Ik vroeg me af of het ondertussen niet saai wordt om God te zijn.
Hij geeft nooit meer 'interviews', heeft alle problemen al tich keer meegemaakt en denk zelfs dat hij er ondertussen al melig van wordt. "Wedden dat Piet dat en dat gaat doen om het op te lossen, daarna dit en als het goed is krijgt het dit en dat ervoor terug."
Elke keer maar dezelfde liederen horen, al twijfelend of hij toch maar beter voor Skyradio kan kiezen omdat die zelfs meer afwisseling hebben.
Ook is er helemaal geen promotie meer mogelijk en doet hij elke dag hetzelfde werk.
Roepen mensen hem, dan ziet hij 9 van de 10 keer iemand die op zijn duim heeft geslagen, een vast gelopen pc, Ajax die een tegengoal krijgt of iemand die zijn tenen heeft gestoten.
Ook 'problemen' die zogenaamd bij de huidige generatie horen zijn al te generaliseren op andere decenia's.
Als hij almachtig is, betekend dat ook dat hij kan zeggen, tis genoeg, het hoeft niet meer?
Samenvatting: God zijn gaat dat niet vervelen? En kan hij aan 'contractbreuk' doen? Hij is immers almachtig en moet dus ook wel kunnen regelen dat iemand anders zijn werk overneemt/deelt, al is het maar een parttimer
Ik snap dat de tekst een beetje schopperig is geschreven, en dat ik het wel erg menselijk heb gehouden, anders is het alles voor mij een stuk minder makkelijk te verwoorden.
Daarom hoop ik dat mensen die reageren tussen de regels door kunnen lezen en dat er geen discussie ontstaat over of hij wel of niet bestaat. Het is de bedoeling dat je veronderstelt dat hij wel bestaat en dan reageert. Wellus vs nietus is in de helft van gelovige topics genoeg te vinden.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.