abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:12:17 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52472100
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef GAULOISES het volgende:
Misschien moeten de mensen het toch wat meer bij zich zelf zoeken. Ik ben 33 en net begonnen bij mijn nieuwe werkgever. (accountancy) Ik heb 1 keer gesolliciteerd en ben toen ook meteen aangenomen. Werkervaring in het vakgebied heb ik helemaal niet, tevens heb ik mijn opleiding (nog) niet afgerond. Ik kon alleen 12 jaar werkervaring in een produktieomgeving aanbieden. En over leeftijd gesproken, mijn nieuwste collega is zelfs al over de 40.
Er zijn natuurlijk nog steeds branches waar geen tekort aan mensen is. Daar is solliciteren uiteraard lastiger.
pi_52475545
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef GAULOISES het volgende:
Misschien moeten de mensen het toch wat meer bij zich zelf zoeken. Ik ben 33 en net begonnen bij mijn nieuwe werkgever. (accountancy) Ik heb 1 keer gesolliciteerd en ben toen ook meteen aangenomen. Werkervaring in het vakgebied heb ik helemaal niet, tevens heb ik mijn opleiding (nog) niet afgerond. Ik kon alleen 12 jaar werkervaring in een produktieomgeving aanbieden. En over leeftijd gesproken, mijn nieuwste collega is zelfs al over de 40.
Je moet wel realiseren dat er verschillen zijn. Hoogopgeleide mensen met een meer financiele of technische achtergrond hebben het veel gemakkelijker. Vooral laagopgeleide mensen moeten het hebben van uitzendwerk (no offense).

Accountancy is een prima voorbeeld. Er is een enorm tekort aan hoogopgeleide accountants.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijsmaak op 18-08-2007 12:56:22 ]
pi_52509486
Ik ben op zoek naar een baantje voor naast mijn studie. Momenteel werk ik achter een bar, maar de nachtelijke uren breken me op, en ik wil er vanaf zijn als ik komend jaar ga afstuderen. Ik ben op zoek naar een baantje waar er wat meer van mijn intellectuele capaciteiten gevraagd wordt dan achter de bar. Ik heb momenteel een Bachelor of Arts (geschiedenis) en over een jaar dus hopelijk een Master of Arts (geschiedenis).

Het liefste zou ik zo'n 15 uur per week werken, of ietsje minder. Bijv 2 of 3 halve dagen. Het moet immers een bijbaantje blijven. Nou weet ik ook wel dat dat niet echt een gemakkelijke ingangseis is. Alle banen voor weinig uren zijn eigenlijk vooral dom werk in de catering of als belmiep. De intelligentere dingen zijn gewoon voor meer uren, maar dat lukt me niet vanwege het afstuderen, dat gaat ten alle tijde voor.

Heeft iemand nou een dergelijk baantje of heeft iemand tips voor me ? Dit wat ik hierboven schrijf is de voorstelling die ik er me nu van maak, maar ik heb de beslissing om een nieuwe baan te zoeken pas een week geleden genomen, dus ik heb nog niet echt veel concrete informatie over hoe de vork concreet in de steel zit in mijn situatie. Ik vraag me ook af of ik wel een reeel idee heb over mijn nieuw te vinden baantje.

Anyway. Sta nu ingeschreven bij Randstad en daar hadden ze inderdaad alleen dom of fulltime werk voor me. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 19 augustus 2007 @ 20:45:52 #187
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52509788
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben op zoek naar een baantje waar er wat meer van mijn intellectuele capaciteiten gevraagd wordt dan achter de bar.
en nu verwacht je concrete aanbiedingen?

reach out and touch faith
pi_52510242
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:45 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Ze mag toch gewoon aangeven waar ze naar op zoek is? Fok is geen vacaturebank, dus ik begrijp je reactie niet zo.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52511811
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:45 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf ? . Natuurlijk niet.

Nee, ik was alleen nieuwsgierig of er mensen waren die met dezelfde overwegingen zaten. En wat die voor baantjes hadden, en waar ze die gevonden hadden of waar ze aan het zoeken waren. En of het uberhaupt een realistisch idee was, wat ik had.
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:42:05 #190
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_52513979
tip:
begin eens met te formuleren wat voor werk je nou echt wil doen, en dan zo concreet mogelijk
reach out and touch faith
pi_52516654
Vriend van me vertelde me net dat hij een site wist waar je als freelance tekstschrijver je diensten kan aanbieden, en dat mensen die tekstschrijvers nodig hebben daar hun verzoeken plaatsen. Dat lijkt me wel wat. Ik schrijf goed, zowel voor mijn studie als voor diverse weblogs en binnenkort ook in een tijdschrift.

Daar maar eens achteraan. .
pi_52516699
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:42 schreef ozzyat105 het volgende:
tip:
begin eens met te formuleren wat voor werk je nou echt wil doen, en dan zo concreet mogelijk
Ik wou vooral ook gewoon kijken wat er was en wat er allemaal kon. Ik heb daar zo weinig kennis van. Was gewoon benieuwd wat er mogelijk was. Dat schrijfwerk was een goed voorbeeld van iets wat ik niet wist dat bestond, maar wel precies iets voor mij is. Zoiets vinden bedoelde ik ook met mijn vorige posts. Dat iemand zoiets wist dat het bestond.

Snap je wat ik bedoel ?
pi_52517227
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:11 schreef AudreyHepburn het volgende:
Vriend van me vertelde me net dat hij een site wist waar je als freelance tekstschrijver je diensten kan aanbieden, en dat mensen die tekstschrijvers nodig hebben daar hun verzoeken plaatsen. Dat lijkt me wel wat. Ik schrijf goed, zowel voor mijn studie als voor diverse weblogs en binnenkort ook in een tijdschrift.

Daar maar eens achteraan. .
Pass mij die site ook even, kan ik geld gaan vragen voor m'n columns .
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:41:02 #194
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52522219
Iemand hier al ervaring mee
quote:
Tarotkaarten betaald bij zoektocht naar werk
AMSTERDAM - Tarotkaarten, horoscopen en zelfontwikkelingcursussen worden door uitkeringsinstantie UWV betaald in de zoektocht naar werk. Dat blijkt uit een rondgang van de Volkskrant langs bureaus met een spirituele inslag.
ANP

Sinds drie jaar kunnen arbeidsongeschikten die aan het werk moeten en mensen met een WW- of Wajonguitkering een 'reïntegratietraject' op maat krijgen. Dit mag maximaal twee jaar duren en vijfduizend euro kosten.

Vorig jaar liepen er 42500 van deze trajecten bij het UWV. Meer dan tweeduizend bureaus zijn actief op deze 'spirituele' markt.

Cijfers

Een loopbaancoach van een van deze bureaus zegt in de krant: "Laat de markt zijn werk doen. Cliënten geven bureaus cijfers. Wie slecht scoort, zal uiteindelijk moeten stoppen."

Blik op Werk, dat een keurmerk voor de reïntegratiebureaus ontwikkelt, ziet niets in strengere regelgeving. Een woordvoerder stelt dat 'alles wat bijdraagt aan het aan het werk helpen van mensen, mag'.

Stop

De SP, het CDA en de ChristenUnie vinden deze voorziening te ver gaan en eisen een stop aan dergelijke subsidieverlening. De PvdA wil de spirituele hulp niet bij voorbaat afkeuren.

"In specifieke gevallen moet dat kunnen", zegt PvdA-Kamerlid Ton Heerts.
bron:nu.nl

Te gek voor woorden imho.
pi_52522608
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:41 schreef Noway666 het volgende:
Iemand hier al ervaring mee
[..]

bron:nu.nl

Te gek voor woorden imho.
Weer een bewijs dat "reintegratie"bureau's alleen maar profiteren van de zwakkeren in de maatschappij zonder er iets substantieels voor terug te doen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52532280
Uitzendbureau's

Het grootste gedeelte laat never nooit van zich horen.

Ik werk ook via een uitzendbureau. Eerst dubbelbemand gereden en zonder dat mij dat verteld was verdiende ik fors minder dan ik wilde. Toen kwam ik bij een opdrachtgever waar ik het goed naar mijn zin had en die wel goed betaalde. Helaas konden zij het met eigen mensen af, maar ik mocht wel solliciteren.

Eerlijk als ik ben vertel ik dat tegen die knakker van het uitzendbureau en wat denk je?

"Ja, dat kan niet, want je mag niet direct solliditeren bij een bedrijf waar je tot voor kort via ons werkte."
"Nou, dan kan ik dus beter niet meer via jullie werken want anders kom ik nergens aan de bak.En als ik je dus niks vertel dan weet je het ook niet."
"Ik weet niet precies hoe het zit, maar officeel mag het niet."
"Wat niet mag is leuk."

Denken ze werkelijk dat ik het ze nu nog ga vertellen als ik aangenomen word?

Het is toch van de zotte. Niet alleen ben je als uitzendkracht hoer van de zaak, je mag niet eens je eigen leven meer bepalen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:30:05 #197
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52535083
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:43 schreef RealZeus het volgende:
Uitzendbureau's

Het grootste gedeelte laat never nooit van zich horen.

Ik werk ook via een uitzendbureau. Eerst dubbelbemand gereden en zonder dat mij dat verteld was verdiende ik fors minder dan ik wilde. Toen kwam ik bij een opdrachtgever waar ik het goed naar mijn zin had en die wel goed betaalde. Helaas konden zij het met eigen mensen af, maar ik mocht wel solliciteren.

Eerlijk als ik ben vertel ik dat tegen die knakker van het uitzendbureau en wat denk je?

"Ja, dat kan niet, want je mag niet direct solliditeren bij een bedrijf waar je tot voor kort via ons werkte."
"Nou, dan kan ik dus beter niet meer via jullie werken want anders kom ik nergens aan de bak.En als ik je dus niks vertel dan weet je het ook niet."
"Ik weet niet precies hoe het zit, maar officeel mag het niet."
"Wat niet mag is leuk."

Denken ze werkelijk dat ik het ze nu nog ga vertellen als ik aangenomen word?

Het is toch van de zotte. Niet alleen ben je als uitzendkracht hoer van de zaak, je mag niet eens je eigen leven meer bepalen.
Zelfs al staat het in een contract, denk niet dat het stand houdt voor een rechter.

Maar goed, ik heb (gelukkig) geen ervaring met werk via een uitzendbureau. Misschien een belletje naar een werkgever of een boekje erop na slaan ?

Ik zou gewoon doen alsof me neus bloede en dat je dacht dat het na 1 maand wel kon oid. Als die werkgever een goeie indruk van jou heeft zal hij jou er ook niet bijlappen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:29:34 #198
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52538944
Dit soort onbeschoftheid zie je ook steeds vaker:
quote:
Indien je binnen 5 werkdagen geen reactie ontvangt, ben je niet geselecteerd voor deze functie
Je doet moeite om je te presenteren. Is dan een beleefd antwoordbriefje al teveel gevraagd?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_52539117
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]

Je doet moeite om je te presenteren. Is dan een beleefd antwoordbriefje al teveel gevraagd?
Het is wel duidelijk.

Beter dan: binnen 4 weken hoort u meer over de procedure.

En als je dan na 5 weken belt, is de functie al vergeven en vonden ze het te duur worden om dat aan iedereen te melden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 20:35:23 #200
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52539148
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]

Dit MEEN je niet?
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:37:09 #201
66444 Lord_Vetinari
pi_52539198
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit MEEN je niet?
Ja hoor. En in een vacature op de site van het CWI, notabene.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 20:41:31 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52539331
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja hoor. En in een vacature op de site van het CWI, notabene.
En dan te bedenken dat ze een vacature proberen te vervullen waar het nou ook weer niet storm voor zal lopen, en dan ook nog eens in de volgende branche: De werkgever is werkzaam in de sector Personeel, arbeid en loopbaan.

Dan mogen ze nog wel even gaan bijscholen in hun intermenselijke relaties.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:46:23 #203
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52539471
nou is mijn ervaring met het CWI qua solliciteren soweiso niet zo denderend

Kreeg ooit een vacature (per post) van het CWI. Moest ook m'n sollicitatie aan het CWI sturen (een of andere pipo in R'dam). Was trouwens een vacature voor 32 uur terwijl ik voor 16 uur ingeschreven sta En vervolgens hoorde ik ook niks meer. Paar weken later gerappelleerd naar die vent, kreeg ik een of ander stompzinnig mailtje terug.
Ja lul, als jij beter had gekeken dan had je van te voren kunnen weten dat het verspilde tijd van iedereen was om mij te laten solliciteren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:59:26 #204
66444 Lord_Vetinari
pi_52539889
Lang geleden, toen het nog Arbeidsbureau was en ik ermee te maken had, ook zoiets gehad. Het duurde me allemaal te lang, dus ik ernaar toe en vragen of er mogelijkheid was voor een cursus van het een of ander. Bijscholing, en zo.

"Nee, we hebben alleen maar geld voor cursussen nederlands voor anderstaligen..."

bareuh
pi_52540012
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Lang geleden, toen het nog Arbeidsbureau was en ik ermee te maken had, ook zoiets gehad. Het duurde me allemaal te lang, dus ik ernaar toe en vragen of er mogelijkheid was voor een cursus van het een of ander. Bijscholing, en zo.

"Nee, we hebben alleen maar geld voor cursussen nederlands voor anderstaligen..."

bareuh
Ook dat klinkt herkenbaar. Mijn schoonmoeder was ingeschreven bij het CWI, en ik zag het einde van mijn contract naderen dus ik ging een keer met haar mee. Zomaar, om te vragen of ze iets voor mij konden betekenen. Maar er werd me dus letterlijk gezegd dat ze voor mij niets konden betekenen omdat ik

A) niet allochtoon was;
B) geen gevangenisstraf achter de rug had;
C) geen schooldrop-out was.

maandag 20 augustus 2007 @ 21:55:01 #206
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52541774
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:03 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ook dat klinkt herkenbaar. Mijn schoonmoeder was ingeschreven bij het CWI, en ik zag het einde van mijn contract naderen dus ik ging een keer met haar mee. Zomaar, om te vragen of ze iets voor mij konden betekenen. Maar er werd me dus letterlijk gezegd dat ze voor mij niets konden betekenen omdat ik

A) niet allochtoon was;

Wat ben je dan wel.

Walgelijk die houding daarbinnen zeg.

@Andere over die geen reactie binnen 5 dagen geen baan vacature:
Zal wel ook zo'n nep advertentie zijn van bedrijven kom je vaker tegen, of nog stommer je krijgt na 2 weken pas een reactie.
Dan heb ik zoiets van flikker maar ik heb mogelijk al een andere job.

Ik herinner me nog een sollicitatie gesprek bij een potentieel bedrijf toen, ze probeerden mij echt uit te spelen qua eisen.
Krijg ik als arbeidsvoorwaarde een nogal opmerkelijke toezegging, hou je vast.......

Quote: Het bedrijf is zeer soepel met werknemers als ze in een slechte periode zitten of problemen hebben in hun gezondheid of omgeving dan laten we je niet zitten.

Ik viel bijna van stoel toen, is er nou eindelijk een bedrijf dat dat toezegd.
Domme toko is, achteraf ook zeer tevreden dat ik het niet had gedaan zeker ivm de onregelmatige werktijden maar ik vond het zo'n opmerkelijke arbeidsvoorwaarde, zoiets verwacht je niet als toezegging, kwam wel zielig over.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:12:46 #207
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52550451
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:46 schreef E.T. het volgende:
Paar weken later gerappelleerd naar die vent,
Ambtenarentaal.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:16:19 #208
45722 Dromer
pi_52550481
quote:
A) niet allochtoon was;
Pff.. ik denk dat je dan wel de verkeerde werknemer getroffen hebt die zijn/haar persoonlijke visie eruit gooide.
Genoemde groepen worden inderdaad vaker naar voren geschoven (links beleid dat nu wel wat zal gaan vervagen), maar om nou te stellen dat je helemaal geen kans zou hebben? Ik heb in het verleden bij het CWI interessante vacatures gevonden en zelfs een keer op die manier een baantje gevonden. (en nee.. ik behoorde op dat moment niet tot één van die groepen. )
  Milf dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:18:35 #209
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52550493
quote:

[..]

A) niet allochtoon was;

Ik denk eerder omdat je nog geen half jaar werkloos was
Denk je nou werkelijk dat men gelijk een re integratietraject voor jou gaan starten terwijl je net werkloos bent?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:22:32 #210
66444 Lord_Vetinari
pi_52550528
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:18 schreef nikky het volgende:

[..]

Denk je nou werkelijk dat men gelijk een re integratietraject voor jou gaan starten terwijl je net werkloos bent?
In Oss doen ze dat wel. Daar wordt zo snel mogelijk met zoiets begonnen omdat je dan nog in je werkritme zit en er geen gat in je CV ontstaat.
  Milf dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:26:30 #211
16000 nikky
pi_52550561
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In Oss doen ze dat wel. Daar wordt zo snel mogelijk met zoiets begonnen omdat je dan nog in je werkritme zit en er geen gat in je CV ontstaat.
Ah, ik zou er niet zo trots op zijn dat ze dat voor je doen. Dat betekend namelijk dat je in een bepaalde schaal wordt ingedeelt als in "niet capabel om binnen een half jaar zelfstandig een baan te vinden".
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:29:09 #212
66444 Lord_Vetinari
pi_52550582
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:26 schreef nikky het volgende:

[..]

Ah, ik zou er niet zo trots op zijn dat ze dat voor je doen. Dat betekend namelijk dat je in een bepaalde schaal wordt ingedeelt als in "niet capabel om binnen een half jaar zelfstandig een baan te vinden".
Ach, als je zo gaat denken... En ik ben al 4 jaar zelfstandig bezig om een baan te vinden, maar ja.. Man en boven de 35. Ik zou er dus geen enkel probleem mee hebben. Bovendien doen ze het voor iedereen. Als je je inschrijft wordt direct begonnen met het zoeken naar een baan. Elke baan. Zodat je in ieder geval in je ritme blijft en minstens een deel van je geld zelf verdient.

En in jouw geval zou ik er ook niet zo op neerkijken, want als jij je sollicitatiebrieven schrijft als je berichten, val jij zelf ook in die categorie
  Milf dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:44:43 #213
16000 nikky
pi_52550748
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ach, als je zo gaat denken... En ik ben al 4 jaar zelfstandig bezig om een baan te vinden, maar ja.. Man en boven de 35. Ik zou er dus geen enkel probleem mee hebben. Bovendien doen ze het voor iedereen. Als je je inschrijft wordt direct begonnen met het zoeken naar een baan. Elke baan. Zodat je in ieder geval in je ritme blijft en minstens een deel van je geld zelf verdient.

En in jouw geval zou ik er ook niet zo op neerkijken, want als jij je sollicitatiebrieven schrijft als je berichten, val jij zelf ook in die categorie
Mijn vader was nog aan het jobhoppen op zijn 47e. Misschien zou je eens wat aan je instelling kunnen doen.

En nee helaas dat plezier kan ik je niet gunnen. Ik val niet in dezelfde categorie, jammer he ?
Maar he, ik heb wél een baan die leuk is en nog eens 25 minuten van mijn huis. .

En ik kijk er niet op neer. Ik zei alleen dat je er niet zo trots op zou moeten zijn dat men gelijk een re integratietraject voor je opstart. Want zo geweldig is dat niet als men je daarin plaatst.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:48:45 #214
66444 Lord_Vetinari
pi_52550778
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:44 schreef nikky het volgende:

[..]

Mijn vader was nog aan het jobhoppen op zijn 47e. Misschien zou je eens wat aan je instelling kunnen doen.
Tuurlijk, tuurlijk... Het heeft alles met je instelling te maken, dat je niet op gesprek gevraagd wordt na een sollictatiebrief / e-mail.
quote:
En nee helaas dat plezier kan ik je niet gunnen. Ik val niet in dezelfde categorie, jammer he ?
Mensen die een derde persoon enkelvoud van een werkwoord waar geen 'd' in voorkomt op een 'd' laten eindigen, vallen voor mij wel degelijk in die categorie.
quote:
Maar he, ik heb wél een baan die leuk is en nog eens 25 minuten van mijn huis. .
Ik heb ook een baan die leuk is. En ik vind hem zo leuk, dat ik er al 5 jaar voor reis.
quote:
En ik kijk er niet op neer. Ik zei alleen dat je er niet zo trots op zou moeten zijn dat men gelijk een re integratietraject voor je opstart. Want zo geweldig is dat niet als men je daarin plaatst.
Le-zen. Het is beleid, daar. Iedereen gaat dat traject in, ook als je als academicus daar binnenkomt. Men heeft daar gewoon afspraken met bedrijven over. En het werkt ook nog. Ze hebben één van de laagste werkloosheidspercentages van het land en weinig werklozen die doorstromen naar de Bijstand. Uiteraard wordt er wel gewoon verwacht dat je zelf ook blijft zoeken.
  Milf dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:05:24 #215
16000 nikky
pi_52550992
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tuurlijk, tuurlijk... Het heeft alles met je instelling te maken, dat je niet op gesprek gevraagd wordt na een sollictatiebrief / e-mail.

Mensen die een derde persoon enkelvoud van een werkwoord waar geen 'd' in voorkomt op een 'd' laten eindigen, vallen voor mij wel degelijk in die categorie.
[..]

Ik heb ook een baan die leuk is. En ik vind hem zo leuk, dat ik er al 5 jaar voor reis.
[..]

Le-zen. Het is beleid, daar. Iedereen gaat dat traject in, ook als je als academicus daar binnenkomt. Men heeft daar gewoon afspraken met bedrijven over. En het werkt ook nog. Ze hebben één van de laagste werkloosheidspercentages van het land en weinig werklozen die doorstromen naar de Bijstand. Uiteraard wordt er wel gewoon verwacht dat je zelf ook blijft zoeken.
Het CWI is verplicht op zoek te gaan naar een baan zodra jij je daar staat ingeschreven. Mochten zij voor iedereen gelijk een re integratie traject beginnen dan zijn ze toch niet conform de regels bezig.

En dat jij op mij neerkijkt zegt meer over jouw instelling dan over de mijne. Maar goed, dat neerkijken van jou op andere mensen zijn we intussen wel gewend.
Ik heb tenminste een baan en duurt zeker geen vier jaar om een andere te vinden.

En zo leuk vind je het het geloof ik niet;
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zeker. Maar ik mag er toch ook na 5 jaar genoeg van hebben om elke dag zo'n 2,5 uur reistijd kwijt te zijn (als ik mazzel heb; 5 kwartier is zonder files. Probeer de A2 maar eens zonder files te rijden)? Ik mag er toch genoeg van hebben ongeveer 40.000 km woon-werkverkeer per jaar te rijden? Ik mag dan toch op zoek gaan naar iets dichterbij? Maar met de regelgeving zoals hij nu is, is het risico wel erg groot dat je ineens zonder inkomen zit.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:13:01 #216
45722 Dromer
pi_52552402
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er zijn zat leuke, interessante en uitdagende functies te vinden waarbij niet of nauwelijks gekeken wordt naar de grammaticale capaciteiten van de werknemer.
pi_52552410
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:18 schreef nikky het volgende:

[..]

Die drie doelgroepen kregen anders wel meteen hulp in de vorm van cursussen en dergelijke.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:15:47 #218
45722 Dromer
pi_52552459
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:13 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Die drie doelgroepen kregen anders wel meteen hulp in de vorm van cursussen en dergelijke.
Ik, met mijn opleidingen en werkervaring, zou het niet leuk vinden om meteen een 'cursus solliciteren' of 'hoe zoek ik vacatures' o.i.d. voor mijn kiezen te krijgen...
Na een half jaar mogen ze gaan zeuren.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:19:27 #219
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_52552550
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben op zoek naar een baantje voor naast mijn studie. Momenteel werk ik achter een bar, maar de nachtelijke uren breken me op, en ik wil er vanaf zijn als ik komend jaar ga afstuderen. Ik ben op zoek naar een baantje waar er wat meer van mijn intellectuele capaciteiten gevraagd wordt dan achter de bar. Ik heb momenteel een Bachelor of Arts (geschiedenis) en over een jaar dus hopelijk een Master of Arts (geschiedenis).

Het liefste zou ik zo'n 15 uur per week werken, of ietsje minder. Bijv 2 of 3 halve dagen. Het moet immers een bijbaantje blijven. Nou weet ik ook wel dat dat niet echt een gemakkelijke ingangseis is. Alle banen voor weinig uren zijn eigenlijk vooral dom werk in de catering of als belmiep. De intelligentere dingen zijn gewoon voor meer uren, maar dat lukt me niet vanwege het afstuderen, dat gaat ten alle tijde voor.

Heeft iemand nou een dergelijk baantje of heeft iemand tips voor me ? Dit wat ik hierboven schrijf is de voorstelling die ik er me nu van maak, maar ik heb de beslissing om een nieuwe baan te zoeken pas een week geleden genomen, dus ik heb nog niet echt veel concrete informatie over hoe de vork concreet in de steel zit in mijn situatie. Ik vraag me ook af of ik wel een reeel idee heb over mijn nieuw te vinden baantje.

Anyway. Sta nu ingeschreven bij Randstad en daar hadden ze inderdaad alleen dom of fulltime werk voor me. .
Ik heb wel een baan voor je, Audrey, maar da's wel in A'dam. En dan word je mijn collega. Verder kantoorwerk, redelijk goed betaald, zelf in te plannen uren, veel studenten, zelfs redelijk veel doorgroeimogelijkheden. En ik krijg 100 euro als je aangenomen wordt
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_52564190
vandaag maar weer eens gebeld met het uizendbureau, zeggen ze We hebben momenteel niks in de aanbieding voor je. Probeer het over een weekje weer. En dit krijg ik nu meerdere malen te horen. Randstad daar heb ik inmiddels ook al 2x naar gebeld en zeggen: het zal zeer lastig zijn om iets te vinden, maar we doen ons best. Zodra we iets vinden bellen we wel.
ja, en dat moet ik geloven

Morgen ga ik maar weer naar een ander uitzendbureau om het proberen.
Iemand nog enige tips voor een uitzendbureau waar ze veel tijdelijk werk hebben, want ik ben het thuiszitten zo zat..ik wil werken iets doen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:06:27 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52566218
Ik heb overigens twee keer een baan gevonden door vacature <gewenste baan> in te tikken in google. Eventueel aangevuld met een regio.

Dus bijvoorbeeld:
vacature copywriter
pi_52575738
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:19 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb wel een baan voor je, Audrey, maar da's wel in A'dam. En dan word je mijn collega. Verder kantoorwerk, redelijk goed betaald, zelf in te plannen uren, veel studenten, zelfs redelijk veel doorgroeimogelijkheden. En ik krijg 100 euro als je aangenomen wordt
Ik ben wel nieuwsgierig nu. Wil je me eens mailen met details ?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:43:26 #223
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52582485
Ik heb twee weken geleden een sollicitatiegesprek gehad bij een kleine uitgeverij. Ik was de eerste die op gesprek kwam nadat de directeur terug kwam van vakantie en er zou in ieder geval nog één iemand langskomen de week erop. Daarna zou ik gebeld worden (afgelopen woensdag of donderdag). Het klonk alsof er nog geen stortvloed aan sollicitaties was binnengekomen, en toch heb ik nu nog steeds niets gehoord. Eigenlijk weet ik dan al genoeg natuurlijk, maar ik vind het zo slordig om niet even te bellen. Dus ik ga vandaag maar even bellen denk ik, wil het toch even zeker weten. En als het dan inderdaad een nee is, dan laat ik lekker nog even merken dat ik het echt slordig vind.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:30:33 #224
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52583453
Goed laten voelen ja dat ze slordig zijn als dat zo is geweest.

Ik heb zelf in periode nadat ik mijn startersbaan voor mekaar had een sterke neiging gehad om een openbare zwartelijst of forum op te zetten om de laconieke werkgevers die sollicitanten voor niets laten opdraven etc. aan te kaarten.

Ik heb het maar op een persoonlijk zwartlijstje gehouden.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:56:56 #225
45722 Dromer
pi_52584007
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:30 schreef Noway666 het volgende:
Goed laten voelen ja dat ze slordig zijn als dat zo is geweest.

Ik heb zelf in periode nadat ik mijn startersbaan voor mekaar had een sterke neiging gehad om een openbare zwartelijst of forum op te zetten om de laconieke werkgevers die sollicitanten voor niets laten opdraven etc. aan te kaarten.

Ik heb het maar op een persoonlijk zwartlijstje gehouden.
Je hebt www.sollicitatieleed.nl waar het over dat soort dingen gaat, maar of die site nog actief wordt bijgehouden weet ik niet.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:21:32 #226
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52584658
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:56 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je hebt www.sollicitatieleed.nl waar het over dat soort dingen gaat, maar of die site nog actief wordt bijgehouden weet ik niet.
Forum is ook dood.

Ik bedoel meer een soort van werkgever bank in de zin van een kieskeurig opzet. Zoek op bedrijven en ervaringen, zowel positief als negatief.

Maarja, dat vergt misschien veel activiteiten want er komen allicht werkgevers zelf die zichzelf gaan aanprijzen en dat soort taferelen.
pi_52586492
www.indewandelgang.nl. Helaas weet ik niet of dat nog zo actueel is.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:30:21 #228
45722 Dromer
pi_52586652
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
www.indewandelgang.nl. Helaas weet ik niet of dat nog zo actueel is.
Laatst geplaatste review in 2005.

Wat is er toch met die sites? Ze zijn nog erger dan die bedrijven.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:36:18 #229
66444 Lord_Vetinari
pi_52586820
Misschien is een weblog wel een idee. Gewoon al je eigen ervaringen op een blog zetten en zorgen dat je een hoop views krijgt
pi_52595151
Laatst was er iemand die www.uitzendzooi.nl had opgezet, maar daar liep het ook niet zo erg storm geloof ik.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:26:05 #231
66444 Lord_Vetinari
pi_52596894
quote:
Geachte sollicitant,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij hebben uw sollicitatie in goede orde ontvangen en zullen uw gegevens in
behandeling nemen.

Indien u van ons binnen 10 werkdagen geen verdere reactie heeft ontvangen,
kunt u ervan uitgaan dat wij uw gegevens niet verder meenemen in deze
procedure. Uit overweging van privacy zullen uw gegevens dan ook worden
vernietigd.

Uiteraard beseffen wij dat dit een zeer onpersoonlijke benadering is. Door
het grote aantal reacties op onze vacatures zijn wij helaas genoodzaakt om
op deze manier duidelijkheid te geven. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 18:37:24 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52597181
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, hier wordt tenminste nog verantwoording afgelegd voor de onpersoonlijke benadering.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:39:30 #233
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_52598823
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef francis997 het volgende:
vandaag maar weer eens gebeld met het uizendbureau, zeggen ze We hebben momenteel niks in de aanbieding voor je. Probeer het over een weekje weer. En dit krijg ik nu meerdere malen te horen. Randstad daar heb ik inmiddels ook al 2x naar gebeld en zeggen: het zal zeer lastig zijn om iets te vinden, maar we doen ons best. Zodra we iets vinden bellen we wel.
ja, en dat moet ik geloven

Morgen ga ik maar weer naar een ander uitzendbureau om het proberen.
Iemand nog enige tips voor een uitzendbureau waar ze veel tijdelijk werk hebben, want ik ben het thuiszitten zo zat..ik wil werken iets doen.
watvoor werk zoek je en waar?
pi_52600833
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:39 schreef _wie het volgende:

[..]

watvoor werk zoek je en waar?
ik zoek gewoon werk t/m November. Liefst ict (support), maar verder kan alles. Het enige wat ik niet wil is horeca, fabrieken, callcenter(waar ik de mensen zou moeten bellen).
Verder heb ik me bij randstad ingeschreven en bij dactylo. Ben vandaag bij 3 anderen geweest maar bij alledrie kwam het neer op: probeer maar ergens anders. En als je de regio bedoeld gaat het om rotterdam en omstreken.
verder ben ik bij start people, creyf's, content, tempo team geweest.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:05:15 #235
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_52607114
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:35 schreef francis997 het volgende:

[..]

ik zoek gewoon werk t/m November. Liefst ict (support), maar verder kan alles. Het enige wat ik niet wil is horeca, fabrieken, callcenter(waar ik de mensen zou moeten bellen).
Verder heb ik me bij randstad ingeschreven en bij dactylo. Ben vandaag bij 3 anderen geweest maar bij alledrie kwam het neer op: probeer maar ergens anders. En als je de regio bedoeld gaat het om rotterdam en omstreken.
Als je horeca werk zocht dat wist ik nog wel wat, we zitten namelijk nog te springen om mensen in omg delft :-)
pi_52610221
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:35 schreef francis997 het volgende:

[..]

Probeer Centric eens?

http://www.centric.nl/index.asp?nmoduleid=6&spt=202
pi_52618970
En ik ben deze week al 2 keer op vakantie wakker gebeld. Een internationaal telefoonnummer dat met +91 begint. Vanochtend kreeg ik een voicemail (ga geen wazig nummer opnemen op vakantie om 8.00 met een slaperige kop), zouden een amail sturen. Vandaag internet cafe opgezocht en rarara, geen mail. Lijkt wel spam, dametje spreekt engels dat ook nog eens slecht verstaanbaar is. Ik ben eens benieuwd waar dat vandaan komt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:30:45 #238
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52625292
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:43 schreef Foeske het volgende:
Ik heb twee weken geleden een sollicitatiegesprek gehad bij een kleine uitgeverij. Ik was de eerste die op gesprek kwam nadat de directeur terug kwam van vakantie en er zou in ieder geval nog één iemand langskomen de week erop. Daarna zou ik gebeld worden (afgelopen woensdag of donderdag). Het klonk alsof er nog geen stortvloed aan sollicitaties was binnengekomen, en toch heb ik nu nog steeds niets gehoord. Eigenlijk weet ik dan al genoeg natuurlijk, maar ik vind het zo slordig om niet even te bellen. Dus ik ga vandaag maar even bellen denk ik, wil het toch even zeker weten. En als het dan inderdaad een nee is, dan laat ik lekker nog even merken dat ik het echt slordig vind.
Zoals verwacht ben ik het niet geworden. Zegt 'ie ook nog: 'je bent me net voor, ik wou je net bellen'
Excuus: druk druk druk...

Andere ergernis: een sollicitatie versturen per e-mail (als reactie op een vacature die de dag ervoor online is gezet) en meteen een out-of-office reply krijgen van de in de vacature genoemde contactpersoon. Is me al twee keer gebeurd. Eerste keer overigens bij dat bedrijf wat ik in m'n vorige ergernis noemde. Nu bij iemand van CN. Gelukkig op hun site zelf een ander contactpersoon voor dezelfde vacature gevonden en dus nog maar een keer verstuurd.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:43:00 #239
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52625629
+91 is india. Off shore recruiting?
pi_52630319
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:30 schreef Foeske het volgende:

[..]

out-of-office reply
Weet je wat ik nu al een paar keer heb meegemaakt? Dat er in de advertentie een contactpersoon genoemd wordt die pas ruim na het verstrijken van de uiterste inzendtermijn terug is van vakantie. Dat vind ik zó slordig! Want ja, ik ben zo iemand die vaak belt om even informatie in te winnen. En dan bel je dus voor niks.

Zijn er nog meer mensen die dat doen trouwens? Gezien de verbaasde reactie zou ik bijna denken dat niemand eerst even belt.
pi_52631550
Ik ben eerst op gesprek geweest bij mijn huidige baas vooraleer ik mijn papieren heb binnengebracht. Stond ook in de vacature dat dat mogelijk was. Op die manier wist ik toch beter wat de job precies inhield en hoe de sollicitatieprocedure verliep.
pi_52631865
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:48 schreef leonieke het volgende:
Ik ben eerst op gesprek geweest bij mijn huidige baas vooraleer ik mijn papieren heb binnengebracht. Stond ook in de vacature dat dat mogelijk was. Op die manier wist ik toch beter wat de job precies inhield en hoe de sollicitatieprocedure verliep.
Je klinkt Vlaams. En dat geldt ook voor de sollicitatieprocedrue die je beschrijft.

Eerst op gesprek, daarna pas CV en brief overhandigen?
pi_52631969
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:00 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Je klinkt Vlaams. En dat geldt ook voor de sollicitatieprocedrue die je beschrijft.

Eerst op gesprek, daarna pas CV en brief overhandigen?
Ik ben ook Vlaams
De vacature stond online (en in het staatsblad zelfs), daar stond in dat je contact kon opnemen met "persoon x" voor bijkomende inlichtingen. Ik had mijn cv en brief wel mee toen ik op gesprek ging, maar mijn dossier moest ik ergens anders overhandigen (niet bij mijn rechtstreekse baas dus).

Dit is wel de eerste keer dat ik het zo meemaak, hoor
2 maand later werden de sollicitatiegesprekken gehouden. Elke kandidaat 20 minuten in één ruimte met algemene baas, diensthoofd financiën, diensthoofd personeel en mijn rechtstreekse baas.
pi_52632247
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:04 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik ben ook Vlaams
De vacature stond online (en in het staatsblad zelfs), daar stond in dat je contact kon opnemen met "persoon x" voor bijkomende inlichtingen. Ik had mijn cv en brief wel mee toen ik op gesprek ging, maar mijn dossier moest ik ergens anders overhandigen (niet bij mijn rechtstreekse baas dus).

Dit is wel de eerste keer dat ik het zo meemaak, hoor
2 maand later werden de sollicitatiegesprekken gehouden. Elke kandidaat 20 minuten in één ruimte met algemene baas, diensthoofd financiën, diensthoofd personeel en mijn rechtstreekse baas.
Dat klinkt echt geweldig! Wat een toffe methode! Als de eerste selectie gemaakt wordt op basis van een brief i.p.v. een CV/brief, dan zou ik waarschijnlijk veel beter uit de verf komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')