Mac pro?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
http://life.tweakers.net/(...)p-de-lange-baan.html
Natuurlijk KAN het wel, maar je haalt bij lange nooit de performance van bijv mijn PC. Er zitten redelijke videokaarten in maar geen toppers. En probeer maar eens 2 8800GTX'en in je iMac te gooien.
Voor de ECHTE gamer is een Apple gewoon geen optie.
Dan is een Mac meer als genoeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:35 schreef YPPY het volgende:
Van de spelletjes doe ik alleen simpele dingen, het hele 3d gebeuren vind ik toch al niks. Op zich vind ik het wel best zoals het nu is, maar ik denk dat ik snel gewend zal zijn aan het anders. Alleen de sneltoetsen he, daar moet ik wel memotjes voor op het beeldscherm maken.
Zoals hierboven al staat, mooie machine, maar te duur dus. Niet perse voor wat je krijgt, maar wel als je de vrijheid niet hebt om bijv iets minder HD space te kopen en een snellere videokaart etc.quote:
Inderdaad, Voor de diehard gamer die bv ieder jaar de allernieuwste GPU koopt en inbouwt en die bij de nieuwste games bereid is voor de winkel te liggen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef HeatWave het volgende:
Voor de ECHTE gamer is een Apple gewoon geen optie.
Ik heb ook een PSP en een Gamecubequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:59 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb consoles om op te gamen, en een Apple voor de rest. En dat bevalt prima.
het ligt maar net aan de eisen van degene die de vraag stelt, misschien wil die persoon voor andere werkzaamheden wél OS X overwegen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:58 schreef HeatWave het volgende:
Nee, maar waarom zou je dan nog een Apple kopen perse?
Dat doe ik dus ook nergensquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het ligt maar net aan de eisen van degene die de vraag stelt, misschien wil die persoon voor andere werkzaamheden wél OS X overwegen?
waarom zou jij je verder bemoeien met mensen die kennelijk een aankoop van een apple overwegen...? Wil je soms hen met de voet tussen de deur behoeden voor de Zonde en wijzen op het enige juiste geloof?
In dit geval gaat het topic over iemand die zelf aangeeft Apple te overwegen (al dan niet onder sterke invloed van haar man)....
het is nutteloos om als uitgangspunt te nemen dat je er haar poer definitie van moet willen onthouden
Da's vreemd. Zelf heb ik hier precies zo'n Powerbook 1,5 GHz (15") en de systeemanimaties lopen er prima op, snel en vloeiend. Zelfs de 867 MHz G4 Powerbook die ik daarvoor had, had daar geen enkele moeite mee.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:37 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Zucht, laat ik dan maar beginnen met typen.
[...]
Nu blijkt dat zelfs 1.5Ghz met flink wat geheugen niet voldoende is om simpele stomme animaties die in het OS zijn ingebouwd niet eens vloeiend kan afspelen. Daar baalde ik al behoorlijk van. Goed, toch een tijdje mee moeten leven want ieder jaar een nieuwe laptop, zo welvarend is mijn portemonnee nu ook weer niet.
Apple vergelijken met Dell is echt appels met peren vergelijken. Elke a-merk computer zal duurder zijn dan een Dell, en logisch, Dell is een (hele grote) klonenbouwer, meer niet. En je wilt toch zelf niet beweren dat de afwerking van de Dell producten, zeg maar de 'feel' dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt, in de buurt komt van een Apple Powerbook of MacBook Pro, of zelfs van een Sony of Toshiba notebook?. Voor veel mensen is dat het waard om (soms) wat meer voor te betalen, voor anderen klaarblijkelijk niet, die zijn ook blij met een Dell. Het lijkt net op auto's; sommigen zijn blij met een nieuwe Dacia Logan, anderen kopen liever een vijf jaar oude Mercedes. De eerste zegt dan: mijn Dacia brengt me toch ook overal waar ik naartoe wil(en heeft gelijk), de tweede zegt: maar mijn Mercedes is stukken luxer en comfortabeler, en heeft ook gelijk. Wees blij dat je de keuze hebt.quote:[...]
Nu zitten we na de verkoop, ik ben opzoek naar een andere laptop want ik heb er namelijk wel eentje nodig. Door goede ervaringen met Dell kwam ik bij een Latitude D620 uit, geen kale, maar een uitgebreidde, T7200, 2GB ram, 7.2k RPM schijf, DL-DVD brander, Bluetooth, hoog resolutie scherm, Quadro videokaart etc etc. Kosten? Exact 1300 euro inclusief verzending en 3 jaar garantie. Dus daar hebben we de prijs-battle weer, Apple mag dan wel goedkoper zijn geworden de laatste jaren, ze zijn nogsteeds niet goedkoop in verhouding met anderen.
Tot zover mijn rant.
En zo ben je net als verwoede atheisten: moord en brand roepen over wat gelovigen allemaal vinden wat je wel en niet mag en moet doen; en zelf als atheist mensen willen voorschrijven wat ze wel en niet mogen geloven...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:03 schreef HeatWave het volgende:
Ik geef toe dat ik soms wat tever de andere kant opsla in dit soort topics omdat het blinde fanatisme me gewoon stoort.
Ik vind dit toch echt altijd het meest debiele argument.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:52 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan is een Mac meer als genoeg.
MacBook, Boot camp met Windows XP en je kan vooruit.
Apple
Alleen als ze niet zonder haar tycoon-games kan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Godlike02 het volgende:
Ik vind dit toch echt altijd het meest debiele argument.![]()
Een mac om windows te draaien.![]()
Een Mac kan voor veel mensen alles als je al met het idee er in gaat om er vervolgens windows op te draaien en twee keer licenties kosten te maken is toch een beetje debiel.![]()
Kan je net zo goed een windows bak nemen en OSX virtueel gaan draaien.![]()
Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
Da's vreemd. Zelf heb ik hier precies zo'n Powerbook 1,5 GHz (15") en de systeemanimaties lopen er prima op, snel en vloeiend. Zelfs de 867 MHz G4 Powerbook die ik daarvoor had, had daar geen enkele moeite mee.
[..]
Apple vergelijken met Dell is echt appels met peren vergelijken. Elke a-merk computer zal duurder zijn dan een Dell, en logisch, Dell is een (hele grote) klonenbouwer, meer niet. En je wilt toch zelf niet beweren dat de afwerking van de Dell producten, zeg maar de 'feel' dat je een kwaliteitsproduct in handen hebt, in de buurt komt van een Apple Powerbook of MacBook Pro, of zelfs van een Sony of Toshiba notebook?. Voor veel mensen is dat het waard om (soms) wat meer voor te betalen, voor anderen klaarblijkelijk niet, die zijn ook blij met een Dell. Het lijkt net op auto's; sommigen zijn blij met een nieuwe Dacia Logan, anderen kopen liever een vijf jaar oude Mercedes. De eerste zegt dan: mijn Dacia brengt me toch ook overal waar ik naartoe wil(en heeft gelijk), de tweede zegt: maar mijn Mercedes is stukken luxer en comfortabeler, en heeft ook gelijk. Wees blij dat je de keuze hebt.
Overigens; over de marketing van Dell kun je je niet opwinden? Zoals altijd van die lokprijzen gebruiken om er dan achter te komen dat de verzendkosten alleen al 89 eurobedragen?
mijn powerbook ziet er anders nog prima uit na een val van de trap af.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:33 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik dat dan wel had, vind je niet? Bovendien, de 15" heeft wel een iets sterkere videokaart he.
Verder kan uiterlijk mij echt geen fuck schelen, degelijkheid zoek ik, niet het gevoel oh kut ik ga m'n uberdikke chice behuizing bekrassen. Nee, dan liever een Latitude met een enorm sterk chassis en magnesium behuizing waarbij ik mij geen zorgen hoef te maken dat alles uit elkaar flikkert. Als ik destijds iets meer geld had had ik een dikke Lenovo gekocht, maar die waren toen nogal duur, dan had ik zeker geweten dat de laptop een nucleaire oorlog had kunnen overleven. Bovendien, op kantoor zwerven er honderden D600 en D610's rond met de oudste die de 4 jaar al benaderen, ze zijn 68 keer op de grond geflikkert, deuken waar je u tegen zegt, etc, en ze werken allemaal nogsteeds prima. Geen stom gedoe met kromtrekken, , defecte moederborden, geen stom gedoe met een halve dag bezig zijn een CD-drive te vervangen etc.
Wat zegt u meneer? Toetsenbord kapot? Kwestie van 5 minuutjes, 2 schroefjes klaar. CPU-fan kapot? Geen probleem, kwestie van 5 minuutjes en 4 schroefjes. HD kapot? 1 schroefje en klaar is kees. DVD-R/RW kapot? Kwestie van 0 schroefjes, in 10 seconden weer klaar voor gebruik. Nu hoor ik je al lachen, ha, maar dat kan nooit solide zijn, fout. Oerdegelijk.
Ik ben blij dat ik nooit m'n PowerBook heb laten stuiteren, dan was meteen de behuizing gescheurt, moederbord los geschoten en weet ik veel wat voor drama allemaal.
Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een lichtelijk beschadigde PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:35 schreef eer-ik het volgende:
[..]
mijn powerbook ziet er anders nog prima uit na een val van de trap af.
Geen scheuren ofzo, weet niet waar je dat vandaan haalt...
ding is al lang uit de garantiequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een kapotte PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?
Met jou discussieren is ook een no go area hoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:25 schreef Jalu het volgende:
[..]
En zo ben je net als verwoede atheisten: moord en brand roepen over wat gelovigen allemaal vinden wat je wel en niet mag en moet doen; en zelf als atheist mensen willen voorschrijven wat ze wel en niet mogen geloven...
Zelf repareren is met elke A-merk laptop 'onmogelijk'. Acers en Dells zitten net zo priegelig in elkaar als Apple's. Slecht argument dus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad, maar wedden dat je ontzettend baalt omdat je met een lichtelijk beschadigde PB loopt omdat het niet onder de garantie valt en het zelf repareren je bijna onmogelijk is gemaakt?
Sjonge jonge, anders lees je even omhoog zeg.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:42 schreef Bigs het volgende:
[..]
Zelf repareren is met elke A-merk laptop 'onmogelijk'. Acers en Dells zitten net zo priegelig in elkaar als Apple's. Slecht argument dus.
Overigens heb ik zonder problemen de DVD drive van een 12" Powerbook vervangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |