abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52552751
Ik ben momenteel bezig met een sollicitatiebrief, en nu zie ik onder de vacature staan: "reageren per mail kan natuurlijk ook".
Nu doe ik dat zeker zo lief, want én het is makkelijker én ze hebben mijn 'brief' sneller..
Maar nou vraag ik me toch even af of ik er niet op afgerekend zou kunnen worden, dat ze sollicitaties per brief toch 'serieuzer' nemen omdat er meer werk van is gemaakt e.d.
Zijn daar regels voor? Is het wel netjes per mail te solliciteren? Is dit tegenwoordig al de normaalste zaak van de wereld? Of nemen ze je brief dan inderdaad net zo serieus als een krabbel in hun gastenboek?
pi_52552798
Als ze er zelf om vragen, zie ik het probleem niet zo.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:30:24 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52552803
Per mail kan absoluut prima, zolang je sollicitatie maar een formele brief is. Sterker nog, ik hoor steeds vaker dat bedrijven het zelfs liever per mail hebben....

Een mail ala "hoi, ik wil die baan, hihi kusjes " is natuurlijk snel verwijderd.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:30:36 #4
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_52552812
Mijn leraar heeft mij geleerd dat wanneer je per mail solliciteerd je de sollicitatiebrief en CV als bijlage moet toevoegen, dus niet in het bericht zelf.
Ik heb één keer via mail gesolliciteerd en toen wist ik dat nog niet, ben ook niet aangenomen.. Maar als ik werkgever zou zijn zou mij het echt niet uitmaken hoe mensen solliciteren zolang ik het stuk tekst duidelijk kan lezen.
pi_52552821
Ik neem aan dat men het normaal vindt als er per mail wordt gesolliciteerd, als die mogelijkheid ook wordt vermeld.
Zou wel vreemd zijn als de sollicitaties, ontvangen per mail, minder serieus worden genomen....
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52552830
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:30 schreef Xtreem het volgende:
Per mail kan absoluut prima, zolang je sollicitatie maar een formele brief is. Sterker nog, ik hoor steeds vaker dat bedrijven het zelfs liever per mail hebben....

Een mail ala "hoi, ik wil die baan, hihi kusjes " is natuurlijk snel verwijderd.
ik heet geen viswijfje
pi_52552838
Zorg wel dat je een beetje representatief email adres hebt en de 'from' velden ook fatsoenlijk ingevuld zijn .

Is een leesbevestiging trouwens een go or no go?
pi_52552860
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:32 schreef veldmuis het volgende:
Zorg wel dat je een beetje representatief email adres hebt en de 'from' velden ook fatsoenlijk ingevuld zijn .

Een go vind ik.
pi_52552869
quote:

Lijkt mij geen probleem. Jij wil er zeker van zijn dat het is ontvangen, niks vreemds aan!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_52552870
quote:

Ook een goed punt, met een mailtje ga ik me ook meer druk maken of ze het wel hebben gekregen
Overigens gaat het wel om een redelijk jong, multimediaal bedrijf, dus zullen ze mail ws. nog wel wat makkelijker accepteren..

Weet iemand zo of een leesbevestiging in Hotmail kan?
pi_52552900
Ik zet altijd in de mail:

geachte heer/mevrouw zus en zo,

Graag solliciteer ik naar deze en deze vacature. Als bijlagen treft u mijn sollicitatiebrief en C.v

Hartelijke groet,

DancingPhoebe

En dan idd als aparte bijlagen je brief en CV. Gewoon allemaal opgesteld volgens de geldende "regels".

Kan heel goed hoor. Zeker wanneer ze het zelf aangeven.

Sowieso bel ik altijd of mijn brief goed is aangekomen. Dat kun je met een gemailde brief natuurlijk ook gewoon doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:34:58 #12
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_52552903
mijn laaste solicitatie was per email.....snel en makkelijk ook voor hun
werk nu al weer een paar maandjes op de uni.

leesbevestiging is go...
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_52552909
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:33 schreef Maartel het volgende:

Weet iemand zo of een leesbevestiging in Hotmail kan?
Ik vind hotmail sowieso niet kunnen voor een sollicitatie, maarja, wie ben ik
pi_52552927
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

Graag solliciteer ik naar deze en deze vacature. Als bijlagen treft u mijn sollicitatiebrief en C.v

Hartelijke groet,

DancingPhoebe

En dan idd als aparte bijlagen je brief en CV. Gewoon allemaal opgesteld volgens de geldende "regels".

O.. de brief zelf ook als bijlage?
Goed om te weten
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:36:32 #15
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_52552933
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:35 schreef veldmuis het volgende:

[..]

waarom niet.... net als alle ander email....

uuhhh en neen via hotmail kun je geen lees bevestiging krijgen.
pi_52552953
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:31 schreef OA het volgende:
Ik neem aan dat men het normaal vindt als er per mail wordt gesolliciteerd, als die mogelijkheid ook wordt vermeld.
Zou wel vreemd zijn als de sollicitaties, ontvangen per mail, minder serieus worden genomen....
eensch...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:37:14 #17
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52552958
'Normale' brief en CV attachen als .pdf
En gebruik een fatsoenlijk emailadres
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52552962
quote:

[..]

tja, ik gebruik al jaren niks anders.. om nou voor die ene brief een domeinnaam te gaan kopen
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:38:34 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52552988
quote:

Hartelijke groet,

DancingPhoebe

Sowieso bel ik altijd of mijn brief goed is aangekomen. Dat kun je met een gemailde brief natuurlijk ook gewoon doen.
Dat dus. Dat bellen doe ik pas na een week of evt. 2, als ik geen reactie heb gehad.

En wat Veldmuis zegt... Zorg voor een fatsoenlijk afzendadres. Hotmail kan, mits het je eigen naam @ hotmail is, althans wat mij betreft.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_52553007
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
PDF? Niet 'gewoon' als Word-documentje?

Wat betreft het email-adres, naar mijn idee is er weinig mis met hotmail, zolang het niet Hotdude22@hotmail.com o.i.d. gaars is..
pi_52553024
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:36 schreef WallOfStars het volgende:

[..]

waarom niet.... net als alle ander email....

uuhhh en neen via hotmail kun je geen lees bevestiging krijgen.
echt wel...
pi_52553029
quote:

[..]

ik ook niet, maar ik denk dat de meeste werkgevers daar anders over denken, mits het geen snoepiepoepie87@hotmail.com-adres is. (dus gewoon je naam@hotmail)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:40:35 #23
109065 sungaMsunitraM
pi_52553045
Adres van een serieuze provider staat imo toch iets beter dan hotmail (zelfs gmail vind ik beter staan)

Attachments zou ik als pdf doen ja
pi_52553075
Ik heb bij mijn huidige werkgever via Internet gesoliciteerd, werk er nu al bijna drie jaar naar grote tevredenheid. Kan dus geen probleem zijn, hangt er een beetje vanaf wat voor een bedrijf het is en wat voor functie. Als je communicatief sterk moet zijn voor de functie zou ik het niet via de mail oid doen. Diegene die je dan spreekt kan dan meteen een beeld van je krijgen.
pi_52553130
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:41 schreef Bart_NL het volgende:
Ik heb bij mijn huidige werkgever via Internet gesoliciteerd, werk er nu al bijna drie jaar naar grote tevredenheid. Kan dus geen probleem zijn, hangt er een beetje vanaf wat voor een bedrijf het is en wat voor functie. Als je communicatief sterk moet zijn voor de functie zou ik het niet via de mail oid doen. Diegene die je dan spreekt kan dan meteen een beeld van je krijgen.
Nouja, als alternatief voor een brief oogt een mailtje toch niet echt alsof je communicatief minder vaardig bent?
pi_52553138
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:41 schreef Bart_NL het volgende:
Je komt sowieso altijd op gesprek. De gangbare procedure is dat je eerst via een brief solliciteert waarna je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
pi_52553226
Ik heb als alternatief voor hotmail ook nog @maartel.nl maar of dat nou zo'n verbetering is
(Bovendien komen ze na enige research dan op een lelijke dode weblog)
pi_52553264
Volgens mij heb ik zelfs nog nooit per gewone brief gesoliciteerd altijd via mail. Maar zoals Xtreem ook al aangaf, wel netjes als brief in een word-documentje en CV ook als bijlage natuurlijk. De mail is meer een net berichtje die verwijst naar de bijlagen waar het om gaat
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:50:47 #29
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_52553276
quote:
wat hij zegt
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:51:47 #30
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_52553293
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:39 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

echt wel...
ontvangst bevestiging is geen lees bevestiging, lees bevestiging via hotmail is niet mogenlijk...

else expain me how....

pi_52553348
Hoe stuur je je 'recente pasfoto' mee per mail?
(ik ben bekend met het begrip 'bijlage' maar is hier nog een gangbare manier voor?)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:55:10 #32
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_52553364
je kan ook @live nemen, ook beter dan hotmail.
pdf hoeft niet persé, ook .doc is een prima bestandsvorm.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_52553384
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:55 schreef Erosjuhhh het volgende:
is @live beter? ik krijg daarbij veel meer een msn-gevoel
pi_52553439
quote:
Nou, dat laatste is niet helemaal waar. Ik heb mijn lay-out een keer flink naar de knoppen zien gaan door andere instellingen in Word. Sindsdien kies ik voor .pdf.
pi_52553473
quote:

Hartelijke groet,

DancingPhoebe

Een brief beginnen met 'Graag' is voor mij not done
pi_52553677
quote:
PDF hoeft niet noodzakelijk.... Normaal gesproken PDF je alleen bestanden waarvan je niet wilt dat mensen deze bestanden kunnen aanpassen, maar wel kunnen lezen. Ik vind het zelf niet echt nodig, maar ieder zn ding....
fatsoenlijk mail-adres is inderdaad wel een belangrijk puntje..... meestal dat een hotmail-adres niet zo heel overtuigend over komt; aan de andere kant wordt het wel steeds meer als een geaccepteerd adres genomen aangezien niet iedereen over een "fatsoenlijk" adres beschikt
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:08:53 #37
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52553680
je moet oppassen bij e-mail sollicitatie dat het niet een soort spam wordt, bij normale brief ook natuurlijk maar minder, dat je naar 100 bedrijven kunt sturen. Uitleggen waarom je graag bij dit bedrijf zou werken lijkt me zeer aan te bevelen.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_52553805
.DOC is zowieso uit den boze. Je verplicht mensen daarmee een duur software pakket te gebruiken (Office én Windows).
.PDF is redelijk. Dit is in ieder geval op alle operating systems te lezen maar vereist nogsteeds moeite om een reader te installeren.
.RTF is het meest toegankelijke bestandsformaat. Ieder modern OS kan dit lezen zonder aanpassingen. Daarnaast bevat het genoeg opmaak mogelijkheden om je CV vorm te geven.

Als het om een multimediabedrijf gaat zou ik persoonlijk zowel PDF (met zoveel opmaak als je nodig acht om in het oog te springen) als RTF (voor het geval ze geen PDF reader hebben) gebruiken.
.DOC is in ieder geval ten allen tijde uit den boze. Zeker als het om een IT functie gaat (ik weet niet of dat hier het geval is) getuigt het van weinig inzicht.
pi_52553883
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:13 schreef Croga het volgende:
.DOC is zowieso uit den boze. Je verplicht mensen daarmee een duur software pakket te gebruiken (Office én Windows).
.PDF is redelijk. Dit is in ieder geval op alle operating systems te lezen maar vereist nogsteeds moeite om een reader te installeren.
.RTF is het meest toegankelijke bestandsformaat. Ieder modern OS kan dit lezen zonder aanpassingen. Daarnaast bevat het genoeg opmaak mogelijkheden om je CV vorm te geven.

Als het om een multimediabedrijf gaat zou ik persoonlijk zowel PDF (met zoveel opmaak als je nodig acht om in het oog te springen) als RTF (voor het geval ze geen PDF reader hebben) gebruiken.
.DOC is in ieder geval ten allen tijde uit den boze. Zeker als het om een IT functie gaat (ik weet niet of dat hier het geval is) getuigt het van weinig inzicht.
Het bedrijf is meer multimediaal in de zin van films en cd's, niet zozeer software of computerdingen..
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:20:26 #40
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52554016
quote:
Je wil niet weten hoe vaak in de ICT om een CV in Word-formaat gevraagd wordt.
Beetje onzin dus. (met alle respect)
Verder zijn er mijns inziens erg weinig bedrijven te vinden zonder Office (of compatible) pakket. Ik ben ze in mijn ICT-loopbaantje in elk geval nog niet tegengekomen. (van klein verzekeringskantoortje tot grote bedrijven met duizenden werknemers)

Ohja.. voorbeelden zodat je ziet hoe vaak het gevraagd wordt en hoe algemeen aanvaard het is: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=cv+word+formaat&meta=
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:24:47 #41
109065 sungaMsunitraM
pi_52554131
quote:
Een pdf-reader heeft toch iedereen?
pi_52554247
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:30 schreef Sanderrrr het volgende:
Mijn leraar heeft mij geleerd dat wanneer je per mail solliciteerd je de sollicitatiebrief en CV als bijlage moet toevoegen, dus niet in het bericht zelf.
Dat wist ik ook niet, ik heb alleen de CV als bijlage gedaan en de brief in de email zelf.

Maar nu heb ik nog een vraag, want ik heb dus enkel en alleen een emailadres van het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb, geen telefoonnummer.
Is het nu raar om een email te sturen met de vraag of mijn sollicitatie goed is aangekomen?
Er zijn al twee weken overheen gegaan.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52554287
quote:
Ja, OpenOffice.org en een willekeurige Linux distributie zijn DUUR! HEEL DUUR!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:30:17 #44
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52554293
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Een pdf-reader heeft toch iedereen?
Gevaarlijke aanname, meerdere formaten om safe te zijn Zeker met de huidige spam aanbod grote(re) kans dat bijlagen als pdf/doc eraf gehaald worden.

Allerbeste is natuurlijk dat je ze verwijst naar ene persoonlijke website met je CV erop.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
pi_52554304
* Maartel leest discussie over PDF vs. DOC en denkt "ik stuur wel een brief"
pi_52554321
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:30 schreef Maartel het volgende:
* Maartel leest discussie over PDF vs. DOC en denkt "ik stuur wel een brief"
Gewoon een docje doen en niet naar dat gehuil luisteren!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:31:31 #47
109065 sungaMsunitraM
pi_52554333
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:31 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Gewoon een docpdfje doen en niet naar dat gehuil luisteren!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:34:19 #48
45722 Dromer
pi_52554411
Of scan je brief in en stuur hem als .JPG
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:37:55 #49
109065 sungaMsunitraM
pi_52554538
.bmp
pi_52554798
quote:

een doc uit den boze

Als ze al in de advertentie aangeven dat je ook per mail kunt soliciteren, dan geeft dat al aan dat ze er op voorbereid zijn. Denk je nu echt dat als ze dit in de advertentie vragen ze er niet vanuit gaan dat mensen een word-documentje mailen?? En mbt het "verplichten"; ik denk dat er vrijwel geen bedrijven zijn die niet met word-documenten om kunnen gaan... Als dat wel zo is, hoe graag wil je dan voor ze werken??
pi_52554871
Maar even ter geruststelling:

Mijn schoonzusje had haar brief opgemaakt in de nieuwste versie van Word. Het bedrijf waar ze solliciteerde kreeg het bestand niet geopend. Vervolgens mailden ze haar met de vraag of ze de brief in een ander formaat wilde sturen.

Ze heeft de baan toch gekregen!
pi_52554887
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:46 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

een doc uit den boze

Als ze al in de advertentie aangeven dat je ook per mail kunt soliciteren, dan geeft dat al aan dat ze er op voorbereid zijn. Denk je nu echt dat als ze dit in de advertentie vragen ze er niet vanuit gaan dat mensen een word-documentje mailen?? En mbt het "verplichten"; ik denk dat er vrijwel geen bedrijven zijn die niet met word-documenten om kunnen gaan... Als dat wel zo is, hoe graag wil je dan voor ze werken??
pwnage
pi_52554896
quote:
ik denk dat er vrijwel geen bedrijven zijn die niet met word-documenten om kunnen gaan... Als dat wel zo is, hoe graag wil je dan voor ze werken??
Wat betreft het eerste deel ik je assumptie, wat betreft het tweede: ik werk nog net zo graag voor ze, vind het net zo (ir)relevant als wat mijn werkgever in zijn vrije tijd doet..
pi_52555046
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:48 schreef Maartel het volgende:

[..]

Wat betreft het eerste deel ik je assumptie, wat betreft het tweede: ik werk nog net zo graag voor ze, vind het net zo (ir)relevant als wat mijn werkgever in zijn vrije tijd doet..
Knal er toch gewoon een net opgemaakte .pdf heen joh. Ziet er wel zo professioneel uit en in de tak van sport waar we het over hebben, is dat volgens mij best belangrijk,
pi_52555141
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:52 schreef Linden het volgende:

[..]

Knal er toch gewoon een net opgemaakte .pdf heen joh. Ziet er wel zo professioneel uit en in de tak van sport waar we het over hebben, is dat volgens mij best belangrijk,
Idd! Ik denk dat de meeste wel gebruik zullen maken van Word, dus een .pdf zou wel lekker opvallen Is nog mooi ook!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:56:36 #56
45722 Dromer
pi_52555170
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:48 schreef _Arual_ het volgende:
Maar even ter geruststelling:

Mijn schoonzusje had haar brief opgemaakt in de nieuwste versie van Word. Het bedrijf waar ze solliciteerde kreeg het bestand niet geopend. Vervolgens mailden ze haar met de vraag of ze de brief in een ander formaat wilde sturen.

Ze heeft de baan toch gekregen!
Het klopt idd wel dat het minder handig is om je document in Office 2007 formaat te gooien aangezien de meeste bedrijven nog met Office 2000 of 2003 zitten en niet altijd het compatibiliteitspakket hebben geïnstalleerd.
Opslaan in 2000 of 2003 formaat dus.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:56:47 #57
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52555179
quote:

[..]

een doc uit den boze

Deels heeft hij wel een punt. Een doc geeft geen garantie hoe het bij de ontvanger eruit ziet. Hoeveel problemen ik in mijn schooltijd al niet met dat $$&@*$ formaat heb gehad. 97 versies die in 2002 versie totaal verkloot waren. Met openoffice werden de bladzijden ineens blauw etc

Had gewoon beter gweest om om een specifiek formaat te vragen als bedrijf zijnde.
pi_52555210
<n00b-modus aanzet> Waarin maak ik een PDFje?

dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:57:40 #59
45722 Dromer
pi_52555218
Met een .pdf is natuurlijk niks mis. Alleen als ze specifiek om word-formaat vragen wat minder slim, denk ik.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:59:13 #60
45722 Dromer
pi_52555268
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:57 schreef Maartel het volgende:

Makkelijkst is pdf-writer. (bv. in adobe elements te vinden) Dan heb je in Word als het ware een 'printer' die je document omzet naar .pdf formaat.
Als je echt hendig sjiek aan de gang wil gaan zul je naar een volledig adobe pakket moeten gaan. (prof/distiller)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:59:17 #61
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52555271
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:57 schreef Maartel het volgende:

ik heb een PDF printer geinstalleerd onder Windows, kun je vanuit Word printen en dan opslaan als PDF. CutePDF vind ik zelf wel fijn.
pi_52555306
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:00:33 #63
45722 Dromer
pi_52555309
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:59 schreef Brupje het volgende:

[..]

ik heb een PDF printer geinstalleerd onder Windows, kun je vanuit Word printen en dan opslaan als PDF. CutePDF vind ik zelf wel fijn.
en vast goedkoper (of zelfs gratis?) dan het echte adobe acrobat spul.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:01:31 #64
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52555334
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:00 schreef Dromer het volgende:

[..]

en vast goedkoper (of zelfs gratis?) dan het echte adobe acrobat spul.
graties idd
pi_52555607
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:56 schreef Brupje het volgende:

[..]

Deels heeft hij wel een punt. Een doc geeft geen garantie hoe het bij de ontvanger eruit ziet. Hoeveel problemen ik in mijn schooltijd al niet met dat $$&@*$ formaat heb gehad. 97 versies die in 2002 versie totaal verkloot waren. Met openoffice werden de bladzijden ineens blauw etc

Had gewoon beter gweest om om een specifiek formaat te vragen als bedrijf zijnde.
Als je een word 97/2002 formaat hanteerd zal dat vrijwel altijd goed zijn.
Een goed gemaakt word-document zal op elke pc er hetzelfde uitzien. Als dat niet zo is, is je document fucked up (en ja, ik spreek uit ervaring...ik support dat soort ellende al een jaar of 10 )
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:12:23 #66
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52555664
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:10 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Als je een word 97/2002 formaat hanteerd zal dat vrijwel altijd goed zijn.
Een goed gemaakt word-document zal op elke pc er hetzelfde uitzien. Als dat niet zo is, is je document fucked up (en ja, ik spreek uit ervaring...ik support dat soort ellende al een jaar of 10 )
Ik spreek ook uit ervaring, ik heb al een jaar of 10 ruzie met dat pakket, blij dat ik het niet meer hoef te gebruiken ;p
pi_52555862
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:12 schreef Brupje het volgende:

[..]

Ik spreek ook uit ervaring, ik heb al een jaar of 10 ruzie met dat pakket, blij dat ik het niet meer hoef te gebruiken ;p
En is dat vanwege het pakket of vanwege een gebrek aan kunde???

Ik ben ook echt geen fan ervan, maar als je er goed mee omgaat werkt het wel
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:30:10 #68
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52556190
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:19 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

En is dat vanwege het pakket of vanwege een gebrek aan kunde???

Ik ben ook echt geen fan ervan, maar als je er goed mee omgaat werkt het wel
Software dat na 15 jaar ontwikkeltijd nog in staat is om bij simpele handelingen te crashen is niet 'werkt het wel'
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:32:07 #69
45722 Dromer
pi_52556253
Laten we er nou geen office-discussie van maken...
pi_52556431
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:32 schreef Dromer het volgende:
Laten we er nou geen office-discussie van maken...
Inderdaad, want daar gaan we zeker niet uit komen
pi_52557857
quote:
En vergeet niet even om op je mailadres te googlen, misschien heb je ooit eens gare onzin uitgekraamd in één of ander gastenboek of iets dergelijks waar je je nu voor schaamt

Ik maak op m'n werk wel eens visitekaartjes voor klanten en we raden beginnende ondernemers eigenlijk ook altijd aan iets anders te nemen dan een hotmail adres. Versatel of Zonnet adressen e.d. komen al heel anders over en zijn ook gratis!
Op www.gratiz.nl staat ook een rijtje linkjes naar gratis mailadressen.
Zolang er was is, is er leven.
pi_52558968
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:27 schreef Dinus het volgende:

[..]

En vergeet niet even om op je mailadres te googlen, misschien heb je ooit eens gare onzin uitgekraamd in één of ander gastenboek of iets dergelijks waar je je nu voor schaamt
Of op een of ander gaar forum ooit eens gevraagd hebt naar een solicatie-brief per email oid
quote:
Ik maak op m'n werk wel eens visitekaartjes voor klanten en we raden beginnende ondernemers eigenlijk ook altijd aan iets anders te nemen dan een hotmail adres. Versatel of Zonnet adressen e.d. komen al heel anders over en zijn ook gratis!
Op www.gratiz.nl staat ook een rijtje linkjes naar gratis mailadressen.
staat inderdaad vaak al veel beter maar heb je van je ISP geen mail-adres gekregen?
pi_52559091
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:00 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Of op een of ander gaar forum ooit eens gevraagd hebt naar een solicatie-brief per email oid
[..]

staat inderdaad vaak al veel beter maar heb je van je ISP geen mail-adres gekregen?
ik doe draadloos mee met mijn huisgenote, nee dus..
pi_52584212
Nog iemand suggesties wb de pasfoto? Los jpg-tje? Invoegen in cv-bestand?
Gewoon maar inscannen of zijn er tegenwoordig fotografen die pasfoto's digitaal maken?
pi_52586987
Ik werk op een personeelsafdeling en wij letten er echt niet op welk emailadres er gebruikt wordt (hotmail, gmail wat dan ook). Het gaat toch om de inhoud van de brief + cv?

Ik zou trouwens mn pasfoto boven aan je cv "plakken"...
pi_52587096
En hebben jullie net zo lief mailtjes als brieven?
Ik kan me voorstellen dat een brief er meer 'uitspringt' omdat mensen wat sneller/makkelijker een mailtje versturen.. Aan de andere kant zien ze het dan pas een dag later..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')