abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:07:13 #1
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52390957
Ik vroeg me af of het ondertussen niet saai wordt om God te zijn.

Hij geeft nooit meer 'interviews', heeft alle problemen al tich keer meegemaakt en denk zelfs dat hij er ondertussen al melig van wordt. "Wedden dat Piet dat en dat gaat doen om het op te lossen, daarna dit en als het goed is krijgt het dit en dat ervoor terug."

Elke keer maar dezelfde liederen horen, al twijfelend of hij toch maar beter voor Skyradio kan kiezen omdat die zelfs meer afwisseling hebben.

Ook is er helemaal geen promotie meer mogelijk en doet hij elke dag hetzelfde werk.

Roepen mensen hem, dan ziet hij 9 van de 10 keer iemand die op zijn duim heeft geslagen, een vast gelopen pc, Ajax die een tegengoal krijgt of iemand die zijn tenen heeft gestoten.

Ook 'problemen' die zogenaamd bij de huidige generatie horen zijn al te generaliseren op andere decenia's.

Als hij almachtig is, betekend dat ook dat hij kan zeggen, tis genoeg, het hoeft niet meer?

Samenvatting: God zijn gaat dat niet vervelen? En kan hij aan 'contractbreuk' doen? Hij is immers almachtig en moet dus ook wel kunnen regelen dat iemand anders zijn werk overneemt/deelt, al is het maar een parttimer

Ik snap dat de tekst een beetje schopperig is geschreven, en dat ik het wel erg menselijk heb gehouden, anders is het alles voor mij een stuk minder makkelijk te verwoorden.

Daarom hoop ik dat mensen die reageren tussen de regels door kunnen lezen en dat er geen discussie ontstaat over of hij wel of niet bestaat. Het is de bedoeling dat je veronderstelt dat hij wel bestaat en dan reageert. Wellus vs nietus is in de helft van gelovige topics genoeg te vinden.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_52391132
Hij is vast bezig ergens andere nieuwe dingen te maken en dat lijkt me best leuk dusss....
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:12:46 #3
174119 ralphbollen
ruphel at your service
pi_52391153
Wanneer wordt de duivel zijn baantje zat? dat kan je je ook afvragen vrind
pi_52391165
Niet... leedvermaak is vet
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:13:34 #5
174119 ralphbollen
ruphel at your service
pi_52391180
mee eens
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:14:40 #6
174119 ralphbollen
ruphel at your service
pi_52391221
Tja als alle mensen niet meer in hem geloven dan misschien?? Ja ik zou eigenlijk geen andere oplossing weten maar dat lijkt mij het meest logisch
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:23:35 #7
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_52391529
Moelijk voor iets dat niet bestaat om iets zat te worden..
pi_52391693
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:23 schreef Sanderrrr het volgende:
Moelijk voor iets dat niet bestaat om iets zat te worden..
Mee eens
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:36:25 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52391967
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:12 schreef ralphbollen het volgende:
Wanneer wordt de duivel zijn baantje zat? dat kan je je ook afvragen vrind
De duivel heeft een veel leuker baantje
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52392094
Sorry hoor, maar hij heeft sinds het jaar nul (plus of min wat jaar) niets meer uitgevoerd. Alle wonderen zijn daarna door andere uitgevoerd en op mijn gebden antwoord hij al 30 jaar niet..

Als ik zijn baas was, lag hij er al lang uit...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52392277
wanneer kwam hij terug van vakantie dan? die sabbatical duurt wel erg lang..
pi_52392471
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef Guncta het volgende:
Samenvatting: God zijn gaat dat niet vervelen? En kan hij aan 'contractbreuk' doen? Hij is immers almachtig en moet dus ook wel kunnen regelen dat iemand anders zijn werk overneemt/deelt, al is het maar een parttimer
Als God een creator is en er is een contract dan heeft Hij het contract zelf gecreeërd en heeft Hij al voorzien in evt. contractbreuken. En een plaatsvervanger kan Hij natuurlijk ook creeëren op ieder willekeurig moment. Dat zijn dan de profeten, boodschappers, heiligen etc. De vraag is dan hoe dat contract eruit ziet en kan een plaatsvervanger contractbreuk plegen met God?
pi_52392498
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef Guncta het volgende:

Lap Tekst
Gast, zoek een hobby
Bah !
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:54:25 #14
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_52392567
Als ik er vanuit ga dat hij bestaat dan denk ik niet dat hij het zat wordt eerlijk gezegd. Hij wist waar die aan begonnen was en nog steeds verandert de wereld. Natuurlijk zal die wel moe van ons worden, maar ook zal hij nog steeds geinteresseerd zijn in hoe de wereld er over 50 jaar uit zal zien. Misschien heeft hij wel een wedje gelegd met de duivel dat de mensheid het zoveel jaar zou uithouden voordat de mensheid zichzelf totaal vernietigt.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:58:58 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52392747
Vanaf het moment dat zijn creatie naar voren kwam wist hij al dat het niet veel soeps betekende en toen kon hij de stekker eruit trekken maar hij dacht laat ze maar lekker in hun eigen sores verzuipen.

Nu kijkt hij vanaf een wolk naar beneden en vermaakt zich met de nodige hoeveelheden alcohol.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:27:05 #16
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_52393861
lijkt me vet saai om als god naar de aarde te kijken; je bent alwetend, je weet precies wat wanneer gaat gebeuren.

bah-auto
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:33:43 #17
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52394097
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Vanaf het moment dat zijn creatie naar voren kwam wist hij al dat het niet veel soeps betekende en toen kon hij de stekker eruit trekken maar hij dacht laat ze maar lekker in hun eigen sores verzuipen.

Nu kijkt hij vanaf een wolk naar beneden en vermaakt zich met de nodige hoeveelheden alcohol.
offtopic: Als dat zo zou zijn zou Hij allang al gaan patsen bij De Gouden Kooi kijkers.

Maar als Hij het zat zou zijn, zou Hij vast al iets hebben gecreeërd dat de mens zou vervangen.
Volgens mij kan je ook niet kijken naar een creatie die je zelf hebt gemaakt en die dingen kapot maakt waar je misschien best trots op zou zijn.

Een lelijk schilderij gooi je toch ook meteen weg of schilder je over?

Ik neem iig aan dat er qua flora en fauna genoeg dingen zijn die je wel tof vind. Zelfs Hij zal wel denken: Damn, wat een geweldig iets. Hoe kom je erop?!! Geniaal!
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:44:22 #18
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52394461
is dit een truck om mij te doorgronden? Guncta?

ik denk dat het antwoord heel simpel is:
stel je voor je bent God. Je bent je baan zat? Dan zoek je een ander baantje je kunt als god niet de toekomst van de schepping zien, maar je kunt er wel bij zijn. Het is simpelweg een evaluatie waar hij ook mee bezig is. Ik denk dat god over het algemeen wel een lekker gevoel heeft en als hij ook nog eens in Nederland woonde zou hij waarschijnlijk wel eens regelmatig een jointje opsteken of vaak naar Actionradio luisteren. Verder heb ik geen flauw idee..

[ Bericht 1% gewijzigd door Spellmeista op 15-08-2007 16:58:37 ]
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:54:16 #19
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_52394767
Als ik god was zou ik op zoek zijn naar een manier om zelfmoord te plegen. Voor een almachtig, alwetend wezen kan het leven alleen maar dodelijk saai zijn.

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_52394872
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig

Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:59:37 #21
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52394954
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig

Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
OHW SHARP POST MAN
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:00:26 #22
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52394975
Ach, God ligt een beetje relaxed in een hangmat op een strand, en laat Allah al het vuile werk doen.
Vandaar dat er steeds meer aanslagen worden gepleegd en zulks
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_52394997
Hij is allang met de VUT en ligt te bakken op een leuk strandje
Kan hij er wat aan doen dat er nog steeds mensen zijn die dat nog niet doorhebben
zonnig Brasil
pi_52395029
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:

Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig
anderszijds, misschien zit hij nu al wel duizend jaar te gamen en heeft al driemaal een 'GAME OVER' gehad en probeert het deze keer een keertje wel tot het vierde level te krijgen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:06:12 #25
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52395168
2012????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')