abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52279362
Civilization IV is the latest installment in the award-winning Sid Meier's Civilization series. The game is developed by Firaxis Games and is published by 2K Games on October 25, 2005. Firaxis began working on the title about two years ago.

The most prominent change from previous civilization games is the graphics. The game world is now completely 3D. Rivers, resources, and terrain improvements are all animated, making the map come alive like never before. You will also be able to smoothly zoom in from a rotating global view all the way down to the city level, as well as change the camera angle to a Civ2 style isometric view or a Civ1 style top-down view. All city improvements and wonders are now directly visible on the map, so if you build the Pyramid, it will appear within that city's radius. Fans who missed the Civ2 wonder movies will be happy to know that wonder movies are making a return in Civilization IV! There are about 45 movies total in Civ4.

Of course, graphics is not the only area that received an overhaul. Firaxis has built the game from the ground up and added lots of interesting new features to make the game even more fun to play. Below we will briefly discuss some of the key features:

Health

Firaxis is replacing the unfun elements such as corruption, riots, and pollution in previous civ games with better systems. For example, instead of pollution, Civilization IV will have a city health system. Some city improvements reduce the health of city, while some city improvements increase the health. Food resources such as wheat and fish also increase the health of your cities, and they are tradable just like the luxury and strategic resources in Civilization III. Building the city near a source of fresh water will also improve your city health.

Civics

The fixed governments are now replaced by a much more flexible Civics system, somewhat similar to the social engineering system in Alpha Centauri. The new system allows you to customize your government with various civics options that are classified into five categories: Government, Legal, Labor, Economy, and Religion. There are five options in each category. Players are free to choose any combination of civics. Some of the known civics are Free Market, Environmentalism, Slavery, Serfdom, Free Speech, Emancipation, and Nationhood. Civics options are unlocked through research.

Religions

Religion is a brand new feature for a Civilization game. The game has seven real world religions: Buddhism, Christianity, Judaism, Confucianism, Taoism, Islam, and Hinduism. The religions are associated with certain technologies and the first civilization to discover a technology attached with a religion founds the religion. Once found, the religions can spread slowly throughout the world from the holy cities. Players can make religions spread faster by building missionaries and send them to convert cities. All the religions are generic in abilities.

Religions impact the game in a few ways. At the city level, they can influence your citizens' happiness by allowing you to build religion-specific buildings such as temples, monasteries, and cathedrals. In diplomacy, civilizations with the same religions can get along better and sometimes a computer player may ask you to switch to his or her religion. If you control the holy city of your state religion, you will gain line of sight in all cities with your religion. The religious civics will also affect your cities in different ways, depending on your choice.

Unit Promotions

Another major Civilization 4 feature is the RPG style unit promotions. In previous civ games, units have only a few levels: conscript, regular, veteran, and elite. Now in Civ4, there are more than 40 promotions you can give to your units as they gain experience, enabling you to customize your units to make them more unique and more powerful. Some of the promotions give your units a strength bonus, some give your units a bonus against a certain unit type, some make your units better on certain terrain types, while some give your units special abilities such as use enemy roads, faster healing, amphibious attack, and city raider.

Civilizations

Civ-specific units and animated leaderheads are still in Civ4. In addition, some civilizations now have two leaders, each has different traits and distinct personality. For example, if you play France, you can choose between Louis XIV or Napoleon. Playing as Louis XIV gives you free culture while playing as Napoleon gives you military bonus. Units now also carry unique civilization banner to make them easier to identify on the map. There are a total of 18 civilizations and 26 leaders in Civilization IV.

Great People

The Great Leader concept in Civ3 is replaced by a more elaborate Great People system. There will be five categories: Great Artist, Great Merchant, Great Prophet, Great Engineer, and Great Scientist. Each great people type will have three to four benefits such as culture boost, academy construction, free tech, wonder construction, and trade mission. You will also be able to use a group of Great People to start a golden age and multiple golden ages are now possible. The Great People are automatically generated by cities and the type generated depends on the structures in the city.

Customization

Civilization IV will be the most customizable version of Civ yet! There are four levels of customization. In the first and easiest level, players can use the built-in World Builder to create new custom maps to play in single player and multiplayer games. In the second level, players can edit the game's XML data files using notepad or a XML editor to change the game parameters -- nothing in the game is hard-coded. In the third level, players can edit the game's python scripts to change map generation, the interface, game events, etc. Finally, at the fourth level, players with programming experience can even change the AI and all the game rules using the Civ4 Game/AI SDK (Software Developers Kit). In other words, you can pretty much change everything you want and even build a game based loosely on Civilization.

Multiplayer has not been a strong point for Civilization games and Firaxis hopes to change that with Civilization IV. In addition to the standard internet, Hot Seat, and LAN multiplayer modes, Civ IV will be playable by email (PBEM) or on a persistent turn-based server (named Pitboss) out of the box. There is also a new Team Play option which allows players to form alliances with each other in multiplayer games. Players on the same team will pool their accomplishments together, join forces in combat and share all information, even line of sight, benefits of wonders, research, unit trading, and sharing of territory. Firaxis has been playing Civ4 multiplayer for well over a year.

Screenshots :

Wallpapers :

800x600---------------------------------------800x600----------------------------------------800x600
1024x768-------------------------------------1024x768-------------------------------------1024x768

Vorige delen :
01 02 03 04 05 06 07 08

[ Bericht 15% gewijzigd door Dodecahedron op 11-08-2007 13:31:29 ]
pi_52279504
THIS TOPIC IS BACKED BY NUCLEAR WEAPONS!

verkapte tvp
pi_52279736
Vind farms enzo wel onoverzichtelijk
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:43:26 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_52281492
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 11:30 schreef De_Ananas het volgende:
Vind farms enzo wel onoverzichtelijk
Ik besteed er nooit aandacht aan, zet mijn workers altijd op automated
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_52281674
Het is echt grote onzin. Kzit zo'n 18 strenght machinegun manneke in een fort zitten en hij is gewoon bijna dood door een trebuchet van 4 strenght !!!!!

En hij was lvl 5 tegen lvl 1:')!

[ Bericht 10% gewijzigd door De_Ananas op 11-08-2007 13:03:31 ]
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:56:08 #7
65252 Bart
pi_52281794
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:50 schreef De_Ananas het volgende:
Het is echt grote onzin. Kzit zo'n 18 strenght machinegun manneke in een fort zitten en hij is gewoon bijna dood door een trebuchet van 4 strenght !!!!!
Ik had zojuist dat een Jet Fighter van me uit de lucht is geschoten door een Cavalry, dat vond ik ook wel erg onwaarschijnlijk
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:06:44 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52281999
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:50 schreef De_Ananas het volgende:

En hij was lvl 5 tegen lvl 1:')!
Zulke dingen lees ik altijd alleen maar, zelf gelukkig nooit last van.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:07:55 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52282024
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:10 schreef Sidekick het volgende:
Levees zijn wel heel erg lekker, vooral wanneer 19 tiles rondom je hoofdstad aan een rivier ligt, de stad zelf 16 pop heeft, en tezamen met Bureaucracy, een Forge en Organized Religion je dus 30 hammers per beurt extra een een gebouw kan besteden. Voor een researchpowerhouse is dat nooit weg, om wat science-verhogende gebouwen zo'n beetje twee keer zo snel te kunnen bouwen.

In mijn huidig potje heb ik behoorlijk wat rivieren. Soms heb ik wel eens een hoofdstad met een enkel meertje. Rivieren zijn zo belangrijk, vooral met een enkele flood plain erbij. Dan heb je veel food, redelijk wat hammers en heel veel gold.
Ik ben helemaal fan van de Moai Statues! Die pimpen je stad echt, hammer-technisch!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:19:57 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_52282245
De OP van deze reeks mag wel eens onderhanden genomen worden
pi_52282271
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:19 schreef remlof het volgende:
Kapotte plaatjes, pre-order links...mwah
pi_52282333
quote:
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:55:43 #13
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52282963
quote:
Ik heb vlak voor deel 4 of 5 of zo eens een poging gedaan om eraan te beginnen. En toen dacht ik: nâââh

tevens TerugVindPersians
pi_52283121
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik heb vlak voor deel 4 of 5 of zo eens een poging gedaan om eraan te beginnen. En toen dacht ik: nâââh

tevens TerugVindPersians
Ik heb nu alle oude dingen er afgesloopt en een standaard verhaaltje van civfanatics opgezet.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:04:00 #15
65252 Bart
pi_52283132
quote:
Doe er wat aan dan
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:05:25 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_52283153
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:24 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Zo is ie al beter.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:10:11 #17
15967 Frollo
pi_52283254
Stuk beter idd. Al is het nog steeds wel een pre-release verhaaltje. En er wordt met geen woord gerept over de twee expansions.

Maar boeien, de kenners hoeven het toch niet lezen en de niet-kenners kunnen hier gewoon vragen wat ze willen weten.
pi_52283302
Even snel een Civ3-vraagje hier, zodat ik dat oude topic niet hoef te kicken: Ik heb een stad die steeds door bombers wordt belaagd. In deze stad heb ik nu twee F-15's de opdracht 'Air Superiority' gegeven. Dan zou je toch denken dat na 10 beurten en 80 bombardementen toch wel eens zo'n bomber wordt onderschept? Zie ik hier iets over het hoofd?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:20:34 #19
15967 Frollo
pi_52283494
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:12 schreef MaxMark het volgende:
Even snel een Civ3-vraagje hier, zodat ik dat oude topic niet hoef te kicken: Ik heb een stad die steeds door bombers wordt belaagd. In deze stad heb ik nu twee F-15's de opdracht 'Air Superiority' gegeven. Dan zou je toch denken dat na 10 beurten en 80 bombardementen toch wel eens zo'n bomber wordt onderschept? Zie ik hier iets over het hoofd?
Zijn het stealth bombers? Die zijn veel moeilijker te onderscheppen als ik het me goed herinner.
pi_52283612
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zijn het stealth bombers? Die zijn veel moeilijker te onderscheppen als ik het me goed herinner.
Niet eens
pi_52283703
mijne begon te laggen nadat ik een word map had verkregen
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:41:08 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52283967
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:07 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik ben helemaal fan van de Moai Statues! Die pimpen je stad echt, hammer-technisch!
Ja, het was altijd een probleem een een degelijke productie te hebben in je kuststeden. De Nederlandse dikes ruleren nog meer, doordat het effect van Levees en Moai Statues worden gecombineerd in elke stad waar je ze bouwt. En ik las dat je daarvoor niet eens aan het water hoeft te liggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52284130
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:50:46 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52284140
En de leden van de Apolistic Palace zijn wel erg enthousiast over de handelsboycotresolutie. Regelmatig worden weer al mijn overeenkomsten geannuleerd. Vooral leuk wanneer je net een Galleon met missionarissen af wil zetten op het andere eiland om je inkomen te vergroten, zo zonder Open Borders.

Volgende keer ga ik maar de aggresieve AI optie aanzetten, want aan hun score en power in mijn huidige potje te zien hebben ze nooit oorlog gehad en hebben ze allemaal dezelfde religie en weten ze hun technologische achterstand snel in te lopen door veel te handelen. Het gaat lastig worden om nog een militaire campagne op te zetten; ik ben nooit zo'n fan van intercontinentale oorlogsvoering, te lastig, te duur, te lang, maar nu wordt het wel heel erg moeilijk. Missiedoelen voor nu zijn het vestigen van filialen van Mining Inc (Ik heb 4 Gold, 2 Iron, 2 Copper en 1 Coal ), en het bouwen van de Three Gorges Dam. Daarna wellicht met een luchtovermacht wat vernietigen.

Die privateers zijn ook weer erg leuk, vooral wanneer de anderen alleen maar Caravals hebben.
pi_52284370
Volgens mij heeft het amper zin om technologische voorsprong qua wapens te hebben. Ik vecht met infanterie tegen longbowmen enzo en win precies hetzelfde als toen ik nog met olifanten vocht
pi_52294052
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:03 schreef De_Ananas het volgende:
Volgens mij heeft het amper zin om technologische voorsprong qua wapens te hebben. Ik vecht met infanterie tegen longbowmen enzo en win precies hetzelfde als toen ik nog met olifanten vocht
Zeg ... bombardeer je eerst wel de verdedigingswerken dan?
pi_52295042
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 22:42 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Zeg ... bombardeer je eerst wel de verdedigingswerken dan?
Ja.
pi_52302887
Was weer een leerzaam spelletje:

- ga niet in de buurt van de jappen zitten of houdt ze kort, wat een kutvolk
- zo snel mogelijk tech trading met Hatseput en Washington, vriendelijke aardige mensen die weten wat een goede deal is
- islam is een vrij kansloze religie, tegen de tijd dat je het uitvind ben je al te laat om er optimnaal van te profiteren en te verspreiden
- archers, longbowman en andere prutsers zijn niet voldoende als je de oorlog wordt verklaard
- zorg voor stone en marble in je rijk anders kun je nooit de juiste wereldwonderen snel bouwen voor iemand anders ze inpikt
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:48:23 #29
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52303982
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:53 schreef -scorpione- het volgende:

- islam is een vrij kansloze religie, tegen de tijd dat je het uitvind ben je al te laat om er optimnaal van te profiteren en te verspreiden
True, maar als niet-religieuze civ op een continent zonder religies kan het wel van pas komen. Je kunt er naar toe rushen om zo toch een religie te krijgen, om nog net even van monestaries te profiteren. Maar over het algemeen ben ik het met je eens...
quote:
- archers, longbowman en andere prutsers zijn niet voldoende als je de oorlog wordt verklaard
Ligt er maar aan waarmee de tegenstander op komt dagen. Voor de verdediging leun ik over het algemeen alleen op archers en later longbowmen.
pi_52304064
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:48 schreef pfaf het volgende:

Ligt er maar aan waarmee de tegenstander op komt dagen. Voor de verdediging leun ik over het algemeen alleen op archers en later longbowmen.
Olifanten En als mijn archers nu even hun best deden die mannetjes van die olifanten te mikken, maar nee hoor, alles falikant mis
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:16:15 #31
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52304528
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:52 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Olifanten En als mijn archers nu even hun best deden die mannetjes van die olifanten te mikken, maar nee hoor, alles falikant mis
Oef archers tegen olifanten zal niet veel worden inderdaad. 3 vs 8 meen ik? Zal de archer misschien een +25% bonusje hebben, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Als je weet dat de AI veel met olifanten aanvalt is het verstandig een paar pikeman te trainen, daar zijn die hannibalwannabees juist weer kansloos tegen. Een paar longbowman tegen de maceman,axeman etc en pikeman tegen de War Elephants en eventueel knights.. Dan nog Chichen Itza erbij en je hoeft je tot mordern age geen zorgen meer te maken over je verdediging.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:21:48 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52304639
Zodra je ziet dat een buur Ivory heeft, altijd een paar Spearman of Pikeman bouwen.

Ik zet trouwens altijd Random Personalities aan, dan weet je pas gaandeweg of iemand aggressief is of niet.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:30:27 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52304815
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:16 schreef pfaf het volgende:

[..]

Oef archers tegen olifanten zal niet veel worden inderdaad. 3 vs 8 meen ik? Zal de archer misschien een +25% bonusje hebben, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Zelfs met 20% culturele bonus, in een stad op een heuvel heeft een olifant ook nog 73% winkans. Vrij kansloos ja. Met een spearman heb je zelf een kleine 75% om te winnen.
quote:
Dan nog Chichen Itza erbij
Een van de meest nutteloze wonders imho. Doorgaans wil je de tegenpartij al aanvallen voordat ze de kans ehbben om te pillagen. Je kan beter de tijd besteden om in 2 of 3 steden Walls, Castles of minitaire units (catapults) te bouwen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:35:11 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52304920
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Een van de meest nutteloze wonders imho. Doorgaans wil je de tegenpartij al aanvallen voordat ze de kans ehbben om te pillagen. Je kan beter de tijd besteden om in 2 of 3 steden Walls, Castles of minitaire units (catapults) te bouwen.
Walls bouw ik sowieso wel, ik vind CI altijd een welkome aanvulling op m'n verdediging. Als ik steen heb zal ik vaak ook CI proberen te bouwen.
pi_52306185
Wat staat Scotland Yard lelijk in je steden zeg. Allemaal klassieke gebouwen in Rome ... rijst er opeens zo'n flatgebouw uit het centrum.
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:59:12 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52309620
Volgens mij stond in de handleiding dat het niet slim zou zijn om te snel en teveel filialen in buitenlandse steden te plaatsen omdat de hoge maintenance ervoor zou zorgen dat de AI State Property of Mercantalism zou kiezen waardoor je geen inkomen meer ontvangt. Maar in mijn potje is de AI iig wel dol op Mining Inc (1 extra hammer per Copper, Iron, Coal, Gold of Silver). Na 2 steden te besmetten, ging de AI zelf verder om 5-6 eigen executives te maken om ze in andere steden te gebruiken; zelfs een civ die niet echt de economie heeft om het aan te kunnen. Het is echt een ongelooflijke winstgevende business met 18 steden (=90 gold!) totnutoe. Jammer dat ik Wallstreet al gebruikte om mijn religieuze inkomen te vergroten.
pi_52312172
Dat hele gevechtsysteem klopt geen moer van. Ik verlies alles. Kansloos spel hoor, zal wel een update moeten installeren of iets dergelijks, maar dit gaat nergens meer over. Jammer, de rest van het spel zit wel redelijk goed in elkaar.

En die allianties heb je ook geen klap aan. Zelfs met zelfde religie en tonnen hulp en vriendschap helpt nog niemand je in een oorlog.

Hebben jullie hier geen last van?
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:17:36 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52312934
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:47 schreef -scorpione- het volgende:
Dat hele gevechtsysteem klopt geen moer van. Ik verlies alles.
Je geeft weinig info waardoor anderen zouden kunnen zeggen wat er mankeert.

Ik vind het combatsystem juist erg goed. Een flinke verbetering ten opzicht van Civ3 iig. Nu moet je met meer gevarieerde units de gevechten aangaan.
quote:
En die allianties heb je ook geen klap aan. Zelfs met zelfde religie en tonnen hulp en vriendschap helpt nog niemand je in een oorlog.
Je moet het ze wel expliciet vragen/omkopen.
pi_52313091
Hoe krijg ik allianties enzo Zoals die kerel hierboven al zegt, ik geef ze kei veel eten en kheb een ratio van +15 ofzo, zelfde religie maar ik kan niks zeggen van een alliantie of hulp ofzo?
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:39:50 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52313633
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:22 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe krijg ik allianties enzo Zoals die kerel hierboven al zegt, ik geef ze kei veel eten en kheb een ratio van +15 ofzo, zelfde religie maar ik kan niks zeggen van een alliantie of hulp ofzo?
Dat is al een soort alliantie te noemen, door een vriendelijke houding wordt je niet genaaid bij het verhandelen van techs en zijn ze eerder bereid iets te handelen. Ook zijn ze meer geneigd "declare war to" of "stop trading with" niet meer rood te stellen waardoor je dus de mogelijkheid hebt om iets te bieden waardoor ze het willen doen.

Daarnaast heb je Defense Pact, die beschikbaar wordt bij Military Tradition. Bij Cautious of minder willen ze dat niet. Hierdoor verklaren ze de oorlog aan iedereen die jou de oorlog verklaard.
En je hebt nog Permanent Alliance, beschikbaar via Communism of Fascism. Hierdoor kan je gezamenlijk techs researchen, kun je resources opvragen van de ander, etc. Zie civilopedia.
pi_52313894
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je geeft weinig info waardoor anderen zouden kunnen zeggen wat er mankeert.

Ik vind het combatsystem juist erg goed. Een flinke verbetering ten opzicht van Civ3 iig. Nu moet je met meer gevarieerde units de gevechten aangaan.
[..]

Je moet het ze wel expliciet vragen/omkopen.
Zelfs vragen en omkopen hielp niets.

Meer info? Ik liep veels teveel schade op terwijl de gevechts kansen (8.8 vs 2.1 bv) gewoon goed was. Of ik was sterker en dan verloor ik nog, of mijn units die extra sterk tegen mounted units waren maakten niets klaar, knights verloren alles (zogenaamde de sterkste pre-gunderpowder unit, yeah right, muppets zijn het meer niet). Je kunt maar beter weer complete legers bouwen en één voor één je tegenstanders uitroeien, want gewoon een technologisch en cultureel sterk rijk met vrienden heb je niets aan.
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:56:47 #42
162491 DiviFilius
Vigilate Deo Confidentes
pi_52325621
Heeft iemand weleens een Permanent Alliance afgesloten ?

Ik kan nog zo goede vrienden zijn met iemand maar een Perm. Alliance willen ze niet
pi_52326443
Hoe krijg je een '"Holy City''?
pi_52326590
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:26 schreef De_Ananas het volgende:
Door als eerste de technology uit te vinden, die een bepaalde Religion enabled.
Als je de eerste bent die Polytheism uitvindt, wordt er een willekeurige stad uitgekozen waar dan Hinduism gesticht wordt.
pi_52327933
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:56 schreef DiviFilius het volgende:

Ik kan nog zo goede vrienden zijn met iemand maar een Perm. Alliance willen ze niet
Ik heb weleens een Permanent Alliance afgesloten, alleen moet je wel een tijd een Defensive Pact met ze gehad hebben of samen een oorlog gevoerd hebben tegen een andere partij.
pi_52339124
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:56 schreef DiviFilius het volgende:

Meerdere malen maar zo heel interessant is het niet. Kans wordt wel kleiner dat je aangevallen wordt lijkt mij.
pi_52352354
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:26 schreef De_Ananas het volgende:
Of door de tech, of door hem te veroveren.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:34:04 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52364072
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:47 schreef -scorpione- het volgende:

Meer info? Ik liep veels teveel schade op terwijl de gevechts kansen (8.8 vs 2.1 bv) gewoon goed was. Of ik was sterker en dan verloor ik nog, of mijn units die extra sterk tegen mounted units waren maakten niets klaar, knights verloren alles (zogenaamde de sterkste pre-gunderpowder unit, yeah right, muppets zijn het meer niet). Je kunt maar beter weer complete legers bouwen en één voor één je tegenstanders uitroeien, want gewoon een technologisch en cultureel sterk rijk met vrienden heb je niets aan.
Ik zou zeggen dat het voornamelijk pech is.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:00:10 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52366454
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:16 schreef Sidekick het volgende:
Wie weet wat het zandlopertje en de rode munt in de City Screen Domestic Advisor (F1) betekenen?
De rode munt is de City Maintenance iig. De zandloper is nog onduidelijk. Bij d emeeste steden staat ie op 1 of 2, bij de oudere steden op 4 of 5, maar ik zag ook dat de Holy City van de christenen op een bepaald moment 15 had, maar een paar turns later weer 8. Ik heb daarnaast nog een holy city, dus dat verklaart het ook niet.
pi_52370302
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De rode munt is de City Maintenance iig. De zandloper is nog onduidelijk. Bij d emeeste steden staat ie op 1 of 2, bij de oudere steden op 4 of 5, maar ik zag ook dat de Holy City van de christenen op een bepaald moment 15 had, maar een paar turns later weer 8. Ik heb daarnaast nog een holy city, dus dat verklaart het ook niet.
Rode munt is inderdaad City Maintenance.

"Zandloper"? Bedoel je niet het torentje? Het torentje staat voor het aantal militaire units op dat moment in je stad.

Je hebt de Church of Nativity dus goed bewaakt.

whehehe ik lees altijd Church of Naivity
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:29:54 #51
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_52371260
Hmm.. ik dacht dat ik vandaag die uitbreiding kon kopen.. niet dus.Iemand idee wanneer ie te verkrijgen is?
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:50:17 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52372088
De uitbreiding is al een week of 3/4 te koop.
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:05 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Rode munt is inderdaad City Maintenance.

"Zandloper"? Bedoel je niet het torentje? Het torentje staat voor het aantal militaire units op dat moment in je stad.

Je hebt de Church of Nativity dus goed bewaakt.

whehehe ik lees altijd Church of Naivity
Aha!

Mja, alleen nuttig om te weten bij Hereditary Rule dus.

Trouwens, ik dacht dat forts nu ook resources buiten je border kon claimen (zodat je niet een dummycity bij belangrijke resources hoefde te zetten? Het lijkt niet te werken, behalve binnen je gebied, maar ja, dan kan je ook de improvement wel bouwen.
pi_52373842
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:50 schreef Sidekick het volgende:
De uitbreiding is al een week of 3/4 te koop.
[..]

Aha!

Mja, alleen nuttig om te weten bij Hereditary Rule dus.

Trouwens, ik dacht dat forts nu ook resources buiten je border kon claimen (zodat je niet een dummycity bij belangrijke resources hoefde te zetten? Het lijkt niet te werken, behalve binnen je gebied, maar ja, dan kan je ook de improvement wel bouwen.
Hmmm volgens mij bedoelen ze binnen je borders. Dat je én die resource in je steden kunt krijgen én er een fort op kan bouwen. Als je bijvoorbeeld je ijzer en paarden wil bewaken tegen vijanden die het kapot willen maken.

Ik heb het niet zelf uitgeprobeerd.
pi_52386405
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:33 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hmmm volgens mij bedoelen ze binnen je borders. Dat je én die resource in je steden kunt krijgen én er een fort op kan bouwen. Als je bijvoorbeeld je ijzer en paarden wil bewaken tegen vijanden die het kapot willen maken.

Ik heb het niet zelf uitgeprobeerd.
dat doen de workers automatisch, het kan dus
oneindig...?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:07:21 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52402112
Sommige quests kunnen behoorlijk verradelijk zijn, qua opbrengst bij voltooiing. Ik heb Mining Inc gestart, en met 4 Gold, 2 Iron, 2 Copper en een Coal leverde dat behoorlijk wat productie op. Ik had alleen geen Silver, en dat bracht mij de quest om toch 1 Silver te bemachtigen, goedschiks of kwaadschiks. Er stond niets van een beloning bij, maar je neemt de uitdaging toch aan. Er was wel een probleempje, er was alleen Silver op het Grote Continent, waar de Islamitische broeders erg goed met elkaar konden opschieten en oorlog op dat moment vrij onmogelijk was. Gelukkig zag ik Silver in het noorden net over de grens van Augustus. Dus ik met een settler die kant op, een worker proberen vrij te maken, 2 missionairies erbij en een zwaarbewapende Infantry mee. Dan kom je daar tegen een enorm blok van cultuur aan, dus ik heb een Theatre en Library gekocht voor een paar honderd goudstukken, een Mining Inc filiaal daar geopend zodat ik daarna Culture kon bouwen. Gevolg was een teruglopende schatkist en een overzeese stad zonder courthouse maar met een corporation bovenop mijn al grote rijk en het bezit van een vassal (extra maintanance voor mijn eigen steden!), was ik ook nog eens een vermogen kwijt aan maintenance. Uiteindelijk kreeg ik de Silver in mijn bezit en ik kreeg de melding dat ik de quest had gehaald. De opbrengst, 20 Gold. WTF!?! Ik kreeg bijna een hartverlamming, totdat ik zag dat het per turn was en samen met mijn financiele gebouwen toch 40 gold per turn opleverde. Maar ik ben bang dat de kosten baten toch niet helemaal positief uitvallen. Gelukkig zijn er al tientallen steden met Mining Inc, dus ik zit niet met armoe en uiteindelijk is de stad een goede uitvalsbasis voor een overzeese campagne, vooral wanneer ik wat Airports bouw.

Verder wel een leuk concept hoor, maar ik zie liever vooraf wat ik ermee kan winnen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:59:38 #56
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52404442
Espionage is belachelijk voor Marathon-snelheid, maar ook Epic.

Normaal heb je bij Normal de mogelijkheid om het water te vergiftigen van een stad, waardoor er 8 Unhealth onstaat en elke turn gaat er dan weer 1 vanaf, zodat je na 8 turns er vanaf bent. Daarnaast is er ook nog Foment Unhappiness, met hetzelfde principe maar dan met unhappiness. Dat is leuk, je kan andere civs er lekker mee treiteren, of je kan het zelf overkomen. Gevolgen zijn een tijdelijke dipje in de productie/food. Eventueel verlies je een pop (als je net gegroeid bent).

Maar bij Epic is het 12 unhealth/unhappiness voor 12 turns. En bij Marathon 24 unhealth/unhappiness voor 24 turns. Genoeg om een middelgrote stad tot pop 1 te reduceren. En het is ook nog eens spotgoegkoop qua EP. Niet leuk wanneer het je zelf overkomt.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 06:57:47 #57
65252 Bart
pi_52413319
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:59 schreef Sidekick het volgende:
Espionage is belachelijk voor Marathon-snelheid, maar ook Epic.

Normaal heb je bij Normal de mogelijkheid om het water te vergiftigen van een stad, waardoor er 8 Unhealth onstaat en elke turn gaat er dan weer 1 vanaf, zodat je na 8 turns er vanaf bent. Daarnaast is er ook nog Foment Unhappiness, met hetzelfde principe maar dan met unhappiness. Dat is leuk, je kan andere civs er lekker mee treiteren, of je kan het zelf overkomen. Gevolgen zijn een tijdelijke dipje in de productie/food. Eventueel verlies je een pop (als je net gegroeid bent).

Maar bij Epic is het 12 unhealth/unhappiness voor 12 turns. En bij Marathon 24 unhealth/unhappiness voor 24 turns. Genoeg om een middelgrote stad tot pop 1 te reduceren. En het is ook nog eens spotgoegkoop qua EP. Niet leuk wanneer het je zelf overkomt.
Ze hadden 8 unhap/12 turns en 8 unhap/24 turns moeten nemen... En dan 1 per 1,5 of per 3 turns minder.
pi_52422159
Ik heb vandaag Civ 4: beyond the sword binnen. Heb nog geen tijd gehad deze uit te proberen, maar moet zeggen dat ik het hoesje een stuk lelijker vindt dan voorheen. Ook helemaal niet in de stijl v/d andere Civ 4 games. Dit aangezien boven een groot wit stuk staat met daarop "Games for Windows". Ook mis ik de uitgebreide info mbt nieuwe units e.d. .

Zijn alle edities van Civ 4: beyond the sword zo?
Krekker is de bom!
pi_52433283
Download die patch nog maar niet. Bij mij crasht-ie in de Civilopedia als ik op Replaces druk. Meer hebben er last van. Tenzij het je niet boeit.
pi_52442950
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:16 schreef KreKkeR het volgende:
Ik heb vandaag Civ 4: beyond the sword binnen. Heb nog geen tijd gehad deze uit te proberen, maar moet zeggen dat ik het hoesje een stuk lelijker vindt dan voorheen. Ook helemaal niet in de stijl v/d andere Civ 4 games. Dit aangezien boven een groot wit stuk staat met daarop "Games for Windows". Ook mis ik de uitgebreide info mbt nieuwe units e.d. .

Zijn alle edities van Civ 4: beyond the sword zo?
Dat witte stuk met "Games for Windows" moet er staan van de distributeur denk ik.
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:09:25 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52540222
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:07 schreef Sidekick het volgende:
Sommige quests kunnen behoorlijk verradelijk zijn, qua opbrengst bij voltooiing. Ik heb Mining Inc gestart, en met 4 Gold, 2 Iron, 2 Copper en een Coal leverde dat behoorlijk wat productie op. Ik had alleen geen Silver, en dat bracht mij de quest om toch 1 Silver te bemachtigen, goedschiks of kwaadschiks. Er stond niets van een beloning bij, maar je neemt de uitdaging toch aan. Er was wel een probleempje, er was alleen Silver op het Grote Continent, waar de Islamitische broeders erg goed met elkaar konden opschieten en oorlog op dat moment vrij onmogelijk was. Gelukkig zag ik Silver in het noorden net over de grens van Augustus. Dus ik met een settler die kant op, een worker proberen vrij te maken, 2 missionairies erbij en een zwaarbewapende Infantry mee. Dan kom je daar tegen een enorm blok van cultuur aan, dus ik heb een Theatre en Library gekocht voor een paar honderd goudstukken, een Mining Inc filiaal daar geopend zodat ik daarna Culture kon bouwen. Gevolg was een teruglopende schatkist en een overzeese stad zonder courthouse maar met een corporation bovenop mijn al grote rijk en het bezit van een vassal (extra maintanance voor mijn eigen steden!), was ik ook nog eens een vermogen kwijt aan maintenance. Uiteindelijk kreeg ik de Silver in mijn bezit en ik kreeg de melding dat ik de quest had gehaald. De opbrengst, 20 Gold. WTF!?! Ik kreeg bijna een hartverlamming, totdat ik zag dat het per turn was en samen met mijn financiele gebouwen toch 40 gold per turn opleverde. Maar ik ben bang dat de kosten baten toch niet helemaal positief uitvallen. Gelukkig zijn er al tientallen steden met Mining Inc, dus ik zit niet met armoe en uiteindelijk is de stad een goede uitvalsbasis voor een overzeese campagne, vooral wanneer ik wat Airports bouw.

Verder wel een leuk concept hoor, maar ik zie liever vooraf wat ik ermee kan winnen.
Ik ben net achter een bug in de quest gekomen... Ik heb onlangs een nieuwe quest gekregen die ook te maken had met mijn zeer succesvolle Mining Inc bedrijfje. Ondanks al het succes zochten ze overheidshulp voor het openen van 8 nieuwe filialen voor een extra bonus. Twee bevriende civs waren al helemaal volgebouwd, en daarnaast was er Mao Zedong die State Property erg leuk vindt en de Portugees die me niet aardig vond en dus geen Open Borders wilde. Lastig, maar niet onoverkomelijk. Uiteindelijk bleek Mao wel even gevoelig voor de vrije handel en hij begon zelf al Executives te bouwen, waardoor er na een tijdje 8 steden waren met Mining Inc. En daar stond het, profit is going skyrocket, cha-ching en bij het zien van de 10 gold beloning, wist ik dat het een extra 20 gold per turn zou opleveren. Ik keek naar mijn belastinginkomsten bij het klikken op de beloning en .. er ging 20 gold per turn af?!? En ja hoor, ik keek in het City Screen en bij de mouse-over van de Mining Inc HQ stond in plaats van de +20 gold van de vorige quest nu +10 gold van deze quest. Leuk, een quest voltooid om er 20 gold per turn mee te verliezen.
pi_52618783
Ligt het nu aan mij of is Civ na BtS een stuk moeilijker geworden (los van de opties)?
De AI lijkt veel slimmer geworden als het gaat om aanvallen.
Hat irgendwer gesagt es wäre Zeit für Helden?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:57:03 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52620510
De AI is idd slimmer geworden, iets dat ze ook groots hadden aangekondigd.
Ik merk vooral dat de AI veel beter zich kan (her)groeperen. De bonussen zijn daarom ook verminderd om de sterkere AI te compenseren.
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:38:02 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52709408
De animatie van Paratroopers die een paradrop naar een Transport uitvoeren is ehmm, grappig.
Dan gaan ze eerst over het water lopen richting transport, en daarna zie je ze nog een keer uit de lucht via parachute vallen.
pi_52712838
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:38 schreef Sidekick het volgende:
De animatie van Paratroopers die een paradrop naar een Transport uitvoeren is ehmm, grappig.
Dan gaan ze eerst over het water lopen richting transport, en daarna zie je ze nog een keer uit de lucht via parachute vallen.
Een paradrop naar een transport? Van de vijand?
pi_52763734
Hmm.. installeer ik een patch, krijg ik een error bij het opstarten
D3DX9_32.dll kan niet gevonden worden, dat zal wel een DirectX-probleem zijn (?)
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:26:59 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_52764057
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:18 schreef DJKoster het volgende:
Hmm.. installeer ik een patch, krijg ik een error bij het opstarten
D3DX9_32.dll kan niet gevonden worden, dat zal wel een DirectX-probleem zijn (?)
Dat had ik bij het installeren van BtS
Heb toen eerst de laatste DirectX van de microsoft site geinstalleerd en toen de BtS install weer gedraaid.
Toen ging het wel goed.
pi_52764116
Klein, onbelangrijk probleem.
pi_52764226
Ja, ff downloaden van DirectX-spul en hij doet het weer
Na een lange tijd weer een poging wagen
pi_52764293
Karel gaat eraan! Ook al is het vernietigend geweest voor met name mijn Research, die afvallige gaat er simpelweg aan. Dood!
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:19:02 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52864626
De lijst met alle Random Events: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=236727

Aantal zaken die opvallen, of handig zijn om rekening mee te houden:
- Er zijn een aantal positieve events die een happy resource geven (tegen betaling) wanneer je maximaal 4 happy resources hebt.
2. City ruins binnen de grens geeft een kans op beakers.
36. Probeer zo weinig mogelijk cottages naast een mountain te bouwen, want dit event verwoest ze vanwege een vulkaansuitbarsting
64. Free Market + Corporation + 1000 gold in schatkist -> -25% inflatie tegen betaling van 200 gold.
70. Zonder Medicine kans op Influenza waarmee je 3 pop verliest in een stad
106. Alle steden een library na Gunpowder geeft een kans op een Great Scientist.

Vooral #64 is het waard om na te jagen omdat het gigantisch veel oplevert voor de rest van het spel.
pi_52912384
even iets handigs waar ik gister achter kwam. als je alt een unit van jezelf kan bewegen, en je houdt vervolgens alt in, terwijl je je cursor op een vijandelijke unit houdt, kun je de winstkansen bij een eventueel gevecht zien erg handig.
oneindig...?
  maandag 3 september 2007 @ 11:20:56 #73
15967 Frollo
pi_52912464
Hoera, ik heb BtS ook eindelijk!

Meteen een bug tegen het lijf gelopen: de units waren niet meer te zien.
Na een herinstallatie ging het weer goed en hopelijk blijft dat zo.
  maandag 3 september 2007 @ 12:11:51 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52913448
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:16 schreef Yestuuur het volgende:
even iets handigs waar ik gister achter kwam. als je alt een unit van jezelf kan bewegen, en je houdt vervolgens alt in, terwijl je je cursor op een vijandelijke unit houdt, kun je de winstkansen bij een eventueel gevecht zien erg handig.
Ik gebruik altijd GoTo (G) om mijn units te bewegen. Niet alleen zie de winkans, maar ook de snelste route wordt berekend.
pi_52913483
Of je selecteert je unit en houdt de muisknop ingedrukt boven de vijand, dan zie je het ook.
pi_52913887
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd GoTo (G) om mijn units te bewegen. Niet alleen zie de winkans, maar ook de snelste route wordt berekend.
Tja. De snelste route is niet altijd de handigste, veiligste route.
  maandag 3 september 2007 @ 13:08:43 #77
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52914512
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:37 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Tja. De snelste route is niet altijd de handigste, veiligste route.
Er wordt wel zoveel mogelijk door bossen of over heuvels gelopen bijvoorbeeld.
pi_52915109
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er wordt wel zoveel mogelijk door bossen of over heuvels gelopen bijvoorbeeld.
Ok!

Mja, toch hou ik het liever zelf in de hand.
  maandag 3 september 2007 @ 13:40:35 #79
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52915370
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ok!

Mja, toch hou ik het liever zelf in de hand.
Door Shift ingedrukt te houden kan je een hele eigen route definieren. Ook handig om worker-actions in een queue te zetten. En een city-queue.
  zondag 9 september 2007 @ 10:50:57 #80
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53045344
Paar vreemde oorlogen van Montezuma gezien, hoewel een kerel met veren op zijn hoofd sowieso al niet serieus is te nemen. De eerste keer komt hij met een aardige stack van Swordsman, Axeman en Spearman mijn land binnenvallen door de Jungle. Hoewel ik wat Landsknechten en Catapults heb schat ik het risico te hoog in om te gaan aanvallen. Ze komen naast mijn stad te staan, en omdat Monty geen Catapults heeft verwacht ik dat ze direct toeslaan en gebruik ik 1 Catapult om wat schade toe te brengen. Dankzij de culturele en fortify bonus zou ik wellicht een enkele unit verliezen maar weinig problemen verder. Maar ze bleven staan, ze gingen ook niet verder mijn gebied in, op zoek naar een andere stad of wat resources pillagen. Ook nadat ze weer hersteld waren bleven ze staan. Iets van 15 turns ofzo. Gelukkig was er met Monty te praten toen hij met Catapults aan kwam zetten, en omdat ik pas met Grenadiers wil gaan huishouden was vrede de enige optie.

De twee oorlog was nog vager, en korter. Het was niet zo lang na de eerste, en dit keer waren er ook Catapults in zijn stack. Hoewel Grenadiers voor mij nog 20 turns wegwaren, had ik onderhand een paar Knights en Trebuchets en was de situatie redelijk beheersbaar in defensief opzicht. Maar gelijk de eerste turn krijg ik een resolutie van de Apostolic Palace voor mijn kiezen, waarin staat om de oorlog met hem te beeindigen. Monty heeft het gebouwd en is de enige met zijn staatsreligie; de rest heeft enkele steden met die religie. Ik zie een turn later dat hij het ook heeft gesteund (hij heeft een eigenhandige meerderheid). Huh? Eerst oorlog verklaren, maar in dezelfde turn via een resolutie weer vrede maken? Vaag.
pi_53045536
Volgens mij doet Montezuma veel willekeurige oorlogsverklaringen. Ongeacht hoe goed de relatie is.
pi_53046489
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:12 schreef Dodecahedron het volgende:
Volgens mij doet Montezuma veel willekeurige oorlogsverklaringen. Ongeacht hoe goed de relatie is.
Montezuma Prachtige kerel, en idd hij kan zo uit het niets het opeens in zijn bol krijgen dat oorlog noodzakelijk is.
  zondag 9 september 2007 @ 12:28:22 #83
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53046833
Ja, maar ik geloof dat ik Random Personalities aangevinkt heb.
pi_53047518
garandeert natuurlijk niet dat hij meteen een andere persoonlijkheid krijgt
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:29:54 #85
15967 Frollo
pi_53091047
Ik sta op het punt een PBEM te spelen met een kameraad. Aangezien ik absoluut geen multiplayerveteraan ben, vraag ik me af of jullie nog wat adviezen hebben.

Bijvoorbeeld over Pittboss. Wat is dat nu precies, is het een geschikt alternatief voor PBEM?

En hoe werkt het met teams? We zijn allebei meer builders dan warmongers en zijn dan ook niet van plan om tegen elkaar te vechten. Als we beide in hetzelfde team zitten, kunnen we dan samen aan het spaceship bouwen en dus een gedeelde spacerace victory halen?

Nog instellingen die ik aan of juist uit moet zetten?

Dank
pi_53091456
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:28 schreef Sidekick het volgende:
Ja, maar ik geloof dat ik Random Personalities aangevinkt heb.
Dan krijgen ze random traits (Aggressive, Spiritual, Financial etc) volgens mij.

Ik denk dat leiders wel hun speelstijl blijven houden.

Maar dat weet ik niet zeker.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:58:18 #87
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53091766
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:46 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dan krijgen ze random traits (Aggressive, Spiritual, Financial etc) volgens mij.

Ik denk dat leiders wel hun speelstijl blijven houden.

Maar dat weet ik niet zeker.
Nee, de traits blijven sowieso. De speelstijl verandert, hoewel dat wat lastig te zien/merken is.
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:29 schreef Frollo het volgende:

En hoe werkt het met teams? We zijn allebei meer builders dan warmongers en zijn dan ook niet van plan om tegen elkaar te vechten. Als we beide in hetzelfde team zitten, kunnen we dan samen aan het spaceship bouwen en dus een gedeelde spacerace victory halen?

Nog instellingen die ik aan of juist uit moet zetten?
Teamgenoten kunnen gezamenlijk techs researchen, en ook de victory wordt samen behaald.

Het is leuk, maar de balans wordt wel minder: researchtijden halveren, maar de tijd om units te bouwen blijft hetzelfde (hoewel je wel twee keer zoveel units opbouwt). Vooral als builders vlieg je dus door de techtree en verouderen je units eerder. Er zijn tools op civfanatics om de research langzamer te maken geloof ik...

Instellingen met teams: Marathon (hoewel Espionage dan veel te krachtig is) en Aggressive AI.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:27:24 #88
15967 Frollo
pi_53092451
Dank voor je reactie, Sidekick.

Oh, het zal ongetwijfeld belachelijk simpel worden als we onze research sharen, maar voor een keertje is dat ook wel 'ns geinig.

Kun je ook samen aan hetzelfde ruimteschip bouwen, dus bijvoorbeeld ik de Engines en de Cockpit en mijn teammaat de Casing en de Thrusters?
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:45:03 #89
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53092790
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:27 schreef Frollo het volgende:
Dank voor je reactie, Sidekick.

Oh, het zal ongetwijfeld belachelijk simpel worden als we onze research sharen, maar voor een keertje is dat ook wel 'ns geinig.
Je kan AI's ook in een team indelen, zodat je gelijkwaardige tegenstanders hebt natuurlijk.
quote:
Kun je ook samen aan hetzelfde ruimteschip bouwen, dus bijvoorbeeld ik de Engines en de Cockpit en mijn teammaat de Casing en de Thrusters?
Ja. Je deelt bijna alles. Behalve resources, en qua GPP wordt het benodigde aantal punten na een GP ook verhoogd bij je teamgenoten maar niet zoveel als bij jezelf. Dus stel, je hebt 300 GPP, je krijgt een Great Artist, en vervolgens moet je 600 GPP halen voor de volgende GP. Je teamgenoten moeten dan 450 halen. Zoiets.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:44:40 #90
15967 Frollo
pi_53094082
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je kan AI's ook in een team indelen, zodat je gelijkwaardige tegenstanders hebt natuurlijk.
Dat kunnen we ook niet doen.
quote:
[..]

Ja. Je deelt bijna alles. Behalve resources, en qua GPP wordt het benodigde aantal punten na een GP ook verhoogd bij je teamgenoten maar niet zoveel als bij jezelf. Dus stel, je hebt 300 GPP, je krijgt een Great Artist, en vervolgens moet je 600 GPP halen voor de volgende GP. Je teamgenoten moeten dan 450 halen. Zoiets.
Ok, duidelijk.
pi_53242911
Hallo MensenHier nog een Civ-fan. Ik heb net Civ IV gekocht en nu wil hem patchen. Ik draai echter vista en die patch (1.6 geloof ik) krijg ik niet aan de praat. Hij opent wel het scherm maar het balke wat de voortgang aangeeft blijft leeg. Weet iemand of er problemen zijn rondom het patchen en/of Vista? Alvast bedankt!

PS: Veel geleerd tijdens ochtendje deze thread(s) lezen! Good Stuff!
  maandag 17 september 2007 @ 13:55:24 #92
15967 Frollo
pi_53242980
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:52 schreef Thommieh het volgende:
Hallo MensenHier nog een Civ-fan. Ik heb net Civ IV gekocht en nu wil hem patchen. Ik draai echter vista en die patch (1.6 geloof ik) krijg ik niet aan de praat. Hij opent wel het scherm maar het balke wat de voortgang aangeeft blijft leeg. Weet iemand of er problemen zijn rondom het patchen en/of Vista? Alvast bedankt!

PS: Veel geleerd tijdens ochtendje deze thread(s) lezen! Good Stuff!
Welkom, Civ-fan!

Lastig probleem. Misschien kun je patch los downloaden bij Firaxis.
pi_53243324
Je bedoeld alle patches los?
  maandag 17 september 2007 @ 14:11:43 #94
15967 Frollo
pi_53243356
Nee, alleen de laatste.
pi_53243582
Dat heb ik dus geprobeerd. Hij start de patch wel op maar begint niet met de installatie.. Ik kijk anders wel even op de site van firaxis of microsoft. Als ik een oplossing vind zet ik het hier weer neer, misschien heeft iemand anders er nog iets aan.
pi_53247423
Niks te vinden. Heeft iemand enig idee??
  maandag 17 september 2007 @ 17:57:43 #97
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53248801
Herinstalleren en niet de laatste patch draaien zou ik zeggen...
pi_53379502
World builder

Bts is zeker een mooie uitbreiding, maar nog niet alles is me duideliijk. Daarnaast blijf ik het irritant vinden dat andere rijken mij zomaar aanvallen uit het niets terwijl ik niets anders doe dan mijn beschaving vredig op te bouwen. Maar goed, daar hebben we nu world builder voor Halen ze het in hun botte hoofd dan zet ik gewoon een paar armors neer
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:03:09 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53379842

Je moet gewoon een sterk leger hebben, dan komen ze niet binnen vallen. Zelfs Pleased civs gaan je aanvallen als je zwak bent.
pi_53383153
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:03 schreef Sidekick het volgende:

Je moet gewoon een sterk leger hebben, dan komen ze niet binnen vallen. Zelfs Pleased civs gaan je aanvallen als je zwak bent.
Ja, zoiets vermoedde ik al. Maar ik stel het altijd uit dat units bouwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')