Woepie voor jou. Helaas ben ik geen ICT'er.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is toch echt afhaneklijk van de branche. Ik word 37, maar ben dus afgelopen jaar 3 keer van baan veranderd
Nee, maar het is dus niet zo dat je boven de 35 per definitie bent afgeschreven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Woepie voor jou. Helaas ben ik geen ICT'er.
Niet als je in de ICT zit, nee. In (ruw geschat) 65% van alle andere branches wel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, maar het is dus niet zo dat je boven de 35 per definitie bent afgeschreven.
Dat geloof ik niet zo eigenlijk. Zeker niet gezien de vergrijzing die vooral in die andere branches hard zal toeslaan (harder dan in de ICT).quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet als je in de ICT zit, nee. In (ruw geschat) 65% van alle andere branches wel.
Tegen de tijd dat men de gevolgen van die vergrijzing echt gaat voelen ben ik zelf al vergrijsd, hoor. Werkgevers staan niet bekend om hun 'in touch' zijn met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet zo eigenlijk. Zeker niet gezien de vergrijzing die vooral in die andere branches hard zal toeslaan (harder dan in de ICT).
Ik weet niet precies in welke branche je zit, maar die gevolgen beginnen nu al zichtbaar te worden op diverse plekken. Houdt moed!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat men de gevolgen van die vergrijzing echt gaat voelen ben ik zelf al vergrijsd, hoor. Werkgevers staan niet bekend om hun 'in touch' zijn met de werkelijkheid.
Toen ik nog in Capelle woonde en werkloos was (lang geleden) en vanwege mijn politieke werk ook de interne vacatures kreeg, heb ik op een functie gesolliciteerd. Leuk gesprek gehad, waaruit bleek, dat men eerst intern zocht, vervolgens binnen de Rijnmond gemeenten, vervolgens binnen de ander egemeenten in Nederland en pas daarna mensen van buiten in aanmerking kwamen. Dus zo vreselijk open staan ze niet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
De gemeente waar ik 6 maanden heb gewerkt heeft ook grote moeite met mensen binnen halen op bijna alle functies. Er zijn zelfs allerlei protocollen ontwikkeld hoe de mensen binnen te houden NAAST werving en selectie.
Waarop men de vacatures via uitzendburo's wil vervullen, het daardoor onaantrekkelijk makend voor mensen die van (vaste) baan willen veranderen, ivm de ww-risico's.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik weet niet precies in welke branche je zit, maar die gevolgen beginnen nu al zichtbaar te worden op diverse plekken. Houdt moed!
Zoals gezegd is dat lang geleden, want er is nu geen beperking tov woonplaats.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Toen ik nog in Capelle woonde en werkloos was (lang geleden) en vanwege mijn politieke werk ook de interne vacatures kreeg, heb ik op een functie gesolliciteerd. Leuk gesprek gehad, waaruit bleek, dat men eerst intern zocht, vervolgens binnen de Rijnmond gemeenten, vervolgens binnen de ander egemeenten in Nederland en pas daarna mensen van buiten in aanmerking kwamen. Dus zo vreselijk open staan ze niet.
Hetzelfde bij de gemeente waar ik nu woon.
Ik zie bergen met rechtstreekse vacaturesquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarop men de vacatures via uitzendburo's wil vervullen, het daardoor onaantrekkelijk makend voor mensen die van (vaste) baan willen veranderen, ivm de ww-risico's.
Ik heb nog steeds contacten binnen de gemeente Capelle. Op dat gebied is er toch echt weinig veranderd, vaak tot frustyratie van de mensen op bepaalde afdelingen. Die willen mensen die kunnen en willen aanpakken, ook als die mensen toevalliig geen HBO diploma maar wel werkervaring en inzet hebben.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd is dat lang geleden, want er is nu geen beperking tov woonplaats.
Uh-huh. "Je hebt een HBO-opleiding en bent bij voorkeur niet ouder dan 30 en hebt enkele jaren relevante werkervaring. Wij bieden een salaris van 1500 Euro bruto..."quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie bergen met rechtstreekse vacatures
Ik heb er gewerkt, en er werd bij BMO in ieder geval geen beperking gemaakt in werving.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds contacten binnen de gemeente Capelle. Op dat gebied is er toch echt weinig veranderd, vaak tot frustyratie van de mensen op bepaalde afdelingen. Die willen mensen die kunnen en willen aanpakken, ook als die mensen toevalliig geen HBO diploma maar wel werkervaring en inzet hebben.
Tja, met deze cynische instelling zullen ze je snel aannemen denk ikquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uh-huh. "Je hebt een HBO-opleiding en bent bij voorkeur niet ouder dan 30 en hebt enkele jaren relevante werkervaring. Wij bieden een salaris van 1500 Euro bruto..."
Sorry, ik spreek uit ervaring. Ik kijk ook de vacaturepagina's op Internet en in de kranten na, hoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, met deze cynische instelling zullen ze je snel aannemen denk ik
Ja, maar je staat ook weinig open voor een andere invalshoek. Sterker nog, je trekt mijn woorden van de gemeente Capelle aan den IJssel in twijfel terwijl ik er nog geen jaar geleden met niet meer dan een MBO diploma werd aangenomen voor een HBO functie, waarbij mijn direct leidinggevende uit Den Haag afkomstig was en zelfs nooit in een rijnmond gemeente gewoond had.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, ik spreek uit ervaring. Ik kijk ook de vacaturepagina's op Internet en in de kranten na, hoor.
Ik ben al 4 jaar aan het solliciteren. Zelfs banen waar ik 1:1 in het profiel pas word ik op afgewezen met de opmerking "We hebben iemand gevonden die beter in het profiel past".quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:05 schreef Dromer het volgende:
Tja.. ik ben nóg ouder dan Swetsenegger en ben ook twee keer geswitched het afgelopen jaar. Ook ICT, dat wel.. maar dat was na 2000 juist de branche waar de grootste klappen vielen.
Heb je echt gesolliciteerd of kijk je alleen naar vacatures? Probeer het anders gewoon eens en kijk of je wel/geen reactie krijgt. Juist áls ze weer makkelijk(er) van je af kunnen zullen ze minder bang zijn je in dienst te nemen...
Heb je wel eens gewoon op de man af gevraagd of ze je een ECHTE reden willen geven? Misschien is het wel iets onbewust in je houding ofzo.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben al 4 jaar aan het solliciteren. Zelfs banen waar ik 1:1 in het profiel pas word ik op afgewezen met de opmerking "We hebben iemand gevonden die beter in het profiel past".
Ik ben zelfs een keer afgewezen na 2 gesprekken, toen er nog maar 2 kandidaten waren, omdat ze liever een vrouw hadden. (de andere kandidaat was vrouw, blond, 28, met een laag uitgesneden bloesje).
De afwijzingen komen per brief en direct na de sollicitatie. Gesprekken zijn zeer zeldzaam.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je wel eens gewoon op de man af gevraagd of ze je een ECHTE reden willen geven? Misschien is het wel iets onbewust in je houding ofzo.
Je kan ze bellenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De afwijzingen komen per brief en direct na de sollicitatie. Gesprekken zijn zeer zeldzaam.
Tja, als je vrouw bent...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:17 schreef E.T. het volgende:
mjah, qua voorwaarden heb ik toch behoorlijk wat noten op m'n zang, qua baan en branche minder.. als het maar in m'n straatje past zeg maar en ik heb toch de afgelopen 6 weken 2x een baan afgezegd obv die voorwaarden.
en ik ben ook 35 (en nog moeder van 2 kinderen ook!).
Dus ook buiten de ICT kun je boven de 35 nog goed meekomen![]()
Zouden moeders van 2 kinderen met wallen onder hun ogen van het nachtelijk voeden als mooi ervaren worden door HRM managers?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, als je vrouw bent...
http://www.zibb.nl/Bedrij(...)-meer-salaris-op.htm
MILFsquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zouden moeders van 2 kinderen met wallen onder hun ogen van het nachtelijk voeden als mooi ervaren worden door HRM managers?
boven de 35 moet je adem wel langer zijn. Maar boven de 35 zijn je eisen meestal ook fors.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:50 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ken zat mensen van 35+ in allerlei branches en die krijgen de mooiste banen aangeboden. Maar ja, als je van te voren al denkt dit-gaat-toch-niet-lukken, dan straal je dat ook uit.
Van de week nog een afwijzing gehad. Ze zochten een starter, ik heb iets meer ervaring dan dat. En toen werd ik afgewezen omdat er kandidaten waren "met meer en/of relevantere ervaring". Dat is toch vreemd? Ik zou eerder verwachten dat ik werd afgewezen omdat ik in dit geval te veel ervaring had! Maar goed, ik heb het nagebeld, en het was dus echt zo.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben al 4 jaar aan het solliciteren. Zelfs banen waar ik 1:1 in het profiel pas word ik op afgewezen met de opmerking "We hebben iemand gevonden die beter in het profiel past".
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:15 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ja... je hebt gelijk hoor knul"
Er zijn natuurlijk nog steeds branches waar geen tekort aan mensen is. Daar is solliciteren uiteraard lastiger.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef GAULOISES het volgende:
Misschien moeten de mensen het toch wat meer bij zich zelf zoeken. Ik ben 33 en net begonnen bij mijn nieuwe werkgever. (accountancy) Ik heb 1 keer gesolliciteerd en ben toen ook meteen aangenomen. Werkervaring in het vakgebied heb ik helemaal niet, tevens heb ik mijn opleiding (nog) niet afgerond. Ik kon alleen 12 jaar werkervaring in een produktieomgeving aanbieden. En over leeftijd gesproken, mijn nieuwste collega is zelfs al over de 40.
Je moet wel realiseren dat er verschillen zijn. Hoogopgeleide mensen met een meer financiele of technische achtergrond hebben het veel gemakkelijker. Vooral laagopgeleide mensen moeten het hebben van uitzendwerk (no offense).quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef GAULOISES het volgende:
Misschien moeten de mensen het toch wat meer bij zich zelf zoeken. Ik ben 33 en net begonnen bij mijn nieuwe werkgever. (accountancy) Ik heb 1 keer gesolliciteerd en ben toen ook meteen aangenomen. Werkervaring in het vakgebied heb ik helemaal niet, tevens heb ik mijn opleiding (nog) niet afgerond. Ik kon alleen 12 jaar werkervaring in een produktieomgeving aanbieden. En over leeftijd gesproken, mijn nieuwste collega is zelfs al over de 40.
en nu verwacht je concrete aanbiedingen?quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben op zoek naar een baantje waar er wat meer van mijn intellectuele capaciteiten gevraagd wordt dan achter de bar.
Ze mag toch gewoon aangeven waar ze naar op zoek is? Fok is geen vacaturebank, dus ik begrijp je reactie niet zo.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:45 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
en nu verwacht je concrete aanbiedingen?
![]()
Wat denk je zelf ?quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:45 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
en nu verwacht je concrete aanbiedingen?
![]()
Ik wou vooral ook gewoon kijken wat er was en wat er allemaal kon. Ik heb daar zo weinig kennis van. Was gewoon benieuwd wat er mogelijk was. Dat schrijfwerk was een goed voorbeeld van iets wat ik niet wist dat bestond, maar wel precies iets voor mij is. Zoiets vinden bedoelde ik ook met mijn vorige posts. Dat iemand zoiets wist dat het bestond.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:42 schreef ozzyat105 het volgende:
tip:
begin eens met te formuleren wat voor werk je nou echt wil doen, en dan zo concreet mogelijk
Pass mij die site ook even, kan ik geld gaan vragen voor m'n columnsquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:11 schreef AudreyHepburn het volgende:
Vriend van me vertelde me net dat hij een site wist waar je als freelance tekstschrijver je diensten kan aanbieden, en dat mensen die tekstschrijvers nodig hebben daar hun verzoeken plaatsen. Dat lijkt me wel wat. Ik schrijf goed, zowel voor mijn studie als voor diverse weblogs en binnenkort ook in een tijdschrift.
Daar maar eens achteraan..
bron:nu.nlquote:Tarotkaarten betaald bij zoektocht naar werk
AMSTERDAM - Tarotkaarten, horoscopen en zelfontwikkelingcursussen worden door uitkeringsinstantie UWV betaald in de zoektocht naar werk. Dat blijkt uit een rondgang van de Volkskrant langs bureaus met een spirituele inslag.
ANP
Sinds drie jaar kunnen arbeidsongeschikten die aan het werk moeten en mensen met een WW- of Wajonguitkering een 'reïntegratietraject' op maat krijgen. Dit mag maximaal twee jaar duren en vijfduizend euro kosten.
Vorig jaar liepen er 42500 van deze trajecten bij het UWV. Meer dan tweeduizend bureaus zijn actief op deze 'spirituele' markt.
Cijfers
Een loopbaancoach van een van deze bureaus zegt in de krant: "Laat de markt zijn werk doen. Cliënten geven bureaus cijfers. Wie slecht scoort, zal uiteindelijk moeten stoppen."
Blik op Werk, dat een keurmerk voor de reïntegratiebureaus ontwikkelt, ziet niets in strengere regelgeving. Een woordvoerder stelt dat 'alles wat bijdraagt aan het aan het werk helpen van mensen, mag'.
Stop
De SP, het CDA en de ChristenUnie vinden deze voorziening te ver gaan en eisen een stop aan dergelijke subsidieverlening. De PvdA wil de spirituele hulp niet bij voorbaat afkeuren.
"In specifieke gevallen moet dat kunnen", zegt PvdA-Kamerlid Ton Heerts.
Weer een bewijs dat "reintegratie"bureau's alleen maar profiteren van de zwakkeren in de maatschappij zonder er iets substantieels voor terug te doen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:41 schreef Noway666 het volgende:
Iemand hier al ervaring mee![]()
[..]
bron:nu.nl
Te gek voor woorden imho.
Zelfs al staat het in een contract, denk niet dat het stand houdt voor een rechter.quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:43 schreef RealZeus het volgende:
Uitzendbureau's![]()
Het grootste gedeelte laat never nooit van zich horen.
Ik werk ook via een uitzendbureau. Eerst dubbelbemand gereden en zonder dat mij dat verteld was verdiende ik fors minder dan ik wilde. Toen kwam ik bij een opdrachtgever waar ik het goed naar mijn zin had en die wel goed betaalde. Helaas konden zij het met eigen mensen af, maar ik mocht wel solliciteren.
Eerlijk als ik ben vertel ik dat tegen die knakker van het uitzendbureau en wat denk je?
"Ja, dat kan niet, want je mag niet direct solliditeren bij een bedrijf waar je tot voor kort via ons werkte."
"Nou, dan kan ik dus beter niet meer via jullie werken want anders kom ik nergens aan de bak.En als ik je dus niks vertel dan weet je het ook niet."![]()
"Ik weet niet precies hoe het zit, maar officeel mag het niet."![]()
"Wat niet mag is leuk."![]()
Denken ze werkelijk dat ik het ze nu nog ga vertellen als ik aangenomen word?
Het is toch van de zotte. Niet alleen ben je als uitzendkracht hoer van de zaak, je mag niet eens je eigen leven meer bepalen.
Je doet moeite om je te presenteren. Is dan een beleefd antwoordbriefje al teveel gevraagd?quote:Indien je binnen 5 werkdagen geen reactie ontvangt, ben je niet geselecteerd voor deze functie
Het is wel duidelijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort onbeschoftheid zie je ook steeds vaker:
[..]
Je doet moeite om je te presenteren. Is dan een beleefd antwoordbriefje al teveel gevraagd?
Dit MEEN je niet?quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort onbeschoftheid zie je ook steeds vaker:
[..]
Je doet moeite om je te presenteren. Is dan een beleefd antwoordbriefje al teveel gevraagd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |