Ja vaak genoeg mee gereden. In diverse uitvoeringen trouwens.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja. Ik weet niet of je ooit in een Porsche hebt gezeten maar de kwaliteit en afwerking zijn uitmuntend.
Uitsluitend hoogwaardige materialen en naadloos aangesloten, handgestikt leer.
Alles is op de chauffeur gericht (niet gewoon een paar klokken rond een stoel) en de rijpositie is subliem.
Top of his class ... goed gezegd.
P.S.: StefanP vergelijkt een GT3 RS met een Viper interieur. Dat geeft wel aan hoe treurig het gesteld is met de Viper.
Ik hoop niet dat je het tegen mij hebt, want ik ben ten eerste al geen "supra fanboy".quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:01 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Ach bespaar jezelf de energie, het is net alsof je tegen een muur staat te praten. Wel typisch dat juist de 2 supra fanboys op dit forum er alles aan doen om hun mening door de douwen :p
Bij jullie lijkt het een beetje beperkt te zijn tot een select aantal "super auto's" die door niks of niemand overtroffen kunnen worden, welke argumenten je ook aanhaalt. Komt een beetje kinderachtig over maargoed.
Laten we het er maar op houden dat de ene persoon kiest voor prestaties en de afwerking niet zo belangrijk vindt, terwijl iemand anders liever the whole package heeft.
Het is niet wie er gelijk heeft, het komt allemaal neer op eigen keuze en smaak.
Alsof die 760nm zo lekker speciaal is. Sterker nog, het is best wel mager voor een 8 liter v10 die waarschijnlijk ook nog eens gemaakt is om veel Nm te leveren. Om even een voorbeeldje te noemen, Koenigsegg haalt uit hun 4.7 liter v8 806pk en 920nm. Dus tja, het enige waar die viper volgens jouw mee kon pronken stelt dus eigenlijk ook niet zo heel veel voor. So much voor die geweldige motor dus. 2 cilinders meer, 3,3 liter meer motor inhoud en... dik 200pk minder en veel minder nmquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vergeet je de 760 Nm koppel niet? Haal die maar eens uit je 3 liter boxernaaimachinesmotoren...
[ afbeelding ]
![]()
Appels met peren.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:02 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Alsof die 760nm zo lekker speciaal is. Sterker nog, het is best wel mager voor een 8 liter v10 die waarschijnlijk ook nog eens gemaakt is om veel Nm te leveren. Om even een voorbeeldje te noemen, Koenigsegg haalt uit hun 4.7 liter v8 806pk en 920nm. Dus tja, het enige waar die viper volgens jouw mee kon pronken stelt dus eigenlijk ook niet zo heel veel voor. So much voor die geweldige motor dus. 2 cilinders meer, 3,3 liter meer motor inhoud en... dik 200pk minder en veel minder nm
Het zegt mij ook niets verder.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:25 schreef Repeat het volgende:
haha beginnen we nu al met emissie-eisen
Dat zegt me trouwens ook niks als zo'n ding 1 op 2 rijdt, kan ie wel schoon zijn, zuipt ie nog een tankstation per week leeg.
Daar gaan we weer... appels en peren...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:02 schreef Kill_em_all het volgende:
Alsof die 760nm zo lekker speciaal is. Koenigsegg haalt uit hun 4.7 liter v8 806pk en 920nm.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Heb je enig idee wat een TT kit met een Viper doet? Zeg maar dag tegen je Brabus... onlangs deed een TT Viper nog 372km/u in 1.6KM - staande start. Road&Track testte onlangs een TT Viper die de vloer aanveegt met een Veyron. Die Viper was zo snel, dat de 100-200mph tijd maar liefst 5(!) seconden sneller was dan de Veyron.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:34 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Met turbo's kan je het rendement van je motor opdrijven (dus niet alleen vermogen & koppel), dus waarom zou je ze niet gebruiken? Die Viper blijft gewoon de motor (die voor een gewone enorm veel koppel & vermogen levert, wat met zo'n cilinderinhoud ook niet zo heel moeilijk is), met nog wat auto errond gegooid.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 05:04 schreef StefanP het volgende:
O ja: iemand interesse in 1 van de slechts 24 2008 "V24" Vipers die Hennessey volgend jaar bouwt? 1000PK@5000RPM en 1500Nm@3800RPM.
Performance:
0-60 mph: 2.9 sec.
0-100 mph: 5.8 sec.
0-150 mph: 10.9 sec.
0-200 mph: 19.6 sec.
Top Speed: 255 mph
Die 1900pk komt alleen maar tot z'n recht op de dragstrip.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:49 schreef Kill_em_all het volgende:
Tja pk zegt niet alles. Je gelooft toch zelf niet dat dat ding werkelijk wat heeft aan die 1900pk? Bij de veyron hebben ze al een bak electronica en 4wd nodig om het een beetje goed op de weg te krijgen. Dat krijgt die viper echt nooit allemaal op de weg op een manier dat je er ook wat aan hebt. Trouwens, met 1900pk komt dat ding helemaal never nooit meer een bocht meer om (om over de betrouwbaarheid maar te zweigen).
Wat betreft appels met peren vergelijken, dat houd je zo'n beetje altijd wel. Waar mag je volgens jouw die viper motor dan wel mee vergelijken?
Wat een geweldig mooie auto!quote:Op zondag 28 oktober 2007 05:04 schreef StefanP het volgende:
O ja: iemand interesse in 1 van de slechts 24 2008 "V24" Vipers[/url] die Hennessey volgend jaar bouwt? 1000PK@5000RPM en 1500Nm@3800RPM.
Je vergelijkt hier een produtie auto met een auto die langs een huistuner is gegaan. Zullen we eens kijken hoeveel van die vipers 2 jaar na aankoop nog rondrijden, en vervolgens hoeveel Veyrons er nog rondrijden? Die veyron kan velen malen sneller, maar dat zorgt voor extra slijtage, het is gevaarlijker voor de gebruiker etc etc. Denk je nou echt dat de Veyron op zijn max zit? Jij snapt het echt niet manquote:Op zondag 28 oktober 2007 05:00 schreef StefanP het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat een TT kit met een Viper doet? Zeg maar dag tegen je Brabus... onlangs deed een TT Viper nog 372km/u in 1.6KM - staande start. Road&Track testte onlangs een TT Viper die de vloer aanveegt met een Veyron. Die Viper was zo snel, dat de 100-200mph tijd maar liefst 5(!) seconden sneller was dan de Veyron.
Daarnaast is het onzin om een geblazen motor met een NA motor te vergelijken.
Beetje offtopic maar alfa gaat als het goed is wel weer in Amerika verkopen. Alleen wel bij de Maserati dealer dus het is nog maar de vraag of het echt een succes gaat worden.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:18 schreef Mr.Adams het volgende:
De Viper is naar mijn mening best een mooie auto (zeker voor Amerikaanse begrippen) echter vind ik het interieur gewoon jammer... Als ik deze auto gekocht had zou ik iedere keer wanneer ik in stapte toch een beetje een jammerlijk gevoel krijgen bij het zien van de middenconsole...
Daarnaast vind ik het treurig dat er slechts 600PK uit een 8ltr. motor gehaald wordt. Een Canadese vriend van mij heeft een of andere Dodge truck met een "4.5ltr. V8 power" en die heeft maarliefst 350PK ter beschikking... "We could get that from a lawnmower!" (Clarkson, 2006).
Overigens is diezelfde vriend enorm onder de indruk van Alfa Romeo, die ze in Canada (en ook in de States) dus niet hebben...zal wel een overkill aan design zijn wat ze niet gewend zijn
Begrijp me niet verkeerd, de Viper is een hele leuke auto en je zult er vast veel plezier aan beleven, maar persoonlijk zou ik mijn geld er niet aan uitgeven.
Je zit er anders wel de hele tijd tegenaan te kijkenquote:Op zondag 19 augustus 2007 20:26 schreef StefanP het volgende:
Al dat commentaar over het interieur
Vroeger was het altijd lachen dat zo'n ding alleen maar rechtdoor kon. Dat is inmiddels allang niet meer waar en de viper en Z06 vegen de vloer aan met exoten en Europeanen, dus blijft er nog maar een ding over om over te klagen: het interieur.
't Is goed hoor... je koopt zo'n auto inderdaad voor het dashbord.
http://www.youtube.com/watch?v=ZoFZddyNfuwquote:Op zondag 28 oktober 2007 11:18 schreef Mr.Adams het volgende:
De Viper is naar mijn mening best een mooie auto (zeker voor Amerikaanse begrippen) echter vind ik het interieur gewoon jammer... Als ik deze auto gekocht had zou ik iedere keer wanneer ik in stapte toch een beetje een jammerlijk gevoel krijgen bij het zien van de middenconsole...
Daarnaast vind ik het treurig dat er slechts 600PK uit een 8ltr. motor gehaald wordt. Een Canadese vriend van mij heeft een of andere Dodge truck met een "4.5ltr. V8 power" en die heeft maarliefst 350PK ter beschikking... "We could get that from a lawnmower!" (Clarkson, 2006).
Overigens is diezelfde vriend enorm onder de indruk van Alfa Romeo, die ze in Canada (en ook in de States) dus niet hebben...zal wel een overkill aan design zijn wat ze niet gewend zijn
Begrijp me niet verkeerd, de Viper is een hele leuke auto en je zult er vast veel plezier aan beleven, maar persoonlijk zou ik mijn geld er niet aan uitgeven.
Dat is dus inderdaad ook het verschil tussen een supra en een veyronquote:Op zondag 28 oktober 2007 16:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=ZoFZddyNfuw
3:46 tot 4:21
Alfa Romeo 166
Jeremy: 'but it's such a nice place to be' over het interieur![]()
Nou ... dat niet alleen hoorquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:54 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Dat is dus inderdaad ook het verschil tussen een supra en een veyron![]()
-Heb je het filmpje gezien van die Supra die de TX mile won met 368km/u op de staande start? Goh, het is je zeker niet opgevallen dat hij ook met een hand stuurde...quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... dat niet alleen hoor
- Gas geven en terwijl je het stuur met een los polsje in de hand hebt onnoemlijk hard vooruit gaan;
- Een rotklap maken met 120+ en het overleven;
- Jaren zonder technische mankementen 'm iedere dag ervan langs kunnen geven (zo niet binnen 30 minuten een trailerom 'm op te halen en een heli om jou weg te brengen);
- Uitstappen met waardigheid;
ach ... nvm, eigenlijk
En hij zat zeker ook net zo luxe en relaxed als in de veyron?quote:-Heb je het filmpje gezien van die Supra die de TX mile won met 368km/u op de staande start? Goh, het is je zeker niet opgevallen dat hij ook met een hand stuurde...
uiteraard ken jij weer meerdere mensen die met 120+ zijn gecrashed. Maar he, het is natuurlijk een supra. Daar kan je een Jdam opgooien en dan heb je nog geen krasje op de lakquote:-Ik ken meerdere Supras die met 120+ gecrasht zijn en iedereen is er goed afgekomen. Hoeveel ken jij er?
Sterker nog, ze doen gewoon 200k+ met niks meer dan een apk ieder jaarquote:-Ik ken persoonlijk twee Vipers met 1000+rwhp. Laten die het nou altijd perfect doen... hoeveel ken jij er?
Al zwetend jezelf in 6 bochten wringend uit de auto werken levert idd aandacht op, maar dat is iets totaal anders dan waardig uitstappenquote:-Als jij uit een Viper stapt, of er in rijdt, dan krijg je al aandacht genoeg hoor. Die poster van de Veyron mag je boven je bed houden.
Lees jij wel of ben je gewoon een soort egoput die alleen maar herhaalt wat hij zelf wil horen? Ten eerste is het niet zo lastig om een exoot te vinden die met een (veel) kleinere motor meer pk's levert maar zelfs de wat meer standaard exoten komen met veel kleinere motors al redelijk dicht bij. het simpele feit is gewoon dat 600pk niet enorm speciaal is en al helemaal niet uit een 8l v10. Blijft er nog koppel over, maargoed er zal vast wel een goede reden zijn dat veel exoten relatief ''weinig'' koppel hebben, misschien omdat ze bedoelt zijn om snel over een circuit te gaan en niet alleen je banden op te roken aan de start van je dragstrip.quote:Vipers zijn OK De 2008 Viper heeft PKs en koppel waar de exotische competitie alleen maar van kan dromen.
Nee.quote:Hij's snel op het circuit
Dat kan met je oude DB5 ook, of je er blij van word is een ander verhaal.quote:je kunt er dagelijks mee rijden
Yep en dat zie je ook terug in de kwaliteit die je krijgt.quote:O ja, hij kost een fractie van die exotische competitie...
Want? jij noemt het een supercar, dan is 600pk uit een 8l v10 gewoon niet bepaald wereldschokkend. En een supercar hoort op elk punt uit te blinken, dus ook de kwaliteit van het interieur. En als je dan geen mooi interieur wil maken doe dan F40 stijl en doe gewoon geen interieur.quote:Al het gezeur over het interieur of de motor is gewoon lachwekken,
Foto's doen het interieur niet echt recht, in het echt ziet het er een stuk beter uit.quote:aangezien het interieur van de al eerder geplaatste Porsches nog triester is
Ja als je uit een 8liter v10 nog minder pk haalt dan uit een porsche boxter motor dan zou dat helemaal te lachwekkend voor woorden zijnquote:en de motor gewoon meer PK levert dan wat dan ook.
Neem jij jezelf wel serieus?quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:28 schreef Kill_em_all het volgende:
Blijft er nog koppel over, maargoed er zal vast wel een goede reden zijn dat veel exoten relatief ''weinig'' koppel hebben, misschien omdat ze bedoelt zijn om snel over een circuit te gaan en niet alleen je banden op te roken aan de start van je dragstrip.
Ja tuurlijk, waarom denk je dat die Amerikanen zo'n grote motoren gebruiken? Die PK's en koppel die komen er zo wel aan, maar eerst moeten ze zien te vinden hoe ze al die benzine in je tank nou het snelste kunnen verspillen daar ergens in die 8 liter cylinders x 10quote:Op maandag 29 oktober 2007 00:06 schreef Kill_em_all het volgende:
UhuJe bent het toch wel met me eens dat er vast wel een goede reden zal zijn waarom exotics niet zoveel koppel hebben?
Ik zou zeggen 'ga terug naar je Playstation', maar waarschijnlijk heb je zelfs daar geen kennis van je spelletjes. Zoals ik al zei: ik zie en rijd wekelijks met dit soort auto's. Maar jij zal het met je papieren kennis wel beter weten ja...quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:28 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
En hij zat zeker ook net zo luxe en relaxed als in de veyron?
[..]
uiteraard ken jij weer meerdere mensen die met 120+ zijn gecrashed. Maar he, het is natuurlijk een supra. Daar kan je een Jdam opgooien en dan heb je nog geen krasje op de lak
[..]
Sterker nog, ze doen gewoon 200k+ met niks meer dan een apk ieder jaar
[..]
Al zwetend jezelf in 6 bochten wringend uit de auto werken levert idd aandacht op, maar dat is iets totaal anders dan waardig uitstappen
[..]
Goh, da's raar. Op de Enzo na is er geen Ferrari die meer PK levert, en op die nieuwe Lambo LP640 na is bij dat merk ook al niets te vinden. De Porsche GT heeft op papier 12PK meer maar ik durf hem wel eens op de dyno te zien naast een Viper. Klets niet uit je nek, want de fabriek-af 600+ PK sportwagens zijn op een hand te tellen.quote:Lees jij wel of ben je gewoon een soort egoput die alleen maar herhaalt wat hij zelf wil horen? Ten eerste is het niet zo lastig om een exoot te vinden die met een (veel) kleinere motor meer pk's levert maar zelfs de wat meer standaard exoten komen met veel kleinere motors al redelijk dicht bij. het simpele feit is gewoon dat 600pk niet enorm speciaal is en al helemaal niet uit een 8l v10.
*proest*quote:Blijft er nog koppel over, maargoed er zal vast wel een goede reden zijn dat veel exoten relatief ''weinig'' koppel hebben, misschien omdat ze bedoelt zijn om snel over een circuit te gaan en niet alleen je banden op te roken aan de start van je dragstrip.
[..]
Uiteraard heb jij honderden uren seat-time in zowel de Viper als andere exoten. *proest*quote:Yep en dat zie je ook terug in de kwaliteit die je krijgt.
[..]
Je bedoelt zo'n mooi interieur zoals in die Porsches op pagina 1? *proest*quote:Want? jij noemt het een supercar, dan is 600pk uit een 8l v10 gewoon niet bepaald wereldschokkend. En een supercar hoort op elk punt uit te blinken, dus ook de kwaliteit van het interieur. En als je dan geen mooi interieur wil maken doe dan F40 stijl en doe gewoon geen interieur.
[..]
Ach ja, tuurlijk, in het echt zien die er stukken beter uit... je stapt in en poef, op magische wijze verandert het interieur van hetgeen op de foto staat in iets nieuws. *proest*quote:Foto's doen het interieur niet echt recht, in het echt ziet het er een stuk beter uit.
[..]
600PK/760NM > loze borrelpraat.quote:Ja als je uit een 8liter v10 nog minder pk haalt dan uit een porsche boxter motor dan zou dat helemaal te lachwekkend voor woorden zijn![]()
Je zit in de auto, niet buiten.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:26 schreef StefanP het volgende:
Al dat commentaar over het interieur
Vroeger was het altijd lachen dat zo'n ding alleen maar rechtdoor kon. Dat is inmiddels allang niet meer waar en de viper en Z06 vegen de vloer aan met exoten en Europeanen, dus blijft er nog maar een ding over om over te klagen: het interieur.
't Is goed hoor... je koopt zo'n auto inderdaad voor het dashbord.
serieusquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:06 schreef StefanP het volgende:
Ga jij nou maar even fappen op die Veyron boven je bed, en laat serieuze topics voor wat ze zijn, ok?
Serieus? Ieder topic van jou eindigt in kansloos vermogen-gebash. Niet dat het alleen aan jou ligt, ieder mens heeft een verschillende smaak, ik persoonlijk verkies een F-430 boven zo'n Viper en het kan mij geen hol schelen dat zo'n Viper mij eruit zal trekken aan de stoplichten, de kans dat ik ooit een F-430 heb is al redelijk klein maar dat er dan ook nog juist een Viper naast mij gaat staan ...quote:Op maandag 29 oktober 2007 07:06 schreef StefanP het volgende:
Ga jij nou maar even fappen op die Veyron boven je bed, en laat serieuze topics voor wat ze zijn, ok?
Ik heb geen playstationquote:Op maandag 29 oktober 2007 01:54 schreef StefanP het volgende:Ik zou zeggen 'ga terug naar je Playstation', maar waarschijnlijk heb je zelfs daar geen kennis van je spelletjes. Zoals ik al zei: ik zie en rijd wekelijks met dit soort auto's. Maar jij zal het met je papieren kennis wel beter weten ja...
Koenigsegg (zo'n beetje alle modellen), mclaren f1, mclaren SLR, Ferrari 599 en iig ook de nieuwste Zonda schieten me zo even te binnen. Wie kletst er nou uit zijn nek?quote:Goh, da's raar. Op de Enzo na is er geen Ferrari die meer PK levert, en op die nieuwe Lambo LP640 na is bij dat merk ook al niets te vinden. De Porsche GT heeft op papier 12PK meer maar ik durf hem wel eens op de dyno te zien naast een Viper. Klets niet uit je nek, want de fabriek-af 600+ PK sportwagens zijn op een hand te tellen.
Viper vs Vettequote:Op maandag 29 oktober 2007 12:37 schreef Jimmeh het volgende:
Ik geloof er echt helemaal niks van dat die Viper sneller op een circuit is dan pak een beet 'm F430/Gallardo/911 GT3, ondanks dat ie gemiddeld 120 pk meer heeft. (en dan wel een circuit met bochten)
Amerikanen hebben gewoon geen besef dat er ook nog plekken op de wereld zijn met bochten.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... dat niet alleen hoor
- Gas geven en terwijl je het stuur met een los polsje in de hand hebt onnoemlijk hard vooruit gaan;
- Een rotklap maken met 120+ en het overleven;
- Jaren zonder technische mankementen 'm iedere dag ervan langs kunnen geven (zo niet binnen 30 minuten een trailerom 'm op te halen en een heli om jou weg te brengen);
- Uitstappen met waardigheid;
ach ... nvm, eigenlijk
quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dodge Viper SRT10 vs BMW Z4M
quote:Op zondag 28 oktober 2007 05:04 schreef StefanP het volgende:
O ja: iemand interesse in 1 van de slechts 24 2008 "V24" Vipers die Hennessey volgend jaar bouwt? 1000PK@5000RPM en 1500Nm@3800RPM.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Performance:
0-60 mph: 2.9 sec.
0-100 mph: 5.8 sec.
0-150 mph: 10.9 sec.
0-200 mph: 19.6 sec.
Top Speed: 255 mph
quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Viper vs Vette
Dodge Viper SRT10 vs BMW Z4M
Altijd fijn om zoiets te horen uit de mond van iemand die altijd absoluut neutraal isquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:11 schreef StefanP het volgende:
[..]En jij gelooft die dikke Brit? Hij kraakt alles af wat uit de VS komt, en die opgezette race is
Dat vrouwenautootje trekt net 0.9g, de Viper trekt er 1.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |