Erg zielig dit hoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:45 schreef netnord het volgende:
[..]
Die bovenkamer is even gevuld als die anus van jou, moddafokkah![]()
Durf jij Punk nou muzikaal zwak te noemen? Ik vind de Ramones en The stooges toch echt wel van een zeer hoog niveau; vooral de ramones zitten qua akkoorden redelijk simpel in elkaar; maar het is wel super lekkere muziek. Punk klinkt vaak heel rauw en ongepolijst; maar qua melodie is het brilliant.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:34 schreef NJlo het volgende:
[..]
Voorbeeldje 2: Punk. Punk zit simpel in elkaar, te simpel, en muzikaal gezien is het dom of gaat het zelfs tegen bepaalde regels in (parallelle kwinten bijvoorbeeld, maar die heeft zelfs Bach ooit eens (opzettelijk dan) gebruikt). Dat is dus algemene domheid.
Dus... dus omdat volgens jou de "regels" (quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:34 schreef NJlo het volgende:
[..]
Ik heb er oh zo veel meself! Die regels slaan alleen voornamelijk op welke toevoegingen je kunt gebruiken in akkoorden, welke gangen wel of niet werken, welke noten je kunt spelen over een gang etc.
Veel van de meuk van tegenwoordig zit dermate simpel (lees: dom) in elkaar dat die regels nog niet eens nodig zijn. Er zijn eigenlijk 2 lijnen die ik trek; commercie en algemene domheid.
Voorbeeldje; Jessica Simpson. Zelf kan ze niet zingen of schrijven, haar nummers worden door platenmaatschappijmensjes geschreven, al haar zang wordt geautotuned en 'live' playbackt ze. Die muziek wordt alleen gemaakt om geld te verdienen en ze hebben haar alleen genomen omdat ze er nogal geyl uitziet. Dat is dus commercie.
Voorbeeldje 2: Punk. Punk zit simpel in elkaar, te simpel, en muzikaal gezien is het dom of gaat het zelfs tegen bepaalde regels in (parallelle kwinten bijvoorbeeld, maar die heeft zelfs Bach ooit eens (opzettelijk dan) gebruikt). Dat is dus algemene domheid.
Het begon toch echt bij Elvis..
Ach, laat hem. Hij kan het ook niet helpen dat zijn hersenen zich niet verder ontwikkelen dan een zonnebloempit.quote:
Hiphop met een viool bestaat vast al.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:17 schreef KnorrV het volgende:
Wat er zal gebeuren is natuurlijk nooit te voorspellen, maar ik denk zelf dat er een mix van muziek soorten gaat ontstaan. bv hiphop met een viool ofzo.
Of denk aan het album S&M van Metallica, dit is een orkest dat meespeelt met de nummers van metallica, het klinkt gewoon ongelovelijk dik!
Zegt een VMBO paupertquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:00 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus... dus omdat volgens jou de "regels" () niet kloppen is het kut muziek en mag het niet populair zijn?
Uit voorbeeldje 1: Dan is het commercie en kan ze niet zingen en even los van het feit of muziek gemaakt word om geld te verdienen, er zijn genoeg mensen die er genoegen mee nemen en het wel mooi vinden. Is dat dan zo erg? Muziek maken wordt tegenwoordig gewoon ook als werk gezien, net als een kantoor baantje. Ga je daar dan ook tegen lopen schoppen? Nee, omdat dat gewoon geaccepteerd wordt.
Voorbeeldje 2: Omdat het simpel klinkt mag niemand het mooi vinden en is het dom? Sorry maar dat is wel erg makkelijk natuurlijk.
Prima als jij bovenstaand als mening hebt, maar maak dat alsjeblieft geen feit.
[..]
Ach, laat hem. Hij kan het ook niet helpen dat zijn hersenen zich niet verder ontwikkelen dan een zonnebloempit.
En toch vind ik het een beetje omgekeerde/kromme redenering dat muziek per definitie slecht is omdat het commercieel is.. "O, het is commercieel, o het staat in de top40, dan zal het wel meuk zijn"quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:34 schreef NJlo het volgende:
Voorbeeldje; Jessica Simpson. Zelf kan ze niet zingen of schrijven, haar nummers worden door platenmaatschappijmensjes geschreven, al haar zang wordt geautotuned en 'live' playbackt ze. Die muziek wordt alleen gemaakt om geld te verdienen en ze hebben haar alleen genomen omdat ze er nogal geyl uitziet. Dat is dus commercie.
Het slaat ook gewoon nergens op, zo'n beredenering. Mensen lopen vaak tegen alles te schoppen wat commercieel is, of het nu wel of niet goed is doet er niet toe, bij voorbaat is het al bagger.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:54 schreef Maartel het volgende:
[..]
En toch vind ik het een beetje omgekeerde/kromme redenering dat muziek per definitie slecht is omdat het commercieel is.. "O, het is commercieel, o het staat in de top40, dan zal het wel meuk zijn"
Natuurlijk is het bewonderenswaardiger als een schrijver een liedje schrijft omdat ie een verhaal of boodschap te vertellen heeft, of mensen wil raken, maar als een schrijver in opdracht van een platenmaatschappij een hitje schrijft voor een nieuw bandje of zangeresje wil dit nog niet per definitie zeggen dat hij een 'slecht' nummer schrijft..
quote:
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:33 schreef female81 het volgende:
En eind jaren 90 had je al Manau - La tribu de dana.
idd wat een klapharkquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het slaat ook gewoon nergens op, zo'n beredenering. Mensen lopen vaak tegen alles te schoppen wat commercieel is, of het nu wel of niet goed is doet er niet toe, bij voorbaat is het al bagger.
[..]
![]()
![]()
Gefeliciteerd, je bent nog lager gezakt. In mijn tijd was er geen eens VMBO, knuppel
Dat dus.. en ik betwijfel of al die mensen die vies zijn van commercie in hun vrije tijd ook echt uitsluitend naar publieke omroepen kijken en alleen maar filmhuisfilms bezoeken, om maar iets te noemen..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het slaat ook gewoon nergens op, zo'n beredenering. Mensen lopen vaak tegen alles te schoppen wat commercieel is, of het nu wel of niet goed is doet er niet toe, bij voorbaat is het al bagger.
Xzibit is zelfs door gebroken met een viool sample.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:20 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Hiphop met een viool bestaat vast al.
daar heb je het alquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Xzibit is zelfs door gebroken met een viool sample.
Muzikaal zit het heel simpel in elkaar en er zitten vaak genoeg harmonische fouten in. Van mij mag je er best naar luisteren, want indertijd zat er nog een boodschap in enzo. Contemporary punk daarentegen..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Durf jij Punk nou muzikaal zwak te noemen? Ik vind de Ramones en The stooges toch echt wel van een zeer hoog niveau; vooral de ramones zitten qua akkoorden redelijk simpel in elkaar; maar het is wel super lekkere muziek. Punk klinkt vaak heel rauw en ongepolijst; maar qua melodie is het brilliant.
Muziek is een kunstvorm en zou mijns insziens toch echt alleen gemaakt moeten worden vóór de muziek, dóór professionals. Als iemand 'kunst' maakt met als enige insteek zo veel mogelijk mensen ernaar te laten luisteren zonder enige vernieuwing/creativiteit erin te douwen, mag het van mij per direct de trash in.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:00 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dus... dus omdat volgens jou de "regels" () niet kloppen is het kut muziek en mag het niet populair zijn?
Uit voorbeeldje 1: Dan is het commercie en kan ze niet zingen en even los van het feit of muziek gemaakt word om geld te verdienen, er zijn genoeg mensen die er genoegen mee nemen en het wel mooi vinden. Is dat dan zo erg? Muziek maken wordt tegenwoordig gewoon ook als werk gezien, net als een kantoor baantje. Ga je daar dan ook tegen lopen schoppen? Nee, omdat dat gewoon geaccepteerd wordt.
Voorbeeldje 2: Omdat het simpel klinkt mag niemand het mooi vinden en is het dom? Sorry maar dat is wel erg makkelijk natuurlijk.
Prima als jij bovenstaand als mening hebt, maar maak dat alsjeblieft geen feit.
[..]
Ach, laat hem. Hij kan het ook niet helpen dat zijn hersenen zich niet verder ontwikkelen dan een zonnebloempit.
Populairste band ooit? The Beatles. Die worden nog steeds vaak genoeg gedraaid en het waren dan ook echt goede muzikanten. Er is genoeg remotely populaire muziek die goed is. Door MTV, TMF, de platenmaatschappijen etc. gebeurt dat jammer genoeg steeds minder. Als de insteek van muziek schrijven geld verdienen is, is toch echt het hart weg uit de muziek. Youtube maar eens op "Before the music dies", zie je zelf hoe ze het doen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:54 schreef Maartel het volgende:
[..]
En toch vind ik het een beetje omgekeerde/kromme redenering dat muziek per definitie slecht is omdat het commercieel is.. "O, het is commercieel, o het staat in de top40, dan zal het wel meuk zijn"
Natuurlijk is het bewonderenswaardiger als een schrijver een liedje schrijft omdat ie een verhaal of boodschap te vertellen heeft, of mensen wil raken, maar als een schrijver in opdracht van een platenmaatschappij een hitje schrijft voor een nieuw bandje of zangeresje wil dit nog niet per definitie zeggen dat hij een 'slecht' nummer schrijft..
Inderdaad. Zelf doen ze ook vrijwilligerswerk, want anders is dat ook commercie.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Dat dus.. en ik betwijfel of al die mensen die vies zijn van commercie in hun vrije tijd ook echt uitsluitend naar publieke omroepen kijken en alleen maar filmhuisfilms bezoeken, om maar iets te noemen..
En dat moet ik ruiken, ouwequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef BobbyB het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Gefeliciteerd, je bent nog lager gezakt. In mijn tijd was er geen eens VMBO, knuppel
Ik heb vaak het gevoel dat dat type mens met de gordijnen dicht en een koptelefoon op (zodat niemand het hoort...) intens kan genieten van hun verzameling eurohouse van vroeger, of Abba, of iets dergelijks. Maar dat mag de buitenwereld niet weten, want dat is niet credible. Dan ben je opeens geen 'serieus muziekliefhebber' meer. Bullshit, maar zo zien veel mensen het nou eenmaal.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Dat dus.. en ik betwijfel of al die mensen die vies zijn van commercie in hun vrije tijd ook echt uitsluitend naar publieke omroepen kijken en alleen maar filmhuisfilms bezoeken, om maar iets te noemen..
Voor de duidelijkheid, ik snap je insteek wel, maar zo is toch niet hoe het werkt, tenminste, niet meer. Ik ben ook niet erg gecharmeerd van artiesten die elkaars werk jatten, samplen of playbacken en luister zelf ook liever naar "eerlijke" muziek (artiesten die nummers zelf schrijven / produceren etc.), maar daarom vind ik liedjes als Umbrella bijvoorbeeld nog niet slecht of minder goed. Natuurlijk is het één grote poppenkast wat er veelal gebeurt met die jonge sterretjes die ingezet worden als eye-catcher maar dat weerhoud me niet om het leuk te vinden. En wie zegt dat mensen als Jay-Z of Timbaland niet als professional gezien mogen worden? Ze produceren veel muziek voor artiesten en die muziek is populair, dus doen ze toch iets goed, en dan ben je in mijn ogen toch wel degelijk een professional.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:40 schreef NJlo het volgende:
[..]
Muziek is een kunstvorm en zou mijns insziens toch echt alleen gemaakt moeten worden vóór de muziek, dóór professionals. Als iemand 'kunst' maakt met als enige insteek zo veel mogelijk mensen ernaar te laten luisteren zonder enige vernieuwing/creativiteit erin te douwen, mag het van mij per direct de trash in.
Simpel vind ik iets minder een probleem, maar meestal pretenderen bijv punkers ook echt niet dat ze geweldige muzikanten zijn. Dat gaat toch echt om andere dingen.
En toch is naar mijn idee het maken van een nummer/plaat waar (massa's) mensen vrolijk van worden, door geraakt worden, of op uit hun dak kunnen gaan, een kunst op zich..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:40 schreef NJlo het volgende:
[..]
Muziek is een kunstvorm en zou mijns insziens toch echt alleen gemaakt moeten worden vóór de muziek, dóór professionals. Als iemand 'kunst' maakt met als enige insteek zo veel mogelijk mensen ernaar te laten luisteren zonder enige vernieuwing/creativiteit erin te douwen, mag het van mij per direct de trash in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |