Forum is ook dood.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:56 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je hebt www.sollicitatieleed.nl waar het over dat soort dingen gaat, maar of die site nog actief wordt bijgehouden weet ik niet.
Laatst geplaatste review in 2005.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
www.indewandelgang.nl. Helaas weet ik niet of dat nog zo actueel is.
quote:Geachte sollicitant,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Wij hebben uw sollicitatie in goede orde ontvangen en zullen uw gegevens in
behandeling nemen.
Indien u van ons binnen 10 werkdagen geen verdere reactie heeft ontvangen,
kunt u ervan uitgaan dat wij uw gegevens niet verder meenemen in deze
procedure. Uit overweging van privacy zullen uw gegevens dan ook worden
vernietigd.
Uiteraard beseffen wij dat dit een zeer onpersoonlijke benadering is. Door
het grote aantal reacties op onze vacatures zijn wij helaas genoodzaakt om
op deze manier duidelijkheid te geven. Wij hopen op uw begrip hiervoor.
watvoor werk zoek je en waar?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef francis997 het volgende:
vandaag maar weer eens gebeld met het uizendbureau, zeggen ze We hebben momenteel niks in de aanbieding voor je. Probeer het over een weekje weer. En dit krijg ik nu meerdere malen te horen. Randstad daar heb ik inmiddels ook al 2x naar gebeld en zeggen: het zal zeer lastig zijn om iets te vinden, maar we doen ons best. Zodra we iets vinden bellen we wel.
ja, en dat moet ik geloven![]()
Morgen ga ik maar weer naar een ander uitzendbureau om het proberen.
Iemand nog enige tips voor een uitzendbureau waar ze veel tijdelijk werk hebben, want ik ben het thuiszitten zo zat..ik wil werken iets doen.
ik zoek gewoon werk t/m November. Liefst ict (support), maar verder kan alles. Het enige wat ik niet wil is horeca, fabrieken, callcenter(waar ik de mensen zou moeten bellen).quote:
Als je horeca werk zocht dat wist ik nog wel wat, we zitten namelijk nog te springen om mensen in omg delft :-)quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:35 schreef francis997 het volgende:
[..]
ik zoek gewoon werk t/m November. Liefst ict (support), maar verder kan alles. Het enige wat ik niet wil is horeca, fabrieken, callcenter(waar ik de mensen zou moeten bellen).
Verder heb ik me bij randstad ingeschreven en bij dactylo. Ben vandaag bij 3 anderen geweest maar bij alledrie kwam het neer op: probeer maar ergens anders. En als je de regio bedoeld gaat het om rotterdam en omstreken.
verder ben ik bij start people, creyf's, content, tempo team geweest.
Probeer Centric eens?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:35 schreef francis997 het volgende:
[..]
ik zoek gewoon werk t/m November. Liefst ict (support), maar verder kan alles. Het enige wat ik niet wil is horeca, fabrieken, callcenter(waar ik de mensen zou moeten bellen).
Verder heb ik me bij randstad ingeschreven en bij dactylo. Ben vandaag bij 3 anderen geweest maar bij alledrie kwam het neer op: probeer maar ergens anders. En als je de regio bedoeld gaat het om rotterdam en omstreken.
Zoals verwacht ben ik het niet geworden. Zegt 'ie ook nog: 'je bent me net voor, ik wou je net bellen'quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:43 schreef Foeske het volgende:
Ik heb twee weken geleden een sollicitatiegesprek gehad bij een kleine uitgeverij. Ik was de eerste die op gesprek kwam nadat de directeur terug kwam van vakantie en er zou in ieder geval nog één iemand langskomen de week erop. Daarna zou ik gebeld worden (afgelopen woensdag of donderdag). Het klonk alsof er nog geen stortvloed aan sollicitaties was binnengekomen, en toch heb ik nu nog steeds niets gehoord. Eigenlijk weet ik dan al genoeg natuurlijk, maar ik vind het zo slordig om niet even te bellen. Dus ik ga vandaag maar even bellen denk ik, wil het toch even zeker weten. En als het dan inderdaad een nee is, dan laat ik lekker nog even merken dat ik het echt slordig vind.
Weet je wat ik nu al een paar keer heb meegemaakt? Dat er in de advertentie een contactpersoon genoemd wordt die pas ruim na het verstrijken van de uiterste inzendtermijn terug is van vakantie. Dat vind ik zó slordig! Want ja, ik ben zo iemand die vaak belt om even informatie in te winnen. En dan bel je dus voor niks.quote:
Je klinkt Vlaams. En dat geldt ook voor de sollicitatieprocedrue die je beschrijft.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:48 schreef leonieke het volgende:
Ik ben eerst op gesprek geweest bij mijn huidige baas vooraleer ik mijn papieren heb binnengebracht. Stond ook in de vacature dat dat mogelijk was. Op die manier wist ik toch beter wat de job precies inhield en hoe de sollicitatieprocedure verliep.
Ik ben ook Vlaamsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:00 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je klinkt Vlaams. En dat geldt ook voor de sollicitatieprocedrue die je beschrijft.
Eerst op gesprek, daarna pas CV en brief overhandigen?
Dat klinkt echt geweldig! Wat een toffe methode! Als de eerste selectie gemaakt wordt op basis van een brief i.p.v. een CV/brief, dan zou ik waarschijnlijk veel beter uit de verf komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik ben ook Vlaams![]()
De vacature stond online (en in het staatsblad zelfs), daar stond in dat je contact kon opnemen met "persoon x" voor bijkomende inlichtingen. Ik had mijn cv en brief wel mee toen ik op gesprek ging, maar mijn dossier moest ik ergens anders overhandigen (niet bij mijn rechtstreekse baas dus).
Dit is wel de eerste keer dat ik het zo meemaak, hoor![]()
2 maand later werden de sollicitatiegesprekken gehouden. Elke kandidaat 20 minuten in één ruimte met algemene baas, diensthoofd financiën, diensthoofd personeel en mijn rechtstreekse baas.
Ah, maar de persoon waarmee ik dat gesprek had, heeft mijn brief eigenlijk niet gelezen hoor. Die heeft mijn brief en cv maar 3 weken na het gesprek gezien toen alle kandidaten hun dossier hadden ingediend.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat klinkt echt geweldig! Wat een toffe methode! Als de eerste selectie gemaakt wordt op basis van een brief i.p.v. een CV/brief, dan zou ik waarschijnlijk veel beter uit de verf komen.![]()
Je hebt mail.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig nu. Wil je me eens mailen met details ?
Dankjewel.quote:
Kort tijdsbestek; waarvan de reden dat je tot november werk zoekt?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:35 schreef francis997 het volgende:
[..]
In november ga ik voor ong. een jaarje naar het buitenland, Chili. En om tot November thuis te zitten..nou dat zie ik niet zittenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:40 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Kort tijdsbestek; waarvan de reden dat je tot november werk zoekt?
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:Jeeee, het is eindelijk gelukt! Vanaf 1/10 mag ik op 30 km van huis gaan werken bij DHL ipv op 100 km van huis.
Ik moest er wel 2 keer voor terugkomen van vakantie, maar who cares?
Mijn allochtone eega heeft idd weet ik veel hoeveel cursussen gedaan destijds. Ik was net zo werkloos en mocht niets.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ook dat klinkt herkenbaar. Mijn schoonmoeder was ingeschreven bij het CWI, en ik zag het einde van mijn contract naderen dus ik ging een keer met haar mee. Zomaar, om te vragen of ze iets voor mij konden betekenen. Maar er werd me dus letterlijk gezegd dat ze voor mij niets konden betekenen omdat ik
A) niet allochtoon was;
B) geen gevangenisstraf achter de rug had;
C) geen schooldrop-out was.
![]()
Da's lekker. Voor vast of tijdelijk?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:Jeeee, het is eindelijk gelukt! Vanaf 1/10 mag ik op 30 km van huis gaan werken bij DHL ipv op 100 km van huis.
Ik moest er wel 2 keer voor terugkomen van vakantie, maar who cares?
En wat is daar mis mee? Dat zijn vaak kleinere bedrijfjes. Informeel, hard groeiend, veel mogelijk, etc....quote:Op zaterdag 1 september 2007 06:41 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Soms kom ik vacatures tegen waavan mijn hart sneller gaar kloppen als ik de titel zie, lees ik dan waar het over gaat, dan zoeken ze bijna het schaap met de 5 poten.
Hmm, tsja, kan idd niet ontkennen dat jullie wel gelijk hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:16 schreef Dromer het volgende:
In Nederlandstalige vacatures staat dan 'is een pré'.
Dus als dergelijke mensen niet los rond lopen, maak je toch zeker een kans?
Omdat dat meestal ook de "voor een dubbeltje op de eerste rang" bedrijfjes zijn, zijn de eisen ook niet erg realistisch. Als ik zie staan wat een gemiddelde systeembeheerder moet kunnen bij een klein bedrijfje... Systeembeheer, netwerkbeheer, volledig support (dat is nog tot daar aan toe), maar hij moet ook nog kunnen programmeren, de website (PHP en ASP) kunnen onderhouden, verstand hebben van SQL, barracuda spamfilter, telefoniebeheer en de centrale (want dan kunnen ze die externe partij ook eruit schoppen), hardware firewalls enz.quote:Op zaterdag 1 september 2007 07:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Dat zijn vaak kleinere bedrijfjes. Informeel, hard groeiend, veel mogelijk, etc....
De leukste functies.
Dit is zo waar dat het niet leuk meer is. Mijn eerste baan was dus ook zo. Je moest iets kunnen, maar het zou (zucht, zucht, smekende blik) óók wel leuk zijn als je dit effe wilde doen en dat effe wilde doen en oh ja, kun je dát ook? Nou, dan kun je vast ook wel even daar naar kijken. En alles natuurlijk tegen minimumloon en onbetaald overwerk. Uitzuigersquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat dat meestal ook de "voor een dubbeltje op de eerste rang" bedrijfjes zijn, zijn de eisen ook niet erg realistisch. Als ik zie staan wat een gemiddelde systeembeheerder moet kunnen bij een klein bedrijfje... Systeembeheer, netwerkbeheer, volledig support (dat is nog tot daar aan toe), maar hij moet ook nog kunnen programmeren, de website (PHP en ASP) kunnen onderhouden, verstand hebben van SQL, barracuda spamfilter, telefoniebeheer en de centrale (want dan kunnen ze die externe partij ook eruit schoppen), hardware firewalls enz.
O ja en het liefste niet ouder dan 25 en met 5 jaar ervaring. En natuurlijk alle diploma's en niet voor teveel geld.
Ik snap dat je dat als bedrijf wel wilt, maar erg realistisch is het niet.
sterkte, weet je al wat je hierna gaat doen of is het nog niet gelukt iets te vinden?quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:08 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ mompelt iets over laatste werkdag en druipt weer af.
Eerst eens vakantie...quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:25 schreef komrad het volgende:
[..]
sterkte, weet je al wat je hierna gaat doen of is het nog niet gelukt iets te vinden?
Dan was het voor jou dus niet zo lastig om werk te vindenquote:Op vrijdag 7 september 2007 10:33 schreef nikky het volgende:
Vandaag ook mijn laatste werkdag. Dit project zou al eind augustus afgelopen zijn maar omdat wij uitlopen konden we niet doorstromen naar een ander project. Dit zou betekenen dat ik dan over een week of vier geen werk hier meer zou hebben.
Maandag begin ik weer bij een andere baan in Groningen. Gelijk een detachering van een jaar.. Er waren vier UZB's die mij op voor deze vacature wilden gaan voorstellen bij het bedrijf.
Eeey dat is goed nieuws.quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:29 schreef Berkery het volgende:![]()
Ik heb mijn vaste aanstelling te pakken, kreeg van de week de papieren van mijn chef, met een hand erbij en de woorden 'Je bent nu van mij'.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:29 schreef Berkery het volgende:![]()
Ik heb mijn vaste aanstelling te pakken, kreeg van de week de papieren van mijn chef, met een hand erbij en de woorden 'Je bent nu van mij'.
Niet? Dan weet ik niet waar jij op reageert, maar ik krijg de ene na de andere afwijzing binnen omdat ik geen werkervaring heb...quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:16 schreef Metro2005 het volgende:
Verder viel mijn mond open van verbazing over hoe ontzettend veel bedrijven geilen op diploma's en er bijna nergens meer gevraagd wordt: kennis van, of, ervaring met
werkervaring telt blijkbaar niet meer tegenwoordig
Prince 2 is een kapstok, als je er geen inhoud aan kan geven....quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:10 schreef Noway666 het volgende:
Als ik ergens van walg is het prince2 wel. De afschuif politiek die er bij sommige bedrijven heerst die "volgens" prince2 werken.
Lees je goed daarover in en probeer wat "leuke" vragen te stellen.![]()
Thanks, als nu kan ik met een gerust hart gesubsidieerd werkloos zijnquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Eeey dat is goed nieuws.
Van harte gefeliciteerd!
Lees even een paar eerdere topics van deze reeks voor de 'story of _Arual_', voordat je oordeelt.quote:Op zaterdag 8 september 2007 14:49 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Gelijk een vakantie houden
Beter gaat hij/zij op zoek naar ander werk.
Tja, je bent nog jong. Je tijd komt vast nog wel, maar daar speelt je opleiding natuurlijk ook een rol bij.quote:Op maandag 10 september 2007 12:48 schreef Chandler het volgende:
Helaas niet, ik woon in het noorden en alles is hier tijdelijk
Wat zijn we weer heerlijk positief. Mocht je niet de juiste opleiding hebben dan kun je altijd nog bijleren of gewoon weer naar school gaan. Kun je de regering wel afkraken maar je moet als individu werk zoeken. Er zijn genoeg banen te vinden en hetzelfde geldt voor vaste aanstellingen na de proefperiode. In het begin zul je niet veel verdienen maar als je inzet toont en resultaten boekt dan komt dit vanzelfquote:Op maandag 10 september 2007 11:54 schreef Chandler het volgende:
UitzendBureau's zijn het einde van de toekomst. Ik werk zowat mijn hele leven al via uitzendbureau's en bouw dus totaal niets op, geen premies voor mijn pensioen, geen 25 jarig jubileum en hoeraaa ook geen vaste werkplek.
Voordelen van uitzendwerk;
- geen zin meer? stop er gewoon mee
- ander werk? ach ze kunnen je er zo aan helpen.
- flexibel
Nadelen;
- Je bouwt geen premies op voor je pensioen
- Je krijgt amper contracten nog.
- Ze flikkeren je er uit wanneer ze zin hebben, ongeacht of de opdracht klaar is.
- Ze hebben wel werk voor jou! maar ze laten liever die 16 jarige voor het zelfde bedrag werken (die het uitzendbureau ontvangt)
- Karige kerstpresentjes.
Ik vraag mij af of het politiek technisch gezien wel handig is, over 40 jaar gaan al deze uitzenders van hun pensioen genieten? ownee wacht... dan is er geen geld meer.......
Voor sommigen vooral hard werken om werk te vindenquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:42 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Het blijft een kwestie van hard werken.
Dat bedoel ik ook.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Voor sommigen vooral hard werken om werk te vinden
Volgens mij is ze vandaag of gisteren vertrokken voor 4 of 5 weken vakantie, het zal wel even duren dus voor je iets hoort,quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:05 schreef Merel het volgende:
_Arual_, jij zocht toch iets van redactiewerk, of vergis ik me? Geen idee waar je woont, maar misschien weet ik iets in Nijmegen. Als je interesse hebt, stuur even een PM
Het lijkt mij met 200KM rijden eigenlijk tever, je hebt ook nog files & drukte op wegen, en denk dan ook dat je zo een uur dan niet 2 uur bezig bent om erheen te rijden en om 17u weer terugquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:22 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Maar ik vraag me af: zover rijden zonder dat je er veel vertrouwen in hebt (project gaat via tussenpersoon), zou ik dat nou wel doen? Het begint eigenlijk al verkeerd en het is nog maar de vraag of de opdrachtgever wel echt op mij zit te wachten. Tussenpersonen sturen je overal lukraak heen om te laten zien dat ze hun best voor je doen.
Op de valreep...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:18 schreef Frezer het volgende:
Het valt me een best tegen om iets te vinden wat aansluit bij mijn (ietwat rare) studie, ik zoek en lees dus even mee,. Gelukkig kan ik nog terug vallen op een eerdere studie die wel regulier/bekend is.
[..]
Volgens mij is ze vandaag of gisteren vertrokken voor 4 of 5 weken vakantie, het zal wel even duren dus voor je iets hoort,.
Zijn gesprek is op 200km afstand. Niet het werk.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Het lijkt mij met 200KM rijden eigenlijk tever, je hebt ook nog files & drukte op wegen, en denk dan ook dat je zo een uur dan niet 2 uur bezig bent om erheen te rijden en om 17u weer terug.
Natuurlijk is het wel goed dat er iets voor je is, maar gezien de afstand lijkt het mij in ieder geval niet verstandig.
Ik mag toch wel hopen dat die reiskosten worden vergoed dan??quote:Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef Dromer het volgende:
[..]
Zijn gesprek is op 200km afstand. Niet het werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |