abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52817752
Gefeliciteerd!

Via een uitzendbureau?
No Dukes of Hazzard in the classroom
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:23:38 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_52818744
Ook een leuke van het CWI ..
Mijn vriendin had al VEEL sollicatiegesprekken gehad via het CWI maar is daarbij nooit aangenomen..
Volgens hun is het dan tijd dat een je een "sollicitatiegesprekcursus" gaat doen.. WTF !

Ik zit momenteel in een half jarige detacheringsfase via Starjob !
Mij hoor je niet over hun, ze zijn best okidoki !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 19:34:06 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52819024
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jeeee, het is eindelijk gelukt! Vanaf 1/10 mag ik op 30 km van huis gaan werken bij DHL ipv op 100 km van huis.

Ik moest er wel 2 keer voor terugkomen van vakantie, maar who cares?
Gefeliciteerd.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:49:35 #254
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52819534
Ik ben juist heel erg te spreken over het CWI! Mijn contract loopt 2 oktober af en wordt niet verlengd. Omdat ik in de afgelopen jaren al vanalles heb gedaan maar nog niet echt een baan heb gevonden die bij me past besloot ik me maar in te schrijven bij het CWI. Ben daar op gesprek geweest en ook daar verteld dat ik heel bang ben weer in een baan te komen die ik over 1,5 jaar niet meer zie zitten.
Nu mag ik via het CWI een competentietest gaan doen. Je krijgt dan eerst een gesprek met iemand en adhv dat gesprek gaan ze kijken welke tests voor mij interessant zijn.
Ga me denk ik deze week maar inschrijven bij uitzendbureau's om werk te hebben totdat dat met het CWI klaar is.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_52820655
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:03 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ook dat klinkt herkenbaar. Mijn schoonmoeder was ingeschreven bij het CWI, en ik zag het einde van mijn contract naderen dus ik ging een keer met haar mee. Zomaar, om te vragen of ze iets voor mij konden betekenen. Maar er werd me dus letterlijk gezegd dat ze voor mij niets konden betekenen omdat ik

A) niet allochtoon was;
B) geen gevangenisstraf achter de rug had;
C) geen schooldrop-out was.

Mijn allochtone eega heeft idd weet ik veel hoeveel cursussen gedaan destijds. Ik was net zo werkloos en mocht niets.

Overigens verschillen CWI-s per regio. Hardenberg heeft toen mij constant afgescheept met "dat ze voelden dat ik het zelf wel ging redden" ook nadat de redelijke en wettelijke termijn daarvoor allang verstreken was, ik kwam maar niet uit die fase. En ik was zon werkloze die zelf continu overal achteraan belde, maar niets gedaan kreeg.
CWI Zwolle was wat dat betreft veel slagvaardiger, binnen een maand zat ik bij een integratiebureau. Ironisch genoeg vond ik een dag na het eerste gesprek daar opeens op eigen kracht een baan.
Hoe dat kon? Nou, uitzendbureaus sturen hun waardeloze consulentes doorgaans naar de filialen buiten de stad. Daar kwam ik dus nooit aan de bak, echt waardeloos (en opnieuw: ik belde zelf nog wel elke keer en kwam wekelijks over de vloer). In Zwolle liep ik op donderdag binnen, kon vrijdag solliciteren en zat maandag achter een bureau. Sindsdien nooit meer werkloos geweest.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_52826894
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jeeee, het is eindelijk gelukt! Vanaf 1/10 mag ik op 30 km van huis gaan werken bij DHL ipv op 100 km van huis.

Ik moest er wel 2 keer voor terugkomen van vakantie, maar who cares?
Da's lekker. Voor vast of tijdelijk?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52861915
Tsja, en ik mag ook weer van voren af aan beginnen. In Februari begonnen aan een andere baan, de problemen die bij de sollicitatie werden weggewuivd waren er toch wel (en voor mij niet op te lossen). Na eerst een dreigend ontslag mocht ik op een andere functie blijven. En nu 2 maanden later na een directiewissel verdien ik ineens teveel voor deze functie. Ze kijken nu nog naar een functie die bij mij en mijn salaris past, maar als dat niks wordt dan halen ze het beeindigingsvoorstel dat ik eens gedaan heb, weer boven tafel.
Nou ja, afwachten maar even en ondertussen de sollicitatiedraad weer oppakken. Helaas woon ik in Zuid LImburg en zijn HBO banen in de techniek heel dun gezaaid, of het zijn hele specifieke banen waar meerdere jaren ervaring in de materie wordt gevraagd. Soms kom ik vacatures tegen waavan mijn hart sneller gaar kloppen als ik de titel zie, lees ik dan waar het over gaat, dan zoeken ze bijna het schaap met de 5 poten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2007 @ 07:49:03 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52861984
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 06:41 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Soms kom ik vacatures tegen waavan mijn hart sneller gaar kloppen als ik de titel zie, lees ik dan waar het over gaat, dan zoeken ze bijna het schaap met de 5 poten.
En wat is daar mis mee? Dat zijn vaak kleinere bedrijfjes. Informeel, hard groeiend, veel mogelijk, etc....
De leukste functies.
pi_52862469
Nou, ik kwam deze tegen. Softwaretester in Limburg. Aanbieder is een redelijk groot bedrijf dat zich met levensverzekeringen en pensioenproducten bezighoudt.

>>
Soft Skills

*
Minimum of 3 years experience in a Life400 software testing or development role (Essential)
*
Experience in working in a project driven environment
*
ISEB/ISTQB Foundation Certification in Software Testing (Desirable)
*
ISEB Practitioner Certification in Software Testing (Desirable)
*
Tmap knowledge (Theoretical but also practical knowledge) (Desirable).
* Background in Financial Services (Desirable)

Tool Skills

*
Mercury Interactive Quality Center/TestDirector (Desirable)
*
Mercury Interactive QuickTest Professional (Desirable)
*
Mercury Interactive LoadRunner (Desirable)
>>>

Dus je moet zowel in de IT goed thuis zijn, als in de financiele markt en ook kennis hebben van dit specifieke produkt. Die mensen zijn er, ongetwijfeld, maar of ze ook los rondlopen? Ik vind dit soort vacatures redelijk hopeloos staan. Voer dit soort specifieke competenties op als pre of voorkeur.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 september 2007 @ 09:43:11 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52862484
er staat desirable, dus niet echt een harde eis te noemen
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:16:52 #261
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52862748
In Nederlandstalige vacatures staat dan 'is een pré'.
Dus als dergelijke mensen niet los rond lopen, maak je toch zeker een kans?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_52863137
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:16 schreef Dromer het volgende:
In Nederlandstalige vacatures staat dan 'is een pré'.
Dus als dergelijke mensen niet los rond lopen, maak je toch zeker een kans?
Hmm, tsja, kan idd niet ontkennen dat jullie wel gelijk hebben.
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:03:09 #263
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52863295
Tja lastig altijd dat soort vacatures, het gaat om een specifiek pakket wat gebruiken het is wat minder bekend maar ik vergelijk het met SAP en dergelijk.

Maar ja daar vragen ze ook 3 jaar (essential) werkervaring voor, ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand dat zo maar heeft.
Tja giantbiker, voor van de twijfel kun je nemen, deze tijden van krapte nemen ze wel mensen aan denk ik.
pi_52873290
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 07:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Dat zijn vaak kleinere bedrijfjes. Informeel, hard groeiend, veel mogelijk, etc....
De leukste functies.
Omdat dat meestal ook de "voor een dubbeltje op de eerste rang" bedrijfjes zijn, zijn de eisen ook niet erg realistisch. Als ik zie staan wat een gemiddelde systeembeheerder moet kunnen bij een klein bedrijfje... Systeembeheer, netwerkbeheer, volledig support (dat is nog tot daar aan toe), maar hij moet ook nog kunnen programmeren, de website (PHP en ASP) kunnen onderhouden, verstand hebben van SQL, barracuda spamfilter, telefoniebeheer en de centrale (want dan kunnen ze die externe partij ook eruit schoppen), hardware firewalls enz.

O ja en het liefste niet ouder dan 25 en met 5 jaar ervaring. En natuurlijk alle diploma's en niet voor teveel geld.

Ik snap dat je dat als bedrijf wel wilt, maar erg realistisch is het niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:05:22 #265
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52873980
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat dat meestal ook de "voor een dubbeltje op de eerste rang" bedrijfjes zijn, zijn de eisen ook niet erg realistisch. Als ik zie staan wat een gemiddelde systeembeheerder moet kunnen bij een klein bedrijfje... Systeembeheer, netwerkbeheer, volledig support (dat is nog tot daar aan toe), maar hij moet ook nog kunnen programmeren, de website (PHP en ASP) kunnen onderhouden, verstand hebben van SQL, barracuda spamfilter, telefoniebeheer en de centrale (want dan kunnen ze die externe partij ook eruit schoppen), hardware firewalls enz.

O ja en het liefste niet ouder dan 25 en met 5 jaar ervaring. En natuurlijk alle diploma's en niet voor teveel geld.

Ik snap dat je dat als bedrijf wel wilt, maar erg realistisch is het niet.
Dit is zo waar dat het niet leuk meer is. Mijn eerste baan was dus ook zo. Je moest iets kunnen, maar het zou (zucht, zucht, smekende blik) óók wel leuk zijn als je dit effe wilde doen en dat effe wilde doen en oh ja, kun je dát ook? Nou, dan kun je vast ook wel even daar naar kijken. En alles natuurlijk tegen minimumloon en onbetaald overwerk. Uitzuigers
pi_52998321
* _Arual_ mompelt iets over laatste werkdag en druipt weer af.
pi_52999804
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 09:08 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ mompelt iets over laatste werkdag en druipt weer af.
sterkte, weet je al wat je hierna gaat doen of is het nog niet gelukt iets te vinden?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Milf vrijdag 7 september 2007 @ 10:33:59 #268
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52999989
Vandaag ook mijn laatste werkdag. Dit project zou al eind augustus afgelopen zijn maar omdat wij uitlopen konden we niet doorstromen naar een ander project. Dit zou betekenen dat ik dan over een week of vier geen werk hier meer zou hebben.

Maandag begin ik weer bij een andere baan in Groningen. Gelijk een detachering van een jaar. . Er waren vier UZB's die mij op voor deze vacature wilden gaan voorstellen bij het bedrijf.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_53000810
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:25 schreef komrad het volgende:

[..]

sterkte, weet je al wat je hierna gaat doen of is het nog niet gelukt iets te vinden?
Eerst eens vakantie...
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:15:49 #270
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_53000919
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:33 schreef nikky het volgende:
Vandaag ook mijn laatste werkdag. Dit project zou al eind augustus afgelopen zijn maar omdat wij uitlopen konden we niet doorstromen naar een ander project. Dit zou betekenen dat ik dan over een week of vier geen werk hier meer zou hebben.

Maandag begin ik weer bij een andere baan in Groningen. Gelijk een detachering van een jaar. . Er waren vier UZB's die mij op voor deze vacature wilden gaan voorstellen bij het bedrijf.
Dan was het voor jou dus niet zo lastig om werk te vinden . Mooi dat je snel weer wat anders gevonden hebt!

Arual, wat balen zeg. Het zit je absoluut niet mee met het vinden van werk.

En ik zit zelf heel, heel stiekum, te denken om ook op zoek te gaan naar een andere baan... Ik vind mijn werk nog wel leuk, maar ik ben erachter gekomen dat de doorgroeimogelijkheden (vooral in salaris) heel beperkt zijn in dit bedrijf.... Ik ben erg in twijfel, het werk en de collega's zijn leuk, maar ik wil toch wel enig perspectief in mijn baan hebben.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_53001111
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:11 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Eerst eens vakantie...
sounds good
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_53001214
Van de week heb ik hier een exit-gesprek gehad. De P&O-dame die ik sprak, had wel een aantal zeer goede ideeën voor een originele sollicitatiebrief. Ik steek mijn kop maar weer in het zand, en hoop dat die ideeën me wel iets opleveren.

Net weer een afscheidscadeau gekregen, ik zweer het, ze willen me gewoon aan het huilen krijgen...
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:16:03 #273
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_53002418
Succes met zoeken Arual.

Ben zelf intussen ook weer in de sollicitatiemarkt gestapt (heb nog vst werk momenteel maar dorogroeimogelijkheden zijn op en betaald slecht) maar wat een eisen zie je soms langskomen. Totaaaal onrealistisch.

Zag gister nog een mooie.

Afgerond HBO diploma
Itil diploma
liefst prince2 diploma
verstand van (heel veel ) blablbala
en nog een hele rits eisen
er stond nog net niet bij dat je niet ouder dan 20 mocht zijn

wat denken bedrijven daar mee te bereiken. Hoeveel mensen zijn er die net ál die diploma's hebben? echt bar weinig volgens mij

Verder viel mijn mond open van verbazing over hoe ontzettend veel bedrijven geilen op diploma's en er bijna nergens meer gevraagd wordt: kennis van, of, ervaring met

werkervaring telt blijkbaar niet meer tegenwoordig

Maargoed, 1 bedrijfje in elk geval gevonden wat me wel leuk lijkt dus vanavond sollicitatiebrief de deur uit en maar afwachten
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:10:45 #274
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_53005239
Als ik ergens van walg is het prince2 wel. De afschuif politiek die er bij sommige bedrijven heerst die "volgens" prince2 werken.

Lees je goed daarover in en probeer wat "leuke" vragen te stellen.
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:29:09 #275
46794 Berkery
Fat bastard
pi_53005755

Ik heb mijn vaste aanstelling te pakken, kreeg van de week de papieren van mijn chef, met een hand erbij en de woorden 'Je bent nu van mij'.
No Dukes of Hazzard in the classroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')