Mijn lijst staat hier.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:29 schreef Gorro het volgende:
Met dank aan cwk een (incompleet) overzicht van deelnemers en linkjes naar hun lijst.
de dvd even afgestruind en wat leuke frames gecapturedquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:25 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hele mooie ende leuke lijst Samuel! Wat een mooie collage ook van AN, dat licht! Hoe kom je aan die foto's?
Het einde van de Europese versie vond ik juist erg leukquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:28 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Grappig, The Descent is de enige film in de lijst die ik gezien heb en daadwerkelijk slecht vind. Ik kan me nog steeds kwaad maken over dat einde.![]()
quote:
Nee. Ik heb geen Access.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:52 schreef Lambiekje het volgende:
Ga je dit jaar ook de lijst in Access uitvoeren naast de ExcelSheet. Je kan dan veel leuker filteren op alles. Of stel ik nu moeilijke vragen.
Ja, schiet op.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:09 schreef Saviola het volgende:
Tering dit weekend al deadline voor lijstjes? Dat wordt flink opschieten..
Gebruik je wel MS Excel dan? Gebruik je een OpenOffice achtig iets dan.quote:
Heb je naast Excel alleen Word of zo nog geinstalleerd. MS Access zit gewoon bij Office?quote:
Ja. Ik heb alleen geïnstalleerd wat ik gebruik. En als je het graag in Access wil hebben kun je dat straks zelf ook vast wel converteren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heb je naast Excel alleen Word of zo nog geinstalleerd. MS Access zit gewoon bij Office?
Nou, voor Gorro zou invoer veel makkelijker zijn en daarnaast, wij kunnen dan ook veel leuker filteren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:30 schreef cwk het volgende:
Wat maakt het uit Lambiekje?
Daar ben ik het niet mee eens. Dit zou waar zijn als alle lijsten zonder fouten zouden zijn en volgens een vaste opmaak. Dan zou ik ze in principe kunnen copy-pasten in zo'n database, maar dat is nu niet het geval.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou, voor Gorro zou invoer veel makkelijker zijn.
Sowieso gebruik ik dus de sheet van de andere jaren en kun je stijgers en dalers erin zien. Alle eerdere posities sinds 2002 staan erin.quote:En wat misschien nog leuker is je kan de vorige edities er gewoon erbij verwerken. En filteren zodat je de stijgers dalers en nieuwlingen kan filteren in vergelijk met edere edities.
Oke voorwerk is misschien om nu als nog in Access te gaan maken wat meer werk is...maar op de langtermijn heb je er meer aan...quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Dit zou waar zijn als alle lijsten zonder fouten zouden zijn en volgens een vaste opmaak. Dan zou ik ze in principe kunnen copy-pasten in zo'n database, maar dat is nu niet het geval.
Ik vind voor het invoeren Excel veel eenvoudiger dan een database. Zeker gezien ik de sheet al heb van eerder jaren en er nauwelijks iets aan hoef te veranderen. Het enige wat ik hoef te doen is ctrl+f op een deel van de titel en een nummertje naast die film zetten onder de naam van de user als ik hem gevonden heb. Bij een database zou ik haast alle lijstjes over moeten typen, of in elk geval zodanig dat ik de juiste film objecten eraan kan koppelen.
Qua queries is een DB inderdaad sterker, maar zo ongeveer alles wat ik er mee wil kan ik met mijn huidige Excel sheet. Een DB wordt pas echt veel sterker als je met veel complexere en grotere hoeveelheid data werkt.
[..]
Sowieso gebruik ik dus de sheet van de andere jaren en kun je stijgers en dalers erin zien. Alle eerdere posities sinds 2002 staan erin.
Zou inderdaad maar zo kunnen. Dan is het maar hopen dat er niet zo'n ding als The Shawshank Redemption voor in de buurt komt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Hebben sommige mensen ook het gevoel dat Pulp Fiction het dit jaar niet gaat redden (om 1e te worden)?
Veel mensen gebruiken access niet en excel haast iedereen. Ik zou de uitslag dus hoe dan ook altijd als excel file aanbieden. Een extra access file kan natuurlijk nooit geen kwaad, maar dat is allemaal te veel werk om 2 files bij te houden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke voorwerk is misschien om nu als nog in Access te gaan maken wat meer werk is...maar op de langtermijn heb je er meer aan...
The Matrixquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:43 schreef Doff het volgende:
[..]
Zou inderdaad maar zo kunnen. Dan is het maar hopen dat er niet zo'n ding als The Shawshank Redemption voor in de buurt komt.
Toen ik ooit (is dat al twee jaar geleden?) de track top-100 in MUZ deed gebruikte ik een combo van Access en Excel, en boy is dat makkelijk. De scores komen in Excel binnen, die plak je, vergezeld van de username, in een DB-tabel, en door middel van formatteren en groeperen kom je op een consistent gespelde lijst uit. Vevolgens is het een kwestie van een sum-query uitvoeren en het resultaat kan je zonder probs koppiepeesten naar Excel of whatever je wilt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:26 schreef Gorro het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Dit zou waar zijn als alle lijsten zonder fouten zouden zijn en volgens een vaste opmaak. Dan zou ik ze in principe kunnen copy-pasten in zo'n database, maar dat is nu niet het geval.
Ik vind voor het invoeren Excel veel eenvoudiger dan een database. Zeker gezien ik de sheet al heb van eerder jaren en er nauwelijks iets aan hoef te veranderen. Het enige wat ik hoef te doen is ctrl+f op een deel van de titel en een nummertje naast die film zetten onder de naam van de user als ik hem gevonden heb. Bij een database zou ik haast alle lijstjes over moeten typen, of in elk geval zodanig dat ik de juiste film objecten eraan kan koppelen.
Qua queries is een DB inderdaad sterker, maar zo ongeveer alles wat ik er mee wil kan ik met mijn huidige Excel sheet. Een DB wordt pas echt veel sterker als je met veel complexere en grotere hoeveelheid data werkt.
[..]
Sowieso gebruik ik dus de sheet van de andere jaren en kun je stijgers en dalers erin zien. Alle eerdere posities sinds 2002 staan erin.
Amen. Pulp Fiction op 1 vindt ik niks maar alles is beter dan Shawshank Redemption op 1.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:43 schreef Doff het volgende:
[..]
Zou inderdaad maar zo kunnen. Dan is het maar hopen dat er niet zo'n ding als The Shawshank Redemption voor in de buurt komt.
Wow, bijna anderhalf uur binnen tijdquote:Op zondag 12 augustus 2007 16:37 schreef California het volgende:
Je bent geweldig! Veel succes en we wachten geduldig (nou ja... een beetje...) af!quote:Op zondag 12 augustus 2007 18:04 schreef Gorro het volgende:
En de tijd om de lijstjes in te leveren is voorbij.
Ik ga nu eerst even eten en daarna zal het nog wel een paar uur duren voordat ik de uitslag bekend kan maken. Ik verwacht dus nog geen uitslag voor 21:00 uur, maar hij komt in elk geval vanavond nog
Naar de PPG kun je gewoon lekker kijken zonder na te denken.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:38 schreef cwk het volgende:
Net zoals vorige jaar een lekker lijstje vic. Geen film ertussen die ik niet zou trekken. Behalve de Powerpuff girls misschien.![]()
Ik moet het nog natellen maar volgens mij komen er van mijn keuzes ook steeds minder in de top 100 en in de schaduwlijst. Vanuit film-snobistisch oogpunt is dat een heel goed teken.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:26 schreef Curchulain het volgende:
Zow, dat ook weer gehad. Ik heb het in ieder geval voor elkaar gekregen om niet meer dan 2 films uit de top 25 te noemen, dus ik ben tevreden
Nee hoor. Dat zijn de posities die ik toegekend heb. Bij het optellen van de punten wordt er een berekening (in dit geval bijvoorbeeld 101-5,5= 95.5 punten) op losgelaten.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:46 schreef spoor4 het volgende:
Je hebt alleen een fout gemaakt met mijn lijst. De puntenaantallen zijn namelijk precies verkeerd om. De beste films hebben dus de minste punten gekregen en de 'slechtste films' de meeste. Zo heeft american beauty 5.5 punten gekregen en saw 95.5...
Dit zorgt er voor dat een aantal films in de uiteindelijke top 100 lager genoteerd staan dan ze zouden moeten staan.
Ok primaquote:Op zondag 12 augustus 2007 23:53 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat zijn de posities die ik toegekend heb. Bij het optellen van de punten wordt er een berekening (in dit geval bijvoorbeeld 101-5,5= 95.5 punten) op losgelaten.
Ja, dat klopt. Vond ik altijd onhandig, maar omdat toen top 100's, 50's, 25's en 10's door elkaar stonden kon dat toen niet anders. Nu heb ik dat dus uit elkaar getrokken over verschillende tabbladenquote:Op zondag 12 augustus 2007 23:55 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ok prima, vorige jaren waren het puntenaantallen i.p.v. posities. Vandaar de vergissing.
Echt erg inderdaad.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:14 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nog erger...
Geen Amadeus
Stelletje cultuurbarbaren.
Ja veel gelijkenissen.. een aantal wel heel erg..quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Saviola en Gillingham zijn duidelijk mensen met smaak.
ik heb 47 films gemeen met Saviola. En 44 met Gillingham.
quote:27. Before Sunrise (1995, VS, Richard Linklater)
28. Before Sunset (2004, VS, Richard Linklater)
Prachtig werk verder weer hoor Gorro. Mooie lijst met veel bekende films, schaduwlijst ga ik me ook eens in verdiepen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:43 schreef Saviola het volgende:
23 Before Sunrise (Richard Linklater, 1995)
24 Before Sunset (Richard Linklater, 2004)
Je bent een held!quote:
Ben wel benieuwd naar de top 1958...!quote:1958 verschillende films werden genoemd.
Volgende keer allemaal massaal op The Great Train Robbery stemmenquote:De oudste film die genoemd werd is Intolerance: Love's Struggle Throughout the Ages uit 1916.
quote:Uitvallers uit de top 100
85 106 Shrek (2001) (Voor het eerst dat deze er niet in staat)
91 108 Being John Malkovich (1999) (Voor het eerst dat deze er niet in staat)
100 103 Platoon (1986) (Voor het eerst dat deze er niet in staat)
Ik zal hem ASAP downen!quote:volledige lijst in de Excelsheet
Oh nee...!!! Ben ik die vergeten te vermelden in mijn lijstje? Indien ja, dan heb ik een dreun verdiend...quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:14 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nog erger...
Geen Amadeus
Stelletje cultuurbarbaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |