Mên, breek me de bek niet los over Manpowerquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh joepie. Morgen weer eens een gesprek via ManpowerBenieuwd welke smoes deze keer bij de afwijzing gebruikt gaat worden
En we gaan gezellig verder.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:42 schreef thaleia het volgende:
[..]
Je moet wel heel erg van taal houden wil dat je kunnen boeien. Bij zo'n tijdschrift lijkt het me handiger als je passie bij computers ligt, en je daarnaast -als bijzaak- ook een klein beetje kunt schrijven. Hetzelfde verhaal voor tijdschriften over tuinieren of over atletiek.
Ik schrijf dit als een waarschuwing: op de middelbare school lag mijn interesse ook volledig bij de talenkant. Maar de banen waar je dan zogenaamd geschikt voor bent, daar ben ik helemaal niet geschikt voor. Ik zie mezelf al gebruiksaanwijzingen vertalen....of een wervende tekst schrijven voor iets dat ik zelf ook totaal oninteressant vind. Of iets smakelijks maken van een duf jaarverslag. En dan ook nog niet volgens je eigen creativiteit, nee, volgens de richtlijnen van je baas en je opdrachtgever. Binnen hun stramien. Ieuw.
Dat is wat ik hoor van kennissen die werken als redacteur of tekstschrijver en ik word al depressief bij het idee alleen. Ik wil vrijheid. Ik wil mooie teksten, geen suffe teksten. Nu geef ik les (en doceer een taal), en laat zien hoe prachtig die teksten zijn. En als ik zelf iets wil schrijven dan schrijf ik wel een toffe tekst voor m'n toneelgroep in m'n vrije tijd, dat is tenminste leuk, ook al betaalt het niet.
Staar je niet blind op 1 richting alleen. Ik wed dat er tientallen andere banen te bedenken zijn die je ook leuk vindt en ook goed kunt. Sowieso is het niet handig om je op 1 ding blind te staren, als je tussendoor gewoon even een heel andere baan aanneemt, kun je altijd nog verder kijken naar taal/tekstgerelateerd werk, maar intussen doe je werkervaring op in een andere richting, ontdekt misschien dat die richting eigenlijk veel leuker is, of niet, maar dan heb je in elk geval werkervaring en een leuke tijd gehad, da's vast fijner dan thuiszitten en de ene na de andere afwijzing krijgen
Nogmaals: een sollicitatie is ook aan bepaalde regels gebonden. Weliswaar fatsoensregels die niet geforceerd kunnen worden, maar toch.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:43 schreef _Arual_ het volgende:
![]()
Sommige afwijizingen zijn echt te grof. Ik ga hier niet eens herhalen in welke bewoordingen ik vandaag weer ben neergehaald.
T*ring, ik vraag een mod of hij beide topics op 1 hoop veegt. Echt helemaal overheen gekeken. Damm.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Psst: We hadden er al een: Werk vinden is lastig, vooral dankzij de uitzendbureaus [11]
Thanksquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga deze laten mergen met het topic van Kasta
Leuk detail trouwens tijdens het in de openingspost aangehaalde sollicitatiegesprek.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ga er maar niet vanuit dat een uitzendbureau veel voor je doet. Veel meer dan CV schuivers zijn het niet en ik heb er een zeer lage pet van op. Ze komen stelselmatig met de verkeerde mensen en hebben van afspraken nakomen nog nooit gehoord.
Ik bij Start: 's ochtends langsgeweest en daarna nog een paar andere uitzendbureau's langsgeweest, kom ik thuis, zegt m'n moeder dat Start gebeld had met werk, kon ik de volgende dag beginnenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:27 schreef Xcalibur het volgende:
Mijn vriendin had zich per 1 augustus bij een stel uitzendbureau's ingeschreven, en vrijdag had ze een baan.... ze is de hele week platgebeld door zowel Tempo Team, Content en Vedior... En die kwamen ook steeds met relevante aanbiedingen
De uitzondering: Manpower... terugbellen dóen ze daar gewoon niet kennelijk
Dat laatste vooral. Waar ik nu zit is het alleen rond deze tijd van het jaar druk. Verder is het rustig en zit een eventueel extra vaste kracht uit zijn/haar neus te eten en dat kost het bedrijf meer geld dan 1x per jaar voor een paar weekjes een uitzendkracht inschakelen die het huidige personeel ontlast.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:26 schreef Devilnl het volgende:
dat hele uitzend bureau gebeuren moeten ze opdoeken imo..
wat is nou het voordeel voor een bedrijf die een uitzendkracht inhuurt?
is toch gigantisch duur voor een bedrijf?
(not sure. maar volgens mij kunnen ze uitzendkrachten wel direct een schop geven.. dat zou wel een voordeel kunnen zijn?)
De ontslag regeling voor de WW is niet zo zwaar meer sinds begin dit jaar. Die kennis kan het beste wel WW gaan aanvragen en uitleggen wat er is gebeurd.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:15 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Vandaag weer een horrorverhaal gehoord: Kennis solliciteert op een andere baan en krijgt een goed aanbod. Kennis zegt huidige baan op en gaat contract bij nieuwe werkgever tekenen. Gebeld voor een afspraak, willen ze hem niet meer aannemen, geven de voorkeur aan een ander. Jammer genoeg niks op papier, alleen een mondelinge toezegging. Zijn oude werk heeft hij al opgezegd en ze willen hem niet terugnemen, het management voelt zich in de rug aangevallen. Dus nu zit hij zonder oude en nieuwe baan EN zonder WW, want hij is uit eigen beweging weggegaan.
Daar sta je dan, geen geld (alleen bijstand), geen job en geen idee hoe het verder moet.
Ik werk gewoon 40 uur hoorquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:54 schreef Devilnl het volgende:
ja idd. duss dat is alleen om het vakantie gaant "vast" personeel op tevangen..
Nou ik weet niet. maar ik zou never nooit voor een uitzendbureau gaan werken.. zoveel onzekerheid.
40uur per week werken. en niks minder.. Klaar!
besides. voor een uitzend bureau zou je ook nooit zoveel kunnen verdienen als wanneer je normaal in loondienst bent.. okay het kan misschien wel. maar je blijft met die "onzekerheid" zitten. en dat je ala minuut een trap kunt krijgen
(komt misschien ook omdat ik een vaste werk locatie wil. en dus niet als hoer van bedrijf naar bedrijf wil gaan)
Het voordeel is inderdaad dat ze je direct kunnen lozen. Blijkbaar is dat voor veel bedrijven het waard.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:26 schreef Devilnl het volgende:
(not sure. maar volgens mij kunnen ze uitzendkrachten wel direct een schop geven.. dat zou wel een voordeel kunnen zijn?)
Wat ook een voordeel is voor bedrijven is dat er wel mensen kunnen worden ingehuurd via een UZB als er op dat moment een reorganisatie bezig is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:29 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Het voordeel is inderdaad dat ze je direct kunnen lozen. Blijkbaar is dat voor veel bedrijven het waard.
Behalve dat uitzendkrachten 'disposable' zijn heeft de inlener ook nog eens het voordeel dat de hele administratie voor loobetaling/sociale premies etc. en de afhandeling van ziekmeldingen ergens anders ligt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:26 schreef Devilnl het volgende:
Dat dus. Op alle vacaturesites zie je alleen maar uitzendbanen. En aangezien de ervaring leert dat zo'n eerste selectie door uitzendtoko's resulteert in leeftijdsdiscriminatie (ze kunnen je namelijk niet gaan aanbieden omdat je te duur bent en zij er dus minder op verdienen) is dat de doodssteek voor oudere werknemers die op zoek zijn naar een (andere) baan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:33 schreef E.T. het volgende:
Ik word er echt moe van dat alle vacatures bijna door uitzendtoko's aangeboden worden..
Het was een functie bij een bank, met veel verantwoordelijkheid. Blijkbaar willen ze die ingevuld hebben voor 1500 bruto per maand of zo.quote:Ik heb zojuist begrepen van ons hoofdkantoor dat u zich niet kunt vinden in de gang van zaken binnen ons kantoor in Den Bosch. Ik heb inderdaad uw mail ontvangen met de vraag of er nog steeds behoefte was aan een persoonlijk gesprek. Door alls drukte van de vakantie is een antwoord er tot mijn spijt bij ingeschoten.
Ik wil u bij deze mijn excuses aanbieden. De vacature waar wij u voor benaderd hadden, paste niet bij de salarisindicatie die u bij ons had aangegeven.
Deze situatie is uiteraard niet kenmerkend voor het contact wat wij onderhouden met (potentiële) kandidaten.
Mag ik beleefd informeren naar wat voor functie het was en waarvoor je die zou willen vervullen? Zomaar voor mijn beeldvorming.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
LOL. Klagen bij het hoofdkantoor helpt:
[..]
Het was een functie bij een bank, met veel verantwoordelijkheid. Blijkbaar willen ze die ingevuld hebben voor 1500 bruto per maand of zo.
Je hebt ook wel erg specifieke eisen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:22 schreef E.T. het volgende:
De grootste pest is, dat ik twee weken geleden aangenomen ben voor een harstikke leuke baan voor 16u/w. Precies wat ik wil, leuk bedrijf enzo... Alleen zij willen iemand voor de donderdag en vrijdag.. en ik heb kinderopvang op woensdag en vrijdag en ik krijg het niet voor elkaar om opvang voor de donderdag te vinden waar ik me prettig bij voel![]()
Dat ging niet via een uzb trouwens.. en dus meteen aangenomen. Ander bedrijf waar ik diezelfde week zat bleek werktijden te hebben waar ik me niet in kon vinden en die vonden dat erg jammer. Als ik me zou bedenken over de werktijden wilden ze me graag alsnog aannemen..
Oftewel, zonder uzb heb ik bijna 2 banen in 1 week, maar door die k*t-uzb's kom ik niet eens binnen bij een bedrijf![]()
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mag ik beleefd informeren naar wat voor functie het was en waarvoor je die zou willen vervullen? Zomaar voor mijn beeldvorming.
Voor de beeldvorming: Ik had heel bescheiden een salariseis neergelegd van 2250 Bruto...quote:Van Lanschot is op zoek naar een kandidaat met HBO opleiding of niveau.
De kandidaat komt te werken op een relatief nieuwe afdeling, die begin januari opgezet is. Er is op deze afdeling dus nog alle ruimte voor verbetering, meedenken en vooral initiatief!
Functie inhoud:
De vacature is een mix tussen crediteurenbeheer en contacten, het onderhouden van het urenregistratiesysteem en het rapporteren naar aanleiding van eventuele vraagstukken die ontstaan. Men is op zoek naar iemand die graag initiatief toont. Daarnaast is het van belang dat een kandidaat geen moeite heeft met het oppakken en/ of oplossen van problemen.
Eigenschappen die erg gewenst zijn:
Accuraat
Spontaan
Iniatiefrijk
Goede contactuele vaardigheden
Efficiënt
Discreet
Dat slaat inderdaad nergens op. Die willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en daar zal dus ook wel een schoolverlater terecht komen. Hetgeen hun alleen maar meer kost aan inwerkkosten en het bijbrengen van zaken die jij al kent, nog los van het hoogstwaarschijnlijke gebrek aan levens- en werkervaring dat een goedkope kandidaat met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Voor de beeldvorming: Ik had heel bescheiden een salariseis neergelegd van 2250 Bruto...
Nou denk ik dat die functie weinig meer inhoudt dan het inboeken van binnenkomende factuurtjes enzo. Nauwelijks een HBO opleiding waardig (al vragen ze tegenwoordig overal HBO voor)..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Voor de beeldvorming: Ik had heel bescheiden een salariseis neergelegd van 2250 Bruto...
Dit soort eisen zullen de komende jaren eerder regel dan uitzondering zijn. Na al die jaren dat de werkgever flexibiliteit predikten zal dat langzaam andersom gaan uitvallen. De arbeids participatie slinkt namelijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt ook wel erg specifieke eisen.
Dat zal best, maar hoe dan ook zal het lastiger zijn om zo'n baan te vinden dan met een flexibeler instelling. (Voorzover je van een baan kunt spreken voor 16 uur per week.)quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit soort eisen zullen de komende jaren eerder regel dan uitzondering zijn. Na al die jaren dat de werkgever flexibiliteit predikten zal dat langzaam andersom gaan uitvallen. De arbeids participatie slinkt namelijk.
Of de kinderopvang moet verschrikkelijk snel flexibeler worden
Wat versta je onder een flexibeler instelling? Kinderen van 3½ en 7 maanden alleen thuis laten? Je moet ergens heen met die kinderen, en kinder opvang zit tot zijn strot vol zeker met de BSO regeling van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar hoe dan ook zal het lastiger zijn om zo'n baan te vinden dan met een flexibeler instelling. (Voorzover je van een baan kunt spreken voor 16 uur per week.)
Gelebd? Dat lijkt me leuk schoonmakenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:05 schreef Ici-Paris het volgende:
ik ben 1 keer gelebd voor schoomaakwerk
En als werkgevers bereid zijn om meer partimers in dienst te nemen, zullen veel vrouwen die nu thuiszitten voor de kinderen best weer willen gaan werken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
En 16 en 24 uurs banen zullen wel eens net de enorme belasting op de fulltimers kunnen verlichten de komende jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |