Niet alles is te demonteren, dus spuiten is niet zo handig sjiek.quote:
Dank! En ik neem aan 'm eerst nog schoonmaken met anomiak ofzo?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:22 schreef mrSPLIFFY het volgende:
beetje fuck up volgorde zie ik nu
eerst schuren
dan gronden
dan lakken
Oh, waarom?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:26 schreef Schnabbeltje het volgende:
Hoogglans voor airco, nooit zijdeglans.
Omdat apparaten horen te glimmen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:06 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Omdat je anders een lelijke airco hebt.
hij is ineen gestoken, dus hij kan uiteen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet alles is te demonteren, dus spuiten is niet zo handig sjiek.
een airco verven... Zeg gast..laat die fles whiskey eens staan en herhaal dat nog en keerquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:31 schreef pberends het volgende:
Iemand enig idee hoe je het beste een airco kunt verven? Met een spuitbus gaat moeilijk denk ik, ivm je dan in het apparaat spuit.
Haha. Lelijker kan ie toch niet worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:15 schreef iruub het volgende:
[..]
een airco verven... Zeg gast..laat die fles whiskey eens staan en herhaal dat nog en keer
Standaard roomwitte kunststof bagger zoals je in veel winkels kan zien bij de split units. Gewoon pvc volgens mij.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:37 schreef veldmuis het volgende:
Wellicht is het handig om te vertellen van wat voor materiaal het geheel is, hoe het eruit ziet, enzo.
Hetzelfde, alleen wordt een primer voor hout normaliter grondverf genoemd, voor kunststof heet het dan weer wel gewoon kunststof primer. Grondverf voor hout gaat dus niet werken!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Haha. Lelijker kan ie toch niet worden.
Kan iemand mij precies het verschil uitleggen tussen een primer en grondverf? Of is dat precies hetzelfde??
Ach, die 'rol' airco's zijn sowieso lelijk, kleurtje of niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:06 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Omdat je anders een lelijke airco hebt.
Mooi zo. Ik heb ook grondverf kunststof gekocht.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hetzelfde, alleen wordt een primer voor hout normaliter grondverf genoemd, voor kunststof heet het dan weer wel gewoon kunststof primer. Grondverf voor hout gaat dus niet werken!
Toch geen acrylrommel hč?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Mooi zo. Ik heb ook grondverf kunststof gekocht.
Geen idee, het was van Flexa, uberduur.quote:
Gamma?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:14 schreef veldmuis het volgende:
Alkyd is beter ja, en weinig te krijgen?
Ik weet niet waar jij je verf haalt?
Is het oplosmiddelrijk of oplosmiddelarm? 1 = alkyd, 2 = acryl
Maar soms kan je erg moeilijk zien of het alkyd of acryl is... hoe kan je dat het beste checken?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:22 schreef veldmuis het volgende:
Daar moet je de acryl zoeken tussen de stapels alkyd joh!
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:14 schreef veldmuis het volgende:
Is het oplosmiddelrijk of oplosmiddelarm? 1 = alkyd, 2 = acryl
Praxis grondverf voor hout alkyd enzo vult verbazingwekkend goed, en is ook prima schuurbaar. Goed spul voor dat geld, en dat meen ik serieus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:04 schreef Solingjan het volgende:
primer is de engelse naam voor grondverf. Is dus hetzelfde.
Alleen er is primer en primer. Die van Gamprax is dus echt .....
Goede primer vult. En is beter schuurbaar.
Ik heb het even gewijzigd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Praxis grondverf voor hout alkyd enzo vult verbazingwekkend goed, en is ook prima schuurbaar. Goed spul voor dat geld, en dat meen ik serieus.
Op die fiets.quote:
Binnenunit wordt alleen geverfd, de buitenunit uiteraard niet. Maar kon je geen acryl voor de binnenunit gebruiken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:04 schreef Solingjan het volgende:
primer is de engelse naam voor grondverf. Is dus hetzelfde.
Alleen er is primer en primer. Goede primer vult. En is beter schuurbaar.
En idd zoals Veldmuis al de hele tijd aangeeft absoluut geen acryl, maar op alkyd basis.
Als je op die unit acryl smeert druipt het er bij de eerste regenbui vanaf.
Het is kutspul. Als er een laag stof van een cm op een stuk spul wat met acrylrommel ingesmeerd is ligt en je gaat het afvegen blijft al het stof liggen en is alle verf eraf.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Binnenunit wordt alleen geverfd, de buitenunit uiteraard niet. Maar kon je geen acryl voor de binnenunit gebruiken.
En toch haalt het het niet bij de Histor verf, die ook uit de Sigma fabriek komt en al een stapje hoger is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
praxis merk en formido en eigenlijk allemaal
komt stiekum gewoon uit de sigma fabriek..
maar das inside information
nee dat zeg ik ook niet...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En toch haalt het het niet bij de Histor verf, die ook uit de Sigma fabriek komt en al een stapje hoger is.
Voor de ware schilderliefhebber is goedkope verf een must! Zo raak je nooit uitgeschilderd!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:36 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
nee dat zeg ik ook niet...
maar t komt wel uit de zelfde fabriek...
maar ik heb laatst heel mn huis gedaan met goldcircle muurverf...
nou ik ben blij dat ik de 200 euro duurdere histor niet genomen heb.. ziet er perfect uit...
ligt ook gewoon aan je roller enzo
LOL nou dat gaat wel wat ver(f)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:37 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voor de ware schilderliefhebber is goedkope verf een must! Zo raak je nooit uitgeschilderd!
Ah, het potje voor de airco is dus Alkydquote:
Stucwerk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef veldmuis het volgende:
Gips? Stucwerk? Iets anders? Zit er al wat op?
Nope...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef veldmuis het volgende:
En, zit er al wat op?
Wat is voorstrijken preciesquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voorstrijken en dan latexen met een latex die meer dan 1,5 euro per liter kost.
Glasvezel op stucwerk en dan alkyd kan toch wel?quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:54 schreef veldmuis het volgende:
Voorstrijk is dat je er een soort vloeibaar kunststof op smeert wat de zuigende werking van het stucwerk opheft.
Waarom er latex op plafonds gesmeerd wordt? Geen idee eigenlijk. Alkydspul op stucwerk heb ik nog nooit gezien eigenlijk (kan ook aan mij liggen), maar dat gebeurt over het algemeen gewoon niet
Beidequote:Op zondag 19 augustus 2007 22:18 schreef veldmuis het volgende:
Ow, dat zou het kunnen zijn ja, dat het wat verend werkt. Maar glasvezel op stucwerk, is het behangklaar of sausklaar gestuct dan?
Das precies het probleemquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:46 schreef veldmuis het volgende:
Als het sausklaar is ben je gek als je het gaat behangen met glasvezelbehang, al geeft het wel wat meer stevigheid natuurlijk, je butst niet zomaar een stuk uit je stucwerk als dat erop geplakt zit.
Voor latex pak je gewoon een dikke roller, en als je toch wil kwasten...een blokwitter. Voor de kleine hoekjes pak je maar een wegwerpkwast ofzo. Acrylkwasten zou ik er niet voor gebruiken, die zijn veel te duur, en de latex gaat er niet beter door vloeien ofzo.
Moest stiekem even een beetje lachen...quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Glasvezel op stucwerk en dan alkyd kan toch wel?
Latex is geloof ik meer bestand tegen scheuren omdat het uit rubberbomen komt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |