abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 08:08:05 #151
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_53685217
a.s. woensdag
  donderdag 4 oktober 2007 @ 08:55:14 #152
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53685649
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 08:08 schreef philipnorth het volgende:
a.s. woensdag
Jij hebt gewoon op deze Donderdag zitten wachten om dat te kunnen zeggen.
Have fun.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_53688595
Nembrionic, waar blijft je verslag?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:41:32 #154
45722 Dromer
pi_53688911
Weet iemand hoe groot de kans is dat je (voor wellicht zelfs een lager tarief) kaartjes voor broadway shows kunt scoren op de dag zelf of een dag vantevoren?
Wij twijfelen of we vantevoren een show uitkiezen en kaartjes reserveren of op de bonnefooi zullen gaan.

Ik heb ergens iets gelezen over die mogelijkheid, maar kan het natuurlijk niet meer terugvinden.
pi_53689194
New York is de theaterhoofdstad van Amerika. Naast de 35 Broadwaytheaters (die grotendeels niet in Broadway, maar in zijstraten liggen) zijn er goede podia off-Broadway. Terwijl Broadway commercieel en, zo mogelijk, risicoloos theater biedt, zijn de interessante nieuwigheden doorgaans op de bescheiden Off-Broadway-podia te vinden. Nog beschikbare kaarten worden op de dag van de voorstelling (dagelijks vanaf 11.00) in de TKTS-kiosk aan de noordkant van Times Square (47th Street) voor de helft van de prijs verkocht.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:55:28 #156
45722 Dromer
pi_53689265
Interesting. Vraag is natuurlijk wel of en hoeveel kaarten nog beschikbaar zijn.
Dat zal rond de kerst misschien tegenvallen, dus toch maar vantevoren bestellen, denk ik...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:54:17 #157
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53691913
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:28 schreef Fargo het volgende:
Nembrionic, waar blijft je verslag?
Dat staat in de steigers
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:57:04 #158
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_53697896
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 08:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon op deze Donderdag zitten wachten om dat te kunnen zeggen.
Have fun.
Nee dat niet, maar toch

Over TKTS, schijnt super te werken, maar niet alle shows worden verkocht sowieso (sommige hele grote shows e.d.)

http://www.tdf.org/TDF_ServicePage.aspx?id=56
Als je op deze site bovenin kiest voor Broadway, zie je de "kans" dat er kaarten zijn, er wordt iig aangegeven of er uberhaupt kaarten bij TKTS verkrijgbaar zijn geweest voor die show.

The Lion King bijvoorbeeld, is sinds de 10 jaar dat ie "draait" in NY, nog nooit verkocht bij TKTS.

Ook kun je op die site terugvinden wat er de week ervoor is aangeboden.

Man, ik heb echt zin, nog 1 dag werken, dan weekendje chillen/spullen regelen, dinsdag nog gedoe ivm huis kopen en dan woesndagochtend met Continental naar NY.
10 dagen NYC

Hebben er mensen nog tips voor ontbijt in de omgeving van Hotel Pennsylvania?
Ben zelf +/- 10 jaar terug al eens geweest, toen in New Yorker gezeten, en hadden toen wel een ok diner gevonden ergens vlakbij (rond 34th ave iig) maar heb geen idee meer natuurlijk.

Ook: hebben mensen hier wel eens bij TGI Fridays gegeten? Zo ja, was het wat?
pi_53699760
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:30 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Eindelijk heb ik een kort filmpje afgemonteerd van mijn reis van vorig jaar. Ik was begonnen aan een compleet reisverslag van mijn Amerika-reis, maar dat vlotte niet echt (heb nog maar tot dag 4 of 5 gemonteerd ofzo). Dus alle beelden ingeladen vorige week en begonnen aan een filmpke van New York alleen. Het resultaat (wel even laten bufferen, want tis wel een tamelijk zware file):

I LOVE THIS CITY !!!!
Mooi gedaan zeg!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:56:37 #160
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53704873
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:57 schreef philipnorth het volgende:
Ook: hebben mensen hier wel eens bij TGI Fridays gegeten? Zo ja, was het wat?
Ik wel eens. In Engeland dan. Maar die zijn verder overal hetzelfde, net als het Hardrock Café.
Goed te doen maar niet heel goedkoop. Ik vind het altijd wel lekker.
pi_53712451
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:57 schreef philipnorth het volgende:
Hebben er mensen nog tips voor ontbijt in de omgeving van Hotel Pennsylvania?
Ben zelf +/- 10 jaar terug al eens geweest, toen in New Yorker gezeten, en hadden toen wel een ok diner gevonden ergens vlakbij (rond 34th ave iig) maar heb geen idee meer natuurlijk.
Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocolade )
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:57:39 #162
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_53716929
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:17 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocolade )
Ik eet juist vaak bij verschillende tenten. Lag er maar net aan waar ik was. Ik ben toch al niet zo'n ontbijter en dus was ik meestal al ff op stap voor ik iets te bikken ging halen.

In ieder geval lekkere tentjes genoeg. En goed betaalbaar over het algemeen.
pi_53717375
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:17 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Daar wilden wij ook heen de eerste dag (geloof in dit topic tip gelezen), maar die was door de inspectie "closed due to hygienic reasons" oid Toen maar een stukje verder gelopen naar 'Metro' waar je ook prima kunt ontbijten. In de lounge van Hotel Pennsylvania (Penn Plaza) kun je overigens ook ontbijt en koffie e.d. krijgen.Wel veel vette troep (croissants etc.) overigens, maar das normaal in NY. Op een gegeven moment hebben we gewoon bij een supermarkt wat 'normaal' gesneden bruinbrood ingeslagen met een pot Nutella Heb je iig 's ochtends in de hotelkamer alvast iets qua ontbijt... Kun je de rest van de dag wel weer aan de hotdogs/pizza's en mac D
pi_53733572
Maandag over een week vertrek ik ook voor 8 dagen naar New York. Dat filmpje brengt me al helemaal in de goede sfeer!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tim_Schuhmacher op 05-10-2007 23:39:12 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:21:06 #165
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_53740535
Mijn vriendin en ik hebben in December nog tijd voor een stedentrip. Hoe is New York (begin) december qua weer? Kun je het volhouden met een winterjas en goede schoenen? Valt er veel regen/sneeuw in die periode?

Vorig jaar hebben we in december Londen gedaan, en dat was erg goed te doen qua weer. Als het ging regenen, dan doken we gewoon een museum oid in...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_53759683
Vorig jaar hadden we eind december en begin januari dagen van 5 graden (met een heerlijke zon en geen wind), maar ook 20 graden (echt waar!). Het weer was dan ook zeer uitzonderlijk en op de televisie hadden ze er ook steeds over. Je moet er eigenlijk een beetje geluk mee hebben.
pi_53799311
Ik ga eind januari studeren in Hempstead, maar ik wil eerst alvast een paar dagen New York verkennen. Nu ben ik aan het kijken voor een ticket rond de 18/19e (enkeltje). Nu ben ik de goedkoopste vluchten tegen gekomen bij kilroytravel.com.

- rechstreekse vlucht met continental airlines voor ongeveer 330 euro naar New York Newark airport
- eerst via Heathrow/Dublin alvorens je naar Newark airport vliegt, 290 euro o.i.d.

Het rechstreeks vliegen is veel relaxer dus daar ga ik dan voor. Nu ben ik benieuwd of mensen mij kunnen vertellen of het verstandig is om naar Newark te vliegen, ik geloof dat het wel meevalt hoe lang het vanaf daar reizen is naar NYC toe.

Je kan bij de meeste maatschappen die vliegen (direct/indirect) naar NY neem ik aan wel aardig wat bagage meenemen? Tot 32 kg oid? Ik meen zoiets ook terug gevonden te hebben bij continental en Britisch airways.

[ Bericht 64% gewijzigd door JamesDean op 08-10-2007 21:07:38 ]
pi_53799591
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:02 schreef JamesDean het volgende:
Het rechstreeks vliegen is veel relaxer dus daar ga ik dan voor. Nu ben ik benieuwd of mensen mij kunnen vertellen of het verstandig is om naar Newark te vliegen, ik geloof dat het wel meevalt hoe lang het vanaf daar reizen is naar NYC toe.

Je kan bij de meeste maatschappen die vliegen (direct/indirect) naar NY neem ik aan wel aardig wat bagage meenemen? Tot 32 kg oid? Ik meen zoiets ook terug gevonden te hebben bij continental en Britisch airways.

Newark is gewoon één van de vliegvelden van NYC. Vandaar ben je net zo makkelijk op Manhattan als vanaf JFK. Reken op 1,5 uur.

Je ticket zal waarschijnlijk maar 20 kilo toelaten, maar precies info kun je vinden in de tariefvoorwaarden en op de website van de maatschappij.
pi_53799780
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:15 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Newark is gewoon één van de vliegvelden van NYC. Vandaar ben je net zo makkelijk op Manhattan als vanaf JFK. Reken op 1,5 uur.

Je ticket zal waarschijnlijk maar 20 kilo toelaten, maar precies info kun je vinden in de tariefvoorwaarden en op de website van de maatschappij.
Ah okey, ik kreeg de indruk dat het meer buiten NYC was dan de andere vliegvelden..excuses. Ja ik zal proberen meer info te vergaren wat betreft het aantal kilo's..ik ben namelijk wel van plan om vanwege lange periode dat ik in USA zit 2 koffers mee te nemen. Hopelijk is dit mogelijk zonder al te veel extra kosten. Thanks voor info btw .
pi_53800629
Newark is echt heel dichtbij. Vanaf de airport kun je de skyline van Manhattan al zowat zien Buiten de spits ben je makkelijk binnen een uur op Manhattan. Wij gingen met een pendelbusje (airlink) voor 15 euro pp per rit. Hadden we wel van te voren gereserveerd.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 00:05:11 #171
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53803945
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:02 schreef Palomar het volgende:
Newark is echt heel dichtbij. Vanaf de airport kun je de skyline van Manhattan al zowat zien Buiten de spits ben je makkelijk binnen een uur op Manhattan. Wij gingen met een pendelbusje (airlink) voor 15 euro pp per rit. Hadden we wel van te voren gereserveerd.
Vooral dat reserveren is een goede tip. Wij hebben een Super Shuttle busje gepakt maar niet van tevoren gereserveerd. De bestuurder wilde wachten tot z'n busje vol zat maar deed daar totaal geen moeite voor. Dus dat duurde even.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 00:33:07 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53804568
Die shuttlebusjes zijn niet echt heel handig vind ik. Vanaf JFK rijdt er ook een zeer hippe Airtrain naar twee verschillende metrostations, waarvanaf je dan weer direct met de metro naar Manhattan kunt reizen. Als je niet teveel bagage bij je hebt, zou ik aanraden dat te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel je met je bagage wil sleuren , maar over het algemeen valt dat wel mee.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 01:16:28 #173
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53805262
Nou, de metro of trein heeft volgende keer sowieso mijn voorkeur inderdaad
pi_53806838
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 00:33 schreef Falco het volgende:
Die shuttlebusjes zijn niet echt heel handig vind ik. Vanaf JFK rijdt er ook een zeer hippe Airtrain naar twee verschillende metrostations, waarvanaf je dan weer direct met de metro naar Manhattan kunt reizen. Als je niet teveel bagage bij je hebt, zou ik aanraden dat te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel je met je bagage wil sleuren , maar over het algemeen valt dat wel mee.
Mijn tip: ga vanaf JFK met de taxi naar Manhattan! Zoveel mooier uitzicht dan in de metro. Je rijdt ook nog eens vlak langs flushing meadows en de skyline i.c.m. het uizicht vanuit een Amerikaanse taxi......
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:12:22 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53806883
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:08 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Mijn tip: ga vanaf JFK met de taxi naar Manhattan! Zoveel mooier uitzicht dan in de metro. Je rijdt ook nog eens vlak langs flushing meadows en de skyline i.c.m. het uizicht vanuit een Amerikaanse taxi......
Maar het kost je ook 50 dollars , terwijl je met die andere optie 5 dollars voor de Airtrain en 2 dollars voor de metro betaalt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')