quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:32 schreef XiChico het volgende:
Al je huisgenoten zullen denken dat jij Yolanthe bent en heel de tijd vragen hoe het met Jan is.
Pas in ieder geval op voor jonge en geestelijk labiele huisgenootjes die denken dat ze automatisch je beste vriend (in) worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:46 schreef Mevrouw.Broccoli het volgende:
Wat zijn de nadelen van uit huis wonen (op kamers) mbt huisgenoten, financien enz. enz.?
Horrorverhalen graag!![]()
In welk opzicht? IB is er namelijk ook nog...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:26 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Duur.
hehe ik heb het afgelopen jaar welgeteld 1 keer op de douche moeten wachten (wonen met zn 15'en). best wel relaxtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:25 schreef Gaan het volgende:
GeenWoon nu twee jaar op kamers met in totaal 10 huisgenoten en vind het hartsikke leuk. Tuurlijk je moet 's ochtend wel eens wachten op de douche, je net heerlijk gekochte verse melk is alweer half op of je word midden in de nacht wakker van t een of t ander, maar dat doet niet af aan de vrijheid die je hebt vergeleken met wonen bij je ouders!
Hoeft niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:59 schreef OldJeller het volgende:
Die nadelen die jij suggereert heb ik nooit gekend. Het enige 'nadeel' is dat je zelf de was moet doen.
Helaas betalen die net genoeg voor een bezemkast.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:09 schreef Mevrouw.Broccoli het volgende:
In welk opzicht? IB is er namelijk ook nog...
Als je geen vrienden hebt, kun je misschien inderdaad beter thuis blijven wonen ja.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef Staafje het volgende:
Ik heb echt totaal geen behoefte aan op kamers wonen. Ik woon bij mijn ouders en heb hier een slaapkamer van zo'n 30 m2. Mijn ouders werken beiden, heb geen broers of zussen en ik mag alles van mijn ouders. Ik doe hier ook regelmatig huishoudelijke klussen en helpen met de tuin onderhouden (2500 m2).
Voor mijn studie moet ik maar 8 uurtjes per week aanwezig zijn, op kamers heeft dan echt geen nut, dan zit ik me alleen maar stierlijk te vervelen omdat ik geen ene moer te doen heb en dan ga ik uit verveling maar hele dagen tv kijken of computeren. Ik zie dus eigenlijk alleen maar nadelen in op kamers wonen. Ik ga na mijn studie wel gewoon een eigen huis kopen, das de betere shit
Damn, alsof je geen vrienden kan hebben als je thuis woont. Ik heb vrienden zat, maar ik ga toch niet hele dagen met vrienden op straat rondhangen ofzo? Ik woon vlakbij de stad waar ik studeer, en al mijn vrienden ook, dan kan ik die beter hier in mijn ouderlijk huis ontvangen dan één of ander gaar kamertje van 16 m2.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:17 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Als je geen vrienden hebt, kun je misschien inderdaad beter thuis blijven wonen ja.![]()
omdat niet iedereen in een bezemkast wil wonenquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:24 schreef Sjoewe het volgende:
Ik snap eigenlijk nooit waarom je niet op kamers zou willen wonen
Alsof iedere studentenkamer een bezemkast is. Dat is ook echt zo'n thuiswoners-argument.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
omdat niet iedereen in een bezemkast wil wonen
of de keuken en badkamer met meer dan 2 mensen wil delen
nou groter dan mijn 2 kamers die ik nu heb kan ik echt niet betalenquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:28 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Alsof iedere studentenkamer een bezemkast is. Dat is ook echt zo'n thuiswoners-argument.
Bovendien heb ik thuis heb ik m'n badkamer altijd met meer mensen moeten delen dan in welk studentenhuis ook.![]()
Ja ik ga niet pleiten waarom jij op kamers moet. Maar daarom snap ik nog steeds niet waarom je het niet wilt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou groter dan mijn 2 kamers die ik nu heb kan ik echt niet betalen
en ik heb geen broers en zussen dus ik hoef de badkamer hier niet met zoveel mensen te delen
verder heb ik geen problemen met mijn ouders
ik mag doen en laten wat ik wil
iedereen mag langs komen, blijven eten, slapen
dus waarom op kamers gaan
Kijk, jij begrijpt het tenminste!quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en ik heb geen broers en zussen dus ik hoef de badkamer hier niet met zoveel mensen te delen
Zelfstandig worden? Zuipen tot diep in de nacht? Borrels met je huisgenoten en andere huizen?quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij de stad waar ik studeer en ik kom al vaak genoeg in die stad. Als ik daar in een klein kamertje ga zitten kom ik vast niet veel meer mensen tegen dan ik nu al doe.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:36 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Het is geweldig leuk, het kan heel erg gezellig zijn. Je leert erg veel over jezelf. Je komt veel nieuwe en vaak toffe mensen tegen. Het compleet voor jezelf zorgen is ook een goed gevoel.
Het is de ultieme vrijheid, het dwingt je om creatief te zijn met geld en middelen.
Plus dat je ouders het ook wel verdienen om gewoon weer overal en altijd seks te hebben als ze dat willen na 20 jaar![]()
![]()
![]()
Man man man, hoe oud ben je nou. Dat zuipen heb ik zo'n tien jaar geleden allemaal wel gehad, dat blijf je niet eeuwig leuk vinden hoor. Maar blijkbaar zijn jouw huisgenoten allemaal zuiplappen. Maar om op kamers te gaan en daar een hoop dingen voor in te leveren, alleen maar om 's nachts te gaan borrelen.. nahh, niet echt mijn ding. Als ik er iedere dag om zes uur 's morgens uit moet zal ik niet vaak tot diep in de nacht gaan zitten drinken, want dan ben je binnen de kortste keren ook zo gaar als wat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Zuipen tot diep in de nacht? Borrels met je huisgenoten en andere huizen?
Dingen organiseren in en rondom het huis?
zelfstandig worden heeft niets met zuipen tot diep in de nacht te maken (daar heb ik weinig behoefte aan)quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Zelfstandig worden? Zuipen tot diep in de nacht? Borrels met je huisgenoten en andere huizen?
Dingen organiseren in en rondom het huis? Je eigen eten leren maken? Met geld om leren gaan? Je ouders rust gunnen?
Ik niet. Dus dan zou ik op kamers gaan en er in persoonlijk opzicht op achteruit gaan, maar dan wel zelf kost en inwoning betalenquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:48 schreef Sjoewe het volgende:
Ik snap jullie echt niet.
Betalen jullie wel kost en inwoning?
Je krijgt meer stufi.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:49 schreef Staafje het volgende:
[..]
Ik niet. Dus dan zou ik op kamers gaan en er in persoonlijk opzicht op achteruit gaan, maar dan wel zelf kost en inwoning betalen![]()
nee en daarom wil ik ook niet op kamersquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:48 schreef Sjoewe het volgende:
Ik snap jullie echt niet.
Betalen jullie wel kost en inwoning?
Dat moet je zelf weten, je maakt het voor jezelf zo kut mogelijk, dan moet je het niet doen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zelfstandig worden heeft niets met zuipen tot diep in de nacht te maken (daar heb ik weinig behoefte aan)
en borrels bij vrienden heb ik ook gewoon
dingen organiseren in het huis kan ik ook zo vaak, 70% van de tijd heb ik het huis voor mij alleen
koken doe ik ook al een paar dagen in de week
en met geld leer je ook omgaan thuis
ik wil over een paar jaar best om mezelf gaan wonen maar niet op kamers
ik zou echt niet in zo'n kleine kamer kunnen wonen
Volgens mij net 19.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hoe oud waren jullie trouwens toen jullie op kamers gingen?
LOL, die maak ik dan weer op aan kamerhuur dus in feite heeft dat geen nut.quote:
Wilde het net zeggenquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar ik begrijp als je niet veel ruimte thuis hebt en ook ouders hebt die veel thuis zijn en veel met je bemoeien dan begrijp ik goed dat je op kamers wil, zou ik ook doen
19, bijna 20. 7 jaar over het VWO gedaanquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hoe oud waren jullie trouwens toen jullie op kamers gingen?
Dan heb je pauperouders die niks meebetalen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:53 schreef Staafje het volgende:
[..]
LOL, die maak ik dan weer op aan kamerhuur dus in feite heeft dat geen nut.
[..]
Wilde het net zeggen![]()
Ok. Jij hebt dat allemaal voor jezelf? Kijk, als je 900 euro per maand betaalt...quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, je maakt het voor jezelf zo kut mogelijk, dan moet je het niet doen.
Zeg alleen dat ik het iedereen kan raden, als je het nu al niet wilt blijf je lekker thuis wonen.
En dat het een kleine kamer is, is bullshit. Tenzij je van een enorm pauperbudget rond moet komen of gewoon een suffe kut bent. Als je leuk bent en snel nieuwe vrienden maakt, heb je in no time een prachtkamer vlakbij of midden in het centrum. Ik heb mijn eigen kamer met bureau, 2persoons bed, kast, bank en nog wat kasten enzo plus een grote benedenverdieping met voortuin, entree, woonkamer met vier banken, zeer ruime keuken, eetruimte, nog wat kasten etc voor eten, een eigen kroeg met bar, grote achtertuin, schuur en fietsenhok.
Nee, dat heet nu zelfstandig zijn als je de deur uit gaat. Jij noemt jezelf zelfstandig als je ouders nog meebetalen aan je kamerquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan heb je pauperouders die niks meebetalen.
dat klinkt wel goed maar dat heb ik eigenlijk nog nooit bij studenten gezienquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, je maakt het voor jezelf zo kut mogelijk, dan moet je het niet doen.
Zeg alleen dat ik het iedereen kan raden, als je het nu al niet wilt blijf je lekker thuis wonen.
En dat het een kleine kamer is, is bullshit. Tenzij je van een enorm pauperbudget rond moet komen of gewoon een suffe kut bent. Als je leuk bent en snel nieuwe vrienden maakt, heb je in no time een prachtkamer vlakbij of midden in het centrum. Ik heb mijn eigen kamer met bureau, 2persoons bed, kast, bank en nog wat kasten enzo plus een grote benedenverdieping met voortuin, entree, woonkamer met vier banken, zeer ruime keuken, eetruimte, nog wat kasten etc voor eten, een eigen kroeg met bar, grote achtertuin, schuur en fietsenhok.
Gewoon vrijstaand studentenhuis, 10 min van de stad, 10 min van de Uni. Woon nu met vier anderen, daar is het ook zeker ruim genoeg voor, denk dat je hier maximaal met zn zessen kan wonen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:55 schreef Staafje het volgende:
[..]
Ok. Jij hebt dat allemaal voor jezelf? Kijk, als je 900 euro per maand betaalt...
Juist niet, denk ik. Dan sneeuw je zo onder in een groep mensen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
op kamers is misschien wel beter als je moeilijk contact legt met mensen
Als je het niet hebt gezien moet je beter rondkijken denk ik.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat klinkt wel goed maar dat heb ik eigenlijk nog nooit bij studenten gezien
maar dan nog wat maakt het uit waar je woont
het ligt toch aan jezelf of je leuke dingen gaat doen met vrienden en of je er iets leuks van maakt
Kijk, daar komt de aap uit de mouw, je zit er met vier andere mensen. Dat is toch irritant als je dat moet delen telkens, wil je een avondje gezellig vrienden uitnodigen of met je chick rustig op de bank hangen, zitten al die huisgenoten daar bij. Of schop je die dan gewoon de deur uit? Maar goed als je moeilijk contact maakt is op kamers gaan wellicht wel handig, want dan kan je van je huisgenoten vrienden proberen te maken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Gewoon vrijstaand studentenhuis, 10 min van de stad, 10 min van de Uni. Woon nu met vier anderen, daar is het ook zeker ruim genoeg voor, denk dat je hier maximaal met zn zessen kan wonen.
We hebben ook nog een kamer vrij, kan nog wel iemand bij opzich.
We betalen nu geloof ik 1500 p/m incl internet, gas, water, electriciteit en huur.
hier ben ik inderdaad maar gestopt met lezen inderdaadquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Als je het niet hebt gezien moet je beter rondkijken denk ik.
Ik zou proberen bij een verenigingshuis te gaan (heb ik ook gedaan). Heb je wel tien weken huisopdrachten en ontgroening (wedden dat je dat niet wil?),
Wat is dat nu voor iets doms? Het is toch voor 1/4 jouw huis? Ik laat me niet vernederen door andere mensen en ik vind dat iedereen gewoon zijn eigen rommel op moet ruimen en met elkaar afspraken maakt over wie wat doet. En je wilt toch ook je huis lekker inrichten naar jouw eigen smaak en zelf leuke spulletjes kopen om er in te zetten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Als je het niet hebt gezien moet je beter rondkijken denk ik.
Ik zou proberen bij een verenigingshuis te gaan (heb ik ook gedaan). Heb je wel tien weken huisopdrachten en ontgroening (wedden dat je dat niet wil?), maar daarna is het jarenlang chill en hoef je feitelijk aan klusjes geen donder uit te voeren (doen de nieuwe bewoners).
Ligt er aan: je kan in een studentenhuis gaan wonen of gewoon op kamers gaan in een appartementje met vrienden oid.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:08 schreef Staafje het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor iets doms? Het is toch voor 1/4 jouw huis? Ik laat me niet vernederen door andere mensen en ik vind dat iedereen gewoon zijn eigen rommel op moet ruimen en met elkaar afspraken maakt over wie wat doet. En je wilt toch ook je huis lekker inrichten naar jouw eigen smaak en zelf leuke spulletjes kopen om er in te zetten.
Alsof je later in je eigen huis ook een slaaf hebt die alle klusjes voor je gaat doen![]()
Je hebt toch je eigen kamer? Daar kan je toch ook prima zitten?quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:04 schreef Staafje het volgende:
[..]
Kijk, daar komt de aap uit de mouw, je zit er met vier andere mensen. Dat is toch irritant als je dat moet delen telkens, wil je een avondje gezellig vrienden uitnodigen of met je chick rustig op de bank hangen, zitten al die huisgenoten daar bij. Of schop je die dan gewoon de deur uit? Maar goed als je moeilijk contact maakt is op kamers gaan wellicht wel handig, want dan kan je van je huisgenoten vrienden proberen te maken.
Tja, ik ben 24, misschien heb ik er een serieuzere kijk op en denk ik verder dan knullen van 19 die net van de middelbare school af zijn. Zo te horen heb je het gezellig ingericht, maar ik bedoel meer grotere dingen, zoals je eigen eettafel, bankstel, vloerkleed, servies. Niet echt tof als jij voor jezelf die leuke dingen koopt en er dagelijks andere mensen een rommeltje van maken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Je zou hier inderdaad ook niet tussen passen.
Rommel opruimen gaat af en toe wel, schoon is het nooit. Elkaar afzeiken is orde van de dag, maar gewoon terugzeiken en het is alleen maar mooi. Leer je jezelf van verdedigen wat ook wel handig is.Niet dat het op een vervelende manier is hoor, maar beetje zeiken en plagen moet kunnen.
En het inrichten naar mijn smaak: heb ik op mijn eigen kamer ook helemaal gedaan.Beneden hangt het vol met foto's van oud-bewoners, schilderijtjes van zigeunerkindjes, vlaggen, kroonluchters, borduurwerkjes etc..
En dat 'later je eigen huis' duurt nog wel even, ik geniet hier nu nog van. Later is later, dat duurt nog zeker drie á vier jaar.
Kan best dat je relaxte mensen hebt in je huis, maar als ik hier thuis vrienden ontvang is dat toch ook niet telkens hetzelfde groepje. Ik heb ook vrienden die elkaar niet kennen, en ik hou van wat afwisseling. Ook privé met je meid gezellig op de bank is ook leuk. Je kan wel zeggen ga naar je kamer, maar in de woonkamer heb je toch een grote tv, je zet de tuindeur gezellig open, je gaat buiten op je terras zitten, zonneschermen naar beneden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Je hebt toch je eigen kamer? Daar kan je toch ook prima zitten?
En dan nog, ik zit met erg relaxte mensen in huis, kan me weinig situaties voorstellen dat ik ze dr niet bij zou willen hebben. Vriendinnen ook, geen probleem, kunnen ook altijd mee-eten etc.
Eettafel, vijf bankstellen, tuinset, bar, flipperkasten, piano, alle bestek, keuken, kasten, kapstokken etc. waren er allemaal al toen ik hier kwam wonen. Spul van mijn eigen kamer zal ik meenemen als ik verhuis, maar alles wat beneden staat is gemeengoed en hoort bij het huis. Wel zo makkelijk, hoef je dat ook niet te kopen..quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:18 schreef Staafje het volgende:
[..]
Tja, ik ben 24, misschien heb ik er een serieuzere kijk op en denk ik verder dan knullen van 19 die net van de middelbare school af zijn. Zo te horen heb je het gezellig ingericht, maar ik bedoel meer grotere dingen, zoals je eigen eettafel, bankstel, vloerkleed, servies. Niet echt tof als jij voor jezelf die leuke dingen koopt en er dagelijks andere mensen een rommeltje van maken.
[..]
Studeer je uberhaupt wel?quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:18 schreef Staafje het volgende:
[..]
Tja, ik ben 24, misschien heb ik er een serieuzere kijk op en denk ik verder dan knullen van 19 die net van de middelbare school af zijn.
Getver.. het is toch gewoon leuk om lekker je eigen spulletjes te kopen en alles naar eigen smaak in te richten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:29 schreef Skv het volgende:
[..]
Eettafel, vijf bankstellen, tuinset, bar, flipperkasten, piano, alle bestek, keuken, kasten, kapstokken etc. waren er allemaal al toen ik hier kwam wonen. Spul van mijn eigen kamer zal ik meenemen als ik verhuis, maar alles wat beneden staat is gemeengoed en hoort bij het huis. Wel zo makkelijk, hoef je dat ook niet te kopen..![]()
Jazeker.quote:
Jij bent student.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:40 schreef Staafje het volgende:
[..]
Getver.. het is toch gewoon leuk om lekker je eigen spulletjes te kopen en alles naar eigen smaak in te richten.
[..]
Jazeker.
dus als mensen een andere mening dan jij hebben zijn ze triest?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:32 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Jij bent student.![]()
![]()
Zie ook TIKweek (Tilburg)
Verder is dit net zo'n triest topic aan het worden als dat topic over introdagen en kampen. Allemaal trieste mensen die tegen het studentenleven zijn en bevestiging zoeken bij elkaar. Heb verder geen zin om inhoudelijk te reageren, dat heeft toch geen zin.
Nee.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus als mensen een andere mening dan jij hebben zijn ze triest?
Van ouders wordt juist verwacht dat ze een deel van de studiekosten betalen (zie advies bedragen IB-Groep), uitgezonderd wanneer ze onvoldoende geld hebben dan is er de aanvullende beurs.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:29 schreef Sjoewe het volgende:
Zo onredelijk is het toch niet om je ouders kost en inwoning te betalen. Ze krijgen tenslotte geen kinderbijslag meer voor je. Dus dan moeten die weer extra gaan lappen.
Als je thuisblijft vanwege materiele zaken, dan geef je IMHO echt om de verkeerde dingen in het leven.
en jij vind dat jij alleen gelijk kan hebbenquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee.
Maar wel als je tegen iets als student zijn ingaat. Als je iets niet wil prima. Maar ga dan niet in dit soort topics naar lotgenoten zoeken en elk tegenargument dat gegeven wordt op een belachelijke manier weerleggen. Of zoals hier; voordelen lijken die mensen totaal niet te zien. Ze vinden dat zij zelf gelijk hebben en daar blijft het bij. Bedoel, post dan niet!
ik heb een half jaar actief naar kamers gezocht en jammer genoeg waren de meeste toch echt klein en te duur voor zo'n kleine kamerquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:55 schreef Sjoewe het volgende:
We gaan het niet met elkaar eens worden, en dat is prima. Maar de discussie stopt hier, want alles is al een keer gezegd. Het is duidelijk dat Miss_s en Staafje niet op kamers willen wonen. So be it.
Voor alle andere mensen, probeer het eens voordat je erover oordeelt. Vooroordelen van mensen die thuiswonen over het op kamers wonen lijken mij niet echt sterke argumenten. Niet alle studentenkamers zijn bezemhokken, niet alle huisgenoten zijn doorgesnovenspeedfreaks, niet alles in het leven is duur.
Ja studiekosten. Dat is geen levensonderhoud. En niks voor je kind over hebben, is iets anders dan vinden dat jij als kind het recht hebt om je ouders financieel uit te buiten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:02 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Van ouders wordt juist verwacht dat ze een deel van de studiekosten betalen (zie advies bedragen IB-Groep), uitgezonderd wanneer ze onvoldoende geld hebben dan is er de aanvullende beurs.
Als je als ouder niets over hebt voor je kind had je geen kinderen moeten nemen.![]()
*zucht*quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en jij vind dat jij alleen gelijk kan hebben
dus dat is toch beide hetzelfde dan
volgens mij heb je dan een verkeerd beeld van mequote:Op maandag 13 augustus 2007 22:13 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
*zucht*
Het gaat om de manier waarop. Het zuipen is niet goed. Student zijn is alleen studeren etc. Verder zien jullie gewoon geen voordelen, ik zou bijvoorbeeld best wel wat nadelen kunnen noemen, alleen hebben die nadelen vaak ook weer en voordelige kant. Verder is zo'n beetje alles op vooroordelen gebaseerd. Niet alle kamers zijn klein, duur, ranzig, wonen rare huisgenoten etc. Dat is het probleem van dergelijke topics.
Zo, mijn laatste post in dit topic.
Hoi, dit is mijn eerste post hier!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar goed dit is ook mijn laatste post hier
Net zoveel/zo weinig als thuiswonen. Het is maar net hoe je er tegen aankijkt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:16 schreef Roellio het volgende:
Heeft op kamers gaan nadelen dan?
Ik wist niet dat je ervan uit ging dat de ouders alles betalen. Het adviesbedrag van de IB-Groep voor de bijdrage van je ouders is erop gebaseerd dat je de kosten zelf betaalt en betreft ook levensonderhoud.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:10 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja studiekosten. Dat is geen levensonderhoud. En niks voor je kind over hebben, is iets anders dan vinden dat jij als kind het recht hebt om je ouders financieel uit te buiten.
Als je ouders alles voor je betalen lijkt het me niet meer dan redelijk dat ze je dan zouden vragen om het bedrag van je stufi iedere maand netjes af te dragen.
Verrekenen? Met die 70 euro die je per maand krijgt als je nog thuiswoont? Sorry hoor, maar die 70 euro valt dan in het niets bij alle andere kosten..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:11 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Mijn ouders doen het ook zo als jij beschrijft, dus ze betalen o.a. collegeld, boeken, zorgverzekering, sport, kleedgeld, eten op universiteit min de zorgtoeslag en studiefinanciering. Ik zie het afdragen van zorgtoeslag en studiefinanciering alleen als 'verrekenen' en niet als kost en inwoning.
Wanneer je het zo doet komt het netto bedrag dat ouders betalen ongeveer uit op het adviesbedrag van de IB-Groep.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef Nuna het volgende:
[..]
Verrekenen? Met die 70 euro die je per maand krijgt als je nog thuiswoont? Sorry hoor, maar die 70 euro valt dan in het niets bij alle andere kosten..
En niet alle thuiswoners zijn mensen zonder vrienden die geen vrijheid hebben onder de toorn van paps en mams omdat ze *gasp* nooit het genot zullen ervaren van hun eigen boodschapjes doen of het zuipen van een fles wijn in het park (mijn ouders hebben een afgehakt hoofd op een stok bij de voordeur gezet als waarschuwing dat ik vooral niet moet proberen te ontsnappen). Ik heb gezien hoe mijn zusje en vrienden (ja, die heb ik) die uit huis wonen het doen, en geloof me, ik mis helemaal niets. Ik ben al zelfstandig, ik hoef dat alleen niet voor iemand, inclusief mezelf, te bewijzen als ik gewoon nog een onwijs goede band heb met m'n ouders en een prachtige kamer heb op 5 min. van het station.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:55 schreef Sjoewe het volgende:
Voor alle andere mensen, probeer het eens voordat je erover oordeelt. Vooroordelen van mensen die thuiswonen over het op kamers wonen lijken mij niet echt sterke argumenten. Niet alle studentenkamers zijn bezemhokken, niet alle huisgenoten zijn doorgesnovenspeedfreaks, niet alles in het leven is duur.
Pink Floydquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:43 schreef VonHinten het volgende:
Huisgenoten kunnen een nadeel zijn. Zo heb ik ruim een jaar bij een werkloze alcoholist van 44 ingewoond. Althans, monsieur woonde in de kelder en ik woonde samen met een andere kerel boven hem. Onze douche zat in zijn keuken, maar daar heb ik nooit meer gedoucht nadat ik daar een aardappelschilbak vol dunne stront had zien staan.En hij jatte uit onze koelkast. En hij stonk. En draaide om 2 uur 's nachts snoeihard Pink Floyd. En wilde altijd geld lenen. En als zijn moeder langskwam mochten wij niet op de gang komen omdat dat wicht niet kan schijten als we teveel geluid maakten.
Inderdaad vrij hoererend. Maar toch mooi dat dat kan.
Je vergeet HBO bashingquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:50 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vraag me echt oprecht af wat het is dat elk studenttopic verzandt in van dat moddergooien over en weer omdat de een wel bij een vereniging zit en de ander niet, de een thuis woont en de ander niet en dat iedereen zo ontzettend gelijk heeft en daarom maar eindeloos gaat zitten neten in dit soort topics.
Ontopic:
Ik vind het nadeel de was niet vanzelf weer schoon in de kast groeit. Ik haat de was doen. Maar, dat hoort erbij.
Typische het bekrompen denkvermogen van een student op kamers.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef Skv het volgende:
Thuiswonen - Op kamers
HBO - Uni
Vereniging - geen vereniging
school - universiteit
Andere dingen maak ik idd ook niet mee hier, dichtgetikt gedrag.
Pink Floyd is echt van die psychedelische oldskool shit. Another brick in the wall.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:38 schreef Skv het volgende:
Dat zijn de discussies waar het hier op fok op uitdraait.! Echt een topforum voor een heldere discussie.
Echt fantastisch, vooral de live-versie van Uncomforably Numb.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:41 schreef Staafje het volgende:
[..]
Pink Floyd is echt van die psychedelische oldskool shit. Another brick in the wall.
maar het is wel goed als je ouders je kamer betalen en voor de rest ook alles betalen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:02 schreef Svyatagor het volgende:
Maar ik blijf het een beetje sneu vinden als mensen eindeloos bij papa en mama blijven hangen uit materialisme of gemakzucht. Lekker sparen voor de uitzet als je straks in je nieuwbouwhuis woont
Dat staat er toch niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar het is wel goed als je ouders je kamer betalen en voor de rest ook alles betalen?
Kom nou, de moederskindjes hier verdedigen net zo hard hoe tof het is om nog thuis te zittenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:37 schreef Staafje het volgende:
Typische het bekrompen denkvermogen van een student op kamers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |