Er zijn natuurlijk nog steeds branches waar geen tekort aan mensen is. Daar is solliciteren uiteraard lastiger.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef GAULOISES het volgende:
Misschien moeten de mensen het toch wat meer bij zich zelf zoeken. Ik ben 33 en net begonnen bij mijn nieuwe werkgever. (accountancy) Ik heb 1 keer gesolliciteerd en ben toen ook meteen aangenomen. Werkervaring in het vakgebied heb ik helemaal niet, tevens heb ik mijn opleiding (nog) niet afgerond. Ik kon alleen 12 jaar werkervaring in een produktieomgeving aanbieden. En over leeftijd gesproken, mijn nieuwste collega is zelfs al over de 40.
Je moet wel realiseren dat er verschillen zijn. Hoogopgeleide mensen met een meer financiele of technische achtergrond hebben het veel gemakkelijker. Vooral laagopgeleide mensen moeten het hebben van uitzendwerk (no offense).quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef GAULOISES het volgende:
Misschien moeten de mensen het toch wat meer bij zich zelf zoeken. Ik ben 33 en net begonnen bij mijn nieuwe werkgever. (accountancy) Ik heb 1 keer gesolliciteerd en ben toen ook meteen aangenomen. Werkervaring in het vakgebied heb ik helemaal niet, tevens heb ik mijn opleiding (nog) niet afgerond. Ik kon alleen 12 jaar werkervaring in een produktieomgeving aanbieden. En over leeftijd gesproken, mijn nieuwste collega is zelfs al over de 40.
en nu verwacht je concrete aanbiedingen?quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben op zoek naar een baantje waar er wat meer van mijn intellectuele capaciteiten gevraagd wordt dan achter de bar.
Ze mag toch gewoon aangeven waar ze naar op zoek is? Fok is geen vacaturebank, dus ik begrijp je reactie niet zo.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:45 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
en nu verwacht je concrete aanbiedingen?
![]()
Wat denk je zelf ?quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:45 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
en nu verwacht je concrete aanbiedingen?
![]()
Ik wou vooral ook gewoon kijken wat er was en wat er allemaal kon. Ik heb daar zo weinig kennis van. Was gewoon benieuwd wat er mogelijk was. Dat schrijfwerk was een goed voorbeeld van iets wat ik niet wist dat bestond, maar wel precies iets voor mij is. Zoiets vinden bedoelde ik ook met mijn vorige posts. Dat iemand zoiets wist dat het bestond.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:42 schreef ozzyat105 het volgende:
tip:
begin eens met te formuleren wat voor werk je nou echt wil doen, en dan zo concreet mogelijk
Pass mij die site ook even, kan ik geld gaan vragen voor m'n columnsquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:11 schreef AudreyHepburn het volgende:
Vriend van me vertelde me net dat hij een site wist waar je als freelance tekstschrijver je diensten kan aanbieden, en dat mensen die tekstschrijvers nodig hebben daar hun verzoeken plaatsen. Dat lijkt me wel wat. Ik schrijf goed, zowel voor mijn studie als voor diverse weblogs en binnenkort ook in een tijdschrift.
Daar maar eens achteraan..
bron:nu.nlquote:Tarotkaarten betaald bij zoektocht naar werk
AMSTERDAM - Tarotkaarten, horoscopen en zelfontwikkelingcursussen worden door uitkeringsinstantie UWV betaald in de zoektocht naar werk. Dat blijkt uit een rondgang van de Volkskrant langs bureaus met een spirituele inslag.
ANP
Sinds drie jaar kunnen arbeidsongeschikten die aan het werk moeten en mensen met een WW- of Wajonguitkering een 'reïntegratietraject' op maat krijgen. Dit mag maximaal twee jaar duren en vijfduizend euro kosten.
Vorig jaar liepen er 42500 van deze trajecten bij het UWV. Meer dan tweeduizend bureaus zijn actief op deze 'spirituele' markt.
Cijfers
Een loopbaancoach van een van deze bureaus zegt in de krant: "Laat de markt zijn werk doen. Cliënten geven bureaus cijfers. Wie slecht scoort, zal uiteindelijk moeten stoppen."
Blik op Werk, dat een keurmerk voor de reïntegratiebureaus ontwikkelt, ziet niets in strengere regelgeving. Een woordvoerder stelt dat 'alles wat bijdraagt aan het aan het werk helpen van mensen, mag'.
Stop
De SP, het CDA en de ChristenUnie vinden deze voorziening te ver gaan en eisen een stop aan dergelijke subsidieverlening. De PvdA wil de spirituele hulp niet bij voorbaat afkeuren.
"In specifieke gevallen moet dat kunnen", zegt PvdA-Kamerlid Ton Heerts.
Weer een bewijs dat "reintegratie"bureau's alleen maar profiteren van de zwakkeren in de maatschappij zonder er iets substantieels voor terug te doen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:41 schreef Noway666 het volgende:
Iemand hier al ervaring mee![]()
[..]
bron:nu.nl
Te gek voor woorden imho.
Zelfs al staat het in een contract, denk niet dat het stand houdt voor een rechter.quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:43 schreef RealZeus het volgende:
Uitzendbureau's![]()
Het grootste gedeelte laat never nooit van zich horen.
Ik werk ook via een uitzendbureau. Eerst dubbelbemand gereden en zonder dat mij dat verteld was verdiende ik fors minder dan ik wilde. Toen kwam ik bij een opdrachtgever waar ik het goed naar mijn zin had en die wel goed betaalde. Helaas konden zij het met eigen mensen af, maar ik mocht wel solliciteren.
Eerlijk als ik ben vertel ik dat tegen die knakker van het uitzendbureau en wat denk je?
"Ja, dat kan niet, want je mag niet direct solliditeren bij een bedrijf waar je tot voor kort via ons werkte."
"Nou, dan kan ik dus beter niet meer via jullie werken want anders kom ik nergens aan de bak.En als ik je dus niks vertel dan weet je het ook niet."![]()
"Ik weet niet precies hoe het zit, maar officeel mag het niet."![]()
"Wat niet mag is leuk."![]()
Denken ze werkelijk dat ik het ze nu nog ga vertellen als ik aangenomen word?
Het is toch van de zotte. Niet alleen ben je als uitzendkracht hoer van de zaak, je mag niet eens je eigen leven meer bepalen.
Je doet moeite om je te presenteren. Is dan een beleefd antwoordbriefje al teveel gevraagd?quote:Indien je binnen 5 werkdagen geen reactie ontvangt, ben je niet geselecteerd voor deze functie
Het is wel duidelijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort onbeschoftheid zie je ook steeds vaker:
[..]
Je doet moeite om je te presenteren. Is dan een beleefd antwoordbriefje al teveel gevraagd?
Dit MEEN je niet?quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort onbeschoftheid zie je ook steeds vaker:
[..]
Je doet moeite om je te presenteren. Is dan een beleefd antwoordbriefje al teveel gevraagd?
Ja hoor. En in een vacature op de site van het CWI, notabene.quote:
quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja hoor. En in een vacature op de site van het CWI, notabene.
Ook dat klinkt herkenbaar. Mijn schoonmoeder was ingeschreven bij het CWI, en ik zag het einde van mijn contract naderen dus ik ging een keer met haar mee. Zomaar, om te vragen of ze iets voor mij konden betekenen. Maar er werd me dus letterlijk gezegd dat ze voor mij niets konden betekenen omdat ikquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Lang geleden, toen het nog Arbeidsbureau was en ik ermee te maken had, ook zoiets gehad. Het duurde me allemaal te lang, dus ik ernaar toe en vragen of er mogelijkheid was voor een cursus van het een of ander. Bijscholing, en zo.
"Nee, we hebben alleen maar geld voor cursussen nederlands voor anderstaligen..."
bareuh
Wat ben je dan wel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ook dat klinkt herkenbaar. Mijn schoonmoeder was ingeschreven bij het CWI, en ik zag het einde van mijn contract naderen dus ik ging een keer met haar mee. Zomaar, om te vragen of ze iets voor mij konden betekenen. Maar er werd me dus letterlijk gezegd dat ze voor mij niets konden betekenen omdat ik
A) niet allochtoon was;
B) geen gevangenisstraf achter de rug had;
C) geen schooldrop-out was.
![]()
Ambtenarentaal.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:46 schreef E.T. het volgende:
Paar weken later gerappelleerd naar die vent,
Pff.. ik denk dat je dan wel de verkeerde werknemer getroffen hebt die zijn/haar persoonlijke visie eruit gooide.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:03 schreef _Arual_ het volgende:
A) niet allochtoon was;
Ik denk eerder omdat je nog geen half jaar werkloos wasquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ook dat klinkt herkenbaar. Mijn schoonmoeder was ingeschreven bij het CWI, en ik zag het einde van mijn contract naderen dus ik ging een keer met haar mee. Zomaar, om te vragen of ze iets voor mij konden betekenen. Maar er werd me dus letterlijk gezegd dat ze voor mij niets konden betekenen omdat ik
A) niet allochtoon was;
![]()
In Oss doen ze dat wel. Daar wordt zo snel mogelijk met zoiets begonnen omdat je dan nog in je werkritme zit en er geen gat in je CV ontstaat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:18 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat je nog geen half jaar werkloos was
Denk je nou werkelijk dat men gelijk een re integratietraject voor jou gaan starten terwijl je net werkloos bent?
Ah, ik zou er niet zo trots op zijn dat ze dat voor je doen. Dat betekend namelijk dat je in een bepaalde schaal wordt ingedeelt als in "niet capabel om binnen een half jaar zelfstandig een baan te vinden".quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Oss doen ze dat wel. Daar wordt zo snel mogelijk met zoiets begonnen omdat je dan nog in je werkritme zit en er geen gat in je CV ontstaat.
Ach, als je zo gaat denken... En ik ben al 4 jaar zelfstandig bezig om een baan te vinden, maar ja.. Man en boven de 35. Ik zou er dus geen enkel probleem mee hebben. Bovendien doen ze het voor iedereen. Als je je inschrijft wordt direct begonnen met het zoeken naar een baan. Elke baan. Zodat je in ieder geval in je ritme blijft en minstens een deel van je geld zelf verdient.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:26 schreef nikky het volgende:
[..]
Ah, ik zou er niet zo trots op zijn dat ze dat voor je doen. Dat betekend namelijk dat je in een bepaalde schaal wordt ingedeelt als in "niet capabel om binnen een half jaar zelfstandig een baan te vinden".
Mijn vader was nog aan het jobhoppen op zijn 47e. Misschien zou je eens wat aan je instelling kunnen doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ach, als je zo gaat denken... En ik ben al 4 jaar zelfstandig bezig om een baan te vinden, maar ja.. Man en boven de 35. Ik zou er dus geen enkel probleem mee hebben. Bovendien doen ze het voor iedereen. Als je je inschrijft wordt direct begonnen met het zoeken naar een baan. Elke baan. Zodat je in ieder geval in je ritme blijft en minstens een deel van je geld zelf verdient.
En in jouw geval zou ik er ook niet zo op neerkijken, want als jij je sollicitatiebrieven schrijft als je berichten, val jij zelf ook in die categorie
Tuurlijk, tuurlijk... Het heeft alles met je instelling te maken, dat je niet op gesprek gevraagd wordt na een sollictatiebrief / e-mail.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:44 schreef nikky het volgende:
[..]
Mijn vader was nog aan het jobhoppen op zijn 47e. Misschien zou je eens wat aan je instelling kunnen doen.
Mensen die een derde persoon enkelvoud van een werkwoord waar geen 'd' in voorkomt op een 'd' laten eindigen, vallen voor mij wel degelijk in die categorie.quote:En nee helaas dat plezier kan ik je niet gunnen. Ik val niet in dezelfde categorie, jammer he?
Ik heb ook een baan die leuk is. En ik vind hem zo leuk, dat ik er al 5 jaar voor reis.quote:Maar he, ik heb wél een baan die leuk is en nog eens 25 minuten van mijn huis..
Le-zen. Het is beleid, daar. Iedereen gaat dat traject in, ook als je als academicus daar binnenkomt. Men heeft daar gewoon afspraken met bedrijven over. En het werkt ook nog. Ze hebben één van de laagste werkloosheidspercentages van het land en weinig werklozen die doorstromen naar de Bijstand. Uiteraard wordt er wel gewoon verwacht dat je zelf ook blijft zoeken.quote:En ik kijk er niet op neer. Ik zei alleen dat je er niet zo trots op zou moeten zijn dat men gelijk een re integratietraject voor je opstart. Want zo geweldig is dat niet als men je daarin plaatst.
Het CWI is verplicht op zoek te gaan naar een baan zodra jij je daar staat ingeschreven. Mochten zij voor iedereen gelijk een re integratie traject beginnen dan zijn ze toch niet conform de regels bezig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, tuurlijk... Het heeft alles met je instelling te maken, dat je niet op gesprek gevraagd wordt na een sollictatiebrief / e-mail.
Mensen die een derde persoon enkelvoud van een werkwoord waar geen 'd' in voorkomt op een 'd' laten eindigen, vallen voor mij wel degelijk in die categorie.
[..]
Ik heb ook een baan die leuk is. En ik vind hem zo leuk, dat ik er al 5 jaar voor reis.
[..]
Le-zen. Het is beleid, daar. Iedereen gaat dat traject in, ook als je als academicus daar binnenkomt. Men heeft daar gewoon afspraken met bedrijven over. En het werkt ook nog. Ze hebben één van de laagste werkloosheidspercentages van het land en weinig werklozen die doorstromen naar de Bijstand. Uiteraard wordt er wel gewoon verwacht dat je zelf ook blijft zoeken.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zeker. Maar ik mag er toch ook na 5 jaar genoeg van hebben om elke dag zo'n 2,5 uur reistijd kwijt te zijn (als ik mazzel heb; 5 kwartier is zonder files. Probeer de A2 maar eens zonder files te rijden)? Ik mag er toch genoeg van hebben ongeveer 40.000 km woon-werkverkeer per jaar te rijden? Ik mag dan toch op zoek gaan naar iets dichterbij? Maar met de regelgeving zoals hij nu is, is het risico wel erg groot dat je ineens zonder inkomen zit.
Er zijn zat leuke, interessante en uitdagende functies te vinden waarbij niet of nauwelijks gekeken wordt naar de grammaticale capaciteiten van de werknemer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mensen die een derde persoon enkelvoud van een werkwoord waar geen 'd' in voorkomt op een 'd' laten eindigen, vallen voor mij wel degelijk in die categorie.
Die drie doelgroepen kregen anders wel meteen hulp in de vorm van cursussen en dergelijke.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:18 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat je nog geen half jaar werkloos was
Denk je nou werkelijk dat men gelijk een re integratietraject voor jou gaan starten terwijl je net werkloos bent?
Ik, met mijn opleidingen en werkervaring, zou het niet leuk vinden om meteen een 'cursus solliciteren' of 'hoe zoek ik vacatures' o.i.d. voor mijn kiezen te krijgen...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:13 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Die drie doelgroepen kregen anders wel meteen hulp in de vorm van cursussen en dergelijke.
Ik heb wel een baan voor je, Audrey, maar da's wel in A'dam. En dan word je mijn collega. Verder kantoorwerk, redelijk goed betaald, zelf in te plannen uren, veel studenten, zelfs redelijk veel doorgroeimogelijkheden. En ik krijg 100 euro als je aangenomen wordtquote:Op zondag 19 augustus 2007 20:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben op zoek naar een baantje voor naast mijn studie. Momenteel werk ik achter een bar, maar de nachtelijke uren breken me op, en ik wil er vanaf zijn als ik komend jaar ga afstuderen. Ik ben op zoek naar een baantje waar er wat meer van mijn intellectuele capaciteiten gevraagd wordt dan achter de bar. Ik heb momenteel een Bachelor of Arts (geschiedenis) en over een jaar dus hopelijk een Master of Arts (geschiedenis).
Het liefste zou ik zo'n 15 uur per week werken, of ietsje minder. Bijv 2 of 3 halve dagen. Het moet immers een bijbaantje blijven. Nou weet ik ook wel dat dat niet echt een gemakkelijke ingangseis is. Alle banen voor weinig uren zijn eigenlijk vooral dom werk in de catering of als belmiep. De intelligentere dingen zijn gewoon voor meer uren, maar dat lukt me niet vanwege het afstuderen, dat gaat ten alle tijde voor.
Heeft iemand nou een dergelijk baantje of heeft iemand tips voor me ? Dit wat ik hierboven schrijf is de voorstelling die ik er me nu van maak, maar ik heb de beslissing om een nieuwe baan te zoeken pas een week geleden genomen, dus ik heb nog niet echt veel concrete informatie over hoe de vork concreet in de steel zit in mijn situatie. Ik vraag me ook af of ik wel een reeel idee heb over mijn nieuw te vinden baantje.
Anyway. Sta nu ingeschreven bij Randstad en daar hadden ze inderdaad alleen dom of fulltime werk voor me..
Ik ben wel nieuwsgierig nu. Wil je me eens mailen met details ?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb wel een baan voor je, Audrey, maar da's wel in A'dam. En dan word je mijn collega. Verder kantoorwerk, redelijk goed betaald, zelf in te plannen uren, veel studenten, zelfs redelijk veel doorgroeimogelijkheden. En ik krijg 100 euro als je aangenomen wordt
Je hebt www.sollicitatieleed.nl waar het over dat soort dingen gaat, maar of die site nog actief wordt bijgehouden weet ik niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:30 schreef Noway666 het volgende:
Goed laten voelen ja dat ze slordig zijn als dat zo is geweest.
Ik heb zelf in periode nadat ik mijn startersbaan voor mekaar had een sterke neiging gehad om een openbare zwartelijst of forum op te zetten om de laconieke werkgevers die sollicitanten voor niets laten opdraven etc. aan te kaarten.
Ik heb het maar op een persoonlijk zwartlijstje gehouden.![]()
Forum is ook dood.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:56 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je hebt www.sollicitatieleed.nl waar het over dat soort dingen gaat, maar of die site nog actief wordt bijgehouden weet ik niet.
Laatst geplaatste review in 2005.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
www.indewandelgang.nl. Helaas weet ik niet of dat nog zo actueel is.
quote:Geachte sollicitant,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Wij hebben uw sollicitatie in goede orde ontvangen en zullen uw gegevens in
behandeling nemen.
Indien u van ons binnen 10 werkdagen geen verdere reactie heeft ontvangen,
kunt u ervan uitgaan dat wij uw gegevens niet verder meenemen in deze
procedure. Uit overweging van privacy zullen uw gegevens dan ook worden
vernietigd.
Uiteraard beseffen wij dat dit een zeer onpersoonlijke benadering is. Door
het grote aantal reacties op onze vacatures zijn wij helaas genoodzaakt om
op deze manier duidelijkheid te geven. Wij hopen op uw begrip hiervoor.
watvoor werk zoek je en waar?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:51 schreef francis997 het volgende:
vandaag maar weer eens gebeld met het uizendbureau, zeggen ze We hebben momenteel niks in de aanbieding voor je. Probeer het over een weekje weer. En dit krijg ik nu meerdere malen te horen. Randstad daar heb ik inmiddels ook al 2x naar gebeld en zeggen: het zal zeer lastig zijn om iets te vinden, maar we doen ons best. Zodra we iets vinden bellen we wel.
ja, en dat moet ik geloven![]()
Morgen ga ik maar weer naar een ander uitzendbureau om het proberen.
Iemand nog enige tips voor een uitzendbureau waar ze veel tijdelijk werk hebben, want ik ben het thuiszitten zo zat..ik wil werken iets doen.
ik zoek gewoon werk t/m November. Liefst ict (support), maar verder kan alles. Het enige wat ik niet wil is horeca, fabrieken, callcenter(waar ik de mensen zou moeten bellen).quote:
Als je horeca werk zocht dat wist ik nog wel wat, we zitten namelijk nog te springen om mensen in omg delft :-)quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:35 schreef francis997 het volgende:
[..]
ik zoek gewoon werk t/m November. Liefst ict (support), maar verder kan alles. Het enige wat ik niet wil is horeca, fabrieken, callcenter(waar ik de mensen zou moeten bellen).
Verder heb ik me bij randstad ingeschreven en bij dactylo. Ben vandaag bij 3 anderen geweest maar bij alledrie kwam het neer op: probeer maar ergens anders. En als je de regio bedoeld gaat het om rotterdam en omstreken.
verder ben ik bij start people, creyf's, content, tempo team geweest.
Probeer Centric eens?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:35 schreef francis997 het volgende:
[..]
ik zoek gewoon werk t/m November. Liefst ict (support), maar verder kan alles. Het enige wat ik niet wil is horeca, fabrieken, callcenter(waar ik de mensen zou moeten bellen).
Verder heb ik me bij randstad ingeschreven en bij dactylo. Ben vandaag bij 3 anderen geweest maar bij alledrie kwam het neer op: probeer maar ergens anders. En als je de regio bedoeld gaat het om rotterdam en omstreken.
verder ben ik bij start people, creyf's, content, tempo team geweest.
Zoals verwacht ben ik het niet geworden. Zegt 'ie ook nog: 'je bent me net voor, ik wou je net bellen'quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:43 schreef Foeske het volgende:
Ik heb twee weken geleden een sollicitatiegesprek gehad bij een kleine uitgeverij. Ik was de eerste die op gesprek kwam nadat de directeur terug kwam van vakantie en er zou in ieder geval nog één iemand langskomen de week erop. Daarna zou ik gebeld worden (afgelopen woensdag of donderdag). Het klonk alsof er nog geen stortvloed aan sollicitaties was binnengekomen, en toch heb ik nu nog steeds niets gehoord. Eigenlijk weet ik dan al genoeg natuurlijk, maar ik vind het zo slordig om niet even te bellen. Dus ik ga vandaag maar even bellen denk ik, wil het toch even zeker weten. En als het dan inderdaad een nee is, dan laat ik lekker nog even merken dat ik het echt slordig vind.
Weet je wat ik nu al een paar keer heb meegemaakt? Dat er in de advertentie een contactpersoon genoemd wordt die pas ruim na het verstrijken van de uiterste inzendtermijn terug is van vakantie. Dat vind ik zó slordig! Want ja, ik ben zo iemand die vaak belt om even informatie in te winnen. En dan bel je dus voor niks.quote:
Je klinkt Vlaams. En dat geldt ook voor de sollicitatieprocedrue die je beschrijft.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:48 schreef leonieke het volgende:
Ik ben eerst op gesprek geweest bij mijn huidige baas vooraleer ik mijn papieren heb binnengebracht. Stond ook in de vacature dat dat mogelijk was. Op die manier wist ik toch beter wat de job precies inhield en hoe de sollicitatieprocedure verliep.
Ik ben ook Vlaamsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:00 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je klinkt Vlaams. En dat geldt ook voor de sollicitatieprocedrue die je beschrijft.
Eerst op gesprek, daarna pas CV en brief overhandigen?
Dat klinkt echt geweldig! Wat een toffe methode! Als de eerste selectie gemaakt wordt op basis van een brief i.p.v. een CV/brief, dan zou ik waarschijnlijk veel beter uit de verf komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik ben ook Vlaams![]()
De vacature stond online (en in het staatsblad zelfs), daar stond in dat je contact kon opnemen met "persoon x" voor bijkomende inlichtingen. Ik had mijn cv en brief wel mee toen ik op gesprek ging, maar mijn dossier moest ik ergens anders overhandigen (niet bij mijn rechtstreekse baas dus).
Dit is wel de eerste keer dat ik het zo meemaak, hoor![]()
2 maand later werden de sollicitatiegesprekken gehouden. Elke kandidaat 20 minuten in één ruimte met algemene baas, diensthoofd financiën, diensthoofd personeel en mijn rechtstreekse baas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |