abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52245625
Wat zijn de nadelen van uit huis wonen (op kamers) mbt huisgenoten, financien enz. enz.?
Horrorverhalen graag!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:57:33 #2
32402 s0k
..............................
pi_52245886
..................................................................................................................................................
pi_52245928
Die nadelen die jij suggereert heb ik nooit gekend. Het enige 'nadeel' is dat je zelf de was moet doen.
pi_52247367
Al je huisgenoten zullen denken dat jij Yolanthe bent en heel de tijd vragen hoe het met Jan is.
pi_52247423
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 02:32 schreef XiChico het volgende:
Al je huisgenoten zullen denken dat jij Yolanthe bent en heel de tijd vragen hoe het met Jan is.

+2 scherp
pi_52249377
Klein, vies en teveel mensen om je heen die stinken en niet douchen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_52255428
zelf koken en schoonmaken en af en toe overlast van anderen, maar dit weegt niet op tegen de vrijheid
Too much is never enough!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:13:07 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_52257216
Het is duur.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_52257373
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:46 schreef Mevrouw.Broccoli het volgende:
Wat zijn de nadelen van uit huis wonen (op kamers) mbt huisgenoten, financien enz. enz.?
Horrorverhalen graag!
Pas in ieder geval op voor jonge en geestelijk labiele huisgenootjes die denken dat ze automatisch je beste vriend (in) worden.
Zie mijn vandaag geopende topic...

Ben ik eerlijk, is het weer niet goed...

Zorg iig dat je zelf niet dat labiele huisgenootje wordt. En verder is het best leuk hoor, huisgenoten. Altijd gezellig
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_52257701
Duur.
pi_52264012
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:26 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Duur.
In welk opzicht? IB is er namelijk ook nog...
pi_52264313
Ik zie geen nadelen.
pi_52264360
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 02:38 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

+2 scherp
+3 nog scherper
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:25:21 #14
188342 Gaan
als een banaan?
pi_52265736
Geen Woon nu twee jaar op kamers met in totaal 10 huisgenoten en vind het hartsikke leuk. Tuurlijk je moet 's ochtend wel eens wachten op de douche, je net heerlijk gekochte verse melk is alweer half op of je word midden in de nacht wakker van t een of t ander, maar dat doet niet af aan de vrijheid die je hebt vergeleken met wonen bij je ouders!
pi_52276946
Grootste nadeel: je weg door de afwas van anderen moeten banen in de keuken.
pi_52288748
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:25 schreef Gaan het volgende:
Geen Woon nu twee jaar op kamers met in totaal 10 huisgenoten en vind het hartsikke leuk. Tuurlijk je moet 's ochtend wel eens wachten op de douche, je net heerlijk gekochte verse melk is alweer half op of je word midden in de nacht wakker van t een of t ander, maar dat doet niet af aan de vrijheid die je hebt vergeleken met wonen bij je ouders!
hehe ik heb het afgelopen jaar welgeteld 1 keer op de douche moeten wachten (wonen met zn 15'en). best wel relaxt
Too much is never enough!
pi_52291119
duur en te weinig ruimte
niet echt mijn keuze

vrijheid heb ik thuis ook wel met ouders die 80 uur in de week werken en geen broers of zussen
pi_52292119

[ Bericht 100% gewijzigd door Repeat op 11-08-2007 21:30:49 ]
pi_52292144
Zijn er überhaupt voordelen dan?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52312410
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:59 schreef OldJeller het volgende:
Die nadelen die jij suggereert heb ik nooit gekend. Het enige 'nadeel' is dat je zelf de was moet doen.
Hoeft niet.

Alleen financieel is het wat zwaarder. Verder alleen maar voordelen! Zou voor geen goud meer terug willen naar mn ouderlijk huis, hoewel ik het daar ook altijd prima heb gehad.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 augustus 2007 @ 21:48:29 #21
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52313916
Financieel, je hebt altijd vaste lasten die je moet betalen. IB groep kan een hoop geld verlenen maar het is meer de vraag of je dat ook wilt

Zelf koken en daarnaast zelf eten in huis halen, het is me al meerdere malen gebeurd dat ik 's ochtend wakker werd en dacht, shit weer geen brood in huis gehaald. Maar goed ik vind het vooral heel veel voordelen hebben Zelfstandigheid.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:45:32 #22
140245 base3ball
State Of Mind
pi_52317494
Bij mij gaat het ook (eindelijk ) eens gebeuren. Had al veel eerder uit huis gemoeten natuurlijk, maar nu dan toch echt. Al is het nog even afwachten op die woning, nja maximaal nog een paar weken.

Zelf koken kan zeker een nadeel zijn als je niet kunt koken. Ook als je wel kunt koken is het nu wel dat je elke dag moet koken natuurlijk. Waardoor je wat minder tijd over hebt dan je gewend bent. Datzelfde geld voor schoonmaken, opruimen enz. Overigens vind ik het zelf altijd relaxed als mijn ouders weer eens met vakantie zijn (en dat doen ze dan ook vaak). Zodat ik zelf kan bepalen wat ik eet (nee dat betekend niet per definitie ongezonder) en hoe laat ik eet.

Het lastigste vind ik als ik dus die paar weken lekker alleen thuis ben (en straks dus 'altijd'), is dat ik steeds moet bedenken wat ik de hele week eet . Het meeste kan ik wel zelf koken en wat ik nog niet kan doe ik dan wel, zodat ik het leer. Maar zelf bedenken wat je de hele week eet is lastig, omdat je daar nooit zelf over nadenkt.

Dus alles zelf moeten doen straks, je financiën zijn nadelen die je hebt. Maar dat ligt heel erg aan wie je bent. De een voert thuis geen zak uit en gaat dat heel erg merken zodra diegene uit huis is. Er zijn ook mensen die behoorlijk eenzaam kunnen zijn als ze op zichzelf wonen, omdat ze van een 'vol' huis naar een leeg huis gaan en niemand in die stad kennen oid.

Ikzelf vind het juist lekker dat ik eindelijk eens echt kan gaan en staan waar ik wil, terwijl dat nu ook geen enkel probleem is, maar toch.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_52325393
Ik heb echt totaal geen behoefte aan op kamers wonen. Ik woon bij mijn ouders en heb hier een slaapkamer van zo'n 30 m2. Mijn ouders werken beiden, heb geen broers of zussen en ik mag alles van mijn ouders. Ik doe hier ook regelmatig huishoudelijke klussen en helpen met de tuin onderhouden (2500 m2).
Voor mijn studie moet ik maar 8 uurtjes per week aanwezig zijn, op kamers heeft dan echt geen nut, dan zit ik me alleen maar stierlijk te vervelen omdat ik geen ene moer te doen heb en dan ga ik uit verveling maar hele dagen tv kijken of computeren. Ik zie dus eigenlijk alleen maar nadelen in op kamers wonen. Ik ga na mijn studie wel gewoon een eigen huis kopen, das de betere shit
Sue me.
pi_52329585
Uiteindelijk hebben de nadelen zeker opgewogen tegen de voordelen. Ik ben er een stuk zelfstandiger door geworden, kan goed met weinig geld omgaan, heb beter leren omgaan met mensen en heb veel plezier gehad. De mooiste momenten waren voor mij toch de dagen waarop ik met vriendinnen (en ook wel met huisgenoten) samen ging eten en we de hele avonden/nachten samen konden kletsen en uitgaan. Spontaan bij elkaar voor de deur staan om te gaan theeleuten, wijntje drinken op een terras, samen te studeren in de bieb of uithuilen bij tentamenstress. Gewoon de algehele vrijheid die je hebt als je aan niemand verantwoording hoeft af te leggen over wat je doet, wanneer en waarom.

Maargoed, ontopic: de nadelen die ik ervaren heb.

- Je moet je aanpassen aan het feit dat jouw idee van schoon/opgeruimd nooit bereikt wordt, ondanks schoonmaakroosters e.d. Leve de chloor en badslippers
- Iedereen leeft in zn eigen ritme, dat wil nog wel eens heel irritant zijn. Huisgenoot 1 gaat om half 7 douchen waardoor je wakker wordt, terwijl huisgenoot 2 bijna elke avond pas om 2 uur snachts binnen komt stampen.
- Voorgaande wil nog wel eens voor irritaties zorgen. Je moet echt leren om dingen goed met elkaar te bespreken anders komt er ruzie. In huizen met alleen maar vrouwen worden het meestal roddelkliekjes is mijn ervaring
- Je moet actief bezig gaan om jezelf te vermaken, anders kan op kamers wonen eenzaam zijn. In lang niet alle studentenhuizen is er veel omgang met elkaar en vaak heb je maar weinig college. Sommige mensen kunnen hierdoor nogal vereenzamen. Thuis heb je altijd wel aanspraak en een soort sociale controle door je ouders, op kamers kan je rustig 2 weken in je nest blijven liggen, zonder dat iemand zich daar druk om maakt.

Financieel gezien heeft het mij niet zoveel tijd gekost om te leren omgaan met wat ik had, maar ik heb menig medestudent gehad die jaar na jaar aan het eind van hun geld nog een stuk maand overhielden. Gevaar daarvan is dat sommige mensen veel gaan werken om rond te komen, waardoor ze te weinig tijd overhouden voor hun studie. Dat is natuurlijk ook weer de omgekeerde wereld.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:45:21 #25
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52331967
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:09 schreef Mevrouw.Broccoli het volgende:
In welk opzicht? IB is er namelijk ook nog...
Helaas betalen die net genoeg voor een bezemkast.
Niet dat dat me er van heeft weerhouden om gelijk na het VWO uit huis te gaan. Dan maar een beetje werken er bij .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')