Zo goed ?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:57 schreef NightH4wk het volgende:
Mag er in de OP ook een foto van Buffett? Onze held.
Die is hier al vaak langs gekomen, beetje een doemscenario en niet altijd even realistisch. Wel leuk om een keer te zien. Ik kijk liever naar de Riverside Conversations (3 delen) van Tegenlicht. Dat zijn analyses met steeds Jim Rogers als groepsleider.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:40 schreef mikezwet het volgende:
De dag dat de dollar valt
Hierin word wel het eea duidelijk hoe het gaat in Amerika. Leuk in elkaar gezet trouwens deze aflevering.
Hij heeft op de meeste punten wel gelijk, maar die referentie naar de jaren '30 van de afgelopen eeuw is wat overdreven en daarnaast onderschat hij imo de flexibiliteit van de economie in de VS.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:05 schreef mikezwet het volgende:
Rustig hier...
Redelijk verontrustend bericht: http://www.beursplaza.com/columns.asp?id=66
Ik las ook dat er vorige week hectische taferelen plaatsvonden bij die Countrywide Financial bank. Mensen wilde al hun geld opnemen. De website was down en de telefoon was overbelast.quote:Rond 2000 (hoogtepunt World-Online) gaf ik aan dat ik verwachtte dat de beurzen voor langere tijd een dalende trend gaan vertonen.
Er bestond zelfs de mogelijkheid dat beurzen zouden gaan crashen maar de FED wist door geldinjecties de beurzen
steeds weer te behoeden voor een crash.
Als de beurzen hun natuurlijk verloop hadden gevolgd en we een crash in de US hadden gehad was stond de
wereld economie er nu een stuk slechter voor.
Het voordeel zou zijn dat we nu dicht bij het dal zouden zitten en het herstel zou kunnen gaan inzetten.
De sluipende crash welke we de afgelopen jaren hebben gezien heeft de ellende uitgesteld maar er ook voor
gezorgd dat we mogelijk nog jaren krimp voor de boeg hebben.
De geldinjecties zorgen ervoor dat de US steeds meer macht moet afstaan aan zijn geldverstrekkers.
Er vloeit steeds meer geld naar Azie en deze landen zullen uiteindelijk de dollars gaan omzetten naar bezittingen.
Het Westen en voornamelijk grootmacht Amerika wordt steeds meer afhankelijk van Azie met als sterkste opkomende macht China.
De goedkope producten van deze landen zorgen er voor dat de banen hier verdwijnen naar bv China maar ook naar de voormalige
satellietstaten van de Sovjet Unie zoals Tsjechië en Polen.
Niet alleen veel productie gaat naar China maar ook de ontwikkeling en kennis zal in de komende jaren steeds meer gaan verdwijnen.
Hoewel China nog menig obstakel op zijn weg kan vinden en ook schade zal ondervinden van een inzakkende
wereld economie is China uiteindelijk de rijzende ster op het gebied van economische en later militaire macht.
China en de rest van Azie zijn op weg om de nieuwe wereldleiders te worden.
Uit economische malaise die de wereld treft zal uiteindelijk een nieuwe macht komen die de US van de troon zal stoten.
De recessie die de wereld nu tref zal waarschijnlijk uitmonden in een depressie en net als in de jaren dertig zal de opkomende
macht er het meest door getroffen worden.
Amerika van nu is het Engeland uit de jaren dertig en zal de macht uiteindelijk moeten afstaan aan China.
Een recessie in de US en Europa zal ook China hard treffen en aangezien China kunstmatig de eigen munt laag houdt
en voorlopig de dollar hoog houdt om de uitvoer van goederen te stimuleren.
Hierdoor kan een recessie in het Westen en val van de dollar ook China hard treffen.
China zal waarschijnlijk dan een depressie krijgen maar de politieke en economische omwenteling die dat teweeg brengen
zal China hierna tot de belangrijkste macht in de wereld maken.
Dit zal het beste moment zijn om te investeren in China.
Wie in aandelen wil beleggen als oude dag reserve kan dan waarschijnlijk het beste in Chinese aandelen beleggen.
Ik denk dat dit moment ergens tussen de nabije toekomst en 2010 zal liggen.
een crash van de jonge Chinese beurzen en een daarop volgend economisch debacle is een indicatie voor het instapmoment.
Het vrijere en open China dat herrijst uit de depressie zal daarna een gouden tijd gaan doormaken.
De Europeanen zullen de schade enigszins kunnen beperken omdat deze steun uit het Oosten krijgen.
De nieuwe Europese partners zullen uiteindelijk de compensatie bieden waardoor Europa kan overleven.
De nieuwe partners kunnen waarschijnlijk snel klimmen op de economische ladder maar het oude Europa
zal hier de nodige offers voor moeten brengen.
Uiteindelijk kan het echter Europa behoeden voor een complete terugval.
Het land welk het meeste zal gaan verliezen is de US.
Voorlopig hebben de schuldeisers er nog baat bij dat de US economie nog standhoudt.
De afzet van hun producten is voorlopig nog afhankelijk van het Westen maar daar komt langzaam verandering in.
De dollar geeft het eerste signaal dat er iets behoorlijk mis is.
De munt zal nog verder in waarde verminderen en dit zal er toe leiden dat veel economische iconen voor kleine
bedragen opgekocht zullen gaan worden door hoofdzakelijk Aziaten.
Deze zullen hun dollars gaan omzetten naar waarde vaste goederen of bezittingen.
De dollar moet ook dalen om de gigantische schuld af te kunnen lossen die opgebouwd is in de afgelopen tijd.
De beste investeringen zullen dan ook in de oude Oostblok landen liggen maar voornamelijk in China.
Mogelijk dat er dus eerst nog een omwenteling in China komt die het volk meer macht geven en de overheid
meer tot een dienaar maakt dan een meerster.
Als de democratisering doorzet en men met vallen en opstaan hier in kan groeien zal de ware economische boom pas echt komen.
De binnenlandse markt zal nog meer gestimuleerd worden en de afhankelijkheid van de afzet markten in het Westen
zullen dan kleiner worden.
Dit heeft tot gevolg dat China kan uitgroeien tot de wereldleider en de US zal zijn hegemonie dan moet afstaan.
Als men het Elliott patroon bekijkt zit China nog in de 1ste golf omhoog.
De 2de golf omlaag welke hier als correctie op volgt is het ultieme instapmoment voor beleggers.
De democratisering en welvaart zal China in de 3de golf omhoog brengen en deze groei zullen Chinese
economie en aandelen naar een ongekende hoogte brengen.
Machtswisselingen vinden meestal plaats door economische of militaire invloeden.
De crises in de jaren dertig en de tweede wereld oorlog zorgden ervoor dat de US Europa van zijn
troon kon stoten.
Voor een crash moet zich een extreem bullisch sentiment vormen en de koersen moeten voorafgaand parabolisch stijgen.
Voor een crash zullen de omzetten zeer hoog zijn.
Een paniekreactie en het veilig stellen van de koerswinsten kan dan uitmonden in een crash.
Er kan ook een gefaseerde crash plaatsvinden die geen snelle schade veroorzaakt maar als een sluipmoordenaar keer op keer slachtoffers maakt.
Japan is een voorbeeld van een gefaseerde crash welke de economie al meer dan tien jaar in zijn greep houdt.
Men koopt nu geen aandelen meer voor de onderliggende waarde, maar om de koerswinst welke men kan maken.
De aandelen worden niet meer naar koerswinst-verhouding aangekocht maar puur omdat er een andere belegger nog gekker is straks meer te geven voor de stukken.
Al die contanten moeten toch belegd worden daar de spaarrekening te weinig rendement geeft.
Ook de velen die denken te sparen (bv spaarbeleg en aandelenlease constructies) en soms niet eens weten dat ze eigenlijk in aandelen beleggen, zullen bij een inzakkende markt nog vele jaren moeten wachten alvorens ze hun inleg retour hebben.
De koerswinsten en de papieren rijkdommen zorgen ervoor dat de consument blijft consumeren.
Voor de overheden is het dan ook van groot belang de bubble te laten voortduren.
De lage rente is ideaal voor de aflossingen van de enorme staatsschulden.
Het ongebreideld consumeren zorgt voor de afzet van de de producten welke anders tot over capaciteiten zou leiden, daar de fabrieken steeds meer fabriceren.
De grote vraag brengt geen inflatie door de productie-groei, dit laatste zorgt voor een groei in de economie en voor welvaart.
Het gevaar is dat de consument stopt met kopen waardoor producten onverkoopbaar worden.
Dit zorgt weer voor ontslagen wat weer koopkracht verminderd.
Deze spiraal is de grote angst voor de wereldleiders.
Om deze reden proberen ze nieuwe markten aan te boren zoals het Oostblok en Azie.
De overeenkomst van nu en 1929 toont aan dat het einde van de stijging nabij is.
Kan ik het helaas niet mee eens zijn, voornamelijk veel mening en referentie naar het verleden, weinig inhoudelijks. En een belachelijke hoeveelheid taalfoutenquote:Op zondag 19 augustus 2007 20:27 schreef mikezwet het volgende:
Reactie van "Hans19" op het Forum van de pers
Wel een goede visie op de toekomst vind ik zelf...
[..]
Ik las ook dat er vorige week hectische taferelen plaatsvonden bij die Countrywide Financial bank. Mensen wilde al hun geld opnemen. De website was down en de telefoon was overbelast.
Europese aandelen denk ik wel. Economie groeit hier nog wel eventjes door.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat denken jullie, zal de beurs de weg weer terug omhoog vinden?
Uh als de beurs in amerika daalt dan gaat het hier 2 keer zo hard naar beneden.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:07 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Europese aandelen denk ik wel. Economie groeit hier nog wel eventjes door.
Amerika is imo een ander verhaal. Aandelen zijn daar veel minder aantrekkelijk geprijsd en economisch ziet het er ook niet heel geweldig uit.
Mwah, dat valt wel mee. Alleen de Dow Jones Industrial heeft nogal de neiging om nauwelijks van zijn plaats te komen, maar daar zitten dan ook alleen de aller-aller grootste Amerikaanse bedrijven in.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:13 schreef corus het volgende:
[..]
Uh als de beurs in amerika daalt dan gaat het hier 2 keer zo hard naar beneden.
Zal me niets verbazen als hierdoor de hs nog veel verder stijgt met die gekke chinezen.quote:Er wordt zeer positief gereageerd in Hk! Inwoners van China mogen investeren in de beurs van Hk via bepaalde investering buro's met een maximum van 50.000 dollar. Dit betekent extra geld toestroom naar de Hang Seng aangezien de aandelen veel goedkoper zijn dan op het vasteland.
Want?quote:
Fok! is wel de laatste plaats waar ik beleggersadvies zou verwachten waar je wat aan hebt. Als je hier om advies komt vragen kun je beter een dartbord op de muur hangen en je moeder er pijltjes in laten gooien.quote:
Is best, users als Aernout zal het zeker wel lukken. Er zitten hier wel mensen die weten wat ze doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:57 schreef gronk het volgende:
[..]
Fok! is wel de laatste plaats waar ik beleggersadvies zou verwachten waar je wat aan hebt. Als je hier om advies komt vragen kun je beter een dartbord op de muur hangen en je moeder er pijltjes in laten gooien.
Misschien wel een leuk idee. De fok!-beleggingsindex, met door verschillende categorieen fok!kers ('experts', de vaste crew van ONZ) uitgezochte highlights. En dan na een paar jaar kijken wie het beste rendement heeft.
Er zijn volgens mij sites waar je een soort dummy-portefeuille kan openen. Maak een Fok-groep aan en je kan precies zien wie het goed doet, en wie minder goed.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:57 schreef gronk het volgende:
Misschien wel een leuk idee. De fok!-beleggingsindex, met door verschillende categorieen fok!kers ('experts', de vaste crew van ONZ) uitgezochte highlights. En dan na een paar jaar kijken wie het beste rendement heeft.
Wel jammer dat het vaak alleen aandelen is. Maar dat is natuurlijk al werk zat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:17 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij sites waar je een soort dummy-portefeuille kan openen. Maak een Fok-groep aan en je kan precies zien wie het goed doet, en wie minder goed.
Goed idee!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:57 schreef gronk het volgende:
Apart regeltje in de WSJ van vandaag. Waarom zou zo'n statistiek veel invloed hebben als het precies binnen de verwachtingen valt.quote:Canada's currency showed little reaction to Canadian consumer-price-inflation data that landed in line with expectations.
iex.nlquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:17 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij sites waar je een soort dummy-portefeuille kan openen. Maak een Fok-groep aan en je kan precies zien wie het goed doet, en wie minder goed.
Mjah, het is wel een vertekend beeld atm omdat het een zooi is.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:52 schreef mikezwet het volgende:
We gaan met zijn allen vooruit lopen op een rentebesluit. Dat rente besluit zit nu al in de koers verwerkt lijkt mij....
De india warrants doen alleen nog weinig. Ik zit wel redelijk dit in de india, japan en china warrantsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:10 schreef mikezwet het volgende:
Jammer alleen dat ik de Intereffect warrants niet heb meegepakt, die staan dikke plussen en zelfs boven het punt waarop ik eerder verkocht. Ach je weet het nooit he
Over Buffet gesproken las ik dat hij en een aantal particuliere beleggers azen op hypotheekpakketten die nu spotgoedkoop zijn. Jullie mening?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:57 schreef NightH4wk het volgende:
Mag er in de OP ook een foto van Buffett? Onze held.
Kan werken (BoA heeft vandaag voor een koopje een aardig belang in Countrywide Financial gekocht_, maar je moet natuurlijk *wel* de goede hypotheekpakketten d'r uit zien te prikken, en niet de 'junk' kopenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Over Buffet gesproken las ik dat hij en een aantal particuliere beleggers azen op hypotheekpakketten die nu spotgoedkoop zijn. Jullie mening?
Vandaag ook eens wat gekocht. Niet veel hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:49 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
De india warrants doen alleen nog weinig. Ik zit wel redelijk dit in de india, japan en china warrants
Lol, en deze maand zijn er trouwens al een miljoen effectenrekeningen geopend in China.quote:The Bank of China saw its Hong Kong stock price drop by as much as 8.1% Friday, after the bank reported that it holds $9.65 billion in subprime asset-backed securities and collateralized debt obligations. That's 3.8% of its total securities investments. Interestingly, shares of the bank traded on the Chinese mainland rose, as the state-controlled press ran headlines touting the minimal risks faced by two of the country's biggest banks from the U.S. credit crunch.
Wat een bijzonder oninteressante post.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:06 schreef NickeN. het volgende:
AX5 20070831 512.5 CALL OPT 6,00 Y 11,85 11,80 11,85 5 5.912,50 2,00 1.000,00 4.912,50 491,25% EUR
macho gedrag? gewoon gelukquote:Op zondag 2 september 2007 18:32 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat een bijzonder oninteressante post.
Chartnet? is gratis te proberen op chartnet.nlquote:Op zondag 2 september 2007 21:20 schreef dvdfreak het volgende:
welke software kan ik het best gebruiken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |