bronquote:AMSTERDAM - Een nieuwe keten fitnesscentra ontkent een prijzenoorlog. Basic-Fit, dat binnenkort nog eens 8 vestigingen opent, rekent 16 euro per maand voor onbeperkt sporten: de meeste concurrenten zitten tussen 30 en 60 euro per maand.
De Easyjet onder de sportcentra zoals ze zichzelf noemen, heeft over drie maanden veertien vestigingen door het hele land. Het bedrijf heeft één tarief van 15.95 euro en sporters moeten zich een jaar vastleggen. Voor dat geld kan onbeperkt worden gesport.
Verder is het een Spartaanse bedoeling bij de keten. Douches zijn er niet, want 'tachtig procent van de sporters doucht toch thuis'. En de sauna doe je maar elders.
Gezellig napraten in de kantine is er ook niet bij, er staan een paar drankenautomaten. Daar moet je het mee doen, maar Basic-fit belooft wel een zitje. Geld wordt verder bespaard door in het weekend slechts open te zijn van 9-15 uur. Door de week sluit de tent 22.30 uur.
Soberheid troef dus, maar het bedrijf belooft wel de nieuwste apparaten, voldoende begeleiding en individuele trainins-schema's.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:55 schreef XiChico het volgende:
Ik betaal nu 130 euro per kwartaal, onbeperkd gebruik sportschool. Mochten ze ooit hier een vestiging openen ga ik uiteraard daarheen.
quote:• Alkmaar
• Almere (december)
• Amsterdam-Noord
• Bergen op Zoom
• Den Helder (november)
• Doetinchem (september)
• Deventer (oktober)
• Haarlem (oktober)
• Heerhugowaard
• Hilversum (november)
• Hoofddorp (8 september)
• Hoorn
• Oss (december)
• Zaandam
Jup.. is het ook, als ik in Lelystad zou gaan is het ook alweer goedkoper. Maar dan moet ik wel een halfuur met de bus, voor Almere eerst de bus + trein. Misschien ga ik volgend jaar naar Lelystad, heb toch OV.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:59 schreef schatje het volgende:
Ik weet niet hoor, fitness niet, maar 130 euro per kwartaal is toch best wel veel
Ik ga iig niet over.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:52 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Zo, dat scheelt een hoop. Wie gaat er gebruik van maken? En wat betaal je nu?
Ik zou ook graag wat meer van die stellages zien waar je jezelf kan optrekken etc., daarnaast moeten fitness -centra de dumbell area gewoon vergroten.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:02 schreef Skazminko het volgende:
Ik kan nergens een gym vinden waar je alleen hoeft te komen om te trainen. Dus niet al die onzin, van zonebanken, sauna's, huisvrouwen buikspierkwartier gedoe, overkill aan cardio appartuur, geen squatrek, weinig gewichten, een 'lounge' waar je lekker kan na 'loungen' na je harde 'workout' en dumbbells t/m 30 kilo.
Ik wil gewoon een pand waar ik binnen kom om ijzer te tillen en niet 10 minuten wil wachte op alles omdat het er te druk is. Loungen, douchen en vreten doe ik thuis wel.
Jammer dat zo'n vestiging niet in mijn stad komt, klinkt als mijn gym.
Bedoel je per maand? Anders is het echt voor niks hoor!quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:16 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb kortgeleden mijn abonnement bij Health City opgezegd. Was intussen ¤ 63,95 per jaar! En waarvoor? Sauna, zwembad, kinderopvang, spinning, een dozijn verschillende aerobic-lessen, een koffiebar, gratis DVD-verhuur en nog vele andere dingen waar ik geen gebruik van maak, maar wel voor moest betalen.
Nu ben ik aan het hardlopen. Gratis, en je ziet ook nog eens iets.
Ja, ik bedoelde per maand. Typoquote:Op maandag 20 augustus 2007 10:31 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Bedoel je per maand? Anders is het echt voor niks hoor!
Vast niet slechter dan bij een "normaal" fitness centrum. Met ciosstudentjes die het belangrijker vinden om met elkaar te kletsen dan fatsoenlijke hulp te bieden.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:08 schreef sproetjes het volgende:
ben ook benieuwd wat voor soort personeel daar gaat rondlopen
Ik zit in Apeldoorn en ook het personeel daar weet geen ene ruk van fitness.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:25 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik ook fit4free in Almelo. Wat een kuttentHelpen doen ze niet en voor een praatje hoef je ook niet te komen aangezien ze de hele dag koffie drinken achter het buro daar
Daar wil ik dus ook heen gaan.Ze vertellen de 1e keer toch wel hoe de apparaten werken enzo? Is het verder wat of geen aanrader daar?quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:02 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ik zit in Apeldoorn en ook het personeel daar weet geen ene ruk van fitness.gelukkig heb ik die paupers niet nodig.
Als je daar heen gaat dan krijg je wel door zo'n bimbo een klein rondleidinkje, kan je vast wel vragen stellen. Maar meer dan de standaard vragen weet ze toch niet. Het is niet mooi, een grote ruimte met aan de ene kant kracht andere kant Cardio en stuk of 9 Plasma schermen met muziek etc....Niet gezellig maar ik vind het wel ok daar afgezien van het personeel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:07 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Daar wil ik dus ook heen gaan.Ze vertellen de 1e keer toch wel hoe de apparaten werken enzo? Is het verder wat of geen aanrader daar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |