Nah, ik wil m'n monitor en alles wel houden eigenlijk. Vandaar die Mini.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:36 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Koop een oude Intel 17" voor een dumpprijs
Jammer, anders heb ik nog wel een iBook G4quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nah, ik moet iets desktopperigs. En jouw iMac is wsl. duurder dan een Mini gok ik zo..
Jij was heel tevreden over die Mighty Mouse, toch?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:40 schreef JoMo0 het volgende:
Over iMacs gesproken [TK] Apple iMac 17" 1,83 Core Duo![]()
Absoluut. En ik denk ook dat de kwaliteit toen hoger lag. Ik vind dat er nu, in het Intel tijdperk, gewoon teveel compromissen worden gesloten op het gebied van kwaliteit. Maar goed, virtualisatie is gewoon te lekker om niet te gebruiken en daar heb je toch echt een Intel voor nodig.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:43 schreef Swetsenegger het volgende:
en toch he... toch vond ik die eigenwijze powerpc's wel meer apple dan die mainstream intel dingen.
Je ziet ook dat die intel zut minder waardevast is.
Ja dat is het grootste voordeel van de intelmacs.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Absoluut. En ik denk ook dat de kwaliteit toen hoger lag. Ik vind dat er nu, in het Intel tijdperk, gewoon teveel compromissen worden gesloten op het gebied van kwaliteit. Maar goed, virtualisatie is gewoon te lekker om niet te gebruiken en daar heb je toch echt een Intel voor nodig.
Linkje nog gevonden trouwens: http://eshop.macsales.com/shop/Memory_Benchmark/Apple_MacBook/ .quote:
Metoo. Zeker als we straks (ooit) (misschien) een Mac als gezamenlijke PC hebben, en ik mijn MB voor erbij, dan lijkt het me echt tof met data syncen enzo.quote:
Ja dotmac... zit te overwegen om het aan te schaffen maar kan je het alleen in de winkel kopen als je geen CC hebt?quote:
Mac mini in het kortquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:50 schreef Jarno het volgende:
Is mijn browser de weg kwijt of is de 2 Ghz Mini écht als keuzemogelijkheid van de Apple store verdwenen?.
Okay, maar bestellen gaat niet lukken denk ik?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mac mini in het kort
1,83-GHz of 2,0-GHz Intel Core 2 Duo-processor
zo te zien niet, maar die tekst komt hier vandaan: http://www.apple.com/nl/macmini/quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Okay, maar bestellen gaat niet lukken denk ik?
Niet niet niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:00 schreef ed_reeb het volgende:
mac mini gaat toch weer uit het assortiment.....
Nee, voor echte mannen die zelf wel een (goede) monitor kunnen aanschaffen, en nog meer machines met een KVM switch willen bedienen en HOU JE BEK MAN IK WIL GEWOON EEN MINI!!!!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:06 schreef Tomasso het volgende:
Mac Mini is voor de mietjes die nog geen echte Mac durven aan te schaffen.
Alleen dat 'Made on a Mac' onderaan. Niet dat ik me ervoor schaam hoor, maar er staat toch ook niet 'Made on a PC with Photoshop and Dreamweaver and Notepad' onder websites?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:11 schreef ed_reeb het volgende:
oja een dotmac roeleert....
http://web.mac.com/beertje/iWeb/
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, voor echte mannen die zelf wel een (goede) monitor kunnen aanschaffen, en nog meer machines met een KVM switch willen bedienen en HOU JE BEK MAN IK WIL GEWOON EEN MINI!!!!!.
Ssssstquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Alleen dat 'Made on a Mac' onderaan. Niet dat ik me ervoor schaam hoor, maar er staat toch ook niet 'Made on a PC with Photoshop and Dreamweaver and Notepad' onder websites?
oeh, we gaan de razend snelle 2.0 C2D vervangen door de .... 2.13 C2D...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:06 schreef Maidenfan het volgende:
Waarom zou G5 dan beter zijn? Die processoren zijn toch veel duurder en verbruiken meer?
Sinds intel komen er sneller updates, dus misschien sneller verlies van waarde, ok, maar da's toch iets goed in't algemeen?
Wat zou het moeten kosten? En ik heb geen haast. T word mer een hebbeding voor muziek en films .quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hey psssttt... kopen?.
Hoewel die nu even bij Vork staat.
Wat houdt je tegen om hem te hacken?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:46 schreef Geqxon het volgende:
Ik wil een Apple TV. Maar dan met meer functies. Steve, please?
o, ik dacht dat jij de gene was die dat ding op een gegeven moment uit het raam wilde flikkeren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:44 schreef JoMo0 het volgende:
Hij kan max. 2 GB aan ja .
Ik heb nooit geklaagd over de MM verder ..
Inderdaad, dat zou ik ook graag willen, ik gebruik nu Virtual PC, en dat is een ramp. En via VCN moet ik nog een keer aan de praat zien te krijgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Absoluut. En ik denk ook dat de kwaliteit toen hoger lag. Ik vind dat er nu, in het Intel tijdperk, gewoon teveel compromissen worden gesloten op het gebied van kwaliteit. Maar goed, virtualisatie is gewoon te lekker om niet te gebruiken en daar heb je toch echt een Intel voor nodig.
Je bedoelt de Core Duo? Mja, kweenie. Vind het prijsverschil niet enorm, koop ik liever een net iets krachtigere.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:41 schreef Geqxon het volgende:
Hey Jarno. Waarom koop je niet het dumpmodel Mini a 550 eypo?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je bedoelt de Core Duo? Mja, kweenie. Vind het prijsverschil niet enorm, koop ik liever een net iets krachtigere.
Ik wil Leopard sowieso kopen, en misschien doe ik stout en installeer ik die dan op 2 ipv 1 machines. Dus daar ga ik het niet vanaf laten hangen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:13 schreef Lunar het volgende:
[..]
Als je nu overweegt een Mini te kopen aan van de maand, zouden jullie dan wachten op de release van Leopard of gewoon maar meteen kopen en Tiger nemen? Ik heb nog niet echt DE feature gezien in Leopard waarop ik echt zou willen wachten namelijk. Misschien dat jullie me die kunnen wijzen?
is vrij makkelijk schoon te makenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:08 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zou ik ook graag willen, ik gebruik nu Virtual PC, en dat is een ramp. En via VCN moet ik nog een keer aan de praat zien te krijgen.
Oh ja, mijn Mighty Mouse scrollt niet meer naar beneden. Maarja, gebruik toch vaak het wieletje op mijn Wacom.
Geloof me, voor spaces wil je Leopard echt wel kopen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:13 schreef Lunar het volgende:
[..]
Als je nu overweegt een Mini te kopen eind van de maand, zouden jullie dan wachten op de release van Leopard of gewoon maar meteen kopen en Tiger nemen? Ik heb nog niet echt DE feature gezien in Leopard waarop ik echt zou willen wachten namelijk. Misschien dat jullie me die kunnen wijzen?
Ik heb al besloten dat ik voor de combo drive versie ga. Die DVD-brander kan mij inderdaad ook gestolen worden en de extra CPU power heb ik niet nodig. Ik upgrade dan wel de harddisk naar 120GB zodat ik met studentenkorting op 628 euro komquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik wil Leopard sowieso kopen, en misschien doe ik stout en installeer ik die dan op 2 ipv 1 machines. Dus daar ga ik het niet vanaf laten hangen.
Ik vind het wel lastig, die Mini's. Die DVD brander kan me gestolen worden (alhoewel ik het anno 2007 redelijk schandalig vind dat je nog pc's met een combo drive uitlevert, maar goed) dus dat zou pleiten voor de goedkopere 1,83 Ghz uitvoering en kan ik 'm gelijk met 2GB uitvoeren. Maar 80 GB is echt te weinig qua HD, dus krijg je dat weer.
Of Time Machine. Zeker icm een leuke externe schijf. Nooit meer backups maken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Geloof me, voor spaces wil je Leopard echt wel kopen.
Ja, spaces is wel gaafquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Als je al aankomt. Brrr.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:35 schreef DutchErrorist het volgende:
Yay ik ga Seekfam toch wel weer verslaanIk kom een paar minuten eerder aan op schiphol...
Tis meer de vraag of ik überhaupt op het vliegtuig komquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Als je al aankomt. Brrr.
Ik ben heel blij met Windows Media center, het doet perfect wat ik wil, ziet er leuk uit, en crashed niet. Maar ja, Microsoft he...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om hem te hacken?
http://www.appletvhacks.net
Dat is niets ik werd uit mijn 3 stoelen gejengeld door een luide stem die iets zegt van...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:41 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoi.
Ik ben vanmorgen mijn bed uit gejengeld door een draaiorgel.
Slaap jij nou serieus daar op het vliegveld?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:44 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat is niets ik werd uit mijn 3 stoelen gejengeld door een luide stem die iets zegt van...
"MAY I HAVE YOUR ATTENTION PLEASE, NEVER LEAVE YOUR BAGS...etc. etc."
![]()
![]()
Verdomme wat moet ik dan doen 48 uur wakker blijven?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Slaap jij nou serieus daar op het vliegveld?
Leopard is ook sowieso sneller. De kernel biedt veel betere ondersteuning voor processors met meerdere cores en gezien het feit dat Leopard ook 64-bit 'from top to bottom' is, zorgt dat ook voor een prestatiewinst. Als je tenminste een 64-bit processor hebtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:21 schreef Jarno het volgende:
Daarnaast vond ik de beta van Leopard al aanmerkelijk rapper op m'n MacBook dan Tiger. Dat was dan wel een compleet verse install versus een aardig uitgeleefde install, maar toch.
Mogelijk heb ik wat gemist, maar what the hell doe je 48 uur op het vliegveld? Zoveel vertraging? Geen hotel?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Verdomme wat moet ik dan doen 48 uur wakker blijven?
Dus ja ik slaap serieus op het vliegveld, wat moet ik anders doen?
Easyjet zeker? die bieden je geen gratis overnachting in een hotel aan..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Verdomme wat moet ik dan doen 48 uur wakker blijven?
Dus ja ik slaap serieus op het vliegveld, wat moet ik anders doen?
Nee okay, even een tijdlijn...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mogelijk heb ik wat gemist, maar what the hell doe je 48 uur op het vliegveld? Zoveel vertraging? Geen hotel?
Nou united ook niet... werd zowat uitgescholden bij die service balie..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Easyjet zeker? die bieden je geen gratis overnachting in een hotel aan..
Stond er ook zo'n forse negerin in een veel te strak stewardespakje, vinger wijzend, "Uhuh, Do not Go there Mister" te roepenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nou united ook niet... werd zowat uitgescholden bij die service balie..
"or I'll start the whoopin' on yo ass"quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Stond er ook zo'n forse negerin in een veel te strak stewardespakje, vinger wijzend, "Uhuh, Do not Go there Mister" te roepen
Gevolgd door "O no you didn't!" ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Stond er ook zo'n forse negerin in een veel te strak stewardespakje, vinger wijzend, "Uhuh, Do not Go there Mister" te roepen
Ho.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:05 schreef nietzman het volgende:
Hee.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:10 schreef Jarno het volgende:
Nietz, als je even al je verliefdheid en 'OMGMYNEWGADGETR0X0RZ!!!!!' opzij zet, wat vind je dan van het scherm van je nieuwe iMac? Ik hoor daar nogal veel wisselende, maar ook vooral negatieve verhalen over. Terwijl dat toch altijd een speerpunt was bij Apple.
Maar qua kleur en helderheid enzo?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef nietzman het volgende:
Ik vind het scherm prima hoor, de verticale kijkhoek is niet alles wat het zou kunnen zijn en ik zie mezelf soms in de zwarte delen met het huidige tegenlicht, maar niet echt bizar veel meer als ik vroeger met die oude CRTbakken had.
w00t.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:10 schreef nietzman het volgende:
En ik heb er vanmorgen even 2GB bijgeprikt..
Kleuren zijn mooi en helder, en het hele scherm is m'n nieuwe schemerlamp, hij is helderder dan m'n oude PowerBook en de MacBook van een vriend van me. Al zegt dat natuurlijk niet zo denderend veel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:10 schreef Jarno het volgende:
Maar qua kleur en helderheid enzo?
Het hele nut van de foto is juist zien of hij gebruikssporen heeft. Een fabrieksfoto is net zo nutteloos, die kan ik zelf wel googlenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:48 schreef Geqxon het volgende:
Zet er dan gewoon een fabrieksfoto neer.
Ik vind het zelfportret en het hafnaakte onderlichaam anders ook vrij kreatief.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het hele nut van de foto is juist zien of hij gebruikssporen heeft. Een fabrieksfoto is net zo nutteloos, die kan ik zelf wel googlen
Jammer dat hij net niet beeldvullend is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:52 schreef Sjoewe het volgende:
Nieuwe zelfgekiekte desktop.
[[url=http://xs318.xs.to/xs318/07325/desktopsjoeaug.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ja het was een beetje kiezen. Of de burn van de fish-eye er niet afsnijden of er meer van ze zijkant vanf snijden, of letterboxen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jammer dat hij net niet beeldvullend is.
daar was toch al een tooltje voor?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg irritant.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ik hoop dat Leopard straks wel beter gaat werken met flash-videootjes. Elke keer dat ik op Youtube of een vergelijkbare site kom, lijkt het alsof mijn MB wil opstijgen.
Daar kan Leopard weinig aan doen ben ik bang.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ik hoop dat Leopard straks wel beter gaat werken met flash-videootjes. Elke keer dat ik op Youtube of een vergelijkbare site kom, lijkt het alsof mijn MB wil opstijgen.
Dat heb ik dus bijna met alles op mijn PowerBook.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:40 schreef Svyatagor het volgende:
Hm, waar ligt dat dan aan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar kan Leopard weinig aan doen ben ik bang.
Door de kut-Flashplayer van Adobe.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:07 schreef Svyatagor het volgende:
Hm, waar ligt dat dan aan?
Das opzich nog netjes!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoera
![]()
Ik heb vandaag een nieuw model iMac 24" met 2.8 GHz processor besteld. Verwachte verzenddatum is 17 aug, en verwachte levertijd is 27/28 aug. Lang zeg!
Het worden èrg lange dagen...
Maar het is de moeite waard hoop ik!!!
*jaloersquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoera
![]()
Ik heb vandaag een nieuw model iMac 24" met 2.8 GHz processor besteld. Verwachte verzenddatum is 17 aug, en verwachte levertijd is 27/28 aug. Lang zeg!
Het worden èrg lange dagen...
Maar het is de moeite waard hoop ik!!!
oke, das op zich nog te doen dan! ik hoop iig dat er geen vertragingen of zo komt, want ik wil m dan wel heel graag hebben. alleen jammer dat de 27ste net mn vakantie voorbij is... maar ja, je kan niet alles hebben!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:26 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Das opzich nog netjes!
Ik heb de mijne dinsdag besteld, en verwachtte verzend datum is de 16e
quote:
...en dat is fijn! Zo'n eerste mac vergeet je nooit meer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
was ik ook al die tijd op al die maccers hier. nu eindelijk genoeg gespaard om een mac te kopen!
