Wat ga je studeren in Rotterdam?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:07 schreef Pie.cr het volgende:
aah, naja ik zie/hoor het morgen allemaal wel. Thnx alvast!
Daar woon ikquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:00 schreef parselmouth het volgende:
En van de week eentje aan de Beukelsweg gehad, maar da's 'm niet geworden.
Trade management gericht op Azie, beetje pretentieuze naam maar het bied de mogelijkheid om 1 jaar in China te studeren en werkenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:00 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Wat ga je studeren in Rotterdam?
Ik heb vanavond een kijkavond aan het begin van de Beukelsdijk![]()
En van de week eentje aan de Beukelsweg gehad, maar da's 'm niet geworden.
Chill, Noordquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:12 schreef Pie.cr het volgende:
[..]
Trade management gericht op Azie, beetje pretentieuze naam maar het bied de mogelijkheid om 1 jaar in China te studeren en werken.
Ik heb nu een hele toffe kamer in de buurt van de gordelweg, net van de a20 af. Beetje vooroorlogse stijl met een balkon.
Directwonen heeft trouwens meestal wel goede kamers in de aanbieding.
pff, ik schat 16/17m2? De kamer is wel compleet gestript dus ik moet alles nog installeren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:14 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Chill, NoordHoeveel m2?
Heb 't via Kamernet gedaan, 8 keer gereageerd, van heel veel niks teruggehoord, 1 keer een net mailtje terug gehad dat ik niet uitgenodigd was en twee keer dus wel uitgenodigd.
Maar als 't m vanavond niet wordt ga ik ook even naar DirectWonen kijken dan
Bij Stadswonen inschrijven had je prob allang een kamer gehadquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:24 schreef parselmouth het volgende:
Vond marktplaats altijd zo duurEn overzichtelijk enzo.
Maar ik kijk even hoe het vanavond gaat, anders schrijf ik me in bij DirectWonen. Stuur je vanavond nog wel ff een pm'ert.
En dat popi doen voor een kamer vind ik ook niks hoor. Probeer wel gewoon zoveel mogelijk mezelf te blijven, beide partijen hebben er niks aan als de persoon in kwestie uiteindelijk heel anders blijkt te zijn.
Dat dacht ik eerst ook, maar ze zijn geen eerstejaars en dan moet je wachten tot eind oktober voordat je weer aan de beurt komt. Had ik vorig jaar ook en uiteindelijk pas in januariquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Bij Stadswonen inschrijven had je prob allang een kamer gehad.
Ah, ja joh? Dat wist ik niet. Met een beetje zeuren en 'stalken' kom je wel vrij verquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:22 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar ze zijn geen eerstejaars en dan moet je wachten tot eind oktober voordat je weer aan de beurt komt. Had ik vorig jaar ook en uiteindelijk pas in januarieen kamer gekregen. Maar wel eentje die het wachten waard was
![]()
Die jaarlijkse huurverhoging heb je overal, maar dat is niet meer dan een paar procent. Panden met veel mensen is toch geen probleem? Zolang je je voorzieningen maar met niet al te veel mensen hoeft te delen, maar dat is meestal toch maar met drie personen ofzo (maximaal vijf geloof ik). Stadswonen heeft echt supergoede locaties en sommige gebouwen zijn net gerenoveerd en zien er echt prima uit. Er zijn ook gebouwen met hele ruime kamers (30m2). Je moet natuurlijk wel het juiste gebouw uitzoeken. Succes met die kamer op de Beukelsdijk!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:57 schreef parselmouth het volgende:
Ik hoor juist wat mindere verhalen over stadswonen. Huur die telkens weer omhoog gaat en panden met veel mensen er in enzo. Ben overigens wel eerstejaars, heb alleen hiervoor al 2 jaar HBO gedaan.
Maar ja, ik hoor dit weekend of die kamer aan de Beukelsdijk iets wordt of niet. Kans is niet zo groot, kwamen 20 mensen kijken in totaal. Maar ik ben wel blij met hoe het verlopen is (ben telkens blijven lullen, overal op ingehaakt en ze draaide telkens een band die ik ook heel tof vind).
In welk stadswonen gebouw woon je dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:22 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar ze zijn geen eerstejaars en dan moet je wachten tot eind oktober voordat je weer aan de beurt komt. Had ik vorig jaar ook en uiteindelijk pas in januarieen kamer gekregen. Maar wel eentje die het wachten waard was
![]()
Ah okay, dan klinkt het toch beter dan ik dachtquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:56 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Die jaarlijkse huurverhoging heb je overal, maar dat is niet meer dan een paar procent. Panden met veel mensen is toch geen probleem? Zolang je je voorzieningen maar met niet al te veel mensen hoeft te delen, maar dat is meestal toch maar met drie personen ofzo (maximaal vijf geloof ik). Stadswonen heeft echt supergoede locaties en sommige gebouwen zijn net gerenoveerd en zien er echt prima uit. Er zijn ook gebouwen met hele ruime kamers (30m2). Je moet natuurlijk wel het juiste gebouw uitzoeken. Succes met die kamer op de Beukelsdijk!![]()
Bredestraat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:18 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
In welk stadswonen gebouw woon je dan?
Volgens mij maakt dat niet uitquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:43 schreef parselmouth het volgende:
Edit:
Even op stadswonen.nl gekeken, maar ik kom sowieso niet in aanmerking. Ik studeer namelijk in Leiden en niet in Rotterdam...
Dat komt mooi uit! Heb al een tijdje een vraag die ik liever anoniem aan Stadswonen zou stellenquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:36 schreef KcA het volgende:
Heb voor Stadswonen gewerkt..heb je vragen kan je mij een PM geven..
Boven de Eudokiapassage is wel aardig. De buurt... tja het is maar wat je leuk vindt. Als je graag naar multiculti winkeltjes gaat, is het d'e buurt. Ik kom er ook alleen maar daarvoor ( en voor de C1000 en het stadsdeelkantoor soms).quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:54 schreef Fugie het volgende:
vandaag appartementen wezen kijken aan de maaskade en voorburgstraat (appartementen boven eudokia passage bij de hofpleinlijn).
Maaskade viel behoorlijk tegen vanbinnen, vanbinnen moet het helemaal opnieuw opgebouwd worden
Voorburgstraat is vrij nieuw complex alleen de wijk heeft wat minder aantrekkingskracht, zijn hier mensen die in de buurt van bergweg / hofpleinlijn wonen en misschien meer informatie kunnen geven over dat stukje rotterdam
Binnen een week nog kijken voor appartementen aan de lombardkade en harddraverstraat (zijstraat van provernierssingel), iemand daar nog boeiende informatie over ?
Proveniers zag er al erg goed uit en de ligging bevalt me ook onwijs (ik zit in de detachering dus ik moet altijd wel reizen naar me werk). Ik heb iig zaterdag een afspraak om te gaan kijken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Boven de Eudokiapassage is wel aardig. De buurt... tja het is maar wat je leuk vindt. Als je graag naar multiculti winkeltjes gaat, is het d'e buurt. Ik kom er ook alleen maar daarvoor ( en voor de C1000 en het stadsdeelkantoor soms).
Vanaf daar ben je overal wel snel.
Maar als je iets kan krijgen in de Provenierswijk dan zou ik dat zeker doen. Daar wordt veel in geinvesteerd de komende jaren en je zit erg dicht bij het centraal station en het centrum. Alleen winkels (supermarkten) zijn wat verder weg (Stadhoudersplein of Statenplein).
Bentinckplein bedoelde ik inderdaad. (niet Statenplein)quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:06 schreef _Boo_ het volgende:
Provenierswijk lijkt mij ook heel leuk om te wonen. Kijk ook alvast een beetje naar een appartementje in die buurt. Harddraverstraat is trouwens toch hartstikke dicht bij het Bentickplein?
Voor de spoorbogen onder de Hofpleinlijn zijn al jaaaaren plannen, maar ik heb er nog nooit één werkelijkheid zien worden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:46 schreef Fugie het volgende:
[..]
Proveniers zag er al erg goed uit en de ligging bevalt me ook onwijs (ik zit in de detachering dus ik moet altijd wel reizen naar me werk). Ik heb iig zaterdag een afspraak om te gaan kijken.
Trouwens, ze gaan de hofpleinlijn ook volledig vervangen en daar zijn ze ook bezig om de boel te verbeteren.Grote voordeel is dat je daar in een appartement van maar 10 jaar oud trekt en dus alles goed is geregeld en je hebt een vrij aardig uitzicht![]()
ok maar onze makelaar zei dat in 2008 het treintje stopt dus dan zal er wel enigzins meer vaart in het hele gebeuren komen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor de spoorbogen onder de Hofpleinlijn zijn al jaaaaren plannen, maar ik heb er nog nooit één werkelijkheid zien worden.
Voordeel van de nieuwe lijn is wel dat er in Blijdorp een station komt, waardoor je niet meer altijd naar CS hoeft te lopen / fietsen
Treintje stopt inderdaad per december 2008.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:16 schreef Fugie het volgende:
[..]
ok maar onze makelaar zei dat in 2008 het treintje stopt dus dan zal er wel enigzins meer vaart in het hele gebeuren komen.
Nadeeltje van de harddraverstraat is dat je dus totaal 0 uitzicht hebt
Zwart Jansstraat is daar wel een leuke buurt voor. Een stukje verder kom je bij de Eudokiapassage met Aldi en C1000.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:57 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag ben ik wat gaan rondfietsen hier in de buurt om eens te kijken wat voor leuke winkels ik kan ontdekken voor mijn dagelijkse boodschappen.
De vorige hemel op dat gebied - Jungerhans - is sinds enkele weken helaas verdwenenquote:Ik ben ook eindelijk in het Kookpunt wezen kijken. De hemel voor de culinair ingestelde mens.Wat een mooie pannen, geweldig keukengereedschap, heerlijke kookboeken etc. etc. Niks gekocht, want ik heb niet zoveel geld momenteel.
Gewoon de Zwart Janstraat uitrijden?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zwart Jansstraat is daar wel een leuke buurt voor. Een stukje verder kom je bij de Eudokiapassage met Aldi en C1000.
Heb ik die gemist dus.quote:De vorige hemel op dat gebied - Jungerhans - is sinds enkele weken helaas verdwenen![]()
Ja, laatste stukje heet iets anders, hebben ze geloof ooit nog eens de naam van 'Boulevard' gegeven. Aan het eind naar links richting Schieweg en dan naast het voormalige station Bergweg zit het stadsdeelkantoor en een ingang van een passage en een Kijkshop.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:58 schreef Isegrim het volgende:
Gewoon de Zwart Janstraat uitrijden?
Oeh, oeh, oeh. Daar gaan we even kijken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:11 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, laatste stukje heet iets anders, hebben ze geloof ooit nog eens de naam van 'Boulevard' gegeven. Aan het eind naar links richting Schieweg en dan naast het voormalige station Bergweg zit het stadsdeelkantoor en een ingang van een passage en een Kijkshop.
In die passage zit ook een Turkse / Surinaamse / exotische supermarkt, waar je ook 'verse' (gevulde) olijven enzo kan krijgen.
Hmm, wordt ik nog vaker opgebeld en gemaild of lid wil worden zeker.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:34 schreef _Boo_ het volgende:
Er komt een tweede Fitness First in Rotterdam, op de Lijnbaan! (geen idee waar precies).
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:46 schreef Isegrim het volgende:
Die twee drietjes, dat was mijn rat op het toetsenbord.
Leuk werk!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hmm, wordt ik nog vaker opgebeld en gemaild of lid wil worden zeker.
Die op de Boompjes is zo slecht nog niet, kan er bijna gratis naar toe vanuit m'n werk.
Volgens google maps dus niet, maar op die kaart missen er ook al twee bij mij in de buurt dus die is niet volledig.quote:
Ligt eraan welk deel van de Agniesebuurt; nabij Heliport zit de AH op de Goudesesingel, aan de andere kantenom je weer richting Eudokiaplein, Stadhoudersplein of Bentinckplein. De rest van dat buurtje heeft - net als de Provenierswijk - geen supermarkten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:39 schreef _Boo_ het volgende:
Weet iemand of er in de Agniesebuurt een AH zit? (of een andere goede supermarkt).
Daar zit volgens mij ook geen supermarkt dichterbij dan Eudokiaplein of centrum.quote:De Agniesebuurt is een Rotterdamse volkswijk in het noorden van Rotterdam met zo'n 4300 inwoners.
Hiermee is het de kleinste wijk van de deelgemeente Rotterdam-Noord. Ook het karakteristiek gebouwde Heliport (bijnaam 'Het Klein Volendam') hoort bij de wijk. De wijk wordt begrensd door de Schiekade, de Bergweg, de Noordsingel, de Heer Bokelweg en het Pompenburg.
Nou, Overschie is leuk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:33 schreef DutchTrain het volgende:
Feest : =>
http://www.overschie-in-beweging.nl/default.asp
![]()
Wie komt er anders vrijwillig ooit in Overschie
Maar waar de fuck ligt dat station en hoe is dat geregeld? Echt totaal nergens staat dat uitgelegdquote:In het weekend van 1 en 2 september 2007 sluiten definitief de deuren van het oude station en wordt het tijdelijke station geopend. Het tijdelijke station blijft in gebruik totdat we in 2010 kunnen reizen via het nieuwe Rotterdam Centraal.
Dan kom je er niet vaak denk ik? Er was al een deel van het gebouw gesloopt (aan de kant waar nu het tijdelijke station staat). Ik ben gisteren nog wat foto's gaan maken van het oude station, ze hadden de helft van de kaartautomaten al in het nieuwe staan, overal lange rijen...quote:Op zondag 2 september 2007 21:23 schreef PeRi het volgende:
Wist echt niet dat ie überhaupt een keer dicht zou gaan. Dat is wel een beetje jammer.
Ik was er afgelopen woensdag nog. Ik wist wel dat ze bezig waren, en weet dat ze het aan het slopen en verbouwen zijn, maar dat ie ook compleet dicht zou gaan, wist ik niet.quote:Op zondag 2 september 2007 22:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan kom je er niet vaak denk ik? Er was al een deel van het gebouw gesloopt (aan de kant waar nu het tijdelijke station staat). Ik ben gisteren nog wat foto's gaan maken van het oude station, ze hadden de helft van de kaartautomaten al in het nieuwe staan, overal lange rijen...
Doen ze dat tot 2010?quote:Op maandag 3 september 2007 09:04 schreef Merel het volgende:
Van mij mogen ze vaker oude stations sluiten, kreeg vanochtend lekker een appelkoek van de AH en een appeltje van de NS voor het ongemak
Nou ik denk het niet hoorquote:
quote:Kunstolifant gemolesteerd in centrum Rotterdam
ROTTERDAM - Een van de ruim dertig kunstolifanten die in het centrum van Rotterdam prijken, is in de nacht van zondag op maandag flink toegetakeld. Onbekenden hebben de beschilderde olifant van zijn sokkel getrokken, waardoor de poten er half af zijn. Ook zitten er gaten in zijn lijf.
"Vermoedelijk hebben ze op de olifant staan dansen en springen", zei initiatiefnemer Mike Spits van het kunstproject maandag.
Postkantoor
Het twee meter hoge 'dier' stond bij het postkantoor aan de Coolsingel. De schade is flink. De initiatiefnemer bekijkt of het kunstwerk kan worden gerepareerd en wat dat gaat kosten. Het object is onderdeel van de Rotterdamse Elephant Parade, de openluchttentoonstelling die zaterdag is geopend.
"De kunstolifanten zijn niet verzekerd, dat kan ook niet. We willen zoveel mogelijk geld bijeenbrengen voor de bedreigde Aziatische olifant", aldus Spits. De opbrengst van de beelden, die op 17 november worden geveild, gaat naar het eerste olifantenziekenhuis ter wereld in Thailand en een olifantenproject van Diergaarde Blijdorp in India.
Steunbetuigingen
Spits ontvangt de hele dag al diverse steunbetuigingen. De ondernemers en bewoners in de stad hebben de olifanten omarmd, zei hij. Er zijn zelfs mensen die een soort 'burgerwacht voor de bedreigde olifant in Rotterdam' willen oprichten. Spits overweegt dit initiatief serieus in de praktijk te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |