???quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:24 schreef Aoristus het volgende:
We zien je wel weer een keer he?

Ik zeg ook niet dat je iets strafbaars hebt gedaan, wat ik lees is dat kraken legaal is. Ik vind alleen dat het illegaal zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:58 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Dank voor deze mededeling.
IK haat mensen zoals jij. Iemand veroordelen, zonder de persoon te kennen en zich niet goed in te lezen. Zonder te weten wat exact de achterliggende motieven zijn, zonder te weten wat er aan de kraak vooraf is gegaan en zonder te weten hoe deze woningbouwvereniging zelf de wet overtreedt.
Beetje kort door de bocht, niet?
Als je had gelezen, had je namelijk kunnen lezen dat er reeds aangeboden was een huis te huren van deze wbv, maar dat ze daar niet aan wilde meewerken. Zelfs een jaar huur vooruitbetalen is aangeboden. En dan hadden we het niet over een normale huurwoning. Een tijdelijke huurwoning had ook goed geweest.
Daarnaast, er is niets strafbaars gebeurd door ons.

Hoe wil je dan situaties aanpakken waarin grote groepen woningbezitters hun woningen leeg laten staan om de prijzen kunstmatig hoog op te drijven, terwijl er op vele plaatsen woningnood is?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:45 schreef __droogkloot__ het volgende:
Ik zeg ook niet dat je iets strafbaars hebt gedaan, wat ik lees is dat kraken legaal is. Ik vind alleen dat het illegaal zou moeten zijn.

Niet. Dat is hun goed recht en zo werkt het systeem nu eenmaal. Je kunt er niet van houden maar kraken is in mijn ogen geen optie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:27 schreef Tarot het volgende:
[..]
Hoe wil je dan situaties aanpakken waarin grote groepen woningbezitters hun woningen leeg laten staan om de prijzen kunstmatig hoog op te drijven, terwijl er op vele plaatsen woningnood is?

je avatarquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:30 schreef TheVotary het volgende:
hamas hamas krakers aan het gas!

Sommige wel, sommige niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap, in dat kraakpand is toch alles afgesloten? Geen gas, water, electra? Dat schijt toch niet lekker?
En internet kan je er ook niet hebben volgens mij.
Wel leuk om er allemaal dingen op rekening te laten bezorgen die je vervolgens toch niet betaalt

Jee, wat verheug ik me op het feit dat ik weer een keerjte jarig benquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:45 schreef ArendBarend het volgende:
Verkapt ik ben bijna jarig topic

Bullshit!quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Omdat een woning (ongeacht of het je eigendom is) een speciaal terrein is waarvoor de politie aanvullende bevoegdheden nodig heeft.

Dus om een woning binnen te treden zonder toestemming van de bewoner heb jij geen bevel van de ovj nodig?quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:36 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Bullshit!
Aanvullende bevoegdheden in de zin van?
Ik ken geen één aanvullende bevoegdheid die je kennelijk nodig schijnt te hebben?
Tegen de wil van de bewoner heb je op grond van de AWBI een machtiging nodig, of je moet op grond van artikel 8A PW naar binnen gaan in het kader van de hulpverlening.
Als de AOA echter rechtmatig binnen is, is hij in dat geval rechtmatig bevoegd om bevoegdheden aan de wenden, zo ook de bevoegdheid tot het vragen om inzage van de identiteitspapieren op grond van de uitgebreide wet op de indentificatieplicht. (en die reden tot staandehouding is er wel in deze casus)
Daarin is het totaal niet van belang of jij op dat moment in een woning bent of niet.

Ik was er systeembeheerder. Altijd handig om er wat mensen te kennen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:09 schreef kevin85 het volgende:
Ik heb sowieso niet echt het idee dat je echt opgelet hebt in de tijd dat jij er werkte, maar dat terzijde..
Het hangt er vanaf of je die altijd nodig hebt, zoals al gezegd op grond van art. 8A PW heb je geen toestemming nodig nee, noch van de bewoner, noch van een OvJ.
Je hebt een machtiging nodig op grond van de AWBI als je geen toestemming hebt en 8A PW niet van toepassing is, en deze machtiging komt van de OvJ ja.
Echter, als je al binnen bent met toestemming, mag je wel degelijk bevoegdheden aanwenden.

Was jij geen mod ofzo?quote:

Hah! je bent geen mod meer!quote:

Dat idee lijkt me op gespannen voet staan met de wet op de identificatieplicht, niet?quote:Ow, en is het niet zo dat ik niet mee hoef te werken aan mn eigen vervolging? Waarom zou ik dan mn ID tonen?

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |