abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52489196
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:41 schreef Andyy het volgende:
De platenmaatschappijen verdienen eraan ja, maar de artiesten niet.
als je ze echt steunt koop je merchandising en ga je naar concerten
Haha, totally true
Die platenmaatschappijen krijgen veel meer geld als de artiesten, die krijgen bijna niks vergeleken wat ze moeten krijgen. Maar de zanger krijgt altijd evenveel in wat ie moet krijgen.

Dus downloaden is niks slechts.

En anders maak je een afspeellijst in YouTube, gratis muziekclips daar (dat mag weer wel he )
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_52489197
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:27 schreef OldJeller het volgende:
Als je artiesten wil steunen doe je dat niet door hun CDs te kopen, maar naar hun concerten te gaan.. daar verdienen zij nml. hun geld mee.
Brein zijn gewoon nerds, weg ermee.
Niet iedereen in de muziekwereld treed op in het openbaar voor het publiek.
History can't change the past, the future can.
pi_52489253
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:55 schreef Sjibble het volgende:

Dus downloaden is niks slechts.

En anders maak je een afspeellijst in YouTube, gratis muziekclips daar (dat mag weer wel he )
Een echte liefhebber wil toch alleen kwaliteit i.p.v. zwaar gecomprimeerde online clips.
History can't change the past, the future can.
  zondag 19 augustus 2007 @ 00:25:12 #104
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_52489989
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik snap dat niet, die haat jegens Stichting Brein & Co.
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Dus aan aleen die illegale content van het internet downloaden: de tyfus.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
http://www.parool.nl/nieuws/2007/MEI/23/bin5.html
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52490011
youtube is wel kut voor muziek

maar goed, dat hele systeem in NL slaat al nergens op. We betalen dik over lege cd's omdat we er "illegale" muziek op kunnen zetten. Doen we dat vervolgens, komt dat kutbrein zeiken

Laat ze maar eens een keuze maken. Sowieso slaat dat hele gezeik van de 'platenmaatschappijen' nergens op. Muziek is een behoefte die vergelijkbaar is met sex en drinken: Al 1000en jaren lang gebruiken alle culturen over heel de wereld muziek om gevoelens te uiten en op te roepen. En die zandzakken willen ons wijs maken dat belachelijk dure cd's waarbij de wensen van de consument bijna volledig genegeerd worden de enige manier is om daar een winstgevende situatie in te creeeren?
pi_52490506
Brein is een nogal onhandige en hun doel voorbij strevende organisatie..
Maar mensen die alleen maar downloaden, zijn nog dommer, dus ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Het gaat in ieder geval niet goed.
Er zijn verschillende oplossingen denkbaar.
Of de betaalsites met downloadcontent gaan ooit groot en overzichtelijk en compleet worden, en dat wordt een succes.
Of de randdebielen gaan door met enkel downloaden en nooit iets kopen al is het voordelig en de moeite waard omdat ze daar te dom voor zijn, en de politiek gaat nog verder met loggen en daadwerkelijke verboden opleggen.
Of het blijft zoals het nu is. Randdebielen blijven alleen maar downloaden, en andere mensen blijven downloaden, maar hebben wel het fatsoen om te kopen wat ze echt goed vinden en voor een fatsoenlijke prijs te krijgen is.

Ik denk optie 3, maar aan Brein zal het niet liggen. Die organisatie is eerder een opstakel dan een deugd.
Het heeft meer te maken met de mensen zelf en of ze in staat zijn om een middenweg te vinden in de mogelijkheden.

Ik kan al jaren alles krijgen wat ik wil via nieuwsgroepgeneuzel enzo, net als ieder ander niet geestelijk gestoorde met een pc (Je hebt zelfs van die treurige mensen die dat nog een prestige kwestie vinden, dat ze dat kunnen vinden en branden. Raar maar waar. )

Toch koop ik graag nog cd's en dvd's.
Omdat dvd's sowieso prima te betalen zijn als ze niet net uitgebracht zijn. Play.com, CD-wow, maar ook de kortingsbakken van de Free Record Shop. Dus mensen die klagen over de prijzen van dvd's zijn sowieso wereldvreemd.
CD's zijn helaas nog wel te duur in veel zaken. Maar daar heb ik de mazzel dat ik vooral van alternatief hou, en die cd's zijn op internet ook nog wel voor een mooie prijs te vinden.
Voor de wat armere liefhebbers van commercieel gedoe, kan ik me de frustratie wel voorstellen.
Maar die kunnen dan hun downloads, weer compenseren met een concertje extra, daarmee is de artiest ook geholpen.

Mensen die alles downloaden en niet naar concerten of de bios gaan, daarvan ben ik blij dat ik ze niet ken.
  zondag 19 augustus 2007 @ 01:21:30 #107
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52491324
quote:
Mensen die alles downloaden en niet naar concerten of de bios gaan, daarvan ben ik blij dat ik ze niet ken.
Nice to meet you
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_52491548
Ik haat NSB"ers
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52491587
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:49 schreef Lamon het volgende:
Brein is een nogal onhandige en hun doel voorbij strevende organisatie..
Maar mensen die alleen maar downloaden, zijn nog dommer, dus ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Het gaat in ieder geval niet goed.
Er zijn verschillende oplossingen denkbaar.
Of de betaalsites met downloadcontent gaan ooit groot en overzichtelijk en compleet worden, en dat wordt een succes.
zoiets wordt NOOIT een succes...

zie google shop oid..
is opgeheven..
de films die je daar gekocht hebt kan je niet meer af spelen.. "DRM"
quote:
Omdat dvd's sowieso prima te betalen zijn als ze niet net uitgebracht zijn. Play.com, CD-wow, maar ook de kortingsbakken van de Free Record Shop. Dus mensen die klagen over de prijzen van dvd's zijn sowieso wereldvreemd.
euhhhh ik noem een voorbeeldje:
Anime dvd's -> rond de ¤23 per dvd (ja PER disc) das belachelijk....
in US/UK zijn ze ietsje goedkoper, rond de ¤18 per disc..
maar goed koop? nee absoluut niet..
pi_52491596
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik haat NSB"ers
Ik zou mensen die enkel downloaden nou niet direct NSB'ers willen noemen, maar moreel zit er ook wat mis ja...
  zondag 19 augustus 2007 @ 23:12:14 #111
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52514973
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:33 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik zou mensen die enkel downloaden nou niet direct NSB'ers willen noemen, maar moreel zit er ook wat mis ja...
misschien denken die mensen wel, zolang een schijfje zo belachelijk duur moet zijn en DRM niet is uitgeroeid krijg maar lekker de tering, ik sponsor de muzikanten wel door hun optreden te bezoeken als ze in den lande zijn
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_52515220
De uitvinder van DRM mogen ze van mij ook de kogel geven. De enige die je er mee hebt is Jan de buurman die bij een herinstallatie zijn muziek niet meer aan de praat krijgt terwijl de mensen die het onrechtmatig verkegen hebben het wel kunnen blijven afspelen. Daarbij, de personen die weten hoe ze met Google om kunnen gaan weten zo hoe ze die DRM eraf kunnen krijgen en als de DRM zegt dat je op een CD mag fikken is het al helemaal makkelijk. Effect op piraterij is 0,0 want je hebt er alleen de muziekliefhebber zelf mee die het toch wel koopt en niet de mensen die zogenaamd illegaal bezig zijn.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52518951
quote:
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Vandaar dat Marco, Frans en Jan in dure auto's rijden en grote dure huizen hebben en menig cassiere op de fiets of brommer/scooter rijd en in een huurhuisje zit.
Ik dacht al wat doen die cassieres nou om het zo goed te hebben

Kan deze topic nu naar ONZ?
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_52519047
Dan nog, op TMF of MTV (of noem nog een muziekchannel) spelen ze ook de hele dag muziek (anders deels). Vaak is het goeie muziek.
Als je een beetje handig bent sluit je je tv aan aan je pc en neem je het geluid op of zelfs de clip.
Dan heb je nog de radio!

Al stoppen ze internet... toch blijft het doorgaan
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 20 augustus 2007 @ 02:42:40 #115
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52519195
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 02:29 schreef Sjibble het volgende:
Dan nog, op TMF of MTV (of noem nog een muziekchannel) spelen ze ook de hele dag muziek (anders deels). Vaak is het goeie muziek.
Wat voor gekke paddestoel heb jij gegeten gast...
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_52536304
Kent niemand meer cassette bandjes? kon je liedjes van de radio rippen....
pi_52536710
quote:
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_52542532
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:12 schreef Niek. het volgende:
Kent niemand meer cassette bandjes? kon je liedjes van de radio rippen....
hoe zooo weet ik veel wanneer ouderwets
Redacted
pi_52543576
Wat ik nog helemaal van de zotte vindt is dat je een keer ¤30,- uitgeeft aan dvd's dat je alsnog die brein waarschuwing krijgt en dat je die absoluut niet kunt skippen.

Je zou er bijna naar het hoofdkantoor willen rijden met de grondwet om die aan de eerste en de beste knuppel voor te lezen die naar buiten wil! ( en je laat hem niet gaan voordat je klaar bent)
pi_52543673
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Heb ik geen medestanders?
Mwah, min of meer. Het is ook mijn brood dat uit mijn mond gestoten wordt. Desalniettemin is Brein maar een matige stichting waar je geen fuck aan hebt als het er op aankomt.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_52543976
en dan nog stichting thuiskopie (brein 2)
Flauw he?
pi_52544283
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:32 schreef mschol het volgende:
euhhhh ik noem een voorbeeldje:
Anime dvd's -> rond de ¤23 per dvd (ja PER disc) das belachelijk....
in US/UK zijn ze ietsje goedkoper, rond de ¤18 per disc..
maar goed koop? nee absoluut niet..
Euhhhh, niet de hele wereld koopt alleen maar anime-dvd's (waarvan het gros trouwens veel minder kost, maar een aantal artikelen met een beperkte oplage zijn idd relatief duur, daar heb je gewoon gelijk in).
Ik snap best dat mensen SOMMIGE dingen downloaden. Ik doe het zelf ook.

Ik vind alleen de statement dat dvd's te duur zijn om te kopen, en om dan alles maar te gaan downloaden compleet stompzinnige nonsens.

Er zijn zoveel toptitels te krijgen tussen de 7 en 10 euro, en dat vind ik gewoon niet duur.
Het begon ooit met 60 gulden per dvd, dus de prijzen zijn onwijs gedaald.
Verder zijn dezelfde mensen vaak wel bereid om 2,50 voor een simpel biertje in de kroeg neer te leggen. Maar een film die ze misschien nog 3 of 4 keer herkijken, een paar keer uitlenen zodat anderen er ook plezier van hebben, die is geen tien euro waard?

Schijnheilig kutgejank is het.
Dat ze alles downloaden is erg, maar vooruit. Maar dan nog het lef hebben om als een randdebiel te gaan janken dat het is omdat de prijzen zo hoog zijn, alsjeblieft zeg.

En al zijn cd's wel te duur gebleven, zelfs voor het plezier wat je van een goede cd kunt hebben, is 15 euro nog geen geld. Als je een beetje van muziek houdt, heb je het er zo voor over, denk ik dan. En ik ga naar iets van 20 concerten per jaar, maar heb nou niet meteen het gevoel, dat ik daarom maar nooit meer cd's hoef te kopen, ook dat is zo'n drogreden die steeds maar terugkomt..

Het is jammer dat Brein zo'n domme kutorganisatie is, die het vuur alleen maar aanwakkert, da's een feit. Maar dat soort randdebielen zijn minstens net zo erg...

Zoals ik al zei, de waarheid ligt ergens in het midden.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:10:35 #123
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52544511
FUCK BREIN

en dat zeg ik als eigenaar van een record-label en producer.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_52544756
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:04 schreef Lamon het volgende:

[..]

Euhhhh, niet de hele wereld koopt alleen maar anime-dvd's (waarvan het gros trouwens veel minder kost, maar een aantal artikelen met een beperkte oplage zijn idd relatief duur, daar heb je gewoon gelijk in).
het gros kost niet minder...
een normale single disc animedvd ben je echt zo 20 euro voor kwijt in NL
op de bekendere na (zoals de studio ghibli, die zijn meestal ietsje goedkoper)
pi_52545040
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:17 schreef mschol het volgende:

[..]

het gros kost niet minder...
een normale single disc animedvd ben je echt zo 20 euro voor kwijt in NL
op de bekendere na (zoals de studio ghibli, die zijn meestal ietsje goedkoper)
http://www.play.com/DVD/DVD/6-/Search.html?searchstring=anime&searchtype=R2&searchsource=1

(ik heb geen verstand van Anime, dus misschien is dit allemaal van die studio ofzo..)

Ik heb het woord "In Nederland" trouwens nergens genoemd.
Maar zelfs dan, dat heeft natuurlijk niets met al het andere downloadgedrag te maken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')