abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:03:35 #51
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52421781
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:50 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dansen? Oh je bedoelt dat als een zombie jumpen of een beetje van het ene been naar het andere been bewegen op één of andere oninspirerende plaat? Dat is geen dansen. Stijldansen is dansen en dat kan ik . De rest is gewoon, bewegen .
Ik hoop dat jij dat zelf bent in je avatar. Dan snap ik tenminste waar dit allemaal vandaan komt.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_52421863
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:03 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij dat zelf bent in je avatar. Dan snap ik tenminste waar dit allemaal vandaan komt.
Leg eens uit? Je begrijpt het verschil niet tussen echt dansen en dat huppelen wat men tegenwoordig dansen noemt? Want iets dansen noemen, maakt het nog niet dansen .
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:12:20 #53
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52422027
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:06 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Leg eens uit? Je begrijpt het verschil niet tussen echt dansen en dat huppelen wat men tegenwoordig dansen noemt? Want iets dansen noemen, maakt het nog niet dansen .
Ik begrijp het wel. Maar ik ben niet zo kortzichtig dat ik andere dansstijlen dan meteen " geen dansen " noem (op Jumpstyle na dan )

Verder kom je over als een oubollig mannetje dat afgeeft aan de hedendaagse maatschappij. Het " in-grootvaders-tijd-was-alles-beter" gehalte is namelijk erg hoog.
PieAir
pi_52422065
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:12 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel. Maar ik ben niet zo kortzichtig dat ik andere dansstijlen dan meteen " geen dansen " noem.
Waarom is dat losjes een beetje bewegen, of nog erger dat jumpen, dansen?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:15:20 #55
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52422122
Dans is zowel een eenduidig als veelzijdig begrip.

Definitie van dansen:
quote:
Dans is een ritmische beweging van het lichaam die zich echter kan uiten in talloze vormen: klassiek ballet, jazzdans, breakdance, flamenco, volksdans enzovoort.
PieAir
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:15:32 #56
138448 PeZu
Suspended animation
pi_52422127
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:13 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Waarom is dat losjes een beetje bewegen, of nog erger dat jumpen, dansen?
zo kun je alles wel ergens van uitsluiten _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_52422143
Oke oke, ik neem dat van dat dansen terug. Laten we aub weer ontopic gaan.
pi_52422242
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:54 schreef floris.exe het volgende:
Luister bijvoorbeeld eens de volgende nummers van Fleetwood Mac (en eentje alleen van Stevie Nicks). Ze zijn zo divers voor wat betreft de structuur en melodie. Dat zie je tegenwoordig echt niet meer:

Hypnotized: http://youtube.com/watch?v=E8RD0aGp44M (9 minuten lang hetzelfde deuntje dat voornamelijk op de bas is gebaseerd en het verveelt geen seconde)
World Turning: http://youtube.com/watch?v=-NImkZ8UJBk
Edge of Seventeen: http://www.youtube.com/watch?v=aaochA4mmAw
Graag zou ik een reactie willen hierop . Een projectie van deze voorbeelden op de huidige situatie zeg maar.
pi_52422487
Shpongle is veel diverser dan fleetwood mac

beter ook.

k?
pi_52422681
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:27 schreef Batsnek het volgende:
Shpongle is veel diverser dan fleetwood mac

beter ook.

k?
Twee weken geleden nog een set gezien op fullmoon. Lekker.

Luister ook eens naar Squarepusher, Venetian Snares, en consorten (al zullen sommigen zeggen dat dat geen muziek is).
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_52422780
ik ken alleen venetian snares, en daar raak ik altijd heel gefrustreerd door.
pi_52423250
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:20 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Graag zou ik een reactie willen hierop . Een projectie van deze voorbeelden op de huidige situatie zeg maar.
Hoewel ik het enigszins met je eens ben en Fleetwood Mac een zeer goede band vind, denk ik niet dat je op deze manier een reactie af kan dwingen, simpelweg om de reden dat iets wat jij mooi vind een ander juist niet mooi vindt.

Zelfde als dat mensen spreken over hoe geniaal Elvis, The Beatles etc waren, terwijl ik er totaal niks aan vind of welk bier het lekkerst is, welke auto het mooiste is en ga zo maar door. Het is gewoon een kwestie van smaak. En wij vinden Fleetwood Mac geniaal, anderen vinden Ali B geniaal (noem maar wat).
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52423489
Iritant als het is vind ik bijvoorbeeld een Umbrella ergens ook geniaal..
Jammer dat het door zo'n flets persoonlijkheidsloos zangeresje wordt gezongen maar muzikaal zit het prima in elkaar

http://www.youtube.com/watch?v=w-vDTTtVBXA
en dit vind ik ook een eigentijds stukje genialiteit (zondermeer vrijwel alle door xenomania geproduceerde nummers) al is het maar om de (voor een een popliedje) onorthodoxe opbouw..
pi_52423763
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:56 schreef Siewe het volgende:
Ik vrees al voor de bagger die we over 40 jaar te horen zullen krijgen. Dan is dit nog niets. Maar voor nu, op naar Lowlands. Tabee
Wat ik me ook weleens afvraag:

Waar vullen oldies-zenders en programma's als Arbeidsvitaminen over 40 jaar hun playlists mee? Of eigenlijk al: Over 20 jaar? Met Jannes, Monique Smit, Patrick Jumpen of toch noodgedwongen om de paar uur Mika en Amy Winehouse (de 'betere kant' van de huidige hitparade is niet zo groot...)? Ze kunnen moeilijk dingen uitzenden die geen hit zijn geweest.

Volgens de standaard radio-regels van tegenwoordig zijn platen na een paar decennia te oud om nog uitgezonden te kunnen worden, dus ook met Hotel California en andere geijkte classics is het op een gegeven moment afgelopen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2007 15:20:03 ]
pi_52424186
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:13 schreef female81 het volgende:

[..]

Waar vullen oldies-zenders en programma's als Arbeidsvitaminen over 40 jaar hun playlists mee? Of eigenlijk al: Over 20 jaar? Met Jannes, Monique Smit, Patrick Jumpen of toch noodgedwongen om de paar uur Mika en Amy Winehouse (de 'betere kant' van de huidige hitparade is niet zo groot...)? Ze kunnen moeilijk dingen uitzenden die geen hit zijn geweest.

Volgens de standaard radio-regels van tegenwoordig zijn platen na een paar decennia te oud om nog uitgezonden te kunnen worden, dus ook met Hotel California en andere geijkte classics is het op een gegeven moment afgelopen.
Thank god for zenders als Arrow Jazz FM en Arrow Classic Rock
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_52424437
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:13 schreef female81 het volgende:

[..]

Ach dan heb je nog een Gnarls Barkley, Nelly Furtado, Norah Jones, Anastacia, Anouk, Alicia Keys, KT Tunstall, Robbie Williams, Marco Borsato en als uptempo ook mag nog dingen als Black Eyed Peas, Pink, Beyoncé, Madonna, Justin Timberlake e.d.
Daar valt nog best een programma mee te vullen, veel van dergelijke nummers zijn in de ogen van menigeen 'klassiekers' over pakweg 10 jaar..
pi_52426354
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:18 schreef jpg97 het volgende:
Laat me raden: TS kan niet dansen?
als je schuren, jumpen en hakken, en hoerendansjes als "step out left foot, step in right foot, step out right foot, step in left foot, wash rinse repeat until some hot pretty boy throws some liquor money in your cleavage" dansen noemt, dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:50:54 #68
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52426779
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:38 schreef harrypiel het volgende:

[..]

als je schuren, jumpen en hakken, en hoerendansjes als "step out left foot, step in right foot, step out right foot, step in left foot, wash rinse repeat until some hot pretty boy throws some liquor money in your cleavage" dansen noemt, dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Ja dat bedoel ik ook écht
Ga jij maar weer lekker moshen en headbangen
PieAir
pi_52427553
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:50 schreef jpg97 het volgende:

Ja dat bedoel ik ook écht
Ga jij maar weer lekker moshen en headbangen
...en stiekem bedoel je het voorgaande ook gemeend anders was je nooit gelijk met het andere uiterste op de proppen gekomen. Omwille van wat perspectief even een voorbeeld uit mijn praktijk. Voor de mensen die Renesse een beetje kennen: ik voel me net zo thuis in Troefke als in de Stulp.

BTW: je vergeet het breakdancen, springen en luchtgitaar spelen
pi_52429308
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:28 schreef outsidr het volgende:

[..]

Thank god for zenders als Arrow Jazz FM en Arrow Classic Rock
0 topics op naam. 14.gif
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:18:19 #71
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52429346
Breakdance is wel chic. En die kartonnen nepgitaren zijn dat ook
pi_52429447
Alsof de 60 en70 jarige muziek "muziek" was. Kom op kerel, dan vind ik de huidige hiphop toch 1000000 x beter. Smaken verschillen he, ouwe!
pi_52429455
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:22 schreef netnord het volgende:
Alsof de 60 en70 jarige muziek "muziek" was. Kom op kerel, dan vind ik de huidige hiphop toch 1000000 x beter. Smaken verschillen he, ouwe!
0 topics op naam. 14.gif
pi_52429482
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:22 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Zeg dan niks palingvreter
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:24:12 #75
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52429494
Maar over wat men over twintig jaar als gouden ouden ziet: vraag ik me ook weleens af. En ook of de gouden ouden van nu (beatles, ...) dan nog regelmatig gedraaid worden. Ik denk van wel, eigenlijk (en ik stond nu op het punt iets te typen van "want het is gewoon mooie muziek", maar vond dat natuurlijk een onzin argument, maar nu heb ik het alsnog getypt).
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:26:22 #76
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52429551
quote:
Ik ben zelf een jonkie, en ik kraak hiphop ook niet af, maar jij weet kennelijk erg weinig over muziek in het algemeen.
En ik sta nu op het punt even kinderachtig te reageren met iets als: Misschien kan je beter je computer uitzetten en je gaan aftrekken op je 50-cent posters terwijl je met zwartepietenschmink op boos in de spiegel kijkt.
pi_52429602
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:24 schreef xprotagonistx het volgende:
Maar over wat men over twintig jaar als gouden ouden ziet: vraag ik me ook weleens af. En ook of de gouden ouden van nu (beatles, ...) dan nog regelmatig gedraaid worden. Ik denk van wel, eigenlijk (en ik stond nu op het punt iets te typen van "want het is gewoon mooie muziek", maar vond dat natuurlijk een onzin argument, maar nu heb ik het alsnog getypt).
Punt is gewoon dat die oudjes hetzelfde hebben meegemaakt. Ouders verafschuwden de rock & roll, jeugd vond het juist "vet". Nu gebeurt hetzelfde, jullie oudjes verafschuwen hedendaagse muziek wij vinden het gewoon "de shit". Jullie doen hetzelfde wat jullie vroeger wss rete irritant vonden, zeiken over de muziek van de jeugd.

Hierbij beloof ik plechtig nooit en tennimmer te zeuren over de muziek van de toekomstige generaties
pi_52429612
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:26 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Ik ben zelf een jonkie, en ik kraak hiphop ook niet af, maar jij weet kennelijk erg weinig over muziek in het algemeen.
En ik sta nu op het punt even kinderachtig te reageren met iets als: Misschien kan je beter je computer uitzetten en je gaan aftrekken op je 50-cent posters terwijl je met zwartepietenschmink op boos in de spiegel kijkt.
Flikker toch op, waaruit kan jij opmaken dat ik er weinig van weet. Stakker
Dikke boehoe, hij heeft een andere smaak dan ik en nu ga ik kinderachtig reageren.. Doe toch gewoon even normaal.
pi_52429678
quote:
Ouwe? Snoer jij je de mond eens. Wat een taal .

Smaken verschillen, ja, notnerd, maar goede muziek kan wel degelijk objectief worden bepaald. Je hebt goede muziek en slechte muziek en in beide categorieën kun je het ene mooier vinden dan het andere.
pi_52429724
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:28 schreef netnord het volgende:

[..]

Punt is gewoon dat die oudjes hetzelfde hebben meegemaakt. Ouders verafschuwden de rock & roll, jeugd vond het juist "vet". Nu gebeurt hetzelfde, jullie oudjes verafschuwen hedendaagse muziek wij vinden het gewoon "de shit". Jullie doen hetzelfde wat jullie vroeger wss rete irritant vonden, zeiken over de muziek van de jeugd.
Dat is wel waar op zich, maar hoe oud denk je dat ik ben? Ik ben 25 jaar en heb dus de muziek uit de jaren 60 en 70 niet meegemaakt. Dus het is niet de muziek van mijn generatie en toch heb ik het ontdekt en ben tot de conclusie gekomen dat het beter is dan die shitzooi van tegenwoordig.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:28 schreef netnord het volgende:
Hierbij beloof ik plechtig nooit en tennimmer te zeuren over de muziek van de toekomstige generaties
Dat zegt iedere jongere ook altijd .
pi_52429739
quote:
Verder helemaal niet generaliserend om alle muziek uit 20 jaar tijd in één klap af te doen als 'muziek'..
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:35:22 #82
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52429750
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:29 schreef netnord het volgende:

[..]

Flikker toch op, waaruit kan jij opmaken dat ik er weinig van weet. Stakker
Dikke boehoe, hij heeft een andere smaak dan ik en nu ga ik kinderachtig reageren.. Doe toch gewoon even normaal.
Jij begint met een onzin argument door te betwijfelen dat jaren 60/70 muziek "muziek" was, en dat vind ik kinderachtig, en niet getuigen van enige muziekkennis. En ik verafschuw moderne top40 muziek niet omdat het muziek van een jongere generatie is (ik behoor zelf tot de doelgroep), maar ik vind het meeste gewoon niet interessant omdat het gros gemaakt wordt om makkelijk in het gehoor te liggen, en daardoor goed te verkopen. Dus heb ik het meeste na een paar keer wel gehoord.

En ik luister ook soms wat hiphop: public enemy, nwa en kanye west vind ik de bomb. Maar ik beweer niet dat andere (oudere) soorten geen muziek zijn, of wat dan ook.
pi_52429803
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:32 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ouwe? Snoer jij je de mond eens. Wat een taal .

Smaken verschillen, ja, notnerd, maar goede muziek kan wel degelijk objectief worden bepaald. Je hebt goede muziek en slechte muziek en in beide categorieën kun je het ene mooier vinden dan het andere.
Lijkt me sterk, of heb jij thuis een boekje met regels liggen?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:38:34 #84
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52429822
Lijkt me eveneens sterk.
pi_52429866
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:37 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik zal je een voorbeeld geven:
Wanneer je een akkoord aanslaat, dan bepaal je daarmee een bepaald domein aan noten. Een noot die je gebruikt buiten dat domein leidt tot een valsklinkend geheel.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:47:37 #86
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52430045
Dat is gewoon muziekleer, en zo'n noot heet een dissonant, en is niet per se goed of fout, maar dat maakt muziek niet tot goed of tot bagger.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:48:52 #87
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52430693
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:23 schreef netnord het volgende:

[..]

Zeg dan niks palingvreter
0 topics op naam. 14.gif
pi_52430764
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:32 schreef floris.exe het volgende:
Maar wat heeft het voor een zin om te gaan bakkeleien over wat wel of niet goede muziek is, als daarmee de smaak van een ander (en de inhoud van de top 40) toch niet veranderd?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52431367
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:13 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Maar wat heeft het voor een zin om te gaan bakkeleien over wat wel of niet goede muziek is, als daarmee de smaak van een ander (en de inhoud van de top 40) toch niet veranderd?
Over smaak valt niet te twisten etc etc.. aan de andere kant weerhoud dat natuurlijk haast niemand ervan om dit vooral wel te doen, omdat forums een stuk saaier en stiller zouden worden zonder dergelijke 'zinloze' discussies..
pi_52431479
wat een oude zeikerd
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:42:17 #92
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_52431980
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:42 schreef TheVotary het volgende:
hakkuh gvd!
ik denk dat jumpen meer deze tijd is.
pi_52432124
quote:
Smaken verschillen zeker, maar je gaat me niet vertellen dat Candyshop van 50 Cent beter is dan Child In Time van Deep Purple...
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_52432262
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:01 schreef outsidr het volgende:

[..]

Smaken verschillen zeker, maar je gaat me niet vertellen dat Candyshop van 50 Cent beter is dan Child In Time van Deep Purple...
Het is alleen al dom dat je die link legt.
pi_52432451
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:05 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Het is alleen al dom dat je die link legt.
Eigenlijk wel ja...
Deep Purple > 50 Cent
Ik denk zelfs dat 50 cent het zelf ook beeaamt
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:12:41 #97
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52432496
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:31 schreef floris.exe het volgende:
Waar is de spirit gebleven die zo doordrongen was door de artiesten in de jaren 60 en 70 (en misschien nog een beetje 80)? Het is allemaal van hetzelfde bagger.
Dat heeft te maken met selectief geheugen, alle goede nummers uit de jaren 60, 70 herinner je je nog, alle bagger ben je al lang weer vergeten en wordt ook niet meer op de radio gedraaid. Wat je nu nog op de radio hoort uit die tijd is maar een heel klein deel van wat er toen uitgebracht is.

Over 40 jaar hoor je ook alleen nog maar alle goeie nummers van nu en alle bagger wordt niet meer gedraaid.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_52432541
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:11 schreef outsidr het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja...
Deep Purple > 50 Cent
Ik denk zelfs dat 50 cent het zelf ook beeaamt
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:27:58 #99
36461 Joppy
geen colaboy
pi_52432935
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:37 schreef Maartel het volgende:

[..]

Er kan in ieder geval worden bepaald of een nummer simpel of ingewikkeld in elkaar zit. Of dat nou direct een maatstaf is voor goed of slecht is maar de vraag. De schilderijen van Mondriaan zijn nou ook niet bepaald ingewikkeld, maar ze worden door kunstkenners wel hoog aangeslagen.

En de "ketchup song" (zomerhitje van paar jaar terug) schijnt bijzonder ingewikkeldin elkaar te zitten volgens een kenner een paar dagen terug in de krant (Noord-Hollands Dagblad), maar of we dat nou nog horen over 20 jaar?
Let the beat control your body!
pi_52433036
je wordt oud, word misschien tijd om over zelfmoord na te denken, waar kan ik goedkoop begraven worden enzo ? Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')