abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52250628
pas op, lang verhaal!

Even checken of ik nou echt zo lomp ben of dat het allemaal wel meevalt...

Ik woon in een semi-studentenhuis, met 3 man en 2 vrouwen. De jongens waaronder ik werken allemaal al, en de 2 meisjes studeren nog. Een van de 2 is wel ok, de ander is een suffe muts waar ik niks, nul komma nul band mee heb. Ze heet M.

M is ziekelijk ongezond en 3 weken in de maand ziek, en dat komt o.a. omdat ze niet kan koken, maar wel elke dag een diepvriespizza eet. Nou ja, elke dag... 6 dagen in de week. Ze slaapt gaten in de dag tot 4 of 5 uur, en gaat dan 's avonds laat nog iets bakken. Ik hou dan elke keer mn hart vast, want stel dat ze een keer iets in een pan wil bakken, dan gaat dat geheid fout, ze laat alles aanbranden. Pizza's zijn nog het veiligst, daar gaat vrij weinig mee fout.
Tot slot heb ik een grote kamer (de oude woonkamer) op de begane grond, naast de keuken dus. Als zij in de keuken bezig is, dan merk ik dat uiteraard.

Misschien ben ik wel een beetje kritisch tegen d'r, maar ik heb al heel vaak gevraagd of ze eens de moeite zou kunnen doen te leren koken, zodat het huis niet telkens blauw staat van de rook. Ik bied zelfs aan r te helpen koken, of om dr iets te leren. Ik plak dr band als die lek is. In dat jaar dat ze er nu woont heb ik echt wel mn goeie wil getoond, maar nu is het op qua goodwill... Elke tip die je geeft word opgevat als persoonlijke kritiek. Ze is dus, behalve mager, ziekelijk en een onvolwassen bimbo (een 19 jarige met het uiterlijk en gedrag van een meisje van 16) ook nog eens onzeker en ze trekt zich werkelijk alles aan.

Woensdagavond lag ik in bed met mn vriendin, en kwamen M en haar vriendje I. (een turkse loverboy) thuis, en gingen doodleuk in de keuken zitten lullen en een pizzaatje bakken, ondertussen ook kletsend. En die turk kan niet zachtjes praten. Dit vond plaats tussen 1 en 2...
Ik heb dus gisteravond maar even gevraagd of dit voortaan op doordeweekse dagen voor 12 uur zou kunnen, tenslotte moet ik gewoon werken, ook al heeft zij zomervakantie. Ze zou bijvoorbeeld de oven kunnen aanzetten, dan boven gaan kletsen, en dr pizza ophalen als die klaar is. Zij blij, ik blij. Wat ze in het weekend doet vind ik niet erg, dan kan ik uitslapen.
Affijn, ik vond dat ik het vrij netjes heb gevraagd, en heel onredelijk is het ook niet. Toch?

Dat gesprek greep ze meteen aan om te vermelden dat ze het niet leuk vond dat ik haar altijd zo aansprak op van alles, en dat ze had gehoord van een andere huisgenote dat ik geen zin meer had om vanuit mn grenzeloze naastenliefde nog langer dingen voor haar te doen, omdat er toch nooit iets van eigen initiatief vanuit haar voor terugkomt. En dat vond ze vervelend enzo, en ze wilde weten wat ze dan kon doen, want ze wil graag veranderen zodat ik dr wel aardig vind.

Toen heb ik maar eens gezegd wat me al tijden bezighoudt: "Nou M, jij bent gewoon niet mijn favoriete huisgenote. En da's niet erg, we hoeven geen dikke vrienden te zijn, als we maar een beetje kunnen samenleven, meer hoeft van mij niet. Voor mij moet je niet veranderen, dat doe ik ook niet voor jou. Als we geen huisgenoten waren, was je nooit een vriendin van me geworden, dus nu word je het ook niet"

En nu huilt ze al sinds gisteravond... Arm ding, dacht natuurlijk dat dr eerste studentenhuis een plek zou zijn waar iedereen elkaar knuffelt enzo, iets teveel flairs en yes'sen gelezen...

Maar de hamvraag: was het nou lomp van mij om dat zo te zeggen? Ik heb d'r bubble gebroken, da's duidelijk genoeg, maar je moet toch een keer de waarheid vertellen in plaats van mn tijd verspillen aan beleefdheidspraatjes uitwisselen over voor mij volstrekt oninteressante onderwerpen (krultangen, studiepunten, roddels, dr loverboy, pizza)

Disclaimer1: opmerkingen als :" je moet daar gewoon weg, een plekje voor jezelf vinden" zijn uiteraard welkom, maar daar wordt al aan gewerkt hoor
Disclaimer2: ze is niet lekker, en vragen om foto's is dus niet verstandig. Ik heb ze ook niet.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_52250698
nee, niet onredelijk
pi_52250705
quote:
Disclaimer2: ze is niet lekker, en vragen om foto's is dus niet verstandig. Ik heb ze ook niet.
Goedmaaksex is dus ook geen optie?
pi_52250728
Oh, ik vind dat je het prima opgelost hebt zo. Sneu dat ze jankt, dat wel. maarja, doe je niks aan.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:31:05 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52250767
wat een huillie
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:31:30 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52250773
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:29 schreef veldmuis het volgende:
Oh, ik vind dat je het prima opgelost hebt zo. Sneu dat ze jankt, dat wel. maarja, doe je niks aan.
Eens. Je hebt het imo zelfs tactisch gebracht. Dat zij zo'n fragieltje is, is niet jouw probleem dan wel schuld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52250794
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:28 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Goedmaaksex is dus ook geen optie?
Gatverdamme man, ik ben veel te bang dat ik dat magere ribbenkastje in elkaar druk. Pas wilde ze me knuffelen (ik ging een weekendje de bergen in, en dan is ze altijd bang dat ik doodval ofzo)
Ik knuffelde voor het decorum toch maar even een beetje terug, en toen hoorde ik een piepje en zei ze: "Nouw, je plet me.."

( met zo'n zelfde klagelijke toon als wanneer Paris hilton in dr befaamde infra-rood sexfilm zegt: "You're choking me.." )

Nee, geen goedmaaksex dus.
En inderdaad, janken is vervelend, maar nu weet ze tenminste waar we aan toe zijn. Ik ben niet de grote broer figuur (dat is volgens mij wat er onderhuids aan de hand is, zo ziet ze me)
Mijn foto's op Flickr!
pi_52250895
Misschien is heroine de oplossing?
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_52250944
Ze mag trouwens blij zijn dat jij haar uit een illusie hebt geholpen en niet iemand die nog dichter bij haar staat. Drama.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
pi_52250963
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:36 schreef Forkbender het volgende:
Misschien is heroine de oplossing?
Haar lichaam heeft niet de reserves die nodig zijn om zulks een zware belasting te verdragen
Mijn foto's op Flickr!
pi_52250965
Je zei al dat ze onzeker was, maar als ik dit zo hoor heeft ze een gedrag dat op weinig plekken goed zal aanslaan. Waarschijnlijk is het goed dat ze het een keer hoort, zodat ze niet meer onzeker hoeft te zijn.

Nu weet ze tenminste zeker dat ze een "mager, ziekelijk en een onvolwassen bimbo (een 19 jarige met het uiterlijk en gedrag van een meisje van 16) dat zich werkelijk alles aantrekt" is.
Doe eens wild ....
pi_52251070
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Haar lichaam heeft niet de reserves die nodig zijn om zulks een zware belasting te verdragen
Das mooi, want dan kan ze de eerste 100 keer spuiten overslaan, om al gelijk een junk te worden.
Ze heeft de mindset ervan, dus dat moet geen probleem opleveren.

Ik bedoel, iemand die alleen pizza's eet en wil dat iedereen haar geweldig vindt.

Wat een ongekende hardheid, Forkbender.
pi_52251084
Ze is overgevoelig.
pi_52251121
Lijkt me niet zo lomp hoor. Gewoon eerlijk.
Drawing on my fine command of the language, I said nothing.
pi_52251125
waar je je druk om kan maken , als je er al niet tegenkan dat je een magere zeurderige kamergenoot hebt die vaak pizza's in de oven steekt, en 's nachts soms een lawaai maakt ...

ik zou dergelijke opmerkingen op mijn persoon/gedrag ook niet appreciëren. Vraag dan gewoon of zein het vervolg minder lawaai maak 's nachts, maar een preek over het feit dat je haar persoonlijk niet mag vind ik wel echt niet nodig
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_52251187
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:45 schreef petitlapin2 het volgende:
waar je je druk om kan maken , als je er al niet tegenkan dat je een magere zeurderige kamergenoot hebt die vaak pizza's in de oven steekt, en 's nachts soms een lawaai maakt ...

ik zou dergelijke opmerkingen op mijn persoon/gedrag ook niet appreciëren. Vraag dan gewoon of zein het vervolg minder lawaai maak 's nachts, maar een preek over het feit dat je haar persoonlijk niet mag vind ik wel echt niet nodig
heb je het wel gelezen? Zij begon erover!
pi_52251213
quote:

Hij heeft het steeds bij een enkele opmerking gehouden, maar nu vroeg ze er letterlijk om.
quote:
.... en ze wilde weten wat ze dan kon doen, want ze wil graag veranderen zodat ik dr wel aardig vind.
Doe eens wild ....
pi_52251243
Je hebt niets onbehoorlijks gezegd. Het ligt aan de andere kant.
pi_52251269
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:48 schreef Forkbender het volgende:

heb je het wel gelezen? Zij begon erover!
ja, hij moet haar gewoon met rust laten en haar niet continu aanspreken op haar gedrag, is dat niet evident.

een kotgenoot willen leren keken omdat ze soms pizza's laat aanbranden met rook in de keuken, RAMP OH RAMP
pi_52251274
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:50 schreef UncleFunk het volgende:
Je hebt niets onbehoorlijks gezegd. Het ligt aan de andere kant.
Dat is wel érg zwart wit. Het ligt nooit aan één kant, maar in dit geval zal de meerderheid hem steunen.
Doe eens wild ....
pi_52251276
't Is nou toch opgelost?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52251279
quote:

Als dat ten koste gaat van mijn nachtrust (en de dag erop werklust), terwijl zij zomervakantie heeft en toch geen flikker uitvoert, wie heeft er dan volgens jou meer recht om ergens om te vragen?

En ik gaf geen preek, ik reageerde op haar vraag waarom ik altijd zoveel kritiek op haar had.
Mijn foto's op Flickr!
pi_52251328
Ik zou het niet zo tactisch hebben kunnen brengen !
pi_52251361
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:52 schreef Gripper het volgende:

Als dat ten koste gaat van mijn nachtrust (en de dag erop werklust), terwijl zij zomervakantie heeft en toch geen flikker uitvoert, wie heeft er dan volgens jou meer recht om ergens om te vragen?

En ik gaf geen preek, ik reageerde op haar vraag waarom ik altijd zoveel kritiek op haar had.
leuk hé, een kotgenoot die je continu bekritiseert en zich bemoeit met zaken over hoe je moet koken en dergelijke . je zou van minder onzeker worden. Alhoewel, ik niet, ik zou iedere avond met mijn turk in de keuken zitten, that's for sure.
pi_52251365
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:51 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ja, hij moet haar gewoon met rust laten en haar niet continu aanspreken op haar gedrag, is dat niet evident.

een kotgenoot willen leren keken omdat ze soms pizza's laat aanbranden met rook in de keuken, RAMP OH RAMP
Daar betaal je toch niet voor, die blauwe rook in je kamer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')