abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:25:40 #151
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54250915
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:11 schreef StefanP het volgende:

[..]

En jij gelooft die dikke Brit? Hij kraakt alles af wat uit de VS komt, en die opgezette race is Dat vrouwenautootje trekt net 0.9g, de Viper trekt er 1.

Je zal nog heel sip kijken wanneer de nieuwe Viper de vloer aanveegt met de posters boven je bed... na de Corvette, die in de Z51 vorm (dus niet eens de Z06!) al beter is dan je exoten, zul je ook deze auto voor je moeten dulden.

Misschien dat ik voortaan ook in elk Porsche en Ferrari topic kom zeuren dat het peperdure, trage en lelijke bakken zijn. Misschien dat je het dan afleert om in elk topic over Supras, Vipers, Corvettes e.d. te komen huilen over het zogenaamd slechte interieur...
HAHAHAH, maar als je een 500pk Viper tegen een 911 Turbo (460/480 pk geloof ik) zet, dan is de 911 overduidelijk sneller op het circuit, onder dezelfde omstandigheden en met dezelfde coureur.

De Viper is een machtig mooie auto, maar met een verouderd onderstel (lees: diff) waardoor het bochten werk niet bepaald je van het is.
Drugs are good mkay?
pi_54252878
O ja?

Toch balen voor Porsche, Ferrari, Lamborghini en de hele rits andere Europese fabrikanten dat zowel de Corvette als de Viper -twee luttele modelletjes tegen tientallen Europeanen- het voor elkaar krijgen om sneller en beter te zijn... auw.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54252945
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:47 schreef StefanP het volgende:
O ja?

Toch balen voor Porsche, Ferrari, Lamborghini en de hele rits andere Europese fabrikanten dat zowel de Corvette als de Viper -twee luttele modelletjes tegen tientallen Europeanen- het voor elkaar krijgen om sneller en beter te zijn... auw.
Toch apart dat ik bij de Porsche telkens "winner" zie staan.
(zo ongeveer na 0.40 min)
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_54253008
dan lees ik toch wat anders, maargoed ik weet ondertussen welke dat zulke discussies toch geen zin hebben...
pi_54253048
Oja, en Lamborghini en Ferrari zijn niet eens meegenomen in de test.
pi_54254374
quote:
O ja?

uhm, teveel hamburgers gegeten dat je hersens niet meer goed rijden?

Slalom

Z06 47.9mph
911 turbo 50.1mph
viper 48.7mph
audi r8 50.2

acceleration 1/4mile

Z06 12.00@121.8mph
911 turbo 11.63@119mph
viper 12.19@121.2mph
audi r8 12.93@109.4mph

braking test

Z06 30-0mph 29.90 / 60-0mph 120.9
911 turbo 30-0mph 27.80 / 60-0mph 119.60
viper 30-0mph 29.34 / 60-0mph 124.00
audi r8 30-0mph 30.65 / 60-0mph 129.50

Nou stefan, slimme jongen, precies waar is de z06 of de viper de beste? En in deze ''testen'' heb je noggeeneens hetgeen waar het echt om gaat, rondetijden.
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oja, en Lamborghini en Ferrari zijn niet eens meegenomen in de test.
Dan blijft er namelijk helemaal niks over van die O zo geweldige Viper.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54255434
Zei je iets over rondetijden? Misschien moet je het artikel nog maar eens lezen...

Best lap time 1:15.59*

* Led all cars tested
quote:
The 535 lb.-ft. of torque send the tail sideways through the first three gears. The Viper projects an immense sensation of speed. No matter what the situation, commanding a Viper is like downing a four-pack of Red Bull — you're on alert at all times. And it's devastatingly fast when handled by a skilled driver. The Viper was the quickest around the Streets of Willow road course and had more lateral grip than anything here.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:41:04 #158
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54255746
quote:
O ja?

Jammer hoor dat je het aan de ogen hebt.

Slalom:
Corvette: 47.9
Viper: 48.7
911: 50.1
R8: 50.2
Duidelijk de 911 sneller, vreemd dat Viper hoger eindigd dan de Corvette. R8 winnaar, beide europese auto's.

1/4 mile:
Corvette: 12.00 sec 121.8mph
Viper: 12.19 sec 121.2mph
911: 11.63 sec 119mph
R8: 12.93 sec 109.4mph
911 niet hoogste top, maar doet het in kortste tijd. R8 traagste omdat die duidelijk minste vermogen heeft.

Braking 30-0/60-0:
Corvette: 29.9/120.9
Viper: 29.34/124.0
911: 27.8/119.60
R8: 30.65/129.5
911 heeft betere remmen. R8 valt behoorlijk tegen.

Laptimes:
Corvette: 1:15.74
Viper: 1:15.59*
911: 1:17.17
R8: 1.15.69

De viper die het wint, erg raar dat de 911 het aflegt en dat de R8 toch nog zo snel is. Je zou zeggen dat door bochtsnelheid zou komen, maar de 911 is 1 na snelste in slalom.

Alles bij elkaar, blijkt de 911 toch zo ongeveer de beste te wezen. Vreemd vna zijn laptime.
Drugs are good mkay?
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:49:27 #159
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_54255862
Je kan dat ook in perspectief zetten.

R8 is 0.05 sec sneller in die test als de Corvette en 0.1 sec langzamer als de Viper.

Corvette: 85 PK meer en 200 KG lichter en lateral G 0.96
Viper: 90 PK meer en 100 KG lichter en lateral G 0.97

Dus of er schort toch iets aan de handling van de Corvette en Viper, of ze halen hun opgegeven vermogen niet, of de R8 heeft 80 PK meer als opgegeven. You pick

(of de testrijder kon gewoon niet rijden met dat soort machines)
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_54255940
Jaja... als ik met cijfertjes kom dan gaat het ineens over de rondetijd, en kom ik met rondetijden dan zijn het ineens de cijfertjes die tellen. Whatever, Party_P.

Het is duidelijk dat de Viper een monster is die prestaties die beter zijn dan, of op z'n minst gelijk zijn aan, het beste dat je kunt kopen. Dan mogen jullie twee keer zoveel uitgeven voor een schattig interieurtje, dat is je goed recht.

[ Bericht 3% gewijzigd door StefanP op 30-10-2007 00:00:56 ]
-Mark Steyn
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:38:12 #161
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54256390
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:55 schreef StefanP het volgende:
Jaja... als ik met cijfertjes kom dan gaat het ineens over de rondetijd, en kom ik met rondetijden dan zijn het ineens de cijfertjes die tellen. Whatever, Party_P.

Het is duidelijk dat de Viper een monster is die prestaties die beter zijn dan, of op z'n minst gelijk zijn aan, het beste dat je kunt kopen. Dan mogen jullie twee keer zoveel uitgeven voor een schattig interieurtje, dat is je goed recht.
Waarom probeer je eigenlijk altijd je gelijk te halen, als je zelf overtuigd bent ga je toch niet door?

Althans als ik weer dat ik gelijk heb over iets denk ik van ''ok, als jij dat denkt''

We weten nu wel dat je amerika super vindt, en de viper zal best wel een goede wagen zijn maar om nou hele topics te gaan verkondigen dat hij sneller is dan een porsche.

Iedereen zijn meug, persoonlijk heb ik liever interieur en een volwassen buitenkant dan een opgeblazen skelter met 600 pk maar waarom moet je altijd toch persé je gelijk proberen te halen

Dit is trouwens geen aanval maar gewoon ff benieuwd.

Ik ga ook geen discussie met je aan waarom een viper of supra sneller zou zijn dan een porsche of r8 want ik weet niet eens hoe ik mijn koelwater moet vervangen
Because they will last that long.
pi_54256621
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:55 schreef StefanP het volgende:

Sinds wanneer zijn de r8 en 911 het beste wat je kunt kopen? Dat zijn, met alle respect, gewoon midrange ''exotics''. Het beste wat je kan kopen zijn wagens als de enzo, pagani's, veyron, koenigsegg ccx etc.

Maargoed je hebt cijfers gegeven dus dat staat alleen vind ik het vreemd dat ze de rondes opeens niet in het filmpje hebben gestopt want ik zou toch wel eens willen zien hoe die gasten rijden. Ook zou ik graag eens wat tijden van bv de ring zien want voor hetzelfde geld zit er bij wijze van spreke anderhalve bocht in dat circuit en dan kom je met veel power een heel eind. Aan de andere kant, als je bv de tijden van het topgear test track neemt, een baan die naar het schijnt vooral veel aan veel snelheid heeft, dan schopt de viper nog geen deuk in een pakje boter. Dan is zelfs een stuk plastic met grasmaaiermotor zoals de lotus exige ruim 1.5 seconde sneller. Hell, zelfs een m3 is sneller.
pi_54256718
mijn schoonouders verkopen Dodge en aankomende woensdag hebben ze een grappige stunt http://www.intertet.org/?post_id=227327 in Mechelen...voor de liefhebber
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:41:06 #164
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_54256810
Dat hou je toch. TG is een heel kort kermisbaantje, compleet vlak. Licht gewicht auto's met evt nog wat downforce komen daar altijd relatief goed uit de verf. Extreem veel vermogen helpt dan niet, als je even op het pedaal tikt dan moet je weer in de remmen omdat je zo snel vooruit komt. Deze auto's zijn op zo'n baan ook veel lastiger te rijden als een lichte auto met niet heel veel vermogen.

Bijvoorbeeld de ring heeft veel meer lange stukken, en nog veel secties gaan omhoog ook, die baan heeft meer als 300m hoogteverschil en op sommige stukken hele hoge snelheden (270-280 km/u geen uitzondering) Heb je veel PK/NM dan is dat een heel groot voordeel op auto's die ongeveer dezelfde PK/gewichtsverhouding hebben maar veel lichter zijn. Bijna iedereen weet wel dat een auto met 300 PK / 1500 KG op top veel harder loopt als een auto met 200 PK / 1000 KG. Met de snelheden daar deel je met extra vermogen flinke klappen uit.

Exige S zie je bij TG bijvoorbeeld redelijk goed uit de verf komen, 3 sec sneller als een M3 CSL. Maar die CSL is op HHR en de ring weer sneller door zijn vermogen. een Corvette of een Viper rijd bij diezelfde Exige op de ring waarschijnlijk zijn deuren er af.

Exige S en M3 CSL worden trouwens ook af fabriek op racebanden gezet en dat is een groot voordeel tov de Viper. Alleen vertellen ze dat er niet bij bij TG. het is alleen geen 3 sec verschil waard, maar normaal zouden de Viper en Exige dichter bij elkaar zitten.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_54256919
-Mark Steyn
pi_54257422
In een rechte lijn zoals op het plaatje
pi_54258524
"Crashing at Colin McRae's"

Calm down, please!
pi_54266477
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:18 schreef Googolplexian het volgende:

Lekker respectloos weer idd, maarja wat verwacht je van die bekrompen kneuzen in dat land.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:02:00 #169
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54266984
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:18 schreef Googolplexian het volgende:

Oef...
pi_54267624
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:33 schreef zBus het volgende:

[..]

Lekker respectloos weer idd, maarja wat verwacht je van die bekrompen kneuzen in dat land.
Als je enige hersens had om te googlen, dan wist je dat dat blad gedrukt is voordat McRae verongelukte. Wie is er nou een bekrompen kneus? Domme Amerika basher.
-Mark Steyn
pi_54268779
Blijft priceless dit soort topics

Natuurlijk wil je de amerikanen promoten als geweldige auto's omdat je er woont en omdat je zelf een corvette hebt.

Maar serieus welke boere lul kiest er nou voor een Corvette Of Dodge als je een Ferrari kan kiezen
Zeker als we het hebben over de huidige F430
pi_54269727
Omdat het pure, brute kracht is? Omdat de prestaties zeker zo goed of zelfs beter zijn dan welke exoot dan ook? Omdat het stoere bakken zijn? Omdat je na aanschaf nog 100K over hebt t.o.v. die Ferrari? Ik promoot die auto's omdat ik er zelf in gereden heb, evenals in vele Porsche's en andere exoten, en het gevoel van zo'n auto, de kracht die je voelt, is veel leuker dan die saaie exoten. Iets dat weinigen hier begrijpen omdat ze niet verder komen dan wat ringtijden in een autoblaadje. Geloof me maar dat er niets leukers is dan in zo'n 'boerelul' auto een peperdure Ferrari de stront voor z'n ogen te rijden. Ik kan me nog maar al te goed een zwarte Gallardo herinneren die onlangs naar een meet kwam en die echt totaal kapot gereden werd. Wij: hij:
-Mark Steyn
pi_54270331
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:24 schreef StefanP het volgende:
Omdat het pure, brute kracht is? Omdat de prestaties zeker zo goed of zelfs beter zijn dan welke exoot dan ook? Omdat het stoere bakken zijn? Omdat je na aanschaf nog 100K over hebt t.o.v. die Ferrari? Ik promoot die auto's omdat ik er zelf in gereden heb, evenals in vele Porsche's en andere exoten, en het gevoel van zo'n auto, de kracht die je voelt, is veel leuker dan die saaie exoten. Iets dat weinigen hier begrijpen omdat ze niet verder komen dan wat ringtijden in een autoblaadje. Geloof me maar dat er niets leukers is dan in zo'n 'boerelul' auto een peperdure Ferrari de stront voor z'n ogen te rijden. Ik kan me nog maar al te goed een zwarte Gallardo herinneren die onlangs naar een meet kwam en die echt totaal kapot gereden werd. Wij: hij:
Standaard Corvette tegen een standaard F430 op een circuit is geen vergelijk natuurlijk doordat het prijsverschil zo hoog is. Maar die F430 heeft zoveel techniek aan boord dat hij echt gehakt maakt van die Corvette.
In rechte lijn heb ik geen flauw idee wat er gebeurd
pi_54270382
quote:
pi_54270468
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:56 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Standaard Corvette tegen een standaard F430 op een circuit is geen vergelijk natuurlijk doordat het prijsverschil zo hoog is. Maar die F430 heeft zoveel techniek aan boord dat hij echt gehakt maakt van die Corvette.
In rechte lijn heb ik geen flauw idee wat er gebeurd
Je bent op de hoogte van het feit dat de Z06 gehakt maakt van alle andere auto's op het circuit, ongeacht welke Ferrari of Porsche je er tegenover zet?
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:59 schreef zBus het volgende:

[..]

Ach, het studentje met het fietsje heeft niets meer te zeggen? Dat lijkt me inderdaad verstandig. Houd je uit topics waar je nul komma niets ervaring mee hebt. Alsof je met je Playstation en je fiets iets zinnigs kunt zeggen over hoe een Viper, Porsche o.i.d. rijdt. Ik kan dat wel. Doei dus, tot ziens in het fietsentopic!
-Mark Steyn
pi_54271357
quote:
Omdat het pure, brute kracht is? Omdat de prestaties zeker zo goed of zelfs beter zijn dan welke exoot dan ook?
Uhhh welke exoot dan ook? Als je denkt dat je viper een veyron, enzo, pagani zonda of koenigsegg bij kan houden zit er een steekje bij je los. Je hebt cijfers gegeven van 1 circuit waar er tegen een 911 werd gereden en het verschil was nou niet bepaald groot en een 911 is een midrange exotic. Plus dat ik al cijfers heb gegeven van een ander circuit waar de viper dus niet uit de verf komt.
quote:
Omdat je na aanschaf nog 100K over hebt t.o.v. die Ferrari?
Yep, een 500kilo meer aan gewicht
quote:
Ik promoot die auto's omdat ik er zelf in gereden heb, evenals in vele Porsche's en andere exoten, en het gevoel van zo'n auto, de kracht die je voelt, is veel leuker dan die saaie exoten.
Jij promoot vooral veel idioterie gebaseerd op jouw eigen, biased, mening en onderbouwd met argumenten die niet kloppen of waar je geen tot heel margere feiten voor kan presenteren.

Het simpele feit is dat mensen geen probleem hebben om 3ton neer te tellen voor een saaie Ferrari terwijl dodge blij mag zijn als ze anderhalve viper kunnen slijten voor die prijs. Het is duidelijk dat lang niet iedereen het eens is met jouw mening.
quote:
Ik kan me nog maar al te goed een zwarte Gallardo herinneren die onlangs naar een meet kwam en die echt totaal kapot gereden werd. Wij: hij:
Yep, op de dragstrip. Vervolgens rijdt hij geweldig met zijn Gallardo door de bochtige bergweggetjes (dat is pas echt rijden, niet lomp hard rechtdoor) en zodra jij een bocht tegenkomt doe je alleen maar whaaaaaa terwijl je met je viper het ravijn instort omdat je geen bochten kan maken
quote:
Je bent op de hoogte van het feit dat de Z06 gehakt maakt van alle andere auto's op het circuit, ongeacht welke Ferrari of Porsche je er tegenover zet?
Nogmaals, er zijn meer Ferrari's dan alleen de f430 en meer porsches dan alleen de 911. Waar de Z06 wel een goede sportwagen is (itt de viper) is ie nogsteeds niet sneller dan bv een Enzo.
pi_54271858
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:33 schreef BaraCuda het volgende:
Blijft priceless dit soort topics

Natuurlijk wil je de amerikanen promoten als geweldige auto's omdat je er woont en omdat je zelf een corvette hebt.

Maar serieus welke boere lul kiest er nou voor een Corvette Of Dodge als je een Ferrari kan kiezen
Zeker als we het hebben over de huidige F430
Erm ... onderschat die Vette niet, hoor. Echt veel zal het niet schelen.
Viper kan inpakken, dat wel ... maar die nieuwste Z06 is geen grappenmaker.
Interieur wel ... dat dan weer wel

Ik denk dat je die Viper moet vergeten, zeker op mooie wegen i.p.v. achter elkaar geplakte platen beton.
De Corvette is een leuke auto voor erbij ... voor het circuit ofzo. Tuurlijk is een Ariel Atom sneller en een Ferrari luxer maar met de Vette heb je nette prestaties er precies tussen in.

Komt alleen het grote steekpunt ... er komt een leeftijd dat je over Vettes en Vipers heen bent, als het goed is. En dat heb je niet met echte Supercars.
Calm down, please!
pi_54272170
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Komt alleen het grote steekpunt ... er komt een leeftijd dat je over Vettes en Vipers heen bent, als het goed is. En dat heb je niet met echte Supercars.
Dat bepaal jij voor iedereen?
Is dat een gegeven feit of wordt dat opgedrongen door iets of iemand?

Geldt dat ook voor de oudere generatie's Vette's zoals de '58 of de '70.. of mag dat dan nog wel.

Leg eens uit.
pi_54274228
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat bepaal jij voor iedereen?
Is dat een gegeven feit of wordt dat opgedrongen door iets of iemand?

Geldt dat ook voor de oudere generatie's Vette's zoals de '58 of de '70.. of mag dat dan nog wel.

Leg eens uit.
Ik bepaal dat voor niemand. Je hebt ook grote mannen die graag in luiers lopen.
Uitleggen ga ik het zeker niet Gevalletje van wel of niet snappen.

'58 Vettes en 70er Vettes zijn nauwelijks supercars te noemen, of wel?
Ook dat behoeft geen uitleg, dus
Calm down, please!
pi_54274852
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 23:44 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik bepaal dat voor niemand. Je hebt ook grote mannen die graag in luiers lopen.
Uitleggen ga ik het zeker niet Gevalletje van wel of niet snappen.

'58 Vettes en 70er Vettes zijn nauwelijks supercars te noemen, of wel?
Ook dat behoeft geen uitleg, dus
een nutteloze mening blijkbaar..
pi_54276800
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:41 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Uhhh welke exoot dan ook? Als je denkt dat je viper een veyron, enzo, pagani zonda of koenigsegg bij kan houden zit er een steekje bij je los. Je hebt cijfers gegeven van 1 circuit waar er tegen een 911 werd gereden en het verschil was nou niet bepaald groot en een 911 is een midrange exotic. Plus dat ik al cijfers heb gegeven van een ander circuit waar de viper dus niet uit de verf komt.
[..]
Bronnen graag, geen playstation feitjes. Ik heb hier een bron. En jij?
quote:
Yep, een 500kilo meer aan gewicht
[..]

Viper: 3,437 pounds
Z06: 3,222 pounds
Gallardo: 3550 pounds
911 turbo: 3494 pounds
Mercedes SLR: 3898 pounds

Zoooo, niet alleen 100000$ goedkoper, maar ook nog eens lichter en sneller.
quote:
Jij promoot vooral veel idioterie gebaseerd op jouw eigen, biased, mening en onderbouwd met argumenten die niet kloppen of waar je geen tot heel margere feiten voor kan presenteren.
Ik heb in zowel Porsches als Vipers gereden. En jij? 1-0. Ik kom met bronnen. En jij? 2-0. Vertel eens, welke ervaring heb jij? En waar blijven jouw feiten?
quote:
Het simpele feit is dat mensen geen probleem hebben om 3ton neer te tellen voor een saaie Ferrari terwijl dodge blij mag zijn als ze anderhalve viper kunnen slijten voor die prijs. Het is duidelijk dat lang niet iedereen het eens is met jouw mening.
[..]
Gefeliciteerd - je hebt door dat veel domme, rijke mensen een autootje kopen enkel en alleen vanwege het merkje dat erop staat. Prestaties en prijs tellen niet - alleen hoe exclusief de auto is, hoe gelimiteerd de oplage wel niet is en hoeveel vriendjes ze op de golfclub kunnen doen omkijken met hun nieuw statussymbool.
quote:
Yep, op de dragstrip. Vervolgens rijdt hij geweldig met zijn Gallardo door de bochtige bergweggetjes (dat is pas echt rijden, niet lomp hard rechtdoor) en zodra jij een bocht tegenkomt doe je alleen maar whaaaaaa terwijl je met je viper het ravijn instort omdat je geen bochten kan maken
[..]
Zei je wat? Goh, sneller op het circuit dan een 911 turbo. En ga je beweren dat de fout in jouw filmpje de schuld van de auto is? Tot zover jouw geloofwaardigheid als coureur... o ja, was het je niet opgevallen dat tot dat ongeluk de Ferrari steeds verder achter kwam te liggen?
quote:
Nogmaals, er zijn meer Ferrari's dan alleen de f430 en meer porsches dan alleen de 911. Waar de Z06 wel een goede sportwagen is (itt de viper) is ie nogsteeds niet sneller dan bv een Enzo.
Ach gossie, moet je het topmodel erbij halen om te winnen? Dus je geeft toe dat al die tientallen andere modellen Ferrari's, Porsche's en Lambo's geen kans maken Newsflash: de Z06 zou de Enzo met huid en haar opeten, net als de 911 turbo in dit artikel.

[ Bericht 2% gewijzigd door StefanP op 31-10-2007 03:33:28 ]
-Mark Steyn
pi_54278272
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
[knip]
Zei je wat? Goh, sneller op het circuit dan een 911 turbo. En ga je beweren dat de fout in jouw filmpje de schuld van de auto is? Tot zover jouw geloofwaardigheid als coureur... o ja, was het je niet opgevallen dat tot dat ongeluk de Ferrari steeds verder achter kwam te liggen?
[/knip]
Is het jou dan opgevallen dat totdat de Ferrari inhield om de Viper voorbij te laten hij uitermate veel moeite moest doen om bij te blijven?

Dit filmpje heeft bewezen dat Vipers geen bochten kunnen maken.

( ! ).
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:28:24 #183
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54278536
http://nl.youtube.com/watch?v=XMsuPpAbT0U
Lotus Esprit vs cosworth,aston martin,viper,caterman,porsche, TVR

De TVR wint de 1 mile drag, de porsche 2de, de viper wordt zelfs laatste, achter een caterham

http://nl.youtube.com/watch?v=B16LnWPFZ7k
Test van duitsers op een circuit met een lang rechtstuk

1
2
3
4
5
               0-100    0-200    0-300
Viper:          4.3s    13.8s      -
Corvette z06:   4.0s    11.9s    41.8s
911 turbo:      3.7s    12.3s    40.7s
Veyron:         2.5s     7.4s    18.2s

Hmm de viper is toch echt niet zo vlot. De Corvette verslaat de 911 alleen op de 0-200.

http://nl.youtube.com/watch?v=KIhDNRz45Gw
Viper vs Ford GT.
Viper: 14.08s 110mph
GT: 12.8s 122mph

In race 2 heeft de viper een betere tijd, maar dat komt omdat de coureur in de GT zat te slapen, kijk maar naar de start ervan.

[ Bericht 34% gewijzigd door Party_P op 31-10-2007 09:43:14 ]
Drugs are good mkay?
pi_54278885
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 03:26 schreef StefanP het volgende:
Bronnen graag, geen playstation feitjes. Ik heb hier een bron. En jij?
http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/
quote:
Zoooo, niet alleen 100000$ goedkoper, maar ook nog eens lichter en sneller.
Sneller dan een SLR? mag ik even bronnen, en geen playstation feitjes?
quote:
Ik heb in zowel Porsches als Vipers gereden. En jij? 1-0. Ik kom met bronnen. En jij? 2-0. Vertel eens, welke ervaring heb jij? En waar blijven jouw feiten?
Ik heb een roestige oude fiets weet je nog. Ik hoef me E-penis niet te vergroten tov iemand die blijft roepen dat ie overal in heeft gereden maar nogsteeds met opmerkingen komt als 300pk is geen 300pk.
quote:
Gefeliciteerd - je hebt door dat veel domme, rijke mensen een autootje kopen enkel en alleen vanwege het merkje dat erop staat. Prestaties en prijs tellen niet
Dat is nou net het grappige, de prestaties zijn ook goed mjah dat wil bij jouw maar niet doordringen Jij hebt 1 testje op een nietzeggend circuit en dan is een viper opeens better dat alle andere sportwagens terwijl je de viper nergens bovenaan ziet staan op de gerespecteerde circuits.
quote:
alleen hoe exclusief de auto is, hoe gelimiteerd de oplage wel niet is en hoeveel vriendjes ze op de golfclub kunnen doen omkijken met hun nieuw statussymbool.
Noem je nou net niet op waar de hele amerikaanse samenleving om draait?
quote:
En ga je beweren dat de fout in jouw filmpje de schuld van de auto is?
quote:
o ja, was het je niet opgevallen dat tot dat ongeluk de Ferrari steeds verder achter kwam te liggen?
En ga je nou beweren dat dat de schuld van de auto is?
quote:
Newsflash: de Z06 zou de Enzo met huid en haar opeten, net als de 911 turbo in dit artikel.
Niemand zal hier beweren dat de Z06 slecht is, volgens mij hebben we het steeds over de viper, wel een beetje bij de les blijven. Dat de z06 sneller is dan veel europeese wagens wil ik zo toegeven. Wel grappig trouwens dat je een link geeft en het over de enzo hebt terwijl er in dat hele artikel het word enzo niet gezegd word. Er word dus gezegd dat de z06 sneller is dan de 911 en dat betekent bij jouw dan dat de Enzo ook langzamer is? en dat is gebaseerd op? je grote duime? grote teen of je glazen bol?
pi_54279836
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

een nutteloze mening blijkbaar..
Onder welke steen leef jij?
Calm down, please!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 19:39:40 #186
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54288764
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:50 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Niemand zal hier beweren dat de Z06 slecht is, volgens mij hebben we het steeds over de viper, wel een beetje bij de les blijven. Dat de z06 sneller is dan veel europeese wagens wil ik zo toegeven. Wel grappig trouwens dat je een link geeft en het over de enzo hebt terwijl er in dat hele artikel het word enzo niet gezegd word. Er word dus gezegd dat de z06 sneller is dan de 911 en dat betekent bij jouw dan dat de Enzo ook langzamer is? en dat is gebaseerd op? je grote duime? grote teen of je glazen bol?
heheh...ze Z06 is snellr dan zat europese wagens. Maar hoe stefanP bij de enzo komt kom op, enzo langzamer dan een Corvette

Overigens zou ik liever een Corvette Z06 hebben dan een Enzo. Enzo's zijn lelijk
Drugs are good mkay?
pi_54292084
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij?

Onder een Amerikaanse
Het gaat mij er niet zo zeer om het eventuele gelijk trouwens maar meer in het altijd ondoordachte standaard USA cars bashen.
pi_54295348
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Onder een Amerikaanse
Het gaat mij er niet zo zeer om het eventuele gelijk trouwens maar meer in het altijd ondoordachte standaard USA cars bashen.
Dan lees je mijn stelling niet goed of snap je niet wat ik probeer te zeggen

Ik heb het over super cars. Niet zozeer over Amerikaanse. Amerikaanse auto's hebben nu eenmaal heel veel moeite om door te breken in de Supercar-markt. Dat is niet alleen omdat de auto's goedkoop zijn maar ook omdat ze goedkoop gemaakt zijn. Ze kijken nu alleen nog naar wat ze bij kunnen houden op (minimalistisch) papier. En geef toe ... ze zijn er voorbij met de nieuwste Corvette ... het ding is weinig klasse maar als je wilt pwnen i.p.v. ownen dan is de Corvette een leuke keuze.

De Viper SRT/10 gaat volgens Autoweek in NL 152.000 euro kosten ... 30k meer dan een behoorlijke 911. Zeg jij mij maar.... ga je voor Porsche of voor Viper?

Mijn punt is dat je na je 30ste misschien ook liever een Alfa hebt dan een Volvo. Niet dat dat de auto minder maakt maar wel dat daarmee niet alleen de badge maar ook de mate van stijl prijsbepalend wordt.

Check de conclusie van dit filmpje (5:15): http://www.youtube.com/watch?v=6UwWKv8ro3s (dual post)

PS.: Mijn laatste post aan StefanP in deze (wat betreft al zijn topics): Je bent wekelijk waar de meest arrogante poster die ik ken op Fok maar ik heb genoten. Amerikaanse bakken zijn ondergeschikt ... jij als Supra-worshipper moet dat kunnen beamen. Het feit dat de enige echte race-klasse in USA met bochten wordt gedomineerd door Europeanen moet toch wel een belletje doen rinkelen.

Veyron: Stop nou alsjeblieft met opgehypte rammelbakken te vergelijken met de Veyron. Het ding is niet te vergelijken ook al tie-rap je een gouden koets op een raket.

Supra: Werkelijk een auto die ik niet mooi vind. Neemt niet weg dat het een knap staaltje techniek is en je hebt meer recht om trots te zijn op een Supra dan ik op een NSX. Maargoed ... kwestie van smaak, dus. Supra is ongetwijfeld sneller.

Viper: Laat je niet zo meeslepen door pk en torque. Als dat was wat een auto goed maakt dan werd het wel erg simpel, niet? En als je het zo gaat bekijken is de Viper niet veel meer dan dat ... a cheap fashion-statement with grunt.

Z06: Jij hebt gelijk ... dit ding is een monster en het interieur valt best mee vergeleken met een Viper. Porsches en meeste Ferrari's kunnen het inderdaad vergeten en als je 'm op een lange rit gebruikt is 1200 RPM voldoende om met 140 km/h te cruisen dus zuiniger dan een Porsche of Gallardo, schijnt. Dan blijft er niets meer over dan te zeggen dat -ondanks achterhaalde technologie- de Corvette het heeft geflikt. 1-12.397.123 (aprox) (gezien je zo'n score fanatic bent) De status komt misschien wel als er minder petjes bezig zijn het ding te verdedigen ... only if the shoe fits, my man.

Wat ik elsers ook al zei ... als Amerika zich EINDELIJK kan gaan bemoeien met supercars en Japan EINDELIJK van de 280 pk-limit af is ... gaan we mooie dingen zien

[ Bericht 3% gewijzigd door Googolplexian op 01-11-2007 03:34:39 ]
Calm down, please!
  donderdag 1 november 2007 @ 12:42:45 #189
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54299641
Ik denk dat het tijd wordt voor een R&P-topic... "Hoe kom ik van mijn Amerikaanse oogkleppen af".

Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_54301601
quote:
Op donderdag 1 november 2007 03:11 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dan lees je mijn stelling niet goed of snap je niet wat ik probeer te zeggen

Ik heb het over super cars. Niet zozeer over Amerikaanse. Amerikaanse auto's hebben nu eenmaal heel veel moeite om door te breken in de Supercar-markt. Dat is niet alleen omdat de auto's goedkoop zijn maar ook omdat ze goedkoop gemaakt zijn. Ze kijken nu alleen nog naar wat ze bij kunnen houden op (minimalistisch) papier. En geef toe ... ze zijn er voorbij met de nieuwste Corvette ... het ding is weinig klasse maar als je wilt pwnen i.p.v. ownen dan is de Corvette een leuke keuze.

De Viper SRT/10 gaat volgens Autoweek in NL 152.000 euro kosten ... 30k meer dan een behoorlijke 911. Zeg jij mij maar.... ga je voor Porsche of voor Viper?

Mijn punt is dat je na je 30ste misschien ook liever een Alfa hebt dan een Volvo. Niet dat dat de auto minder maakt maar wel dat daarmee niet alleen de badge maar ook de mate van stijl prijsbepalend wordt.

Check de conclusie van dit filmpje (5:15): http://www.youtube.com/watch?v=6UwWKv8ro3s (dual post)

PS.: Mijn laatste post aan StefanP in deze (wat betreft al zijn topics): Je bent wekelijk waar de meest arrogante poster die ik ken op Fok maar ik heb genoten. Amerikaanse bakken zijn ondergeschikt ... jij als Supra-worshipper moet dat kunnen beamen. Het feit dat de enige echte race-klasse in USA met bochten wordt gedomineerd door Europeanen moet toch wel een belletje doen rinkelen.

Veyron: Stop nou alsjeblieft met opgehypte rammelbakken te vergelijken met de Veyron. Het ding is niet te vergelijken ook al tie-rap je een gouden koets op een raket.

Supra: Werkelijk een auto die ik niet mooi vind. Neemt niet weg dat het een knap staaltje techniek is en je hebt meer recht om trots te zijn op een Supra dan ik op een NSX. Maargoed ... kwestie van smaak, dus. Supra is ongetwijfeld sneller.

Viper: Laat je niet zo meeslepen door pk en torque. Als dat was wat een auto goed maakt dan werd het wel erg simpel, niet? En als je het zo gaat bekijken is de Viper niet veel meer dan dat ... a cheap fashion-statement with grunt.

Z06: Jij hebt gelijk ... dit ding is een monster en het interieur valt best mee vergeleken met een Viper. Porsches en meeste Ferrari's kunnen het inderdaad vergeten en als je 'm op een lange rit gebruikt is 1200 RPM voldoende om met 140 km/h te cruisen dus zuiniger dan een Porsche of Gallardo, schijnt. Dan blijft er niets meer over dan te zeggen dat -ondanks achterhaalde technologie- de Corvette het heeft geflikt. 1-12.397.123 (aprox) (gezien je zo'n score fanatic bent) De status komt misschien wel als er minder petjes bezig zijn het ding te verdedigen ... only if the shoe fits, my man.

Wat ik elsers ook al zei ... als Amerika zich EINDELIJK kan gaan bemoeien met supercars en Japan EINDELIJK van de 280 pk-limit af is ... gaan we mooie dingen zien
Damn, hoe lang heb jij je ingehouden man..
Hier wachte ik dus op sinds het begin van de discussie
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54304319
Ik heb nog nooit iemand zich zo voor schut zien zetten als StefanP Dit is puur een kweste van het niet willen snappen.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:01:21 #192
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54305522
quote:
Op donderdag 1 november 2007 03:11 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

heel verhaal

heel verhaal
Vraag me af of een Supra sneller is. Heb wel eens filmpjes gezien waarbij een NSX prima kon bijblijven op t circuit bij een aantal exoten (ferrari, lambo, prosche o.a.) en alleen op het einde van t rechte stuk liep de lambo uit..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_54305776
quote:
Op donderdag 1 november 2007 21:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Vraag me af of een Supra sneller is. Heb wel eens filmpjes gezien waarbij een NSX prima kon bijblijven op t circuit bij een aantal exoten (ferrari, lambo, prosche o.a.) en alleen op het einde van t rechte stuk liep de lambo uit..
True ... in de basis is de NSX een betere auto. Maar om Stefan een keer een kaart in de hand te spelen: het blok (hoe technisch geweldig het ook is) is niet te tunen. Het is fabrieks-af zo strak afgesteld op een maximaal vermogen van rond de 400 pk dat een beetje turbo het blok aan diggelen blaast.

Voor tuners is een Supra sneller ... laat ik het zo zeggen
Calm down, please!
pi_54305791
quote:
Op donderdag 1 november 2007 16:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Damn, hoe lang heb jij je ingehouden man..
Hier wachte ik dus op sinds het begin van de discussie

lang.
Calm down, please!
pi_54305914
Sommige -bijzondere- auto's moet je ook niet (willen) tunen...
pi_54306660
quote:
Op donderdag 1 november 2007 21:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Als het maar niet van die vage Japanse video's zijn want daar is de zooi zo staged als ik weet niet wat hebben ze van die mini races over een paar rondes en standaard zie je in het laatste rondje alle tupperware bakken opeens voorop rijden en zonder problemen zelfs buitenom Ferrari's en weet ik veel wat inhalen
pi_54306895
quote:
Op donderdag 1 november 2007 22:08 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Als het maar niet van die vage Japanse video's zijn want daar is de zooi zo staged als ik weet niet wat hebben ze van die mini races over een paar rondes en standaard zie je in het laatste rondje alle tupperware bakken opeens voorop rijden en zonder problemen zelfs buitenom Ferrari's en weet ik veel wat inhalen
bron?
Calm down, please!
pi_54307389
Daarvoor hoef je alleen maar naar die filmpjes te kijken (zat te vinden op youtube ed)
pi_54307839
quote:
Op donderdag 1 november 2007 19:53 schreef -Muse- het volgende:
Ik heb nog nooit iemand zich zo voor schut zien zetten als StefanP Dit is puur een kweste van het niet willen snappen.
De enigen die zich hier voor schut zetten zijn de users die in dit topic beginnen te janken over een zogenaamd slecht interieur, de users die -ondanks dat ik met bronnen kom waarin de Viper goede track tijden neerzet -huilen dat een Viper alleen rechtdoor kan en mensen voor wie een auto met een 'beroemd' logootje per definitie beter is, ook al kost die 100000 euro meer en presteert hij minder. Voel je je al aangesproken?
-Mark Steyn
pi_54310294
Ach ja, vergelijk Viper vs. Ferrari maar met fastfood vs haut cuisine.
Voor de meeste mensen is dag in dag uit één van beiden niet verstandig.
Hetzij dat je er dik van wordt, hetzij dat je het niet kunt betalen.

Overigens liggen de prijsverhoudingen hier in Europa uiteraard wel wat anders dan in de VS, Stefandinges.
Daar ga je keer op keer aan voorbij.
Wat boeit het nou of de ene auto in de VS 100000 dollar goedkoper is, met de huidige dollarstand is dat zo ongeveer 2 euro. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')