Klopt. M'n iBook zal ik nooit vergetenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
...en dat is fijn! Zo'n eerste mac vergeet je nooit meer.![]()
iBook G4 > MacBook!quote:
Mijn eerste computer...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:50 schreef Svyatagor het volgende:
...en dat is fijn! Zo'n eerste mac vergeet je nooit meer.![]()
D'r zat iets goed mis bij mij met opstarten, had alle truken al geprobeerd maar ik bleef een mega wazige opstartvertraging van soms wel 2 minuten houden.quote:
Ga je nu lief en netjes doen tegen tiger?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
D'r zat iets goed mis bij mij met opstarten, had alle truken al geprobeerd maar ik bleef een mega wazige opstartvertraging van soms wel 2 minuten houden.
Die is nu weg..
Is het je toch gelukt!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:34 schreef DutchErrorist het volgende:
AAAAAAAH IK HEB SEEKFAM ONTMOET![]()
![]()
Wie wil mij nu aanraken?
(owja ik kom toch nog eerder aan dan hem, wel 15 hele minuten)
Met een beetje geluk hoeft het tijgertje nog maar een maand of 2 mee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga je nu lief en netjes doen tegen tiger?
Idd. Je kan er echt he-le-maal niks mee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:50 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik heb heel die iLife suite er als eerste afkepleurt. Allemaal nutteloze stukjes software imo
Garageband en iPhotoquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:50 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik heb heel die iLife suite er als eerste afkepleurt. Allemaal nutteloze stukjes software imo
zit dat in iLife?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:52 schreef Jarno het volgende:
En Numbers.! Wat is Numbers goed gedaan zeg!
iPhoto -> Photoshop + Lightroomquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:52 schreef Jarno het volgende:
En Numbers.! Wat is Numbers goed gedaan zeg!
Die 'vervangende' apps van je hebben ook echt dezelfde functies & doelgroep ja...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
iPhoto -> Photoshop + Lightroom
Garageband -> Ableton Live
boeiuh, met 250GB plus HD's tegenwoordig. Naast het feit dat ik nog NOOIT een harddisk heb vol gehad voordat ik een nieuwe computer kocht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
iMovie -> ik edit geen films
iDVD -> zie boven
iWeb -> Textmate enzo
en het scheelt me 100000gb aan ruimte
Precies, vooral met de argumentatie die door henk wordt aangedragenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:19 schreef Jarno het volgende:
Ja, nee, vooral gebruiken wat je wil hoor, geen probleem. Maar om iLife af te schilderen als nutteloos (en ik vermoed vooral omdat het gratis is meegeleverd en geen 'pro' pakket is) gaat me wel wat ver.
tenminste... zolang je die op een torrent beschikbaar is.... anders voldoet paint ook.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:23 schreef Jarno het volgende:
Daarnaast word ik wel een beetje moe van al die designstuudjes die denken dat je álleen een foto kunt nabewerken in Photosjop CS4000 Limited Extra edition.
Ohja, het moet natuurlijk ook gratis zijn!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
tenminste... zolang je die op een torrent beschikbaar is.... anders voldoet paint ook.
En vervolgens net té ver doorschuiven natuurlijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:26 schreef Jarno het volgende:
En wat doen ze dan? Beetje levelen en contrast boosten, oehoeh. Dat kan elk kutpakket tegenwoordig.
Lightroom: 249 euro.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
iMovie -> ik edit geen films
iDVD -> zie boven
iWeb -> Textmate enzo
en het scheelt me 100000gb aan ruimte
Ja, alleen bij Garageband zit een gig of wat aan samples.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:38 schreef Geqxon het volgende:
iMovie.app: 117,4 megabyte.
iPhoto.app: 578,9 megabyte.
iWeb: 332 megabyte.
Groot? In het huidige tijdperk met grote hardeschijven is dat peanuts.
Dat heb je toch bij elk audiobewerkings software? Als je ze niet nodig hebt gooi je ze toch weg...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, alleen bij Garageband zit een gig of wat aan samples.
Idd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat heb je toch bij elk audiobewerkings software? Als je ze niet nodig hebt gooi je ze toch weg...
Als Leopard eenmaal uit is, zullen MacBook's zeker weten met Leopard uitgeleverd gaan worden. Het is alleen de vraag of oude voorraden dwars kunnen zitten en in hoeverre je daar last van hebt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:41 schreef mie_at_work het volgende:
kan iemand hier bevestigen of de nieuwe macbook van 13inch in oktober met de nieuwe leopard zal worden uitgeleverd?
ben namelijk van plan om een macbook te halen met studentenkorting, maar het leek me misschien beter om te wachten op Leopard![]()
Apple spul daalt niet in waarde. Althans, niet de actuele modellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:47 schreef mie_at_work het volgende:
enige kans dat de macbook 13 inch dan in waarde gaat dalen binnenkort?
Inderdaad, enkel bij een upgrade soms een paar tientjes eraf. Maar niet langzaam aan, zoals Dell.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Apple spul daalt niet in waarde. Althans, niet de actuele modellen.
het is niet alleen de .app hè, er komt nog meer crap bij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:38 schreef Geqxon het volgende:
iMovie.app: 117,4 megabyte.
iPhoto.app: 578,9 megabyte.
iWeb: 332 megabyte.
Groot? In het huidige tijdperk met grote hardeschijven is dat peanuts.
Mijn totale library is 450 megabyte groot. Val wel mee hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:54 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
het is niet alleen de .app hè, er komt nog meer crap bij.
Incl. themes e.d.?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Om precies te zijn:
iPhoto: 645mb
iMovie: 239
Garageband: 1.05gb
iWeb heb ik er al afgeflikkerd.
Als we zo eens naar de geschiedenis kijken:quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:06 schreef mie_at_work het volgende:
zoals ik nu kan zien dateert de vernieuwde apple macbook van mei 2007.
de vernieuwde macbook is dus nog niet zo oud, zal deze dan hoogstwaarschijnlijk met de nieuwe OS Leopard worden uitgeleverd in oktober. of kunnen we een nieuwe macbook tegemoet zien tegen die tijd?
quote:Gezocht voor moord. Knaap van 16
Gefeliciteerd, jongeman. Heel Amstelveen en omstreken is naar je op zoek wegens moord op de 62-jarige medewerker van een avondwinkel
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef Sjoewe het volgende:![]()
![]()
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
Of ben ik de enige die de treffende gelijkenis ziet![]()
yup, sommige vragen komen echt om de zoveel topics weer terug.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef NiteSpeed het volgende:
Kleine OP zou best handig zijn trouwens. Kunnen we meteen deze URL erin gooien:
http://buyersguide.macrumors.com/
Beide in de publiciteit?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:14 schreef Sjoewe het volgende:![]()
![]()
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
Of ben ik de enige die de treffende gelijkenis ziet![]()
Ik gok ongeveer hetzelfde dattie gekost heeft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
even uit nieuwsgierigheid, wat zou een mbp van maandje oud nog opbrengen?
tis een 15 inch, intel core duo 2.16 gig, 2 gig geheuge, ati x1600...
nou ik zit voorzichtig te kijken naar een 17 inch laptop omdat ik de laptop als desktop vervanger wil gaan gebruiken. daarom was ik een beetje benieuwd hoeveel deze dan nog zou opleverenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:58 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik gok ongeveer hetzelfde dattie gekost heeft.![]()
Mits er niet iets meer aan de hand is. (krassen, etc)
Vanwaar de vraag?
Nou, ik zag toevallig vanavond een MB op tweedehandsmac.nl staan met precies mijn config voor 800 euro oid.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Apple spul daalt niet in waarde. Althans, niet de actuele modellen.
De Macbooks die nu dus in de winkel liggen, die dalen niet in prijs. Of ze worden gedumpt, of geupdate.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nou, ik zag toevallig vanavond een MB op tweedehandsmac.nl staan met precies mijn config voor 800 euro oid.![]()
Da's toch bijna 700 euro minder dan ' ie mij in januari heeft gekost..
edit: en nu kan ik hem dus niet meer terugvinden![]()
Heb jij kinderen !!???!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:46 schreef Jarno het volgende:
Dem, die iDVD themes zijn ook geil zeg.
Morgen even de videocamera aan de MacBook hangen en wat kids-tapes wegwerken..
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Heb jij kinderen !!???!!!
Ik zag jou altijd zo voor me als de luxueuze yup met de witleren banken en een feng-shui ingerichte woonkamer ofzo.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook ongeveer mijn reactie was op de ' kidstapes'quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik zag jou altijd zo voor me als de luxueuze yup met de witleren banken en een feng-shui ingerichte woonkamer ofzo.
Nee hij is bevriend met Karl Notenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Daarom heb je wel een wit plasticen macbook J.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:40 schreef Jarno het volgende:
Ik Feng Shui. Men.
Het pleurt hier uit elkaar van de IKEA meuk..
Fijne vakantie. En denk erom. Geen meisjes ongewenst zwanger maken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:46 schreef TwyLight het volgende:
Halloooo, wens Twylight eens een fijne vakantie toeover 19u. zit ik in het vliegtuig [afbeelding]
FireWire/iBook G4.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:13 schreef nietzman het volgende:
USB/Firewire/PPC/Intel?
Maar kan ik dan gewoon met partitioneren? Het gedeelte wat ik wil bewaren op 1 gedeelte en een ander gedeelte als HFS+ structuur waarop ik Leopard zet en vanwaar ik opstart? Of kan ik niet vanaf 1 partitie opstarten maar alleen vanaf de volledige schijf?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:35 schreef super-muffin het volgende:
Er kan gewoon wat opstaan.Het moet HFS+ zijn.
iWork '08 werkt in ieder geval prima.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:04 schreef Remzz het volgende:
iLife '08 word zeker wat moeilijk op een G4?
Alleen iMovie werkt niet. Daar heb je minimaal een G5 voor nodig. Voor de rest gaat het prima.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:04 schreef Remzz het volgende:
iLife '08 word zeker wat moeilijk op een G4?
Jouw ouders ook...quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:10 schreef seekfaM het volgende:
Joost, is een coole dude.
Best lol, dat je elkaar in Washington dan tegen komt
Never mind, ik weet het al. Denk ik.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:08 schreef Tomasso het volgende:
Waarom kan ik bij het installeren van Leopard niet m'n externe firewire schijf kiezen als installatieschijf? Nu stond alleen maar m'n interne Macintosh HD erbij, waardoor hij dus over Tiger heen installeerd...
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
reageer_niet@euro.apple.com zegt dat m'n bestelling verzonden is...
reageer_niet
Wat heb je besteld?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
![]()
![]()
ik wacht nog steeds. nog 16 dagen!!
Nou heul niet, hun eigen demo wil niet eens starten hierquote:Q: Do your Mac applications work on Intel-based Macs?
A: FontLab Studio 5, TypeTool 2, BitFonter 2, TransType, Fontographer 4.7 and our other Mac OS X applications work fine on Intel-based Macs, using the Rosetta compatibility layer.
officequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:18 schreef Sjoewe het volgende:
Programma's waarvan nogsteeds geen universal binaries zijn
Met stip op 1 iddquote:
Exporteren naar .doc is geen optie?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:29 schreef Sjoewe het volgende:
iWork gaat me teveel problemen opleveren op de uni.
> Ja, stuur het word-document maar op.
< Ehm. Pages ook goed?
> Nee geen powerpoint. Word.
< Nee! Pa-ges. Je weet wel Apple en shit.
> Is dat Word voor de Apple?
< ... [afbeelding]
Voorlopig ga ik geen Pages kopen. Word voldoet nog wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heb je de nieuwe pages al geprobeerd dan Sjoewie?
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jouw ouders ook...
Kennen jullie elkaar
Ja ik heb ook het gevoel dat die wat kuren vertoontquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:10 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb echt het idee dat het met de nieuwe transmission echt niet opschiet.
Downloads die niet beginnen terwijl er 67 peers zijn enzo, pas beginnen nadat ik pause en restart heb gedaan.
Waar blijft uTorrent.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:39 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja ik heb ook het gevoel dat die wat kuren vertoont
Ach, het is een goed client idd maar moet nog wel goed door ontwikkeld worden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:28 schreef TwyLight het volgende:
Transmisson is mooi, precies goed de interface, lekker clean, duidelijk maar toch goed.
Alleen hij mist gewoon een paar functies, da's jammer maar mee te leven.
Nu kan je tenminste bestanden kiezen die je wil en dat is al een hele vooruitgang.
De enige goede ftp client die ik ben tegen gekomen is transmission, maar dat is geen freeware helaasquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:09 schreef GertJanB het volgende:
Weet iemand een beetje goed ftp programmatje voor de mac? (freeware)
Ach. Al die haast tegenwoordigquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:58 schreef magnifor het volgende:
Cyberduck start een beetje traag op imo...
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:10 schreef TwyLight het volgende:
een spinner inplaats van progress bar is zooo irritant idd
quote:iMovie 08 - G4 patched
Description: iMovie 08 patched to be used w/G4 machines.
A story: Originally, iMovie is the only iLife08 component that doesn't run in G4 machines. This version is patched to omit that hardware restriction.
WARNING: Your graphic card MUST support Core Image!!!
Download, Unzip and Enjoy!
Net als oinkquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:59 schreef Sjoewe het volgende:
Ja brokenstones kan mooi de schijt krijgen. Mag ik niet downloaden omdat ik niet upload. Maar ik heb m'n oude dl's er twee weken in laten staan om tot een ratio van 0,01 te komen. Hoe kan ik ooit m'n ratio opkrikken als mn seeds niet ge dl't worden. Flikker toch op
Voor zover ik weet niet nee.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:09 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij hebben de iBooks daar alsnog niks aan, of ondersteunen de videocards in de iBooks toch wel Core Image?
Volgens m'n systeemprofiel welquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:06 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet nee.
OiNK is vrij lastig om een goede ratio te houden. BrokenStones is echter best makkelijk. Heb nu al een ratio van 1.7.quote:
BrokenStones, OiNK, Demonoid.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:18 schreef Tomasso het volgende:
Maar nu ben ik wel benieuwd waar ik die patch kan vinden?
En wat als ik geen torrents gebruik of geen account heb op al die dingen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
BrokenStones, OiNK, Demonoid.
Tja.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
En wat als ik geen torrents gebruik of geen account heb op al die dingen?
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
En wat als ik geen torrents gebruik of geen account heb op al die dingen?
Ging jij niet op vakantie?quote:
jij was nog niet eens op fok toen met dat geqxon gezeikquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hebben we hier te maken met Geqxon v2.0?
Op z'n hotelkamer achter de Mac.
Ik ben het eens een keertje 100% met Geqxon eens.quote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:38 schreef Tomasso het volgende:
Combinatie van eispei en kwekson in z'n irritante buien? PMS
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind die TwyLight chronisch een lul eigenlijk.
Ja je kan alleen het OS updaten en je bestanden behoudenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:44 schreef znarch het volgende:
Trouwens he, als je straks (in oktober) leopard installed. Bewaart ie dan al je huidige data of moet je dat zelf backuppen ? Wordt mijn eerste OS upgrade met apple dus heb er geen id van
niet zo op je teentjes getrapt zijn dat je niet nog een invite kreeg hequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:46 schreef JoMo0 het volgende:
Mr. Customize is weer opgestaan helaas.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |