abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:01:26 #251
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_52335985
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:57 schreef Pie.cr het volgende:

[..]

Cheers. Zit er trouwens algemeen veel risico aan 2e hands macbooks?
Dat je je afvraagd waarom je er niet eerder een hebt gekocht.
Tja dat ligt aan de verkoper, hoe die ermee om is gesprongen, maar dat geldt voor alle apparatuur. Alleen dubbelcheck nog even of de garrantie overdraagbaar is. Dat weet ik niet.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_52336009
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:32 schreef Pie.cr het volgende:
Ik ga zometeen kijken naar een 2 maanden oude macbook. Hij schijnt nog in perfecte staat te zijn met als enigste aanmerking dat het scherm vanwege raster problemen is vervangen. (door apple zelf, wat de verkoper met documentatie kan aantonen)

Waar moet ik dadelijk op letten bij een macbook? Any advice?
Als het even kan: coconutBattery installeren. Weet je gelijk hoe vaak de accu gebruikt is, en wat de staat van de accu is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 augustus 2007 @ 18:08:57 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52336197
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:02 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Als het even kan: coconutBattery installeren. Weet je gelijk hoe vaak de accu gebruikt is, en wat de staat van de accu is.
die informatie vind je ook gewoon in het systeemprofiel onder 'voeding'.

dus klik op het appeltje links boven in
klik op 'over deze mac'
klik op 'meer info'
klik links bij hardware op 'voeding'.

zolang de volledige laadcapiciteit rond de 5200mAh ligt is het prima.
pi_52336251
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

die informatie vind je ook gewoon in het systeemprofiel onder 'voeding'.

dus klik op het appeltje links boven in
klik op 'over deze mac'
klik op 'meer info'
klik links bij hardware op 'voeding'.

zolang de volledige laadcapiciteit rond de 5200mAh ligt is het prima.
Niet eens zozeer de laadcapacteit. Als de Macbook in twee maanden over de 100 cycles heeft gedraait zegt dat behoorlijk wat over hoe de Macbook gebruikt is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 augustus 2007 @ 18:11:34 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52336276
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:10 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Niet eens zozeer de laadcapacteit. Als de Macbook in twee maanden over de 100 cycles heeft gedraait zegt dat behoorlijk wat over hoe de Macbook gebruikt is.
Ja en. Dan zit hij op 100 cycli. Dan kan hij nog 9800 cycli mee. Maar mijn eerste batterij van mijn macbook haalde out of the box zijn 100% capaciteit niet eens.
pi_52336304
Het is iemand die terug naar windows wil. Hij had zelfs een acer gekocht als vervanging nu
pi_52336366
Beetje vreemd, alle Macbooks hebben toch al Intel processor?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 augustus 2007 @ 18:16:20 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52336391
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:12 schreef Pie.cr het volgende:
Het is iemand die terug naar windows wil. Hij had zelfs een acer gekocht als vervanging nu
Dan zal je waarschijnlijk in staat zijn om die macbook goedkoop mee te krijgen aangezien deze verkoper niet 1 van de slimste is
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 augustus 2007 @ 18:16:49 #259
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52336409
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:15 schreef StrayDog het volgende:
Beetje vreemd, alle Macbooks hebben toch al Intel processor?
ja.
pi_52336410
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:12 schreef Pie.cr het volgende:
Eh. Okay.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52336451
Of het is een slimme oplichter
pi_52336719
Wordt net gebeld door Apple ofzo dat mijn garantie van mijn macbook bijna is afgelopen en dat ik Apple Care protection wil nemen ofzo. Nee dankje.

Man spreekte overigens engels.
pi_52336740
Als je hem ophaalt zie je het vanzelf natuurlijk.

Eventueel zou je de Hardware Test nog kunnen draaien .
pi_52337025
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:29 schreef magnifor het volgende:
Wordt net gebeld door Apple ofzo dat mijn garantie van mijn macbook bijna is afgelopen en dat ik Apple Care protection wil nemen ofzo. Nee dankje.

Man spreekte overigens engels.
Had ik ook laatst. Belde ik naar het Nederlandse nummer, had ik ineens een Engelse dame aan de telefoon.
pi_52337298
Er zit toch een ingebouwde spellingscontrole in Safari
pi_52337444
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Had ik ook laatst. Belde ik naar het Nederlandse nummer, had ik ineens een Engelse dame aan de telefoon.
Heb mijn macbook overigens bij een reseller gekocht. Dus eingelijk niet bij Apple zelf dus.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:01:06 #267
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_52337570
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:00 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Word je niet gek van het spiegelende scherm?
Als er niet zo'n spiegelscherm in zat had ik hem ook al lang besteld, nu ga ik denk ik toch maar voor het oude model.
Dat valt dus wel mee. Ik stond in een iCentre en daar hing er nog licht boven ook en je kon duidelijk zien wat je aan het doen was. Daar is het scherm helder genoeg voor.

Ik weet niet of je ooit op een MacBook gewerkt hebt, maar de weerspiegeling is ongeveer even sterk. Amper aanwezig dus.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_52337639
Ik vind die hele anti-glossy-hype ook nogal napraterij allemaal. Ga gewoon eerst eens zelf kijken ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_52337897
Op foto's ziet glossy er irritant uit, maar ik heb er nog geen minuut last vab gehad op m'n MacBook.
  Eindredactie Games maandag 13 augustus 2007 @ 19:12:58 #270
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52337920
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De PC bouwer IBM is overgenomen ja. Niet de chipdivisie.
omdat IBM op randje na dood was, vooral omdat ze hun geld hadden ingezet op de PPC architectuur. en nu valt de verkoop van de Xbox 360 ook nog eens tegen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:15:39 #271
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_52337991
Bij een desktopmachine is een glossy scherm sowieso veel minder een probleem. Het voornaamste kritiekpunt van een glossy scherm in een laptop is dat je er niet goed buiten in de zon mee kunt werken. Maar ja, met je iMac zit je niet zo vaak buiten he
pi_52338026
Spiegelscherm rules! Veeel mooiere kleuren dan een mat en geen hinderlijke reflecties imo...
Wel niet erg geschikt voor fotobewerking naar't schijnt omdat het de kleuren verandert...
pi_52338065
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:15 schreef Tijn het volgende:
Bij een desktopmachine is een glossy scherm sowieso veel minder een probleem. Het voornaamste kritiekpunt van een glossy scherm in een laptop is dat je er niet goed buiten in de zon mee kunt werken. Maar ja, met je iMac zit je niet zo vaak buiten he
Daarnet nog mee buiten gezeten, viel goed mee!
Eerst geprobeerd met verborgen dock + ctrl-optn-cmnd-! maar dat bleek niet eens nodig...
Maar het hielp wel... daar niet van...
pi_52338109
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja en. Dan zit hij op 100 cycli. Dan kan hij nog 9800 cycli mee. Maar mijn eerste batterij van mijn macbook haalde out of the box zijn 100% capaciteit niet eens.
Dat betekend dat de Macbook elke 2 dagen drie maal zijn cyclus doorgelopen heeft. Oftewel: Daar is veel gebruik van gemaakt, en mogelijk ook veel mee gesleurd.
  Moderator maandag 13 augustus 2007 @ 19:20:32 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_52338125
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:39 schreef Xilantof het volgende:
Blegh. Mijn bestelling wil nou ook niet eens stiekum dagje eerder verzonden worden ofzo
hier ook niet... ik ben bang dat ze zich keihard aan de 17de gaan houden...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_52338153
Zelf zit ik trouwens op 5284 mAh van de 5200 mAh, 8 loadcycles, op een anderhalve maand oude battery.
pi_52338267
Waarom heeft VLC soms wel en soms geen onscreen controls?
pi_52338304
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:25 schreef super-muffin het volgende:
Waarom heeft VLC soms wel en soms geen onscreen controls?
Dat zwarte kadertje? Omdat hij dat alleen doet als hij in full-screen mode zit.
pi_52338415
Ik kijk alleen maar fullscreen. Dus dat kan het niet zijn.
pi_52338453
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:21 schreef Geqxon het volgende:
Zelf zit ik trouwens op 5284 mAh van de 5200 mAh, 8 loadcycles, op een anderhalve maand oude battery.
4000 en minder, 12 mnd, 55 cycles

Alles ging perfect, vroeger ging hij tot 5% voor hij waarschuwing gaf en ging 'm in slaapstand als je niks deed. Nu, een batteryupdate van apple later valt hij uit rond de 25% en niks waarschuwing!
GVD!
pi_52339159
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:31 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

4000 en minder, 12 mnd, 55 cycles

Alles ging perfect, vroeger ging hij tot 5% voor hij waarschuwing gaf en ging 'm in slaapstand als je niks deed. Nu, een batteryupdate van apple later valt hij uit rond de 25% en niks waarschuwing!
GVD!
Hey, bekend probleem. BIj mij hielp het vervangen van het Logic-board en de accu.
pi_52339411
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:03 schreef Jarno het volgende:
Ik vind die hele anti-glossy-hype ook nogal napraterij allemaal. Ga gewoon eerst eens zelf kijken ofzo.
Ik vind dat hele glossy gedoe juist nogal een hype
Waarom moeten opeens alle schermen spiegelen.

Ik heb wel eens op een laptop met zo'n spiegelend scherm gewerkt en heb toch echt liever een mat scherm.
Ook schijnen de imacs veel erger te spiegelen dan de macbooks.
pi_52339509
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:15 schreef Tijn het volgende:
Bij een desktopmachine is een glossy scherm sowieso veel minder een probleem. Het voornaamste kritiekpunt van een glossy scherm in een laptop is dat je er niet goed buiten in de zon mee kunt werken.
Volgens de voorstanders van de glossy schermen kun je er in de zon juist beter mee werken
quote:
Maar ja, met je iMac zit je niet zo vaak buiten he
Nee maar wel bij een raam/lampen. Want om helemaal in het donker te moeten zitten omdat je scherm anders spiegelt lijkt mij niet ideaal.
pi_52339692
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:04 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Volgens de voorstanders van de glossy schermen kun je er in de zon juist beter mee werken
[..]

Nee maar wel bij een raam/lampen. Want om helemaal in het donker te moeten zitten omdat je scherm anders spiegelt lijkt mij niet ideaal.
Of je zorgt ervoor dat het zonlicht tegen de achterkant van je iMac schijnt. Heb je gelijk een mooi zicht naar buiten.
  FOK!fotograaf maandag 13 augustus 2007 @ 20:10:03 #285
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_52339744
Ik ben het iig met Jarno eens...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_52339957
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:04 schreef StrayDog het volgende:

Ten eerste hoef je niet 'helemaal in het donker' te moeten gaan zitten. In zit met mijn MB vaak met m'n rug naar het raam en dat gaat prima. Ten tweede is dat, bij het enige juiste (rationele) argument tégen glossy schermen (het komt de kleurechtheid niet ten goede) iets wat je dan juist wél gaat doen: aandacht besteden aan de lichtinval op je werkplek en desnoods je werkplek aanpassen aan die lichtinval. Waarom denk je dat er monitoren zijn met dergelijke kappen:

Als kleurechtheid werkelijk zo belangrijk voor je is (maar ik moet de eerste student-Photosjoppert nog tegenkomen), dan is dat helemaal geen probleem voor je, het aanpassen van je werkplek aan de lichtinval.

Maar goed, duidelijk mag zijn dat het in ieder geval beter is om mensen de keuze te bieden, aangezien het voor de overgrote meerderheid gewoon een kwestie van smaak is (en dat is okay!). Maar de hele OH NOES IK HEB EEN GLOSSY!!!!111111 hype zie ik gewoon niet zo.
pi_52340045
Dat is trouwens iets wat ik me al wel een tijdje afvraag, wat zijn de gevolgen van het gebruik van een Spyder (oid) bij extreem glossy schermen als de nieuwe iMac kennelijk heeft? Beinvloed het de calibratie? Iemand?
  FOK!fotograaf maandag 13 augustus 2007 @ 20:27:26 #288
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_52340408
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:17 schreef Jarno het volgende:
Dat is trouwens iets wat ik me al wel een tijdje afvraag, wat zijn de gevolgen van het gebruik van een Spyder (oid) bij extreem glossy schermen als de nieuwe iMac kennelijk heeft? Beinvloed het de calibratie? Iemand?
Ik heb mijn macbook gecallibreerd met 'n spider. En de foto's die ik daarmee heb bewerkt vallen andere niet op op internet iig!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_52340412
Dit is wat AppleInsider zegt over het scherm in de review van de 24 inch imac van vandaag:

- Unfortunately, there are signs that Apple is headed down a questionable path for its design choices. In his press event announcing the iMac, Apple chief executive Steve Jobs claimed that customers "loved" glossy displays; we respectfully disagree. The benefits it provides are useful primarily under controlled lighting and for marketing the system in a store. If your home has bright spot lighting that can't be moved or you're a professional who has to judge color accuracy on the fly, the gloss could be troublesome and a potential deal-breaker. Apple should have at least offered matte screens on some models or as a custom option.

- Screen is gorgeous in specific circumstances.

- Glossy screen can be distracting; no option for matte.
pi_52340440
Het valt me ook wel tegen hoeveel interessante aanbiedingen er zijn voor de 17 inch iMac's van vorige generatie. Scheelt 50 euro hier, misschien 75 euro daar maar dan heb je het wel gehad. Niet echt spektakel. En tweedehand is er ten eerste weinig aanbod, en ten tweede heb je dan bijna een nieuwe voor wat men er voor vraagt...
pi_52340489
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:27 schreef StrayDog het volgende:

or you're a professional who has to judge color accuracy on the fly,
Mja. Dat spreekt elkaar wel een beetje tegen he.

"Hey, dit lijkt wel roze. Okay."

Een pro koopt gewoon een Mac Pro met externe monitor.
pi_52340520
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:27 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik heb mijn macbook gecallibreerd met 'n spider. En de foto's die ik daarmee heb bewerkt vallen andere niet op op internet iig!
Ja, ik dus ook, en mij is ook niks raars opgevallen, maar iedereen roept de hele tijd dat glossy's de dood zijn voor kleurechte bewerkingen. Kan ik me wat bij voorstellen, maar gecalibreerd is gecalibreerd dus.
pi_52340536
Zo'n Spyder is wel tof. Misschien binnenkort maar eens aanschaffen.

Voor mijn CRT is het nou niet echt rendabel.
pi_52340663
Jarno mocht je nog een iMac zoeken , bij Mailamac heb je nu de 17" C2D 2,0 voor onder de 1000 euro
pi_52340666
Als ik een iMac ga halen, wil ik m'n monitor verkopen. Nou geloof ik dat ik geen dode pixels heb, net ook nog even zitten speuren, maar hoe test ik dit nou goed? Zijn er (OS X) tools voor oid?
pi_52340696
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:35 schreef JoMo0 het volgende:
Jarno mocht je nog een iMac zoeken , bij Mailamac heb je nu de 17" C2D 2,0 voor onder de 1000 euro
Ja, die had ik ook al gevonden. Jammer dat hun prijzen excl. BTW zijn maar misschien valt er nog wat af te lullen. Ze hebben nog een leuke BTO staan met 250GB schijf zag ik.
pi_52340845
Helaas is die niet meer op voorraad .

Prijzen zijn ex btw ja , inclusief dan voor 989.
pi_52340903
Trouwens die lui van MaM hebben niet eens de 2,8 Exteme .

Ja wel een geupgrade 2,4 ..
pi_52341042
Tsja, het is eeuwig zonde dat ik geen 20 inch kwijt kan hier, anders had ik de nieuwe iMac nog overwogen.

Alhoewel, nog eens meten. Zo'n 20 inch is 48,5 breed, het 'vak' waarin de iMac moet komen te staan is 53. Buiten het feit dat het erg lastig is met het CD slot, zou het erg problematisch zijn om aan beide zijden slechts 1,5 cm vrij te hebben?
pi_52341120
Wellicht als je een kabeltje moet wisselen . Als is dit wel minder door de USB 2.0 poorten op het Tobo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')