Ik had het daarom ook over een zakenluchthaven, dat moet een hoofdstad echt hebben. Daar leent Deurne zich perfect toe; de standaard zaken-Learjet's en consoorten kunnen daar nu al landen. Dat grote lijnvluchten daar niet/nooit zullen kunnen landen klopt, maar de kleinere & privévluchten wel. Verder is antwerp-south zeker niet vreemd, charleroi is nu toch ook brussels-south...quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:02 schreef Frederic het volgende:
Het is quasi onmogelijk om de luchthaven van Deurne uit te breiden, zelfs de 'eenvoudige' verlenging van de landingsbaan heeft jaren aangesleept omdat er, ocharme, een paar bomen voor moesten gekapt worden.
Neen, Vlaanderen heeft al een grote internationale luchthaven en dat is Zaventem. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal de luchthaven wel een nieuwe naam moeten krijgen.
Voorstellen:
- Brussels Flanders Airport
- Brussels Antwerp Airport
- Antwerp South Airport
De benaming 'Antwerp' in de naam van de luchthaven is niet zo gek als het op het eerste zicht lijkt. Met de trein ben je zo van Antwerpen-Centraal in Zaventem en er zijn zelfs incheck-balies voor Zaventem in het station. Trouwens, in Amerikaanse steden licht de luchthaven vaak nog verder van de stad dan Zaventem van Antwerpen.
Volgens mij probeert Reynders zich in zo'n positie te manoevreren dat niet Leterme, maar hij premier kan worden...quote:"MR geeft Leterme nog tot donderdag"
ma 20/08/07 - Didier Reynders van de MR wil dat formateur Yves Leterme tegen donderdag volledige duidelijkheid schept. Reynders verwacht van Leterme een volledig voorstel om iedereen weer rond de tafel te krijgen.
De Franstalige liberalen hebben een suggestie voor de formateur om uit de impasse te geraken.
(Belga)
Ze verwachten van Leterme (foto) een voorstel over alles, de begroting, het sociaaleconomische en het communautaire. Het moet nu vooruitgaan, is de boodschap.
"We kunnen geen week wachten. Zoniet zal de formateur zijn conclusies moeten trekken", zegt Reynders.
Intussen heerst er windstilte op Hertoginnedal. Achter de schermen probeert formateur Leterme allerlei discrete contacten te leggen. Dat kan hooguit enkele dagen duren, dan moet formateur Leterme met resultaten komen om iedereen weer rond de tafel te krijgen.
CD&V wijst het ultimatum van Reynders van de hand. Volgens Jo Vandeurzen gaat het nu niet over de timing, maar over de inhoud. "Als er voldoende nieuwe contacten zijn gelegd, is CD&V bereid opnieuw rond de tafel te gaan zitten", zegt Vandeurzen.
Je kan toch serieuze vraagtekens zetten bij Zaventem bij een onafhankelijkheid. Nogmaals: de drie gewesten slagen er nu nog niet in om overeen te komen wat betreft de geluidsnormen en nachtvluchten in Zaventem. Hoe gaat dat dan lukken met drie verschillende landen? De Walen gaan het niet zomaar pikken dat Zaventem voor zoveel geluidshinder zorgt boven hun grondgebied...quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik had het daarom ook over een zakenluchthaven, dat moet een hoofdstad echt hebben. Daar leent Deurne zich perfect toe; de standaard zaken-Learjet's en consoorten kunnen daar nu al landen. Dat grote lijnvluchten daar niet/nooit zullen kunnen landen klopt, maar de kleinere & privévluchten wel. Verder is antwerp-south zeker niet vreemd, charleroi is nu toch ook brussels-south...
En wat betreft die trein; die afstand is 45km. Dat is met de trein (als er eventueel een TGV-verbinding gelegd wordt) perfect doenbaar in een kwartiertje tijd (en dan moet de trein maar gemiddeld 200 gaan, TGV's gaan op de speciale tracks zelfs probleemloos naar 300/u).
quote:Franstaligen, het is allemaal uw schuld
Francis Van de Woestyne
Het is de schuld van de franstaligen. Van U, dus. Wisten jullie dat dan niet? Inderdaad, vanderlandslievende Walen en Brusselaars, die niets anders willen dan in vrede te kunnen leven en werken, vrouw en kind lief te hebben en ontspanning te zoeken met vrienden, hebben het niet nodig geacht om nog eens te sleutelen aan het kader en de mechanismen van een al zo klein land. Jullie dachten naïef dat het geluk in de eenvoudige dingen in het leven gezocht moest worden, en niet in institutionele hervormingen. Jullie waren de mening toegedaan dat het belachelijk zou zijn om een land op te delen terwijl men elders bezig is aan de opbouw van Europa. Welnu, het is net omdat jullie het principe van een nieuwe, grote en mooie staatshervorming - waarmee komaf gemaakt wordt met de laatste federale bevoegdheden en het verleden definitief betaald wordt gezet - niet willen aanvaarden dat de brave confederalistische en hardwerkende Vlamingen (terwijl jullie allemaal federalistische luilakken zijn) separatisten zullen worden. Dit is de essentie van wat de Vlaamse editorialisten en politici dit weekend hebben geschreven : de roep voor een zelfstandig Vlaanderen klinkt steeds luider omdat de franstaligen - jullie dus - bedanken voor een catalogus van vreedzame, vriendelijke en pijnloze eisen.
Wat ? Jullie volharden in de boosheid ? Jullie hebben het lef om op uw beurt eisen te stellen? Jullie stellen de uitzonderlijke bechermingen die de Vlamingen in Brussel genieten in vraag onder het voorwendsel dat de Vlamingen bezwaar hebben tegen de faciliteiten voor de franstaligen in de rand? Jullie willen aan de taalgrens sleutelen?
Hoe durven jullie nu de nek stijf te houden, daar waar jullie in het verleden toch elke hervorming braafjes hebben geaccepteerd. Het is ondertussen al 8 jaar geleden dat de Vlamingen niets meer te knauwen hebben gekregen om hun institutionele honger te stillen. Jullie houding, dat is een tijdbom, jullie gaan het nog zover brengen dat jullie de Belgische staat nog gaan opblazen.
Hoezo jullie willen onze ware intenties kennen en eindtermen bepalen voor ons project? Jullie willen weten of er morgen nog een land zal bestaan en of wij een onafhankelijke, rijke, fiere en au-to-no-me staat willen bouwen? Waar halen jullie het lef vandaan?
En trouwens, de Vlamingen, die vormen wel een volk, zij hebben een natie (Vlaanderen), die zij lief hebben. Wat kunnen jullie daar tegenover plaatsen? Een duur kluwen van bedelende instellingen. Wie zijn jullie ook? Walen of franstaligen? Jullie willen Brussel redden, maar jullie hoofdstad ligt daar zelfs niet. Brussel is bovendien niet een franstalige maar een internationale stad. Allé, het is nu welletjes geweest : bind nu maar in, doe jullie knieval en het komt wel goed.
Geluidsnormen & nachtvluchten hangen ook mijn keel uit. Zaventem ligt daar al jaren, dus als je in de buurt van een luchthaven gaat wonen (zeker zo'n grote) kan je geluidsoverlast & eventuele uitbreiding toch wel van op voorhand zien aankomen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:32 schreef Heero87 het volgende:
Je kan toch serieuze vraagtekens zetten bij Zaventem bij een onafhankelijkheid. Nogmaals: de drie gewesten slagen er nu nog niet in om overeen te komen wat betreft de geluidsnormen en nachtvluchten in Zaventem.
Goed artikel idd. Volgens mij legt die mens inderdaad het echte probleem bloot, en zelfs in de laatste week al kan je duidelijk punten opmerken waar het weeral eens fout loopt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:33 schreef zuiderbuur het volgende:
Alweer een voorbeeldje van mijn stelling dat er geen Belgisch volk, geen Belgische media, ...... bestaan (vertaald uit het Frans):
http://www.lalibre.be/article.phtml?id=3&subid=152&art_id=365170
[..]
100% mee eens hoor. Ik erger me ook aan dat soort gezwets. Veel mensen hebben die gronden ginder zelfs aan veel lagere prijzen kunnen kopen net omdat er geluidshinder is, dan moet je achteraf daar niet over komen klagen imo.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Geluidsnormen & nachtvluchten hangen ook mijn keel uit. Zaventem ligt daar al jaren, dus als je in de buurt van een luchthaven gaat wonen (zeker zo'n grote) kan je geluidsoverlast & eventuele uitbreiding toch wel van op voorhand zien aankomen.
Die luchthaven staat daar al zeker van voor de jaren 50, dus op zich hebben enkel mensen van 75 of ouder te klagen; die kunnen daar eventueel gaan wonen zijn voordat de luchthaven er was. De rest moet gewoon zijn klep houden. De huizen zijn daar goedkoper, dus ze hebben hun voordeel gehad.
Met dat verschil dat die koffieshops wél op Nederlandse grens staan natuurlijk, terwijl de vliegtuigen wel boven Wallonië zouden opstijgen... Daar heeft Wallonië dus wel rechtstreeks aan te zeggen, want het is op (boven) hun grondgebied...quote:Verder vraag ik mij af of die geluidsnormen wel nog belang hebben indien er meerdere landen gevormd worden; in Nederland zijn er ook diverse koffieshops dicht bij de grens geplaatst, terwijl daar in België ook serieus wat spel van gemaakt is (belachelijk als je het mij vraagt, maar goed). Wat er hier ook gezegd is, het heeft ook geen verandering teweeggebracht...
Ik las dit jaar ergens in de krant dat Antwerp Airport vanaf 2007 Brussels North zou worden. Maar goed, voor mij blijft het ook gewoon Antwerp Airport hoor.quote:Deurne wordt normaal vermeld als Antwerp Airport, misschien dat het gekend staat als brussels north, voor mij in ieder geval niet.
Die staatshervorming krijg je er volgens bij alleen nog met een tripartite door: met de PS dus. Milquet en CDH willen de verantwoordelijkheid voor zo'n staatshervorming gewoon niet dragen, daarom blijven ze daar non zeggen. Als CDH toegeeft, dan krijgen ze stevig slaag in 2009 van de Waalse kiezer. En ze zijn al zo'n kleine partij, dus voor hen zou een toegeving gewoon het voortbestaan van de partji op het spel zetten....quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Goed artikel idd. Volgens mij legt die mens inderdaad het echte probleem bloot, en zelfs in de laatste week al kan je duidelijk punten opmerken waar het weeral eens fout loopt.
Deze ochtend op het nieuws nog was er de mededeling dat Yves minder als partijvoorzitter maar als formateur de onderhandelingen ging gaan leiden (lijden?), en dat belangrijkste partijen in kwestie (rooms-blauw) daar al reacties op gegeven hadden. MR (Didier Reynders) sprak over hopelijke toenadering of toch iets in die strekking, en mevrouw Milquet (CDH) gaf enkel een "geen commentaar"; maw zelfs niet eens een positieve intentie om verder te gaan.
Wat verwachten ze eigenlijk, dat er op die manier iets te bereiken valt? Toegeven zullen de Vlaamse partijen hopelijk niet snel doen. Als NVA & CD&V zich door de walen aan de kant laten schuiven, dan lijkt de kans me namelijk héél groot dat de sterke vraag naar een echt sterk Vlaams eisenpakket namelijk zou kunnen doorslaan naar een rechts eisenpakket, en dat het VB de volgende keer met de grote overwinning gaat lopen.
Dat de Walen nu zo hard alles blijven afblokken zal sowieso het Vlaanderen-zelfstandig-gevoel nog meer aanwakkeren, aangezien dit duidelijk aantoont dat met die walen er niet veel vooruitgang te halen valt, dat ze alles liefst laten zoals het is; veel Vlaams geld binnenhalen & ondertussen het Nederlands zo veel mogelijk proberen verdringen uit Brussel & randgemeentes.
Daar kan ik inderdaad inkomen, maar op zich stijgen er niet zo veel op boven brussel hoor. De noordelijke landingsbaan is in rechte lijn inderdaad dicht tegen de rand van brussel gelegen (2km vanaf het dichtste punt). Hier komen de vliegtuigen inderdaad al op een lage hoogte overgevlogen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:49 schreef Heero87 het volgende:
Met dat verschil dat die koffieshops wél op Nederlandse grens staan natuurlijk, terwijl de vliegtuigen wel boven Wallonië zouden opstijgen... Daar heeft Wallonië dus wel rechtstreeks aan te zeggen, want het is op (boven) hun grondgebied...
Wat denk je dat er gebeurt als de CD&V toegeeft? NVA zal de klappen niet/minder voelen, de echt Vlaams-gerichte kiezer zal blijven voor die partij (of voor het VB) gaan, maar de CD&V gaat dat volgens mij harder voelen omdat de verschillende partijen hier niet zo ver uiteenliggen, de meeste zijn nl ongeveer centrumpartijen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:53 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Die staatshervorming krijg je er volgens bij alleen nog met een tripartite door: met de PS dus. Milquet en CDH willen de verantwoordelijkheid voor zo'n staatshervorming gewoon niet dragen, daarom blijven ze daar non zeggen. Als CDH toegeeft, dan krijgen ze stevig slaag in 2009 van de Waalse kiezer. En ze zijn al zo'n kleine partij, dus voor hen zou een toegeving gewoon het voortbestaan van de partji op het spel zetten....
Antwerp Airport zal nooit Brussels North worden. Enkel in een aantal interne reserveringssystemen zal de benaming Brussels North gebruikt worden. De luchthaven zelf zal nooit van naam veranderen en voor de reiziger zal de benaming Brussels North nooit te zien zijn.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:49 schreef Heero87 het volgende:
[..]
100% mee eens hoor. Ik erger me ook aan dat soort gezwets. Veel mensen hebben die gronden ginder zelfs aan veel lagere prijzen kunnen kopen net omdat er geluidshinder is, dan moet je achteraf daar niet over komen klagen imo.
Maar die geluidsnormen zijn er uiteindelijk toch, en de kans is groot dat ze aanleiding geven tot een serieus conflict bij een onafhankelijke staat. Dat doet het eigenlijk nu al. Waarschijnlijk zijn die geluidsnormen één van de zeldzame dingen die men beter terug op nationaal niveau zou regelen, zodat er niet drie verschillende regelingen zijn, maar wel één voor heel het land. Want zoals het nu is, kan het de jobs van duizenden mensen op de luchthaven kosten (en dat heeft het al gedaan: DHL).
[..]
Met dat verschil dat die koffieshops wél op Nederlandse grens staan natuurlijk, terwijl de vliegtuigen wel boven Wallonië zouden opstijgen... Daar heeft Wallonië dus wel rechtstreeks aan te zeggen, want het is op (boven) hun grondgebied...
[..]
Ik las dit jaar ergens in de krant dat Antwerp Airport vanaf 2007 Brussels North zou worden. Maar goed, voor mij blijft het ook gewoon Antwerp Airport hoor.
Den Haag is niet de hoofdstad van Nederland, da's Amsterdam.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je de meest centraal gelegen grote stad neemt kom je bij Gent ofzo uit. En waarom moet dat de grootste stad zijn ? Dat is toch in Nederland (Den Haag) ook niet het geval? Dat was toch in West-Duitsland (Bonn) ook niet het geval ?
Geef mij dan maar de hoofdstad van het historische Graafschap Vlaanderen hoor ... Die is trouwens ook internationaal allicht veel bekender dan Antwerpen.
Ik minder. Niet dat het aan Nederland ligt ofzo, maar sowieso vind ik het een slecht gedacht om je als volk vlak nadat je je van de ene vrijgewerkt hebt al bij een andere aan te sluiten, zeker aangezien je in alle eerlijkheid ook moet zeggen dat Vlamingen en Nederlanders toch wat anders zijn. De taal wijkt al wat af, de economische structuren zijn een dag en een nacht verschil (huizenmarkt, onderwijs...), dus ook daar zouden er grote aanpassingen moeten zijn (en waarschijnlijk is het Vlaanderen die zou moeten veranderen). Je kan ook zeggen ja maar als provincie zoals curacau en die andere landje, maar dan kom je in essentie terug uit op wat het nu is; 2 verschillende culturen/volken die verplicht samengeperst zitten als zijnde een land.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:34 schreef Sora het volgende:
(en dus ook los van NL al zouden wij dat natuurlijk wel heel prima vinden, lading rijke provincies erbij).
Daarom, wij Nederlanders zouden het in principe wel zien zitten om vlaanderen erbij te krijgen, alleen al uit economisch oogpunt. Maar gezien de economie daar kan vlaanderen prima alleen verder, de vraag is dan alleen hoe het zit met de EU. worden ze eerst weer kandidaat lidstaat en al dat soort gedonder? in zo'n geval zou bij nederland met status aparte dan weer gunstiger zijn. Maar dan heb je het over economische aspecten, qua cultuur zijn er inderdaad ook wel behoorlijk wat verschillen. Hell, hier in Amsterdam waar ik zit zijn de verschillen met bijv limburg & Noord Brabant al behoorlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik minder. Niet dat het aan Nederland ligt ofzo, maar sowieso vind ik het een slecht gedacht om je als volk vlak nadat je je van de ene vrijgewerkt hebt al bij een andere aan te sluiten, zeker aangezien je in alle eerlijkheid ook moet zeggen dat Vlamingen en Nederlanders toch wat anders zijn. De taal wijkt al wat af, de economische structuren zijn een dag en een nacht verschil (huizenmarkt, onderwijs...), dus ook daar zouden er grote aanpassingen moeten zijn (en waarschijnlijk is het Vlaanderen die zou moeten veranderen). Je kan ook zeggen ja maar als provincie zoals curacau en die andere landje, maar dan kom je in essentie terug uit op wat het nu is; 2 verschillende culturen/volken die verplicht samengeperst zitten als zijnde een land.
Hier zijn er ook de nodige verschillen tussen Limburg en West-Vlaanderen, maar het probleem tussen zuid en noord is vooral de taal en vooral de manier waarop nu de ene en dan de andere taalgroep zich weer benadeeld voelt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:46 schreef Sora het volgende:
[..]
Daarom, wij Nederlanders zouden het in principe wel zien zitten om vlaanderen erbij te krijgen, alleen al uit economisch oogpunt. Maar gezien de economie daar kan vlaanderen prima alleen verder, de vraag is dan alleen hoe het zit met de EU. worden ze eerst weer kandidaat lidstaat en al dat soort gedonder? in zo'n geval zou bij nederland met status aparte dan weer gunstiger zijn. Maar dan heb je het over economische aspecten, qua cultuur zijn er inderdaad ook wel behoorlijk wat verschillen. Hell, hier in Amsterdam waar ik zit zijn de verschillen met bijv limburg & Noord Brabant al behoorlijk.
proficiat. 7 officieren & 1 C130 transportvliegtuig. Daar gaat volk naar komen kijkenquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:59 schreef sophieisdebeste het volgende:
wij vragen de vlaanderen niks wij veroveren vlaanderen gewoon(als het moet met het leger desnoods met het waalse leger)
Heb jij over deze post langer dan tien seconden nagedacht.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:59 schreef sophieisdebeste het volgende:
wij vragen de vlaanderen niks wij veroveren vlaanderen gewoon(als het moet met het leger desnoods met het waalse leger)
In elk geval moet Vlaanderen eerst - liefst met Brussel- een stabiele lidstaat worden van de EU. Maar het probleem is dat de betwiste stad juist het hart van die EU is! Dus de EU zal wel graag duidelijk willen daarover..... zeker als je hoort dat sommige Franstaligen het bij Frankrijk willen voegen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:46 schreef Sora het volgende:
[..]
Daarom, wij Nederlanders zouden het in principe wel zien zitten om vlaanderen erbij te krijgen, alleen al uit economisch oogpunt. Maar gezien de economie daar kan vlaanderen prima alleen verder, de vraag is dan alleen hoe het zit met de EU. worden ze eerst weer kandidaat lidstaat en al dat soort gedonder? in zo'n geval zou bij nederland met status aparte dan weer gunstiger zijn. Maar dan heb je het over economische aspecten, qua cultuur zijn er inderdaad ook wel behoorlijk wat verschillen. Hell, hier in Amsterdam waar ik zit zijn de verschillen met bijv limburg & Noord Brabant al behoorlijk.
Bij Deurne zitten ze nu al met problemen omdat ze de startbaan niet kunnen verlegen en er maar eentje ligt ... Das trouwens nog een voordeel van Brugge. Op het "International Airport Ostend-Bruges" is ruimte zat om nog uit te breiden ... (en aangezien de aanvlieg en opstijgroutes voornamelijk over de zee gebeuren heb je daar al quasi geen geluidsnormen probleem ook)quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik had het daarom ook over een zakenluchthaven, dat moet een hoofdstad echt hebben. Daar leent Deurne zich perfect toe; de standaard zaken-Learjet's en consoorten kunnen daar nu al landen. Dat grote lijnvluchten daar niet/nooit zullen kunnen landen klopt, maar de kleinere & privévluchten wel. Verder is antwerp-south zeker niet vreemd, charleroi is nu toch ook brussels-south...
En wat betreft die trein; die afstand is 45km. Dat is met de trein (als er eventueel een TGV-verbinding gelegd wordt) perfect doenbaar in een kwartiertje tijd (en dan moet de trein maar gemiddeld 200 gaan, TGV's gaan op de speciale tracks zelfs probleemloos naar 300/u).
Dat is net waar deze hele crisis om draait ... België is een federale staat. Wat Vlaanderen wil is nog meer bevoegdheden van de federale Belgische overheid overbrengen naar de deelstaten (Vlaanderen, Brussel en Wallonië dus)quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:27 schreef sophieisdebeste het volgende:
kan vlaanderen geen stauts apart rkijgen binnen belgie
net zoals curasau nl Antillen aruba
quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:59 schreef sophieisdebeste het volgende:
wij vragen de vlaanderen niks wij veroveren vlaanderen gewoon(als het moet met het leger desnoods met het waalse leger)
Eens Belgie, altijd Belgie. Jullie wilden toen zo graag zelfstandig zijn, dus moeten jullie het nu ook maar met de franskiljons rooienquote:Op maandag 20 augustus 2007 16:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger werd in 1830 al verslagen door de Belgische opstandelingen.
![]()
quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger werd in 1830 al verslagen door de Belgische opstandelingen.
![]()
Welk schaamteloos negationisme.quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Eens Belgie, altijd Belgie. Jullie wilden toen zo graag zelfstandig zijn, dus moeten jullie het nu ook maar met de franskiljons rooien![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |