abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:34:35 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52750435
goed topic!

Accu Schroefboor | 36 Volt 2.0 Ah Li-lon. Kunnen we eindelijk fatsoenlijk schroeven. Mn vent had niet eens een boor

Eindelijk kunnen we de kozijnen eens schuren (En dan NIET met de hand )
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_52758856
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef Qwea het volgende:
goed topic!

[afbeelding]

Accu Schroefboor | 36 Volt 2.0 Ah Li-lon. Kunnen we eindelijk fatsoenlijk schroeven. Mn vent had niet eens een boor

[afbeelding]

als dat het boormachine is dan heb je nooit meer een zwaardere nodig
36 volt bosch blauw
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_52759068

18 Facom sleuteltjes; setje 40.JE18 + 40.20

Aangezien maat 20 ontbreekt (die toch nog frequent voorkomt) heb ik die dan ook maar erbij genomen

86¤ betaald ervoor, dus best goedkoop voor dat gerief.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:36:58 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52759293
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:19 schreef densmee het volgende:

[..]

als dat het boormachine is dan heb je nooit meer een zwaardere nodig
36 volt bosch blauw
Was nie goeikoop
pi_52759357
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Was nie goeikoop
Niet aantrekken, kwaliteitsgerief kost 1x wat geld, en daarna moet je je er nooit meer iets van aantrekken. Sowieso is klussen bijna altijd handiger / makkelijker / met een mooier resultaat als je goed gerief gebruikt dan als je zo van dat halfbakken gerief gebruikt waar je amper op kan betrouwen.

Die sleutels ook, er zijn voor 15¤ ook setjes in de gamma te vinden, maar daar mag je geen stalen buis van anderhalve meter over schuiven om er dan nog eens met een voorhamer op te slaan als die bout / moer té vast zit en je hem dus gewoon moet afwringen. Die sleutels kunnen daar tenminste tegen (en indien niet krijg je nieuwe van facom )
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:13:54 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_52760608
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Understatement voor ¤ 469,- incl btw
voor een schroefmachine

(of is het stiekem toch een klopboormachine / boorhamer)
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:34:25 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52760749
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:28 schreef Athmozz het volgende:

[..]

voor een schroefmachine

(of is het stiekem toch een klopboormachine / boorhamer)
quote:
Heavy Duty accuboorschroevendraaier. Multifunctioneel toestel om te klopboren, te boren en te schroeven. Gelijk aan GSB 36 V-Li maar geleverd met TWEE accu's 2.0 Ah Li-Ion volgens nieuwste en beste accutechniek. Geen accu-geheugeneffect !

Bijzondere kenmerken

* Krachtig slagwerk en hoog toerental voor snel resultaat in metselwerk
* Enorme kracht: schroeft zelfs 10 mm schroeven vast zonder vermindering van het toerental
* Absolute robuustheid: blijft perfect functioneren, ook na een val vanaf 2 m hoogte op beton dankzij "Dura-Shield"-behuizing
* Geen geheugeneffect: De accu kan onafhankelijk van de laadtoestand altijd geladen worden zonder de cellen te beschadigen
* Electronic Cell Protection (ECP): Beschermt de accu tegen overlading, oververhitting en diepontlading
* Geen vermindering van vermogen: Volledig vermogen van de accu van de eerste tot de laatste schroef
* Geringe zelfontlading: Een volledig geladen accu is zelfs na maanden van niet-gebruik nog volledig gebruiksklaar
* Hyper Charge: De 36 V accu is na 25 min. al voor 80% geladen
* Lange gebruiksduur: Kan tot 450 schroeven met een acculading (6 x 60 mm in zacht hout) aan
* Lange levensduur en ideale krachtoverdracht door planeetwieltransmissie met 2 standen en volledig metalen planeetwielen'
* Van buitenaf verwisselbare koolborstels
* Snelle gereedschapwissel door eenhulzige snelspanboorhouder met auto-lock en klikgeluid
* Uitstekende bediening door softgrip aan smalle T-handgreep en gevoelige elektronische schakelaar
* 15 draaimomentstanden en boorstand
* Uitlooprem
* Rechts- en linksdraaien
* Inschakelblokkering

Specificaties

* Max. draaimoment harde schroefverbinding : 80 Nm
* Max. draaimoment zachte schroefverbinding : 34 Nm
* Toerental, 1e stand : 0 - 450 tpm
* Toerental, 2e stand : 0 - 1500 tpm
* Aantal slagen : Max. 18.000 spm
* Draaimoment-instelbereik : 1 - 9 Nm
* Schroefdraad booras : 1/2 "
* Boorhouderspanbereik : 1,5 - 13 mm
* Accuspanning : 36 V
* Gewicht incl. accu : 3200 gram
* Snelspanboorhouder : 13 mm (2 608 572 182)
* Oplaadduur : ca. 45 min.
* Draaimomentstanden : 15
* Lengte: 269 mm
* Hoogte: 290 mm
* Boordiameter Hout : 38 mm
* Boordiameter Steen : 16 mm
* Boordiameter Staal : 16 mm
* Schroef-Ø : max. 12 mm

Standaard Meegeleverd

* Sneloplader AL 3640 CV (2 607 225 100)
* 2 x 2.0 Ah Li-lon accu (2 607 336 004)
* Extra handgreep (2 602 025 134)
* Opbergkoffer (2 605 438 587)
pi_52760796
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]
Boormachine dus, maar dat neemt niet weg dat ik ze nog steeds best duur vind

Edit; daarom ook dat ik die toestellen met een accu zoveel mogelijk uit de weg ga. Zonder accu zijn ze meestal een pak goedkoper (logisch ook, geen accu, geen laadstation...) en voor mij beter handelbaar aangezien het gewicht lager ligt. Ik ben niet zo sterk gebouwd, dus als ik een hele tijd moet werken met een vijsmachine van 3.2 kilo, dan heb ik een kwartier later al krampen in mijn onbestaande biceps

[ Bericht 37% gewijzigd door Athmozz op 28-08-2007 19:43:39 ]
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:37:24 #60
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52760809
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Boormachine dus, maar dat neemt niet weg dat ik ze nog steeds best duur vind
Eensch
pi_52761476
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 08:50 schreef tnimble het volgende:

[..]

Daar zit het probleem, zodra je ook maar een klein beetje het koper raakt kan en zal het dar breken of brand veroorzaken. Als je een instalatiemes of echte striptang gebruikt kom je geen eens in de beurt het het koper, je snijd de isolatie rondom evenveel in ongeveer net iets door de helft, de rest van isolatie wordt gescheurd.

Deze goedkope tangen knippen hde isolatie op 4 puiten schuin door je moet flink oefenen om toch het voor elkaar te krijgen de isolatie rondom half door de snijden. Dan is het meteen ook gene knijp-draai-trek meer maar, knijp-draai-knijp-draai-draai-trek-knijp-draai-trek. Kost je totaal ca 2 seconden.

Met de andere tang altijd exact de juiste lengte zonder schatten hoeveel het is gewoon hup draden er in tegen de aanslag, zowel, fase, nul als aarde allemaal tegelijk in een kwart seconde. zonder enige kras, deuk of gebogen draad.
In principe heb je wel gelijk. Maar nogmaals, ik heb die beweging in de vingers(/pols) en risico op breuk is er niet. Wat betreft die anderhalve seconde per 'strip': die neem ik voor lief. Wat is dat nou op een hele dag ... 2 hele minuten ?
Maar als m'n knipexje mocht overlijden zal de volgende aanschaf waarschijnlijk toch wel zo'n automaat worden.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_52764387
Tegen de grote investeerders hier vlak boven kan ik niet op, maar klein gereedschap is ook nodig.
Bij mijn cv werk kwam ik er achter dat mijn mooi gebogen buizen wel heel erg slecht afgesneden werden met mijn pijpsnijder uit de knakenbak. Dus vanavond nog maar even snel naar de bouwmarkt.
Behalve de normale uitvoering ook een mini meegenomen. Totaal inclusief reservewieltjes ca. 26 euro.
-
pi_52764697
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:03 schreef nuffniet het volgende:

[..]

In principe heb je wel gelijk. Maar nogmaals, ik heb die beweging in de vingers(/pols) en risico op breuk is er niet. Wat betreft die anderhalve seconde per 'strip': die neem ik voor lief. Wat is dat nou op een hele dag ... 2 hele minuten ?
Maar als m'n knipexje mocht overlijden zal de volgende aanschaf waarschijnlijk toch wel zo'n automaat worden.
Hangt er vanaf hoe veel je moet strippen. Met wat reken gok werk zou ik toch wel uitgaande van 2 sec sneller per dag ruim een half uur tijd besparen.
pi_52764762
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:37 schreef quo_ het volgende:
Tegen de grote investeerders hier vlak boven kan ik niet op, maar klein gereedschap is ook nodig.
Bij mijn cv werk kwam ik er achter dat mijn mooi gebogen buizen wel heel erg slecht afgesneden werden met mijn pijpsnijder uit de knakenbak. Dus vanavond nog maar even snel naar de bouwmarkt.
Behalve de normale uitvoering ook een mini meegenomen. Totaal inclusief reservewieltjes ca. 26 euro.
[afbeelding]
Die mini heb ik ook, heeul erg handig
pi_52765217
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:47 schreef tnimble het volgende:

[..]

Die mini heb ik ook, heeul erg handig
in kleine hoekjes onder het aanrecht oid
pi_52767875
het hoort hier niet rechtstreeks thuis, maar aangezien ik de leidingen voor de CV en de badkamer bij mijn zus nog ga moeten leggen toch een kort vraagje; wat is het voordeel van zo'n buissnijder boven een slijpschijf? De waterleiding die ik nu heb moeten leggen in haar kot heb ik alles met een slijpschijf gedaan waar er "afgeknipt" moest worden en dat viel mij eigenlijk goed mee.
pi_52768237
slijptol geeft een grof resultaat.. meer werk er na om het weer proper te krijgen voor een goede koppeling
pi_52768365
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
slijptol geeft een grof resultaat.. meer werk er na om het weer proper te krijgen voor een goede koppeling
maar op zich is het even goed als ik de buisjes gewoon met een vijl even mooi maak voor ik ze verder gebruik? Mijn "klusbudget" is namelijk niet zo groot, dus ik probeer zoveel mogelijk de dingen die ik nog niet nodig heb te vermijden, anders blijf ik maar materiaal kopen om te gebruiken voor de verbouwingen bij mijn zus...
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:58:28 #69
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52768624
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

maar op zich is het even goed als ik de buisjes gewoon met een vijl even mooi maak voor ik ze verder gebruik? Mijn "klusbudget" is namelijk niet zo groot, dus ik probeer zoveel mogelijk de dingen die ik nog niet nodig heb te vermijden, anders blijf ik maar materiaal kopen om te gebruiken voor de verbouwingen bij mijn zus...
Je moet zo denken, 1 keer kopen -> vele malen plezier.
Ik koop ook alles gelijk als ik het nodig heb, zo hoef ik bij een grotere klus niet opeens 200 euro gereedschap aan te schaffen
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_52768739
quote:
goed topic!

[afbeelding]

[afbeelding]

Allebei erg goede keuzes

Hoewel je vent geeneens een boormachine had, deze twee aanschaffen ietwat overkill is lijkt me. De 4900 schuurmachine van makita heb ik zelf ook, maar is vanwege zijn grote dus NIET geschikt om kozijnen e.d te schuren. Je moet bij de makita meer denken aan deur oppervlakken, plaatmateriaal etc. Wel erg fijn aan dat ding is dat je gewoon de hele dag met hem kan werken zonder last te krijgen van de trillingen. Zitten contragewichten in zodat de vibratie niet boven de norm uit kan komen, hierdoor kun je dus effectief langer ermee werken voordat je hem in een hoekie gooit omdat je je vingers niet meer voelt

De BO 4553 zou een ideale aanvulling zijn bij de 4900v :

Klein, hoog toerental, licht(!) en wendbaar, je kan kiezen tussen versie met klittenband bevestiging, of eentje met punt en klittenbandbevestiging, dan wel klem bevestiging van het schuurpapier. waar de laatste de voorkeur heeft (net als de 4900v) dan kan je schuurpapier op rol halen en dat is een heel heel stuk goedkoper dan met klittenband

Als Makita addept had ik de 8444 genomen, zeker als je hem voor thuis gebruikt, als het persé een li-ion moest wezen de 451 . had je nog wat centen overgehouden......

Maar goed top spul kost je idd wat centen (nou ja heel wat eigenlijk)

maar eh , en dan heb ik nog niet veel met bosch ook (heb wel een 10,8 volt li-ion haakse schroeftol omdat makita die eenvoudigweg niet maakt

vader Cybersijp(bekend van de renovatie ) is bosch fan, en daar mijn vader al pittig wat jaartjes aan het klussen is kan ik dus met een gerust hart zeggen dat bosch blauw en zeker de serie die jij gekocht hebt top spul is
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:05:12 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52772823
Cijbersijp, waar komt jouw voorliefde voor Makita vandaan dan als jouw vader een Bosch fan is

Mooi spul Qwea
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:05:35 #72
65960 sanger
pi_52772829
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:40 schreef Athmozz het volgende:

Die sleutels ook, er zijn voor 15¤ ook setjes in de gamma te vinden, maar daar mag je geen stalen buis van anderhalve meter over schuiven om er dan nog eens met een voorhamer op te slaan als die bout / moer té vast zit en je hem dus gewoon moet afwringen. Die sleutels kunnen daar tenminste tegen (en indien niet krijg je nieuwe van facom )
Geeft Facom ook lifetime garantie?????
pi_52772961
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Geeft Facom ook lifetime garantie?????
het hangt er vanaf wat je koopt, ze hebben 3 garantiecodes;
quote:
GARANTIE-CODE E: zonder tijdslimiet*, in overeenstemming met de voorwaarden zoals hiervoor beschreven wordt het product zonder kosten vervangen

GARANTIE-CODE R: zonder tijdslimiet*, in overeenstemming met de voorwaarden zoals hiervoor beschreven wordt het product gerepareerd of door een gelijkwaardig gerepareerd vervangen.

GARANTIE-CODE D: Deze garantie is tijdsgebonden. De duur van de garantie wordt door een cijfer achter de letter D weergegeven (D1: 1 jaar; D2: 2 jaar; D3: 3 jaar;D5: 5 jaar) Deze garantie is hoofdzakelijk bedoeld voor technische producten en machines. In overeenstemming met de garantie-voorwaarden ( uitsluiting van verbruiksmaterialen) dekt deze garantie, gedurende de geldigheidsduur, de reparatie en vervanging van defecte delen.
Op die sleutelset die ik gekocht heb zat er R, dus stel dat ik die kapot zou krijgen, dan herstellen ze of geven ze een hersteld product van een ander terug. Aan een sleutel kan toch niet veel mankeren, dus als je een andere (zelfs een herstelde) terug krijgt, dan nog heb je weer een goede vast, wat maakt het uit dat hij al eens gebruikt is, als hij kwalitatief maar weer van hetzelfde niveau is.

(zonder tijdslimiet staat een sterretje achter, in de kleine lettertjes zie je dat het in Duitsland 20 jaar is, elders lifetime)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:27:12 #74
65960 sanger
pi_52773238
Ik dacht dat alleen Snap On dat bood. Facom is wat beter betaalbaar, dus ga eens kijken dan.
pi_52773278
Facom is inderdaad nog betaalbaar, hoewel ze ook al serieus duur zijn ivm cheap-ass gerief. Als het materiaal is wat je maar 1 keer gebruikt koop je nog steeds beter iets van de gamma vind ik, het is dan misschien rapper kapot, maar anders lig je daarmet best duur gerief dat je maar 1malig gebruikt (adviesprijs van dat setje sleutels is trouwens 135¤ ongeveer, dus ook niet zo goedkoop hoor)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:10:05 #76
65960 sanger
pi_52774108
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:29 schreef Athmozz het volgende:
Facom is inderdaad nog betaalbaar, hoewel ze ook al serieus duur zijn ivm cheap-ass gerief. Als het materiaal is wat je maar 1 keer gebruikt koop je nog steeds beter iets van de gamma vind ik, het is dan misschien rapper kapot, maar anders lig je daarmet best duur gerief dat je maar 1malig gebruikt (adviesprijs van dat setje sleutels is trouwens 135¤ ongeveer, dus ook niet zo goedkoop hoor)
Goed gereedschap kost geld. En gebruiken doe je pas als je het hebt MAar dan ga je het ook steeds vaker gebruiken
pi_52777774
En mocht je het toch dan maar 1 keer gebruikt hebben kun je het weer verkopen. Kost het je alsnog de prijs van een cheap ass tool maar heb je wel van het gemak van de dure mogen genieten.
pi_52777905

Om eindelijk eens mn blokker-boormachine te vervangen. Voor 20 euro minder dan de losse boormachine.. alleen nu met een zooi (kwalitatief niet al te best) gereedschap erbij en, belangrijker, een tweede accu + oplader!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_52778264
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:43 schreef tnimble het volgende:
En mocht je het toch dan maar 1 keer gebruikt hebben kun je het weer verkopen. Kost het je alsnog de prijs van een cheap ass tool maar heb je wel van het gemak van de dure mogen genieten.
dat vind ik weer zo zonde, als ik iets koop houd ik het liever omdat ik het ooit nog eens nodig zou kunnen hebben. Aanschaf van goed materiaal ligt voor mij nogal lastig omdat ik niet werk & geen stufi krijg als Belg...
pi_52788589

Een mooie nieuwe Fluke VoltAlert spanningszoeker.Geen gezeik meer met 'is-het-lampje-nu-aan-of-niet' .. piept bij netspanning. Spanning 200 - 1000 V~ en frequentie 45 tot 400 Hz.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_52788890
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef nuffniet het volgende:
[afbeelding]

Een mooie nieuwe Fluke VoltAlert spanningszoeker.Geen gezeik meer met 'is-het-lampje-nu-aan-of-niet' .. piept bij netspanning. Spanning 200 - 1000 V~ en frequentie 45 tot 400 Hz.
mooi materiaal... ik gebruik daarvoor nog mijn multimeter van de Lidl. 5¤95 en best nauwkeurig nog (heb hem vergeleken met een fluke, en maximaal 5% afwijking erop...)
pi_52789170
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:56 schreef Athmozz het volgende:

[..]

mooi materiaal... ik gebruik daarvoor nog mijn multimeter van de Lidl. 5¤95 en best nauwkeurig nog (heb hem vergeleken met een fluke, en maximaal 5% afwijking erop...)
ja maar een normale multimeter is niet contactloos en dat is de voltstick wel
pi_52800207
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:05 schreef sanger het volgende:
Cijbersijp, waar komt jouw voorliefde voor Makita vandaan dan als jouw vader een Bosch fan is

Mooi spul Qwea
Ach noem het afzetten tegen vaders.....(soort van late puberteit) Ben overigens wel begonnen met bosch hoor, na eerst twee B&D tollen naar de eeuwige schroefvelden geholpen te hebben..... Maar die psr 12 VE-2 deed het ook niet lang , en zeker nadat ik hem een keer had uitgeleend aan iemand die er op zijn zachts gezegd niet voorzichtig mee om ging.... (type: prutsklussert). Heb hem open gehaald en zag een plastic tandwielkast, collega zei de betere makitas hebben metalen tandwielen en bingo! Het begin van het eind (en soms mijn machinebudget ja )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zaterdag 8 september 2007 @ 12:11:21 #84
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_53026491
Zo alweer een aanschaf gedaan; een smetlijn | waterpas wat je aan de draad kunt hangen | krijt om erin te doen.

Heb mij deze week geirriteerd aan het feit dat ik niet zo'n ding heb; het scheelt namelijk behoorlijk veel meten en waterpas strepen zetten.

Zeker als je 32 tl's in een rechte lijn achter elkaar aan de muur moet monteren
pi_53039917

Boorhamer 2.5J | SDS+ 22 mm | 650 Watt

Accuboor | 14,4 Volt 1.3 Ah Li-ion | + 25 Dlg Acc.Set

Helaas heb ik niet lang kunnen genieten van de boorhamer. De gaatjes waren echt super snel geboord.
Met mijn oude klopboormachine was ik een uurtje per gat aan het "genieten".
pi_53068285
Een plinten kniptang
  maandag 10 september 2007 @ 11:35:29 #87
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_53069483
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:32 schreef dik_voormekaar het volgende:
Een plinten kniptang
[afbeelding]
lol, daar had ik het in dit topic ook al over Wat een ondingen!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_53254370
Woensdag bestelt, vrijdag een week later in Canada uit de fabriek, maandag reeds in Nederland bezorgt.

Totaal worden er 300 stuks van deze speciale uitvoering gemaakt. De schaven zijn allemaal genummerd in willekeurige volg orde. Ik heb nummer 246 van 300.

De schaaf direct van uit de doos zonder verder afstellen of slijpen: perfecte schaaf krullen! Een dikke pluim voor Rob Lee, zodra ik de schaaf een paar keer heb gebruikt laat ik je weten hoe hij bevalt. Op naar vele jaren Lee Valley / Veritas tools inc.
pi_53256272
Naar aanleiding van het japanse trekzaag verhaal, m'n eerste bestelling bij www.baptist.nl.

De Silky Gomtaro 300:

Zaag met coole holster voor rooi bezigheden in de tuin. Hoef ik niet meer bovenaan de ladder met de reciprozaag te klungelen om een boom neer te halen.
Ook erg benieuwd of ie geschikt is voor 10x10 vloerbalken
pi_53256704
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:47 schreef Aplus het volgende:
Naar aanleiding van het japanse trekzaag verhaal, m'n eerste bestelling bij www.baptist.nl.

De Silky Gomtaro 300:[afbeelding]

Zaag met coole holster voor rooi bezigheden in de tuin. Hoef ik niet meer bovenaan de ladder met de reciprozaag te klungelen om een boom neer te halen.
Niet optimaal maar zal er best goed doorheen gaan. Voor groen en gedroogd hout (en voor afkorten en schulpen) zijn andere tand vormen en slijpingen. Groenhout zijn de vezels taai en veerkrachtig, bij drooghout hard en stijf.
pi_53257114
quote:

Bapist, stoer hij zit vlak bij mn school binnekort even langs
Bram! Boterham!
pi_53270493
pi_53277314
quote:

kijk uit want je zaagt in 1 beweging je arm eraf met zon zaag
boomverzorgers hebben vaak ergere wonden van dit soort zagen dan van motorzagen

maar ook een eikentak van 10 cm doorsnee in twee keer trekken en niet duwen
pi_53282031
Prachtig ding tnimble! Een hoekschaaf, toch?
pi_53286637
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:03 schreef TimberWolf het volgende:
Prachtig ding tnimble! Een hoekschaaf, toch?
Ja inderdaad of edge trimming plane.
pi_53287150
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:58 schreef densmee het volgende:

[..]

kijk uit want je zaagt in 1 beweging je arm eraf met zon zaag
boomverzorgers hebben vaak ergere wonden van dit soort zagen dan van motorzagen

maar ook een eikentak van 10 cm doorsnee in twee keer trekken en niet duwen
yep - zal ik zeker doen Ik ga altijd al erg omzichtig te werk - bedenk steeds wat er kan gebeuren incl de evt benodigde vluchtweg

@tnimble - ok, ik snap t Als ie bevalt ga ik er een fijner vertande bij bestellen voor het droge hout.
pi_53299160
Dit was mijn laatste aanschaf, en dan wel de 2-meter variant

pi_53299373
quote:
goed topic!

[afbeelding]

[afbeelding]

Met alle respect voor je nieuwe boor , maar is dit niet wat overkill aan prijs, accucapaciteit etc. ?
Is er een speciale reden dat je deze uitvoering hebt gekozen ?

En dat gewicht: 3,2 kg Ik hoop echt dat je daar geen spijt van gaat krijgen.
Maar voor de rest:
pi_53299446
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:37 schreef quo_ het volgende:
[afbeelding]
Is dat de profi uitvoering van de Gamma ?
Die heb ik ook, maar bij mij loopt het wieltje weg van de snij-lijn. Ofwel, hij draait schroefdraad op de buis. Moet eigenlijk terug met dat ding, maar de bon is weg.
pi_53300910
Het schroefje aandraaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')