abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52445887
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

http://life.tweakers.net/(...)p-de-lange-baan.html

Natuurlijk KAN het wel, maar je haalt bij lange nooit de performance van bijv mijn PC. Er zitten redelijke videokaarten in maar geen toppers. En probeer maar eens 2 8800GTX'en in je iMac te gooien .

Voor de ECHTE gamer is een Apple gewoon geen optie .
Mac pro?
pi_52446103
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:35 schreef YPPY het volgende:
Van de spelletjes doe ik alleen simpele dingen, het hele 3d gebeuren vind ik toch al niks. Op zich vind ik het wel best zoals het nu is, maar ik denk dat ik snel gewend zal zijn aan het anders. Alleen de sneltoetsen he, daar moet ik wel memotjes voor op het beeldscherm maken.
Dan is een Mac meer als genoeg.
MacBook, Boot camp met Windows XP en je kan vooruit.

Apple
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_52446155
De meeste "gamers" die ik ken spelen vaak een lichte FPS, of de "populaire" games zoals dus de Need For Speed reeks. Dat gaat zelfs op een Macbook Pro nog prima.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:54:21 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52446161
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:44 schreef tonks het volgende:

[..]

Mac pro?
Zoals hierboven al staat, mooie machine, maar te duur dus. Niet perse voor wat je krijgt, maar wel als je de vrijheid niet hebt om bijv iets minder HD space te kopen en een snellere videokaart etc. .

Er staat hier een Octacore Mac Pro, waanzinnig ding hoor, zeker icm het 30Inch display .

Maar ik zou hem nooit kopen ook al had ik het geld .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52446182
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef HeatWave het volgende:

Voor de ECHTE gamer is een Apple gewoon geen optie .
Inderdaad, Voor de diehard gamer die bv ieder jaar de allernieuwste GPU koopt en inbouwt en die bij de nieuwste games bereid is voor de winkel te liggen.
inderdaad die zou absoluut gek zijn een mac te kopen....
Dat is echter ook binnen de gamers niet eens de meerderheid.

Wat je ook merkt is dat het cliché 'je kunt geen games spelen op de Mac' ook veelvuldig gebracht wordt bij mensen die gewoon af-en-toe bepaalde games willen spelen (in dit geval is de topicstartster een prima voorbeeld, die heeft geen grote eisen qua GPU/prestatie en de games die ze speelt zijn beschikbaar voor de mac en zullen prima draaien op een eventueel door haar an te kopen MacBook (G3 en 128MB ram hadden die Tycoon-games als vereistte))...

Natuurlijk, apple heeft de neiging erg zwakke Grafische Kaarten mee te leveren (de 17" iMac voor 1000 euro leveren met onboard graphics vind ik best wel pijnlijk)... maar je moet het games-argumenten tégen een aankoop wel met enige nuance zien; het is in veel gevallen lang geen 'no-go' of showstopper, er is nl. wel een flink games-aanbod en met Bootcamp is zelfs de optie een dualboot te hebben voor games een optie, enkel waar een persoon het spelen van games als hele hoge prioriteit heeft en hoge eisen aan de GPU heeft, kun je direkt zeggen dat een mac 'out-of-the-question' zou zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:58:08 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52446266
Nee, maar waarom zou je dan nog een Apple kopen perse? Als je windows gaat draaien om te gamen kan je net zo goed een goedkoop zelfbouw bakkie (al dan niet kant en klaar) halen toch? .
Get woke, go broke!
pi_52446307
Ik heb consoles om op te gamen, en een Apple voor de rest. En dat bevalt prima.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:00:53 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52446355
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:59 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb consoles om op te gamen, en een Apple voor de rest. En dat bevalt prima.
Ik heb ook een PSP en een Gamecube . Maar dat is dus dubbel geld uitgeven om een spelletje te kunnen spelen, en dat is natuurlijk al helemaal geen argument VOOR Apple .
Get woke, go broke!
pi_52446377
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:58 schreef HeatWave het volgende:

Nee, maar waarom zou je dan nog een Apple kopen perse?
het ligt maar net aan de eisen van degene die de vraag stelt, misschien wil die persoon voor andere werkzaamheden wél OS X overwegen?

waarom zou jij je verder bemoeien met mensen die kennelijk een aankoop van een apple overwegen...? Wil je soms hen met de voet tussen de deur behoeden voor de Zonde en wijzen op het enige juiste geloof?

In dit geval gaat het topic over iemand die zelf aangeeft Apple te overwegen (al dan niet onder sterke invloed van haar man)....
het is nutteloos om als uitgangspunt te nemen dat je er haar poer definitie van moet willen onthouden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:03:57 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52446439
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het ligt maar net aan de eisen van degene die de vraag stelt, misschien wil die persoon voor andere werkzaamheden wél OS X overwegen?

waarom zou jij je verder bemoeien met mensen die kennelijk een aankoop van een apple overwegen...? Wil je soms hen met de voet tussen de deur behoeden voor de Zonde en wijzen op het enige juiste geloof?

In dit geval gaat het topic over iemand die zelf aangeeft Apple te overwegen (al dan niet onder sterke invloed van haar man)....
het is nutteloos om als uitgangspunt te nemen dat je er haar poer definitie van moet willen onthouden
Dat doe ik dus ook nergens .

Ik heb in het begin van het topic al gepost dat als ze "dit en dat" wil, je prima een Apple kan nemen .

Nogmaals ( ) ik heb zelf ook Apple, werk er hier op mijn werk mee en ik heb er niets tegen. Maar ik heb ook niets tegen Windows en zie niet in waarom mensen altijd perse maar moeten overstappen.

Maar idd, ze werkt nu op dit moment ook op een Apple en als dat haar gewoon bevalt en ze kan er alles mee wat ze wil, gewoon doen .

Ik geef toe dat ik soms wat tever de andere kant opsla in dit soort topics omdat het blinde fanatisme me gewoon stoort .
Get woke, go broke!
pi_52446974
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Zucht, laat ik dan maar beginnen met typen.

[...]

Nu blijkt dat zelfs 1.5Ghz met flink wat geheugen niet voldoende is om simpele stomme animaties die in het OS zijn ingebouwd niet eens vloeiend kan afspelen. Daar baalde ik al behoorlijk van. Goed, toch een tijdje mee moeten leven want ieder jaar een nieuwe laptop, zo welvarend is mijn portemonnee nu ook weer niet.
Da's vreemd. Zelf heb ik hier precies zo'n Powerbook 1,5 GHz (15") en de systeemanimaties lopen er prima op, snel en vloeiend. Zelfs de 867 MHz G4 Powerbook die ik daarvoor had, had daar geen enkele moeite mee.
quote:
[...]

Nu zitten we na de verkoop, ik ben opzoek naar een andere laptop want ik heb er namelijk wel eentje nodig. Door goede ervaringen met Dell kwam ik bij een Latitude D620 uit, geen kale, maar een uitgebreidde, T7200, 2GB ram, 7.2k RPM schijf, DL-DVD brander, Bluetooth, hoog resolutie scherm, Quadro videokaart etc etc. Kosten? Exact 1300 euro inclusief verzending en 3 jaar garantie. Dus daar hebben we de prijs-battle weer, Apple mag dan wel goedkoper zijn geworden de laatste jaren, ze zijn nogsteeds niet goedkoop in verhouding met anderen.

Tot zover mijn rant.
Apple vergelijken met Dell is echt appels met peren vergelijken. Elke a-merk computer zal duurder zijn dan een Dell, en logisch, Dell is een (hele grote) klonenbouwer, meer niet. En je wilt toch zelf niet beweren dat de afwerking van de Dell producten, zeg maar de 'feel' dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt, in de buurt komt van een Apple Powerbook of MacBook Pro, of zelfs van een Sony of Toshiba notebook?. Voor veel mensen is dat het waard om (soms) wat meer voor te betalen, voor anderen klaarblijkelijk niet, die zijn ook blij met een Dell. Het lijkt net op auto's; sommigen zijn blij met een nieuwe Dacia Logan, anderen kopen liever een vijf jaar oude Mercedes. De eerste zegt dan: mijn Dacia brengt me toch ook overal waar ik naartoe wil(en heeft gelijk), de tweede zegt: maar mijn Mercedes is stukken luxer en comfortabeler, en heeft ook gelijk. Wees blij dat je de keuze hebt.

Overigens; over de marketing van Dell kun je je niet opwinden? Zoals altijd van die lokprijzen gebruiken om er dan achter te komen dat de verzendkosten alleen al 89 euro bedragen?
pi_52447036
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:03 schreef HeatWave het volgende:
Ik geef toe dat ik soms wat tever de andere kant opsla in dit soort topics omdat het blinde fanatisme me gewoon stoort .
En zo ben je net als verwoede atheisten: moord en brand roepen over wat gelovigen allemaal vinden wat je wel en niet mag en moet doen; en zelf als atheist mensen willen voorschrijven wat ze wel en niet mogen geloven...
pi_52447082
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dan is een Mac meer als genoeg.
MacBook, Boot camp met Windows XP en je kan vooruit.

Apple
Ik vind dit toch echt altijd het meest debiele argument.
Een mac om windows te draaien.
Een Mac kan voor veel mensen alles als je al met het idee er in gaat om er vervolgens windows op te draaien en twee keer licenties kosten te maken is toch een beetje debiel.

Kan je net zo goed een windows bak nemen en OSX virtueel gaan draaien.
pi_52447134
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Godlike02 het volgende:
Ik vind dit toch echt altijd het meest debiele argument.
Een mac om windows te draaien.
Een Mac kan voor veel mensen alles als je al met het idee er in gaat om er vervolgens windows op te draaien en twee keer licenties kosten te maken is toch een beetje debiel.

Kan je net zo goed een windows bak nemen en OSX virtueel gaan draaien.
Alleen als ze niet zonder haar tycoon-games kan.
Ik zou mijn Apple nooit vervuilen met Windows. Ik zou ook niet weten waarom ik dat OS nodig heb. Mac OSX en iLife hebben zo'n beetje alles wat ik nodig heb.
pi_52447277
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:23 schreef Jalu het volgende:

[..]

Da's vreemd. Zelf heb ik hier precies zo'n Powerbook 1,5 GHz (15") en de systeemanimaties lopen er prima op, snel en vloeiend. Zelfs de 867 MHz G4 Powerbook die ik daarvoor had, had daar geen enkele moeite mee.
[..]

Apple vergelijken met Dell is echt appels met peren vergelijken. Elke a-merk computer zal duurder zijn dan een Dell, en logisch, Dell is een (hele grote) klonenbouwer, meer niet. En je wilt toch zelf niet beweren dat de afwerking van de Dell producten, zeg maar de 'feel' dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt, in de buurt komt van een Apple Powerbook of MacBook Pro, of zelfs van een Sony of Toshiba notebook?. Voor veel mensen is dat het waard om (soms) wat meer voor te betalen, voor anderen klaarblijkelijk niet, die zijn ook blij met een Dell. Het lijkt net op auto's; sommigen zijn blij met een nieuwe Dacia Logan, anderen kopen liever een vijf jaar oude Mercedes. De eerste zegt dan: mijn Dacia brengt me toch ook overal waar ik naartoe wil(en heeft gelijk), de tweede zegt: maar mijn Mercedes is stukken luxer en comfortabeler, en heeft ook gelijk. Wees blij dat je de keuze hebt.

Overigens; over de marketing van Dell kun je je niet opwinden? Zoals altijd van die lokprijzen gebruiken om er dan achter te komen dat de verzendkosten alleen al 89 euro bedragen?
Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.

Verder kan uiterlijk mij echt geen fuck schelen, degelijkheid zoek ik, niet het gevoel oh kut ik ga m'n uberdikke chice behuizing bekrassen. Nee, dan liever een Latitude met een enorm sterk chassis en magnesium behuizing waarbij ik mij geen zorgen hoef te maken dat alles uit elkaar flikkert. Als ik destijds iets meer geld had had ik een dikke Lenovo gekocht, maar die waren toen nogal duur, dan had ik zeker geweten dat de laptop een nucleaire oorlog had kunnen overleven. Bovendien, op kantoor zwerven er honderden D600 en D610's rond met de oudste die de 4 jaar al benaderen, ze zijn 68 keer op de grond geflikkert, deuken waar je u tegen zegt, etc, en ze werken allemaal nogsteeds prima. Geen stom gedoe met kromtrekken, , defecte moederborden, geen stom gedoe met een halve dag bezig zijn een CD-drive te vervangen etc.

Wat zegt u meneer? Toetsenbord kapot? Kwestie van 5 minuutjes, 2 schroefjes klaar. CPU-fan kapot? Geen probleem, kwestie van 5 minuutjes en 4 schroefjes. HD kapot? 1 schroefje en klaar is kees. DVD-R/RW kapot? Kwestie van 0 schroefjes, in 10 seconden weer klaar voor gebruik. Nu hoor ik je al lachen, ha, maar dat kan nooit solide zijn, fout. Oerdegelijk.

Ik ben blij dat ik nooit m'n PowerBook heb laten stuiteren, dan was meteen de behuizing gescheurt, moederbord los geschoten en weet ik veel wat voor dure drama allemaal.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:35:29 #116
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52447319
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:33 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.

Verder kan uiterlijk mij echt geen fuck schelen, degelijkheid zoek ik, niet het gevoel oh kut ik ga m'n uberdikke chice behuizing bekrassen. Nee, dan liever een Latitude met een enorm sterk chassis en magnesium behuizing waarbij ik mij geen zorgen hoef te maken dat alles uit elkaar flikkert. Als ik destijds iets meer geld had had ik een dikke Lenovo gekocht, maar die waren toen nogal duur, dan had ik zeker geweten dat de laptop een nucleaire oorlog had kunnen overleven. Bovendien, op kantoor zwerven er honderden D600 en D610's rond met de oudste die de 4 jaar al benaderen, ze zijn 68 keer op de grond geflikkert, deuken waar je u tegen zegt, etc, en ze werken allemaal nogsteeds prima. Geen stom gedoe met kromtrekken, , defecte moederborden, geen stom gedoe met een halve dag bezig zijn een CD-drive te vervangen etc.

Wat zegt u meneer? Toetsenbord kapot? Kwestie van 5 minuutjes, 2 schroefjes klaar. CPU-fan kapot? Geen probleem, kwestie van 5 minuutjes en 4 schroefjes. HD kapot? 1 schroefje en klaar is kees. DVD-R/RW kapot? Kwestie van 0 schroefjes, in 10 seconden weer klaar voor gebruik. Nu hoor ik je al lachen, ha, maar dat kan nooit solide zijn, fout. Oerdegelijk.

Ik ben blij dat ik nooit m'n PowerBook heb laten stuiteren, dan was meteen de behuizing gescheurt, moederbord los geschoten en weet ik veel wat voor drama allemaal.
mijn powerbook ziet er anders nog prima uit na een val van de trap af.
Geen scheuren ofzo, weet niet waar je dat vandaan haalt...
Signature.
pi_52447435
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:35 schreef eer-ik het volgende:

[..]

mijn powerbook ziet er anders nog prima uit na een val van de trap af.
Geen scheuren ofzo, weet niet waar je dat vandaan haalt...
Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een lichtelijk beschadigde PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:39:31 #118
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52447463
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een kapotte PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?
ding is al lang uit de garantie
Maar ja, dan zou i khet wel kutvinden ja,.
Signature.
pi_52447501
Mja, mijn punt hier is, het zal er allemaal mooi strak uit zien met 2 body panelen, maar als er eentje kapot is het bijna onmogelijk om het zelf te vervangen, reparatie is schreeuwend duur en er bestaat niet zoiets als Accidental Damage Cover bij Apple.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:41:26 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52447513
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:25 schreef Jalu het volgende:

[..]

En zo ben je net als verwoede atheisten: moord en brand roepen over wat gelovigen allemaal vinden wat je wel en niet mag en moet doen; en zelf als atheist mensen willen voorschrijven wat ze wel en niet mogen geloven...
Met jou discussieren is ook een no go area hoor.

Nee, want ik heb namelijk zelf ook apples (oh echt HW, dat heb je nog nergens getikt) en werk daar prima op. Alleen ik zie mijn hardware niet als lifestyle of iets dergelijks.

iedereen is uiteraard vrij om te "geloven" wat ie wil, maar stop met het propaganderen van Apple alsof het de oplossing voor elk probleem is, alsof het foutloos is.

Iemand vraagt advies of een Apple iets voor haar is, en ik geef netjes aan dat het soms wel, soms niet geschikt is voor iemand. Dat mensen er nou over vallen als ik kritiek geef op Apple zal me echt worst zijn.

Ik loop hier dus ook NIET blind Windows aan te raden of te verdedigen, ik vergelijk het. En hoe erg jij het er ook niet mee eens bent, Windows is voor heel veel mensen gewoon handiger om te hebben dan een Apple. Om meerdere redenen .
Get woke, go broke!
pi_52447546
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een lichtelijk beschadigde PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?
Zelf repareren is met elke A-merk laptop 'onmogelijk'. Acers en Dells zitten net zo priegelig in elkaar als Apple's. Slecht argument dus.

Overigens heb ik zonder problemen de DVD drive van een 12" Powerbook vervangen en bij mijn MBP is het toetsenbord met 2 schroefjes ook los.
pi_52447589
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:42 schreef Bigs het volgende:

[..]

Zelf repareren is met elke A-merk laptop 'onmogelijk'. Acers en Dells zitten net zo priegelig in elkaar als Apple's. Slecht argument dus.

Overigens heb ik zonder problemen de DVD drive van een 12" Powerbook vervangen.
Sjonge jonge, anders lees je even omhoog zeg.
pi_52447682
Hallo? Dit is een topic voor vrouwen en ik ga sowieso niks vervangen. Alles wordt hier bijgehouden. Alles wordt ook geinstalleerd enzo, dus dat speelt niet mee bij een beslissing.

Makkelijkere taal dus graag.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52447710
Jawel, want als er na een jaar iets kapot is moet er toch iets gebeuren ipv een reparatie waar je u tegen zegt in de kosten.
pi_52447885
Oh, en mag ik nog een ding vragen. Ik ben een semi-pro fotograaf, en ik heb echt absoluut geen fucking clue waarom een Apple 'beter' zou zijn in het bewerken van foto's, kan iemand mij deze fabel uitleggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')