Mijn lijst staat hier.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:29 schreef Gorro het volgende:
Met dank aan cwk een (incompleet) overzicht van deelnemers en linkjes naar hun lijst.
de dvd even afgestruind en wat leuke frames gecapturedquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:25 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hele mooie ende leuke lijst Samuel! Wat een mooie collage ook van AN, dat licht! Hoe kom je aan die foto's?
Het einde van de Europese versie vond ik juist erg leukquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:28 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Grappig, The Descent is de enige film in de lijst die ik gezien heb en daadwerkelijk slecht vind. Ik kan me nog steeds kwaad maken over dat einde.![]()
quote:
Nee. Ik heb geen Access.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:52 schreef Lambiekje het volgende:
Ga je dit jaar ook de lijst in Access uitvoeren naast de ExcelSheet. Je kan dan veel leuker filteren op alles. Of stel ik nu moeilijke vragen.
Ja, schiet op.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:09 schreef Saviola het volgende:
Tering dit weekend al deadline voor lijstjes? Dat wordt flink opschieten..
Gebruik je wel MS Excel dan? Gebruik je een OpenOffice achtig iets dan.quote:
Heb je naast Excel alleen Word of zo nog geinstalleerd. MS Access zit gewoon bij Office?quote:
Ja. Ik heb alleen geïnstalleerd wat ik gebruik. En als je het graag in Access wil hebben kun je dat straks zelf ook vast wel converteren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heb je naast Excel alleen Word of zo nog geinstalleerd. MS Access zit gewoon bij Office?
Nou, voor Gorro zou invoer veel makkelijker zijn en daarnaast, wij kunnen dan ook veel leuker filteren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:30 schreef cwk het volgende:
Wat maakt het uit Lambiekje?
Daar ben ik het niet mee eens. Dit zou waar zijn als alle lijsten zonder fouten zouden zijn en volgens een vaste opmaak. Dan zou ik ze in principe kunnen copy-pasten in zo'n database, maar dat is nu niet het geval.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou, voor Gorro zou invoer veel makkelijker zijn.
Sowieso gebruik ik dus de sheet van de andere jaren en kun je stijgers en dalers erin zien. Alle eerdere posities sinds 2002 staan erin.quote:En wat misschien nog leuker is je kan de vorige edities er gewoon erbij verwerken. En filteren zodat je de stijgers dalers en nieuwlingen kan filteren in vergelijk met edere edities.
Oke voorwerk is misschien om nu als nog in Access te gaan maken wat meer werk is...maar op de langtermijn heb je er meer aan...quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Dit zou waar zijn als alle lijsten zonder fouten zouden zijn en volgens een vaste opmaak. Dan zou ik ze in principe kunnen copy-pasten in zo'n database, maar dat is nu niet het geval.
Ik vind voor het invoeren Excel veel eenvoudiger dan een database. Zeker gezien ik de sheet al heb van eerder jaren en er nauwelijks iets aan hoef te veranderen. Het enige wat ik hoef te doen is ctrl+f op een deel van de titel en een nummertje naast die film zetten onder de naam van de user als ik hem gevonden heb. Bij een database zou ik haast alle lijstjes over moeten typen, of in elk geval zodanig dat ik de juiste film objecten eraan kan koppelen.
Qua queries is een DB inderdaad sterker, maar zo ongeveer alles wat ik er mee wil kan ik met mijn huidige Excel sheet. Een DB wordt pas echt veel sterker als je met veel complexere en grotere hoeveelheid data werkt.
[..]
Sowieso gebruik ik dus de sheet van de andere jaren en kun je stijgers en dalers erin zien. Alle eerdere posities sinds 2002 staan erin.
Zou inderdaad maar zo kunnen. Dan is het maar hopen dat er niet zo'n ding als The Shawshank Redemption voor in de buurt komt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Hebben sommige mensen ook het gevoel dat Pulp Fiction het dit jaar niet gaat redden (om 1e te worden)?
Veel mensen gebruiken access niet en excel haast iedereen. Ik zou de uitslag dus hoe dan ook altijd als excel file aanbieden. Een extra access file kan natuurlijk nooit geen kwaad, maar dat is allemaal te veel werk om 2 files bij te houden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke voorwerk is misschien om nu als nog in Access te gaan maken wat meer werk is...maar op de langtermijn heb je er meer aan...
The Matrixquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:43 schreef Doff het volgende:
[..]
Zou inderdaad maar zo kunnen. Dan is het maar hopen dat er niet zo'n ding als The Shawshank Redemption voor in de buurt komt.
Toen ik ooit (is dat al twee jaar geleden?) de track top-100 in MUZ deed gebruikte ik een combo van Access en Excel, en boy is dat makkelijk. De scores komen in Excel binnen, die plak je, vergezeld van de username, in een DB-tabel, en door middel van formatteren en groeperen kom je op een consistent gespelde lijst uit. Vevolgens is het een kwestie van een sum-query uitvoeren en het resultaat kan je zonder probs koppiepeesten naar Excel of whatever je wilt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Dit zou waar zijn als alle lijsten zonder fouten zouden zijn en volgens een vaste opmaak. Dan zou ik ze in principe kunnen copy-pasten in zo'n database, maar dat is nu niet het geval.
Ik vind voor het invoeren Excel veel eenvoudiger dan een database. Zeker gezien ik de sheet al heb van eerder jaren en er nauwelijks iets aan hoef te veranderen. Het enige wat ik hoef te doen is ctrl+f op een deel van de titel en een nummertje naast die film zetten onder de naam van de user als ik hem gevonden heb. Bij een database zou ik haast alle lijstjes over moeten typen, of in elk geval zodanig dat ik de juiste film objecten eraan kan koppelen.
Qua queries is een DB inderdaad sterker, maar zo ongeveer alles wat ik er mee wil kan ik met mijn huidige Excel sheet. Een DB wordt pas echt veel sterker als je met veel complexere en grotere hoeveelheid data werkt.
[..]
Sowieso gebruik ik dus de sheet van de andere jaren en kun je stijgers en dalers erin zien. Alle eerdere posities sinds 2002 staan erin.
Amen. Pulp Fiction op 1 vindt ik niks maar alles is beter dan Shawshank Redemption op 1.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:43 schreef Doff het volgende:
[..]
Zou inderdaad maar zo kunnen. Dan is het maar hopen dat er niet zo'n ding als The Shawshank Redemption voor in de buurt komt.
Wow, bijna anderhalf uur binnen tijdquote:Op zondag 12 augustus 2007 16:37 schreef California het volgende:
Je bent geweldig! Veel succes en we wachten geduldig (nou ja... een beetje...) af!quote:Op zondag 12 augustus 2007 18:04 schreef Gorro het volgende:
En de tijd om de lijstjes in te leveren is voorbij.
Ik ga nu eerst even eten en daarna zal het nog wel een paar uur duren voordat ik de uitslag bekend kan maken. Ik verwacht dus nog geen uitslag voor 21:00 uur, maar hij komt in elk geval vanavond nog
Naar de PPG kun je gewoon lekker kijken zonder na te denken.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:38 schreef cwk het volgende:
Net zoals vorige jaar een lekker lijstje vic. Geen film ertussen die ik niet zou trekken. Behalve de Powerpuff girls misschien.![]()
Ik moet het nog natellen maar volgens mij komen er van mijn keuzes ook steeds minder in de top 100 en in de schaduwlijst. Vanuit film-snobistisch oogpunt is dat een heel goed teken.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:26 schreef Curchulain het volgende:
Zow, dat ook weer gehad. Ik heb het in ieder geval voor elkaar gekregen om niet meer dan 2 films uit de top 25 te noemen, dus ik ben tevreden
Nee hoor. Dat zijn de posities die ik toegekend heb. Bij het optellen van de punten wordt er een berekening (in dit geval bijvoorbeeld 101-5,5= 95.5 punten) op losgelaten.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:46 schreef spoor4 het volgende:
Je hebt alleen een fout gemaakt met mijn lijst. De puntenaantallen zijn namelijk precies verkeerd om. De beste films hebben dus de minste punten gekregen en de 'slechtste films' de meeste. Zo heeft american beauty 5.5 punten gekregen en saw 95.5...
Dit zorgt er voor dat een aantal films in de uiteindelijke top 100 lager genoteerd staan dan ze zouden moeten staan.
Ok primaquote:Op zondag 12 augustus 2007 23:53 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat zijn de posities die ik toegekend heb. Bij het optellen van de punten wordt er een berekening (in dit geval bijvoorbeeld 101-5,5= 95.5 punten) op losgelaten.
Ja, dat klopt. Vond ik altijd onhandig, maar omdat toen top 100's, 50's, 25's en 10's door elkaar stonden kon dat toen niet anders. Nu heb ik dat dus uit elkaar getrokken over verschillende tabbladenquote:Op zondag 12 augustus 2007 23:55 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ok prima, vorige jaren waren het puntenaantallen i.p.v. posities. Vandaar de vergissing.
Echt erg inderdaad.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:14 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nog erger...
Geen Amadeus
Stelletje cultuurbarbaren.
Ja veel gelijkenissen.. een aantal wel heel erg..quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Saviola en Gillingham zijn duidelijk mensen met smaak.
ik heb 47 films gemeen met Saviola. En 44 met Gillingham.
quote:27. Before Sunrise (1995, VS, Richard Linklater)
28. Before Sunset (2004, VS, Richard Linklater)
Prachtig werk verder weer hoor Gorro. Mooie lijst met veel bekende films, schaduwlijst ga ik me ook eens in verdiepen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:43 schreef Saviola het volgende:
23 Before Sunrise (Richard Linklater, 1995)
24 Before Sunset (Richard Linklater, 2004)
Je bent een held!quote:
Ben wel benieuwd naar de top 1958...!quote:1958 verschillende films werden genoemd.
Volgende keer allemaal massaal op The Great Train Robbery stemmenquote:De oudste film die genoemd werd is Intolerance: Love's Struggle Throughout the Ages uit 1916.
quote:Uitvallers uit de top 100
85 106 Shrek (2001) (Voor het eerst dat deze er niet in staat)
91 108 Being John Malkovich (1999) (Voor het eerst dat deze er niet in staat)
100 103 Platoon (1986) (Voor het eerst dat deze er niet in staat)
Ik zal hem ASAP downen!quote:volledige lijst in de Excelsheet
Oh nee...!!! Ben ik die vergeten te vermelden in mijn lijstje? Indien ja, dan heb ik een dreun verdiend...quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:14 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nog erger...
Geen Amadeus
Stelletje cultuurbarbaren.
Ik ben niet nieuwsgierig...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:27 schreef Gorro het volgende:
* Fok! Film Top 100 2007 - 6e editie
(...)Net als vorig jaar zal er ook een tweede lijst gepubliceerd worden. de zogenaamde schaduwlijst, die samengesteld is uit door mij geselecteerde lijstjes volgens dezelfde (voor jullie onbekende) criteria als andere jaren.
Je hebt een redelijke exclusieve smaak.quote:Op maandag 13 augustus 2007 08:19 schreef RuneRose het volgende:
Hey, en dat was het weer! Leuke lijst weer. En ook de schaduwlijst ziet er weer leuk uit! Puik werk, Gorro!![]()
Zou iemand willen kijken met wie ik het meest overeen kom?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Saviola en Gillingham zijn duidelijk mensen met smaak.
ik heb 47 films gemeen met Saviola. En 44 met Gillingham.
Ik zou overeenkomsten met mij ook wel willen wetenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:23 schreef Gillingham het volgende:
[..]
![]()
Zou je heel eventueel kunnen kijken met wie ik nog meer overeenkom?
Die ben ik vergeten te overwegenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:50 schreef Arcee het volgende:
Mijn hoogstgenoteerde film die verder niemand op welke lijst dan ook heeft staan: Familie
Ah, ik zal het even aanpassen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:00 schreef Arcee het volgende:
Hmmm... er zit een fout in mijn lijst, zie ik nu. Ik heb The Breakfast Club op #3, maar in de sheet is daar Breakfast with Hunter (Ewing, Wayne) voor in de plaats gekomen.
Meestequote:
Meestequote:Op maandag 13 augustus 2007 11:23 schreef Gillingham het volgende:
[..]
![]()
Zou je heel eventueel kunnen kijken met wie ik nog meer overeenkom?
Meeste:quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:41 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik zou overeenkomsten met mij ook wel willen weten.
Meeste:quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:17 schreef Mike het volgende:
Als er nog iemand tijd heeft om te kijken met wie ik het meeste gemeen heb?
Waarom heb jij Familie niet in je lijst, Mike?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:17 schreef Mike het volgende:
Hartelijk dank voor al je altruïstische inspanningen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:19 schreef Gorro het volgende:
[..]
Meeste
1. 44 Lonewolf2003
2. 39 Kolkus
3. 36 Gatalin
3. 36 northernlight1981
5. 35 laurenzo85
5. 35 spoor4
Minste
1. 2 SageDeath
2. 4 199726
3. 8 johnfk
Sorteren op iemand z'n lijst zodat al die films in de eerste 100 rijen staan en dan het aantal niet lege cellen tellen in de eerste 100 rijen in elke kolom.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:27 schreef pascalheister het volgende:
hoe doen jullie dat zo snel in excel met die overeenkomsten?
Oh dit is trouwens met de Top 100 van alleen de top 100 lijstjes bedenk ik net...quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:31 schreef Gorro het volgende:
Deze lijsten vertonen de meeste overeenkomsten met de uiteindelijke top 100
Met de goede top 100:quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:34 schreef Gorro het volgende:
[..]
Oh dit is trouwens met de Top 100 van alleen de top 100 lijstjes bedenk ik net...
Meeste:quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:46 schreef Luutgaert het volgende:
Kan er ook gekeken worden met wie ik 't meest overeenkom?
quote:
Ik ben dus ook erg mainstreamquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:49 schreef Gorro het volgende:
[..]
Met de goede top 100:
1. 59 Brammie1
1. 59 Neoktheone
1. 59 northernlight1981
4. 57 Gatalin
4. 57 Saviola
6. 52 NRH
7. 51 cultheld
7. 51 sv3n
Minste:
1. 10 RuneRose
2. 13 SageDeath
3. 14 199726
4. 15 Sai
5. 16 dutch-mamma
5. 16 ranja
7. 17 beantherio
8. 19 Retuobak
Wat is dat verkeerde smaak? Een citroen die zoet smaakt?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:12 schreef Stranger het volgende:
Ten eerste: mooie lijst, goed uitgewerkt, heeft vast veel tijd ingezeten.
Jammer dat the shawshank redemption steeds zo hoog blijft staan, maar ja, blijkbaar doet die film iets met mensen.
Ik heb zelf geen lijstje ingeleverd, omdat ik het veel te moeilijk vind er eentje te maken, maar wat me opvalt is dat 'The Last King of Scotland', op Pan's Labyrinth na, toch wel mijn favoriete film van afgelopen jaar, maar één keer genoemd is.. Heb ik dan een verkeerde smaak, of is de rest hem vergeten te kijken?
En die ene persoon dat was ikquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:12 schreef Stranger het volgende:
Ten eerste: mooie lijst, goed uitgewerkt, heeft vast veel tijd ingezeten.
Jammer dat the shawshank redemption steeds zo hoog blijft staan, maar ja, blijkbaar doet die film iets met mensen.
Ik heb zelf geen lijstje ingeleverd, omdat ik het veel te moeilijk vind er eentje te maken, maar wat me opvalt is dat 'The Last King of Scotland', op Pan's Labyrinth na, toch wel mijn favoriete film van afgelopen jaar, maar één keer genoemd is.. Heb ik dan een verkeerde smaak, of is de rest hem vergeten te kijken?
meest:quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:02 schreef Kolkus het volgende:
Gorro bedankt, wat een overzichten zeg!
Kan iemand voor mij kijken met welke lijsten die van mij het meest overeenkomen??
Alvast bedankt!
Meest met:quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:02 schreef Kolkus het volgende:
Gorro bedankt, wat een overzichten zeg!
Kan iemand voor mij kijken met welke lijsten die van mij het meest overeenkomen??
Alvast bedankt!
In principe gebruik ik IMDb. Spirited Away is inderdaad een foutje. Verder staat op IMDb bij The Elephant Man zowel UK als USA. In zulke gevallen kijk ik meestal naar de land van herkomst van de regisseur en ken ik dat land toe als die ertussen staat, zeker als die ook nog eens meegeschreven heeft aan het script, zoals bij The Elephant Man het geval is. Maar soms is het nogal lastig een land te bepalen inderdaad, zoals bijvoorbeeld ook bij The Pianist.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:53 schreef Luutgaert het volgende:
Hoe bepaal je eigenlijk uit welk land een film komt? Spirited Away staat bij de VS in de excel-file (zal wel foutje zijn?). Maar bijv. ook Elephant Man uit de VS, ik had die in mijn lijstje als uit het VK geteld, welke site ofzo gebruik jij ervoor dan?
Alledrie bedankt!quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:26 schreef Gillingham het volgende:
Leuk hoor, dat enthousiasme, maar drie keer is wel een beetje overdreven he.
Je bent al de tweede die dat zegt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:30 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Alledrie bedankt!
Goeie smaak heb je trouwens Gillingham![]()
Sorteren op je eigen kolom. Dan regel 101 leegmaken en de formule =AANTAL( ) er neerzetten voor je eigen kolom, vervolgens naar links en naar rechts slepen. Als het goed is zie je onder je eigen kolom 100 staan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:39 schreef cultheld het volgende:
Hoe kunnen jullie die overeenkomsten zien?
Zeker een vette film ja, moet je zeker gaan kijken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo, gelijk even een aantal ontbrekende films genoteerd. Kan iemand me vertellen of Amores Perros echt zo'n goede film is?
Haha, nu val ik door de mand.quote:
Ik heb het idee dat jij Cidade de Deus wel kan waarderen aangezien jij niet vies bent van geweld, snelle montage en drama en bovendien net zo goed foreign films kan waarderen. Bovendien staat Dear Wendy ook in je top 100. Niet dat de films écht te vergelijken zijn, maar toch... kinderen en pistolen enzo...quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:25 schreef ranja het volgende:
Hoogst genoteerde film bij mij die niemand anders heeft is al jaren S.F.W.
Hoogst genoteerde film in de lijst die ik niet gezien heb, afgezien van 'nooit van mijn leven' Eternal nogwat Spotless Mind en Forrest Gump, is Cidade de Deus. Geen idee of ik die moet zien
Hoequote:Op maandag 13 augustus 2007 17:45 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Sorteren op je eigen kolom. Dan regel 101 leegmaken en de formule =AANTAL( ) er neerzetten voor je eigen kolom, vervolgens naar links en naar rechts slepen. Als het goed is zie je onder je eigen kolom 100 staan.
jeujjjquote:
Breakfast With Hunter is ook niet verkeerd, hoorquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:00 schreef Arcee het volgende:
Hmmm... er zit een fout in mijn lijst, zie ik nu. Ik heb The Breakfast Club op #3, maar in de sheet is daar Breakfast with Hunter (Ewing, Wayne) voor in de plaats gekomen.
En ik, en ik, en ik...?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:17 schreef Mike het volgende:
Het enige wat lijkt te lukken is nummer 1 t/m 100 aflopend gerangschikt onder mijn naam te krijgenquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:53 schreef pascalheister het volgende:
je klikt de cel aan (in jou geval P1) rechtermuisknop en dan sorteren. Je krijgt dan een selectie van 1 tot 100, de ingevulde cellen van de andere users die daarnaast staan komen overeen met jou lijst.
Uit dat tweede lijstje kan ik me bij Siu Lam Juk Kau nog wel wat voorstellen. Die vond ik echt tenenkrommend. En van de rest heb ik er niet zo gek veel gezien eigenlijk. Sterker nog, alleen Mad Max, The Magnificent Seven en RoboCop. En die waren an sich wel goed, maar niet goed genoeg imho.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:54 schreef victorinox het volgende:
Films uit de top 100 die ik niet gezien heb.
Met een sterretje erachter als ik wel van plan ben om hem te kijken.
33. Mulholland Dr.
38. Der Untergang *
80. La Vita è Bella *
83. Good Bye Lenin! *
90. 21 Grams *
91. Festen
93. Bin-jip
94. Lilja 4-ever
97. Simon
98. La Meglio gioventù
Films die ik genoemd heb, maar verder niemand:
6. Final Fantasy VII:Advent Children
25. The Day the Earth Stood Still
27. Survive Style 5+
33. Silent Running
35. Dark Star
48. Mad Max![]()
59. The Magnificent Seven
64. Jui kuen II (Drunken Master II)
70. Darkman
78. Forgotten Silver
82. Little Shop of Horrors
91. RoboCop
93. Siu lam juk kau (Shaolin Soccer)
100. The Powerpuff Girls
@cwk: Ik zie van jou geen lijstje. Heb je niets ingestuurd?
Meest gemeen met:quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:02 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
En ik, en ik, en ik...?![]()
Ik geloof dat ik een beetje een buitenbeentje ben![]()
Merci!quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:12 schreef victorinox het volgende:
[..]
Meest gemeen met:
arie_bc (21)
Tup (18)
Luutgaert (17)
sv3n (17)
Brammie1 (16)
Kozzmic (16)
Beathoven (15)
iamredleader (15)
Nepthys (15)
northernlight81 (15)
Minst gemeen met:
SageDeath (2)
johnfk (3)
pascalheister (4)
RuneRose (4)
Sai (4)
Gorro (5)
Price (5)
spoor4 (5)
Meest gemeen met:quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:14 schreef Doff het volgende:
Victorinox, kan je ook voor mij kijken?Ik kan die excellijst niet in op een of andere manier.
Meest gemeen met:quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:23 schreef cultheld het volgende:
Zou je dat ook voor mij kunnen doen, victorinox? Ik kom er niet echt uit.
idd, ik denk dat de meesten wel wat mainstream of wat populaire alternatieve films in de lijst hebben staan die met de rest overeenkomen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:14 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Merci!Valt dus nog best wel mee met het buitebeentje zijn
Zerkalo is top,ook een mooie dvd uitgave trouwens van AE. Rublyov moet ook nog zienquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De enige twee films die ik nog niet heb gezien zijn twee Tarkovsky´s: Andrei Rublyov (Andrei Tarkovsky, 1969) en Zerkalo (Andrei Tarkovsky, 1975).
Mijn exclusieve films, die verder niemand anders heeft, zijn:
Shiki-Jitsu en Akahige
Mijn unieke snoblijst van 13 films, die niemand anders heeft genoemd bestaat uit:quote:SageDeath 46
ranja 35
johnfk 32
Flitspaal 31
Price 30
Arcee 28
dutch-mamma 27
krvabo 27
RuneRose 24
199726 23
Retuobak 23
SamuelOfSEK 21
beantherio 21
Sai 19
SaintOfKillers 18
Fluffy_Augurk 18
DaMart 17
Bram_ 17
Bumbaclaat 15
Tup 15
Khalein 14
victorinox 14
Beathoven 14
pascalheister 13
Kozzmic 13
laurenzo85 13
Falco 13
California 12
JelleS 12
Gorro 11
Doff 11
dwerg 11
OVDB4 11
dunf 11
CherryLips 11
R.I.B. 10
1-of-6Billion 10
spoor4 10
Lambiekje 9
merino 9
cultheld 8
Nepthys 8
CoJackso 8
Seborik 8
Gillingham 7
Kolkus 7
ziggyziggyziggy 7
0033 7
Calexico 6
ChickenMan 6
arie_bc 5
Pink_Floyd 5
NRH 5
Neoktheone 5
sv3n 5
northernlight81 4
iamredleader 4
Gatalin 3
Saviola 3
Tarkovsky 3
Mike 3
Luutgaert 2
Lonewolf2003 2
Brammie1 2
Echt, bestaat het echt dat iemand nog niet Back to the Future heeft gezien ??quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:16 schreef Mainport het volgende:
Films die ik nog niet heb gezien:
26 025 037 022 037 2858 The Big Lebowski (Coen Brothers, 1998)
27 029 027 025 014 2834 Goodfellas (Martin Scorsese, 1990)
31 036 030 034 026 2704 A Clockwork Orange (Stanley Kubrick, 1971)
33 044 043 058 044 2648 Mulholland Dr. (David Lynch, 2001)
38 066 050 ––– ––– 2446 Der Untergang (Oliver Hirschbiegel, 2004)
45 038 033 033 048 2147 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968)
52 053 034 036 031 1942 The Pianist (Roman Polanski, 2002)
53 050 047 044 041 1858 Monty Python and the Holy Grail (Terry Gilliam & Terry Jones, 1975)
56 080 045 039 033 1782 Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976)
61 045 059 055 062 1660 Fear & Loathing in Las Vegas (Terry Gilliam, 1998)
65 032 048 041 027 1600 Scarface (Brian De Palma, 1983)
67 093 073 077 101 1559 Amores Perros (Alejandro González Iñárritu, 2000)
70 106 090 127 090 1480 The Truman Show (Peter Weir, 1998)
74 088 083 053 105 1419 Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985)
77 075 081 132 160 1403 Lawrence of Arabia (David Lean, 1962)
78 042 105 106 ––– 1373 The Butterfly Effect (Eric Bress & J. Mackye Gruber, 2004)
79 077 062 042 040 1372 Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
80 083 078 065 059 1367 La vita è bella (Roberto Benigni, 1997)
92 069 133 057 068 1179 Life of Brian (Terry Jones, 1979)
95 096 072 071 ––– 1161 Dogville (Lars von Trier, 2003)
100 173 200 273 419 1073Nuovo cinema paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
En ik ga ze allemaal een keer kijken!
Wat leuk! Al gaat het me er niet om, zo mainstream of apart mogelijk te zijn, ik vind het stiekem wel leuk om een beetje "anders" te zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:19 schreef Falco het volgende:
Het ranglijstje van personen die het exclusiefste lijstje hebben ingeleverd. Zoals een beetje verwacht is SageDeath nummer 1 met maar liefst 46 unieke films. Ik heb hier alleen de top100's meegerekend, omdat het anders teveel gedoe wordt...
[..]
Super, bedanktquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:21 schreef victorinox het volgende:
[..]
Meest gemeen met:
Kolkus (36)
Lonewolf2003 (35)
Gillingham (34)
pascalheister (34)
Tarkovsky (32)
Saviola (30)
Gatalin (29)
Gorro (28)
SaintOfKillers (27)
CoJackso (26)
laurenzo85 (26)
Minst gemeen met:
199726 (2)
DaMart (4)
johnfk (6)
krvabo (7)
Retuobak (7)
SageDeath (7)
ranja (8)
OVDB4 (9)
Wat ben ik jaloers, die films zou ik ook nog wel eens voor de eerste keer willen kijken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:16 schreef Mainport het volgende:
Films die ik nog niet heb gezien:
26 025 037 022 037 2858 The Big Lebowski (Coen Brothers, 1998)
27 029 027 025 014 2834 Goodfellas (Martin Scorsese, 1990)
31 036 030 034 026 2704 A Clockwork Orange (Stanley Kubrick, 1971)
33 044 043 058 044 2648 Mulholland Dr. (David Lynch, 2001)
38 066 050 ––– ––– 2446 Der Untergang (Oliver Hirschbiegel, 2004)
45 038 033 033 048 2147 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968)
52 053 034 036 031 1942 The Pianist (Roman Polanski, 2002)
53 050 047 044 041 1858 Monty Python and the Holy Grail (Terry Gilliam & Terry Jones, 1975)
56 080 045 039 033 1782 Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976)
61 045 059 055 062 1660 Fear & Loathing in Las Vegas (Terry Gilliam, 1998)
65 032 048 041 027 1600 Scarface (Brian De Palma, 1983)
67 093 073 077 101 1559 Amores Perros (Alejandro González Iñárritu, 2000)
70 106 090 127 090 1480 The Truman Show (Peter Weir, 1998)
74 088 083 053 105 1419 Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985)
77 075 081 132 160 1403 Lawrence of Arabia (David Lean, 1962)
78 042 105 106 ––– 1373 The Butterfly Effect (Eric Bress & J. Mackye Gruber, 2004)
79 077 062 042 040 1372 Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
80 083 078 065 059 1367 La vita è bella (Roberto Benigni, 1997)
92 069 133 057 068 1179 Life of Brian (Terry Jones, 1979)
95 096 072 071 ––– 1161 Dogville (Lars von Trier, 2003)
100 173 200 273 419 1073Nuovo cinema paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)
En ik ga ze allemaal een keer kijken!
Voor mij was 2001 ASO ,BTTF en Vertigo weer een nieuwe ervaring op het grote doek. Pathe heeft eens in de zoveel tijd comebacks tenminste paar jaar terugquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:52 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Wat ben ik jaloers, die films zou ik ook nog wel eens voor de eerste keer willen kijken.
Mmmm, ik moet eens praten met m'n vriendin. Die is assistent theater manager in een bioscoop, eens kijken of we nog wat kunnen regelen met films kijken. Fight Club zou ik zo nog wel eens willen kijken. Het is jammer dat het voor een bioscoop vaak niet loont om oude films te draaien. Uiteindelijk komen er te weinig mensen voor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Voor mij was 2001 ASO ,BTTF en Vertigo weer een nieuwe ervaring op het grote doek. Pathe heeft eens in de zoveel tijd comebacks tenminste paar jaar terug
nog ff bedankje voor deze tip... van de week gezien, zeker een goede film. Volgend jaar zal ie wel in m'n top staanquote:Op woensdag 25 juli 2007 13:16 schreef Mike het volgende:
Jij hebt echt een lijst waarin je The Shawshank Redemption ook zou verwachten, eso teric...heb je die nooit gezien?
Ben ik nu de enige die The Shawshank Redemption nog niet heeft gezien?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:08 schreef eso-teric het volgende:
[..]
nog ff bedankje voor deze tip... van de week gezien, zeker een goede film. Volgend jaar zal ie wel in m'n top staan
Nog bedankt hiervoor. Altijd leuk om te zienquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:21 schreef victorinox het volgende:
[..]
Meest gemeen met:
Kolkus (36)
Lonewolf2003 (35)
Gillingham (34)
pascalheister (34)
Tarkovsky (32)
Saviola (30)
Gatalin (29)
Gorro (28)
SaintOfKillers (27)
CoJackso (26)
laurenzo85 (26)
Minst gemeen met:
199726 (2)
DaMart (4)
johnfk (6)
krvabo (7)
Retuobak (7)
SageDeath (7)
ranja (8)
OVDB4 (9)
Ik heb er 24, maar welke zijn dit dan? Zou iemand dat voor me uit willen zoeken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:19 schreef Falco het volgende:
Het ranglijstje van personen die het exclusiefste lijstje hebben ingeleverd. Zoals een beetje verwacht is SageDeath nummer 1 met maar liefst 46 unieke films. Ik heb hier alleen de top100's meegerekend, omdat het anders teveel gedoe wordt...
Owh. Dat zal dan A Woman under Influence geweest zijn...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:20 schreef RuneRose het volgende:
Huh, Bad Influence. Diestaat niet in mijn lijst...
Lijstje is inmiddels uitgeprint, Videoland is vlakbij, en de lange winteravonden mogen komen!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:35 schreef cwk het volgende:
Die zijn zonder één uitzondering allemaal te huren. Misschien zelfs allemaal bij Videoland, maar dat is wel een heel gewaagde uitspraak.
Hoe kom je daar bij? In de cinematheek is ie gewoon te huur hoor, ook op dvd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:16 schreef cultheld het volgende:
Léon is in Nederland niet te huren. Tenzij je 'm nog op videoband kunt krijgen op een rommelmarkt of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |