quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Die zijn er wel. Op elk potje past een deksel. [afbeelding]
Nee gambitRS2, jij zult nooit een vriendin krijgenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:31 schreef GambitRS2 het volgende:
Dit is misschien een rare stelling, maar humor me.
Als een man lief is en verder helemaal niks, dus niet uitdagend, niet lekker, niet spannend, gewoon alleen dat... lief. Is er dan ook maar 1 vrouw die daar verliefd op zou worden? Dus... picture iemand die super saai is maar ontzettend lief. Persoonlijk, door alle media om me heen en de vele RP topics, schat ik dan de kans dat een vrouw toch verliefd wordt op 0.00000001% in (er kan altijd iemand zijn die wanhopig genoeg is). Wat denken jullie?
Gossie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:36 schreef deepart het volgende:
[..]
Nee gambitRS2, jij zult nooit een vriendin krijgen![]()
Te laat, heb er al een gehadquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:36 schreef deepart het volgende:
[..]
Nee gambitRS2, jij zult nooit een vriendin krijgen![]()
Het slaat nergens op, je moet mensen niet zo in hokjes stoppen. Ook gaat het niet om kansen, je beschikt daarnaast echt niet over 1 eigenschap of wat dan ook. Met alleen lekker kom je ook nergens.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:54 schreef GambitRS2 het volgende:
Stel dat je maar 1 eigenschap kan hebben. Je bent lief, of je bent ontdeugend, of je bent lekker, of je bent interessant, of je bent spannend of je hebt humor....
Dan denk ik zo dat je met lief en interessant en humor de minste kans maakt (zeg maar, geen) terwijl je met lekker of spannend of ontdeugend al een heel eind verder komt. Dat zijn toch de eigenschappen die iemand leuk genoeg maken om mee te gaan lopen neukenIemand die lief is of humor heeft die neem je als normale vriend, voor als je aandacht wil of even wilt lachen. En iemand die interessant is ... daar ben ik nog niet over uit, maar dat wordt misschien wel een vader figuur?
Het slaat overal op als je het zo bekijkt. Stel, je komt als man lief over bij een vrouw, of humoristisch, of interessant, dan vind ze je een leuke normale vriend. Kwam je echter over als lekker, of als spannend, dan is ze bereid nogmaals met je op date te gaan. Kom je over als ontdeugend.... dan kan het misschien wel beide kanten op, dunno.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het slaat nergens op, je moet mensen niet zo in hokjes stoppen. Ook gaat het niet om kansen, je beschikt daarnaast echt niet over 1 eigenschap of wat dan ook. Met alleen lekker kom je ook nergens.
Ik krijg de indruk dat jij je mannetje ontzettend lief vind en je nu denkt hem te moeten verdedigen ofzo, dus zal ik wel zielig zijn als ik met zo'n stelling kom?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:33 schreef miss_sly het volgende:
dat is nog het ergste, dat je er serieus over bent.
neem jezelf eens wat minder serieus en doe eens gewoon, kom je waarschijnlijk verder mee dan met deze gedachtenkronkels
je probleem is dat je dit soort dingen probeert te evalueren en dan ook nog eens op een verkeerde manier. Op NIEMAND is maar 1 eigenschap van toepassing. Iedereen is meer. Bovendien zijn een heleboel dingen erg subjectief: of je iemand leuk, lief, lekker, uitdagend, sexy, knap, saai, interessant, spannend of wat dan ook vindt, is persoonlijk en smaakgevoelig. Geloof het of niet, maar er zijn vrouwen die niet op Brad Pitt vallen, die er niets aan vinden...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:37 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat jij je mannetje ontzettend lief vind en je nu denkt hem te moeten verdedigen ofzo, dus zal ik wel zielig zijn als ik met zo'n stelling kom?
Bovendien, wtf is gewoon? Is gewoon precies doen zoals jij?Voor mij is dit soort gedachte kronkels heel gewoon, omdat ik het leuk vind om dit soort dingen te evalueren om er iets van te kunnen leren. Maar ik kan het moeilijk in een filosofie forum plaatsen, want het relationele aspect voert de boventoon.
En om op de hele verdedigende toer te gaan: zelf zeg je ook al dat alleen lief zijn niet goed is![]()
Gelukkig dat er ook nog mensen zijn die op de stelling ingaan en niet mij persoonlijk gaan bashen..... en anders schakel ik wel een modje in![]()
Onzin. Als die spanning niet gepaard gaat met een goede dosis humor, wat liefs, wat welbespraaktheid en vooral de juiste aantrekkingskracht, is het een leeg iets.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:54 schreef GambitRS2 het volgende:
Maar het is wel zo dat door een eigenschap te selecteren die voor het beste resultaat zorgt en daar dan de focus op te leggen, door die eigenschap te verbeteren (of een poging toen daartoe), het succes van een date zal stijgen. Als je bewust je date in gaat met de gedachte dat die persoon je spannend moet vinden, dan kan je allemaal spannende dingen gaan doen. Als lekker zijn de beste factor is dan kan je gaan trainen. Lief zijn verbeteren zal denk ik 0.0% verbetering veroorzaken, zelfs de grootste assholes hebben meisjes
Misschien dat liefheid wel het type meisje bepaalt dat geinteresseerd raakt, maar niet de mate waarin.
leeg en nep, daar wordt zo doorheen geprikt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Onzin. Als die spanning niet gepaard gaat met een goede dosis humor, wat liefs, wat welbespraaktheid en vooral de juiste aantrekkingskracht, is het een leeg iets.
Ah.... maar iets als welbespraaktheid is niet voor iedereen even belangrijk. En ik denk dat humor niet zo veel uitmaakt als iemand verliefd op je is, dan ga je namelijk om alles wel lachenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Onzin. Als die spanning niet gepaard gaat met een goede dosis humor, wat liefs, wat welbespraaktheid en vooral de juiste aantrekkingskracht, is het een leeg iets.
Dan vraag ik me af waarom lover boys zoveel succes hebben, als ik de verhalen hoor komen die op mij ook als leeg en nep over maar dan nog. Dat hangt volgens mij dan van het IQ of het EQ van het meisje af, ze kan best super naief zijn.quote:leeg en nep, daar wordt zo doorheen geprikt.
verliefd niet echt, maar je zal wel aan een vrouw komen, echter het zal waarschijnlijk net zo een grijze muis zijn als jij of je moet met minder genoegen nemen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:31 schreef GambitRS2 het volgende:
Dit is misschien een rare stelling, maar humor me.
Als een man lief is en verder helemaal niks, dus niet uitdagend, niet lekker, niet spannend, gewoon alleen dat... lief. Is er dan ook maar 1 vrouw die daar verliefd op zou worden? Dus... picture iemand die super saai is maar ontzettend lief. Persoonlijk, door alle media om me heen en de vele RP topics, schat ik dan de kans dat een vrouw toch verliefd wordt op 0.00000001% in (er kan altijd iemand zijn die wanhopig genoeg is). Wat denken jullie?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
Edit: Interessant. Echt. Ontopic ook.
Leeg en nep kan je niet doorheen prikken. Metaforen zijn ook lastig hequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
leeg en nep, daar wordt zo doorheen geprikt.
Dat dus. Overheen gelezen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:22 schreef Xennia het volgende:
Nee, dat is nogal een-dimensionaal. Alleen lief.
Natuurlijk heeft ieder mens eigen voorkeuren die van belang zijn om op iemand te vallen. Voor mij is humor bijvoorbeeld juist wel van groot belang. Maar zeker niet van enig belang. Zoals Xennia al zegt: alleen lief (of welke eigenschap dan ook) is nogal eendimensionaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:09 schreef GambitRS2 het volgende:
Ah.... maar iets als welbespraaktheid is niet voor iedereen even belangrijk. En ik denk dat humor niet zo veel uitmaakt als iemand verliefd op je is, dan ga je namelijk om alles wel lachenOok zijn er vrouwen die niet op zoek zijn naar een man met humor, maar bijvoorbeeld naar een man met macht. Ik geef toe dat er altijd wel een mix is, maar als je zou mogen kiezen wat het belangrijkste was? Kan je de elementen weghalen die, door het weghalen, ervoor niet zorgen dat je iemand niet meer leuk vind als partner?
Je eigen woorden verraden al met 'wat liefs' dat jij dat ook als de minst belangrijke factor ziet. Welbespraaktheid laat ik even buiten beschouwing, want als je praat als iemand uit de achterhoek dan zijn er daar vast genoeg meisjes te vinden die dat bijvoorbeeld niet als minpunt zien... je had net zo goed 'een mooie haardos' kunnen zeggen, of 'leuke kleren'. Die vallen volgens mij allemaal onder het puntje aantrekkingskracht.
De meiden die in de loverboy valkuil vallen, zijn volgens mij zonder uitzondering makkelijk te beïnvloeden, onzeker en naïef. Ik mag aannemen dat dit niet het type vrouw/meisje is waar jij op valt?quote:Dan vraag ik me af waarom lover boys zoveel succes hebben, als ik de verhalen hoor komen die op mij ook als leeg en nep over maar dan nog. Dat hangt volgens mij dan van het IQ of het EQ van het meisje af, ze kan best super naief zijn.
Wauw.... ok, ik ga mezelf dan maar van kant makenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:59 schreef milagro het volgende:
TS is iig niet lief, of dat is niet wat er uitspringt hier.
Wat er wel uitspringt is onnodig moeilijk doen, drammen, zaniken, gelijk willen hebben, oh en had ik onnodig moeilijk doen al gezegd.
Kom je zo op een date ook zo over, en nee, je kan dan niet de nadruk op 'lief'' leggen, dat ben je namelijk niet, dan rent ieder leuk en aardig meisje binnen 2 minuten weg, minder aardig meisjes binnen 1 minuut.
Gelukkig zijn er nog een hele hoop saaie, niet leuke deurmatjes die onnodig moeilijk gedram aanzien voor diepgang dus vrees niet.
Hoe verklaar je dan dat van de jongens die achterblijven zo vaak gezegd word 'Maar hij is zo lief, ik snap niet dat hij geen vriendin heeft' en niet 'Maar hij is zo spannend' of 'Maar hij is zo mooi' of wat je er zelf voor in de plaats wilt zetten? Ik ken zelf zo'n lieve jongen, in dit topic kent iemand anders er nog een, en als je de andere topics van dit forum doorleest dan kom je er nog meer tegen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:06 schreef Copycat het volgende:
Maar hoe dan ook. Het is imo onmogelijk om slechts één karaktereigenschap te hebben, laat staan op slechts één karaktereigenschap verliefd te worden en de andere afwezige eigenschappen maar voor lief (of juist niet, dus) te nemen.
Heren, let op: hierboven een prachtig voorbeeld van vrouwelijk redeneren (?!). Wat valt ons op? Het volgende: vrouwen etiketteren een man die ze niet (meer) interessant vinden, maar waar ze geen hekel aan hebben met 'te lief', het heeft niets te maken met het al dan niet lief zijn.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:31 schreef liefie_ het volgende:
nou dat gaat niet echt om het "hij is zo lief" imo
ik had ook zo'n vriendje met wie ik het om dezelfde reden uit heb gemaakt maar dat is dan maar een korte samenvatting van alles wat er aan vooraf is gegaan (in mijn geval was dat de overdreven adoratie vanuit hem, nooit een eigen keus maken, geen intiatief tonen, ontzettend clingy dat soort dingen) en ipv dat telkens uit te leggen kom je dan uit op ja hij was te lief
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heren, let op: hierboven een prachtig voorbeeld van vrouwelijk redeneren (?!). Wat valt ons op? Het volgende: vrouwen etiketteren een man die ze niet (meer) interessant vinden, maar waar ze geen hekel aan hebben met 'te lief', het heeft niets te maken met het al dan niet lief zijn.
Inderdaad. Overigens is deze discussie bijzonder illustratief: mannen en vrouwen denken op een andere manier, vandaar dat de mannen het etiketteren niet snappen, en het eenvoudig letterlijk nemen. Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijkquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:02 schreef milagro het volgende:
[..]vrouwen verzinnen idd vaak kutsmoesjes om niet te kwetsen, wat in feite ook weer gelul is.... die kutsmoesjes zijn er niet om de ander te ontzien enkel of ms zelfs helemaal niet, maar om de aftocht voor hen zelf makkelijker te maken
ms moeten we eens ophouden met elkaar proberen te snappen, het is toch allemaal lust waar het om draait dus halt's maul und klamotten herunter, baby.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Inderdaad. Overigens is deze discussie bijzonder illustratief: mannen en vrouwen denken op een andere manier, vandaar dat de mannen het etiketteren niet snappen, en het eenvoudig letterlijk nemen. Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk![]()
Precies! Voor volk en vaderland, geen woorden maar daden, gelul vult geen gaatjes etc.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:18 schreef milagro het volgende:
[..]
ms moeten we eens ophouden met elkaar proberen te snappen, het is toch allemaal lust waar het om draait dus halt's maul und klamotten herunter, baby.
Daar kan ik vrede mee nemen!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:53 schreef Shitonya het volgende:
Als hij enkel lief is, maar verder niets spectaculairs heeft, dan zou ik hem meteen uitzwaaien. Ook als het liefheidsgehalte overheerst ben ik er al snel klaar mee. Een man moet intelligent, humorvol, impulsief en eigenzinnig zijn. Anders valt er niets mee te beginnen behalve een bron van ergernis.
en welke eisen hebben de meeste dames (die jij kent dan) dan volgens jou?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:34 schreef katerwater het volgende:
[..]
Daar kan ik vrede mee nemen!![]()
Dat zijn dingen die haalbaar zijn, en geen eisen waar slechts 2percent van de mannen aan kan voldoen.
Had elke vrouw maar zo'n mooie eisen![]()
Geweldig hoe dat ideaalbeeld nooit aansluit bij de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:53 schreef Shitonya het volgende:
Een man moet intelligent, humorvol, impulsief en eigenzinnig zijn.
En daarnaast zijn de eisen ook nog eens incongruent... Intelligent en impulsief gaan normaal gesproken niet erg samen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geweldig hoe dat ideaalbeeld nooit aansluit bij de werkelijkheid.
Van lelijke baby's zeggen ze ook nog wel eens dat het een ''lief kind'' is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:23 schreef GambitRS2 het volgende:
Hoe verklaar je dan dat van de jongens die achterblijven zo vaak gezegd word 'Maar hij is zo lief, ik snap niet dat hij geen vriendin heeft'
Stttquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:02 schreef milagro het volgende:
[..]vrouwen verzinnen idd vaak kutsmoesjes om niet te kwetsen, wat in feite ook weer gelul is.... die kutsmoesjes zijn er niet om de ander te ontzien enkel of ms zelfs helemaal niet, maar om de aftocht voor hen zelf makkelijker te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |