abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:30:06 #26
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52552796
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:57 schreef JohnDope het volgende:

Het verschil is alleen, dat als het verhaal van Gore de boventoon blijft voeren, dat o.a. straks geen 1 arbeider het autorijden nog kan betalen en dat Afrika nooit een fatsoenlijke industrie zal kunnen opbouwen.
Gelukkig doe jij niet mee aan de onheilsprofetie waar je zo tegen vecht.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52552901
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:49 schreef Kadesh het volgende:
Het broeikaseffect is 1 grote hoax, uitgevonden door regeringen om zo burgers een hoop poen uit de zakken te roven, en allerlei onzin beperkingen op te leggen.
het probleem is zo complex dat niemand een sluitend antwoord heeft .. dat betekent niet automatisch dat het een hoax is ..

en je kent het oude gezegde .. better safe than sorry .. lijkt me toch wel een goed idee, het gaat immers om de hele planeet
pleased to meet you
pi_52553009
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Gelukkig doe jij niet mee aan de onheilsprofetie waar je zo tegen vecht.
Ik doe er niet aan mee. Ik beschrijf een wereld zoals Gore die wilt.
En wat denk je van koeien? Die stoten meer rommel uit dan auto's. Dus als het echt zo radicaal blijft door gaan, dan gaat de koe in de ban en krijgt Orwell gelijk
quote:
Looks like meat. Tastes like meat. It isn’t meat at all. Doubleplus good!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52553155
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:34 schreef moussie het volgende:

en je kent het oude gezegde .. better safe than sorry .. lijkt me toch wel een goed idee, het gaat immers om de hele planeet
Zo werkt het met het Terrorisme verhaal ook. Laten we de privacy maar opgeven. Better safe than sorry
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52553206
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:39 schreef JohnDope het volgende:

Ik doe er niet aan mee. Ik beschrijf een wereld zoals Gore die wilt.
En wat denk je van koeien? Die stoten meer rommel uit dan auto's. Dus als het echt zo radicaal blijft door gaan, dan gaat de koe in de ban en krijgt Orwell gelijk
Er hoeft maar 1 diersoort in de ban (of in ieder geval stoppen met de populatie groei) en dat is de homo sapiens.

Meer mensen willen meer koeien en allemaal een auto, allemaal een stuk vlees op hun bord, dat gaat niet werken dat kunnen we op 2 handen natellen.
pi_52553324
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er hoeft maar 1 diersoort in de ban (of in ieder geval stoppen met de populatie groei) en dat is de homo sapiens.

Meer mensen willen meer koeien en allemaal een auto, allemaal een stuk vlees op hun bord, dat gaat niet werken dat kunnen we op 2 handen natellen.
Tuurlijk gaat het wel werken, alles dat je gebruikt gaat kapot. Stel dat er een CO2-probleem is. Dan kunnen we door deze dure Al Gore maatregelen het leven op de aarde misschien wel met een paar jaar rekken.
Maar het feit is, is dat de aarde sowieso Kapot gaat, dus ook met die maatregelen van Al Gore.
Dus het is puur symptoom bestrijding wat Gore doet.

Ik vind dat de Gore-kliek dus veel te bekrompen denkt. Het universum is zo groot, we gaan de Aarde gewoon uitwonen en vervolgens verkassen naar een andere planeet.
pi_52553930
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:53 schreef JohnDope het volgende:

Tuurlijk gaat het wel werken, alles dat je gebruikt gaat kapot. Stel dat er een CO2-probleem is. Dan kunnen we door deze dure Al Gore maatregelen het leven op de aarde misschien wel met een paar jaar rekken.
Maar het feit is, is dat de aarde sowieso Kapot gaat, dus ook met die maatregelen van Al Gore.
Dus het is puur symptoom bestrijding wat Gore doet.
Awarness kweken, dat is wat anders dan symptoom bestrijding.
quote:
Ik vind dat de Gore-kliek dus veel te bekrompen denkt. Het universum is zo groot, we gaan de Aarde gewoon uitwonen en vervolgens verkassen naar een andere planeet.
Tuurlijk, wel in de sceince fiction geloven dat we naar andere planeten kunnen gaan reizen, terraforming, maar niet willen geloven dat we als mensheid in staat zijn klimaat modellen op te stellen.
pi_52553983
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goed nieuws in elk geval. Hoe meer van die leugens van Al Gore en zijn volgelingen ontkrachtigd worden, hoe beter voor de wereld.
Idd, stel je eens voor dat men zuiniger werd
pi_52554876
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Awarness kweken, dat is wat anders dan symptoom bestrijding.
[..]

Tuurlijk, wel in de sceince fiction geloven dat we naar andere planeten kunnen gaan reizen, terraforming, maar niet willen geloven dat we als mensheid in staat zijn klimaat modellen op te stellen.
Dit is symptoom bestrijding, want als het CO2-probleem waarheid is, dan kan het leven op aarde misschien een paar jaar gerekt worden met die dure maatregelen van Gore en daar heb je ook niks aan.

Dat is geen science-fiction, dat heet een visie. Als jij 100 jaar geleden zou zeggen dat er op een dag iemand in een (ultra primitieve) raket naar de maan zou vliegen, dan zouden ze je ook wegstoppen in een gekkenhuis.
En nog niet zo lang geleden beweerden ze ook dat de aarde plat was. Maar gelukkig is de mens een ontdekker en toen bleek de aarde rond te zijn.
En zo gaan wij ook met de tijd het universum ontdekken. Jij moet dus niet zo bekrompen denken en van de geschiedenis leren.
pi_52554968
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:19 schreef Xith het volgende:

[..]

Idd, stel je eens voor dat men zuiniger werd
Allemaal verplicht aan de spaarlamp!!!

Dat milieugeneuzel begint me de strot uit te komen. Onder het mom van vervuiling/ milieu denkt men alles te kunnen maken. Zie ook: Parkeren vervuilende auto's wordt duurder
pi_52565519
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zo werkt het met het Terrorisme verhaal ook. Laten we de privacy maar opgeven. Better safe than sorry
bij het terrorisme durf ik de gok nog wel te nemen, dat is meer een kwestie van op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn wil je daar last van hebben, dat probleem kan je ontlopen .. bij het onleefbaar worden van de gehele planeet word zoiets een stuk moeilijker
pleased to meet you
pi_52565565
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit is symptoom bestrijding, want als het CO2-probleem waarheid is, dan kan het leven op aarde misschien een paar jaar gerekt worden met die dure maatregelen van Gore en daar heb je ook niks aan.

Dat is geen science-fiction, dat heet een visie. Als jij 100 jaar geleden zou zeggen dat er op een dag iemand in een (ultra primitieve) raket naar de maan zou vliegen, dan zouden ze je ook wegstoppen in een gekkenhuis.
En nog niet zo lang geleden beweerden ze ook dat de aarde plat was. Maar gelukkig is de mens een ontdekker en toen bleek de aarde rond te zijn.
En zo gaan wij ook met de tijd het universum ontdekken. Jij moet dus niet zo bekrompen denken en van de geschiedenis leren.
the mars underground al gezien ?
pleased to meet you
pi_52565619
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:36 schreef moussie het volgende:

[..]

bij het terrorisme durf ik de gok nog wel te nemen
Dan weer wel Lekker met 2 maten weer.

Saillant detail is overigens dat er wereldwijd meer mensen zijn overleden door de gevolgen van Terror dan door de gevolgen van CO2.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:42:04 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_52565667
Ieder weldenkend mens heeft toch allang begrepen dat er een hoop onzin word verteld over 't weer. Idd gewoon geld uit de zak klopperij en uitgevonden door dikkoppen die graag in de belangstelling staan.

Het valt me sowieso niet mee om te geloven dat 't op aarde steeds warmer word als ik midden in de zomer een bodywarmer aan moet omdat het niet warm genoeg is met alleen een t-shirt aan
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_52565856
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:42 schreef deedeetee het volgende:
Ieder weldenkend mens heeft toch allang begrepen dat er een hoop onzin word verteld over 't weer. Idd gewoon geld uit de zak klopperij en uitgevonden door dikkoppen die graag in de belangstelling staan.

Het valt me sowieso niet mee om te geloven dat 't op aarde steeds warmer word als ik midden in de zomer een bodywarmer aan moet omdat het niet warm genoeg is met alleen een t-shirt aan
Tsja, ik zat er net aan te denken, we hebben uberhaupt amper een zomer gehad dit jaar, een paar dagen zon, en voor de rest alleen maar wind en nattigheid. Als je dan ondertussen al dat gezeik moet aanhoren over global warming zakt zowat je broek af van het lachen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_52566406
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:48 schreef JohnDope het volgende:

Zolang de zon blijft branden en er nog zuurstof en een atmosfeer op de planeet aarde is zal het leven niet uitsterven.
quote:
Ow net zoals velen al gore met zijn aangezwengelde co2 hype weggestopt in een gekkenhuis willen hebben.

Ik noem dat een visie om te beginnen aan veranderingen die noodzakelijk zijn om de leefbaarheid van planeet aarde te waarborgen. Hoe we het als mensheid moeten gaan oplossen daarvoor zie ik alleen niet zo snel een oplossing. Ja omschakelen op alternatieve bronnen. Maar die alternatieve bronnnen zijn tot nu toe nog lang niet toereikend om onze welvaart en de opkomende welvaart van het verre oosten van energie te voorzien.
quote:
Als we als mensheid van de geschiedenis geleerd hadden waren we niet bezig met de uitputting van de planeet aarde. De verklaring voor de meeste verdwenen beschavingen is dat deze op den duur hun omgeving zo ver hadden uitgeput dat vanzelf de beschaving weer ten onder ging.

Ook de fossiele brandstoffen verslaafde beschaving zal ten onder gaan als we niet op tijd voldoende alternatieven gevonden hebben.
pi_52566417
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, ik zat er net aan te denken, we hebben uberhaupt amper een zomer gehad dit jaar, een paar dagen zon, en voor de rest alleen maar wind en nattigheid. Als je dan ondertussen al dat gezeik moet aanhoren over global warming zakt zowat je broek af van het lachen.
Euhm.. in april/mei hebben we iets van 40 dagen droogte gehad: http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=37040

En vanaf vorig jaar september tot dit jaar juni was de temperatuur enkele graden boven de gemiddelde, verder is klimaatverandering niet alleen droogte: denk nog eens aan de overstromingen in Engeland en de >40 graden in het zuiden van europa.

Maar verder is er niets aan de hand met het klimaat

Hoe dan ook, het kan geen kwaad om wat minder energie te gebruiken, die aardolie is ook een keer op.
pi_52566592
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan weer wel Lekker met 2 maten weer.
niks 2 maten .. een reusachtig verschil in gevolgen ..
als ik verkeerd gok met de terroristen, wat gebeurd er dan .. we gaan allemaal terug naar de middeleeuwen oid ?
maar als jij verkeerd gokt, wat gebeurt er dan .. dan is de planeet onleefbaar geworden voor het menselijke ras ?
quote:
Saillant detail is overigens dat er wereldwijd meer mensen zijn overleden door de gevolgen van Terror dan door de gevolgen van CO2.
volgens wie ?
Daarnaast, klimaatverandering komt niet alleen door CO, we hebben ook nog een boel andere troep in de atmosfeer rondzweven die daar ook aan bij dragen .. zo is er inmiddels geen discussie meer over het feit dat ons vuil in de lucht heeft gezorgd voor de droogtes in Noord-Afrika .. en voor hoeveel doden heeft dat gezorgd ?
quote:
Maar nooit zijn de aanvallen van droogte zo intens geweest als sinds de jaren dertig van de vorige eeuw. Computermodellen laten ook zien dat de luchtvervuiling in Europa en Noord-Amerika een rol speelde. De zwavelvervuiling door fabrieken en elektriciteitscentrales die vooral tot 1975 snel steeg, liet het noordelijk halfrond afkoelen. Daardoor verschoof de tropische regenzone naar het zuiden en werd het droger in de Sahel volgens het model. De afgelopen veertig jaar daalde de regenval in de Sahel met 20 tot 50 procent. De laatste jaren is de zwaveluitstoot teruggedrongen en regent het opnieuw iets meer in de Sahel. Wat we daar dus zien is een onmiskenbare, menselijke invloed."
http://www.kennislink.nl/web/show?id=131620
pleased to meet you
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:23:24 #44
78780 deedeetee
pi_52566666
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:14 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Euhm.. in april/mei hebben we iets van 40 dagen droogte gehad: http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=37040

En vanaf vorig jaar september tot dit jaar juni was de temperatuur enkele graden boven de gemiddelde, verder is klimaatverandering niet alleen droogte: denk nog eens aan de overstromingen in Engeland en de >40 graden in het zuiden van europa.

Maar verder is er niets aan de hand met het klimaat
Dacht je dat zie dingen niet van alle tijden zijn ? Droogte, overstromingen, hittegolven enz. die hebben we echt niet onlangs uitgevonden, door de eeuwen heen hebben die altijd al plaats gevonden.....

Alleen vroeger accepteerden we 't als iets dat er nou eenmaal bij hoort ( of we gaven de goden de schuld) en tegenwoordig halen we 't in onze domme kop dat we 't wel ff zélf zullen regelen
pi_52566895
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:23 schreef deedeetee het volgende:

Alleen vroeger accepteerden we 't als iets dat er nou eenmaal bij hoort ( of we gaven de goden de schuld) en tegenwoordig halen we 't in onze domme kop dat we 't wel ff zélf zullen regelen
En het enge is dat het ook nog zo is, kijk maar naar de cfks
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:44:16 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52567189
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als ik zie hoe mensen het verschil niet weten tussen het dagelijkse weer en het klimaat, dan .. blijft mijn broek gewoon zitten maar heb ik niet het gevoel dat we dat soort sceptici serieus hoeven te nemen.

Waar wel om te lachen valt bij jouw post, is dat de temperatuur in augustus tot nu toe 0.4 graden Celsius hoger is dan gemiddeld de afgelopen 30 jaar. En juni was 0.4 graden koeler. Het is dus qua temperatuur een gemiddelde zomer, maar kennelijk ben je al zo gewend geraakt aan recordwarmte van het afgelopen 15 jaar. Daarnaast is het redelijk bizar door te gaan klagen over gemiddelde warmte van de afgelopen 2 maanden, terwijl de 12 maanden daarvoor werden gekenmerkt door warmterecords (3 graden boven het gemiddelde).

Maar goed, het gaat uiteraard over globale temperatuur, niet alleen Nederland, en het klimaat gaat echt niet over een paar jaar, maar over decennia. De trend is duidelijk over de laatste 150 jaar, en wel heel erg summiere kortetermijnvoorbeelden doen daar geen afbreuk aan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52567386
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En het enge is dat het ook nog zo is, kijk maar naar de cfks
Juist, en voor de Global Warming hebben we ook een oplossing: http://www.youtube.com/watch?v=SgE_mkR2oac

dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:52:52 #48
78780 deedeetee
pi_52567449
So what? Wat is 150 jaar nu nu op de totale leeftijd van de aarde ????

Het zou me niks verbazen als er al vaker klimaat veranderingen zijn opgetreden door toedoen van iets dat hier op aarde leeft. Ik kan me er niet druk om maken.
pi_52567614
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:52 schreef deedeetee het volgende:

Het zou me niks verbazen als er al vaker klimaat veranderingen zijn opgetreden door toedoen van iets dat hier op aarde leeft. Ik kan me er niet druk om maken.
In de docu van Al Gore zit een grafiek van 650.000 jaar, al een stukje langer.
Mjah, en druk maken, zo vervelend is het niet als opeens heel Nederland onder water staat
pi_52567759
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:52 schreef deedeetee het volgende:

Het is ook niet de bedoeling dat VMBOers zich hier druk over maken.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')