Precies.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:12 schreef Borkydude het volgende:
Je kan je er wel druk om maken, maar je doet er toch niks aan.
Het is nergens voor nodig om het te zeggen. Het wordt mede in spreektaal maar zeker ook op het forum veelvuldig gebruikt. Maar goed, het is niet nodig.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:16 schreef mstr het volgende:
[..]
Precies.
Ik moet er alleen op letten dat ik het niet zeg, hè D_A?
Ziektes als de pest, tering, cholera worden ook gewoon vrij gebruikt maar daar struikelt dan weer niemand over. Waarschijnlijk omdat niemand zich zielig kan opstellen met 'Een familielid/vriend/buurman/huisdier heeft dat gehad...'. Trek een nummer! Tegenwoordig kent iedereen wel iemand met een dodelijke ziekte dus het is niet nodig om jezelf in een slachtofferrol te plaatsen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Het is nergens voor nodig om het te zeggen. Het wordt mede in spreektaal maar zeker ook op het forum veelvuldig gebruikt. Maar goed, het is niet nodig.
jij bent volgens mij kampioen met het woord " kanker " gebruiken op fokquote:Op zondag 12 augustus 2007 22:12 schreef Borkydude het volgende:
Ach, je kunt elke keer als je "kanker" om je heen hoort meteen denken aan de ziekte, erover nadenken, huilen, nog een keer nadenken, en dan tot de conclusie komen dat dat persoon kampt met een "verbaal onvermogen om het beter uit te drukken", maar je kunt dat alles ook niet doen en het negeren....quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:20 schreef Strani het volgende:
Helemaal eens met TS. Er is absoluut geen belang voor om doorlopend kanker te gebruiken en geeft maar één ding weer: Een groot verbaal onvermogen om het beter uit te drukken.
Maar er zijn mensen op fok die in 10 berichten die ze neerzetten ongeveer 5x kanker gebruikenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:01 schreef arneaux het volgende:
Het bekt lekker en je maakt de essentie van het onderwerp goed en snel duidelijk.
Bekt lekker, ja dat is spreek taal, toch al bijna 10 jaar zo onderhand in de Randstad..quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:04 schreef paultjuhhh het volgende:
Het valt me op dat in PUB overmatig veel het woord " kanker " word gebruikt.
Waarom is dit ? is dit sinds een paar jaar nieuwe spreektaal geworden onder de pubers?
serieus topic, open houden aub geef het een kans.
Dank. Paultjuhhh
Nee dan klink je als een boer die z'n vrouw een complimentje geeft over de hutspot met worst.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:40 schreef Wooldoor het volgende:
Het woord kanker is gewoon het best gebruikte overtreffende woord. Als iets bijzonder lekker is klinkt het het meest overtuigend als je zegt het was echt kanker lekker.
stoerdoenerij? is gewoon een universeel woord, je kan het voor vanalles gebruiken net als wat wooldoor zegt, 't maakt dingen duidelijker...en bovendien klinkt niets zo lekker...als ik mezelf zeer doe ofzo dan klinkt kanker beter dan au om uit te schreeuwenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:43 schreef littledoll het volgende:
Een vriendin van me heeft kanker gehad, ik kan er dus slecht tegen als mensen kanker gebruiken..
Het valt me op dat de vmbo mensen die ik ken, bijna allemaal kanker gebruiken.
sommige zinnen gaan gewoon van kanker dit, kanker dat.
ik vind het persoonlijk nergens op slaan, denk dat het gewoon stoerdoenerij is.
whaha ik ken ook genoeg vwo mensen die het zeggen en havo en wat dan ook. dus slaat weer nergens op wat je nu zegt. En niks stoer. eerst zei iedereen tering nu zegt iedereen kanker en over paar jaar word het vast wel weer iets anders. lekker boeiend.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:43 schreef littledoll het volgende:
Een vriendin van me heeft kanker gehad, ik kan er dus slecht tegen als mensen kanker gebruiken..
Het valt me op dat de vmbo mensen die ik ken, bijna allemaal kanker gebruiken.
sommige zinnen gaan gewoon van kanker dit, kanker dat.
ik vind het persoonlijk nergens op slaan, denk dat het gewoon stoerdoenerij is.
Yeah!quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:34 schreef Skv het volgende:
Het zijn gewoon allemaal Hagenezen.
Doe es onderbouwen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:20 schreef Kirov het volgende:
Ach, de mensen die het zeggen zijn toch een stelletje kneusjes
Stel je voor dat je niet stoerbent omdat je het niet op die manier in je spraak gebruikt.
Idd!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:01 schreef Mtijn het volgende:
Ik kan me zó ergeren aan mensen die beginnen te janken met "Mijn oma heeft het gehad". Dan heeft je oma recht van spreken, slet!. En ja, ik heb ook recht van spreken. En van die mensen die graag willen dat het woord 'kanker' niet wordt gebruikt zijn mensen die het taboe op die kutziekte willen houden. En dus dat er minder, of zelfs geen onderzoek meer plaatsvind. Volgende keer dat ik het krijg, en ik ga het waarschijnlijk nog een keer krijgen, wil ik het graag weer overleven.
Kankermoraalridders.
kankerkansloos, flowt veel lekkerder als 'extreem'.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:10 schreef xprotagonistx het volgende:
Dat klinkt echt extreem kansloos.
Uiteraard mijn waarde compaan, dat spreekt voor zich.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:05 schreef xprotagonistx het volgende:
Al was het na een week, die hele zinsconstructie klinkt even kansloos. Gewoon correct blijven, daar bereik je veel meer mee.
Nee het komt er niet lekker uit want je zegt KANKERkansloos ....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:05 schreef xprotagonistx het volgende:
Al was het na een week, die hele zinsconstructie klinkt even kansloos. Gewoon correct blijven, daar bereik je veel meer mee.
Kankerkansloos allitereert wel goed, inderdaad.
Er zijn zoveel ''fijne woorden''.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:51 schreef ArendBarend het volgende:
Kanker is gewoon een woordje dat lekker bekt...
ik vind t een fijn woord iig
Ja, en kanker is er een van, nog meer domme opmerkingen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:46 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
[..]
Er zijn zoveel ''fijne woorden''.
Hahaha... jij bent grappig...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:55 schreef Baffer het volgende:
[..]
We hebben allemaal familieleden die aan kanker gestorven zijn.
Maarja jij denkt natuurlijk dat je "speciaal" bent ofzo.
Het is maar een woord grow up huilie.
Ik wil met iedereen discussie aangaan... misschien dat ik DAAROM ook op fok zit.... maar als jij niet eens open staat en alleen maar mensen kunt uitmaken voor wat dan ook... alleen maar omdat hun mening anders is... mjah zegt vrij veel over je dan... toch?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:08 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dit is fok! hoor, ik weet niet of je dat al door had
En als je niet in discussie wil gaan, waarom reageer je er dan op?
Jij bent een van de weinigen die loopt te janken wanneer iemand het woord kanker gebruikt, terwijl we bijna allemaal te maken hebben gehad met dierbaren die kanker hebben (gehad).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:04 schreef annelies80 het volgende:
[..]
Hahaha... jij bent grappig...
Zeg ik ergens dat ik speciaal ben... of plaats jij mij direct maar heel uhm kinderachtig en dom in een hokje?
Het is een woord met een toch vrij serieuze betekenis "in mijn ogen, zonder dat ik mezelf speciaal vind"... of ben je zo kinderachtig dat je dat ook niet weet?
Als jij een familielid hebt verloren er aan, die je zo dierbaar zou zijn, die je hebt gezien terwijl diegene kapot ging aan die kutziekte... lijkt het me erg... "mjah komt ie weer" KINDERACHTIG en DOM dat je het andere mensen toewenst... of het als GEWOON ziet!
Ik quote:quote:En dat jij zo uhm... kinderachtig bent door iemand met een andere mening gelijk een huilie te noemen... mjah.. zegt genoeg over jou lijkt me!
Je noemt geen argument hier... dit is weer inhoudloos. Zoals ik je net probeer te zeggen is... ik zeg niet dat ik speciaal ben door alleen maar MIJN mening te geven... want volgens mij geef jij die van jouw ook....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:13 schreef Baffer het volgende:
[..]
Jij bent een van de weinigen die loopt te janken wanneer iemand het woord kanker gebruikt, terwijl we bijna allemaal te maken hebben gehad met dierbaren die kanker hebben (gehad).
Dat jij er zo'n probleem van maakt en de rest niet geeft mij inderdaad de indruk dat je jezelf speciaal vindt.
Oja waar zie je trouwens dat ik andere mensen kanker toewens? Kun je dat ff quoten? Ik vind het niet namelijk.
[..]
Ik quote:
"En zooo jammer is het dat sommige pub. het "stoer" vinden om te zeggen ... je bent bij mij afgeschreven als het uit je mond rolt."
Haha lekker hypocriet bezig, ga zo door.
Dat is ook niet nodig want dat doe jij ook niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:24 schreef annelies80 het volgende:
[..]
Je noemt geen argument hier...
Ok dan, maar kap dan wel met je "je bent bij mij afgeschreven als je dat woord gebruikt" onzin.quote:dit is weer inhoudloos. Zoals ik je net probeer te zeggen is... ik zeg niet dat ik speciaal ben door alleen maar MIJN mening te geven... want volgens mij geef jij die van jouw ook....
Dat heeft dus niets met speciaal te maken.
En mijn mening, blijft mijn mening... waarom? misschien omdat het mij wel iets doet. het hoeft jou niets te doen, absoluut niet... je doet maar wat je niet laten kunt... maar dat je daarop een reactie krijgt moet je toch ook kennuh begrijpen lijkt me dan.
En ik ga je echt niet uitleggen voor welke woorden je dat woord ken plakken... blijkbaar ben je er zelf aardig in thuis.
Ik blijf bij mijn mening, dat ik het nooit zal gebruiken, omdat het een kutgevoel geeft bij me. dat is mijn mening. blijf jij bij die van jou... zijn we lekker van elkaar af.
pfff... nee, want het is mijn mening dat ik het opgepast vind om zo´n woord te gebruiken, dus hoef ik niet naar iemand te luisteren op het moment dat hij met die dingen gooit, toch?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:27 schreef Baffer het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig want dat doe jij ook niet.
[..]
Ok dan, maar kap dan wel met je "je bent bij mij afgeschreven als je dat woord gebruikt" onzin.
haha... ja dat begrijp ik ook wel... ik sprak er net met 2 collega's over, 2 jongens van 23.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:21 schreef Sjibble het volgende:
Het gaat erom, dat kanker gewoon eens sterk woord is vanwege de ziekte e.d
Hartstikke erg, en dus ook heel sterk woord, als je naar iemand roept dat ie een kankerlijer is (sorry) kan dat hetzelfde voelen als een flinke afrossing/klap voor zn smoel, want het lucht enorm op.
Of integendeel, "das echt kkvet" dan bedoel je het tegendeel en laat je zeg maar weten HOE vet het is, dus "vetter" als "echt heel vet man!
". Ook blijkt het lekker uit te spreken, rolt dus van de tong.
ja toch? zoniet dan snap je me wel
vrije meningsuitingquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef annelies80 het volgende:
[..]
haha... ja dat begrijp ik ook wel... ik sprak er net met 2 collega's over, 2 jongens van 23.
Ik vroeg het ze, is het dan zo overdreven dat het mij kwetst? en ... zeggen jullie het ook?
1 zei dat hij het niet gebruikt, en zelfs een keer iemand op zijn muil heeft geslagen toen diegene hem uitmaakte voor...
en de ander laat het idd af en toe wel een van zijn tong af rollen, zodra hij het dan gezegd heeft realiseert hij het zich ook wel dat ie het liever nie doet... maar ja...
Ik snap het echt wel dat het op een gegeven moment een losstaand woord is geworden, die een bepaalde betekenis alleen maar probeert te versterken. Net als de brabanders vaak... " kei vet" zeggen.
maar het risico is dat een ander dat woord juist koppelt met de ziekte. dat risico hebbie met "kei" niet echt. haha
Dus ik snap het, maar sta er nie achter! maar da mag ook toch?![]()
Waar scheld jij dan mee op een gemiddelde dag? Zomaar even benieuwd hoevel mensen jij potentieel kwetst..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef annelies80 het volgende:
[..]
Ik snap het echt wel dat het op een gegeven moment een losstaand woord is geworden, die een bepaalde betekenis alleen maar probeert te versterken. Net als de brabanders vaak... " kei vet" zeggen.
maar het risico is dat een ander dat woord juist koppelt met de ziekte. dat risico hebbie met "kei" niet echt. haha
Dus ik snap het, maar sta er nie achter! maar da mag ook toch?![]()
haha... ik scheld nie zoveul... wat ik gebruik is KUT... klote, vdomme zonder god ervoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:52 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Waar scheld jij dan mee op een gemiddelde dag? Zomaar even benieuwd hoevel mensen jij potentieel kwetst..
(Overigende gaat het heeft deze discussie niet eens zo heel veel met de hedendaagse maatschappij te maken, zie werkwoord kankeren)
Wat jij zegt,quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:05 schreef MouzurX het volgende:
Omdat de "mensen" die dat woord zo gebruiken kansloos zijn ?
Klink klare onzin.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:12 schreef Borkydude het volgende:
Gewoon ontslaan, stelletje gekkenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:16 schreef method21 het volgende:
[..]
Klink klare onzin.
Bij mij op het werk, waar ik afedeling chef ben, riepen een aantal "kneusjes" de hele dag door kanker dit kanker zus, ik vroeger ook TOTDAT een moeder van een goeie vriend overleed aan kanker, vanaf dat moment heb ik een hekel aan dat woord. Maar deze kneusjes zien ook in, nadat ik er iets van zei, dat het niet echt een aangenaam scheldwoord is om te pas en te onpas rond te gooien.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:04 schreef annelies80 het volgende:
[..]
Hahaha... jij bent grappig...
Zeg ik ergens dat ik speciaal ben... of plaats jij mij direct maar heel uhm kinderachtig en dom in een hokje?
Het is een woord met een toch vrij serieuze betekenis "in mijn ogen, zonder dat ik mezelf speciaal vind"... of ben je zo kinderachtig dat je dat ook niet weet?
Als jij een familielid hebt verloren er aan, die je zo dierbaar zou zijn, die je hebt gezien terwijl diegene kapot ging aan die kutziekte... lijkt het me erg... "mjah komt ie weer" KINDERACHTIG en DOM dat je het andere mensen toewenst... of het als GEWOON ziet!
En dat jij zo uhm... kinderachtig bent door iemand met een andere mening gelijk een huilie te noemen... mjah.. zegt genoeg over jou lijkt me!
Helemaal mee eens, elke koter die dat woord normaal vindt en in mijn bijzijn in de spreektaal gebruikt kan een blauw oor verwachten overigens.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:58 schreef ihugster het volgende:
Gasten die kanker o.i.d zeggen die missen een deel van hun opvoeding en zullen dat wel merken als ze later komen solliciteren bij een werkgever. En dan later komen klagen dat ze gediscrimineerd worden. Tis gewoon van God los dit soort gasten die gewoon zich geen houding weten tegeven en dus maar op deze toer proberen hun ego hoog te houden.![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, elke koter die dat woord normaal vindt en in mijn bijzijn in de spreektaal gebruikt kan een blauw oor verwachten overigens.
Want aan tyfus zijn nooit mensen overleden...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:48 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik scheld in het dagelijks leven enkel met klote, op het forum zeg ik nog best vaak godverdomme, en enkel als ik echt kwaad ben eens tyfes en dat is het dan ook.
Kut klote, en 'vdomme' zonder god.. Dat is al op zijn minst kwetstend voor vrome mannen en vrouwen, ook maar een reden om er meteen mee op te houden?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:04 schreef annelies80 het volgende:
[..]
haha... ik scheld nie zoveul... wat ik gebruik is KUT... klote, vdomme zonder god ervoor.
en ik heb zo meer mijn woorden en dingen... en ja dat rolt ook uit mijn mond zonder er heel soms over na te denken... maar mijn algemene scheldwoordenboekje bevat geen ziektes...
"overigende gaat het heeft deze..." wil je die nog een keer zeggen, want ik snap nie psies wat je er nu mee wilt zeggen.
Als je bedoelt dat het vroeger ook gezegd werd of wat dan ook, heeft dat weinig te maken met wat ik van het scheldwoord vindt lijkt me.
Nee, was ook niet specefiek richting jou bedoeld maar meer de 'hedendaagse jeugd/maatschappij' roepersquote:Als je bedoelt dat het vroeger ook gezegd werd of wat dan ook, heeft dat weinig te maken met wat ik van het scheldwoord vindt lijkt me.
ow nee hoor, ook daar probeer ik rekening mee te houden. maar vroom of niet, het kan eenieder kwetsen. dat besef ik me!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Kut klote, en 'vdomme' zonder god.. Dat is al op zijn minst kwetstend voor vrome mannen en vrouwen, ook maar een reden om er meteen mee op te houden?
Nee he? Want jij bent niet vroom, dus boeit het niet.
"overigende gaat het heeft deze..." wil je die nog een keer zeggen, want ik snap nie psies wat je er nu mee wilt zeggen. ""
Dat is abstracte kunst, te vergelijken met "haha... ik scheld nie zoveul... wat ik gebruik is KUT... klote, vdomme zonder god ervoor.""
[..]
Nee, was ook niet specefiek richting jou bedoeld maar meer de 'hedendaagse jeugd/maatschappij' roepers
Helemaal mee eens. Ik erger mij regelmatig aan mensen die te pas en te onpas dat woord gebruiken. Alsof ze zich niet op een creatievere manier weten te uiten. Het zijn vooral laagopgeleiden en Marokkanen die dit woord overvloedig gebruiken. Nuff said.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:05 schreef Kluupkluup het volgende:
Het klinkt gewoon zwaar asosiaal als je het hoort..
Blijkbaar denkt men er zo bij te horen
Is geen doodverwensing.... de ziekte is "gelukkig" niet altijd met dodelijke afloop!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:11 schreef DRNKnHGH het volgende:
[..]
Doodverwensing!
Maar ik ben van mening dat ze de ongecontroleerde celdelingen een andere naam moeten geven, zodat kanker een bijv. naamwoord wordt.![]()
Dat is geen domme opmerking debielquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:51 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Ja, en kanker is er een van, nog meer domme opmerkingen?
Ik bevat nogsteeds niet hoe kinderen daar verbanden in kunnen trekken, iemand indirect beledigen die er zelf voor kiest bepaalde barrieres te hanteren is iets heel anders dan iemand direct beledigen die er niet voor gekozen heeft een vreselijke ziekte te hebben.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Kut klote, en 'vdomme' zonder god.. Dat is al op zijn minst kwetstend voor vrome mannen en vrouwen, ook maar een reden om er meteen mee op te houden?
Nee he? Want jij bent niet vroom, dus boeit het niet.
En dezen horen opgevoed te worden, het liefst op de vertrouwde manier.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:59 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik erger mij regelmatig aan mensen die te pas en te onpas dat woord gebruiken. Alsof ze zich niet op een creatievere manier weten te uiten. Het zijn vooral laagopgeleiden en Marokkanen die dit woord overvloedig gebruiken. Nuff said.
Dan had je dat moeten zeggen, bovendien zijn er echt geen andere woorden die er net zo lekker uitvliegen als kanker, hoorquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:37 schreef PoedelieWoepsie het volgende:
[..]
Dat is geen domme opmerking debiel
Ik wil allleen maar zeggen daarmee dat je ook andere woorden kunt gebruiken.
Je zou het maar hebben...
sukkel![]()
![]()
You can't choose what to believequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik bevat nogsteeds niet hoe kinderen daar verbanden in kunnen trekken, iemand indirect beledigen die er zelf voor kiest bepaalde barrieres te hanteren is iets heel anders dan iemand direct beledigen die er niet voor gekozen heeft een vreselijke ziekte te hebben.
Dat is bullshit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:30 schreef ArendBarend het volgende:
You can't choose what to believe
Dat is een domme opmerking! Je keuzes maak je aan de hand van wat je gelooft, niet andersom.quote:
Als je dat geloofd zul je daar naar handelen ja, maar als je eerst kiest wat te geloven, zul je geloven wat je kiest.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:05 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dat is een domme opmerking! Je keuzes maak je aan de hand van wat je gelooft, niet andersom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |