abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54203653
StefanP bedankt!!

Ik heb weer een hele lading supermooie bureaublad achtergronden !!

Dus als je nog meer foto's hebt van exclusief spul hou ik me aanbevolen.

Ontopic:

Ik vind het een beest van een auto in positieve zin, toegegeven van binnen iets meer basic, maar dat kan wel bij die auto.

Heb er wel eens mee gereden (oudere type) en vond het een geweldige ervaring.

For the record: ja ik heb ook met diverse Porsches, Ferrari's, en andere exoten kunnen rijden, ik vind dit een mooi voorbeeld van pure, brute kracht.
pi_54204785
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja. Ik weet niet of je ooit in een Porsche hebt gezeten maar de kwaliteit en afwerking zijn uitmuntend.
Uitsluitend hoogwaardige materialen en naadloos aangesloten, handgestikt leer.
Alles is op de chauffeur gericht (niet gewoon een paar klokken rond een stoel) en de rijpositie is subliem.

Top of his class ... goed gezegd.

P.S.: StefanP vergelijkt een GT3 RS met een Viper interieur. Dat geeft wel aan hoe treurig het gesteld is met de Viper.
Ja vaak genoeg mee gereden. In diverse uitvoeringen trouwens.
Het dashboard is zeker goed afgewerkt daar valt niets over te zeggen. Ik loop echter niet warm van het design en daar ging de discussie volgens mij om.
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:01 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Ach bespaar jezelf de energie, het is net alsof je tegen een muur staat te praten. Wel typisch dat juist de 2 supra fanboys op dit forum er alles aan doen om hun mening door de douwen :p
Bij jullie lijkt het een beetje beperkt te zijn tot een select aantal "super auto's" die door niks of niemand overtroffen kunnen worden, welke argumenten je ook aanhaalt. Komt een beetje kinderachtig over maargoed.

Laten we het er maar op houden dat de ene persoon kiest voor prestaties en de afwerking niet zo belangrijk vindt, terwijl iemand anders liever the whole package heeft.
Het is niet wie er gelijk heeft, het komt allemaal neer op eigen keuze en smaak.
Ik hoop niet dat je het tegen mij hebt, want ik ben ten eerste al geen "supra fanboy".

Verder ging de discussie zoals ik net al aangaf om het design, het valt mij op dat elke keer een Porsche wordt aangegeven als top of the bill. Een user die dit design minder mooi vindt wordt dan ineens tot fanboy van iets gebombardeerd en daar kan je beter maar niet mee discussiėren.

Ondanks ik regelmatig in een 911 rijd (diverse personen in m'n omgeving hebben namelijk zo'n auto) loop ik er niet warm voor. De afwerking is goed, zeker weten, het geluid van de boxer is aardig, ook daar kan ik niet om heen. De wegligging en de specs van de nieuwere Porsches mogen er ook zijn, dat hoor je mij ook niet ontkennen. Ik vind het design van binnen en van buiten echter niets, het spreekt mij gewoon niet aan. Een Aston Martin DB9 is in mijn ogen bijvoorbeeld een stuk mooier en stijlvoller. Volgens mij mag dat nogsteeds in deze vrije wereld en is daar niets kinderachtigs aan.

Overigens vind ik het interieur van de Viper ook nietszeggend.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 27-10-2007 18:27:20 ]
pi_54205879
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

Vergeet je de 760 Nm koppel niet? Haal die maar eens uit je 3 liter boxernaaimachinesmotoren...

[ afbeelding ]

Alsof die 760nm zo lekker speciaal is. Sterker nog, het is best wel mager voor een 8 liter v10 die waarschijnlijk ook nog eens gemaakt is om veel Nm te leveren. Om even een voorbeeldje te noemen, Koenigsegg haalt uit hun 4.7 liter v8 806pk en 920nm. Dus tja, het enige waar die viper volgens jouw mee kon pronken stelt dus eigenlijk ook niet zo heel veel voor. So much voor die geweldige motor dus. 2 cilinders meer, 3,3 liter meer motor inhoud en... dik 200pk minder en veel minder nm
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54206154
Komop Kill_em_all, je noemt nu specificaties van een blok wat twee superchargers er op heeft zitten...

Het grootste atmosferische blok qua liters wat uit Europa komt is denk ik de Lambo 6,5 Liter V12.
640 pk @ 8000 rpm
660 Nm @ 6.000 rpm

In ieder opzicht superieur aan wat Amerika voort kan brengen

[ Bericht 34% gewijzigd door Jimmie op 27-10-2007 19:26:30 ]
pi_54206211
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 19:02 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Alsof die 760nm zo lekker speciaal is. Sterker nog, het is best wel mager voor een 8 liter v10 die waarschijnlijk ook nog eens gemaakt is om veel Nm te leveren. Om even een voorbeeldje te noemen, Koenigsegg haalt uit hun 4.7 liter v8 806pk en 920nm. Dus tja, het enige waar die viper volgens jouw mee kon pronken stelt dus eigenlijk ook niet zo heel veel voor. So much voor die geweldige motor dus. 2 cilinders meer, 3,3 liter meer motor inhoud en... dik 200pk minder en veel minder nm
Appels met peren.

Die Koenigsegg heeft 2 superchargers.
Bovendien komt de Viper ook door de strenge emissie eisen van California. De Koenigsegg ook?
pi_54206243
haha beginnen we nu al met emissie-eisen

Dat zegt me trouwens ook niks als zo'n ding 1 op 2 rijdt, kan ie wel schoon zijn, zuipt ie nog een tankstation per week leeg.
pi_54206470
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 19:25 schreef Repeat het volgende:
haha beginnen we nu al met emissie-eisen

Dat zegt me trouwens ook niks als zo'n ding 1 op 2 rijdt, kan ie wel schoon zijn, zuipt ie nog een tankstation per week leeg.
Het zegt mij ook niets verder.
Het is alleen een feit dat het vermogen kan kosten.
Vroeger was dat ook het geval met Porsche's en Ferrari's (tegenwoordig niet meer overigens)
pi_54207906
Geen idee hoe het zit met de milieu eisen in amerika maar als hummers daar gewoon de weg op mogen zullen supercars dat ook wel halen. Die koeningsegg rijdt ook op biofuel dus dat zou ook moeten schelen? krijg je als extra trouwens nog extra paardjes ook
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:53:12 #109
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54208435
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 19:02 schreef Kill_em_all het volgende:
Alsof die 760nm zo lekker speciaal is. Koenigsegg haalt uit hun 4.7 liter v8 806pk en 920nm.
Daar gaan we weer... appels en peren...
Zullen we dan ook maar gelijk een TT Viper erbij pakken?
pi_54210899
Geen steek veranded sinds de eerste Viper
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_54211137
Tja pk zegt niet alles. Je gelooft toch zelf niet dat dat ding werkelijk wat heeft aan die 1900pk? Bij de veyron hebben ze al een bak electronica en 4wd nodig om het een beetje goed op de weg te krijgen. Dat krijgt die viper echt nooit allemaal op de weg op een manier dat je er ook wat aan hebt. Trouwens, met 1900pk komt dat ding helemaal never nooit meer een bocht meer om (om over de betrouwbaarheid maar te zweigen).

Wat betreft appels met peren vergelijken, dat houd je zo'n beetje altijd wel. Waar mag je volgens jouw die viper motor dan wel mee vergelijken?

De f430 doet met zijn niet zo speciale v8 trouwens ook al iets van 470nm en de Enzo iets van 660 (maar die heeft dan weer een v12, maar nogsteeds ''maar'' 6l). Maargoed, laat ik het zo zeggen als europease sportwagen bouwers zouden denken dat het nuttig is om hun motoren een heel hoog koppel te geven dan zullen ze er vast niet veel moeite mee hebben om meer te halen uit een kleinere motor dan in die viper. Want wees eerlijk, 600pk uit een 8liter v10 is nou niet bepaald wereldschokkend.
  zondag 28 oktober 2007 @ 05:00:32 #112
46960 StefanP
polemicist
pi_54216971
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:34 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Met turbo's kan je het rendement van je motor opdrijven (dus niet alleen vermogen & koppel), dus waarom zou je ze niet gebruiken? Die Viper blijft gewoon de motor (die voor een gewone enorm veel koppel & vermogen levert, wat met zo'n cilinderinhoud ook niet zo heel moeilijk is), met nog wat auto errond gegooid.
Heb je enig idee wat een TT kit met een Viper doet? Zeg maar dag tegen je Brabus... onlangs deed een TT Viper nog 372km/u in 1.6KM - staande start. Road&Track testte onlangs een TT Viper die de vloer aanveegt met een Veyron. Die Viper was zo snel, dat de 100-200mph tijd maar liefst 5(!) seconden sneller was dan de Veyron.

Daarnaast is het onzin om een geblazen motor met een NA motor te vergelijken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 28 oktober 2007 @ 05:04:14 #113
46960 StefanP
polemicist
pi_54216984
O ja: iemand interesse in 1 van de slechts 24 2008 "V24" Vipers die Hennessey volgend jaar bouwt? 1000PK@5000RPM en 1500Nm@3800RPM.

Performance:
0-60 mph: 2.9 sec.
0-100 mph: 5.8 sec.
0-150 mph: 10.9 sec.
0-200 mph: 19.6 sec.
Top Speed: 255 mph
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54217302
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 05:04 schreef StefanP het volgende:
O ja: iemand interesse in 1 van de slechts 24 2008 "V24" Vipers die Hennessey volgend jaar bouwt? 1000PK@5000RPM en 1500Nm@3800RPM.

Performance:

"Yeah... Just bolt something big to it an it will go fast. Bigger is better!"

Ik denk dat er na een jaartje nog maar 12 zijn 1000pk en 255 mp/h in een onverstevigde, rollbar-loze targa Fijn een stukje torque-steering.
Calm down, please!
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:08:43 #115
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54218676
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 22:49 schreef Kill_em_all het volgende:
Tja pk zegt niet alles. Je gelooft toch zelf niet dat dat ding werkelijk wat heeft aan die 1900pk? Bij de veyron hebben ze al een bak electronica en 4wd nodig om het een beetje goed op de weg te krijgen. Dat krijgt die viper echt nooit allemaal op de weg op een manier dat je er ook wat aan hebt. Trouwens, met 1900pk komt dat ding helemaal never nooit meer een bocht meer om (om over de betrouwbaarheid maar te zweigen).

Wat betreft appels met peren vergelijken, dat houd je zo'n beetje altijd wel. Waar mag je volgens jouw die viper motor dan wel mee vergelijken?
Die 1900pk komt alleen maar tot z'n recht op de dragstrip.
Ergens anders heb je idd geen reet aan het power/koppel.

Je kunt qua vermogen en (vooral) qua koppel nooit een NA en een geblazen motor met elkaar vergelijken.
Met dezelfde piekwaarden is een geblazen motor altijd in het voordeel (betere curve)
quote:
O ja: iemand interesse in 1 van de slechts 24 2008 "V24" Vipers[/url] die Hennessey volgend jaar bouwt? 1000PK@5000RPM en 1500Nm@3800RPM.
Wat een geweldig mooie auto!
Echt uber!!
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:18:13 #116
177205 Mr.Adams
whatever...
pi_54218832
De Viper is naar mijn mening best een mooie auto (zeker voor Amerikaanse begrippen ) echter vind ik het interieur gewoon jammer... Als ik deze auto gekocht had zou ik iedere keer wanneer ik in stapte toch een beetje een jammerlijk gevoel krijgen bij het zien van de middenconsole...

Daarnaast vind ik het treurig dat er slechts 600PK uit een 8ltr. motor gehaald wordt. Een Canadese vriend van mij heeft een of andere Dodge truck met een "4.5ltr. V8 power" en die heeft maarliefst 350PK ter beschikking... "We could get that from a lawnmower!" (Clarkson, 2006).
Overigens is diezelfde vriend enorm onder de indruk van Alfa Romeo, die ze in Canada (en ook in de States) dus niet hebben...zal wel een overkill aan design zijn wat ze niet gewend zijn

Begrijp me niet verkeerd, de Viper is een hele leuke auto en je zult er vast veel plezier aan beleven, maar persoonlijk zou ik mijn geld er niet aan uitgeven.
pi_54219576
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 05:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat een TT kit met een Viper doet? Zeg maar dag tegen je Brabus... onlangs deed een TT Viper nog 372km/u in 1.6KM - staande start. Road&Track testte onlangs een TT Viper die de vloer aanveegt met een Veyron. Die Viper was zo snel, dat de 100-200mph tijd maar liefst 5(!) seconden sneller was dan de Veyron.

Daarnaast is het onzin om een geblazen motor met een NA motor te vergelijken.
Je vergelijkt hier een produtie auto met een auto die langs een huistuner is gegaan. Zullen we eens kijken hoeveel van die vipers 2 jaar na aankoop nog rondrijden, en vervolgens hoeveel Veyrons er nog rondrijden? Die veyron kan velen malen sneller, maar dat zorgt voor extra slijtage, het is gevaarlijker voor de gebruiker etc etc. Denk je nou echt dat de Veyron op zijn max zit? Jij snapt het echt niet man
pi_54220729
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:18 schreef Mr.Adams het volgende:
De Viper is naar mijn mening best een mooie auto (zeker voor Amerikaanse begrippen ) echter vind ik het interieur gewoon jammer... Als ik deze auto gekocht had zou ik iedere keer wanneer ik in stapte toch een beetje een jammerlijk gevoel krijgen bij het zien van de middenconsole...

Daarnaast vind ik het treurig dat er slechts 600PK uit een 8ltr. motor gehaald wordt. Een Canadese vriend van mij heeft een of andere Dodge truck met een "4.5ltr. V8 power" en die heeft maarliefst 350PK ter beschikking... "We could get that from a lawnmower!" (Clarkson, 2006).
Overigens is diezelfde vriend enorm onder de indruk van Alfa Romeo, die ze in Canada (en ook in de States) dus niet hebben...zal wel een overkill aan design zijn wat ze niet gewend zijn

Begrijp me niet verkeerd, de Viper is een hele leuke auto en je zult er vast veel plezier aan beleven, maar persoonlijk zou ik mijn geld er niet aan uitgeven.
Beetje offtopic maar alfa gaat als het goed is wel weer in Amerika verkopen. Alleen wel bij de Maserati dealer dus het is nog maar de vraag of het echt een succes gaat worden.
pi_54223670
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:26 schreef StefanP het volgende:
Al dat commentaar over het interieur

Vroeger was het altijd lachen dat zo'n ding alleen maar rechtdoor kon. Dat is inmiddels allang niet meer waar en de viper en Z06 vegen de vloer aan met exoten en Europeanen, dus blijft er nog maar een ding over om over te klagen: het interieur.

't Is goed hoor... je koopt zo'n auto inderdaad voor het dashbord.
Je zit er anders wel de hele tijd tegenaan te kijken
Buitenkant zie je niet hoor als je aan het rijden bent

En waarschijnlijk gaat het dashbord na een tijdje vreselijk kraken
pi_54225008
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:18 schreef Mr.Adams het volgende:

http://www.youtube.com/watch?v=ZoFZddyNfuw

3:46 tot 4:21

Alfa Romeo 166

Jeremy: 'but it's such a nice place to be' over het interieur
pi_54227415
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 16:00 schreef xFriendx het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=ZoFZddyNfuw

3:46 tot 4:21

Alfa Romeo 166

Jeremy: 'but it's such a nice place to be' over het interieur
Dat is dus inderdaad ook het verschil tussen een supra en een veyron
pi_54228690
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:54 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Dat is dus inderdaad ook het verschil tussen een supra en een veyron
Nou ... dat niet alleen hoor

- Gas geven en terwijl je het stuur met een los polsje in de hand hebt onnoemlijk hard vooruit gaan;
- Een rotklap maken met 120+ en het overleven;
- Jaren zonder technische mankementen 'm iedere dag ervan langs kunnen geven (zo niet binnen 30 minuten een trailerom 'm op te halen en een heli om jou weg te brengen);
- Uitstappen met waardigheid;

ach ... nvm, eigenlijk
Calm down, please!
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:47:11 #123
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54230658
Daar betaal je ook voor natuurlijk
pi_54231836
Ik begrijp het vergelijken van een Veyron met een Supra sowieso niet
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:00:33 #125
46960 StefanP
polemicist
pi_54233858
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

- Gas geven en terwijl je het stuur met een los polsje in de hand hebt onnoemlijk hard vooruit gaan;
- Jaren zonder technische mankementen 'm iedere dag ervan langs kunnen geven (zo niet binnen 30 minuten een trailerom 'm op te halen en een heli om jou weg te brengen);

ach ... nvm, eigenlijk
-Heb je het filmpje gezien van die Supra die de TX mile won met 368km/u op de staande start? Goh, het is je zeker niet opgevallen dat hij ook met een hand stuurde...
-Ik ken meerdere Supras die met 120+ gecrasht zijn en iedereen is er goed afgekomen. Hoeveel ken jij er?
-Ik ken persoonlijk twee Vipers met 1000+rwhp. Laten die het nou altijd perfect doen... hoeveel ken jij er?
-Als jij uit een Viper stapt, of er in rijdt, dan krijg je al aandacht genoeg hoor. Die poster van de Veyron mag je boven je bed houden.

Borrelpraat dus. Kom maar eens terug als je persoonlijke ervaring hebt met datgene waar de discussie over gaat.

Vipers zijn OK De 2008 Viper heeft PKs en koppel waar de exotische competitie alleen maar van kan dromen. Hij is bruut gestyled en iedereen ziet in een oogopslag dat het een monster van een auto is. Hij's snel op het circuit, je kunt er dagelijks mee rijden en de prestaties zijn prima. O ja, hij kost een fractie van die exotische competitie... Al het gezeur over het interieur of de motor is gewoon lachwekken, aangezien het interieur van de al eerder geplaatste Porsches nog triester is en de motor gewoon meer PK levert dan wat dan ook.
-Mark Steyn
pi_54234619
quote:
-Heb je het filmpje gezien van die Supra die de TX mile won met 368km/u op de staande start? Goh, het is je zeker niet opgevallen dat hij ook met een hand stuurde...
En hij zat zeker ook net zo luxe en relaxed als in de veyron?
quote:
-Ik ken meerdere Supras die met 120+ gecrasht zijn en iedereen is er goed afgekomen. Hoeveel ken jij er?
uiteraard ken jij weer meerdere mensen die met 120+ zijn gecrashed. Maar he, het is natuurlijk een supra. Daar kan je een Jdam opgooien en dan heb je nog geen krasje op de lak
quote:
-Ik ken persoonlijk twee Vipers met 1000+rwhp. Laten die het nou altijd perfect doen... hoeveel ken jij er?
Sterker nog, ze doen gewoon 200k+ met niks meer dan een apk ieder jaar
quote:
-Als jij uit een Viper stapt, of er in rijdt, dan krijg je al aandacht genoeg hoor. Die poster van de Veyron mag je boven je bed houden.
Al zwetend jezelf in 6 bochten wringend uit de auto werken levert idd aandacht op, maar dat is iets totaal anders dan waardig uitstappen
quote:
Vipers zijn OK De 2008 Viper heeft PKs en koppel waar de exotische competitie alleen maar van kan dromen.
Lees jij wel of ben je gewoon een soort egoput die alleen maar herhaalt wat hij zelf wil horen? Ten eerste is het niet zo lastig om een exoot te vinden die met een (veel) kleinere motor meer pk's levert maar zelfs de wat meer standaard exoten komen met veel kleinere motors al redelijk dicht bij. het simpele feit is gewoon dat 600pk niet enorm speciaal is en al helemaal niet uit een 8l v10. Blijft er nog koppel over, maargoed er zal vast wel een goede reden zijn dat veel exoten relatief ''weinig'' koppel hebben, misschien omdat ze bedoelt zijn om snel over een circuit te gaan en niet alleen je banden op te roken aan de start van je dragstrip.
quote:
Hij's snel op het circuit
Nee.
quote:
je kunt er dagelijks mee rijden
Dat kan met je oude DB5 ook, of je er blij van word is een ander verhaal.
quote:
O ja, hij kost een fractie van die exotische competitie...
Yep en dat zie je ook terug in de kwaliteit die je krijgt.
quote:
Al het gezeur over het interieur of de motor is gewoon lachwekken,
Want? jij noemt het een supercar, dan is 600pk uit een 8l v10 gewoon niet bepaald wereldschokkend. En een supercar hoort op elk punt uit te blinken, dus ook de kwaliteit van het interieur. En als je dan geen mooi interieur wil maken doe dan F40 stijl en doe gewoon geen interieur.
quote:
aangezien het interieur van de al eerder geplaatste Porsches nog triester is
Foto's doen het interieur niet echt recht, in het echt ziet het er een stuk beter uit.
quote:
en de motor gewoon meer PK levert dan wat dan ook.
Ja als je uit een 8liter v10 nog minder pk haalt dan uit een porsche boxter motor dan zou dat helemaal te lachwekkend voor woorden zijn
pi_54234815
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:28 schreef Kill_em_all het volgende:
Blijft er nog koppel over, maargoed er zal vast wel een goede reden zijn dat veel exoten relatief ''weinig'' koppel hebben, misschien omdat ze bedoelt zijn om snel over een circuit te gaan en niet alleen je banden op te roken aan de start van je dragstrip.
Neem jij jezelf wel serieus?
pi_54235509
Uhu Je bent het toch wel met me eens dat er vast wel een goede reden zal zijn waarom exotics niet zoveel koppel hebben?
pi_54236553
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 00:06 schreef Kill_em_all het volgende:
Uhu Je bent het toch wel met me eens dat er vast wel een goede reden zal zijn waarom exotics niet zoveel koppel hebben?
Ja tuurlijk, waarom denk je dat die Amerikanen zo'n grote motoren gebruiken? Die PK's en koppel die komen er zo wel aan, maar eerst moeten ze zien te vinden hoe ze al die benzine in je tank nou het snelste kunnen verspillen daar ergens in die 8 liter cylinders x 10
op de 2e plaats dan komen de PK's en koppels wel een keertje aan de pas
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 29 oktober 2007 @ 01:54:00 #130
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_54236687
Aan het einde van de dag maakt het niet uit of je 600 PK uit een 8L of 4L motor perst. Als je maar 600 PK hebt of het nou uit de lengte of breedte maakt niet uit voor je performance. En van benzineverbruik denk ik niet dat je wakker ligt als je in die klassen gaat shoppen. Zo veel km's rijden die auto's ook niet op jaarbasis.

Toch kan je lachen naar die exoten. Maar als ik zelf het geld had kwam er een Ferrari F430 Scuderia of Porsche GT3 RS. Ook puur voor de feel en type auto. Viper is een mooi ding, ook bloedsnel maar ik vind het meer een boulevard auto. Uit de USA zou ik denk ik eerder een Corvette C6 Z06 halen, op 1 of andere manier vind ik die iets meer hebben als een Viper. Al met al is het toch lood om oud ijzer of je nou 500 of 600 PK hebt. Goed die Viper die je tegenkomt trekt je er uit en dat is balen maar verder rij je zo ongeveer alles voorbij wat je tegenkomt.

Kwaliteit van je interieur kan je over twisten. Maar in bijvoorbeeld auto's als een GT3 RS of F430 Scuderia moet een interieur gewoon functioneel zijn, niet meer dan dat. Bij een AM DB9 of whatever dan zal een potentiele koper eerder over het interieur vallen omdat de insteek en doelgroep voor dat model heel anders is. Zo zal er over het Viper interieur ook wel nagedacht zijn.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_54236688
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:28 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

En hij zat zeker ook net zo luxe en relaxed als in de veyron?
[..]

uiteraard ken jij weer meerdere mensen die met 120+ zijn gecrashed. Maar he, het is natuurlijk een supra. Daar kan je een Jdam opgooien en dan heb je nog geen krasje op de lak
[..]

Sterker nog, ze doen gewoon 200k+ met niks meer dan een apk ieder jaar
[..]

Al zwetend jezelf in 6 bochten wringend uit de auto werken levert idd aandacht op, maar dat is iets totaal anders dan waardig uitstappen
[..]
Ik zou zeggen 'ga terug naar je Playstation', maar waarschijnlijk heb je zelfs daar geen kennis van je spelletjes. Zoals ik al zei: ik zie en rijd wekelijks met dit soort auto's. Maar jij zal het met je papieren kennis wel beter weten ja...
quote:
Lees jij wel of ben je gewoon een soort egoput die alleen maar herhaalt wat hij zelf wil horen? Ten eerste is het niet zo lastig om een exoot te vinden die met een (veel) kleinere motor meer pk's levert maar zelfs de wat meer standaard exoten komen met veel kleinere motors al redelijk dicht bij. het simpele feit is gewoon dat 600pk niet enorm speciaal is en al helemaal niet uit een 8l v10.
Goh, da's raar. Op de Enzo na is er geen Ferrari die meer PK levert, en op die nieuwe Lambo LP640 na is bij dat merk ook al niets te vinden. De Porsche GT heeft op papier 12PK meer maar ik durf hem wel eens op de dyno te zien naast een Viper. Klets niet uit je nek, want de fabriek-af 600+ PK sportwagens zijn op een hand te tellen.
quote:
Blijft er nog koppel over, maargoed er zal vast wel een goede reden zijn dat veel exoten relatief ''weinig'' koppel hebben, misschien omdat ze bedoelt zijn om snel over een circuit te gaan en niet alleen je banden op te roken aan de start van je dragstrip.
[..]
*proest*
quote:
Yep en dat zie je ook terug in de kwaliteit die je krijgt.
[..]
Uiteraard heb jij honderden uren seat-time in zowel de Viper als andere exoten. *proest*
quote:
Want? jij noemt het een supercar, dan is 600pk uit een 8l v10 gewoon niet bepaald wereldschokkend. En een supercar hoort op elk punt uit te blinken, dus ook de kwaliteit van het interieur. En als je dan geen mooi interieur wil maken doe dan F40 stijl en doe gewoon geen interieur.
[..]
Je bedoelt zo'n mooi interieur zoals in die Porsches op pagina 1? *proest*
quote:
Foto's doen het interieur niet echt recht, in het echt ziet het er een stuk beter uit.
[..]
Ach ja, tuurlijk, in het echt zien die er stukken beter uit... je stapt in en poef, op magische wijze verandert het interieur van hetgeen op de foto staat in iets nieuws. *proest*
quote:
Ja als je uit een 8liter v10 nog minder pk haalt dan uit een porsche boxter motor dan zou dat helemaal te lachwekkend voor woorden zijn
600PK/760NM > loze borrelpraat.
-Mark Steyn
  maandag 29 oktober 2007 @ 02:39:57 #132
195704 Nickelson
Captured :-(
pi_54236975
Op 1 ding moet ik Kill_em_all wel gelijk geven.

Voor een 8 liter V10 is 600 pk's wel beetje magertjes. Niet erg, maar ga dan niet lopen verkondigen dat je een sportwagen bent. Want voor een sportwagen worden er extreme eisen gesteld, die hij moet presteren. En dat maken de 760Nm uit 8 liter ook niet goed.
pi_54237010
Vertel eens, wat zijn die extreme eisen? Als het namelijk om het aantal PKs per liter gaat, dan weet ik nog wel een auto waar je 500PK -aan de wielen- per liter uit kunt halen...
-Mark Steyn
  maandag 29 oktober 2007 @ 02:54:52 #134
195704 Nickelson
Captured :-(
pi_54237041
Een sportwagen moet op ieder vlak extreem kunnen presteren, dat is de algemene verwachting van een sportwagen. Niet alleen qua motoreffeciėnte, maar ook qua onderstel, snelheid, wegligging, handelbaarheid, etc. etc. maar helaas is de prijs meestal ook extreem .

Maar Stefan, laten we wel wezen: van een sportwagen mag je wat meer verbluffende prestaties verwachten dan alleen pk's.
pi_54237070
Aan welke criteria voldoet die Viper niet?
-Mark Steyn
pi_54237139
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 01:54 schreef StefanP het volgende:

proest
hey ... daar hebben we onze dorpsgek!

en truste ^^
Calm down, please!
pi_54237442
Ga jij nou maar even fappen op die Veyron boven je bed, en laat serieuze topics voor wat ze zijn, ok?
-Mark Steyn
  maandag 29 oktober 2007 @ 08:49:29 #138
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_54238084
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:26 schreef StefanP het volgende:
Al dat commentaar over het interieur

Vroeger was het altijd lachen dat zo'n ding alleen maar rechtdoor kon. Dat is inmiddels allang niet meer waar en de viper en Z06 vegen de vloer aan met exoten en Europeanen, dus blijft er nog maar een ding over om over te klagen: het interieur.

't Is goed hoor... je koopt zo'n auto inderdaad voor het dashbord.
Je zit in de auto, niet buiten.

En voor dat geld heb ik liever luxe en een volwassen uitstraling.
Because they will last that long.
pi_54239743
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 07:06 schreef StefanP het volgende:
Ga jij nou maar even fappen op die Veyron boven je bed, en laat serieuze topics voor wat ze zijn, ok?
serieus >proest<

Topics van jou zijn zo'n beetje m'n dagelijks vermaak... Lekker bijlezen over onze veramerikaanste beta-post-puber en z'n 500 pk -aan de wielen- per liter.
Calm down, please!
  maandag 29 oktober 2007 @ 10:35:00 #140
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_54239787
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 07:06 schreef StefanP het volgende:
Serieus? Ieder topic van jou eindigt in kansloos vermogen-gebash. Niet dat het alleen aan jou ligt, ieder mens heeft een verschillende smaak, ik persoonlijk verkies een F-430 boven zo'n Viper en het kan mij geen hol schelen dat zo'n Viper mij eruit zal trekken aan de stoplichten, de kans dat ik ooit een F-430 heb is al redelijk klein maar dat er dan ook nog juist een Viper naast mij gaat staan ...

... opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_54240329
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 01:54 schreef StefanP het volgende:Ik zou zeggen 'ga terug naar je Playstation', maar waarschijnlijk heb je zelfs daar geen kennis van je spelletjes. Zoals ik al zei: ik zie en rijd wekelijks met dit soort auto's. Maar jij zal het met je papieren kennis wel beter weten ja...
Ik heb geen playstation Trouwens, ik mag er dan wel niks van weten, maar iemand die beweert dat 300pk geen 300pk is heeft er volgens mij ook niet echt kaas van gegeten
quote:
Goh, da's raar. Op de Enzo na is er geen Ferrari die meer PK levert, en op die nieuwe Lambo LP640 na is bij dat merk ook al niets te vinden. De Porsche GT heeft op papier 12PK meer maar ik durf hem wel eens op de dyno te zien naast een Viper. Klets niet uit je nek, want de fabriek-af 600+ PK sportwagens zijn op een hand te tellen.
Koenigsegg (zo'n beetje alle modellen), mclaren f1, mclaren SLR, Ferrari 599 en iig ook de nieuwste Zonda schieten me zo even te binnen. Wie kletst er nou uit zijn nek?

En als je zoals de gemiddelde exotic het gewicht van je auto laag probeert te houden ipv standaard met 1500kg aan te komen heb je ook een minder sterke motor nodig (430 scuderia bv, 510pk maar sneller rond de baan dan de Enzo volgens de geruchten).

Voor zo'n self proclaimed specialist die iedere dag in dit soort auto's rijdt weet je er niet erg veel van lijkt het.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kill_em_all op 29-10-2007 11:13:38 ]
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:51:40 #142
97934 ASroma
Flamboyant
pi_54241343
vind het maar een karige grote bak, maar de prijs kwaliteit verhouding klopt wel. Geen slechte aankoop dat zeker niet, maar een echte autoliefhebber spaart toch ff door voor een porsche.
pi_54242204
Ik geloof er echt helemaal niks van dat die Viper sneller op een circuit is dan pak een beet 'm F430/Gallardo/911 GT3, ondanks dat ie gemiddeld 120 pk meer heeft. (en dan wel een circuit met bochten)

Amerikanen hebben gewoon geen besef dat er ook nog plekken op de wereld zijn met bochten.
pi_54242560
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 12:37 schreef Jimmeh het volgende:
Ik geloof er echt helemaal niks van dat die Viper sneller op een circuit is dan pak een beet 'm F430/Gallardo/911 GT3, ondanks dat ie gemiddeld 120 pk meer heeft. (en dan wel een circuit met bochten)

Amerikanen hebben gewoon geen besef dat er ook nog plekken op de wereld zijn met bochten.
Viper vs Vette
Dodge Viper SRT10 vs BMW Z4M

[ Bericht 8% gewijzigd door Googolplexian op 29-10-2007 13:25:23 ]
Calm down, please!
pi_54243901
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ach ... nvm, eigenlijk
pi_54245166
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 12:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dodge Viper SRT10 vs BMW Z4M

nice!
pi_54248871
Als je meer dan alleen maar op de dragstrip wil staan dan ben je wel snel op het circuit met zo'n bak, maar zodra het circuit bochtig word dan heb ik liever een europese auto die gebouwd is op bochten nemen ipv hard rechtdoor gaan.
Ieder z'n ding, in amerika vinden ze rechtdoor rijden nu eenmaal leuker dan in europa. Waarom? weet niemand. Als jij daar blij van word doe je ding, maar ook jij weet dat zo'n 1000 pk 1500 nm viper het tegen een porsche gt3 verliest op de nurburgring. Die viper wint het dan weer op de dragstrip.
Ieder z'n eigen. Doe mij maar een gt3rs of een andere europeaanse sportbak.
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Performance:
pi_54249438
quote:
En jij gelooft die dikke Brit? Hij kraakt alles af wat uit de VS komt, en die opgezette race is Dat vrouwenautootje trekt net 0.9g, de Viper trekt er 1.

Je zal nog heel sip kijken wanneer de nieuwe Viper de vloer aanveegt met de posters boven je bed... na de Corvette, die in de Z51 vorm (dus niet eens de Z06!) al beter is dan je exoten, zul je ook deze auto voor je moeten dulden.

Misschien dat ik voortaan ook in elk Porsche en Ferrari topic kom zeuren dat het peperdure, trage en lelijke bakken zijn. Misschien dat je het dan afleert om in elk topic over Supras, Vipers, Corvettes e.d. te komen huilen over het zogenaamd slechte interieur...
-Mark Steyn
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:42:20 #149
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_54250106
Nou laterale G's zegt maar een heel klein beetje over de totale handling. Het geeft alleen maar aan hoeveel zijwaardse grip je hebt op een glad skidpad als je daar rondjes op rijd. Dan nog is het een getal welke alleen opgaat als je de banden gebruikt die er fabriek af op zitten. Als je er wat beters onder schroeft zit je al hoger. Zegt niks over de balans, instuursnelheid, demping bij hobbelig asfalt. (curbstones)

Dus op alleen G's vergelijken is ook nogal boekjeswijsheid. Op zich kan die Z3M best winnen, auto's met veel vermogen zijn niet per definitie sneller op een circuit, gaat om de combinatie van onderstel, vermogen, bakverhoudingen, handelbaarheid enz. Je ziet de Viper bestuurder ook een fout maken, dat kost hem ook al de nodige tijd natuurlijk.

Maar als verdediging voor de Viper, stap eens in bij de Viper van Zakspeed op de Nurburgring, is een hele belevenis
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_54250302
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:11 schreef StefanP het volgende:

[..]

En jij gelooft die dikke Brit? Hij kraakt alles af wat uit de VS komt, en die opgezette race is Dat vrouwenautootje trekt net 0.9g, de Viper trekt er 1.
Altijd fijn om zoiets te horen uit de mond van iemand die altijd absoluut neutraal is

En waarom reageer je niet op mijn post? houd eens op met dat kinderachtige selectief quoten van je als je weer eens blijkt geen gelijk te hebben

Kom nou eerst maar eens met een bron van rondetijden van die viper op een circuit en dan zien we wel veder mkway?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')