? Dat zijn op zich nog wel makkelijk te onderscheiden geuren, vooral vanille, maarja soms ruik ik inderdaad ook niet precies wat er aan toebedeeld is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:26 schreef Madelon03 het volgende:
[..]
Ik zelf ook niet echt als ik het zo lees haha.. Ik ruik geen 'Orange'maar hij is wel lekker
![]()
Hier ookquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:46 schreef LaZZ_NL het volgende:
Dolce & Gabbana Light Blue
De vanille ruik je idd wel een beetje als je hem al wat langer op hebt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Die bovenste noten misschien niet zo, maar als ie opgedroogd is naar vanille en honing noten ruik je dat dan niet? Dat zijn op zich nog wel makkelijk te onderscheiden geuren, vooral vanille, maarja soms ruik ik inderdaad ook niet precies wat er aan toebedeeld is.
quote:De typische geur is samengesteld uit diverse bloemen geurstoffen, zoals:
orchidee, roos, viool, Perzische pruim, amaranthout, muskus, champacabloem, mandarijn,
en muskus. Muskus werkt zeer stimulerend, eigenlijk bij alles wat je doet.
J'adore van Dior is eind jaren negentig geïntroduceerd. Een bloemige, emotionele geur. De compositie behoort tot de zacht bloemige geuren met uitgebalanceerde, luxe geurstoffen.
Waar vinden jullie die recensies? Want nu wil ik eigenlijk wel weten wat de specs zijn van Acqua di Gioquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:12 schreef Tokay het volgende:
[afbeelding]
Eau de parfum J'adore van Christian Dior. Heerlijke bloemetjesgeur!![]()
[..]
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:14 schreef Trigalti het volgende:
Waar vinden jullie die recensies? Want nu wil ik eigenlijk wel weten wat de specs zijn van Acqua di Gio![]()
Stomme vraag..Op lezen..
quote:Yves Saint Laurent, an incurable romantic, created Paris in 1983 and dedicated it to the city of inspiration and love. Paris speaks to every woman, everywhere. The fragrance is a romantic symphony, a perfect orchestration of 232 notes blended with superb artistry. Like a lavish bouquet, Paris’ deepening chords of rose petal notes make this fragrance all the richer in its expression of warmth and affection.
quote:Vice Versa, created by Yves Saint Laurent, was introduced in 1999. This fine fragrance contains peach, citrus, bergamot and is accented with melon, jasmine and freesia making VICE VERSA PERFUME perfect for summer use.
De mijne is opquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:28 schreef ForumGek het volgende:
Vandaag dragen we hier Ralph Lauren - Polo Blue
[afbeelding]
nee, stond bij een vriend, waar we bleven slapenquote:Op zondag 9 september 2007 20:53 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Testertje mag ik hopen dan?![]()
Erg lekker.quote:Top Notes
Rose, Chamomile,
Middle Notes
Oakmoss, Jasmine, Muguet, Ylang-Ylang,
Base Notes
Patchouli, Musk, Amber, Sandalwood
"Not for the faint hearted! To be worn sparingly and with respect, and then it will weave it's warm magic and penetrate your soul. Lovely in winter, possibly a bit much on some in the warmer months.I love it. It envelopes you like a fluffy warm blanket. Sensuous, sexy and sophistcated!"
quote:To each spring its rose. To celebrate springtime 2006 in style, the house of Saint Laurent unveils a new rose story told around its romantic floral perfume Paris. 'A love story, starting with the first step into a fruity and fragrant garden'. An ode to the first sunny days, caressed by the crisp freshness of pear blossom, wild rose and raspberry leaf, in a collectible bottle garbed in spring-like hues.
Perfume description:
A bouquet of country roses, in which the fragrance of the flowers blends with the fresh fruity scents of a orchard. The soft, sensual close unites woods with the caress of musks.
- Top note: Cherry Blossom, Cyclamen, Black Currant Leaf
- Middle note: Pear Blossom, Tender Rose, Wild Rose
- Base note Musks, Sandalwood, Rhodes Wood
Bottle:
The Paris bottle, like the box, is adorned with a frieze of roses. The pale green juice evokes the freshness of nature.
quote:
Wel een erg mooi flesje!quote:Op maandag 17 september 2007 22:13 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Diesel fuel for life...
Ben blij dat ik alleen een monstertje heb, damn wat is dit een homo geurtje.
Te zoet naar mijn idee.
De andere herengeurtjes van Diesel vond ik behoorlijk bagger, vooral die Zero Plus, net alsof je een zak snoep opspuit, verwacht eigenlijk niks van deze. Een ex van me had een van de damesgeurtjes die nog wel okay was.quote:Op maandag 17 september 2007 22:13 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Diesel fuel for life...
Ben blij dat ik alleen een monstertje heb, damn wat is dit een homo geurtje.
Te zoet naar mijn idee.
Wat is jouw geurtje dan??quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:23 schreef Devlinsect het volgende:
CTRL+F topic. Ben mijn geur nog niet tegen gekomen. En dat wil ik graag houden.![]()
Aqua di Gio, alle Boss geuren en CK one![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:38 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Devlinsect Arrogant
Arrogant geurtje stinkt naar rotte eieren.
Toch maar Azzaro Black Silver
[afbeelding]
Kruidige geur voor `s avonds of voor het uitgaan. Vind de geur niet passen om `m overdag te dragen.
Oh my... ik liep een tijd geleden langs the body shop en ik rook zoiets lekkers ben meteen terug gelopen en zag een hele wand vol met de jasmijn spullenquote:
Lekker is-ie he! Ik vind White musk niet meer zo. Toch wel een heel standaard luchtje,...quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:13 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Oh my... ik liep een tijd geleden langs the body shop en ik rook zoiets lekkers ben meteen terug gelopen en zag een hele wand vol met de jasmijn spullen![]()
Even lekker als de witte musk van the body shop![]()
Heb een tijdje geleden een body butter ervan gehad.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Lekker is-ie he! Ik vind White musk niet meer zo. Toch wel een heel standaard luchtje,...
quote:Light Blue van Dolce & Gabbana is een overweldigend en onweerstaanbaar parfum.
Belangrijke bestanddelen zijn citroen, appel, jasmijn, wilde hyacint, bamboe, witte roos, cederhout, amber en muskus.
heb ik ook! Inderdaad heerlijk luchtjequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[afbeelding]
Hugo Woman van Hugo Boss![]()
Je hebt maar 1 geurtje? Ik ben nu wel benieuwd naar je obscure geurtje dan.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:23 schreef Devlinsect het volgende:
CTRL+F topic. Ben mijn geur nog niet tegen gekomen. En dat wil ik graag houden.![]()
Aqua di Gio, alle Boss geuren en CK one![]()
Als je bij de Douglas vraagt bij de kassa kunnen ze sommige Paul Smith geurtjes nog wel bestellen voor je.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:50 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Paul Smith men
Heerlijk fruitige geur, echt een nazomers geurtje vandaar ook mijn keuze voor vandaag om op te doen.
Jammer dat deze niet meer te krijgen is, 1 van mijn favoriete geur van Paul Smith op de London na.
Jah klopt behalve 1, maar die is dan ook niet van Paul Smith.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:53 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Als je bij de Douglas vraagt bij de kassa kunnen ze sommige Paul Smith geurtjes nog wel bestellen voor je.
quote:Samenstelling
Aroma's van:
De compositie behoort tot de geuren van oosterse houtsoorten met pittige, levendige aroma's
Introductie
Deze geur is geïntroduceerd in 1998
Ideaal
voor de onafhankelijke man die altijd zich zelf is.
Leuke designer vooral wat ie met de kleur zwart doet, alsof het een soort van glazend drop is.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:29 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Kenneth Cole
Ik heb een brede smaakquote:Op zaterdag 22 september 2007 19:22 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Leuke designer vooral wat ie met de kleur zwart doet, alsof het een soort van glazend drop is.
Betaalbare kleding maar niet echt bijzonder en zijn geurlijn al helemaal niet.
Het verbaasd me namelijk een beetje dat je die heerlijk vind,terwijl Chanel no.5 (die je ook heerlijk vind) mijle ver vanaf staat zoals een type geur als die van Cole.
Sinds ik dat luchtje heb doet hij me aan een ander parfum denken.quote:
En gelukkig is smaak persoonlijk, zelf had ik de black voor mannen danquote:Op zondag 23 september 2007 10:18 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Ik heb een brede smaak![]()
Moet alles op elkaar lijken dan?
Black is inderdaad een apart geurtje, maar ik vind het geweldig
![]()
quote:This was the lecture that the Baron de Charlus delivered to the Society of Perfumes in Paris on the subject of Carven's Ma Griffe:
'Mesdames and messieurs, this delicate, sensitive scent, thoroughly wearable by gentlemen as well as gentlewomen, how it is redolent with the pure juice of air, sun, grass and flowers! How it can bring calm and hope to a troubled soul! I know for a fact that my poor friend Marcel, when he is feeling especially etiolated and defeated by life, will often retreat to his bed, pull the covers over his head, and spray liberally with the kindly and calming Ma Griffe.
After several hours of this marvellous therapy, he emerges with a new spring in his step, a sparkle in his eye, and a positive effervescence in his aura!'
Deze moet je zeker eens geprobeerd hebben.quote:Op donderdag 27 september 2007 00:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Cartier Déclaration
* Top Notes
* Birchwood, Bergamot, Bitter Orange
Middle Notes
* Juniper wood, Artemesia, Cardamom
Base Notes
* Cedarwood, Vetiver, Oakmoss
[afbeelding]
Ik heb 'm al thuis staan.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:28 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Deze moet je zeker eens geprobeerd hebben.
[afbeelding]
Vandaag:
Armani Black Code
Een elegante en absoluut tijdloze geur. Met mijn top bestand in verwerkt Patchoulli.
quote:Een bloemig, emotionele geur met vele verschillende bloemen in top en hart op een basis van amaranthout en muskus.
Aroma's van: klimop, champacabloem, mandarijn, orchideeën, viooltje, roos, Perzische pruim, amaranthout, muskus. De compositie behoort tot de zacht bloemige geuren met uitgebalanceerde, luxe aroma's.
Bergamot, Lemon, Tangerine,
Middle Notes
Basil, Rosemary, Coriander, Honeysuckle, Jasmine,
Base Notes
Sandalwood, Vetiver, Oakmoss, Cistus Labdanum
quote:Aromatics Elixir van Clinique
Omschrijving
Dit unieke parfum heeft door de uitgekiende samenstelling een therapeutische werking: wie de geur opsnuift wordt overspoeld door een behaaglijk gevoel van welbevinden.
Samenstelling
Aroma's van: ylang-ylang, eikenmos, roos, sinaasappel-bloesem, sandelhout, kamille, civet, jasmijn
De compositie behoort tot de geuren van droge houtsoorten met fris, verse aroma's.
Introductie
Deze geur is geïntroduceerd in 1971.
Ideaal
voor de levendige, soms ook intellectuele vrouw.
Gebruiksadvies
Wij adviseren om deze geur te dragen gedurende de hele dag.
quote:Product Details:
The fragrance to live in all year long.
Fresh. Luminous. Pure.
A surprise of red tulips and rosebloom. Snow-white flowers, sparkling raspberry.
Pure White Linen steals you away to the perfect summer day. Like a stroll in a flowering garden, it lifts your mood and renews your spirit.
Pure White Linen is a modern interpretation of the classic White Linen theme, offering a feeling of fresh greens and just-opened florals.
Fragrance Type: Fruity Floral
Top Notes: Succulent Grapefruit and Italian Mandarin blend with Iced Rose Tea for pure luminosity. Luscious Raspberry, Pear and green Granny Smith Apple provide a natural lively fruitiness. Dewy Greens, blooming Lilies and White Freesia portray an aura of delicate wild flowers. Soft spicy accents of White Ginger and Cardamom accentuate the crispness.
Middle Notes: The signature core of whimsical Red Tulips is surrounded by a velvety array of Rose Absolute, Wild Honeysuckle, Gardenia Petals and a touch of Tuberose. Luxurious Jasmine, Soft Iris and Osmanthus add sophistication to the floral heart.
Dry Down: White Cedarwood and Patchouli give a seductive warmth to the background. White Heliotropine envelops the woods with smooth sensuality and femininity.
Die is echt heerlijkquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:32 schreef Tokay het volgende:
[ afbeelding ]
Pure White Linen eau de parfum van Estée Lauder
Jaren geleden gebruikte ik de 'gewone' White Linen, en die vond ik al erg lekker.
Deze nieuwe variant (ik kreeg een proefflesje bij Printemps) ruikt echt zalig.![]()
[..]
quote:Op zondag 16 september 2007 11:10 schreef DarkManta het volgende:
[ afbeelding ]
Giorgio Armani Attitude
Overheerlijk herfst geurtje, lekker zacht en een beetje kruidig.
quote:Launched by the design house of Estee Lauder in 1995. Pleasures is classified as a refreshing, flowery fragrance. This feminine scent possesses a blend of white lily, lilac, rose and violet. Accompanied by a hint of sandalwood. It is recommended for daytime wear.
quote:The women’s scent features top notes of tangerine, bergamot and cinnamon, a white floral heart of lily, tuberose and orange blossom and a base of sandalwood, patchouli, vanilla, tonka bean and myrrh.
Tangerine, Sap, Reseda Plant,
Middle Notes
Wild Rose, Red Cyclamen, Peach Blossom, Blue Hyacinth, Iris, Nectar,
Base Notes
Cedarwood, Sandalwood, Musk
quote:Karma - Spicy signature scent balances auras and cleanses skins
Layers are in season and Karma makes a big impact with its versatile, ready-to-use collection of worldly essential oils. Undertones of lemongrass and patchouli change as you wear (or wash with) them. Single notes are so last season! Karma never goes out of style.
quote:Aromatics Elixer, Clinique - Goes far beyond the role of perfume. Its ingredients include rose, jasmine,Ylang Ylang and vetiver.
quote:L'eau par Kenzo is een transparante, frisse en vrouwelijke geur.
De topnoten bestaan uit mandarijn, mint, sering en rietstengels. Dan volgt een vrolijk hart van jasmijn, witte perzik en waterlelie en een basis van musk, cederhout en vanille.
en weerr.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:51 schreef Miam het volgende:
sun - jill sander
quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:59 schreef nVincible het volgende:
[..]
*fapfapfap*![]()
Ontopic:
[ afbeelding ]
Nou volgensmij niet hoor!quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:21 schreef NiTiN het volgende:
Euphoria heb ik de mannenversie van.
Zo jammer dat ie zo snel vervliegt, want op zich is het een lekker licht dragend zoetig geurtje.
is dat bij de vrouwenversie ook zo?
Yeah hier ook! Alleen dan de mannenversiequote:Op zaterdag 10 november 2007 07:10 schreef Miam het volgende:
sun jill sander.
staat op het flesjequote:Op zaterdag 8 december 2007 10:35 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Mooi flesje, wat is de naam van het parfum?
quote:Launched by the design house of Yves Saint Laurent in 1999, VICE VERSA PERFUME is classified as a sharp, flowery fragrance. This feminine scent possesses a blend of a classic floral scent. It is recommended for casual wear.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |