als dat het boormachine is dan heb je nooit meer een zwaardere nodigquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef Qwea het volgende:
goed topic!
[afbeelding]
Accu Schroefboor | 36 Volt 2.0 Ah Li-lon. Kunnen we eindelijk fatsoenlijk schroeven. Mn vent had niet eens een boor
[afbeelding]
Eindelijk kunnen we de kozijnen eens schuren(En dan NIET met de hand
)
Was nie goeikoopquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:19 schreef densmee het volgende:
[..]
als dat het boormachine is dan heb je nooit meer een zwaardere nodig
36 volt bosch blauw![]()
Niet aantrekken, kwaliteitsgerief kost 1x wat geld, en daarna moet je je er nooit meer iets van aantrekken. Sowieso is klussen bijna altijd handiger / makkelijker / met een mooier resultaat als je goed gerief gebruikt dan als je zo van dat halfbakken gerief gebruikt waar je amper op kan betrouwen.quote:
voor een schroefmachinequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Understatement voor ¤ 469,- incl btw![]()
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
voor een schroefmachine
(of is het stiekem toch een klopboormachine / boorhamer)
quote:Heavy Duty accuboorschroevendraaier. Multifunctioneel toestel om te klopboren, te boren en te schroeven. Gelijk aan GSB 36 V-Li maar geleverd met TWEE accu's 2.0 Ah Li-Ion volgens nieuwste en beste accutechniek. Geen accu-geheugeneffect !
Bijzondere kenmerken
* Krachtig slagwerk en hoog toerental voor snel resultaat in metselwerk
* Enorme kracht: schroeft zelfs 10 mm schroeven vast zonder vermindering van het toerental
* Absolute robuustheid: blijft perfect functioneren, ook na een val vanaf 2 m hoogte op beton dankzij "Dura-Shield"-behuizing
* Geen geheugeneffect: De accu kan onafhankelijk van de laadtoestand altijd geladen worden zonder de cellen te beschadigen
* Electronic Cell Protection (ECP): Beschermt de accu tegen overlading, oververhitting en diepontlading
* Geen vermindering van vermogen: Volledig vermogen van de accu van de eerste tot de laatste schroef
* Geringe zelfontlading: Een volledig geladen accu is zelfs na maanden van niet-gebruik nog volledig gebruiksklaar
* Hyper Charge: De 36 V accu is na 25 min. al voor 80% geladen
* Lange gebruiksduur: Kan tot 450 schroeven met een acculading (6 x 60 mm in zacht hout) aan
* Lange levensduur en ideale krachtoverdracht door planeetwieltransmissie met 2 standen en volledig metalen planeetwielen'
* Van buitenaf verwisselbare koolborstels
* Snelle gereedschapwissel door eenhulzige snelspanboorhouder met auto-lock en klikgeluid
* Uitstekende bediening door softgrip aan smalle T-handgreep en gevoelige elektronische schakelaar
* 15 draaimomentstanden en boorstand
* Uitlooprem
* Rechts- en linksdraaien
* Inschakelblokkering
Specificaties
* Max. draaimoment harde schroefverbinding : 80 Nm
* Max. draaimoment zachte schroefverbinding : 34 Nm
* Toerental, 1e stand : 0 - 450 tpm
* Toerental, 2e stand : 0 - 1500 tpm
* Aantal slagen : Max. 18.000 spm
* Draaimoment-instelbereik : 1 - 9 Nm
* Schroefdraad booras : 1/2 "
* Boorhouderspanbereik : 1,5 - 13 mm
* Accuspanning : 36 V
* Gewicht incl. accu : 3200 gram
* Snelspanboorhouder : 13 mm (2 608 572 182)
* Oplaadduur : ca. 45 min.
* Draaimomentstanden : 15
* Lengte: 269 mm
* Hoogte: 290 mm
* Boordiameter Hout : 38 mm
* Boordiameter Steen : 16 mm
* Boordiameter Staal : 16 mm
* Schroef-Ø : max. 12 mm
Standaard Meegeleverd
* Sneloplader AL 3640 CV (2 607 225 100)
* 2 x 2.0 Ah Li-lon accu (2 607 336 004)
* Extra handgreep (2 602 025 134)
* Opbergkoffer (2 605 438 587)
Boormachine dus, maar dat neemt niet weg dat ik ze nog steeds best duur vindquote:
Eenschquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Boormachine dus, maar dat neemt niet weg dat ik ze nog steeds best duur vind![]()
In principe heb je wel gelijk. Maar nogmaals, ik heb die beweging in de vingers(/pols) en risico op breuk is er niet. Wat betreft die anderhalve seconde per 'strip': die neem ik voor lief. Wat is dat nou op een hele dag ... 2 hele minuten ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:50 schreef tnimble het volgende:
[..]
Daar zit het probleem, zodra je ook maar een klein beetje het koper raakt kan en zal het dar breken of brand veroorzaken. Als je een instalatiemes of echte striptang gebruikt kom je geen eens in de beurt het het koper, je snijd de isolatie rondom evenveel in ongeveer net iets door de helft, de rest van isolatie wordt gescheurd.
Deze goedkope tangen knippen hde isolatie op 4 puiten schuin door je moet flink oefenen om toch het voor elkaar te krijgen de isolatie rondom half door de snijden. Dan is het meteen ook gene knijp-draai-trek meer maar, knijp-draai-knijp-draai-draai-trek-knijp-draai-trek. Kost je totaal ca 2 seconden.
Met de andere tang altijd exact de juiste lengte zonder schatten hoeveel het is gewoon hup draden er in tegen de aanslag, zowel, fase, nul als aarde allemaal tegelijk in een kwart seconde. zonder enige kras, deuk of gebogen draad.
Hangt er vanaf hoe veel je moet strippen. Met wat reken gok werk zou ik toch wel uitgaande van 2 sec sneller per dag ruim een half uur tijd besparen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:03 schreef nuffniet het volgende:
[..]
In principe heb je wel gelijk. Maar nogmaals, ik heb die beweging in de vingers(/pols) en risico op breuk is er niet. Wat betreft die anderhalve seconde per 'strip': die neem ik voor lief. Wat is dat nou op een hele dag ... 2 hele minuten ?
Maar als m'n knipexje mocht overlijden zal de volgende aanschaf waarschijnlijk toch wel zo'n automaat worden.
Die mini heb ik ook, heeul erg handigquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:37 schreef quo_ het volgende:
Tegen de grote investeerders hier vlak boven kan ik niet op, maar klein gereedschap is ook nodig.
Bij mijn cv werk kwam ik er achter dat mijn mooi gebogen buizen wel heel erg slecht afgesneden werden met mijn pijpsnijder uit de knakenbak. Dus vanavond nog maar even snel naar de bouwmarkt.
Behalve de normale uitvoering ook een mini meegenomen. Totaal inclusief reservewieltjes ca. 26 euro.
[afbeelding]
in kleine hoekjes onder het aanrecht oidquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:47 schreef tnimble het volgende:
[..]
Die mini heb ik ook, heeul erg handig
maar op zich is het even goed als ik de buisjes gewoon met een vijl even mooi maak voor ik ze verder gebruik? Mijn "klusbudget" is namelijk niet zo groot, dus ik probeer zoveel mogelijk de dingen die ik nog niet nodig heb te vermijden, anders blijf ik maar materiaal kopen om te gebruiken voor de verbouwingen bij mijn zus...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
slijptol geeft een grof resultaat.. meer werk er na om het weer proper te krijgen voor een goede koppeling
Je moet zo denken, 1 keer kopen -> vele malen plezier.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:47 schreef Athmozz het volgende:
[..]
maar op zich is het even goed als ik de buisjes gewoon met een vijl even mooi maak voor ik ze verder gebruik? Mijn "klusbudget" is namelijk niet zo groot, dus ik probeer zoveel mogelijk de dingen die ik nog niet nodig heb te vermijden, anders blijf ik maar materiaal kopen om te gebruiken voor de verbouwingen bij mijn zus...
Allebei erg goede keuzesquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef Qwea het volgende:
goed topic!
[afbeelding]
Accu Schroefboor | 36 Volt 2.0 Ah Li-lon. Kunnen we eindelijk fatsoenlijk schroeven. Mn vent had niet eens een boor
[afbeelding]
)
Geeft Facom ook lifetime garantie?????quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:40 schreef Athmozz het volgende:
Die sleutels ook, er zijn voor 15¤ ook setjes in de gamma te vinden, maar daar mag je geen stalen buis van anderhalve meter over schuiven om er dan nog eens met een voorhamer op te slaan als die bout / moer té vast zit en je hem dus gewoon moet afwringen. Die sleutels kunnen daar tenminste tegen (en indien niet krijg je nieuwe van facom)
het hangt er vanaf wat je koopt, ze hebben 3 garantiecodes;quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Geeft Facom ook lifetime garantie?????
Op die sleutelset die ik gekocht heb zat er R, dus stel dat ik die kapot zou krijgen, dan herstellen ze of geven ze een hersteld product van een ander terug. Aan een sleutel kan toch niet veel mankeren, dus als je een andere (zelfs een herstelde) terug krijgt, dan nog heb je weer een goede vast, wat maakt het uit dat hij al eens gebruikt is, als hij kwalitatief maar weer van hetzelfde niveau is.quote:GARANTIE-CODE E: zonder tijdslimiet*, in overeenstemming met de voorwaarden zoals hiervoor beschreven wordt het product zonder kosten vervangen
GARANTIE-CODE R: zonder tijdslimiet*, in overeenstemming met de voorwaarden zoals hiervoor beschreven wordt het product gerepareerd of door een gelijkwaardig gerepareerd vervangen.
GARANTIE-CODE D: Deze garantie is tijdsgebonden. De duur van de garantie wordt door een cijfer achter de letter D weergegeven (D1: 1 jaar; D2: 2 jaar; D3: 3 jaar;D5: 5 jaar) Deze garantie is hoofdzakelijk bedoeld voor technische producten en machines. In overeenstemming met de garantie-voorwaarden ( uitsluiting van verbruiksmaterialen) dekt deze garantie, gedurende de geldigheidsduur, de reparatie en vervanging van defecte delen.
Goed gereedschap kost geld. En gebruiken doe je pas als je het hebtquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:29 schreef Athmozz het volgende:
Facom is inderdaad nog betaalbaar, hoewel ze ook al serieus duur zijn ivm cheap-ass gerief. Als het materiaal is wat je maar 1 keer gebruikt koop je nog steeds beter iets van de gamma vind ik, het is dan misschien rapper kapot, maar anders lig je daarmet best duur gerief dat je maar 1malig gebruikt (adviesprijs van dat setje sleutels is trouwens 135¤ ongeveer, dus ook niet zo goedkoop hoor)
dat vind ik weer zo zonde, als ik iets koop houd ik het liever omdat ik het ooit nog eens nodig zou kunnen hebben. Aanschaf van goed materiaal ligt voor mij nogal lastig omdat ik niet werk & geen stufi krijg als Belg...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:43 schreef tnimble het volgende:
En mocht je het toch dan maar 1 keer gebruikt hebben kun je het weer verkopen. Kost het je alsnog de prijs van een cheap ass tool maar heb je wel van het gemak van de dure mogen genieten.
mooi materiaal... ik gebruik daarvoor nog mijn multimeter van de Lidl. 5¤95 en best nauwkeurig nog (heb hem vergeleken met een fluke, en maximaal 5% afwijking erop...)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef nuffniet het volgende:
[afbeelding]
Een mooie nieuwe Fluke VoltAlert spanningszoeker.Geen gezeik meer met 'is-het-lampje-nu-aan-of-niet' .. piept bij netspanning. Spanning 200 - 1000 V~ en frequentie 45 tot 400 Hz.
ja maar een normale multimeter is niet contactloos en dat is de voltstick welquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:56 schreef Athmozz het volgende:
[..]
mooi materiaal... ik gebruik daarvoor nog mijn multimeter van de Lidl. 5¤95 en best nauwkeurig nog (heb hem vergeleken met een fluke, en maximaal 5% afwijking erop...)
Ach noem het afzetten tegen vaders.....(soort van late puberteit) Ben overigens wel begonnen met bosch hoor, na eerst twee B&D tollen naar de eeuwige schroefvelden geholpen te hebben.....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:05 schreef sanger het volgende:
Cijbersijp, waar komt jouw voorliefde voor Makita vandaan dan als jouw vader een Bosch fan is
Mooi spul Qwea
lol, daar had ik het in dit topic ook al overquote:Op maandag 10 september 2007 10:32 schreef dik_voormekaar het volgende:
Een plinten kniptang
[afbeelding]
Niet optimaal maar zal er best goed doorheen gaan. Voor groen en gedroogd hout (en voor afkorten en schulpen) zijn andere tand vormen en slijpingen. Groenhout zijn de vezels taai en veerkrachtig, bij drooghout hard en stijf.quote:Op maandag 17 september 2007 21:47 schreef Aplus het volgende:
Naar aanleiding van het japanse trekzaag verhaal, m'n eerste bestelling bij www.baptist.nl.
De Silky Gomtaro 300:[afbeelding]
Zaag met coole holster voor rooi bezigheden in de tuin. Hoef ik niet meer bovenaan de ladder met de reciprozaag te klungelen om een boom neer te halen.![]()
Ook erg benieuwd of ie geschikt is voor 10x10 vloerbalken![]()
Bapist, stoerquote:Op maandag 17 september 2007 21:47 schreef Aplus het volgende:
Naar aanleiding van het japanse trekzaag verhaal, m'n eerste bestelling bij www.baptist.nl.
Zaag met coole holster voor rooi bezigheden in de tuin. Hoef ik niet meer bovenaan de ladder met de reciprozaag te klungelen om een boom neer te halen.![]()
kijk uit want je zaagt in 1 beweging je arm eraf met zon zaagquote:Op maandag 17 september 2007 21:47 schreef Aplus het volgende:
Ja inderdaad of edge trimming plane.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:03 schreef TimberWolf het volgende:
Prachtig ding tnimble! Een hoekschaaf, toch?
yep - zal ik zeker doenquote:Op dinsdag 18 september 2007 18:58 schreef densmee het volgende:
[..]
kijk uit want je zaagt in 1 beweging je arm eraf met zon zaag
boomverzorgers hebben vaak ergere wonden van dit soort zagen dan van motorzagen
maar ook een eikentak van 10 cm doorsnee in twee keer trekken en niet duwen
Met alle respect voor je nieuwe boorquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef Qwea het volgende:
goed topic!
[afbeelding]
[afbeelding]
)
Is dat de profi uitvoering van de Gamma ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:37 schreef quo_ het volgende:
Tegen de grote investeerders hier vlak boven kan ik niet op, maar klein gereedschap is ook nodig.
Bij mijn cv werk kwam ik er achter dat mijn mooi gebogen buizen wel heel erg slecht afgesneden werden met mijn pijpsnijder uit de knakenbak. Dus vanavond nog maar even snel naar de bouwmarkt.
Behalve de normale uitvoering ook een mini meegenomen. Totaal inclusief reservewieltjes ca. 26 euro.
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |