quote:De Argentijnse voetbalcompetitie wordt georganiseerd door de “Asociación del Fútbal Argentino”. De opzet is wat anders dan in Nederland, dus voor degenen die niet met het Argentijnse voetbal bekend zijn, hier een korte uitleg:
De “Primera División” kent twintig teams. Men speelt twee halve competities per jaar; van augustus tot en met december speelt men de “Apertura”, en van februari tot juni speelt men de “Clausura”. Dit betekent dat er dus ook twee kampioenen per jaar zijn!
Ook het promotie- en degradatiesysteem is anders dan dat in Nederland. De teams uit de Primera División die (gemiddeld genomen) het slechtst hebben gepresteerd de afgelopen drie jaar, degraderen rechtstreeks naar de tweede divisie. De eerste twee teams uit de tweede divisie promoveren rechtstreeks. De nummers 17 en 18 (op basis van het gemiddelde van drie seizoenen) uit de Primera División spelen een kleine competitie tegen de nummers 3 en 4 uit de tweede divisie waarin zij strijden om lijfsbehoud / promotie.
En Tigre danquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lanus zal nu wel kampioen worden
17. RIVER PLATE vs COLONquote:Op woensdag 24 oktober 2007 05:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus eerste is uit en daarna de thuisclub?
De wedstrijden Lanús - Gimnasia y Esgrima La Plata en Tigre - Boca Juniors Van de 19e speelronde zijn verplaatst naar woendag 28 november. Tussen de 17e en de 18e speelronde in dus. Lanús en Boca spelen tegen elkaar op de 18e speelronde en zijn daarna dus klaar. Het zou best kunnen dat dat de kampioenswedstrijd kan worden, terwijl de andere clubs nog een ronde te gaan hebben.quote:El Comité Ejecutivo decidió esta noche adelantar los partidos que Lanús y Boca Juniors deberán disputar por la 19ª fecha del Torneo Apertura Cablevisión 2007. De esta manera, los encuentros Lanús - Gimnasia y Esgrima La Plata y Tigre - Boca Juniors, se jugarán el miércoles 28 de noviembre, en horario aún a definir.
Lanús nu kampioen?quote:Op zondag 2 december 2007 08:35 schreef reem het volgende:
Argentinos-|-Tigre17:10 1-0
Boca-|-Lanús17:10 1-1
Gister was vrij redelijk, alleen scoren ze niet.quote:Op zondag 17 februari 2008 06:39 schreef reem het volgende:
nounou... san lorenzo zou dit jaar prijzen gaan pakken. nog geen partij fatsoenlijk gespeeld...
Speelt Mauro er nog?quote:Op maandag 25 februari 2008 01:28 schreef reem het volgende:
Vamos RIVER! Was ook eindelijk weer beetje sfeer in 't stadion. Geen gezeik tussen supporters onderling ook, een verademing. Afgaande op de 2e helft van SSJ - BOCA vind ik de 2-0 een onterechte uitslag. De San Jueños speelde goed
Sfeer maken kunnen ze welquote:Op maandag 3 maart 2008 01:27 schreef reem het volgende:
Ik was bij River en t was echt niet normaal wat er naar beneden kwam. Daarnaast ook nog hevig onweer. 75% van het stadion is onoverdekt, maar het kwam de sfeer alleen maar ten goede, mensen gingen lekker in de regen dansen.
Voor juli gewoon een weekendje in BA doorbrengen, dan is t geen enkel probleem...quote:Op donderdag 20 maart 2008 03:49 schreef tha_dark het volgende:
Ik hoop deze Clausura echt nog een wedstrijd van Boca of River mee te kunnen maken maar ik ben bang van niet helaas....
Lunes, 24 de marzoquote:Op maandag 24 maart 2008 00:42 schreef Radegast het volgende:
Morgen nog Lanús - Newell's Old Boys...
Wanneer is dat?quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:30 schreef reem het volgende:
Overigens wilde ik ff peilen of er animo is om met een groepje River - Boca te zien op groot scherm in het Sports Café in Amsterdam...
Wanneer is dat precies?quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:30 schreef reem het volgende:
Overigens wilde ik ff peilen of er animo is om met een groepje River - Boca te zien op groot scherm in het Sports Café in Amsterdam...
Vooral Palacio, die heeft een EU-pas geloof ik en kan dus overal in Europa aan de slag.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:09 schreef cultheld het volgende:
Toch raar dat spelers als Palacio en Bottinelli nog steeds in Argentinië voetballen.
Te duur voor de subtop en misschien is de echte top niet geintresseerd?quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:37 schreef Radegast het volgende:
[..]
Vooral Palacio, die heeft een EU-pas geloof ik en kan dus overal in Europa aan de slag.
Heeft ie inderdaad. Lazio schijnt hem naar Rome te willen halen, maar ik vraag me af of zij genoeg geld op kunnen hoesten. Bottinelli heeft trouwens een Italiaans paspoort.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:37 schreef Radegast het volgende:
[..]
Vooral Palacio, die heeft een EU-pas geloof ik en kan dus overal in Europa aan de slag.
Op een gegeven moment zullen hun contracten toch ook wel aflopen?quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Te duur voor de subtop en misschien is de echte top niet geintresseerd?
Al kan ik me herinneren dat Chelsea ooit wel voor Palacio in de markt was.
Misschien heeft hij wel een Modric-contract.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zullen hun contracten toch ook wel aflopen?
Tot 2010 zie ik. Dan lijkt het er op dat hij deze zomer de overstap gaat maken naar Europa.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel een Modric-contract.
Geen enkel idee tot hoe lang zijn verbintenis loopt.
Haalbaar voor PSV?quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tot 2010 zie ik. Dan lijkt het er op dat hij deze zomer de overstap gaat maken naar Europa.
Ik denk het niet. Zal wel naar Sevilla, Udinese, Benfica of Lazio Roma vertrekken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Haalbaar voor PSV?
Kan die prutser van een Lazovic aan Duisburg ofzo verkocht worden.
Hoezo? Transfermarkt gaat pas 1 juli open, en ze voetballen gewoon door hoor in Argentinie..quote:Op zondag 20 april 2008 23:44 schreef sjimz het volgende:
Misschien de laatste wedstrijd voor Cvitanich geweest voor Banfield?
Als ie meespeelde
Dat realiseerde ik me ookquote:Op zondag 20 april 2008 23:45 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hoezo? Transfermarkt gaat pas 1 juli open, en ze voetballen gewoon door hoor in Argentinie..
Uitslagen:quote:De Zuid-Amerikaanse Voetbalconfederatie (CONMEBOL) heeft beslist om het stadion van Boca Juniors te sluiten en de Argentijnse club een boete van 30.000 dollar op te leggen.
Boca Juniors krijgt die straf na de aanval op een assistent-scheidsrechter tijdens een wedstrijd in de Copa Libertadores.
Woensdag legde de scheidsrechter op enkele minuten van het einde de heenwedstrijd in de 1/8ste finales van de Copa Libertadores tussen Boca en het Braziliaanse Cruzeiro stil. Bij een 2-1 stand in het voordeel van de Argentijnen was een Uruguayaanse assistent-scheidsrechter aan het hoofd getroffen door een projectiel vanuit de tribunes.
De CONMEBOL behield de score van de wedstrijd, maar besliste dat La Bombonera, het mythische stadion van Boca, moest gesloten worden "tot de nodige werken zijn uitgevoerd om de veiligheid van de spelers en de scheidsrechter te garanderen", aldus Francisco Figueredo Britez, een woordvoerder van de CONMEBOL.
Ach, als hij bij Banfield kan voetballen en scoren kan hij het bij Ajax ook.quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:25 schreef tha_dark het volgende:
Wat ik tot nu toe gezien heb is het wel een aardige spits, maar ja wel van banfield
Dan is de stap naar Ajax nogal groot, het is en blijft een risico voor Ajax en totaal geen vervanger voor Huntelaar.
Gewoon op tvquote:Op maandag 5 mei 2008 01:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ach, als hij bij Banfield kan voetballen en scoren kan hij het bij Ajax ook.
Zoals je al zei kan alleen de overgang nogal een probleem worden.
Overigens hoe volgen jullie dit? Ik wil wel een keertje een wedstrijd van Banfield zien![]()
Ik heb het over de mensen die vanuit Nederland kijkenquote:Op maandag 5 mei 2008 02:09 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Gewoon op tv
Maar vandaag was het echt helemaal niks, wat een kutwedstrijd van beide kanten. Totaal geen creativiteit en Riquelme was ook totaal niet in vorm (iit afgelopen woensdag) Gelukkig wel gewonnen waardoor het nu ongemeen spannend is bovenaanKomende week een cruciale wedstrijd tegen Estudiantes!
Idd hopen dat Racing erin blijft. Ik gun het Estudiantes dit jaar wel om kampioen te worden, spelen leuk voetbal. (En dat zeg ik niet alleen omdat ik fan van Boca ben)quote:Op vrijdag 30 mei 2008 04:44 schreef reem het volgende:
River verdient het eigenlijk ook niet. Ze spelen absoluut niet beter dan vorig seizoen, maar pakken wel vaker punten (vreemd). Hoe dan ook, de ontknoping gaat spannend worden. En ik hoop echt dat Racing degradatie ontloopt. Dat is een veel te mooie club om in de Primera B Nacional te spelen.
Van mij mogen die er juist heel snel uit. Had dat rare management bedrijf van ze maar niet op economische winst moeten sturen, eigen schuld dikke bult.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:58 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Idd hopen dat Racing erin blijft. Ik gun het Estudiantes dit jaar wel om kampioen te worden, spelen leuk voetbal. (En dat zeg ik niet alleen omdat ik fan van Boca ben)
Dat kan best, maar dan nog, ik heb het niet zo op clubs die economische winst boven het voetbal plaatsen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:02 schreef reem het volgende:
Volgens mij was Blanquiceleste SA zo'n beetje de enige uitweg voor Racing om voort te kunnen bestaan.
Ik heb met die directeur gesproken en winst was zijn enige drijfveer. Ja, er was een lange termijn planning en in het begin leek het goed te gaan, maar ze hadden hun doelen meer op voetbal dan op winst moeten zetten. Het hele beginidee was al fout. Jammer voor die club dat zulke mensen aan het roer kwamen toen er geen uitweg meer was.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:53 schreef reem het volgende:
Volgens mij interpreteer je het idee een beetje verkeerd.
Blanquiceleste SA was de enige rechtsvorm waarin Racing überhaupt zou kunnen voortbestaan. Het idee achter de Sociedad Anónima was het wegwerken van een schuld van 70 Miljoen Dollar. Dat wilde men in een tijdsbestek van hoogstens 10 jaar doen. Lijfsbehoud in de Primera was de directe prioriteit, en als er spelers voor veel geld verkocht konden worden, dan werd dat gedaan om de langetermijn doelstelling: wegwerken van de schuld te realiseren.
, ging over zijn Boca natuurlijk. Eerst uitgeschakeld in de CL (Copa Libertadores) en nu ook nog es River kampioen zien worden.quote:Er is nog maar een topploeg in de CL en die komt uit Argentinie
quote:Op maandag 9 juni 2008 18:14 schreef Elvislives het volgende:
Arme DAM, afgelopen mei stoer lopen doen in mn mailbox:
[..]
, ging over zijn Boca natuurlijk. Eerst uitgeschakeld in de CL (Copa Libertadores) en nu ook nog es River kampioen zien worden.
Sta je dan met je grote bek.
Net de eerste helft gekeken (0-0), wat een boutwedstrijd zeg. Kudtvoetbal...quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:30 schreef reem het volgende:
- Novena fecha (5 de octubre) -
Gimnasia La Plata - River
Ja.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:45 schreef reem het volgende:
Heeft Diego hem eigenlijk erkend als wettelijke zoon?
Om sportieve of publicitaire redenen? (ik ken de kwaliteiten van jr niet)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:01 schreef Radegast het volgende:
Dit weekend dus River - Boca.![]()
Diego Maradona Jr. heeft overigens getekend bij River Plate.
Ik denk het tweede.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Om sportieve of publicitaire redenen? (ik ken de kwaliteiten van jr niet)
quote:Drie fans van het Argentijnse Huracan, die de overwinning van hun club vierden, zijn gewond geraakt na een beschieting door rivalen van San Lorenzo. Een 27-jarige man is in kritieke toestand op de intensive care opgenomen. De supporter heeft een wond aan zijn borstbeen.
De twee andere slachtoffers, beide 35 jaar, kwamen er beter vanaf. De ene werd geraakt aan de kuit, de andere kreeg een kogel in de bil. Het incident had plaats in Flores, een buitenwijk van Buenos Aires. De supporters keerden terug met bussen van een 1-0 overwinning tegen Estudiantes.
Ik post vanuit Colombia, en die hebben ook niet zo'n geweldige relatie met Argentinië..dus jij zal het ook wel overleven.quote:Op maandag 1 december 2008 00:16 schreef qwerty_x het volgende:
mag ik hier ook posten
of is dat vragen om moeilijkheden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |