abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52554871
Maar even ter geruststelling:

Mijn schoonzusje had haar brief opgemaakt in de nieuwste versie van Word. Het bedrijf waar ze solliciteerde kreeg het bestand niet geopend. Vervolgens mailden ze haar met de vraag of ze de brief in een ander formaat wilde sturen.

Ze heeft de baan toch gekregen!
pi_52554887
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:46 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

een doc uit den boze

Als ze al in de advertentie aangeven dat je ook per mail kunt soliciteren, dan geeft dat al aan dat ze er op voorbereid zijn. Denk je nu echt dat als ze dit in de advertentie vragen ze er niet vanuit gaan dat mensen een word-documentje mailen?? En mbt het "verplichten"; ik denk dat er vrijwel geen bedrijven zijn die niet met word-documenten om kunnen gaan... Als dat wel zo is, hoe graag wil je dan voor ze werken??
pwnage
pi_52554896
quote:
ik denk dat er vrijwel geen bedrijven zijn die niet met word-documenten om kunnen gaan... Als dat wel zo is, hoe graag wil je dan voor ze werken??
Wat betreft het eerste deel ik je assumptie, wat betreft het tweede: ik werk nog net zo graag voor ze, vind het net zo (ir)relevant als wat mijn werkgever in zijn vrije tijd doet..
pi_52555046
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:48 schreef Maartel het volgende:

[..]

Wat betreft het eerste deel ik je assumptie, wat betreft het tweede: ik werk nog net zo graag voor ze, vind het net zo (ir)relevant als wat mijn werkgever in zijn vrije tijd doet..
Knal er toch gewoon een net opgemaakte .pdf heen joh. Ziet er wel zo professioneel uit en in de tak van sport waar we het over hebben, is dat volgens mij best belangrijk,
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
pi_52555141
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:52 schreef Linden het volgende:

[..]

Knal er toch gewoon een net opgemaakte .pdf heen joh. Ziet er wel zo professioneel uit en in de tak van sport waar we het over hebben, is dat volgens mij best belangrijk,
Idd! Ik denk dat de meeste wel gebruik zullen maken van Word, dus een .pdf zou wel lekker opvallen Is nog mooi ook!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:56:36 #56
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52555170
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:48 schreef _Arual_ het volgende:
Maar even ter geruststelling:

Mijn schoonzusje had haar brief opgemaakt in de nieuwste versie van Word. Het bedrijf waar ze solliciteerde kreeg het bestand niet geopend. Vervolgens mailden ze haar met de vraag of ze de brief in een ander formaat wilde sturen.

Ze heeft de baan toch gekregen!
Het klopt idd wel dat het minder handig is om je document in Office 2007 formaat te gooien aangezien de meeste bedrijven nog met Office 2000 of 2003 zitten en niet altijd het compatibiliteitspakket hebben geïnstalleerd.
Opslaan in 2000 of 2003 formaat dus.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:56:47 #57
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52555179
quote:

[..]

een doc uit den boze

Als ze al in de advertentie aangeven dat je ook per mail kunt soliciteren, dan geeft dat al aan dat ze er op voorbereid zijn. Denk je nu echt dat als ze dit in de advertentie vragen ze er niet vanuit gaan dat mensen een word-documentje mailen?? En mbt het "verplichten"; ik denk dat er vrijwel geen bedrijven zijn die niet met word-documenten om kunnen gaan... Als dat wel zo is, hoe graag wil je dan voor ze werken??
Deels heeft hij wel een punt. Een doc geeft geen garantie hoe het bij de ontvanger eruit ziet. Hoeveel problemen ik in mijn schooltijd al niet met dat $$&@*$ formaat heb gehad. 97 versies die in 2002 versie totaal verkloot waren. Met openoffice werden de bladzijden ineens blauw etc

Had gewoon beter gweest om om een specifiek formaat te vragen als bedrijf zijnde.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_52555210
<n00b-modus aanzet> Waarin maak ik een PDFje?

dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:57:40 #59
45722 Dromer
pi_52555218
Met een .pdf is natuurlijk niks mis. Alleen als ze specifiek om word-formaat vragen wat minder slim, denk ik.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:59:13 #60
45722 Dromer
pi_52555268
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:57 schreef Maartel het volgende:

Makkelijkst is pdf-writer. (bv. in adobe elements te vinden) Dan heb je in Word als het ware een 'printer' die je document omzet naar .pdf formaat.
Als je echt hendig sjiek aan de gang wil gaan zul je naar een volledig adobe pakket moeten gaan. (prof/distiller)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:59:17 #61
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52555271
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:57 schreef Maartel het volgende:

ik heb een PDF printer geinstalleerd onder Windows, kun je vanuit Word printen en dan opslaan als PDF. CutePDF vind ik zelf wel fijn.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
pi_52555306
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:00:33 #63
45722 Dromer
pi_52555309
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:59 schreef Brupje het volgende:

[..]

ik heb een PDF printer geinstalleerd onder Windows, kun je vanuit Word printen en dan opslaan als PDF. CutePDF vind ik zelf wel fijn.
en vast goedkoper (of zelfs gratis?) dan het echte adobe acrobat spul.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:01:31 #64
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52555334
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:00 schreef Dromer het volgende:

[..]

en vast goedkoper (of zelfs gratis?) dan het echte adobe acrobat spul.
graties idd
pi_52555607
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:56 schreef Brupje het volgende:

[..]

Deels heeft hij wel een punt. Een doc geeft geen garantie hoe het bij de ontvanger eruit ziet. Hoeveel problemen ik in mijn schooltijd al niet met dat $$&@*$ formaat heb gehad. 97 versies die in 2002 versie totaal verkloot waren. Met openoffice werden de bladzijden ineens blauw etc

Had gewoon beter gweest om om een specifiek formaat te vragen als bedrijf zijnde.
Als je een word 97/2002 formaat hanteerd zal dat vrijwel altijd goed zijn.
Een goed gemaakt word-document zal op elke pc er hetzelfde uitzien. Als dat niet zo is, is je document fucked up (en ja, ik spreek uit ervaring...ik support dat soort ellende al een jaar of 10 )
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:12:23 #66
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52555664
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:10 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Als je een word 97/2002 formaat hanteerd zal dat vrijwel altijd goed zijn.
Een goed gemaakt word-document zal op elke pc er hetzelfde uitzien. Als dat niet zo is, is je document fucked up (en ja, ik spreek uit ervaring...ik support dat soort ellende al een jaar of 10 )
Ik spreek ook uit ervaring, ik heb al een jaar of 10 ruzie met dat pakket, blij dat ik het niet meer hoef te gebruiken ;p
pi_52555862
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:12 schreef Brupje het volgende:

[..]

Ik spreek ook uit ervaring, ik heb al een jaar of 10 ruzie met dat pakket, blij dat ik het niet meer hoef te gebruiken ;p
En is dat vanwege het pakket of vanwege een gebrek aan kunde???

Ik ben ook echt geen fan ervan, maar als je er goed mee omgaat werkt het wel
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:30:10 #68
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52556190
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:19 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

En is dat vanwege het pakket of vanwege een gebrek aan kunde???

Ik ben ook echt geen fan ervan, maar als je er goed mee omgaat werkt het wel
Software dat na 15 jaar ontwikkeltijd nog in staat is om bij simpele handelingen te crashen is niet 'werkt het wel'
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:32:07 #69
45722 Dromer
pi_52556253
Laten we er nou geen office-discussie van maken...
pi_52556431
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:32 schreef Dromer het volgende:
Laten we er nou geen office-discussie van maken...
Inderdaad, want daar gaan we zeker niet uit komen
pi_52557857
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:55 schreef Erosjuhhh het volgende:
je kan ook @live nemen, ook beter dan hotmail.
pdf hoeft niet persé, ook .doc is een prima bestandsvorm.
En vergeet niet even om op je mailadres te googlen, misschien heb je ooit eens gare onzin uitgekraamd in één of ander gastenboek of iets dergelijks waar je je nu voor schaamt

Ik maak op m'n werk wel eens visitekaartjes voor klanten en we raden beginnende ondernemers eigenlijk ook altijd aan iets anders te nemen dan een hotmail adres. Versatel of Zonnet adressen e.d. komen al heel anders over en zijn ook gratis!
Op www.gratiz.nl staat ook een rijtje linkjes naar gratis mailadressen.
Zolang er was is, is er leven.
pi_52558968
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:27 schreef Dinus het volgende:

[..]

En vergeet niet even om op je mailadres te googlen, misschien heb je ooit eens gare onzin uitgekraamd in één of ander gastenboek of iets dergelijks waar je je nu voor schaamt
Of op een of ander gaar forum ooit eens gevraagd hebt naar een solicatie-brief per email oid
quote:
Ik maak op m'n werk wel eens visitekaartjes voor klanten en we raden beginnende ondernemers eigenlijk ook altijd aan iets anders te nemen dan een hotmail adres. Versatel of Zonnet adressen e.d. komen al heel anders over en zijn ook gratis!
Op www.gratiz.nl staat ook een rijtje linkjes naar gratis mailadressen.
staat inderdaad vaak al veel beter maar heb je van je ISP geen mail-adres gekregen?
pi_52559091
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:00 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Of op een of ander gaar forum ooit eens gevraagd hebt naar een solicatie-brief per email oid
[..]

staat inderdaad vaak al veel beter maar heb je van je ISP geen mail-adres gekregen?
ik doe draadloos mee met mijn huisgenote, nee dus..
pi_52584212
Nog iemand suggesties wb de pasfoto? Los jpg-tje? Invoegen in cv-bestand?
Gewoon maar inscannen of zijn er tegenwoordig fotografen die pasfoto's digitaal maken?
pi_52586987
Ik werk op een personeelsafdeling en wij letten er echt niet op welk emailadres er gebruikt wordt (hotmail, gmail wat dan ook). Het gaat toch om de inhoud van de brief + cv?

Ik zou trouwens mn pasfoto boven aan je cv "plakken"...
pi_52587096
En hebben jullie net zo lief mailtjes als brieven?
Ik kan me voorstellen dat een brief er meer 'uitspringt' omdat mensen wat sneller/makkelijker een mailtje versturen.. Aan de andere kant zien ze het dan pas een dag later..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')