Je wordt niet dikker omdat je light-producten eet. Je wordt dikker omdat je TEVEEL eet, light of gewoon dat maakt geen reet uit. Je moet gewoon niet iedere dag 3 marsen, 1,5 liter cola, een rol koekjes en een zak chips leeg schransen. Ik eet alleen volvet, bak in roomboter, drink alleen echte cola, eet regelmatig tomatensoep uit blik etc etc etc.... maar ben graatmager met mijn bmi van 18. Is een kwestie van maat nemen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
WAT!!! -- zonder het te beseffen had ik het idee dat het zo. Maar nu met onderzoekt toont het aan.
Lekkere onderzoeken dan. Bij de wetenschap IS bekend dat het dikker worden van de proefdieren de oorzaak is van aspartaam gebruik. Maar nee bij mensen is de oorzaak niet gebalanceerd eten.
** Weet je dat er ook een discussie loopt op LIF over Lightprodukten en dikker worden. Denk dat daar bovenstaan link/quote niet misstaan.
Dat zal zeker uitmaken. Maar er was toch hier boven ergens een link gepost dat aspartaam een stof vrijgeeft wat triggerd om meer te eten. Indirect veroorzaakt het dus wel het eetgedrag.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je wordt niet dikker omdat je light-producten eet. Je wordt dikker omdat je TEVEEL eet, light of gewoon dat maakt geen reet uit. Je moet gewoon niet iedere dag 3 marsen, 1,5 liter cola, een rol koekjes en een zak chips leeg schransen. Ik eet alleen volvet, bak in roomboter, drink alleen echte cola, eet regelmatig tomatensoep uit blik etc etc etc.... maar ben graatmager met mijn bmi van 18. Is een kwestie van maat nemen.
Alle het andere dan CocoCola is vies en niet te drinken. En 3es dat is gewoon echt goor.quote:Dat sommige mensen de bijsmaak van aspartaam niet proeven is een genetische kwestie, ze kunnen het niet proeven. Bij mij overheerst het overal bovenuit, ook gewone suiker zoals in de euroshoppercola waarin ze suiker hebben aangelend met aspartaam. Uitermate smerig.....
quote:Uit de vele artikelen die ik een poos terug heb gelezen op verschillende plaatsen op het web kwam naar voren dat aspartaam inderdaad giftig is, maar pas bij een inname van enkele liters light frisdrank per dag over een langere periode. Het is alleen écht een probleem voor mensen die niet tegen fenalinine kunnen, maar die hebben veel meer producten die ze niet kunnen eten of drinken zonder ziek te worden. En voor mensen die ziekelijk veel levensmiddelen met aspartaam tot zich nemen, maar die hebben wel veel grotere problemen dan de aspartaam gevolgen. Een binge-eating disorder bijvoorbeeld.
Kankerverwekkend is bijna alles, inclusief zuurstof. Is dat niet een leuke onderwerp voor je volgende topic? De kankerverwekkendheid van zuurstof en de zuurstofmaffia aan de kaakstellen. Dat de voedingsmiddelenindustire vrije radicalen 'kweekt' in voedsel zodat er meer anti-oxidanten verkocht worden.
Bij het TV programma Keuringsdienst van Waarden hadden ze tomatensoep bekeken en daar kwam het op 55 klontjes voor 1 1/2 liter soep of iets dergelijks. Moet dan maar geloven wat ze daar vertellen.quote:Over de tomatensoep, ik heb even een blikje unox-stevige tomatensoep van 0,3 liter erbij gepakt. Volgens de voedingswaardetabel zit er 8,8 gram suiker in zo'n blikje, van de in totaal 15 gram aan koolhydraten. Als ik mijn lessen voeldingsleer nog goed herinner, gaat er 4 gram suiker in een klontje. Dat is dus 2,2 klontje per kop tomatensoep uit blik. Valt wel mee.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:39 schreef Fixers het volgende:
Kankerverwekkend is bijna alles, inclusief zuurstof. Is dat niet een leuke onderwerp voor je volgende topic? De kankerverwekkendheid van zuurstof en de zuurstofmaffia aan de kaakstellen.
quote:Het probleem is echter dat de kankercellen geen CO2 uitademen omdat ze anaeroob werken (dus geen O2 inademen).
http://www.newtreatments.org/doc.php/WisdomExperience/118
Ik zou dus eerder denken dat het omgekeerde het geval is.quote:"Er bestaat een verschil tussen zuurstofrijke tumoren (met goede zuurstofvoorziening) en tumoren die zich in een zuurstofarme omgeving bevinden (hypoxie). Op zich is dit geen nieuw gegeven. Vijftig jaar geleden werd al ontdekt dat slechte zuurstofvoorziening een oorzaak kan zijn van agressievere tumoren.
Dit komt doordat cellen een biologische reactie vertonen op het tekort aan zuurstof: ze wijzigen hun genetische patronen, muteren als het ware en zijn daardoor agressiever van aard. Dat is niet het enige effect van het gebrek aan zuurstof. Het leidt ook tot meer uitzaaiingen. Dit is vermoedelijk een consequentie van het feit dat deze tumoren meer mutaties ondergaan. Door deze mutaties zouden de tumoren kenmerken vergaren waardoor ze zich makkelijker kunnen uitzaaien. Daarnaast zijn zuurstofarme tumoren moeilijker te bestrijden met behulp van de klassieke behandelingsmethoden. Zo is radiotherapie een veelgebruikte geneeswijze. Daarbij is de aanwezigheid van zuurstof echter cruciaal om de kwaadaardige cellen te kunnen doden.
http://www.unimaas.nl/researchmagazine/default.asp?id=73&thema=4&template=thema.html&taal=nl
Ik dacht dat jij zo anti-media was?quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:59 schreef Lambiekje het volgende:
<knip>
Bij het TV programma Keuringsdienst van Waarden hadden ze tomatensoep bekeken en daar kwam het op 55 klontjes voor 1 1/2 liter soep of iets dergelijks. Moet dan maar geloven wat ze daar vertellen.
Zou toch eens verder kijken voordat je dat zegt. (tenzij je die wetenschappelijke opvatting ook niet geloofd, dan houdt het op)quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:59 schreef Lambiekje het volgende:zuurstof is niet kankerverwekkend tenzij we natuurlijk de chemtrail-lucht in ademen. Het is wel toxisch. Maar aan de andere kant we kunnen niet zonder.
[..]
Kijk eens op de site van unox, of op de desbetreffende zak. In een zak van 1,2 liter tomatensoep zit zowel volgens de site als de ingredientenlijst op de verpakking zelf 9,8 gram koolhydraten, waarvan 7,3 gram suiker.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:59 schreef Lambiekje het volgende:
Bij het TV programma Keuringsdienst van Waarden hadden ze tomatensoep bekeken en daar kwam het op 55 klontjes voor 1 1/2 liter soep of iets dergelijks. Moet dan maar geloven wat ze daar vertellen.
Alleen als die media een beeld schetsen wat niet overeen komt met zijn ideeën...quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo anti-media was?
Lijkt wel of alles wat aanraken kankerverwekkend is. Volgens mij is dat een psylogisch effect om ons ziekte aantepraten zodat we weer medicijnen kunnen slikken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zou toch eens verder kijken voordat je dat zegt. (tenzij je die wetenschappelijke opvatting ook niet geloofd, dan houdt het op)
[..]
Zal dan wel iets van beide zijn. Of ik heb inhoudverpakking verkeerd dat kan natuurlijk ook nog.quote:Kijk eens op de site van unox, of op de desbetreffende zak. In een zak van 1,2 liter tomatensoep zit zowel volgens de site als de ingredientenlijst op de verpakking zelf 9,8 gram koolhydraten, waarvan 7,3 gram suiker.
Voor kippensoep is dat 0 gram, erwtensoep 0,8 gram. Andere soepen in dezelfde serie bevatten minder dan 4 gram suiker per 100ml.
Als we de meest zoete nemen, de tomatensoep, dan nemen we dus 7,3 gram suiker per 100ml. Per zak van 1,2 liter (1200ml) is dat dus 12 * 7,3 = 87.6 gram suiker per 1,2 liter. Een suikerklontje is 4 gram, dus afgerond 22 suikerklontjes. Als we dat vertalen naar de 1,5 liter in je voorbeeld, kom je op een klontje of 27.
Bij lange na geen 55 klontjes, dus of je hebt het verkeerd gehoord, of hun gegevens zijn anders dan wat bekend is.
[..]
Nee alleen als er tegeng de gevestigde orde wordt geschopt. En natuurlijk als het bevestiging geeft over hetgeen.quote:Alleen als die media een beeld schetsen wat niet overeen komt met zijn ideeën...
ja en. je moet sowieso wel bijhouden wat er verteld wordt in de media. Je moet ook weten wat de geaccepteerde waarheid , aangezien het zo nu en dan is bijwordt geschaafd. En moet je wel weten waar het gordijn precies hangt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:32 schreef ATuin-hek het volgende:
Fijn dat je zelf toegeeft dat je de media gebruikt als het je uitkomt
Dat dus.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:32 schreef ATuin-hek het volgende:
Fijn dat je zelf toegeeft dat je de media gebruikt als het je uitkomt
Had ik dat niet al voorspeld een paar posts terug....quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Lijkt wel of alles wat aanraken kankerverwekkend is. Volgens mij is dat een psylogisch effect om ons ziekte aantepraten zodat we weer medicijnen kunnen slikken.
Ik vind dat te veel dingen kankerverwekkend is. Geloof niet zo meer in eerlijk gezegd.
[..]
Zal dan wel iets van beide zijn. Of ik heb inhoudverpakking verkeerd dat kan natuurlijk ook nog.
[..]
Nee alleen als er tegeng de gevestigde orde wordt geschopt. En natuurlijk als het bevestiging geeft over hetgeen.
En ik geloof alles als het om Paris Hilton gaat.
Mee eens, Zuurstof wordt pas kankerverwekkend na metabolisme en bij afbraak van stoffen in de lever.quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:18 schreef Fixers het volgende:
En zuurstof kan wel degelijk kankerverwekend zijn. Vrije radicalen, losse reactieve atomen, kunnen DNA beschadigen met de vorming van kankercellen tot gevolg. Het meestvoorkomende vrije radicaal in ons lichaam is het zuurstofradicaal. Ergo: zuurstof is kankerverwekkend. Dat we de vrije radicalen ook keihard nodig hebben, is weer een tweede. Net zoals er voortdurend kankercellen in het lichaam worden gevormd, maar ze in de meeste gevallen gewoon worden opgeruimd door het eigen afweersysteem.
En bovendien aspartaam levert ook andere onaangename bijwerkingen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:36 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Mee eens, Zuurstof wordt pas kankerverwekkend na metabolisme en bij afbraak van stoffen in de lever.
Zonder zuurstof kunnen we echter niet, maar leven zonder aspartaam lijkt me geen probleem.
Je vraag: wat doe ik hetzelfde? was niet helemaal juist mijnerzijds. Jij doet niet hetzelfde als Lambiekje (namelijk een heleboel informatie opzoeken), jij doet dat allemaal af en vraagt hem naar informatie die jouw denkbeelden ondersteunen. Dat is een manier van discussieren, maar helpt niet echt.quote:
Behalve TEVREDEN.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:13 schreef ihugster het volgende:
Tussen alles door: Je wordt alleen dikker door TE doen. Alles wat dus TE is,is teveel!
Klopt niet helemaal. Ik vroeg meer naar een type informatie en een manier van brengen waarvan ik al het vermoede had dat het niet of nauwelijks zou bestaan.quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:42 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je vraag: wat doe ik hetzelfde? was niet helemaal juist mijnerzijds. Jij doet niet hetzelfde als Lambiekje (namelijk een heleboel informatie opzoeken), jij doet dat allemaal af en vraagt hem naar informatie die jouw denkbeelden ondersteunen. Dat is een manier van discussieren, maar helpt niet echt.
Ik probeer met iets meer logica en gezond verstand naar deze en andere verhalen te kijken. Zo nu en dan komt wat kennis daar ook bij van pas. Noem het een debunker als je wil. Maakt me niet heel veel uit.quote:Er komen verschillende, in mijn ogen correct, links met onderzoeken en informatie. Die informatie geeft mijns inziens aan dat:
- de staat bewust mensen misbruikt of dat:
- de staat er niets tegen doet.
Lambiekje gelooft het eerste, ik eerder het tweede. Jij blijkbaar het tegenovergestelde.
Maakt dat hem tot een complotdenker? Misschien wel, maar dan ben jij het tegenovergestelde. Zou je daar blij mee zijn?
En stel dat hij gelijk zou hebben, is het dan nog steeds een complot (hoe onwaarschijnlijk het misschien ook klinkt)?
Zoek het dan zelf op en kom daar dan mee in een bericht, want op deze manier sla je een/de discussie dood.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Ik vroeg meer naar een type informatie en een manier van brengen waarvan ik al het vermoede had dat het niet of nauwelijks zou bestaan.
En dat klopt, in de VS is het hoofd van de FDA die aspaartaam tegen alle (wetenschappelijk onderbouwde!) bezwaren in goedkeurde indertijd vertrokken naar een bijzonder aardig betalende baan bij de PR-firma van de aspartaamproducent. Maar dit terzijde.quote:[..]
Ik probeer met iets meerandere logica en gezond verstand naar deze en andere verhalen te kijken. Zo nu en dan komt wat kennis daar ook bij van pas. Noem het een debunker als je wil. Maakt me niet heel veel uit.
Stel dat Lambiekje gelijk heeft dan is het een enorm complot ja. Al de wetenschappers die de onderzoeken tot nu toe hebben gedaan, een forse portie van de voedingsindustrie, overheden etc. zouden daar in moeten zitten.
Waarom onwaarschijnlijk?quote:Dit samen met de problemen die bijv nieuwe onderzoeken waarvan de opzetters ingelijfd moeten worden of het zwijgen op worden gelegd en zoiets lijkt me praktisch onmogelijk om te realiseren en in stand te houden. Puur om die reden lijkt het me al onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is.
Dat heb ik ook gedaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zoek het dan zelf op en kom daar dan mee in een bericht, want op deze manier sla je een/de discussie dood.
Waarom is het dan zo moeilijk als ik om dergelijke onderzoeken vraag?quote:En dat klopt, in de VS is het hoofd van de FDA die aspaartaam tegen alle (wetenschappelijk onderbouwde!) bezwaren in goedkeurde indertijd vertrokken naar een bijzonder aardig betalende baan bij de PR-firma van de aspartaamproducent. Maar dit terzijde.
Nee niet omdat ik mensen daar niet toe in staat acht. Omdat ik een erg grote groep mensen daar niet toe in staat acht. Verwachten dat zoveel mensen het geheim bewaren is niet reeel.quote:Waarom onwaarschijnlijk?
Omdat jij het niet waarschijnlijk acht dat mensen zoiets zouden doen? Dat is een nobel idee van je, alleen niet echt reeel (helaas).
Daar hoef je niet blind op te vertrouwen. Even zoeken in de verschillende wetenschappelijke archieven doet daar al wonderen voor. Dan kan je het wetenschappelijk verantwoord onderbouwen enzoquote:Het hoeft niet zo zwart-wit te zijn als Lambiekje het brengt, er zit toch wel degelijk een grote kern van waarheid in.
Deze discussie gaat over aspartaam, een goedje afkomstig uit de VS. Toegelaten door iemand die daar persoonlijk voordeel van heeft ondervonden. Die persoon was hoofd van de FDA, en omdat de FDA het heeft toegelaten is het dus veilig.
Het zou goed zijn als je daar blind op kon vertrouwen. Het zou ook dom zijn om dat te doen (mijns inziens dan).
Zal ik dan even een pagina in elkaar draaien die zegt dat het veilig is? Zulke pagina's zeggen helaas zo weinig...quote:
Als het spul goed zou zijn dan hoef je helemaal niets te verantwoorden. Dat is zóóóó gemakkelijk.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan.
[..]
Waarom is het dan zo moeilijk als ik om dergelijke onderzoeken vraag?
[..]
Nee niet omdat ik mensen daar niet toe in staat acht. Omdat ik een erg grote groep mensen daar niet toe in staat acht. Verwachten dat zoveel mensen het geheim bewaren is niet reeel.
[..]
Daar hoef je niet blind op te vertrouwen. Even zoeken in de verschillende wetenschappelijke archieven doet daar al wonderen voor. Dan kan je het wetenschappelijk verantwoord onderbouwen enzo
[..]
Zal ik dan even een pagina in elkaar draaien die zegt dat het veilig is? Zulke pagina's zeggen helaas zo weinig...
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:47 schreef Fixers het volgende:
Pffff de makers van aspartaam.nl hebben nu ook een zustersite over smaakversterkersMSG. Grappig detail overigens dat de sites zwaar worden gesponsord door de voedingsmiddelenindustrie. De google balk staat vol met advertenties voor light en dieetproducten, inclusief zoutstoffen en suikervervangers. Niet zo heel erg consequent dus.....
De beheerder van de site zegt het overigens te betreuren dat hij reclame moet maken.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:33 schreef Resonancer het volgende:
maar wat ik niet begrijp is waarom deze wetenschappers (die er wel degelijk zijn) zo tegen aspartaam zouden protesteren?
Voor de linkjes van andere zoetstoffen op hun site? Die nog erger zijn...Plan.
[..]
Nou spreek ik iemand niet vaak aan over spelfouten enzo maar zou je dit stuk nog een keer willen proberen? Dan kunnen er iig ook geen misverstanden ontstaan over wat je bedoelt. Ik meen hier dingen in te lezen zoals 'als een onderzoek aangeeft dat het veilig is vertrouw ik bij voorbaat het hele onderzoek niet'quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als het spul goed zou zijn dan hoef je helemaal niets te verantwoorden. Dat is zóóóó gemakkelijk.
Ik vind het zielig dat zonder slag of stoot "Goed"-verhaaltjes geloofd worden. Als er er ook maar een onderzoek (of het nu wel of niet een gerenomeerd ) dan geloof al helemaal niets meer van z'n goed-onderzoek. Daar is gerotzooid met resultaten.
Als zoals aangegeven al gewoon lucht kankerverwekkend is (tja ook pas net geleerd) dan is Aspartaam zeker geheel veilig. Komop. Dat kan er bij niet in.
Maar eigenlijk weet helemaal niemand dat het spul zwaar instabiel is en dat het NIET verhit mag worden. En ja een zoetje in de koffie flikker je puur vergif er in.
Nou drink je nog maar een blikje cola light van 30'C
Mijns inziens ook, het ging overigens om ietsje meer dan 1 persoon.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:29 schreef Stupendous76 het volgende:
Deze discussie gaat over aspartaam, een goedje afkomstig uit de VS. Toegelaten door iemand die daar persoonlijk voordeel van heeft ondervonden. Die persoon was hoofd van de FDA, en omdat de FDA het heeft toegelaten is het dus veilig.
Het zou goed zijn als je daar blind op kon vertrouwen. Het zou ook dom zijn om dat te doen (mijns inziens dan).
quote:Russell L. Blaylock, M.D., Neurosurgeon
"They had animal tissues that had obvious tumors in it that were reported normal." "In my estimation, there was an effort to cover up what was being found so that they [Searle] could get approval."
Arthur Evangelista, Former FDA Investigator
"That's what happened with several people working for the FDA...If they passed Aspartame, literally, they were promised great jobs when they finished with FDA."
Jim Bowen, M.D
"Had I seen the chemical formula of this product I would never have touched it. The poisonous effect of methyl alcohol and its methyl esters are well known."
Ralph Walton, Psychiatrist
"Virtually all...independent studies...did identify one type of problem or another with Aspartame." "...the industry-sponsored studies were set up in such a way that the results could be predicted ahead of time..."
James Turner Esq., Consumer Attorney
"...three FDA senior scientists...met with the Commissioner [of the FDA] ...and begged him not to approve NutraSweet!"
H.J. Roberts, M.D.
"The other 10% [of NutraSweet] is...Methyl Ester, which, as soon as it gets swallowed becomes free methyl alcohol—methanol—wood alcohol, which is a poison—a real poison."
Betty Martini, Mission Possible
"Searle..made a business deal with...Paul Turner—who was in the regulatory agency in England...he approved it [NutraSweet] without anybody knowing it. ...There were no studies done in the U.K."
http://herballure.com/Pro(...)d/index.html#Details
Lambiekje?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou spreek ik iemand niet vaak aan over spelfouten enzo maar zou je dit stuk nog een keer willen proberen? Dan kunnen er iig ook geen misverstanden ontstaan over wat je bedoelt. Ik meen hier dingen in te lezen zoals 'als een onderzoek aangeeft dat het veilig is vertrouw ik bij voorbaat het hele onderzoek niet'
Ik wens je veel succes en sterkte. En wijsheid, alhoewel ik daar sterk aan begin te twijfelen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan.
[..]
Waarom is het dan zo moeilijk als ik om dergelijke onderzoeken vraag?
[..]
Nee niet omdat ik mensen daar niet toe in staat acht. Omdat ik een erg grote groep mensen daar niet toe in staat acht. Verwachten dat zoveel mensen het geheim bewaren is niet reeel.
[..]
Daar hoef je niet blind op te vertrouwen. Even zoeken in de verschillende wetenschappelijke archieven doet daar al wonderen voor. Dan kan je het wetenschappelijk verantwoord onderbouwen enzo
[..]
Zal ik dan even een pagina in elkaar draaien die zegt dat het veilig is? Zulke pagina's zeggen helaas zo weinig...
Bedankt voor je wens. Dat gaat wel goed komen. Ik vraag me alleen af waarom je niet meer in wil gaan op de punten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes en sterkte. En wijsheid, alhoewel ik daar sterk aan begin te twijfelen.
Wat dit betreft "discussie" met jou gesloten.
Ik vond zo snel geen andere namen, maar het klopt ja. Ik zou wel eens willen weten hoe het verder met die mensen is gegaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:13 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Mijns inziens ook, het ging overigens om ietsje meer dan 1 persoon.
[..]
Dat is een discussie die niet in dit topic hoort en naar ik vermoed al vaker is geweest binnen BNW (of Fok in het algemeen).quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Bedankt voor je wens. Dat gaat wel goed komen. Ik vraag me alleen af waarom je niet meer in wil gaan op de punten.
Was ik ook niet van planquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:08 schreef Petre het volgende:
En die mag best via PM gevoerd worden, maar niet hier idd.
Laten we de gevaren van DHMO niet vergeten!quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:18 schreef Fixers het volgende:
En zuurstof kan wel degelijk kankerverwekend zijn.
Die site is zooooo geweldigquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Laten we de gevaren van DHMO niet vergeten!
http://www.dhmo.org/cancer.html
Btje in troebel....vissenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Laten we de gevaren van DHMO niet vergeten!
http://www.dhmo.org/cancer.html
En dat noem ik een staaltje creatief statistiek lezenquote:Op dinsdag 4 september 2007 15:23 schreef Lambiekje het volgende:
belachelijk nu weet ik het zeker. je MOET en ZAL aspartaam binnen krijgen.
Onze blikautomaat is sinds invoering ColaZero aangepast.
De oude situatie was 3 Cola, 1 cola light. 2 Fanta, 1 fanta lemon, 1 Fanta Cassis.
dat was veranderd in 1 Cola, 3 zero, 1 Cola light, 1 Fanta, 1 lemon, 1 Cassis
Dat is tot mijn stomme verbazing vandaag de Cola Light vervangen door halve liter flessen.
De automaat delen we met nog 3 andere bedrijfjes, maar de Zero is geregeld op...kennelijk werkt de subliminale reclame voor light producten?
Ik vind het frappant dat nu het light zo extreem gepromoot wordt dat gemiddelde nl dikker en dikker en dikker wordt.
Gewoon VIES dik. Amerikaans dik. Rara hoe kan dat. Ik geloof niet dat er nu meer geconsumeert wordt dan 10 jaar terug. De gewone cola bevat geen meer suiker. Dus de oorzaak van ons dikker worden in NL. Is in mijn ogen Aspertaam.
Nu de automaat dus veranderd is met halve liters light is voor mij nu echt duidelijk dat er een lobby is voor aspartaam consumptie.![]()
Precies, een persoon die wat verder van deze zaak verwijderd is, zegt waarschijnlijk dat de verandering aan de frisdrankautomaat komt omdat de klant/gebruiker blijkbaar meer vraagt om light produkten dan om regular frisdrank. Niet omdat men aspartaam moet drinken, maar omdat light nu eenmaal in de mode is.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat noem ik een staaltje creatief statistiek lezen
Modes worden op deze manier gemaakt; het produkt is niet zo populair als men wenst, dus wordt de rest minder beschikbaar et voila, een populair produkt.quote:Op dinsdag 4 september 2007 17:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Precies, een persoon die wat verder van deze zaak verwijderd is, zegt waarschijnlijk dat de verandering aan de frisdrankautomaat komt omdat de klant/gebruiker blijkbaar meer vraagt om light produkten dan om regular frisdrank. Niet omdat men aspartaam moet drinken, maar omdat light nu eenmaal in de mode is.
Dat is zeer waarschijnlijk de grootste oorzaak.quote:En men consumeert wel degelijk meer. Niet zozeer meer aspartaam, maar meer, punt. Het wordt steeds makkelijker om fast food te bemachtigen. Zowel via internet, de foon of in de supermarkt. Ook wordt men steeds rijker en gata men steeds meer uit eten (grotere porties). Daar wordt men dikker van, zeker in combinatie met het steeds minder bewegen van de mens. Vanwege de ARBO mag men niet meer tillen, zware werkzaamheden doen en steeds meer trappen worden vervangen door liften en roltrappen.
Daarom wordt men dik, niet door apsartaam...
Dat is een manier, maar dat hoeft neit zo te zijn. In Lambiek zijn post heeft hij het over het steeds op zijn van de Coke zero, ondanks dat er een vergroot aanbod is (van 1 naar 3 slots). Dus er is wel degelijk een grotere vraag naar, en niet een verminderd aanbod.quote:Op dinsdag 4 september 2007 19:58 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Modes worden op deze manier gemaakt; het produkt is niet zo populair als men wenst, dus wordt de rest minder beschikbaar et voila, een populair produkt.
[..]
Ik reageerde ook alleen op Lambiek zijn post, waarin hij stelt dat aspartaam de reden is dat men dikker wordt. De verdere gevolgen van het spul laat ik voor deze post even buiten beschouwing.quote:Dat is zeer waarschijnlijk de grootste oorzaak.
Maar dat betekent niet dat aspartaam dan geen kwaad kan ofzo.
quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:27 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat is een manier, maar dat hoeft neit zo te zijn. In Lambiek zijn post heeft hij het over het steeds op zijn van de Coke zero, ondanks dat er een vergroot aanbod is (van 1 naar 3 slots). Dus er is wel degelijk een grotere vraag naar, en niet een verminderd aanbod.
Wat een heerlijke BNW-redenering.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:23 schreef Lambiekje het volgende:
Gewoon VIES dik. Amerikaans dik. Rara hoe kan dat. Ik geloof niet dat er nu meer geconsumeert wordt dan 10 jaar terug. De gewone cola bevat geen meer suiker. Dus de oorzaak van ons dikker worden in NL. Is in mijn ogen Aspertaam.
Hèhè eindelijk is een onderzoek naar het vergif aspartaam. Kortom vermijdt ten aller tijden light producten.!quote:Zoetstoffen maken dik
Onderzoekers van de Purdue Universiteit in West Lafayette (VS), hebben vastgesteld dat zoetstoffen dikmakers zijn. Tot deze conclusie komen Susan Swithers en Terry Davidson na experimenten met ratten. Zoetstoffen missen de calorieën, die in gewone suiker wel aanwezig zijn en daardoor raakt ons lichaam in de war. Gevolg is dat calorierijke voeding vervolgens niet effectief wordt verwerkt door het lichaam.
Voor het onderzoek hebben de onderzoekers ratten gevoed met yoghurt, die gezoet was met normale suiker en die gezoet was met sacharine. De proefdieren, die yoghurt met zoetstoffen kregen, aten vervolgens veel meer calorierijk voedsel dan de andere ratten, wat resulteerde in een grote gewichtstoename. Bij langdurig gebruik van zoetstoffen, 'verleert' de spijsvertering om voedingstoffen goed te verwerken. De vraag van het lichaam naar zoete voeding neemt toe. Wanneer vervolgens weer aan de vraag wordt voldaan, is het vaak te laat en worden de calorierijke suikers niet meer goed omgezet, waardoor men dikker wordt.
Swithers en Davidson hebben verder ontdekt dat de kerntemperatuur van het lichaam verantwoordelijk is voor een goede spijsvertering. Bij de onderzochte ratten was duidelijk waarneembaar, dat een toename van de temperatuur ook een verhoogde spijsvertering betekende. Dit was alleen het geval bij de knaagdiertjes die yoghurt met suiker hadden gegeten. Na het eten van zoetstoffen, steeg de kerntermperatuur nauwelijks en werden de voedingsstoffen minder effectief verwerkt.
Andere onderzoeken uit de VS, tonen aan dat er een verband bestaat tussen de consumptie van lightdranken en een verhoogd risico op vetophopingen in de buik en een hoge bloeddruk. De onderzoekers van de Purdue Universiteit raden aan om kunstmatig gezoete produkten te laten staan en liever het 'originele' produkt te eten. Zij maken echter wel een kanttekening. Als je je bewust bent van wat je precies eet en drinkt, kan je je lichaam 'sturen' en kunnen problemen vermeden worden.
bron
En nu dus bewezen middels bovenstaande replyquote:Op woensdag 5 september 2007 13:58 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat een heerlijke BNW-redenering.
3 vragen voor jou:quote:Op maandag 11 februari 2008 10:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hèhè eindelijk is een onderzoek naar het vergif aspartaam. Kortom vermijdt ten aller tijden light producten.!
Het is weer eens een onderzoek met een negatief resultaat. EU heeft nooit sinds dat het spul (of beter gezegd vergif) midden jaren 80 in ons voedsel wordt verwerk een gedegen onderzoek gedaan. Japan heeft dat wel en heeft het daarom ook het spul verboden.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
3 vragen voor jou:
1: Heb je een link naar het betreffende onderzoek? Zal niet voor het eerst zijn dat de media dergelijke dingen weet te verdraaien.
2: Sinds wanneer zijn Saccharine en Aspartame gelijk aan elkaar?
3: Sinds wanneer neem jij de media serieus?
Een onderzoek wat je blijkbaar niet zelf gelezen hebt?quote:Op maandag 11 februari 2008 13:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is weer eens een onderzoek met een negatief resultaat. EU heeft nooit sinds dat het spul (of beter gezegd vergif) midden jaren 80 in ons voedsel wordt verwerk een gedegen onderzoek gedaan. Japan heeft dat wel en heeft het daarom ook het spul verboden.
Nu er dus weer eens een onderzoek aantoont dat het geen goed voedingsstof is.
Water is ook een 'chemisch goedje'quote:2. Het is gewoon een chemisch goedje. Wat niet goed kan zijn. E951 E954 what's the difference
En jij vind het vreemd dat je niet serieus genomen wordt?quote:3. Als een conspiracy aanngekaart wordt en in het juiste straatje past.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |