Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:Jeeee, het is eindelijk gelukt! Vanaf 1/10 mag ik op 30 km van huis gaan werken bij DHL ipv op 100 km van huis.
Ik moest er wel 2 keer voor terugkomen van vakantie, maar who cares?
Mijn allochtone eega heeft idd weet ik veel hoeveel cursussen gedaan destijds. Ik was net zo werkloos en mocht niets.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ook dat klinkt herkenbaar. Mijn schoonmoeder was ingeschreven bij het CWI, en ik zag het einde van mijn contract naderen dus ik ging een keer met haar mee. Zomaar, om te vragen of ze iets voor mij konden betekenen. Maar er werd me dus letterlijk gezegd dat ze voor mij niets konden betekenen omdat ik
A) niet allochtoon was;
B) geen gevangenisstraf achter de rug had;
C) geen schooldrop-out was.
![]()
Da's lekker. Voor vast of tijdelijk?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:Jeeee, het is eindelijk gelukt! Vanaf 1/10 mag ik op 30 km van huis gaan werken bij DHL ipv op 100 km van huis.
Ik moest er wel 2 keer voor terugkomen van vakantie, maar who cares?
En wat is daar mis mee? Dat zijn vaak kleinere bedrijfjes. Informeel, hard groeiend, veel mogelijk, etc....quote:Op zaterdag 1 september 2007 06:41 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Soms kom ik vacatures tegen waavan mijn hart sneller gaar kloppen als ik de titel zie, lees ik dan waar het over gaat, dan zoeken ze bijna het schaap met de 5 poten.
Hmm, tsja, kan idd niet ontkennen dat jullie wel gelijk hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:16 schreef Dromer het volgende:
In Nederlandstalige vacatures staat dan 'is een pré'.
Dus als dergelijke mensen niet los rond lopen, maak je toch zeker een kans?
Omdat dat meestal ook de "voor een dubbeltje op de eerste rang" bedrijfjes zijn, zijn de eisen ook niet erg realistisch. Als ik zie staan wat een gemiddelde systeembeheerder moet kunnen bij een klein bedrijfje... Systeembeheer, netwerkbeheer, volledig support (dat is nog tot daar aan toe), maar hij moet ook nog kunnen programmeren, de website (PHP en ASP) kunnen onderhouden, verstand hebben van SQL, barracuda spamfilter, telefoniebeheer en de centrale (want dan kunnen ze die externe partij ook eruit schoppen), hardware firewalls enz.quote:Op zaterdag 1 september 2007 07:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Dat zijn vaak kleinere bedrijfjes. Informeel, hard groeiend, veel mogelijk, etc....
De leukste functies.
Dit is zo waar dat het niet leuk meer is. Mijn eerste baan was dus ook zo. Je moest iets kunnen, maar het zou (zucht, zucht, smekende blik) óók wel leuk zijn als je dit effe wilde doen en dat effe wilde doen en oh ja, kun je dát ook? Nou, dan kun je vast ook wel even daar naar kijken. En alles natuurlijk tegen minimumloon en onbetaald overwerk. Uitzuigersquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat dat meestal ook de "voor een dubbeltje op de eerste rang" bedrijfjes zijn, zijn de eisen ook niet erg realistisch. Als ik zie staan wat een gemiddelde systeembeheerder moet kunnen bij een klein bedrijfje... Systeembeheer, netwerkbeheer, volledig support (dat is nog tot daar aan toe), maar hij moet ook nog kunnen programmeren, de website (PHP en ASP) kunnen onderhouden, verstand hebben van SQL, barracuda spamfilter, telefoniebeheer en de centrale (want dan kunnen ze die externe partij ook eruit schoppen), hardware firewalls enz.
O ja en het liefste niet ouder dan 25 en met 5 jaar ervaring. En natuurlijk alle diploma's en niet voor teveel geld.
Ik snap dat je dat als bedrijf wel wilt, maar erg realistisch is het niet.
sterkte, weet je al wat je hierna gaat doen of is het nog niet gelukt iets te vinden?quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:08 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ mompelt iets over laatste werkdag en druipt weer af.
Eerst eens vakantie...quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:25 schreef komrad het volgende:
[..]
sterkte, weet je al wat je hierna gaat doen of is het nog niet gelukt iets te vinden?
Dan was het voor jou dus niet zo lastig om werk te vindenquote:Op vrijdag 7 september 2007 10:33 schreef nikky het volgende:
Vandaag ook mijn laatste werkdag. Dit project zou al eind augustus afgelopen zijn maar omdat wij uitlopen konden we niet doorstromen naar een ander project. Dit zou betekenen dat ik dan over een week of vier geen werk hier meer zou hebben.
Maandag begin ik weer bij een andere baan in Groningen. Gelijk een detachering van een jaar.. Er waren vier UZB's die mij op voor deze vacature wilden gaan voorstellen bij het bedrijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |