Precies. Maar ik vraag me wel af hoe je een boete van 18.000 euro geind krijgt. Loonbeslag voor 6 jaar?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik snap niet waarom je het recht niet voor dit soort gevallen zou mogen aanwenden; hier is het voor bedoeld.
Je kunt een betalingsregeling overeenkomen of een deurwaarder laten innen. Als ze een termijn missen of ze hebben het geld niet, dan kun je via de rechter (loon)beslag laten leggen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Precies. Maar ik vraag me wel af hoe je een boete van 18.000 euro geind krijgt. Loonbeslag?
Volgens mij niet. Alleen een gerechtsdeurwaarder mag loonbeslag laten leggen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt een betalingsregeling overeenkomen of een deurwaarder laten innen. Als ze een termijn missen of ze hebben het geld niet, dan kun je via de rechter (loon)beslag laten leggen.
En da's een verdraaid dure oplossing voor de tegenpartij. Lijkt mij slimmer om desnoods een consumptieve lening of zo te krijgen voor dat bedrag. Geen idee of dat kan trouwens.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt een betalingsregeling overeenkomen of een deurwaarder laten innen. Als ze een termijn missen of ze hebben het geld niet, dan kun je via de rechter (loon)beslag laten leggen.
Lezen. Een deurwaarder zal proberen te innen. Als dat niet lukt is er sowieso een gerechtelijke uitspraak nodig voor loonbeslag. Uitvoering daarvan moet altijd geschieden door een gerechtsdeurwaarder.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:59 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Alleen een gerechtsdeurwaarder mag loonbeslag laten leggen.
Beslag leggen op de winst misschien? Ik heb eigenlijk geen idee en maak me meer zorgen over hoe je het geld geind krijgt, dan of je (een deel van) het bedrag toegewezen krijgt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Precies. Maar ik vraag me wel af hoe je een boete van 18.000 euro geind krijgt. Loonbeslag voor 6 jaar?
Deze lijken mij in dit geval absoluut in het voordeel van de familie max te werken.quote:zijn de concrete omstandigheden van het geval van belang, met name die waaronder de tekortkoming tot stand is gekomen.
Tuurlijk. Alleen zijn d'r voor ondernemers zat mogelijkheden om de winst te drukken, plus dat 't natuurlijk een stuk makkelijker is om voor de rechter een verhaal op te hangen in de stijl van 'meneer, ik ga failliet met zo'n hoge boete, mag het niet een klein beetje minder?'.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Beslag leggen op de winst misschien? Ik heb eigenlijk geen idee en maak me meer zorgen over hoe je het geld geind krijgt, dan of je (een deel van) het bedrag toegewezen krijgt.
de boete gaat af van de winst, niet van de omzet, maar ben het verder wel eens met dat het eenvoudig is om winst te drukken (hiervoor heb je dan wel weer de accountantscontrole en de belastingdienst houdt indrect ook toezicht, al wil je die liever niet ook in het spel hebbenquote:Op zondag 19 augustus 2007 11:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Tuurlijk. Alleen zijn d'r voor ondernemers zat mogelijkheden om de winst te drukken, plus dat 't natuurlijk een stuk makkelijker is om voor de rechter een verhaal op te hangen in de stijl van 'meneer, ik ga failliet met zo'n hoge boete, mag het niet een klein beetje minder?'.
Lijkt me een mooie uitgangsbasis. Zoals eerder is aamgedragem. schakel een incasso kantoor in voor het hele proces, zodat je zelf de zorgen en last er niet van hebt (hoeft te ervaren). Maar natuurlijk enkel als de reactie op jouw ingebrekestelling uitblijft, of duidelijk niet redelijk is.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:39 schreef Meneermax het volgende:
Wat mij betreft zetten we in op 10% plus schade. Als uiteindelijk de schade beperkt blijft heb ik er geen moeite mee om op de zitting of bij comparitie een gematigd schikkingsvoorstel te doen. Maar als die lui dan glashard weigeren om ook maar iets toe te geven dan kunnen ze het dak op en ga ik voor de volle mep. Dan mag de rechter beoordelen of matiging op zijn plaats is. Maar hey, that's just me.
Zou je er niet gewoon een advocaat opzetten (of je rechtsbijstandverzekering dat laten doen)? Dat lijkt me een stuk zinvoller dan een incassobureau er op zetten, wat toch niet veel kan uitrichten.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:33 schreef RdeV het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie uitgangsbasis. Zoals eerder is aamgedragem. schakel een incasso kantoor in voor het hele proces, zodat je zelf de zorgen en last er niet van hebt (hoeft te ervaren). Maar natuurlijk enkel als de reactie op jouw ingebrekestelling uitblijft, of duidelijk niet redelijk is.
Dus dat is ook een logboek bijhouden! Met wie er belt en wat je hebt gedaan, plus alle facturen voor de declaratie van onkosten bovenop het boete beding.
Ik weet het niet zeker en hangt ook af van hetgeen er in je koopcontract staat maar volgens mij mag je alleen meer dan 10 procent vragen als er meer schade is gemaakt dan die 10 procent. Volgens mij is die 10 procent juist bedoeld om de schade te dekken. Dus als de werkelijke kosten bijvoorbeeld 6 procent zijn dan mag je wettelijk 10 procent vragen en als de werkelijke kosten 15 procent zijn dan mag je 15 procent vragen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:39 schreef Meneermax het volgende:
Wat mij betreft zetten we in op 10% plus schade. Als uiteindelijk de schade beperkt blijft heb ik er geen moeite mee om op de zitting of bij comparitie een gematigd schikkingsvoorstel te doen. Maar als die lui dan glashard weigeren om ook maar iets toe te geven dan kunnen ze het dak op en ga ik voor de volle mep. Dan mag de rechter beoordelen of matiging op zijn plaats is. Maar hey, that's just me.
neequote:Op maandag 20 augustus 2007 10:04 schreef DRA het volgende:
Volgens mij is die 10 procent juist bedoeld om de schade te dekken.
deal.. (en foto's dan)quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:40 schreef AcidBurner het volgende:
als TS zijn 10% krijgt, dan eet ik mijn onderbroek op.
mmm... bedoel meer dat ik de foto's wil zien, niet zozeer dat ik een weddenschap met je aangaquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:08 schreef AcidBurner het volgende:
zorgen dat ik mijn stringetje aanheb dan...anders zit ik direct vol!
Wat doe jij als tegenprestatie Stranger?![]()
Wees dan echt dapper en zeg: als TS gelijk krijgt en de rechter het boetebeding laat uitvoeren eet ik mijn onderbroek op. Los van die 10%, dus ook 5 of 7%, plus de schade.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:40 schreef AcidBurner het volgende:
Ben jij dan ook zo dapper om in dat geval het boete-bedrag weg te geven aan een goed doel naar keuze van de fok! lezers?quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:47 schreef Meneermax het volgende:
Wees dan echt dapper en zeg: als TS gelijk krijgt en de rechter het boetebeding laat uitvoeren eet ik mijn onderbroek op. Los van die 10%, dus ook 5 of 7%, plus de schade.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:36 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Ben jij dan ook zo dapper om in dat geval het boete-bedrag weg te geven aan een goed doel naar keuze van de fok! lezers?
In het kader van boter bij de vis. Wel kritiek leveren op anderen en hen uitdagen tot weddenschappen maar om daar dan vervolgens niets tegenover te stellenquote:Op maandag 20 augustus 2007 16:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, waarom zou ie?
Slaat nergens op, want dat zou betekenen dat als hij de weddenschap wint (hij krijgt zijn geld) hij toch verliest (hij zou het dan weg moeten geven).quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:53 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
In het kader van boter bij de vis. Wel kritiek leveren op anderen en hen uitdagen tot weddenschappen maar om daar dan vervolgens niets tegenover te stellen![]()
Die ander begint door te zeggen dat ie zijn onderbroek opeet als TS die 10% krijgt...quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:53 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
In het kader van boter bij de vis. Wel kritiek leveren op anderen en hen uitdagen tot weddenschappen maar om daar dan vervolgens niets tegenover te stellen![]()
Da's niet dapper, dat is idioot. Mocht meneermax de weddenschap aannemen: denk aan miss_dquote:Op maandag 20 augustus 2007 16:36 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Ben jij dan ook zo dapper om in dat geval het boete-bedrag weg te geven aan een goed doel naar keuze van de fok! lezers?
* Scorpie aansluitquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:10 schreef GateWayX het volgende:
Het topic is bijna vol. Je opent toch wel een nieuwe hoop ik ?
Ben erg benieuwd naar de afloop.
Wat ongelofelijk stom van die potentiele kopers. Ik ben aan het kijken, maar ik heb eerst gesprekken gevoerd om te kijken hoeveel ik zoal kan lenen. Dat is toch logisch? Wat mij betreft krijgen ze terecht een boete; een huis kopen is iets wat je niet in een opwelling doet, maar waar je van tevoren goed over nadenkt en waar je van tevoren advies over in gaat winnen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:38 schreef m@x het volgende:
Wat nou "niet ter goeder trouw"? Hoe zou jij het vinden als er al die tijd mooi weer wordt gespeeld en als het puntje bij paaltje komt blijkt dat de koper van geen enkele financiele instelling een offerte kan krijgen, althans dat beweert de boekhoudster. Als er in deze iemand niet ter goeder trouw heeft gehandeld is het de koper wel.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:08 schreef AcidBurner het volgende:
zorgen dat ik mijn stringetje aanheb dan...anders zit ik direct vol!
natte nichtquote:Profiel:
geslacht: man
Boetebeding. En vanaf post 1 is duidelijk dat dat er in staat hequote:Op maandag 27 augustus 2007 11:22 schreef AcidBurner het volgende:
als er een clausule in je contract staat ... heeft een naam maar ben het vergeten (sorry) dan zou het heel goed kunnen dat hij er wel recht op heeft ...)
Volgende keer nemen we ook een boetebeding op die in werking treedt bij niet-nakoming van deze beloftequote:Op maandag 20 augustus 2007 13:40 schreef AcidBurner het volgende:
hap hap hapquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:22 schreef AcidBurner het volgende:
hehehehe ;D het was maar een grapje he jongens ;-) ... eat my shorts as a figure of speech ... en TS zou toch wel eens gelijk kunnen hebben, ben paar dagen met mijn "adviseur" op reis geweest.. die agst die zei dat hij er naar kan fluiten...en inderdaad het zou heel goed kunnen dat ik het hem verkeerd heb uitgelegd... als er een clausule in je contract staat ... heeft een naam maar ben het vergeten (sorry) dan zou het heel goed kunnen dat hij er wel recht op heeft ...) ik hoop het voor je...hou ons op de hoogte![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |