Kone is ook veel ze te vaak als linkerspits gebruikt, waardoor zijn zwakheden veel meer aan het licht komen dan in het geval dat je hem linksvoor opstelt. Maar goed, afgelopen seizoen kon Koeman ook haast niet anders. Die enkele wedstrijd dat Kluivert meedeed in een 3 mans voorhoede waren vaak ook de betere wedstrijden van Kone. In dat opzicht ben ik toch wel benieuwd hoe Kone het gaat doen in een voorhoede Kone-Lazovic-Farfan. Dan komen zijn kwaliteiten weer beter naar voren.
Mocht Kone vertrekken, dan zie ik Luque als opvolger totaal niet zitten. Persoonlijk heb ik liever dat PSV dan El Hamdaoui koopt (goedkoper in salaris + mogelijk nog een redelijke doorverkoopwaarde). We missen dan overigens wel een spits in de selectie die lange ballen van achteruit voorin vast kan houden, totdat het middenveld is bijgesloten en van daaruit gaan voetballen. Zeker wanneer we onder druk staan in een wedstrijd (meeste CL-wedstrijden) is dat wel een gevaarlijk gemis. (Farfan, Lazovic en Perez kunnen dit allemaal niet)
Afellay's mogelijke vertrek kan wel intern opgevangen worden. Helemaal nu de verhuur van Vayrynen zeer waarschijnlijk niet door zal gaan (Bron: AD). Je hebt dan nog De Jong, Aissati, Perez, Mendez en Vayrynen die allen als aanvallende middenvelder opgesteld kunnen worden.
Mocht er nog wat gekocht/verkocht worden ben ik wel zeer benieuwd naar de bedragen die erbij gemoeid zijn, want sinds Valckx het stokje heeft overgenomen ben ik niet bepaald onder de indruk geraakt van de onderhandelingstechnieken van m'n club.