Het was puur een DISCUSSIE over cultuur en de verschillen. Ik heb NOOIT iets denigrerends gezegd over zijn cultuur geloof huidskleur of wat dan ook. Ik heb niet gescholden, en hij evenmin. Ik heb NIKS denigerends of wat dan ook gezegd. Oké misschien was het geen idee. Maar hij begon over de kwestie nadat ik vertelde over mij vakantie in Rusland, waar niks bijzonders aan was. Toen begon hij over dat er in Rusland veel skinheads waren etc. etc. zonder dat ik er over gerept had.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:15 schreef blankensteyn het volgende:
Wat heb je dan precies gezegd?
Collega? Ik zeg niks. Dat doet er in geen enkele zin toe.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke pier deed je beveiliging?
Excollegaquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:19 schreef Mieks het volgende:
[..]
Collega? Ik zeg niks. Dat doet er in geen enkele zin toe.
Ik heb het idee dat sommige maatschappelijk achtergestelde allochtonen conflicten iets te snel het etiket van 'discriminatie' geven. Maar goed, zoals ik het nu zie is er geen aanleiding om jou te schorsen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:18 schreef Mieks het volgende:
[..]
Het was puur een DISCUSSIE over cultuur en de verschillen. Ik heb NOOIT iets denigrerends gezegd over zijn cultuur geloof huidskleur of wat dan ook. Ik heb niet gescholden, en hij evenmin. Ik heb NIKS denigerends of wat dan ook gezegd. Oké misschien was het geen idee. Maar hij begon over de kwestie nadat ik vertelde over mij vakantie in Rusland, waar niks bijzonders aan was. Toen begon hij over dat er in Rusland veel skinheads waren etc. etc. zonder dat ik er over gerept had.
Heb ik wel, wat is dan het grote verschil? Ben afroepkracht, maar niet via uitzendbureau, ben door hun zelf aangenomen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:23 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat sommige maatschappelijk achtergestelde allochtonen conflicten iets te snel het etiket van 'discriminatie' geven. Maar goed, zoals ik het nu zie is er geen aanleiding om jou te schorsen.
Ik hoop alleen voor je dat je geen contract op uurbasis hebt.
Het verschil is vooral financieel. Als je werkt op basis van een nul-urencontract en derhalve per uur betaald wordt dan heb je juridisch geen poot om op te staan lijkt me.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:26 schreef Mieks het volgende:
[..]
Heb ik wel, wat is dan het grote verschil? Ben afroepkracht, maar niet via uitzendbureau, ben door hun zelf aangenomen.
Ja maar als (op het moment dat ik mijn schorsingstijd binnenkrijg) het gevoel heb ik dat ontslagen ga worden dan neem ik sowieso ontslag. Anders sta ik straks (mijnsziens onterecht) in de boeken als iemand die is ontslagen wegens racisme/discriminatie.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:27 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Het verschil is vooral financieel. Als je werkt op basis van een nul-urencontract en derhalve per uur betaald wordt dan heb je juridisch geen poot om op te staan lijkt me.
Van de andere kant kun je ook je poot stijf houden en geen duimbreed toegeven aan de 'korte-lontjementaliteit' van sommige medelanders. Op die manier wordt het alleen maar van kwaad tot erger.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:30 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja maar als (op het moment dat ik mijn schorsingstijd binnenkrijg) het gevoel heb ik dat ontslagen ga worden dan neem ik sowieso ontslag. Anders sta ik straks (mijnsziens onterecht) in de boeken als iemand die is ontslagen wegens racisme/discriminatie.
Daarmee kunnen ze idd gemakkelijker hun gelijk mee halen, omdat het zo aannemelijk lijkt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:41 schreef WEST het volgende:
turkenallochtonen die het op discriminatie gooien als ze ruzie hebben en ze ongelijk hebben..., komt bekend voor.
Dat bestaat natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 02:44 schreef TheThirdMark het volgende:
100% dat je wint.
Ik heb geen oordeel, ik stel alleen als feit dat vooral allochtonen steeds meer zaken op discriminatie gooien omdat ze weten dat wij daar in Nederland heel gevoelig voor zijn en dan meteen spastisch gaan reageren, zoals nu maar weer blijkt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:12 schreef Vhiper het volgende:
Grappig dat veel mensen hier ook meteen hun oordeel klaar hebben, alleen op basis van het verhaal van TS![]()
TS, het is natuurlijk belachelijk dat je je verhaal niet hebt kunnen doen. Ik zou dit en je verhaal zo snel mogelijk bij je werkgever, eventueel schriftelijk in een goed doordachte brief, alsnog onder de aandacht brengen, of je nou gelijk hebt of niet.
Klopt. En zij moeten ook het gemiddelde tijdens de periode van ziekte doorbetalen en dergelijke. Maar hoe dat zit met schorsing?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
maar hoeveel uur werk je gemiddeld wekelijks de afgelopen 3 maanden? Staat me iets bij dat ze als je standaard zoveel uur in de week werkt ze je ook zo'n contract moeten aanbieden
Ja maar ik werk niet full time. En ik ben ook niet afhankelijk van die baan. Het is/was een bijbaantje naast mijn studie aan de universiteit. Meer niet. Ik ben ook afroepkracht dus zal sowieso weinig beroep kunnen doen op een uitkering.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:58 schreef heiden6 het volgende:
Je moet je niet laten naaien natuurlijk. Sowieso, als je ontslag neemt kun je fluiten naar bijvoorbeeld een WW-uitkering, waar je wel premie voor hebt betaald.
Om dit soort misverstanden te voorkomen, zou ik alles schriftelijk (liefst aangetekend) doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:32 schreef Mieks het volgende:
Overigens heb ik inmiddels mijn baas gesproken. Althans de chef, een dat is niet mijn directe, die mij die schorsing bekend heeft gemaakt. Hij heeft laten weten dat ik een brief krijg met hoe lang ik geschorst wordt, en wanneer ik gehoord word. Verder vertelde ik hem dat ik het niet eens was met het feit dat ik niet mijn woord destijds had mogen doen en de klager wel en dat me ZELF nog niet eens letterlijk hebben verteld waarvoor ik ben geschorst. Toen meldde hij dat hij zich bedreigd voelde en hing op.
Als ik jou was zou ik niets meer telefonisch of mondeling bespreken en alles alleen nog maar via papier en/of email afhandelen want of je communicatieve vaardigheden zijn niet zo best of er is iets raars aan de hand...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:32 schreef Mieks het volgende:
Toen meldde hij dat hij zich bedreigd voelde en hing op.
Je hoeft opzich niet bang te zijn dat je in de boeken komt als iemand die ontslagen is wegens racisme oid. De reden mag in iedergeval niet bekend worden gemaakt bij een volgende werkgever. Als er een referentie gevraagd wordt mag die bijvoorbeeld nooit negatief zijn.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:30 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja maar als (op het moment dat ik mijn schorsingstijd binnenkrijg) het gevoel heb ik dat ontslagen ga worden dan neem ik sowieso ontslag. Anders sta ik straks (mijnsziens onterecht) in de boeken als iemand die is ontslagen wegens racisme/discriminatie.
Dus wel. Zonder gegronde reden geschorst worden is nog altijd verboden in Nedeland.quote:
Wat iemand anders al zei: of je zegt dingen waarvan je niet weet hoe ze overkomen, of ze zijn een raar spelletje aan het spelen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:32 schreef Mieks het volgende:
Daar lijkt het ook naar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:07 schreef gronk het volgende:
[..]
of ze zijn een raar spelletje aan het spelen.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:32 schreef Mieks het volgende:
Maar 1 advies: stuur ze (liever nog vandaag dan morgen) een aangetekend schrijven!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:07 schreef gronk het volgende:
ze zijn een raar spelletje aan het spelen.
A A N G E T E K E N D V E R S T U U R Dquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:57 schreef Mieks het volgende:
Moet ik er nog meer inzetten, in de brief dus?
Joh, ze is geschorst.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:11 schreef mcwops het volgende:
en bij het niet aangetekend versturen gewoon persoonlijk door jou overhandigen met de mededeling dat je er bent om te komen werken.
Benoem ze en stel hen hiervoor in gebreke.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:57 schreef Mieks het volgende:
3. Het feit dat hun zich niet hebben gehouden aan formele/juridische vereisten tijdens het bekendmaken van de schorsing.
Moest vast van zo'n oude vastgeroeste administrateur die al 23 jaar in hetzelfde baantje vast zat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Aangetekend én niet aangetekend versturen. Twee maal versturen dus.Dat moest ik tenminste doen als ik een allerallerlaatste aanmaning verstuurde toen ik op de debiteurenadministratie werkte...
![]()
Datum + handtekening voor ontvangst op je eigen kopie laten zetten dan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:11 schreef mcwops het volgende:
en bij het niet aangetekend versturen gewoon persoonlijk door jou overhandigen
Aantoonbaar?quote:
Kan bestquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:15 schreef Linden het volgende:
[..]
Moest vast van zo'n oude vastgeroeste administrateur die al 23 jaar in hetzelfde baantje vast zat.
Het lijkt me ook handig om de situatie zoals hij zich heeft voorgedaan tijdens je schorsing aan te geven zoals dat je hebt geprobeerd telefonisch om opheldering te vragen, gewoon de feiten zoals jij ze ziet, waneer wat gebeurt is. Dan kunnen ze dat ook minder snel tegen je gebruiken zoals die chef die zich bedrijgt voelde. Als je aangeeft wat je bedoeling met het telefoongesprek was kunnen ze niet meer zeggen; je hebt hem bedreigt oid want dat is dan niet meer geloofwaardig. Dus iets als; die en die datum incident met collega, daarna geprek gehad met die en die, toen naar huis gegaan, volgende dag contact opgenomen met die en die om die en die reden. enz.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:57 schreef Mieks het volgende:
-knip-
Moet ik er nog meer inzetten, in de brief dus?
Rare redenatie natuurlijk. Een aangetekende brief stuur je juist om zeker te zijn dat de brief ontvangen wordt, ervan uit gaan dat als de aangetekende geweigerd wordt dat de niet-aangetekende wel ontvangen én gelezen is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kan bestZijn redenatie was dat als ze de aangetekende brief weigerden ze alsnog de niet aangetekende ontvangen hadden en je er dus altijd zeker van was dat het gelezen werd.
Niet doen, dan ga je alvast invullen voor hen. Laten ze dat maar zelf doen, zij moeten met een reden komen, je hoeft niet te helpen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:20 schreef maok het volgende:
[..]
Het lijkt me ook handig om de situatie zoals hij zich heeft voorgedaan tijdens je schorsing aan te geven zoals dat je hebt geprobeerd telefonisch om opheldering te vragen, gewoon de feiten zoals jij ze ziet, waneer wat gebeurt is. Dan kunnen ze dat ook minder snel tegen je gebruiken zoals die chef die zich bedrijgt voelde. Als je aangeeft wat je bedoeling met het telefoongesprek was kunnen ze niet meer zeggen; je hebt hem bedreigt oid want dat is dan niet meer geloofwaardig. Dus iets als; die en die datum incident met collega, daarna geprek gehad met die en die, toen naar huis gegaan, volgende dag contact opgenomen met die en die om die en die reden. enz.
Beetje knullig neergezet zo maar ik hoop dat je het snapt. Dus niet alleen de gebeurtenissen waarop de schorsing is gebaseerd beschrijven maar ook wat er daarna heeft afgespeeld. (Je weet nooit waar het goed voor is om het zo volledig mogelijk te bschrijven, kan volgens mij alleen maar in jou voordeel werken)
Nu ja, bij zulke verhalen van 'ik deed helemaal niks en opeens..., komt door de buitenlanders' heb ik meestal ook wel snel een oordeel klaarstaan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:12 schreef Vhiper het volgende:
Grappig dat veel mensen hier ook meteen hun oordeel klaar hebben, alleen op basis van het verhaal van TS![]()
Jep, kort en zakelijk. Geen ruimte geven voor meerdere interpretaties door verschillende lezers.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:24 schreef r_one het volgende:
TS moet volharden dat hem de reden niet bekend gemaakt is. Dus juist NIET uitweiden over het incident met collega. Beperk je tot de gesprekken met de directie.
Ik bedoel dus niet hun redenen maar die van TS, dus bijvoorbeeld dat ze telefonisch contact heeft opgenomen omdat ze wilde vragen om opheldering (iod) Op zo'n manier dat zij dat in iedergeval niet voor jou kunnen doen zoals; De volgende dag heeft zo opgebeld om me te bedreigen (haar chef tegen zijn leiding gevende)quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niet doen, dan ga je alvast invullen voor hen. Laten ze dat maar zelf doen, zij moeten met een reden komen, je hoeft niet te helpen.
Kortom: er is mij mondeling meegedeeld dat ik geschorst ben - door #naam leidinggevende#, er is mij geen verklaring gegeven waarom. In het gesprek wat ik daarna telefonisch voerde met leidinggevende etc (leg even uit weer geen verklaring, en een tamelijk onzinnige opmerking van de chef waarna opgehangen door de chef).quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:38 schreef maok het volgende:
[..]
Ik bedoel dus niet hun redenen maar die van TS, dus bijvoorbeeld dat ze telefonisch contact heeft opgenomen omdat ze wilde vragen om opheldering (iod) Op zo'n manier dat zij dat in iedergeval niet voor jou kunnen doen zoals; De volgende dag heeft zo opgebeld om me te bedreigen (haar chef tegen zijn leiding gevende)
Ik zou in iedergeval niet hun redenen invullen als; Ik ben geschorst omdat ik een collega heb/zou hebben gedicrimineerd
Maar je moet er vanuit gaan dat de brief bij iemand terecht komt bij iemand die niet zoveel van de zaak af weet en dan uitleg gaat vragen bij haar chef. (Ik zou de brief tenminste niet aan mijn chef richten in dit geval, weet je al aan wie je de brief moet richten?)
Maar dit is zoals ik het denk ik gedaan zou hebben in TS plaats, ik weet niet zeker of het de beste methode is.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:18 schreef Mieks het volgende:
Mijn werk blijf me verbazen. Door een simkaart die kwijt was (snds gisteravond laat) kon ik pas net mijn telefoon weer inschakelen. Ik kreeg een smsje dat ik een voicemail bericht had die ik afgeluisterd heb. Tot mijn verbazing hoor ik de werkkamer van onze chefs. Er word echter niks tegen mij gezegd, maar wel OVER mij gesproken. Waarschijnlijk wisten ze dus niet dat er nog niet opgehangen was. Ik heb de eerste 5 minuten afgeluisterd, maar ik was in de stad dus heb nog niet alles kunnen horen. Voor hetzelfde geld gaat het eeuwen door. Lang leve privacy etc.
... of een van je chefs is op je hand.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:18 schreef Mieks het volgende:
Waarschijnlijk wisten ze dus niet dat er nog niet opgehangen was
Ik vermoed inderdaad dat wij collegas zijn. Er was geen reden toe. Ik vermoed wat de klacht is geweest. Zoals ik, geloof ik, al vermeld heb weet ik niet wat de klacht daadwerkelijk is. Ik heb nog nooit een incident of rapport gehad. Werk er 10 maanden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:23 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik neem aan dat je voor hetzelfde bedrijf werkt als ik als je aan de gate beveiligd, maar het is inderdaad een redelijke nsb-cultuur daar.
Vreemd dat je gelijk geschorst wordt alleen, de meeste suporvisors zijn wel relaxed en nemen niet gelijk zulke besluiten. Had die supervisor er reden toe, heb je vaker incidenten of rapportjes gehad?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:32 schreef Mieks het volgende:
In hoeverre laat de rechter dit toe als het tot een zaak komt? Heb horen verluiden dat het inbrengen van de geluidsopname itself als bewijsmateriaal (afspelen tijdens de zitting) niet wordt gehonoreerd door rechters. Iemand hier ervaring mee?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:23 schreef mgerben het volgende:
En naar elk gesprek zou ik ook een recorder meenemen. Koop er desnoods ff een recorder voor.
Want de juiste versie van de gebeurtenissen wordt achteraf verdraaid. zo te lezen.
Voor een rechtszaak heb je weinig kans. Zelfs al krijg je gelijk, dan nog wordt er heel vaak gezegd dat de arbeidsrelatie verstoord is en wordt je dus toch ontslagen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:01 schreef r_one het volgende:
[..]
In hoeverre laat de rechter dit toe als het tot een zaak komt? Heb horen verluiden dat het inbrengen van de geluidsopname itself als bewijsmateriaal (afspelen tijdens de zitting) niet wordt gehonoreerd door rechters. Iemand hier ervaring mee?
'principieel' zijn is hardstikke leuk, maar als je kennelijk enkel uit 'principe' heisa gaat schoppen, moet je niet raar opkijken dat het enige wat je bereikt ook het enige is dat je als doel gesteld hebt, nl. die heisa geschopt te hebben....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:55 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik zou er toch een heisa van maken. Niet zo zeer onder het mom van "Ik kan er misschien een flinke som geld uit slaan!" maar puur uit principe.
Klopt inderdaad. Maar nogmaals, als ik het verhaal van TS lees dan is deze gewoon heel onrechtvaardig behandelt geworden. Met andere woorden staat 'ie gewoon in zijn recht en dat wetende, zou ik inderdaad werk er van maken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'principieel' zijn is hardstikke leuk, maar als je kennelijk enkel uit 'principe' heisa gaat schoppen, moet je niet raar opkijken dat het enige wat je bereikt ook het enige is dat je als doel gesteld hebt, nl. die heisa geschopt te hebben....
moet je verder niet boos zijn als je daarna dus niks overhoudt, werkloos thuiszit zonder geld en een hoop energie verspild heb t en eigenlijk nog steeds een hoop frustratie....
Juist bv er bewust naar streven om de 'hoofdprijs' er uit te halen in de zin van een nette afkoopsoms is waarschijnlijk eerder de slimste handelswijze, omdat het je minder energie kost, je minder emotioneel je laat opwinden en je er aan het eind ook het meeste aan overhoud...
natuurlijk, als iemand zo nodig emotioneel en principieel wil reageren, moet hij dat vooral doen, enkel klaag dan ook niet als je daarna eigenlijk nog steeds fikse frustraties overgehouden hebt en enkel energie verspild.
'in je recht staan' is meestal wat anders dan 'je recht ook krijgen'....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:40 schreef Tuvai.net het volgende:
Met andere woorden staat 'ie gewoon in zijn recht en dat wetende, zou ik inderdaad werk er van maken.
Tjonge jonge. Wat een watjes daar. En dat moet de nationale luchthaven beveiligen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:32 schreef Mieks het volgende:
Overigens heb ik inmiddels mijn baas gesproken. Althans de chef, een dat is niet mijn directe, die mij die schorsing bekend heeft gemaakt. Hij heeft laten weten dat ik een brief krijg met hoe lang ik geschorst wordt, en wanneer ik gehoord word. Verder vertelde ik hem dat ik het niet eens was met het feit dat ik niet mijn woord destijds had mogen doen en de klager wel en dat me ZELF nog niet eens letterlijk hebben verteld waarvoor ik ben geschorst. Toen meldde hij dat hij zich bedreigd voelde en hing op.
Mijn credo: "recht hebben" maar niet "recht krijgen"? Dan ga ik mijn "recht halen"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'in je recht staan' is meestal wat anders dan 'je recht ook krijgen'....
Het laatste vind ikzelf eigenlijk een stuk belangrijker, door teveel te concentreren op dat idee 'jamaar, ik sta toch in mijn recht' gaan de meeste mensen snel de fout maken te denken dat 'recht hebben' hetzelfde zou betekenen als 'recht krijgen'.
Klopt. D'r lopen hier wat mensen rond met een beroep in de juridische sfeer, die nog wel eens vergeten dat niet iedereen de zin, tijd en het geld en de kennis/connecties* hebben om een hufterige tegenpartij juridisch aan te pakken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:45 schreef RM-rf het volgende:
'in je recht staan' is meestal wat anders dan 'je recht ook krijgen'....
Het laatste vind ikzelf eigenlijk een stuk belangrijker, door teveel te concentreren op dat idee 'jamaar, ik sta toch in mijn recht' gaan de meeste mensen snel de fout maken te denken dat 'recht hebben' hetzelfde zou betekenen als 'recht krijgen'.
Dan moet tie eerst weten waarom hij geschorst is lijkt me...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 05:41 schreef nipeng het volgende:
Naast de perikelen rond de schorsing...
Zou je dit niet kunnen oppakken als laster door jouw collega?
Even puur vanuit de topicstarter geredeneerd, natuurlijk kennen wij niet de andere kant van het verhaal hier.
.. en daarom kan ik me best inleven in mensen die hun auto door de pui van het plaatselijke UWV-kantoor heen rijden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:53 schreef r_one het volgende:
Mijn credo: "recht hebben" maar niet "recht krijgen"? Dan ga ik mijn "recht halen"
Da's een wel erg boute manier om je recht te "halen"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:30 schreef gronk het volgende:
.. en daarom kan ik me best inleven in mensen die hun auto door de pui van het plaatselijke UWV-kantoor heen rijden.
Exact, maar mocht dat nou de reden zijn. Dan kan ik na deze zaak inderdaad de collega aanklagen wegens laster.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:18 schreef Re het volgende:
[..]
Dan moet tie eerst weten waarom hij geschorst is lijkt me...
HO STOP!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:57 schreef Mieks het volgende:
- het feit dat ik niet weet of er een klacht tegen mij ingediend is, en wat die eventuele klacht dan is. Ook weet ik niet of die eventuele klacht dan ook nog de eventuele reden van mijn schorsing is en hoe lang ik geschorst ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |