Was ik ook niet van planquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:08 schreef Petre het volgende:
En die mag best via PM gevoerd worden, maar niet hier idd.
Laten we de gevaren van DHMO niet vergeten!quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:18 schreef Fixers het volgende:
En zuurstof kan wel degelijk kankerverwekend zijn.
Die site is zooooo geweldigquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Laten we de gevaren van DHMO niet vergeten!
http://www.dhmo.org/cancer.html
Btje in troebel....vissenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Laten we de gevaren van DHMO niet vergeten!
http://www.dhmo.org/cancer.html
En dat noem ik een staaltje creatief statistiek lezenquote:Op dinsdag 4 september 2007 15:23 schreef Lambiekje het volgende:
belachelijk nu weet ik het zeker. je MOET en ZAL aspartaam binnen krijgen.
Onze blikautomaat is sinds invoering ColaZero aangepast.
De oude situatie was 3 Cola, 1 cola light. 2 Fanta, 1 fanta lemon, 1 Fanta Cassis.
dat was veranderd in 1 Cola, 3 zero, 1 Cola light, 1 Fanta, 1 lemon, 1 Cassis
Dat is tot mijn stomme verbazing vandaag de Cola Light vervangen door halve liter flessen.
De automaat delen we met nog 3 andere bedrijfjes, maar de Zero is geregeld op...kennelijk werkt de subliminale reclame voor light producten?
Ik vind het frappant dat nu het light zo extreem gepromoot wordt dat gemiddelde nl dikker en dikker en dikker wordt.
Gewoon VIES dik. Amerikaans dik. Rara hoe kan dat. Ik geloof niet dat er nu meer geconsumeert wordt dan 10 jaar terug. De gewone cola bevat geen meer suiker. Dus de oorzaak van ons dikker worden in NL. Is in mijn ogen Aspertaam.
Nu de automaat dus veranderd is met halve liters light is voor mij nu echt duidelijk dat er een lobby is voor aspartaam consumptie.![]()
Precies, een persoon die wat verder van deze zaak verwijderd is, zegt waarschijnlijk dat de verandering aan de frisdrankautomaat komt omdat de klant/gebruiker blijkbaar meer vraagt om light produkten dan om regular frisdrank. Niet omdat men aspartaam moet drinken, maar omdat light nu eenmaal in de mode is.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat noem ik een staaltje creatief statistiek lezen
Modes worden op deze manier gemaakt; het produkt is niet zo populair als men wenst, dus wordt de rest minder beschikbaar et voila, een populair produkt.quote:Op dinsdag 4 september 2007 17:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Precies, een persoon die wat verder van deze zaak verwijderd is, zegt waarschijnlijk dat de verandering aan de frisdrankautomaat komt omdat de klant/gebruiker blijkbaar meer vraagt om light produkten dan om regular frisdrank. Niet omdat men aspartaam moet drinken, maar omdat light nu eenmaal in de mode is.
Dat is zeer waarschijnlijk de grootste oorzaak.quote:En men consumeert wel degelijk meer. Niet zozeer meer aspartaam, maar meer, punt. Het wordt steeds makkelijker om fast food te bemachtigen. Zowel via internet, de foon of in de supermarkt. Ook wordt men steeds rijker en gata men steeds meer uit eten (grotere porties). Daar wordt men dikker van, zeker in combinatie met het steeds minder bewegen van de mens. Vanwege de ARBO mag men niet meer tillen, zware werkzaamheden doen en steeds meer trappen worden vervangen door liften en roltrappen.
Daarom wordt men dik, niet door apsartaam...
Dat is een manier, maar dat hoeft neit zo te zijn. In Lambiek zijn post heeft hij het over het steeds op zijn van de Coke zero, ondanks dat er een vergroot aanbod is (van 1 naar 3 slots). Dus er is wel degelijk een grotere vraag naar, en niet een verminderd aanbod.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:58 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Modes worden op deze manier gemaakt; het produkt is niet zo populair als men wenst, dus wordt de rest minder beschikbaar et voila, een populair produkt.
[..]
Ik reageerde ook alleen op Lambiek zijn post, waarin hij stelt dat aspartaam de reden is dat men dikker wordt. De verdere gevolgen van het spul laat ik voor deze post even buiten beschouwing.quote:Dat is zeer waarschijnlijk de grootste oorzaak.
Maar dat betekent niet dat aspartaam dan geen kwaad kan ofzo.
quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat is een manier, maar dat hoeft neit zo te zijn. In Lambiek zijn post heeft hij het over het steeds op zijn van de Coke zero, ondanks dat er een vergroot aanbod is (van 1 naar 3 slots). Dus er is wel degelijk een grotere vraag naar, en niet een verminderd aanbod.
Wat een heerlijke BNW-redenering.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:23 schreef Lambiekje het volgende:
Gewoon VIES dik. Amerikaans dik. Rara hoe kan dat. Ik geloof niet dat er nu meer geconsumeert wordt dan 10 jaar terug. De gewone cola bevat geen meer suiker. Dus de oorzaak van ons dikker worden in NL. Is in mijn ogen Aspertaam.
Hèhè eindelijk is een onderzoek naar het vergif aspartaam. Kortom vermijdt ten aller tijden light producten.!quote:Zoetstoffen maken dik
Onderzoekers van de Purdue Universiteit in West Lafayette (VS), hebben vastgesteld dat zoetstoffen dikmakers zijn. Tot deze conclusie komen Susan Swithers en Terry Davidson na experimenten met ratten. Zoetstoffen missen de calorieën, die in gewone suiker wel aanwezig zijn en daardoor raakt ons lichaam in de war. Gevolg is dat calorierijke voeding vervolgens niet effectief wordt verwerkt door het lichaam.
Voor het onderzoek hebben de onderzoekers ratten gevoed met yoghurt, die gezoet was met normale suiker en die gezoet was met sacharine. De proefdieren, die yoghurt met zoetstoffen kregen, aten vervolgens veel meer calorierijk voedsel dan de andere ratten, wat resulteerde in een grote gewichtstoename. Bij langdurig gebruik van zoetstoffen, 'verleert' de spijsvertering om voedingstoffen goed te verwerken. De vraag van het lichaam naar zoete voeding neemt toe. Wanneer vervolgens weer aan de vraag wordt voldaan, is het vaak te laat en worden de calorierijke suikers niet meer goed omgezet, waardoor men dikker wordt.
Swithers en Davidson hebben verder ontdekt dat de kerntemperatuur van het lichaam verantwoordelijk is voor een goede spijsvertering. Bij de onderzochte ratten was duidelijk waarneembaar, dat een toename van de temperatuur ook een verhoogde spijsvertering betekende. Dit was alleen het geval bij de knaagdiertjes die yoghurt met suiker hadden gegeten. Na het eten van zoetstoffen, steeg de kerntermperatuur nauwelijks en werden de voedingsstoffen minder effectief verwerkt.
Andere onderzoeken uit de VS, tonen aan dat er een verband bestaat tussen de consumptie van lightdranken en een verhoogd risico op vetophopingen in de buik en een hoge bloeddruk. De onderzoekers van de Purdue Universiteit raden aan om kunstmatig gezoete produkten te laten staan en liever het 'originele' produkt te eten. Zij maken echter wel een kanttekening. Als je je bewust bent van wat je precies eet en drinkt, kan je je lichaam 'sturen' en kunnen problemen vermeden worden.
bron
En nu dus bewezen middels bovenstaande replyquote:Op woensdag 5 september 2007 13:58 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat een heerlijke BNW-redenering.
3 vragen voor jou:quote:Op maandag 11 februari 2008 10:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hèhè eindelijk is een onderzoek naar het vergif aspartaam. Kortom vermijdt ten aller tijden light producten.!
Het is weer eens een onderzoek met een negatief resultaat. EU heeft nooit sinds dat het spul (of beter gezegd vergif) midden jaren 80 in ons voedsel wordt verwerk een gedegen onderzoek gedaan. Japan heeft dat wel en heeft het daarom ook het spul verboden.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
3 vragen voor jou:
1: Heb je een link naar het betreffende onderzoek? Zal niet voor het eerst zijn dat de media dergelijke dingen weet te verdraaien.
2: Sinds wanneer zijn Saccharine en Aspartame gelijk aan elkaar?
3: Sinds wanneer neem jij de media serieus?
Een onderzoek wat je blijkbaar niet zelf gelezen hebt?quote:Op maandag 11 februari 2008 13:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is weer eens een onderzoek met een negatief resultaat. EU heeft nooit sinds dat het spul (of beter gezegd vergif) midden jaren 80 in ons voedsel wordt verwerk een gedegen onderzoek gedaan. Japan heeft dat wel en heeft het daarom ook het spul verboden.
Nu er dus weer eens een onderzoek aantoont dat het geen goed voedingsstof is.
Water is ook een 'chemisch goedje'quote:2. Het is gewoon een chemisch goedje. Wat niet goed kan zijn. E951 E954 what's the difference
En jij vind het vreemd dat je niet serieus genomen wordt?quote:3. Als een conspiracy aanngekaart wordt en in het juiste straatje past.
Volgens de Belginsche cocacola site zit er in 10 liter cola light 2,4 gram aspartaam. (dus 0,24 gram per liter, 0,024 gram per 100ml)quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:07 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 pakt een stofer en stoft deze toppic af met de vraag:
Weet iemand hoeveel aspertaam per 100ml in b.v. cola zero zit ?
dus als ik het goed zeg zit er 24 mg per 100 ml,quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens de Belginsche cocacola site zit er in 10 liter cola light 2,4 gram aspartaam. (dus 0,24 gram per liter, 0,024 gram per 100ml)
quote:De FDA heeft een aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) van 50 mg/kg lichaamsgewicht bepaald. Dat komt overeen met 22 blikjes light (7 liter) frisdrank per dag voor een man van 80 kg en met 15 blikjes (5 liter) voor een vrouw van 55 kg. De Europese Unie heeft een ADI van 40 mg/kg lichaamsgewicht vastgelegd.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:41 schreef daanski82 het volgende:
[..]
dus als ik het goed zeg zit er 24 mg per 100 ml,
wat zou een menselijke lichaam mogen krijgen ? (eigenlijk niets,maar van uit een commercieel oogpunt is erdenk ik wel een hoeveel heid te vinden)
Koop verse spullen. Fabrieksvoer eet je op eigen risico.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:39 schreef Vedanta_veri het volgende:
vergeet niet dat aspartaam nogal vaak wordt aangegeven met "bevat een bron van fenylalanine" en soms helemaal niet maar worden alle zoetstoffen onder 'aroma' geschaard.
Veel producten waar enkel aroma staat bezitten dus aspartaam, niet allemaal maar wel heel veel.
Tegenwoordig is zowat alles gezoet, en waarom? Willen wij dat nu echt? Willen kinderen dat?
Het zijn vooral kinderen die frisdranken maar ook energy drinks (suikerbom + aspartaam/sacharine) nuttigen.
Je zou toch bijna denken dat ze je bewust vergiftigen.
Dat geldt voor vers fruit en groente volgens mij ook hoor:quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Koop verse spullen. Fabrieksvoer eet je op eigen risico.
quote:Paprika’s uit Spanje die bij AH gewoon worden verkocht, bevatten 0.41 mg oxamyl per kilo. Die zouden in zeven van de acht Duitse supers de schappen niet halen
http://www.ad.nl/economie/article1886906.ece
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |